Ja, inderdaad.quote:Op vrijdag 14 april 2006 18:51 schreef thaleia het volgende:
En af en toe moet je in dit leven nu eenmaal iets doen dat je saai vindt en het is ook een onderdeel van je onderwijs c.q. opvoeding dat je leert dat je niet kunt verwachten dat iedereen om je heen zich voortdurend in bochten wringt om de dingen voor jou zo boeiend mogelijk te maken. DAT ben ik wel met Williams eens, al kleedt ie het zo te lezen tamelijk belachelijk in.
Inderdaad. Ik probeer de lesstof zo smeuïg mogelijk aan te bieden. Actuele voorbeelden er bij, inspelen op de leefwereld en uitstralen dat je zélf in ieder geval wél plezier hebt. Ik ga ook niet elke les alle toeters, bellen, rookmachines, confettibommen, cheerleaders en vuurwerk uit de kast trekken. Daar worden leerlingen na verloop van tijd ook imuun voor.quote:Op vrijdag 14 april 2006 22:59 schreef Silmarwen het volgende:
Soms moet er gewoon stof worden behandeld. Ik probeer altijd zoveel mogelijk voorbeelden bij de leefwereld te geven en dat kan wel lekker met maatschappijleer, bovendien loop ik altijd wel te geinen in de les waardoor het nog enigzins te doen is voor ze
Helemaal mee eens. Ik moet er zélf immers ook wat plezier aan beleven, anders ga ik mezelf vervelen en dat wil ik de leerlingen echt niet aan doen.quote:Maar soms heb je gewoon saaie taaie stof waar je door moet. Je lessn varieren is wel lekker, ik denk dat leerlingen dan ook mee rgeboeid blijven en dat het voor jezelf ook wel lekker is.
Wat moet ik anders 7 weken doen?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:52 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Waarom werken in de vakantie? Je krijgt gewoon doorbetaald.
Ik ga ook wel op vakantie, maar een best dure. Dan is wat extra geld mooi meegenomen.quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:14 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Op vakantie gaan, luieren, relaxen, ontspannen, niksen, uitrusten, enz.
Heeft die nieuwe collega dan al een vast contract? Als het slechts een jaarcontract is kunnen ze hem/haar er natuurlijk zo uitknikkeren en jou die uren gevenquote:Op woensdag 28 juni 2006 18:50 schreef thaleia het volgende:
Da's balen. Vooral omdat dit ook weinig perspectief biedt op 'n fulltime functie: die nieuwe collega levert volgend jaar natuurlijk niet ineens uren in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |