Bravo! Mijn complimenten. Dit hoor ik graag.quote:We zijn een hartstikke jonge sectie, maar willen weer ouderwets tucht & orde & steenoude lesmethodes
quote:Op donderdag 6 juli 2006 18:29 schreef Neuralnet het volgende:
[..]
Bravo! Mijn complimenten. Dit hoor ik graag.
Ik begin nu aan mijn vierde week en ik moet zeggen: het bevalt uitstekend.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 12:55 schreef Roellio het volgende:
Gaat het met iedereen nog goed, na de eerste week?
Nog geen heimwee naar rennende kinderen, overvolle gangen, dringen bij de kluisjes, zeurende collega's, liters koffie, nakijkwerk etc. etc. ?
Het was wel ongeveer van dezelfde heftigheid, maar we hebben weinig sneeuw gezienquote:Op maandag 24 juli 2006 14:13 schreef Roellio het volgende:
Lotgenoten?![]()
Zijn jullie op pool-expeditie geweest?
Een collega vertelde laatst over haar eerste keer gymnasium, ze zei: "ik zei 'en nu gaan jullie aan het werk', en ze GINGEN ook aan het werk, het was muisstil, ik wist niet wat ik moest!"quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 19:44 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Goh, knalt opeens het lesrooster voor volgend schooljaar in mijn mailOp zich niks verrassends, heb weer 2 havo, 2 vmbo, 3 vmbo (KGT), 4 vmbo basis en kader, maar ook.. 3 gymnasium.. Hahaha, dat is even een vreemde eend in de bijt. Heb nog nooit lesgegeven op gymnasium, dus ik bén es benieuwd. Iemand ervaring?
![]()
Ja, dat vertelde een collega me vorig jaar, toen we het over het gymnasium hadden. Het leek wel of die leerlingen valium geslikt hadden, want ze hadden alleen oog voor hun boek, zei ze. Twee andere collega's en ik zijn toen voor het raam van die klas een polonaise gaan lopen. En zie! Vier leerlingen keken onze richting op.... en gingen daarna weer werken..quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 20:12 schreef thaleia het volgende:
Een collega vertelde laatst over haar eerste keer gymnasium, ze zei: "ik zei 'en nu gaan jullie aan het werk', en ze GINGEN ook aan het werk, het was muisstil, ik wist niet wat ik moest!"
Zo'n gevoel kreeg ik ook ja. Maar we zullen wel zien. Allemaal van die passieve leerlingen zie ik ook echt niet zitten. Dat zag ik wel in de atheneum-klas die ik afgelopen schooljaar had. Ik laat me verrassen.quote:In de andere: heel slimme kinderen die het allemaal totaal geen moeite kost, en bij elke uitleg direct bijdehand gaan doen omdat ze eea allang begrepen hebben (of begrepen denken te hebben).
Daar moet de bond maar eens mee aan de slag. Doen die ook een keer wat nuttigsquote:Op maandag 7 augustus 2006 19:03 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Ja, dat ken ik. Ik zou er geen probleem mee hebben om een week zomervakantie in te leveren en daar vijf snipperdagen voor in de plaats te krijgen. Als je een keer iets speciaals hebt, of gewoon een "baaldag", kunnen die wel van pas komen
Een aflevering I Claudius doet het ook altijd goed.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 15:15 schreef imago het volgende:
Als ik de les van een collega die uitvalt moet invallen, pak ik altijd de DVD van Hercules (Disney), zijn ze weer een uurtje zoet. Zelfs de vijfde klas
Dat lijkt me ook wel eens interessant, op een MBO lesgeven. Ik heb er zelf nooit stage gelopen. Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:10 schreef bloempjuh het volgende:
Derdejaars stage op een MBO
Soms heb ik het gevoel van: misschien moet ik minder mijn best doen, dan gaan ze mij niet op zo'n vak zetten waarvan er niets in orde is.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:50 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Dat is wel erg vervelend ja. Heb je al dat werk er in gestoken en wordt het weer van je afgenomen en als dank mag je weer opnieuw een hele hoop werk in een vak gaan steken.
Wanneer begint het weer voor jullie? 1 september?quote:Ik kreeg gisteren de grote envelop met alle spul voor o.a. de openingsvergadering. Toen mocht de vakantie voor mij wel nog eventjes duren, terwijl ik ervoor nog wel zoiets had van: "ah, lekker weer beginnen". Morgen maar es een kijkje gaan nemen op school..
Aan de ene kant is zo'n uitspraak natuurlijk fijn om te horen he. Maar het is inderdaad niet leuk om steeds "de vuile klusjes" (even gechargeerd) te moeten opknappen.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:54 schreef leonieke het volgende:
Soms heb ik het gevoel van: misschien moet ik minder mijn best doen, dan gaan ze mij niet op zo'n vak zetten waarvan er niets in orde is. Ik ben ook vaak het slachtoffer van dienst als er projecten moeten opgestart worden omdat (en ik citeer de directie) het altijd in orde is als ik er bij betrokken ben.
Dat kan ik me goed voorstellen.quote:Maar ik krijg het dan ook niet over mijn hart om er eens minder mijn best voor te doen want dan ben ik niet tevreden over mijn werk.
We hebben maandag een vergaderdag en dinsdag beginnen we weer.quote:Wanneer begint het weer voor jullie? 1 september?
Ik heb toch heel wat brieven geschreven in de streek waar ik gestudeerd heb en ik kon een interim doen van 2 maand.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 13:05 schreef teigan het volgende:
Ik begin over 2 weken met mijn eerste lessen...
Wat ik me nog afvroeg, de meesten hier zijn al klaar... Hebben jullie nu makkelijk een baan kunnen vinden, of heb je bij wijze van spreken 100 brieven moeten sturen voor 1 gesprek...
En zijn jullie in de buurt van de plek gebleven waar jullie gestudeert hebben/LIO stage hebben gedaan, of zijn jullie verder weg getrokken?
Leuk is dat he..quote:Op woensdag 23 augustus 2006 21:13 schreef imago het volgende:
dinsdag m'n nieuwe mentorbruggers door de school leiden
Ik werk binnen op onze school op twee locaties, maar ik moet zeggen: de roostermakers hebben een prettig rooster gemaakt.quote:En ik heb een k*t-rooster.
Op onze school liggen de gebouwen een kilometer of 6 uit elkaar. Wij hebben daar een pendeluur voor. Dus je hebt 50 minuten om van de ene naar de andere locatie te reizen. Meestal ben je dan ook wel ruim op tijd.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:35 schreef thaleia het volgende:
Het irritantste vind ik dat ik steeds heen en weer moet tussen de twee gebouwen van onze school. Die liggen wel redelijk naast elkaar maar toch kom je eigenlijk standaard te laat dan in je volgende les en het maakt je ook heel gehaast.
Haha, ja kan ik me voorstellen. Lijkt me wel melig hoor... Tenzij je te zeer aangeschoten raakt en de mentor in kwestie je naderhand komt afvragen hoe je in godsnaam die klassenplattegrond had kunnen maken...quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:59 schreef thaleia het volgende:
Gisteren in de kroeg met twee collega's een klasseplattegrond gemaakt voor een andere collega die de klas waarvan hij mentor wordt nog niet kent en wij wel. Dolle pret, schuiven met namen op een bierviltje
Ik heb de eerste week er inmiddels al weer opzitten. Het was weer even wennen om in het ritme te komen. Gisteren brugklasfeest, dag ervoor even naar een brugklaskamp geweest (dat werd uiteindelijk tot 2 uur 's nachts, maar 't was ook zo gezellig), dus we zijn weer druk bezig.quote:Heb best wel weer zin om te beginnen, maar vervloek nu al mijn wekker.
Ik vroeg meestal 10 gulden per uur (in het guldentijdperk dan he). Maar ik deed het dan ook niet voor het geld.quote:Vraagje aan degenen hier die ook bijles geven: welk tarief hanteren jullie? Ik heb met vier dagen werken best wat tijd over en een zwarte bijverdienste is nooit weg
Ik zou ze dan het tweede uur aan het werk zetten, of gewoon een tandje lager werken, een beetje een relaxte sfeer creëeren en dan wat vertalen of zo.. ieder voor zich, of samen wat met die zinnen scrabbelen. De heavy kost gewoon in het eerste uur stoppen, hebben ze dat tenminste al gehad.quote:Op vrijdag 1 september 2006 22:50 schreef imago het volgende:
Dat wordt zwaar. Iemand tips hoe ik vooral dat blokuur interessant kan houden? Werkvormen afwisselen OK, maar ook daar gaat de sleur optreden natuurlijk... Misschien het ene uur grammatica en het andere uur vertalen ofzo.
Krijg je dan geen problemen met de directie als je zo maar leerlingen naar huis laat gaan? Bij ons hebben ze nu weer een nieuw mode-woord dit schooljaar - "onderwijstijd". Dus als er ook maar 1 les wegvalt om wat voor reden dan ook, dan is er meteen weer allerhande trammelant.quote:Zit ook de denken aan een beloningstructuur waarbij ze eht 8e uur mogen wegblijven!
Volle klassen in de bovenbouw zijn inderdaad best lastig bij de klassieke talen. Ik heb dit jaar een vijfde klas Latijn met maar liefst 32 leerlingen, wat echt groepsmanagement op het hoogste niveau is. Wel een enorme uitdaging ook ergens. Deze klas heb ik opgedeeld in een aantal vertaalgroepen van ongeveer 8 leerlingen (drie groepen werken enigszins zelfstandig, de laatste groep bestaat uit de zwakste leerlingen, die extra sturing van mij krijgen). In een blokuur ben je meestal het eerste halfuur bezig met het bespreken van de vertalingen die ze de vorige lessen hebben gemaakt. Voor de rest van de les geef ik dan meestal een aantal regels op, die ze bij moeten aftekenen, waarna ze in principe weg mogen gaan. In de praktijk is ongeveer 80% van de leerlingen gewoon de volle twee uur daar mee bezig.quote:Op vrijdag 1 september 2006 22:50 schreef imago het volgende:
Ik ben woensdag begonnen. Wel even moeilijk opstarten, want ik zit ook in een stress-periode met studie en verhuizing, dus ik voelde me niet écht voorbereid. Maar inmiddels lopen de meeste zaken wel. De eerste weken zijn zo hectisch: het rooster verandert af en toe nog (moet nog gefinetuned worden), even een brugklaskamp tussendoor, vergadering hier en daar. Maar over een tijdje zit ik weer helemaal in m'n ritme en gaat het vast weer lekker
Ben allen niet zo blij met m'n rooster: de (hele volle!) vijfde klas Grieks op het 8e uur terwijl ze daarvoor een tussenuur hebben, of een blokuur tijdens het 7e en 8e... Dat wordt zwaar. Iemand tips hoe ik vooral dat blokuur interessant kan houden? Werkvormen afwisselen OK, maar ook daar gaat de sleur optreden natuurlijk... Misschien het ene uur grammatica en het andere uur vertalen ofzo. Zit ook de denken aan een beloningstructuur waarbij ze eht 8e uur mogen wegblijven als het werk dan thuis wordt gedaan, maar het is de vraag in hoeverre ze zo zelfstandig zijn om dat ook écht te doen. Moeilijk!
Ook een lekkere redenatie...quote:Op zaterdag 2 september 2006 18:59 schreef thaleia het volgende:
Dat kon wel, vond de schoolleiding, want er zaten zoveel zwakke leerlingen in dat er met kerst vast al wel een stuk of vijf zouden zijn overgestapt naar een ander niveau.
Ik heb nog geen vastomlijnde plannen, ben een beetje aan het rondkijken nog. Maar het zal wel iets binnen de overheid wordenquote:Op zaterdag 2 september 2006 20:03 schreef nickybol het volgende:
Welk werk ben je van plan te gaan doen imago?
Ik zou stiekem eigenlijk ook eens weer graag zo'n klas hebbenquote:Op maandag 4 september 2006 20:06 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik heb dezelfde mentorklas als vorig jaar (nu 4e jaars), dus da's wel heel leuk. Ook is het aantal autochtonen in deze klas verdubbeld; ik heb er nu 2.
Dan ben je een van de weinigen; de meesten snappen niet hoe ik het volhoud. Eerlijk gezegd zou ik haast geen andere 'doelgroep' willen. In het begin is het even doorbijten, maar kan nu echt met ze lezen en schrijven. Heerlijk!quote:Op maandag 4 september 2006 20:09 schreef leonieke het volgende:
Ik zou stiekem eigenlijk ook eens weer graag zo'n klas hebben
Ik heb het uiteraard verkeerd gelezenquote:Op maandag 4 september 2006 20:12 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Dan ben je een van de weinigen; de meesten snappen niet hoe ik het volhoud. Eerlijk gezegd zou ik haast geen andere 'doelgroep' willen. In het begin is het even doorbijten, maar kan nu echt met ze lezen en schrijven. Heerlijk!
Autochtonen bedoel je?quote:Op maandag 4 september 2006 20:20 schreef leonieke het volgende:
Ik heb het uiteraard verkeerd gelezenWat zeg je? Eerste schooldag? In de war?!? Helemaal niet
![]()
Ik heb dus ook enkel zo'n klassen, maar zou toch af en toe eens graag een klas met allochtonen hebben.
Een bed, dat heb ik nodig denk ik![]()
Ik hou ook dit principe aan. Een plattegrond maak ik nu al (maar dat doe ik thuis, ik laat de leerlingen gewoon op een blad hun naam noteren en het nummer dat bij hun pc hoort).quote:Op dinsdag 5 september 2006 16:09 schreef Baba-O-Riley het volgende:
De eerste paar weken laat ik ze zitten waar ze willen. Dan kijk ik of er ergens problematische combinaties zijn (aangezien ze 90% van de lessen in groepjes zitten) en anders mogen ze wat mij betreft blijven zitten. Zijn er echt storende combinaties dan geef ik die leerlingen een eigen plaats.
Ja okee, maar er is niks op tegen om als docent je eigen plaatsen aan te wijzen, als je dat fijn vindt. Ook krijgen wij een lijst met foto's van de leerlingen. Mja, het namen leren is elk jaar toch weer iets dat je niet binnen 2 dagen lukt. Tenminste, mij niet in ieder geval.quote:Op dinsdag 5 september 2006 16:12 schreef teigan het volgende:
Maar als je de namen wilt leren, dan zul je daar toch een plattegrond voor moeten maken toch?
Ik had vorig jaar 160 leerlingenquote:Op dinsdag 5 september 2006 18:09 schreef karoltje het volgende:
Ik had voor de eerste pauze alle namen in mn kop! Maar ik heb dan ook 1 vaste klas. Ben er gewoon erg goed in! Ik vind het ook belangrijk, is lekker voor mezelf en ook prettig voor de kinderen.
Is dit dan eigenljk niveau beroepsonderwijs zoals wij het hier kennen in België? (er is hier nog één niveau lager en dat is buitengewoon secundair onderwijs)quote:Op dinsdag 5 september 2006 17:51 schreef Roellio het volgende:
Ik heb er echt weer enorm veel zin in, ik ben alleen een beetje zenuwachtig voor de klassen op de nieuwe vestiging. Ik krijg daar een 3-verzorging en een 2-KB, ik heb nog nooit op dat niveau lesgegeven en ben erg benieuwd wat ik ervan kan en moet verwachten.
Ik heb ook al iets soortgelijks. Er is in mijn sectie een nieuwe collega aangenomen die ik niet zag zitten. Nu komt m'n mentorklasje met klachten over hem, en van andere mentoren hoor ik soortgelijke verhalen. Ik heb uiteraard m'n klasje gewezen op hun verantwoordelijkheden om zich fatsoenlijk te gedragen, maar tegelijkertijd zit ik ook wel met in m'n achterhoofd een 'tja, dit zag ik aankomen'. Nouja, we zullen wel zien hoe het verder loopt.quote:Op maandag 4 september 2006 19:53 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Pfff.. mijn mentorklasje heeft de kachel nu al aangemaakt bij de nieuwe docente aardrijkskunde. Dat is een nieuw jong mens die nog bezig is met haar opleiding, of iets dergelijks. Vrijdag waren ze een spelletje aan het doen en mochten de leerlingen 10 minuten eerder uit de les. Tja, zo moet je maar beginnen, net aan het begin van het schooljaar. Nu kwam ze naar me toe, "dat de klas zo moeilijk was". Tjaaaa....
Ik heb nu 10 klassen, de meeste leerlingen op de ene locatie ken ik wel, maar op de andere locatie heb ik nu een paar 2-havo-klassen en die moet ik echt effe snel uit mijn hoofd gaan leren. Ik zeg altijd maar: "Als ik je naam ken, heb je óf een positieve indruk, óf een negatieve indruk op me gemaakt". Welke indruk het was, laat ik dan in het midden. Of ik kijk effe snel in de klassenplattegrond naar de naam van een leerling, en die dan even terloops noemen. Zo van: "Als ik je naam ken, hè Ivo, dan ..." Dan zie je ze kijken... *grijns*quote:Op dinsdag 5 september 2006 18:09 schreef karoltje het volgende:
Ik had voor de eerste pauze alle namen in mn kop! Maar ik heb dan ook 1 vaste klas. Ben er gewoon erg goed in! Ik vind het ook belangrijk, is lekker voor mezelf en ook prettig voor de kinderen.
Ja, precies. En de leerlingen vertellen mij ook gewoon eerlijk als ze iets uitgevreten hebben of zo, maar nu had ik zoiets van: ik kan ze eigenlijk geen ongelijk geven. En het leuke is dan, dan ga je naar de persoon in kwestie toe, vraag je terloops hoe het met je klas gaat - en dan is het allemaal: "oh, en ze zijn zo leuk en werken hard". Terwijl ik via de achterdeur (de klas) dus het compleet tegenovergestelde hoor. Wie hou je dan voor de gek?quote:Op dinsdag 5 september 2006 18:45 schreef thaleia het volgende:
Ik heb ook al iets soortgelijks. Er is in mijn sectie een nieuwe collega aangenomen die ik niet zag zitten. Nu komt m'n mentorklasje met klachten over hem, en van andere mentoren hoor ik soortgelijke verhalen. Ik heb uiteraard m'n klasje gewezen op hun verantwoordelijkheden om zich fatsoenlijk te gedragen, maar tegelijkertijd zit ik ook wel met in m'n achterhoofd een 'tja, dit zag ik aankomen'. Nouja, we zullen wel zien hoe het verder loopt.
Drie verzorging... Tja, je kunt er geluk of pech mee hebben. Mijn eerste jaar kreeg ik ook een 3-verzorging voor m'n kiezen. Wimpers tot aan het plafond en de hele tijd maar mooi zitten wezen nagellakken en lippenstiften. En een verdwaalde jongen er tussen. Wat een ellende was dat toen. "Meneertjuhhhhh... ik kan geen huiswerk maken hoor, want meneertjuhhhhhh.... weet u.... mijn nagel was afgebroken....." Ik heb ook een 3-verzorging gehad, dat was gewoon geweldig om les aan te geven. Niet van die opgetutte dames, maar een leuk klasje, met een fiks aantal heren er bij. Gelachen dat we hebben, en gewoon een leuke les geven.quote:Op dinsdag 5 september 2006 18:45 schreef leonieke het volgende:
Ik geef er nu mijn derde jaar les in, het kan een hele verrassing wordenZeker als je een hoger niveau gewoon bent
Maar het is wel erg leuk om er les te geven, vind ik.
Ja, inderdaad.quote:Op dinsdag 5 september 2006 18:50 schreef leonieke het volgende:
Raar hoe je dat soms zo vlug kan merken he? Een collega van mij en ik hadden precies hetzelfde gevoel toen de leerkrachten tijdens de personeelsvergadering moesten rechtstaan en zichzelf voorstellen.
quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:03 schreef Baba-O-Riley het volgende:
"wat is de overeenkomst tussen de nieuwe collega en een kalkoen? - ze halen allebei de kerstmis niet"..
quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:06 schreef thaleia het volgende:
[..]
(mago, ben je online? Heb een vakinhoudelijk vraagje en m'n collega's kan ik na elven niet meer lastigvallen. En wanneer begint ondergetekende haar lessen voor te bereiden? Juist, na elven)
Het zijn voor al die klassen de eerste keren dat ik ze heb, hahaha. Ik moet me even voorstellen, samen even de opzet van het boek doornemen, vertellen wat we ongeveer gaan doen elke les/week en wat er van ze verwacht wordt om hun takenkaart elke vrijdag af te kunnen tekenen etc.quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:17 schreef Baba-O-Riley het volgende:
"Ga maar even zelfstandig werken... als je er niet uit komt, probeer je maar met potlood in te vullen, dan kijken we dat morgen samen na. Is niet erg als je het niet weet, maar probeer eerst zélf maar eens".
![]()
Hmm.. misschien had ik het hierboven een beetje té zwart/wit geschetst, maar de nieuwe docenten kunnen op mijn school in ieder geval rekenen op een goede begeleiding, ook door het zittende docententeam. We hebben een grote groep jonge docenten (en met jong pak ik even tot een jaar of 35), die nieuwe docenten goed oppakt en helpt. We hebben immers allemaal in hetzelfde schuitje gezeten. Je hebt echter ook van die koppige nieuwelingen die zich te goed voelen en dingen zeggen als: "Ik heb geen hulp nodig. Ik weet het allemaal al, dus ik red me wel ". Kijk, dan heb je zoiets van: "okee....." (En na 2 weken kwam die docent inderdaad vragen of we hem alsjeblieft tips konden geven).quote:Op woensdag 6 september 2006 14:58 schreef Neuralnet het volgende:
Andere leraren en leidinggevenden zijn bij voorbaat al zo sceptisch zoals hierboven beschreven wordt dat de nieuwe docent op veel minder steun en rugdekking kan rekenen dan de docent die er al jaren werkt.
Gelukkig werk ik op een school (en eigenlijk alle scholen waar ik stagiair ben geweest) waar bovenstaande niet van toepassing is. LIO's hebben bij ons net zoveel rechten als de 'gewone' docent. Kan natuurlijk ook anders zijn op sommige scholen.quote:Als leerling merkte ik het al. Werd ik er door een LIO uitgestuurd, dan volstond een bewering dat "die man geen les kon geven" en "ik het echt niet gedaan had" al om geen straf te krijgen. Nieuwe docenten mogen haast niet meer rekenen op enige rugdekking.
Bij ons zijn er vanaf dit jaar 2 mensen (één leerkracht en één iemand van het administratief personeels) aangesteld om de nieuwe leerkrachten op te vangen. Uiteraard worden nieuwe leerkrachten in de vakgroep ook goed opgevangen. Worden ze overstelpt met informatie die ze kunnen gebruiken (werkblaadjes, afsprakenbladen, uitleg waar ze alles kunnen vinden, ...).quote:Op woensdag 6 september 2006 16:38 schreef Baba-O-Riley het volgende:
[..]
Hmm.. misschien had ik het hierboven een beetje té zwart/wit geschetst, maar de nieuwe docenten kunnen op mijn school in ieder geval rekenen op een goede begeleiding, ook door het zittende docententeam. We hebben een grote groep jonge docenten (en met jong pak ik even tot een jaar of 35), die nieuwe docenten goed oppakt en helpt. We hebben immers allemaal in hetzelfde schuitje gezeten. Je hebt echter ook van die koppige nieuwelingen die zich te goed voelen en dingen zeggen als: "Ik heb geen hulp nodig. Ik weet het allemaal al, dus ik red me wel ". Kijk, dan heb je zoiets van: "okee....." (En na 2 weken kwam die docent inderdaad vragen of we hem alsjeblieft tips konden geven).
En laten we eerlijk zijn: soms worden ook docenten aangenomen waarvan je al meteen denkt: hoe kúnnen ze zó iemand nou in godsnaam aannemen? Daar straalt het al bijna vanaf dat ze het niet zullen redden voor de klas. En meestal wordt dat na enkele weken al pijnlijk duidelijk.
[..]
Gelukkig werk ik op een school (en eigenlijk alle scholen waar ik stagiair ben geweest) waar bovenstaande niet van toepassing is. LIO's hebben bij ons net zoveel rechten als de 'gewone' docent. Kan natuurlijk ook anders zijn op sommige scholen.
wij hebben één leerkracht die bijna op haar pensioen is en altijd loopt te roepen tegen leerlingen die op de deur van de leraarskamer kloppen. Op den duur durft er niemand nog iets komen vragen als ze haar zien rondlopen op schoolquote:Ik moet zeggen dat ik het wel gezellig vind dat ons topicje weer zo lekker loopt. Het is net alsof je hier een virtuele docentenkamer hebt, alleen word je hier niet gestoord door leerlingen aan de deurKan ik voor iemand een kopje koffie meenemen?
![]()
![]()
Euh, ja, ik was er dus nietquote:Op dinsdag 5 september 2006 23:06 schreef thaleia het volgende:
(mago, ben je online? Heb een vakinhoudelijk vraagje en m'n collega's kan ik na elven niet meer lastigvallen. En wanneer begint ondergetekende haar lessen voor te bereiden? Juist, na elven)
quote:Op woensdag 6 september 2006 20:03 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Vandaag eerste lesdag: 22 nablijvers en 2 schorsingen in ons kernteam (á iets meer dan 100 leerlingen)
Dat belooft wat....
... wow...quote:Op woensdag 6 september 2006
20:03 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Vandaag eerste lesdag: 22 nablijvers en 2 schorsingen in ons kernteam (á iets meer dan 100 leerlingen)
Dat belooft wat....
Ah, da's altijd leuk ja. Ik mag 18 september een tweetal daagjes op kamp. Hopen dat het goed weer is. Heb er zin in.quote:Op woensdag 6 september 2006 19:50 schreef Roellio het volgende:
aangezien ik vrijdag afwezig ben i.v.m. kamp vmbo-2.
Onze school heeft nogal een aparte doelgroep zeg maar.quote:
Wat is dat voor uitroep?quote:Op woensdag 6 september 2006 20:20 schreef TheSilentEnigma het volgende:
'Woella
Woella.quote:Op woensdag 6 september 2006 20:47 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Wat is dat voor uitroep?Klinkt als de lokroep van een hitsige pauw
![]()
wel een goed begin van het nieuwe schooljaar dus.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |