Ja, inderdaad.quote:Op vrijdag 14 april 2006 18:51 schreef thaleia het volgende:
En af en toe moet je in dit leven nu eenmaal iets doen dat je saai vindt en het is ook een onderdeel van je onderwijs c.q. opvoeding dat je leert dat je niet kunt verwachten dat iedereen om je heen zich voortdurend in bochten wringt om de dingen voor jou zo boeiend mogelijk te maken. DAT ben ik wel met Williams eens, al kleedt ie het zo te lezen tamelijk belachelijk in.
Inderdaad. Ik probeer de lesstof zo smeuïg mogelijk aan te bieden. Actuele voorbeelden er bij, inspelen op de leefwereld en uitstralen dat je zélf in ieder geval wél plezier hebt. Ik ga ook niet elke les alle toeters, bellen, rookmachines, confettibommen, cheerleaders en vuurwerk uit de kast trekken. Daar worden leerlingen na verloop van tijd ook imuun voor.quote:Op vrijdag 14 april 2006 22:59 schreef Silmarwen het volgende:
Soms moet er gewoon stof worden behandeld. Ik probeer altijd zoveel mogelijk voorbeelden bij de leefwereld te geven en dat kan wel lekker met maatschappijleer, bovendien loop ik altijd wel te geinen in de les waardoor het nog enigzins te doen is voor ze
Helemaal mee eens. Ik moet er zélf immers ook wat plezier aan beleven, anders ga ik mezelf vervelen en dat wil ik de leerlingen echt niet aan doen.quote:Maar soms heb je gewoon saaie taaie stof waar je door moet. Je lessn varieren is wel lekker, ik denk dat leerlingen dan ook mee rgeboeid blijven en dat het voor jezelf ook wel lekker is.
Wat moet ik anders 7 weken doen?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:52 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Waarom werken in de vakantie? Je krijgt gewoon doorbetaald.
Ik ga ook wel op vakantie, maar een best dure. Dan is wat extra geld mooi meegenomen.quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:14 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Op vakantie gaan, luieren, relaxen, ontspannen, niksen, uitrusten, enz.
Heeft die nieuwe collega dan al een vast contract? Als het slechts een jaarcontract is kunnen ze hem/haar er natuurlijk zo uitknikkeren en jou die uren gevenquote:Op woensdag 28 juni 2006 18:50 schreef thaleia het volgende:
Da's balen. Vooral omdat dit ook weinig perspectief biedt op 'n fulltime functie: die nieuwe collega levert volgend jaar natuurlijk niet ineens uren in.
Mooi zo. Lijkt me een leuk vak om te geven trouwens.quote:Op donderdag 6 juli 2006 17:12 schreef teigan het volgende:
het is goed gegaan, ik begin er dus in september als LIO scheikunde
Bravo! Mijn complimenten. Dit hoor ik graag.quote:We zijn een hartstikke jonge sectie, maar willen weer ouderwets tucht & orde & steenoude lesmethodes
quote:Op donderdag 6 juli 2006 18:29 schreef Neuralnet het volgende:
[..]
Bravo! Mijn complimenten. Dit hoor ik graag.
Ik begin nu aan mijn vierde week en ik moet zeggen: het bevalt uitstekend.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 12:55 schreef Roellio het volgende:
Gaat het met iedereen nog goed, na de eerste week?
Nog geen heimwee naar rennende kinderen, overvolle gangen, dringen bij de kluisjes, zeurende collega's, liters koffie, nakijkwerk etc. etc. ?
Het was wel ongeveer van dezelfde heftigheid, maar we hebben weinig sneeuw gezienquote:Op maandag 24 juli 2006 14:13 schreef Roellio het volgende:
Lotgenoten?![]()
Zijn jullie op pool-expeditie geweest?
Een collega vertelde laatst over haar eerste keer gymnasium, ze zei: "ik zei 'en nu gaan jullie aan het werk', en ze GINGEN ook aan het werk, het was muisstil, ik wist niet wat ik moest!"quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 19:44 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Goh, knalt opeens het lesrooster voor volgend schooljaar in mijn mailOp zich niks verrassends, heb weer 2 havo, 2 vmbo, 3 vmbo (KGT), 4 vmbo basis en kader, maar ook.. 3 gymnasium.. Hahaha, dat is even een vreemde eend in de bijt. Heb nog nooit lesgegeven op gymnasium, dus ik bén es benieuwd. Iemand ervaring?
![]()
Ja, dat vertelde een collega me vorig jaar, toen we het over het gymnasium hadden. Het leek wel of die leerlingen valium geslikt hadden, want ze hadden alleen oog voor hun boek, zei ze. Twee andere collega's en ik zijn toen voor het raam van die klas een polonaise gaan lopen. En zie! Vier leerlingen keken onze richting op.... en gingen daarna weer werken..quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 20:12 schreef thaleia het volgende:
Een collega vertelde laatst over haar eerste keer gymnasium, ze zei: "ik zei 'en nu gaan jullie aan het werk', en ze GINGEN ook aan het werk, het was muisstil, ik wist niet wat ik moest!"
Zo'n gevoel kreeg ik ook ja. Maar we zullen wel zien. Allemaal van die passieve leerlingen zie ik ook echt niet zitten. Dat zag ik wel in de atheneum-klas die ik afgelopen schooljaar had. Ik laat me verrassen.quote:In de andere: heel slimme kinderen die het allemaal totaal geen moeite kost, en bij elke uitleg direct bijdehand gaan doen omdat ze eea allang begrepen hebben (of begrepen denken te hebben).
Daar moet de bond maar eens mee aan de slag. Doen die ook een keer wat nuttigsquote:Op maandag 7 augustus 2006 19:03 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Ja, dat ken ik. Ik zou er geen probleem mee hebben om een week zomervakantie in te leveren en daar vijf snipperdagen voor in de plaats te krijgen. Als je een keer iets speciaals hebt, of gewoon een "baaldag", kunnen die wel van pas komen
Een aflevering I Claudius doet het ook altijd goed.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 15:15 schreef imago het volgende:
Als ik de les van een collega die uitvalt moet invallen, pak ik altijd de DVD van Hercules (Disney), zijn ze weer een uurtje zoet. Zelfs de vijfde klas
Dat lijkt me ook wel eens interessant, op een MBO lesgeven. Ik heb er zelf nooit stage gelopen. Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:10 schreef bloempjuh het volgende:
Derdejaars stage op een MBO
Soms heb ik het gevoel van: misschien moet ik minder mijn best doen, dan gaan ze mij niet op zo'n vak zetten waarvan er niets in orde is.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:50 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Dat is wel erg vervelend ja. Heb je al dat werk er in gestoken en wordt het weer van je afgenomen en als dank mag je weer opnieuw een hele hoop werk in een vak gaan steken.
Wanneer begint het weer voor jullie? 1 september?quote:Ik kreeg gisteren de grote envelop met alle spul voor o.a. de openingsvergadering. Toen mocht de vakantie voor mij wel nog eventjes duren, terwijl ik ervoor nog wel zoiets had van: "ah, lekker weer beginnen". Morgen maar es een kijkje gaan nemen op school..
Aan de ene kant is zo'n uitspraak natuurlijk fijn om te horen he. Maar het is inderdaad niet leuk om steeds "de vuile klusjes" (even gechargeerd) te moeten opknappen.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:54 schreef leonieke het volgende:
Soms heb ik het gevoel van: misschien moet ik minder mijn best doen, dan gaan ze mij niet op zo'n vak zetten waarvan er niets in orde is. Ik ben ook vaak het slachtoffer van dienst als er projecten moeten opgestart worden omdat (en ik citeer de directie) het altijd in orde is als ik er bij betrokken ben.
Dat kan ik me goed voorstellen.quote:Maar ik krijg het dan ook niet over mijn hart om er eens minder mijn best voor te doen want dan ben ik niet tevreden over mijn werk.
We hebben maandag een vergaderdag en dinsdag beginnen we weer.quote:Wanneer begint het weer voor jullie? 1 september?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |