Er zit niks onveiligs aan het horen van een buitenlandse taal, tenzij je de sprekers ervan als ongewenst zie.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:20 schreef RichardQuest het volgende:
Ik voel me veiliger als ik weet dat mensen in de bus zich niet angstig om hoeven te kijken of er een politieagent in de buurt is als ze Engels willen praten.
We zijn het met elkaar eens.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:17 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat is inderdaad waar, al verbaas ik mij wel eens over uitspraken over mensen laag en hoog in de politiek. Het meest vreemde, waarbij ik nog steeds niet weet of ik nu moet kotsen, express Spaans moet gaan spreken, mijzelf voor de staat moet schamen, of keihard moet gaan lachen, is wel de uitspraak onlangs van Verdonk, met haar 'spreek Nederlands gedragscode'.
Belachelijk.
[..]
Het is verder dat het niet alleen volledig tegen de gestelde rechten van de mens in gaat, het is mijns inziens verder veels te kort door de bocht, en nergens ethisch te onderbouwen.
Zullen we het verder hierbij laten?
Dan heb ik liever de redelijk onschuldige win een Smart actie dan zo'n zware kwestie als verplichte abortus onder bepaalde omstandigheden te gebruiken.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:22 schreef Yildiz het volgende:
Ik las pas dat 1 of andere lokale Leefbaar [Plaatsnaam] een actie had, hang de stemposter op je raam, en win een Smart!
Dan denk ik, hoe heeft het zo ver kunnen komen, en wie verzint zoiets?
Ik ben geen Nostradamus hoor, maar ze pakt haar wel terug zo, op de Verdonk slachtoffer manier: ik accepteer niet dat u mij afschildert als een vreselijk mens.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:34 schreef Yildiz het volgende:
Ze vraagt het zelf: waar doet het u aan denken?
En inderdaad: 2e wereldoorlog.
Het zou nu raar zijn als ze haar daarop terugpakt.
Maar de Antillianen zijn natuurlijk wel allemaal kinderverkrachters.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:35 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik ben geen Nostradamus hoor, maar ze pakt haar wel terug zo, op de Verdonk slachtoffer manier: ik accepteer niet dat u mij afschildert als een vreselijk mens.
'Dat zeg ik niet, (maar ik insinueer het wel, ik zeg het niet)' ik accepteer niet dat u zegt dat ik dat insinueer.'quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:41 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Maar de Antillianen zijn natuurlijk wel allemaal kinderverkrachters.
Tot nu toe mijn samenvatting over haar, en die is niet goed:quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:44 schreef gelly het volgende:
Wat een idioot wijf.
Dat lachje, met de bouw van kernenergiecentrales. Eng. Je zou haast een adem van een lobby ruiken. Ik accepteer echter niet als mensen beweren dat ik dat insinueer!quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:08 schreef RichardQuest het volgende:
't Gaat nergens over.
Blijkt dat het bouwen van een kerncentrale al lang kan, maar dat de overheid het niet wil subsidiëren. Ik ben geen expert op het gebied van de energiemarkt, maar dit staat toch regelrecht tegenover de geliberaliseerde energiemarkt?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:09 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat lachje, met de bouw van kernenergiecentrales. Eng. Je zou haast een adem van een lobby ruiken. Ik accepteer echter niet als mensen beweren dat ik dat insinueer!
En vervolgens een ander lid van het kabinet erop aanspreken als ze het voor Taida opneemtquote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:05 schreef Yildiz het volgende:
Wil iemand mij uitleggen wat er integer aan is, om als minister van vreemdelingenzaken een rechter te passeren?
Ik ken wel wat mensen van de SP Leiden, niet al te goed maar toch. Eéntje staat ook op de lijst met een verkiesbare plaats. Geef me eens wat ins en outs, heb ik een nog een stok achter de hand om mee te slaan.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:32 schreef Silmarwen het volgende:
Zijn jullie er al uit wat je gaat stemmen 7 maart?
Ik ben lid van SP (voorheen actief lid maar heb er nu geen tijd voor) en toch zal ik nooit op de SP leiden stemmen, wat een zooi.
Eigenlijk best raar, maar gemeenteraadsverkiezingen boeien bij niet zo, dit terwijl ik wel in de lokale politiek bezig ben geweest en later ook weer actief bezig wil zijn. Het probleem is een beetje bij gemeenteraadsverkiezingen en de gemeente ansich dat de koers altijd zo onduidelijk is. Dualisme heeft het niet beter gemaakt mijns inziens. Sterker nog ik denk dat veel burgers steeds minder geboeit zijn door de lokale politiek met uitzondering van Rotterdam.
Ik denk dat politiek bij de burger brengen niet kan en ook niet echt nodig is. Politieke agenda's zijn heel anders dan de gemiddelde naar SBS6 kijkende en telegraaf lezende burger. Misschien is het maar goed dat deze mensen niet stemmen.
[/hersenspinsel]
Hoe kijk eigenlijk tegen kernenergie aan? Greenpeace in UK is voor.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:09 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat lachje, met de bouw van kernenergiecentrales. Eng. Je zou haast een adem van een lobby ruiken. Ik accepteer echter niet als mensen beweren dat ik dat insinueer!
Energie en politiek, waarom werkt dat gewoon niet? Het lijkt wel die film van Eddie Murphy, met die kale kindertjes, die school onder hoogspanningsmasten, en Washington. Hoe heette die film ook weer?
In België ook niet nee, en daar zit het bijna letterlijk in de achtertuinquote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:21 schreef gelly het volgende:
Probleem is een beetje dat niemand zo'n ding in z'n achtertuin wil. Al hadden de zeeuwen er geen probleem mee hoorde ik.
Ik heb er ook geen probleem mee, NIMB's overheersen weer eens.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:21 schreef gelly het volgende:
Probleem is een beetje dat niemand zo'n ding in z'n achtertuin wil. Al hadden de zeeuwen er geen probleem mee hoorde ik.
Start een kerncentrale.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:22 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ik heb er ook geen probleem mee, NIMB's overheersen weer eens.![]()
Ik neem even aan dat er een jij na kijk moet staan.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:19 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Hoe kijk eigenlijk tegen kernenergie aan? Greenpeace in UK is voor.![]()
Kernenergie is echter helemaal niet zo schoon zoals wederom al te veel mensen impliceren. Het is niet de oplossing voor het klimaatprobleem. Andere vormen van verbranding zijn ook niet schoon nee.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:27 schreef Pracissor het volgende:
Dat mensen niet in kunnen zien dat fossiele brandstof veel meer gevaar en problemen oplevert dan kernenergie. Het volk is bang gemaakt door Tsjernobyle, een ramp die zo goed als onmogelijk was geweest in het westen en door de milieumafia.
Rampen heten niet voor niets rampen he, als ze te voorzien waren gebeurden ze niet. Tsjernobyl was een menselijke fout en geen technische. Ook in Nederland werken er mensen in een kerncentrale.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:27 schreef Pracissor het volgende:
Dat mensen niet in kunnen zien dat fossiele brandstof veel meer gevaar en problemen oplevert dan kernenergie. Het volk is bang gemaakt door Tsjernobyle, een ramp die zo goed als onmogelijk was geweest in het westen en door de milieumafia.
http://www.webwereld.nl/articles/38779quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:29 schreef gelly het volgende:
[..]
Rampen heten niet voor niets rampen he, als ze te voorzien waren gebeurden ze niet. Tsjernobyl was een menselijke fout en geen technische. Ook in Nederland werken er mensen in een kerncentrale.
Het is geen of/of, maar een en/en. Van mij mogen de beste mensen van kernfisica liever vandaag dan morgen nog flink meer onderzoeken. Alsook andere ingenieurs erop zetten om alternatieve energie op te wekken. Energie uit de warmte van zeewater bijvoorbeeld, wat ik pas las.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:31 schreef gelly het volgende:
Het probleem is natuurlijk de (toenemende) vraag naar energie, je kunt het probleem ook bij de wortel aanpakken. Meer investeren in onderzoek naar alternatieve methoden om energie te produceren en besparen zet uiteindelijk meer zoden aan de dijk dan het toepassen van een oude techniek als kernsplitsing.
Dat het een oplossing is voor de afhankelijkheid van het Midden-Oosten moet al genoeg zijn natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:28 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Kernenergie is echter helemaal niet zo schoon zoals wederom al te veel mensen impliceren. Het is niet de oplossing voor het klimaatprobleem. Andere vormen van verbranding zijn ook niet schoon nee.
Menselijke fouten zijn ook grotendeels te voorkomen.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:29 schreef gelly het volgende:
[..]
Rampen heten niet voor niets rampen he, als ze te voorzien waren gebeurden ze niet. Tsjernobyl was een menselijke fout en geen technische. Ook in Nederland werken er mensen in een kerncentrale.
heb jij de beschikking over het economie-deel van het NRC van vrijdag? Staat een interessant stuk in over China in samenwerking met Afrika. Bladzijde 15-16. Ik heb em niet meer...quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:33 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Dat het een oplossing is voor de afhankelijkheid van het Midden-Oosten moet al genoeg zijn natuurlijk.
Maar niet uit te sluiten. Je beveiliging is zo sterk als de zwakste schakel. En dat is de mens.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:34 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Menselijke fouten zijn ook grotendeels te voorkomen.
Er is altijd een kans op een ramp, de kunst is om die te minimaliseren tot het uiterste. Niks is totaal uit te sluiten, geen enkel gevaar.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:39 schreef gelly het volgende:
[..]
Maar niet uit te sluiten. Je beveiliging is zo zwak als de zwakste schakel. En dat is de mens.
Klinkt interessant, maar helaas heb ik niet.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:37 schreef Yildiz het volgende:
[..]
heb jij de beschikking over het economie-deel van het NRC van vrijdag? Staat een interessant stuk in over China in samenwerking met Afrika. Bladzijde 15-16. Ik heb em niet meer...
En nu ga ik pitten.
Helaas zijn de gevolgen nogal ingrijpend bij een nucleair ongeval, zeker in een dicht bevolkt land als Nederland. Daarom ben ik er niet zo happig op om te zeggen "zet er nog maar 1 neer". Kansberekeningen zijn nutteloos als het toch gebeurt. Bovendien is de menselijke factor moeilijk te berekenen. Als iets kan gebeuren, gebeurt het ooit. Morgen of over 10.000 jaar.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:41 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Er is altijd een kans op een ramp, de kunst is om die te minimaliseren tot het uiterste. Niks is totaal uit te sluiten, geen enkel gevaar.
Engeland,... New York (Rhode Island),.. en nog n paar... Wist je dat?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:44 schreef MrX1982 het volgende:
Kernergie is in het verdomhoekje gezet door milieufanatici met de ramp in Tsernobyl als troef.
Hoeveel kerncentrales zijn er in de wereld en hoeveel ernstige ongevallen hebben zich voorgedaan?
Elke vorm van energie opwekking heeft nadelen.
Je kunt beter kijken hoeveel bijna rampen er zijn geweest, en hoeveel er wellicht verzwegen worden...quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:44 schreef MrX1982 het volgende:
Kernergie is in het verdomhoekje gezet door milieufanatici met de ramp in Tsernobyl als troef.
Hoeveel kerncentrales zijn er in de wereld en hoeveel ernstige ongevallen hebben zich voorgedaan?
Elke vorm van energie opwekking heeft nadelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |