Peppi en Kokkiequote:Op vrijdag 17 februari 2006 11:09 schreef MadMaster het volgende:
Deze staat dus nog open:
Wie zien we hier?
[afbeelding]
Het betreft een NL duo...
En nu het overleg in...
het blijft geen feest.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 12:27 schreef schaap001 het volgende:
Oh is 't dan Buffelkut ?
Ja, het punt is: ik heb dus bar weinig verstand van hiphop enzo: maar die naam viel gisteren en die zijn eigenlijk ook een soort parodie begreep ik, dus dacht ik 'vooruit met het schaap'. Maar nee hoorquote:
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 13:16 schreef cafca het volgende:
Mijn hiphop kennis gaat zover dat ik de linker man herken, maar dan houdt het op....
Gelezen in de spits volgens mijquote:Op vrijdag 17 februari 2006 13:51 schreef bukgeit het volgende:
Joh..
Welk Nederlandstalig nummer werd afgelopen week maar liefst 15.000 keer gedownload?
Da's Toch Dope Manquote:Op vrijdag 17 februari 2006 13:51 schreef bukgeit het volgende:
Joh..
Welk Nederlandstalig nummer werd afgelopen week maar liefst 15.000 keer gedownload?
Helemaal gelijk, maar het punt gaat naar:quote:Op vrijdag 17 februari 2006 13:52 schreef wlsandman het volgende:
[..]
Gelezen in de spits volgens mij![]()
Eentje van de heideroosjes met een burgemeester, ik kom er ff niet op![]()
gisteren bij de Mike en Thomas Show: laat Gerd Leers van de electriciteit afblijven!quote:
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:18 schreef cafca het volgende:
Doe Maar - Nederwiet
Manu Chao - Marihuana Boogie
FLC - Smoke 'em
Koot en Bie - Zo stoont als een garnaal
Joe Cocker - Let's go get stoned
tee-set - she likes weeds
!!! - King's Weed
Herman Brood - Dope Sucks
Tom Jones - Green green grass of home
Bob Dylan - Blowing in the Wind![]()
quote:They said that we were trash,
Well the name is, not Clash
Yep!quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:29 schreef GLO het volgende:
Crass?
Ja, gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:42 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
die had ik trouwens toen ik 10 was, ben je dan certified muzieknerd?
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:47 schreef cafca het volgende:
Ik meen me wel te herinneren dat the Crass één van de eerste bands was die afkortingen als 4U2 gebruikte....heeft dat er iets mee te maken?
Da's waar, maar wat ik bedoel is: het aflopen van de reeks is slechts het middel om het doel te bereiken. Dat doel is het antwoord dat ik zoek.quote:
Ik ga dat goed rekenen. Bij het opzetten van zowel band als label was het de bedoeling om in 1984 te stoppen, vanwege de symbolische Orwell-betekenis van dat jaar. Vandaar de nummering, die consequent volgehouden werd, totdat het hele zooitje in na You're Already Dead inderdaad opgedoekt werd.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:53 schreef schaap001 het volgende:
Andersom volgens mij: ze zijjn gestopt in 1984 ?
Welzeker hebben ze dat. En tja, het waren rare jongens (en meisje). Ideologisch getroubleerd, zou mijn shrink zeggen, als ik een shrink had.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:56 schreef schaap001 het volgende:
Ze waren voornemens te stoppen in 1984 dan ? Da's best typsich dan (hebben ze ook niet gedaan volgens mij)...
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:02 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Volgens mij waren ze ook gehoorgestoord
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:06 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
De andere kant is becrassed?
Ja, er zijn wel meer postume platen verschenen, daar hadden ze vooraf niet mee gerekendquote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:04 schreef schaap001 het volgende:
Was ff in de war door deze CD uit 2001 (maar opgenomen in 1981, blijkt):
'You'll Ruin It for Everyone' is a live album by Crass recorded in Perth, Scotland in 1981. It was released in 1993 on Pomona Records with the band's permission, and rereleased with different packaging in 2001. The album's title is taken from a comment made from the stage by Crass singer Steve Ignorant whilst trying to stop a group of skinheads in the audience from fighting.
http://en.wikipedia.org/wiki/You'll_Ruin_It_For_Everyone
Hij was ook niet compleet qua singles. Dan was het een regelrecht scrollfest gewordenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:06 schreef cafca het volgende:
* cafca heeft een ontzettende oja-erlebnis
ik mis overigens Christ the Album in het lijstje....
http://www.somethingawful.com/articles.php?a=3375&p=2quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:42 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Volgens mij staat dat in mijn allereerste OOR's popencyclopedie..
die had ik trouwens toen ik 10 was, ben je dan certified muzieknerd?
Da's correct ja !quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:22 schreef peaceman het volgende:
Een vrouw zoals jij - Hans de Booy ?
Die ken ik niet... is dat zo? Ze had het over een andere band... maar als je een bron hebt, krijg je het punt...quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:36 schreef methodmich het volgende:
Radio Candip
Vrije vrijdag lees ik welquote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:45 schreef methodmich het volgende:
Olé olé olé!
Wie pijpte Leonard Cohen toen deze op een onopgemaakt bed in het Chelsea Hotel lag? Hij schreef er een nummer over.
Vast Suzannequote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:45 schreef methodmich het volgende:
Olé olé olé!
Wie pijpte Leonard Cohen toen deze op een onopgemaakt bed in het Chelsea Hotel lag? Hij schreef er een nummer over.
Heel goed Bigshadow.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:55 schreef bigshadow het volgende:
Janis joplin
Gelukkig was ze zelf ook niet de fraaiste.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:05 schreef methodmich het volgende:
[..]
"You told me again you preferred handsome men, but for me you would make an exception"
Nee, dat kun je wel stellenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:07 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Gelukkig was ze zelf ook niet de fraaiste.
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:23 schreef GLO het volgende:
Of nee, even weg uit SF. Iron Butterfly misschien?
Da's waar ook, daar dacht ik niet eens aan. Ik herkende die man met het ringbaardje. En toen leek het dat de linker wel eens hun piepjonge gitarist kon zijn, Erik Brann.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:26 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
Ze stonden uiteraard wel geprogrammeerd
GLO + 1
Sorry. Het is sterker dan mezelfquote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:31 schreef bukgeit het volgende:
Dat tussendoor ongevraagde kennis spuien, dat vind ik altijd zo mooi van GLO.
Blubquote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:33 schreef Berkery het volgende:
Country Joe & The Fish?
quote:She is no slack excuus for what I gladly be no dream would have wanted,
no aim no stick
of beating absolutely no guarantee for a long happy life
them is no answer on the question of our existence
Is inderdaad mooi, vooral blijven doen. We leren er weer het een en ander bij.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:32 schreef GLO het volgende:
[..]
Sorry. Het is sterker dan mezelf![]()
ik wou het gewoon ff uitleggen
Babelfish kon er weinig aan vernielenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:40 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Poema's - Zij maakt het verschil
Ha. Sterke tekst dus.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:42 schreef Berkery het volgende:
[..]
Babelfish kon er weinig aan vernielen![]()
Dat klopt, maar wat is er dan te zien?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:03 schreef peaceman het volgende:
willekeurige beelden met de muziek van Catpower eronder
katten?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:12 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Dat klopt, maar wat is er dan te zien?
Da's allesquote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:27 schreef peaceman het volgende:
bomen en Cat?
Nou ja, en een gitaar dus.quote:Dat je geen subsidie nodig hebt om onzin te kunnen maken, dat weten veel onbegrepen kunstenaars niet. Cat Power wel en maakte samen met regisseur Mark Borthwick de film Speaking for Trees. Een veelzeggende titel, want het enige wat we te zien krijgen is mevrouw Marhsall die met een elektrische gitaar wat liedjes speelt in een bos. Omdat dit nogal saai kan zijn, wil ze ook nog wel eens haar plekje verlaten om voor wat andere bomen te spelen. De camera blijft echter op dezelfde positie staan, want het idyllische plaatje met tjirpende krekels mag niet verstoord worden.
Muzikaal is het evenzo saai, want honderd minuten slordige uitvoeringen van oud werk en covers die ook nog eens meerdere malen worden gespeeld, zijn niet echt interessant. Toch weet Marshall je langzaam aan te bedwelmen met haar zachte stem en de fel schijnende zon doet je snakken naar de zomer. Een zomer waarin je ongestoord aan een beekje kan liggen met een joint in de mond en ‘Willie Deadwilder’ op de koptelefoon. Want gelukkig komt deze dvd ook met een cd’tje waarop 18 minuten lang M.Ward op de gitaar tokkelt en Cat Power je langzaam in hypnose brengt. Kijken naar haar mag dan slaapverwekkend zijn, luisteren blijft een hemelse ervaring
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:12 schreef GLO het volgende:
Blondie - Denis?
1978quote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:15 schreef wlsandman het volgende:
4 non blondes - what's up??
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:19 schreef GLO het volgende:
Blondie - Parallel Lines dan
Dat bedoel ikquote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:33 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Greatest Hits From The Bong toch?
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:41 schreef GLO het volgende:
Mottenballenafstoffer Rick Rubin?
Al is het alleen maar om het in de gaten te houdenquote:
Dat hep jei helemaal goet m'n jongquote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:50 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Niel Deimond
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:57 schreef Prep2Fight het volgende:
kijk uit wat je zegt als je Baartmans zegtOok een producer namelijk
www.bjbaartmans.com
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:58 schreef methodmich het volgende:
The Band?
Ik dacht in de eerste instantie: Mooi! Eindelijk een punt voor mij.. hmpfquote:
Die waren twee-tst.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:59 schreef GLO het volgende:
Beastie Boys denk ik
Ook niequote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:59 schreef methodmich het volgende:
Def Leppard?
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 19:04 schreef methodmich het volgende:
Godverdorie, welke dan? Aerosmith?
quote:
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 19:10 schreef GLO het volgende:
Of LL Cool J?
Nee, ik wist eigenlijk al dat 't niet goed was. LL Cool J is een beredeneerdere gokquote:Op vrijdag 17 februari 2006 19:10 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Hij heeft vreemd genoeg nooit een volledige PE gedaan.
Ook omdat het debuut Yo! BRTS een jaar jonger is dan de genoemden van de Beasties, Slayer en Run DMC en zelfs 2 jaar jonger dan Radio. Ik zie echter wel dat hij executive producer was in mijn boekje. Maar ik weet eigenlijk niet of dat hetzelfde is als gewoon producerquote:Op vrijdag 17 februari 2006 19:11 schreef GLO het volgende:
[..]
Nee, ik wist eigenlijk al dat 't niet goed was.
Idd.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 19:13 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ook omdat het debuut Yo! BRTS een jaar jonger is dan de genoemden van de Beasties, Slayer en Run DMC en zelfs 2 jaar jonger dan Radio. Ik zie echter wel dat hij executive producer was in mijn boekje. Maar ik weet eigenlijk niet of dat hetzelfde is als gewoon producer![]()
![]()
Mwaw, er is toch wel overduidelijk een Rubin-sausje aanwezig natuurlijk. Maar goed, het was een bij wijze van....quote:Op vrijdag 17 februari 2006 19:17 schreef GLO het volgende:
[..]
Idd.
Een executive producer is een witteboordenproducer. Die komt z'n kantoor niet uit, bij wijze van.
Sorry mate. Maar deze is ook reuze makkelijk. Heus. Gewoon ff doordenken.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 19:17 schreef Sack_Blabbath het volgende:
En ik had Shakira al onder de ctrl-v staan![]()
De Ricky'squote:Op vrijdag 17 februari 2006 19:19 schreef GLO het volgende:
[..]
Sorry mate. Maar deze is ook reuze makkelijk. Heus. Gewoon ff doordenken.
Nou ja, zijn invloed kan natuurlijk ver strekken. Wie is de echte producer van die plaat? Een executive producer doet eigenlijk hetzelfde wat een gewone filmproducer doet: hij neemt het initiatief tot een productie, regelt de financiële en logistieke voorwaarden etc., maar bemoeit zich niet met het creatieve proces. Wat niet uitsluit dat zo iemand wel heel veel invloed uitstraalt c.q. een producer in zijn eigen straatje aanstelt.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 19:19 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Mwaw, er is toch wel overduidelijk een Rubin-sausje aanwezig natuurlijk. Maar goed, het was een bij wijze van....
Je dwaalt weer te ver af. Hier nog een bio'tje. Ik ga intussen proberen niet de hond in de pot te vinden.quote:
Maar ze bestaan alweer weer een tijdje.quote:For a brief moment, theseemed to be the last hope for pure pop music, carrying on the tradition of the Raspberries with an engaging blend of innocent bubblegum and power pop. The band was formed in 1973 by teenage friends Jon Rubin (vocals, guitar) and Tommy Dunbar (guitar, keyboards, vocals) along with Royse Adler (bass) and Donn Spindt (drums), but it wasn't until 1977 that they made their recording debut for Beserkley Records. The single, a cover of Tommy James' "I Think We're Alone Now," made an appearance in the lower reaches of the U.S. charts, giving the indie label their first hit. The same year, their self-titled debut LP received rave reviews all-around but failed commercially. "Back to the Drawing Board" (1979), another solid collection of bouncy pop songs, again went ignored despite its classic single "I Wanna Be Your Boyfriend." The band effectively broke up the following year.
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 19:36 schreef methodmich het volgende:
The Rubinhos?
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 20:24 schreef methodmich het volgende:
Ja en als ie voor 20.30 niet is beantwoord, parkeren we hem naast het antwoord.
Aangezien het om losers ging en in de rij staan..... Ken de tekst overigens niet...quote:Op vrijdag 17 februari 2006 20:27 schreef methodmich het volgende:
Neeeee, dat was te eenvoudig geweest.
* methodmich is weg, dus parkeren maar. Of ik lees morgen het antwoord wel terug.
EDIT: Villa Rosie wel dus...
peaceman +1
Wat van wie?quote:and the whores like a choir
go uh all night
Dat verrast mij toch wel....quote:Op vrijdag 17 februari 2006 20:52 schreef Gambolputty het volgende:
Opgezocht, ik ken helemaal niets van die band dus deze inderdaad ook niet..
Fins?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 20:52 schreef Gambolputty het volgende:
Opgezocht, ik ken helemaal niets van die band dus deze inderdaad ook niet..
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 21:36 schreef Berkery het volgende:
Oh hunnie.
Is 't Monkey gone to heaven?
quote:uh said the man to the lady
uh said the lady to the man she adored
and the whores like a choir
go uh all night
and mary ain't you tired of this
Hmmm ook niet... dacht toch dat dit wel een heel bekend nummer was..quote:Op vrijdag 17 februari 2006 21:42 schreef ranja het volgende:
Pixies - Where is my mind?
quote:uh
is
the
sound
that the mother makes when the baby breaks
we're chained
de titel komt dan ook voor in het stuk ervoor....quote:Op vrijdag 17 februari 2006 21:45 schreef ranja het volgende:
Ja, ik probeer het mee te zingen tot de titel komt maar dat lukt niet echt:)
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 21:57 schreef cafca het volgende:
Hey?
Inderdaadquote:
quote:What I've got you've got to give it to your mamma
What I've got you've got to give it to your pappa
What I've got you've got to give it to your daughter
You do a little dance and then you drink a little water
+1 F5 punt voor Berkeryquote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:01 schreef Berkery het volgende:
Give it away van RHCP
Dat, en ik weet nooit hoeveel L-en er in Chili moetenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:02 schreef Berkery het volgende:
We dachten alledrie 'Als ik Red Hot Chili Peppers in ga tikken kost me dat het punt '![]()
Kloptquote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:02 schreef Berkery het volgende:
We dachten alledrie 'Als ik Red Hot Chili Peppers in ga tikken kost me dat het punt '![]()
WTF?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:06 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Trouwens ook wel een hele dubieuse eerste google-hit als je als je RHCP opzoekt
Zo krijgen die ouwe bokken al die stadions dus volquote:
Allemaal meezingen:quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:08 schreef ranja het volgende:
Five star
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:06 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Trouwens ook wel een hele dubieuse eerste google-hit als je als je RHCP opzoekt
En dat allemaal dankzij een smiley...quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:54 schreef ranja het volgende:
Vulcano
Ik moest tenminste nog controleren of Maggy wel jaren 80 wasquote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:03 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Maggie MacNeal
Bill Van Dijk
Bernadette
Maribelle
Frizzle Sizzle
In dezelfde minuut..dit is kansloos
Hoera! Een nieuw topic!quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:14 schreef bukgeit het volgende:
Nieuwe vraag in het nieuwe topic, dat ik zo ga openen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |