Als iemand blokken nodig heeft:quote:Op zondag 19 februari 2006 22:55 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Remblokken zijn vrijwel allemaal hetzelfde bij de E30, ik meen dat zelfs de blok hetzelfde is van een niet geventileerde schijf en een wel geventileerde,
Zelf heb ik ook nog 2 rembloksensoren liggen voor voor en achter.
Enne... LPG ...![]()
![]()
Nee... is een op maat set voor de auto van Bilstein, knappe jongen die de auto achter een hele cm naar beneden krijgtquote:Op zondag 19 februari 2006 22:53 schreef StefanP het volgende:
Beetje te ver verlaagd die BMW hierboven of niet? Lopen die wielen echt niet aan? Ook niet als je over een "deuk" in de weg rijdt en je vering flink inveert?
Strak zo met die spoilerquote:Op zondag 19 februari 2006 19:43 schreef vwk het volgende:
Zonder spoiler:
[afbeelding]
@Grave:
[afbeelding]
[afbeelding]
@St. Agatha:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nieuwe bumpergrille:
[afbeelding]
Jezus loves BMW _O^ :
[afbeelding]
Een kapot geschoten burcht @ Siebengewald:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
@Kleve / Reichswald:
[afbeelding]
[afbeelding]
@oorlogskerkhof in Reichswald:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Twee burnout filmpjes (eigen terrein, had toestemming om wat soundopnames te maken)
link 1
link 2
Mja ik vond hem nog wat aan de slappe kant staan. Maar goed weet ook niet hoe een normale 328 rijd dus dat kan het wezenquote:Op maandag 20 februari 2006 18:41 schreef vwk het volgende:
[..]
Nee... is een op maat set voor de auto van Bilstein, knappe jongen die de auto achter een hele cm naar beneden krijgt
Whahaha, jij bent een slecht persoon!quote:Op maandag 20 februari 2006 20:13 schreef Pharell het volgende:
[afbeelding]
toch jammer dat ie in de kreukels heeft gelegen
Thanks!quote:Op zondag 19 februari 2006 22:45 schreef Mr._T-Rex het volgende:
[..]
wat een vette velgen op die automaat
Had je die velgen nieuw gekocht? Past dat zonder spoorverbreders ofzo?quote:Op maandag 20 februari 2006 20:24 schreef Rydell het volgende:
[..]
Thanks!Bewijst ook wel dat 17 inch écht genoeg is onder een E30. Maar die 18 inch DTM's zijn ook wel cool.
Ik kocht ze van iemand die ze onder zijn E30 Touring had gehad. Paste gewoon zonder spoorverbreders. Weet alleen het merk even niet meer.quote:Op maandag 20 februari 2006 20:45 schreef Mr._T-Rex het volgende:
[..]
Had je die velgen nieuw gekocht? Past dat zonder spoorverbreders ofzo?
en een type 2?quote:Op zondag 19 februari 2006 22:34 schreef yup het volgende:
[..]
Uhhh de type 1 325i haalt 7.7 seconden naar de 100 hoor... Dat is geen fabriekscijfer maar een echte test...
Flick: waarom koop je gewoon niet weer een E30 ? Lijkt me wel wat voor jou
Was een std 325i type 1, dus geen sper deropquote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:33 schreef Inorbit het volgende:
[..]
en een type 2?
het verschilt ook een beetje of je het mtech paket er op hebt zitten. door de sper diff.
ik zag gister een 325ix E30, die zien er echt cool uit met die sideskirts. hij had een een leuk kleurtje, soort van blauwachtig grijs. jammergenoeg heb ik geen foto, ik zat net op een rotonde
dan moet de mijne dat ook kunnen, ik heb geen kat.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:50 schreef yup het volgende:
[..]
Was een std 325i type 1, dus geen sper derop
semi slicks op de achterasquote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:06 schreef Inorbit het volgende:
[..]
dan moet de mijne dat ook kunnen, ik heb geen kat.
Ik zal zelf eens proberen hoe snel ik het zelf kan. als het droog is dan, met die halve milimeter profiel die ik onder mijn banden heb zitten word het al snel slippen.![]()
mwah valt wel meequote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:58 schreef Five_Aces het volgende:
En dan door het lokale bushokje heen driften als het 1 keer regent.
met 340 pk zal je dan wel niet eens naar het gaspedaal mogen kijken.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:58 schreef Five_Aces het volgende:
En dan door het lokale bushokje heen driften als het 1 keer regent.
met 50pk en 55nm (aan het wiel) bij 3 toeren per minuut ook nietquote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:04 schreef Inorbit het volgende:
[..]
met 340 pk zal je dan wel niet eens naar het gaspedaal mogen kijken.
zo ongeveer wat ik had toen het sneeuwde. met 15 km/u in z'n 3 wielspin
het word tijd dat het weer eens goed gaat sneeuwen, ik heb er voorlopig geen genoeg vanquote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:29 schreef Youp het volgende:
[..]
met 50pk en 55nm (aan het wiel) bij 3 toeren per minuut ook niet
Dacht dat jij dat al eens met een bepaalde touring geprobeerd hadquote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:01 schreef Youp het volgende:
[..]
mwah valt wel meegewoon een beetje voorzichtiger aan doen.... moet ik met mn motor ook
is wel degelijk een vergelijk met een motorbandquote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:45 schreef Five_Aces het volgende:
[..]
Dacht dat jij dat al eens met een bepaalde touring geprobeerd hadLaat staan als je op dat soort banden rijd. Heb je helemaal geen hol aan op de weg omdat je ze toch eerst warm moet krijgen voor ze het doen. Is geen vergelijk met een motorband.
t word tijd dat het eens 20+ graden word en dat de zon gaat schijnenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:40 schreef Inorbit het volgende:
[..]
het word tijd dat het weer eens goed gaat sneeuwen, ik heb er voorlopig geen genoeg van
De MPP is echt geen semi-circuitband hoor...quote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:50 schreef Youp het volgende:
[..]
is wel degelijk een vergelijk met een motorbandmoet je ook eerst warm rijden... ik heb ook een semi circuitband er op liggen
en die krijg je op straat gewoon bijna niet warm omdat je de goede hellingshoeken amper haalt... maar bij mijn motor is het zo dat je bij het minste of geringste beetje regen geen grip meer hebt ongeacht wat voor band je er op hebt... zo'n 1cilinder beukt gewoon iedere keer dat wiel een aantal centimeter door bij iedere slag... dus dan spint ie door
en wanneer je een "normale" wegband monteerd bij zo'n ding spint hij op het droge ook door
michelin pilot power (achter)
[afbeelding]
en met die touring heb ik niks geprobeerd, maar is t me overkomenen daar heb ik wel van geleerd ja
inmiddels wel heel wat meer pktjes bestuurd
ook met slecht weer....
trouwens die touring had ook *** banden achterop en dan nog in maatje 175+ gladheid
MPP lang mee?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:54 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
De MPP is echt geen semi-circuitband hoor...
Het is gewoon een hele goede straatband met zeer goede "nat weer" eigenschappen, het is een prima band met een lange levensduur.
Pirelli SuperCorsa's... dat zijn semi circuit banden, die heb je in een goede 1000 km kaal, en bij nat weer kun je beter thuis blijven, maar gummen...!!!![]()
mjah als eerste wil ik dat hij APK goed is... dan kan ik hem daarna verzekerenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:42 schreef Hyperdude het volgende:
Hé Youp,
Heb je ook nog gekeken naar een electrische fan? En ga je er nog een MSD of andere electronische ontsteking in zetten? Kan nu nog mooi; ik zie nog een paar losse draadjes, dus die heb je er zo in
Ziet er verder netjes uit
Die dingen kunnen later ook wel natuurlijk, eerst maar eens kms maken is ook een prima idee
nope.... als ik een beetje tijd maak kan van het weekend het ding wel lopen en dan kijken wanneer ik bij die gast terecht kan.. dat duurt bij hem ook een dagje of misschien 2 dagen maar dan is hij ook klaarquote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:00 schreef Hyperdude het volgende:
Origineel is altijd mooi!
En als je allemaal van die extra dingen gaat doen en je komt er na 500 km achter dat je differentieel net iets te hard zingt of je hebt een andere dure tegenvaller kan je beter niet je geld in dure extra's hebben zitten.
Heb je al een idee wanneer je naar de APK kan?
Ben ik effe blij dat ze dat bij de APK van mijn E21 niet opgemerkt hebben!quote:
carnaval ownt!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:37 schreef Hyperdude het volgende:
Carnaval![]()
Maar gaat eigenlijk best snel toch? Als ie 't maar doet voor de zomer.![]()
jij ziet ze vliegenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:14 schreef yup het volgende:
Youp fixen dat ding en de volgende keer wel goed driften
Gewoon wanli's erachter gooien daarna BRULLEN MET DIE SPULLEN.
Een van de allergrootste voordelen aan de E30 van mij vond ik dat het ding RWD was en ik overdrijf echt niet.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:20 schreef Youp het volgende:
[..]
jij ziet ze vliegen
misschien 15er jaren 70 alpina's (zelfde als nu maar dan 2"groter) er onder met 195-205 voor en 205-215 achter en dan komen er degelijke banden op
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:16 schreef Youp het volgende:
[..]
MPP lang mee?3500km max bij normaal gebruik.... is de zachtste pilot op de markt
voor op de weg heb je de Pilot Sport en de Pilot Road.... en op t voorwiel komt een Michelin Power Race soft (2CT techniek, dus 2 compounds in 1 band, aan de buitenkant zacht als snot en in het midden zacht als kaugum
) heeft net een streepje voor op de Pirelli SC1 (waar ik ook lang over getwijfeld heb) en iets extremers als een MPP op t achterwiel krijg je op straat niet warm gereden en op een dagje circuit hoef je je er ook echt niet mee te schamen onder je supermotard
en trouwens... nat weer eigenschappen? laat me niet lachenhiervoor had ik een Maxxis Goldspeed gele compound (heb ik ook nog op t voorwiel liggen) en die heeft 3 triljoen keer meer waterafvoer als deze is van ongeveer de zelfde compound... en die kon het al niet aan in de regen
en deze MPP is echt totaal waardeloos in de regen
maar wanneer het droog is wel 100x beter dan de Maxxis
maargoed back on topic:
ik heb mn tropenkoelertje maar geinstalleerd op mn 2000jevandaag even bij de lokale bouwmarkt een zeut RVS boutjes en moertjes en ringetjes etc. gehaald zodat ik weer ff verder kon
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
dit zijn dus de bakken van een originele radiateur met een spiksplinternieuw opgebouwd binnenwerk (vorige week gemaakt) met een groter oppervlak voor meer koeling (tropenkoeler) daar deze BMWtjes vroegah nog wel eens warm wouden lopen... en aangezien een 2002 al warm liep en die exact de zelfde radiateur heeft als mijn Tii met 40pk meer... heb ik het toch maar laten "upgraden"
ik heb een hard-pounding 1cilinder... zelfs een regenband is kut in de regenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:40 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]![]()
is hier toch echt andersom...![]()
jep helemaal gelijk in, maar dat wil nog niet zeggen dat ik geen wegligging en daardoor een stukje extra veiligheid wilquote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:35 schreef yup het volgende:
[..]
Een van de allergrootste voordelen aan de E30 van mij vond ik dat het ding RWD was en ik overdrijf echt niet.
RWD roeleert gewoon BIGTIME qua rijden, kan niks tegenop...
whehehe neequote:Op woensdag 22 februari 2006 18:34 schreef Hyperdude het volgende:
Zeker een originele BMW accu![]()
Maar toch nog een mooie mijlpaal zo vlak voordat de boerekiel weer aan gaat![]()
ja hij moet nou zo snel mogelijk afquote:Op woensdag 22 februari 2006 22:19 schreef ChRoNiC het volgende:
Dus er gebeurt toch weer wat aan je touring. Ik blijf het een super auto vinden. Wil ook ooit nog zo'n ding
Ik weet dat een 320 niet heel snel is, maar een 318 rij je er nog wel uit hoorquote:Op woensdag 22 februari 2006 22:55 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Las net heel de discussie over de snel(traag)heid van E30 318i/320i en 325i.
Uit persoonlijke ervaring weet ik dat een 320i touring handbak gewoon een tering trage bak is. Mijn kamergenoot had er namelijk een. Een superstrakke, volledig origineel! Originele honginggraag 15", origineel Mtechnik onderstel etc etc. Een tijdje later met een 316i (1988) 2 deurs gesprint. Die is gewoon sneller! Nou komt het natuurlijk ook omdat zo'n touring gewoon lomp zwaar is (meer als 1200 kg woog dat ding) maar dan nog, hij heb 130pk, die lompe dieseltank van mij voordat ie gechipt was (automaat, 129pk op 1600kg) was gewoon sneller als die 320i...
Ik geloof dus heel graag dat een 318 echt wel sneller is dan een 320. Het verschil tussen 320 en 325 is dan ook enórm.![]()
Uhhh dat is echt getest hoor. In 5 is een 318i sneller dan een 320i zelfs!!!! Van 80-120...quote:Op woensdag 22 februari 2006 23:10 schreef Mr._T-Rex het volgende:
[..]
Ik weet dat een 320 niet heel snel is, maar een 318 rij je er nog wel uit hoorMisschien was die 320 erg gaar gereden
quote:Op woensdag 22 februari 2006 17:37 schreef Youp het volgende:
een kleine updeet....
ze bromt weer!!! (de Tii dus)
vandaag even de koelslangetjes aangesloten met nieuwe slangklemmetjes en wat koelvloeistof dr in gekiept... minuutje doorstarten (wat de accu die al meer dan een jaar stil staat wonder boven wonder gewoon zonder problemen trok) en toen... BROEM pruttel pruttel pruttel vrrrrrrrrrrr etc.![]()
![]()
blij blij blij!
whehe dat is fijn ja... hij wil nogal in de toeren klimmen wanneer je harder dan 120 gaatquote:Op donderdag 23 februari 2006 08:42 schreef Inorbit het volgende:
[..]
![]()
mijn pa had vroeger als eerste auto een 2002 touring. al voordatie zijn rijbewijs had. hij heeft alleen het motortje opgeblazen bij een poging de topsnelheid te halen. de lul. alstie hem nou gewoon had bewaart voor mij in de loods van mijn oma.
![]()
Alleen maar als je met een 320 net zo stoer gaat rijden als met een 325.quote:Op woensdag 22 februari 2006 23:47 schreef yup het volgende:
320i zuipt meer dan 325i en is veel langzamer dan 325i...
so 190 nog, hoeveel pk heeft dat ding danquote:Op donderdag 23 februari 2006 09:18 schreef Youp het volgende:
[..]
whehe dat is fijn ja... hij wil nogal in de toeren klimmen wanneer je harder dan 120 gaatnu heeft mijn Tii wel een zwaardere eindoverbrenging dan een normale 2002, waardoor de opgegeven topsnelheid 190km/h is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |