abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35205185
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 22:20 schreef RichardQuest het volgende:

Ik voel me veiliger als ik weet dat mensen in de bus zich niet angstig om hoeven te kijken of er een politieagent in de buurt is als ze Engels willen praten.
Er zit niks onveiligs aan het horen van een buitenlandse taal, tenzij je de sprekers ervan als ongewenst zie.
Btw.... op straat, in de bus .. hoor ik vele jongeren van buitenlandse afkomst met elkaar Nederlands spreken, wel meer dan in de taal van de ouders.
Ik kijk tegenwoordig ook om me heen of Rita Verdonk niet in de buurt loopt, maar dat zal wel dan mijn vooroordeel zijn..
  vrijdag 17 februari 2006 @ 22:27:31 #252
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_35205240
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 22:17 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dat is inderdaad waar, al verbaas ik mij wel eens over uitspraken over mensen laag en hoog in de politiek. Het meest vreemde, waarbij ik nog steeds niet weet of ik nu moet kotsen, express Spaans moet gaan spreken, mijzelf voor de staat moet schamen, of keihard moet gaan lachen, is wel de uitspraak onlangs van Verdonk, met haar 'spreek Nederlands gedragscode'.

Belachelijk.
[..]

Het is verder dat het niet alleen volledig tegen de gestelde rechten van de mens in gaat, het is mijns inziens verder veels te kort door de bocht, en nergens ethisch te onderbouwen.

Zullen we het verder hierbij laten?
We zijn het met elkaar eens.

Wil je geen reply meer op je post over gedwonge abortus?
pi_35205270
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 22:22 schreef Yildiz het volgende:
Ik las pas dat 1 of andere lokale Leefbaar [Plaatsnaam] een actie had, hang de stemposter op je raam, en win een Smart!

Dan denk ik, hoe heeft het zo ver kunnen komen, en wie verzint zoiets?
Dan heb ik liever de redelijk onschuldige win een Smart actie dan zo'n zware kwestie als verplichte abortus onder bepaalde omstandigheden te gebruiken.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 22:29:32 #254
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35205303
Doe je bling rammelketting eens af meid, het irriteert me.

'Ik ga niet met sommige personen in discussie, dat is heel slim en helder.'
'Ik praat niet met hem!'

Ah, waar we het net over hadden, op NOVA.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_35205336
Leuke scheiding hè.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  vrijdag 17 februari 2006 @ 22:31:08 #256
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35205352

Ik zou wel eens in gesprek met u willen gaan, mevrouw v.d. Anker. Ooit.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 22:32:17 #257
54772 Silmarwen
pi_35205390
Zijn jullie er al uit wat je gaat stemmen 7 maart?

Ik ben lid van SP (voorheen actief lid maar heb er nu geen tijd voor) en toch zal ik nooit op de SP leiden stemmen, wat een zooi.

Eigenlijk best raar, maar gemeenteraadsverkiezingen boeien bij niet zo, dit terwijl ik wel in de lokale politiek bezig ben geweest en later ook weer actief bezig wil zijn. Het probleem is een beetje bij gemeenteraadsverkiezingen en de gemeente ansich dat de koers altijd zo onduidelijk is. Dualisme heeft het niet beter gemaakt mijns inziens. Sterker nog ik denk dat veel burgers steeds minder geboeit zijn door de lokale politiek met uitzondering van Rotterdam.

Ik denk dat politiek bij de burger brengen niet kan en ook niet echt nodig is. Politieke agenda's zijn heel anders dan de gemiddelde naar SBS6 kijkende en telegraaf lezende burger. Misschien is het maar goed dat deze mensen niet stemmen.

[/hersenspinsel]
  vrijdag 17 februari 2006 @ 22:33:07 #258
54772 Silmarwen
pi_35205417
Is dat mens een product van incest? Zo ziet ze er iig wel uit. Verplichte abortus een idee?
  vrijdag 17 februari 2006 @ 22:34:15 #259
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35205461
Ze vraagt het zelf: waar doet het u aan denken?
En inderdaad: 2e wereldoorlog.

Het zou nu raar zijn als ze haar daarop terugpakt.
pi_35205483

Oh jee, ze accepteert het niet.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  vrijdag 17 februari 2006 @ 22:35:59 #261
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35205532
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 22:34 schreef Yildiz het volgende:
Ze vraagt het zelf: waar doet het u aan denken?
En inderdaad: 2e wereldoorlog.

Het zou nu raar zijn als ze haar daarop terugpakt.
Ik ben geen Nostradamus hoor, maar ze pakt haar wel terug zo, op de Verdonk slachtoffer manier: ik accepteer niet dat u mij afschildert als een vreselijk mens.

Je zou haar haast een spelletje Jumbo geven, hoe voorspelbaar.
pi_35205576
Ik zit me dat zo in te denken hè, een rijtje vol met zwangere tienermoeders in spé. Vrouwe B loopt er langs: Laten zitten, laten zitten, eruit, laten zitten, laten zitten, eruit. Omdat ze andere ouders hebben.
pi_35205695
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 22:35 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik ben geen Nostradamus hoor, maar ze pakt haar wel terug zo, op de Verdonk slachtoffer manier: ik accepteer niet dat u mij afschildert als een vreselijk mens.
Maar de Antillianen zijn natuurlijk wel allemaal kinderverkrachters.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 22:43:43 #264
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35205767
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 22:41 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Maar de Antillianen zijn natuurlijk wel allemaal kinderverkrachters.
'Dat zeg ik niet, (maar ik insinueer het wel, ik zeg het niet)' ik accepteer niet dat u zegt dat ik dat insinueer.'
pi_35205800
Wat een idioot wijf.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 22:49:01 #266
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35205917
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 22:44 schreef gelly het volgende:
Wat een idioot wijf.
Tot nu toe mijn samenvatting over haar, en die is niet goed:
-botte bijl
-populisme, de slechte vorm
-borrelpraat, we móeten er nu wat aan doen in plaats van praten, hoppa (botte bijl)
-rechten van de mens? watte?
-ik ben lief, accepteer dat
-*rammelketting
-mijn partij heeft een voedselbank opgestart, insinuerend naar een drogreden, wij doen iets goed, dus alles wat we doen is goed
-door andere mensen heen praten (dat leer je toch af op de kleuterschool?)

score: 2.8 (op een schaal van 10), ze ziet er tenminste wel verzorgd uit.

Wat die man dus zegt he, het maakt toch niets uit. In hoeverre heeft hij daarin eigenlijk gelijk? Verwijzend naar de gezondheidspuinzooi. Andere 'foutjes', wiebelkonterig gedrag, partijbelangen, hand boven het hoofd houden, sorry-cultuur, meerderheid van de kamer argumenten, corruptie, kartelvorming / prijsafspraken, fraude, et cetera?

Dat is trouwens al meer dan 150 jaar zo, lees ik uit oude boeken. Dan zijn we dus geen klap opgeschoten als je het zo bekijkt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Yildiz op 17-02-2006 22:54:29 ]
pi_35205998
Ik vind het wel mooi dat hij niet in driedelig daar rondloopt, Spekman.
pi_35206203
  vrijdag 17 februari 2006 @ 23:05:00 #269
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35206352
Als Taïda nú nog haar diploma haalt, zou ik haar, als ik een HR-gozâh was, haar gelijk al aannemen. Als ze dit kan weerstaan, sta je aardig sterk in je schoenen.

Wil iemand mij uitleggen wat er integer aan is, om als minister van vreemdelingenzaken een rechter te passeren?
pi_35206439
't Gaat nergens over.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 23:09:02 #271
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35206471
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 23:08 schreef RichardQuest het volgende:
't Gaat nergens over.
Dat lachje, met de bouw van kernenergiecentrales. Eng. Je zou haast een adem van een lobby ruiken. Ik accepteer echter niet als mensen beweren dat ik dat insinueer!

Energie en politiek, waarom werkt dat gewoon niet? Het lijkt wel die film van Eddie Murphy, met die kale kindertjes, die school onder hoogspanningsmasten, en Washington. Hoe heette die film ook weer?
pi_35206616
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 23:09 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dat lachje, met de bouw van kernenergiecentrales. Eng. Je zou haast een adem van een lobby ruiken. Ik accepteer echter niet als mensen beweren dat ik dat insinueer!
Blijkt dat het bouwen van een kerncentrale al lang kan, maar dat de overheid het niet wil subsidiëren. Ik ben geen expert op het gebied van de energiemarkt, maar dit staat toch regelrecht tegenover de geliberaliseerde energiemarkt?

Ik vind het in ieder geval beter dan kernenergie inkopen, je moet er technocratisch tegenaan kijken maar dan moeten de bedrijven zelf zo'n centrale bouwen.

[ Bericht 3% gewijzigd door RichardQuest op 17-02-2006 23:18:27 ]
pi_35206743
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 23:05 schreef Yildiz het volgende:

Wil iemand mij uitleggen wat er integer aan is, om als minister van vreemdelingenzaken een rechter te passeren?
En vervolgens een ander lid van het kabinet erop aanspreken als ze het voor Taida opneemt
pi_35206758
50 Cent zometeen bij Raymann is Laat ! (ned3)
  vrijdag 17 februari 2006 @ 23:18:28 #275
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_35206763
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 22:32 schreef Silmarwen het volgende:
Zijn jullie er al uit wat je gaat stemmen 7 maart?

Ik ben lid van SP (voorheen actief lid maar heb er nu geen tijd voor) en toch zal ik nooit op de SP leiden stemmen, wat een zooi.

Eigenlijk best raar, maar gemeenteraadsverkiezingen boeien bij niet zo, dit terwijl ik wel in de lokale politiek bezig ben geweest en later ook weer actief bezig wil zijn. Het probleem is een beetje bij gemeenteraadsverkiezingen en de gemeente ansich dat de koers altijd zo onduidelijk is. Dualisme heeft het niet beter gemaakt mijns inziens. Sterker nog ik denk dat veel burgers steeds minder geboeit zijn door de lokale politiek met uitzondering van Rotterdam.

Ik denk dat politiek bij de burger brengen niet kan en ook niet echt nodig is. Politieke agenda's zijn heel anders dan de gemiddelde naar SBS6 kijkende en telegraaf lezende burger. Misschien is het maar goed dat deze mensen niet stemmen.

[/hersenspinsel]
Ik ken wel wat mensen van de SP Leiden, niet al te goed maar toch. Eéntje staat ook op de lijst met een verkiesbare plaats. Geef me eens wat ins en outs, heb ik een nog een stok achter de hand om mee te slaan.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 23:19:58 #276
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_35206819
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 23:09 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Energie en politiek, waarom werkt dat gewoon niet? Het lijkt wel die film van Eddie Murphy, met die kale kindertjes, die school onder hoogspanningsmasten, en Washington. Hoe heette die film ook weer?
Hoe kijk eigenlijk tegen kernenergie aan? Greenpeace in UK is voor.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
pi_35206867
Probleem is een beetje dat niemand zo'n ding in z'n achtertuin wil. Al hadden de zeeuwen er geen probleem mee hoorde ik.
pi_35206913
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 23:21 schreef gelly het volgende:
Probleem is een beetje dat niemand zo'n ding in z'n achtertuin wil. Al hadden de zeeuwen er geen probleem mee hoorde ik.
In België ook niet nee, en daar zit het bijna letterlijk in de achtertuin .
  vrijdag 17 februari 2006 @ 23:22:51 #279
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_35206923
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 23:21 schreef gelly het volgende:
Ik heb er ook geen probleem mee, NIMB's overheersen weer eens.
pi_35206952
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 23:22 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Ik heb er ook geen probleem mee, NIMB's overheersen weer eens.
Start een kerncentrale.
pi_35206997
Nah, ook niet zo gek natuurlijk. Hoewel het feitelijk weinig uitmaakt als er een ramp gebeurt natuurlijk. Het is vooral de windrichting en niet zozeer de lokatie van een kerncentrale die van belang is

Daarom zeg ik als groninger in een land met vooral noordoostelijke en zuidwester wind : zet dat ding in zeeland.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2006 23:26:27 ]
  vrijdag 17 februari 2006 @ 23:26:35 #282
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35207027
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 23:19 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Hoe kijk eigenlijk tegen kernenergie aan? Greenpeace in UK is voor.
Ik neem even aan dat er een jij na kijk moet staan.

Voor, met een grote maar, inclusief schijnwerpers erop.
Het is geen eindoplossing, zoals veels te vaak gedacht wordt. Maar het komt erop neer dat er veel meer in onderzoek gestopt moet worden. Niet alleen in de ontwikkeling van kernenergie, zowel splitsing als fusie, maar vele anderen. Van mij mag morgen nog een kerncentrale gebouwd worden, als men wel een keer technisch gaat denken hierover, en vooral heel veilig.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 23:27:32 #283
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_35207067
Dat mensen niet in kunnen zien dat fossiele brandstof veel meer gevaar en problemen oplevert dan kernenergie. Het volk is bang gemaakt door Tsjernobyle, een ramp die zo goed als onmogelijk was geweest in het westen en door de milieumafia.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 23:28:11 #284
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35207083
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 23:27 schreef Pracissor het volgende:
Dat mensen niet in kunnen zien dat fossiele brandstof veel meer gevaar en problemen oplevert dan kernenergie. Het volk is bang gemaakt door Tsjernobyle, een ramp die zo goed als onmogelijk was geweest in het westen en door de milieumafia.
Kernenergie is echter helemaal niet zo schoon zoals wederom al te veel mensen impliceren. Het is niet de oplossing voor het klimaatprobleem. Andere vormen van verbranding zijn ook niet schoon nee.
pi_35207111
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 23:27 schreef Pracissor het volgende:
Rampen heten niet voor niets rampen he, als ze te voorzien waren gebeurden ze niet. Tsjernobyl was een menselijke fout en geen technische. Ook in Nederland werken er mensen in een kerncentrale.
pi_35207173
Het probleem is natuurlijk de (toenemende) vraag naar energie, je kunt het probleem ook bij de wortel aanpakken. Meer investeren in onderzoek naar alternatieve methoden om energie te produceren en besparen zet uiteindelijk meer zoden aan de dijk dan het toepassen van een oude techniek als kernsplitsing.
pi_35207225
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 23:29 schreef gelly het volgende:

[..]

Rampen heten niet voor niets rampen he, als ze te voorzien waren gebeurden ze niet. Tsjernobyl was een menselijke fout en geen technische. Ook in Nederland werken er mensen in een kerncentrale.
http://www.webwereld.nl/articles/38779
  vrijdag 17 februari 2006 @ 23:33:48 #288
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35207256
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 23:31 schreef gelly het volgende:
Het probleem is natuurlijk de (toenemende) vraag naar energie, je kunt het probleem ook bij de wortel aanpakken. Meer investeren in onderzoek naar alternatieve methoden om energie te produceren en besparen zet uiteindelijk meer zoden aan de dijk dan het toepassen van een oude techniek als kernsplitsing.
Het is geen of/of, maar een en/en. Van mij mogen de beste mensen van kernfisica liever vandaag dan morgen nog flink meer onderzoeken. Alsook andere ingenieurs erop zetten om alternatieve energie op te wekken. Energie uit de warmte van zeewater bijvoorbeeld, wat ik pas las.

Ik denk namelijk dat als wij als Nederland onafhankelijker worden van energie, olie of uranium, dat een enorme winst is voor onze economie.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 23:33:53 #289
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_35207261
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 23:28 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Kernenergie is echter helemaal niet zo schoon zoals wederom al te veel mensen impliceren. Het is niet de oplossing voor het klimaatprobleem. Andere vormen van verbranding zijn ook niet schoon nee.
Dat het een oplossing is voor de afhankelijkheid van het Midden-Oosten moet al genoeg zijn natuurlijk.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 23:34:52 #290
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_35207286
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 23:29 schreef gelly het volgende:

[..]

Menselijke fouten zijn ook grotendeels te voorkomen.
pi_35207305
Wat betreft armoede had Marianne wel gelijk. Jammer dat ze daar niet verder op in gingen en die Spekman, tsja klassieke sociaal-democraat met zijn zeeman vestje .
  vrijdag 17 februari 2006 @ 23:37:23 #292
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35207368
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 23:33 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Dat het een oplossing is voor de afhankelijkheid van het Midden-Oosten moet al genoeg zijn natuurlijk.
heb jij de beschikking over het economie-deel van het NRC van vrijdag? Staat een interessant stuk in over China in samenwerking met Afrika. Bladzijde 15-16. Ik heb em niet meer...

En nu ga ik pitten.
pi_35207458
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 23:34 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Menselijke fouten zijn ook grotendeels te voorkomen.
Maar niet uit te sluiten. Je beveiliging is zo sterk als de zwakste schakel. En dat is de mens.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2006 23:41:05 ]
  vrijdag 17 februari 2006 @ 23:41:37 #294
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_35207509
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 23:39 schreef gelly het volgende:

[..]

Maar niet uit te sluiten. Je beveiliging is zo zwak als de zwakste schakel. En dat is de mens.
Er is altijd een kans op een ramp, de kunst is om die te minimaliseren tot het uiterste. Niks is totaal uit te sluiten, geen enkel gevaar.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 23:42:12 #295
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_35207530
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 23:37 schreef Yildiz het volgende:

[..]

heb jij de beschikking over het economie-deel van het NRC van vrijdag? Staat een interessant stuk in over China in samenwerking met Afrika. Bladzijde 15-16. Ik heb em niet meer...

En nu ga ik pitten.
Klinkt interessant, maar helaas heb ik niet.

Ik ga ook!
pi_35207564
Marco Pastors bij Raymann .
pi_35207607
Kernergie is in het verdomhoekje gezet door milieufanatici met de ramp in Tsernobyl als troef.
Hoeveel kerncentrales zijn er in de wereld en hoeveel ernstige ongevallen hebben zich voorgedaan?

Elke vorm van energie opwekking heeft nadelen.
pi_35207642
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 23:41 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Er is altijd een kans op een ramp, de kunst is om die te minimaliseren tot het uiterste. Niks is totaal uit te sluiten, geen enkel gevaar.
Helaas zijn de gevolgen nogal ingrijpend bij een nucleair ongeval, zeker in een dicht bevolkt land als Nederland. Daarom ben ik er niet zo happig op om te zeggen "zet er nog maar 1 neer". Kansberekeningen zijn nutteloos als het toch gebeurt. Bovendien is de menselijke factor moeilijk te berekenen. Als iets kan gebeuren, gebeurt het ooit. Morgen of over 10.000 jaar.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 23:46:13 #299
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35207667
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 23:44 schreef MrX1982 het volgende:
Kernergie is in het verdomhoekje gezet door milieufanatici met de ramp in Tsernobyl als troef.
Hoeveel kerncentrales zijn er in de wereld en hoeveel ernstige ongevallen hebben zich voorgedaan?

Engeland,... New York (Rhode Island),.. en nog n paar... Wist je dat?
pi_35207685
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 23:44 schreef MrX1982 het volgende:

Je kunt beter kijken hoeveel bijna rampen er zijn geweest, en hoeveel er wellicht verzwegen worden...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')