abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36961928
Ik merkte mijn eigen teleurstelling toen ik begreep dat "het echte leven" na de middelbare school niet zo "leuk" ingekleed werd als men al die jaren had gesuggereerd. Opeens kom je op de universiteit en merk je dat je urenlang moet stilzitten om te luisteren en honderden krukdroge bladzijden per maand in je kop moet stampen. Daar zit je dan met je "samenwerkend leren" kennis. Je weet hoe je op een leuke manier in 1 uur 1 bladzijde kan leren, maar je weet ook dat je volgende maand 1000 bladzijden moet kennen...
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  vrijdag 14 april 2006 @ 20:10:25 #102
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_36963689
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 18:51 schreef thaleia het volgende:
En af en toe moet je in dit leven nu eenmaal iets doen dat je saai vindt en het is ook een onderdeel van je onderwijs c.q. opvoeding dat je leert dat je niet kunt verwachten dat iedereen om je heen zich voortdurend in bochten wringt om de dingen voor jou zo boeiend mogelijk te maken. DAT ben ik wel met Williams eens, al kleedt ie het zo te lezen tamelijk belachelijk in.
Ja, inderdaad.
.
  vrijdag 14 april 2006 @ 21:16:23 #103
56819 Kimske
Juf in wording
pi_36965819
Thnx voor de reacties Heb een oude kolen-strijkbout gevonden en een olielamp, dus ga met ze aan de praat over stroom. Dat was er vroeger nog niet ( toen opa en oma klein waren) hoe deden ze dan de was? En, belangrijk: er waren geen computers! hoe speelden ze dan! Gaat helemaal leuk worden
Stem:
http://www.businesschallenge.nl/261-dhr_l_tome.html
en maak kans op een notebook!
  vrijdag 14 april 2006 @ 22:59:01 #104
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_36968715
Ik denk dat deze beste man een punt heeft.

Leren moet maar zo leuk mogelijk maar tegelijkertijd bereiden wij voor op de maatschappij. Dat is idd wel eens saai en mijn lessen zijn ook weleens saai.Soms moet er gewoon stof worden behandeld. Ik probeer altijd zoveel mogelijk voorbeelden bij de leefwereld te geven en dat kan wel lekker met maatschappijleer, bovendien loop ik altijd wel te geinen in de les waardoor het nog enigzins te doen is voor ze

Maar soms heb je gewoon saaie taaie stof waar je door moet. Je lessn varieren is wel lekker, ik denk dat leerlingen dan ook mee rgeboeid blijven en dat het voor jezelf ook wel lekker is.
  zaterdag 29 april 2006 @ 18:21:27 #105
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_37407915
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 22:59 schreef Silmarwen het volgende:
Soms moet er gewoon stof worden behandeld. Ik probeer altijd zoveel mogelijk voorbeelden bij de leefwereld te geven en dat kan wel lekker met maatschappijleer, bovendien loop ik altijd wel te geinen in de les waardoor het nog enigzins te doen is voor ze
Inderdaad. Ik probeer de lesstof zo smeuïg mogelijk aan te bieden. Actuele voorbeelden er bij, inspelen op de leefwereld en uitstralen dat je zélf in ieder geval wél plezier hebt. Ik ga ook niet elke les alle toeters, bellen, rookmachines, confettibommen, cheerleaders en vuurwerk uit de kast trekken. Daar worden leerlingen na verloop van tijd ook imuun voor.
quote:
Maar soms heb je gewoon saaie taaie stof waar je door moet. Je lessn varieren is wel lekker, ik denk dat leerlingen dan ook mee rgeboeid blijven en dat het voor jezelf ook wel lekker is.
Helemaal mee eens. Ik moet er zélf immers ook wat plezier aan beleven, anders ga ik mezelf vervelen en dat wil ik de leerlingen echt niet aan doen.

Ben overigens terug van een leuk weekje Londen met 2 vmbo. Super sfeer, lekker weer.. kortom, een van de grotere krenten in de pap als docent. Ontzettend leuk met de leerlingen bezig geweest.
.
pi_37408857
ik zat me iets af te vragen...
Ik las gisteren in een van de damesbladen een verhaal van een lerares, die van een leerlinge in vertrouwen te horen kreeg dat ze een relatie had met een leraar... En die leraar was haar zo ongeveer aan het stalken.. Ik schrok er wel van, en ik vroeg me ineens wel af hoe vaak dat voorkomt, hebben jullie het wel eens gezien, en wat werd er toen mee gedaan?
Die lerares had geheimhouding beloofd, maar is in haar boosheid wel op die docent afgestapt, en dat is nu een hele moeilijke situatie... Sowieso, als er een leerling(e) op je afkomt met zo'n verhaal, kun je het dan wel NIET vertellen aan anderen?
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_37409822
Je moet ook nooit geheimhouding beloven, dat is één van de eerste dingen die aan bod kwamen bij de mentorcursus die ik gevolgd heb. Je kunt zeggen dat je het niet zomaar door zult vertellen, dat je echt heel zorgvuldig kunt zijn, maar je kunt ook eerlijk vertellen dat je sommige dingen nu eenmaal niet voor je kunt houden. Als een leerling hulp vraagt, kun je die hulp bijna nooit bieden zonder met iemand anders te overleggen, zeker als je moet doorverwijzen. En soms kan wat je hoort ook gewoon zo schokkend zijn dat je zélf je ei bij iemand kwijt moet.
Iedere droom moet je in een potje vangen.
  zaterdag 29 april 2006 @ 22:31:58 #108
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_37415029
Je moet het heel voorzichtig aankaarten, en zeker niet voor jezelf houden. Dan kun je wel geheimhouding beloofd hebben, wat sowieso al dom is, dan breek je die belofte maar. Als je het niet vertelt kunnen de gevolgen desastreus zijn.
pi_37419729
Belofte maakt morele schuld. Wie die schuld niet op zich wil of kan nemen door te zwijgen, moet die belofte niet maken. Zodra een leerling daarom vraagt, zou je moeten aangeven wat WEL mogelijk is en de leerling zou alsnog de kans moeten hebben om van de hulpvraag af te zien. Aan de leraar de taak ervoor te zorgen dat de leerling het toch wil vertellen en de hulp wil aanvaarden. Want dat er hulp ingeschakeld moet worden is zeker. Al is de verleiding groot om zelf even verhaal te halen.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_37483899
Tja, maar gedane zaken nemen geen keer. Ze zal zelf ook wel spijt hebben van die belofte. In dit geval heb je niet alleen te maken hebt met een leerlinge in een moeilijke situatie, maar ook met een collega die volledig buiten zijn boekje gaat. Wat betreft dat laatste heb je volgens mij de plicht om daar iets mee te doen. Je kunt bijvoorbeeld naar een vertrouwenspersoon stappen.

Dat meisje zou ik in een gesprek duidelijk maken dat je, ondanks de belofte, toch iets moet doen. Ook om te voorkomen dat een andere leerlinge het slachtoffer van deze man wordt. Je kunt uitleggen dat je die belofte eigenlijk niet had moeten maken. Daarnaast kun je voorstellen samen met die vertrouwenspersoon te gaan praten.

Dit zijn echt situaties waar je niet op zit te wachten hè.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_38419199
Stil hier!

Het "bijna vakantie!"-gevoel heeft bij de leerlingen NU al hard toegeslagen, en nog harder bij mij
  woensdag 31 mei 2006 @ 19:01:35 #112
61183 leonieke
Dan toch?
pi_38419323
Ook zo zwaar aan het aftellen?
Nog 6 lesdagen hier, alle punten zijn afgesloten (en de leerlingen weten dat maar al te goed )
Nog een geluk dat ik in bijna al mijn klassen al de volledige leerstof heb gezien voor dit jaar. Nog in een paar klassen een laatste stukje theorie en dan rustig uitbollen met herhalingsoefeningen

De examens zijn ondertussen al alle 19 opgesteld, samen met alle modeloplossingen. Morgen ga ik ze gaan inleveren bij de directie
pi_38419871
Ik ben zo ontzettend blij dat mijn stage er bijna op zit. En het schooljaar qua studie ook, ik ben zo moe! Mijn logopediste vandaag: "Zo, jij ziet er moe uit.. en je klinkt ook een beetje verrot. Ben je zo erg aan vakantie toe? Pas alsjeblieft op dat je niet instort ofzo.."

Ik ben het echt even helemaal moe.
Mon 'en!
pi_38419955
ik ben nu zeker dat ik in september als LIO mag beginnen, eindelijk...
Ik ben al aan het meekijken op de school waar ik in september aan de slag ga en ik heb er zin in...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  woensdag 31 mei 2006 @ 19:47:46 #115
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_38421112
Ik heb nog maar één echte stagedag dit jaar en een geweldige stage aangeboden gekregen bij een nieuwe school!
pi_38427191
Qua werk kan ik nog makkelijk dat laatste maandje door. Heb nog allerlei leuke projecten opgestart om de aankomende vakantiesfeer bij de leerlingen nog een beetje te onderdrukken in mijn lessen.
Alleen met m'n studiejaar afronden ben ik een beetje klaar.

Ah, en hoewel het er lange tijd naar uitzag dat men een nieuwe bevoegde docent zou aannemen (met dank aan PZ ) mag ik, na inspanning van de coördinatrice nieuwe docenten en de directeur VMBO toch blijven. Volgend jaar 4e studiejaar en weer eigen uurtjes en doekoes!!
  donderdag 1 juni 2006 @ 09:58:40 #117
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_38427503
Het schijnt nogal lastig te zijn he als nieuwe docent vast werk vinden. Ik hoop dat mijn volgende stage me ook als docent willen aanhouden voor LIO en daarna. Volgend jaar doe ik nog vakken van dit jaar maar hey ik heb volgend jaar maarliefst 4 vakken En ik moet een minor kiezen. Twijfel tussen geschiedenis met aardrijkskunde (of andersom) bekwaamheid, speciaal onderwijs of doorstroming naar eerste graads minor.
  donderdag 1 juni 2006 @ 23:18:33 #118
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_38458069
Ben nu bezig met examens na te kijken. Laatste restjes van het schooljaar, heb geloof ik nog 6 lesdagen of zo, plus nog een survival met mijn mentorklas (gaat erg gezellig worden).. ach, komt wel goed. Nog energie genoeg
.
pi_38467147
Ik wilde gisteren ook nog zeggen dat ik nog zat energie had, maar vanochtend word ik opeens wakker met een dikke keel en een hoofd vol griep. En dat terwijl er nog zo veel te doen is, want ik heb dit jaar voor het eerst een planning gemaakt die ervoor zorgt dat we niet al een maand voor het einde klaar zijn, maar dat we mooi tot de laatste les kunnen doorwerken.
Iedere droom moet je in een potje vangen.
  maandag 26 juni 2006 @ 18:06:37 #120
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_39257432
Ben vandaag begonnen aan het laatste weekje. Vorige week o.a. survival gehad, was erg geslaagd. Ik merk toch wel dat de klas het jammer vindt om na 2 jaar uit elkaar te gaan. Ik ben twee jaar mentor van ze geweest, maar ik denk dat het wel goed is dat ze eens bij andere mensen in de klas komen te zitten. Volgende week nog een dagje naar school, dan ga ik mijn lokaal weer eens uitmesten.
.
pi_39268135
Deze week nog repetitieweek en bijkomende surveillances. De hele k*tzooi nog snel nakijken, rapport- en overgangsvergaderingen en dan is 't af.
pi_39268721
Ik heb al het ultieme vakantiegevoel. Postvak al uitgeruimd enz., alle dingen waar je tijdens het schooljaar totaal niet aan toekomt zijn weer op orde. Het is nu alleen nog 'n beetje vergaderen en in de zon zitten omdat de ene vergadering om 9:00 is en de volgende pas weer om 15:00

Ja, lekker hoor. Ben wel aan het overwegen 'n baantje te zoeken voor in de zomer. Ergens vind ik het erg kansloos, als 30+-er "vakantiewerk" gaan doen, maar heb het geld nodig! En natuurlijk wel lekker lang vrij....
  maandag 26 juni 2006 @ 23:39:56 #123
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_39270247
Kun je niet ergens bij een bijspijkerkamp werken?
pi_39270283
Ik ga morgen ook even langs het uitzendbureau voor een kansloos baantje.

Ik ga in principe 2/3 weken naar Ecuador, dus extra geld is fijn!
  dinsdag 27 juni 2006 @ 21:52:04 #125
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_39300186
Waarom werken in de vakantie? Je krijgt gewoon doorbetaald.
pi_39318149
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 21:52 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Waarom werken in de vakantie? Je krijgt gewoon doorbetaald.
Wat moet ik anders 7 weken doen?

Het is toch niet elke dag strandweer, en als het wél mooi weer wordt zeg ik gewoon m'n baan op.
  woensdag 28 juni 2006 @ 13:14:44 #127
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_39318349
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:08 schreef Roellio het volgende:


Wat moet ik anders 7 weken doen?
Op vakantie gaan, luieren, relaxen, ontspannen, niksen, uitrusten, enz.
pi_39318457
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:14 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Op vakantie gaan, luieren, relaxen, ontspannen, niksen, uitrusten, enz.
Ik ga ook wel op vakantie, maar een best dure. Dan is wat extra geld mooi meegenomen.

Ik ga geen 7 weken werken, misschien 3 ofzo.
pi_39318471
Ik wil zo langzamerhand eens van m'n studieschuld af en dat wil van m'n "gewone" salaris niet zo lukken. Op vakantie ga ik dus ook maar niet, en als ik toch niet wegga hoef ik geen 7 weken vrij hoor....daarbij zou het ook wel prettig zijn om eens 'n keer rijlessen te kunnen betalen enzo.

M'n vrienden werken ook allemaal het grootste deel van de zomer door....dus....ik ga 's avonds wel met ze op terrasjes hangen, en in het weekend
pi_39325549
Ik ben zóó die klootzak!

Ze hadden bij tempo-team een 'koerier' nodig voor 6 weken, en ik heb dat baantje geaccepteerd.

En dan zeg ik na 3 weken: "Het is toch niets voor mij, de mazzel "

  woensdag 28 juni 2006 @ 18:04:57 #131
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_39328328
De combinatie werken/studeren is toch wel een zware gezien het feit dat ik eigenlijk nooit vakantie heb. In de schoolvakanties heb ik tentamens, en nu het zomervakantie is moet ik mijn scriptie schrijven... gelukkig houd ik nog net tijd over om een week naar Istanbul te gaan.

Momenteel is het nog niet helemaal duidelijk hoeveel ik ga werken volgend jaar, ik heb zelf 12 lesuren als maximum aangegeven, maar mijn school wil me per se voor 14 uur inzetten. Ik ben benieuwd of ik toch mijn zin ga krijgen.
Afrika Paprika
pi_39329318
Ik heb het niet zo handig aangepakt met m'n uren. Ik heb op mijn school altijd vier dagen gewerkt en kan op dat inkomen geen hypotheek krijgen. Nou was ik in de race voor twee 'nevenfuncties' waarvan er eentje in mijn woonplaats zou zijn en de andere zou ik vanuit thuis kunnen doen. Die gaan helaas beide niet door Nu wilde ik dus toch maar fulltime gaan werken op mijn school, maar daar ben ik nu te laat mee: alle uren zijn al vergeven, onder andere aan een nieuwe collega die komend schooljaar in mijn sectie komt. De rector wilde ook niet proberen via taakuren o.i.d. 'n fulltime baan te "creeren".

Da's balen. Vooral omdat dit ook weinig perspectief biedt op 'n fulltime functie: die nieuwe collega levert volgend jaar natuurlijk niet ineens uren in. Voorlopig ga ik op m'n vrije dag maar postbode worden ofzo, en uiteraard fanatiek uitkijken naar 'n andere baan. En morgen langs de uitzendbureau's voor een baantje a la dat van Roellio
  vrijdag 30 juni 2006 @ 19:57:28 #133
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_39403078
Zo, de laatste dag zit er op
Rapportuitreiking aan mijn mentorklas en afsluiting van het schooljaar. De leerlingen hadden allerlei cadeautjes meegenomen, vond ik wel erg lief van ze.

En nu lekker vakantie vieren tot uhm.. ergens eind augustus of zo.. Dan zullen we het topic maar weer es omhoog kicken.

Fijne vakantie iedereen
.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 09:33:10 #134
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_39417043
Bizar hoe die jaarroosters zo verschillen per school. Ik heb gisteren pas mijn laatste lesdag gehad, en krijg nu nog alle rapportvergaderingen, revisievergaderingen, sectievergaderingen, teamvergaderingen en plenaire bijeenkomsten voordat ik eindelijk echt vakantie heb. En dan moet ik nog een scriptie schrijven.

Afrika Paprika
  zaterdag 1 juli 2006 @ 10:25:38 #135
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_39417669
Afgelopen week de laatste lessen gedraaid, sportdag gehad en een pretpark bezocht. Komende week hebben de leerlingen nog activiteiten, moeten ze de boeken inleveren en krijgen ze de rapporten. Volgens mij zijn wij dit jaar verschrikkelijk laat met alles...
  zaterdag 1 juli 2006 @ 13:07:48 #136
61183 leonieke
Dan toch?
pi_39420854
Ook hier werd het jaar gisteren volledig afgesloten, tot eind augustus ergens voor een aantal uitgestelde proeven.

Maar wat een week personeelsfeest bij mij, personeelsfeest bij vriend, een bbq met de vakwerkgroep om het jaar af te sluiten en gisteren proclamatie bij mij en proclamatie en receptie bij mijn vriend.
Nog een geluk dat ik nu veel kan uitrusten
pi_39423041
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 18:50 schreef thaleia het volgende:
Da's balen. Vooral omdat dit ook weinig perspectief biedt op 'n fulltime functie: die nieuwe collega levert volgend jaar natuurlijk niet ineens uren in.
Heeft die nieuwe collega dan al een vast contract? Als het slechts een jaarcontract is kunnen ze hem/haar er natuurlijk zo uitknikkeren en jou die uren geven Maar ik dacht dat je iets buiten het onderwijs zocht? Met een tweede baan(tje) moet je wel kijken of het echt de moeite waard is als je ziet hoeveel belasting je over dat tweede inkomen moet betalen.
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_39425150
Nog drie dagen hier. En dat zijn relaxte vergader- en rapportuitreikdagen. Het goede leven is begonnen!

imago, ik vind het eigenlijk erg leuk in het onderwijs maar liep er tegenaan dat het in deze stad lastig woonruimte vinden is: op 1 inkomen lukte dat in mijn omgeving tot nu toe alleen diegenen die in goedverdienende sectoren werken.

Ik wilde eigenlijk niet zozeer een andere baan als wel eindelijk weg van dit kutflatje, en een andere baan leek daarvoor noodzakelijk. Maar nu het misschien toch haalbaar lijkt dankzij hogere schaal en mits ik fulltime ga werken wil ik eigenlijk best in 't onderwijs blijven ....ik heb nooit werkinhoudelijke redenen gehad om eruit te willen.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 18:30:16 #139
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_39427555
Luqas: waar gaat je scriptie over?
pi_39442266
Waarom ben ik jaloers? Ik heb vandaag 90 repetities nagekeken. Morgen overdag in mijn stamkroeg het WK tafelvoetbal, dus dat wordt met nakijken weer niets. Ik hoef er gelukkig nog maar 30.

Aanstaande maandag nog 1 dag repetitieweek. Dinsdag inhaaldag, waar ik bij moet zijn omdat er een aantal leerlingen uit mijn klassen absent waren tijdens hun rep. Engels.

Voor a.s. woensdag cijfers invoeren en de week erop rapportvergaderingen en DAN is het afgelopen.
  zondag 2 juli 2006 @ 12:18:21 #141
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_39445756
Ik schrijf mijn scriptie over het Latijnse partikel 'ecce', meer specifiek het tekststructurerend gebruik ervan, meer specifiek het tekststructurerend gebruik ervan in het Romeinse epos.

Voor de docenten klassieke talen: welke methode's gebruiken jullie op school? Mijn school hanteert Pallas voor Grieks en Lingua Latina voor Latijn. Ik was een beetje huiverig voor deze laatste methode, maar ik ben erg enthousiast. In de bovenbouw gebruiken we grotendeels eigen materiaal, die vrijheid is erg leuk. Ben nu bezig met een mooi syllabusje Aeneis II.
Afrika Paprika
pi_39447196
Pallas en Redde Rationem

En vanaf het schooljaar 2007-2008 gaan we voor Grieks weer Methodos doen, is zojuist in de laatste sectievergadering besloten.

(Ben trouwens ook met m'n scriptie bezig, combinatie van Grieks & Archeologie, over het orakel van Delphi.)
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_39457470
Ah, uit Methodos heb ik zelf les gehad. Dat is toch met dat achterlijke jochie dat aan iedereen wil laten zien dat hij de handstand kan? Ik zou zo niet weten of dat een goeie methode is, maar hij vast ouderwets degelijk

Wij gebruiken Pallas, die was eerst erg slecht, na het doorwerken van boek 1 wisten de leerlingen nog niets, qua grammatica met name.....de methode is nu verbeterd.....over Fortuna ben ik voor de onderbouw ook wel tevreden.

In de bovenbouw echter worden wij zowel van Pallas als Fortuna niet blij: het bovenbouwdeel geeft zoveel aantekeningen dat het lezen van een tekst meer 'n invuloefening is dan het lezen van 'n tekst. We overwegen nu om alleen de tekstboeken (die zijn mooi! Bloemlezing uit allerlei genres, achtergrondinfo erbij) te gaan gebruiken, de hulpboeken af te schaffen en zelf aantekeningen te geven.
pi_39465728
Ja, dat is Thrasyboulos die op z'n hoofd gaat staan En dan in de vijfde klas tijdens de klassieke reis allemaal in Athene bij het Thrasyboulos-straat-straatnaambordje op je hoofd gaan staan en er foto's van maken. Dat zijn nog eens herinneringen
Iedere droom moet je in een potje vangen.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 11:34:02 #145
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_39501266
Redde Rationem... ongelooflijk. Hoeveel uur Latijn is er bij jullie ingeroosterd in de onderbouw? Ik meen me te herinneren dat Redde Rationem het eerste hoofdstuk meteen alle naamvallen introduceert. Ergens is dat natuurlijk ideaal, maar toch.

De lesboeken van Pallas en Fortuna zijn idd enorm mooi. Een groot nadeel van het werken met zulke boeken is wel de beperkte keuzevrijheid. Ik kan me goed voorstellen dat je niet jaar in, jaar uit hetzelfde stuk Odyssee wilt lezen met leerlingen. Ik wil komend jaar met mijn vijfde klas Latijn Catullus, Vergilius en Livius gaan lezen. Alleen bij Livius ga ik een 'echt' boek gebruiken, gezien de moelijkheidsgraad van het werk van de beste man.
Afrika Paprika
pi_39523096
Niet alle naamvallen hoor, maar ze gaan wel aardig snel. In de onderbouw hebben ze 3 uur Latijn per week, en na een jaar kennen ze nominativus, genitivus, accusativus, ablativus, de indicativus praesens, imperfectum, perfectum, futurum, en nog wat dingetjes.

Ik werk op een categoraal gymnasium, en we verwachten aardig wat van ze. Sommige leerlingen kunnen het niet bijhouden, maar voor anderen is dit zelfs nog te simpel. Die vervelen zich in de tweede klas met Grieks dan ook kapot, omdat Pallas dan veel te makkelijk is.

Het is een gok om terug te grijpen naar zulke oude methodes, maar we merken echt dat veel leerlingen uitdaging nodig hebben, omdat ze alleen maar uitgroeien tot etters wanneer ze onder hun niveau werken. We zijn een hartstikke jonge sectie, maar willen weer ouderwets tucht & orde & steenoude lesmethodes
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_39523154
(En als hier collega's meelezen zullen ze wel meteen weten wie ik ben nu, want wij zijn vast de enige school in Nederland die deze methodes [nog] gebruikt..)
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_39563887
ik ga over een uurtje op kennismakingsgesprek bij de school waar ik als LIO geplaatst ben..

en ook al hebben ze mij zelf gevraagd, en is de kans heel klein dat het toch niet zou klikken, ik vind het wel eng hoor....
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  donderdag 6 juli 2006 @ 14:53:29 #149
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_39574249
En hoe was het gegaan?
.
pi_39578033
het is goed gegaan, ik begin er dus in september als LIO scheikunde

ze hebben mij in het gesprek een realistisch beeld gegeven van wat ik moet verwachten, en het lijkt mij nog steeds leuk
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')