--onoriginele drugsopmerking--quote:Op zondag 12 februari 2006 23:09 schreef Integrity het volgende:
De Aarde leeft
Waarom zou je het zover zoeken, als het meest mooie in je leven onder je voeten te vinden is? Hoe denken jullie daarover?
Want...?quote:Op zondag 12 februari 2006 23:13 schreef Spideyman het volgende:
[..]
-------
Ik vind het eigenlijk nergens op slaan. Ik zie werkelijk geen enkele reden waarom de aarde een bewustzijn zou moeten hebben.
Gebeurd toch ook op dit moment? Kijk maar naar HIV...quote:Op zondag 12 februari 2006 23:16 schreef Orealo het volgende:
Als de aarde een bewustzijn zou hebben had ie ons allang van 'm afgeschud, we maken hem namenlijk kapot![]()
Wat je maar wilt, als je inbreng maar zinvol is dan heb ik er ook wat aanquote:Op zondag 12 februari 2006 23:19 schreef trancethrust het volgende:
Niet echt een nieuwe theorie ofzo.. of moet ik geloof zeggen?
Dat wordt door mensen zelf veroorzaakt, en mocht de aarde wel 'denken' had dit op een veel snellere en betere manier gekunt, maar ik begrijp je standpunten, er zijn hele geloven die denken dat elke steen, en elke zandkorrel een ziel heeftquote:Op zondag 12 februari 2006 23:20 schreef Integrity het volgende:
[..]
Gebeurd toch ook op dit moment? Kijk maar naar HIV...
quote:Op zondag 12 februari 2006 23:20 schreef Integrity het volgende:
[..]
Gebeurd toch ook op dit moment? Kijk maar naar HIV...
Heb je wel vaker last van dogma's? Het is slechts een ideequote:Op zondag 12 februari 2006 23:23 schreef trancethrust het volgende:
[..].
Net zoiets als zeggen dat alle ziektes door God op aarde zijn gebracht om slechte mensen te straffen? Een sentient planeet a la Alpha Centauri (het spel) is leuk als idee, maar om er nou gelijk zoiets van te maken...
Cool, ga ik ff doorlezenquote:Op zondag 12 februari 2006 23:25 schreef Salamander het volgende:
Je bent niet de eerste die dit heeft bedacht.
Check dit topic bijvoorbeeld; De Gaia-hypothese
Boeiend idee hoor.
Ben nu zelf een een film aan het kijken dus zal verder niet reageren.
Zal later waarschijnlijk nog wel even hier kijken.
En het mooie is dat mensen binnen die geloven met veel meer respect met de aarde omgaan. Als iedereen dat nou zou doen zou de aarde niet in zo'n razend tempo naar de klote gaan.quote:Op zondag 12 februari 2006 23:22 schreef Orealo het volgende:
[..]
Dat wordt door mensen zelf veroorzaakt, en mocht de aarde wel 'denken' had dit op een veel snellere en betere manier gekunt, maar ik begrijp je standpunten, er zijn hele geloven die denken dat elke steen, en elke zandkorrel een ziel heeft
Nou als ik kijk naar de unieke positie dat de Aarde inneemt als je kijkt naar de afstand van de zon. Als ervan wordt afgeweken, ontstaat er een temperatuursverschil zodat er geen leven mogelijk is. Een bewuste keuze dus, om die positie te kiezen.. of volgens NASA: uniek.quote:Op zondag 12 februari 2006 23:37 schreef splendor het volgende:
We kunnen nu met een heleboel mensen nu gaan roepen dat het een stom idee is, waarop jij steeds vraagt waarom het niet mogelijk is, maar daar krijg je geen antwoord op omdat het in zekere zin wel mogelijk zou kunnen zijn. Maar zodra je een idee of theorie hebt is het juist de bedoeling dat jij met bewijzen (of een overtuiging) komt waarom jij denkt dat het zo is. Dus bij deze, waarom denk je dit eigenlijk? Het idee vind ik leuk maar ik geloof er echt niet in, maar ik mis het stukje waar voor jou het bewijs ligt dat de wereld zo ook echt werkt, HIV is maar 1 argument maar dat valt ook anders uit te leggen.
JIJ moet de boel eerst onderbouwen. Anders kan je net zo goed een topic openen met de melding da je het eerste bijbelboek hebt gelezen en vervolgens vraagt of er ook iemand in God geloofd.quote:
Wat hij zegt.quote:Op zondag 12 februari 2006 23:37 schreef splendor het volgende:
We kunnen nu met een heleboel mensen nu gaan roepen dat het een stom idee is, waarop jij steeds vraagt waarom het niet mogelijk is, maar daar krijg je geen antwoord op omdat het in zekere zin wel mogelijk zou kunnen zijn. Maar zodra je een idee of theorie hebt is het juist de bedoeling dat jij met bewijzen (of een overtuiging) komt waarom jij denkt dat het zo is. Dus bij deze, waarom denk je dit eigenlijk? Het idee vind ik leuk maar ik geloof er echt niet in, maar ik mis het stukje waar voor jou het bewijs ligt dat de wereld zo ook echt werkt, HIV is maar 1 argument maar dat valt ook anders uit te leggen.
1A. ik studeer commerciele economiequote:Op zondag 12 februari 2006 23:36 schreef MeneerGiraffe het volgende:
1) wat heb je gestudeerd?
2) wat zijn de feiten die je theorie ondersteunen?
Wederom geen argument of iets dat in de richting komt van een eigen verhaal. Al zou ik voor het eerst een bijbel gelezen heb en vraag ik of iemand in God geloof, dan is dat nog steeds mijn goedrecht dat te posten.quote:Op maandag 13 februari 2006 08:27 schreef Spideyman het volgende:
[..]
JIJ moet de boel eerst onderbouwen. Anders kan je net zo goed een topic openen met de melding da je het eerste bijbelboek hebt gelezen en vervolgens vraagt of er ook iemand in God geloofd.
[..]
Wat hij zegt.
Jij bent toch de TS, kom dan eens met een fatsoenlijk verhaal in plaats van alleen maar zeggen dat de aarde leeft. Geef eens voorbeelden, welke theorien schuilen er achter, bedoel je het op micro of macro niveau, wordt de theorie in de wetenschappelijke wereld erkent? Dan kunnen we daarna discussieren.quote:Op maandag 13 februari 2006 08:49 schreef Integrity het volgende:
[..]
Wederom geen argument of iets dat in de richting komt van een eigen verhaal. Al zou ik voor het eerst een bijbel gelezen heb en vraag ik of iemand in God geloof, dan is dat nog steeds mijn goedrecht dat te posten.
Ik zie weinig constructiefs in jouw posts en over onderbouwen hoef ik met jou niet te spreken, dat laat je namelijk zelf ook weg.
Natuurrampen, extreem weer, verandering van klimaat. Dat soort dingen kun je natuurlijk ook zien als een manier om het evenwicht op de aarde te herstellen.quote:Op zondag 12 februari 2006 23:16 schreef Orealo het volgende:
Als de aarde een bewustzijn zou hebben had ie ons allang van 'm afgeschud, we maken hem namenlijk kapot![]()
Wat vind je van het verhaal tot nu toe? In de posts heb ik al wat meer argumenten gegeven, maar daar hoor ik je niet over. Ik hoor je verder inhoudelijk ook niet op het verhaal zelf in gaan, alleen maar afvallen. Het is duidelijk dat je het niet helemaal begrijpt hoe ik het bedoel, maar het staat er in Jip en Janneke taal, hoe diep moet ik gaan? Het is een gedachte die ik opschrijf en je valt dat maar aan.quote:Op maandag 13 februari 2006 08:55 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Jij bent toch de TS, kom dan eens met een fatsoenlijk verhaal in plaats van alleen maar zeggen dat de aarde leeft. Geef eens voorbeelden, welke theorien schuilen er achter, bedoel je het op micro of macro niveau, wordt de theorie in de wetenschappelijke wereld erkent? Dan kunnen we daarna discussieren.
Je kunt het ook omdraaien: wat dacht je van de natuurrampen (tsunami's, overstromingen enz enz?) Ook niet echt bevorderlijk voor de mens.....quote:Op zondag 12 februari 2006 23:16 schreef Orealo het volgende:
Het is juist andersom. Als de aarde die eigenschappen niet had gehad, was er nooit leven ontstaan. Het is niet zo dat de aarde zich aan het leven heeft aangepast ofzo.quote:Op maandag 13 februari 2006 08:26 schreef Integrity het volgende:
[..]
Nou als ik kijk naar de unieke positie dat de Aarde inneemt als je kijkt naar de afstand van de zon. Als ervan wordt afgeweken, ontstaat er een temperatuursverschil zodat er geen leven mogelijk is. Een bewuste keuze dus, om die positie te kiezen.. of volgens NASA: uniek.
Als ik kijk naar het verschil in leven en de zelfregulatie van de planeet (zoals de zee die afval naar het strand vervoerd (mits niet te zwaar), vulkanen die nieuw leven brengen (vruchtbare grond)... etc. Genoeg chemische reacties om de Aarde zo mooi en divers te maken als we willen.
Wat dacht je van Jung met z'n archetypen, hij denkt dat er een collectief bewustzijn schuilt. Wie weet dat wij rechtstreeks in verbinding staan met dit bewustzijn. (dit is wel een heel mager argument).
Daar kan ik je helaas geen antwoord op geven. Ik weet net zo min als jij en de rest van de wereld wat ons doel op aarde is. Ik weet net zo min waarom dingen gebeuren zoals ze gebeuren.quote:Op maandag 13 februari 2006 10:55 schreef Integrity het volgende:
Extra inzicht, voornamelijk op de reactie van Metro2005, wat als de ontwikkeling van de mens binnen het totale bestek valt? Wat als dit intelligente soort ervoor moet zorgen dat de Aarde verplaatst wordt naar een andere zon, wanneer dit nodig is? Wat als de intelligentie van een mens dat doel dient, om de eigen planeet te helpen. We verkrachten op dit moment de Aarde, als je uit het raam kijkt zie je daar ook letterlijk het resultaat van. Nu wil ik het onderwerp niet in die richting verschuiven, maar meer naar het nut van de intelligentie die wij tot onze beschikking hebben..
quote:Op maandag 13 februari 2006 09:00 schreef Integrity het volgende:
[..]
Wat vind je van het verhaal tot nu toe? In de posts heb ik al wat meer argumenten gegeven, maar daar hoor ik je niet over. Ik hoor je verder inhoudelijk ook niet op het verhaal zelf in gaan, alleen maar afvallen. Het is duidelijk dat je het niet helemaal begrijpt hoe ik het bedoel, maar het staat er in Jip en Janneke taal, hoe diep moet ik gaan? Het is een gedachte die ik opschrijf en je valt dat maar aan.
In je 1e post gaf je kritiek zonder enig argument en nu loop je door te hameren op argumenten? Ga alsjeblieft ergens anders naar toe, als je niet gewoon wilt meedenken. Oke?
En dit is dus toeval.quote:Op maandag 13 februari 2006 08:26 schreef Integrity het volgende:
[..]
Nou als ik kijk naar de unieke positie dat de Aarde inneemt als je kijkt naar de afstand van de zon. Als ervan wordt afgeweken, ontstaat er een temperatuursverschil zodat er geen leven mogelijk is. Een bewuste keuze dus, om die positie te kiezen.. of volgens NASA: uniek.
Als ik kijk naar het verschil in leven en de zelfregulatie van de planeet (zoals de zee die afval naar het strand vervoerd (mits niet te zwaar), vulkanen die nieuw leven brengen (vruchtbare grond)... etc. Genoeg chemische reacties om de Aarde zo mooi en divers te maken als we willen.
Wat dacht je van Jung met z'n archetypen, hij denkt dat er een collectief bewustzijn schuilt. Wie weet dat wij rechtstreeks in verbinding staan met dit bewustzijn. (dit is wel een heel mager argument).
En dit kun je dus net zo min hard maken als dat ik zeg, hoewel de wetenschap wel die richting op gaat.quote:Op maandag 13 februari 2006 12:35 schreef Knarf het volgende:
[..]
En dit is dus toeval.
De aarde is op deze plek ontstaan. Het is hier niet gekomen.
De aarde overleeft de mens wel hoor.quote:Op maandag 13 februari 2006 13:34 schreef JPGaultier het volgende:
Het is mooi en goed als het niet zo naar de klote werd geholpen door onszelf en wat meer verdraagzaamheid en harmonie was.
De aarde geeft ons alles en wat geven wij hem/haar/het. We halen er goud uit en stoppen er gif in....echt stank voor dank dus. MENSEN pffff echt een erg ras.
ja ik ben ook mens en draag mijn steentje bij maar he alleen kan ik het proces niet omdraaien en dus vraag ik me af of ik nu wel hier wil zijn.
nee ben niet depri echt niet maar als ik in dat mooie natuurlijk denk ik echt ga nooit meer terug naat die beschaving ik blijf waar ik thuis voel in de natuur.
Maar goed het zou te realiseren zijn zij het niet dat het niet mogenlijk is, voor mij nu. helaas
wie weet in een ander leven....... als ik terug kom.........teminste
Hoe de aarde onstaan is. tja het zou wel toevallig zijn dat de aarde die unieke positie heeft of bestaat toeval niet, had het zo moeten zijn.Zelfregulatie is miljoene jaren goed gegaan en nu wij denken bijdehand en slim te zijn vervuilen we onszelf mmm fijne regulatie hebben we nu.
Het collectief bewust zijn is er wel maar we weten er nog niks van omdat het niet te meten is toch of denken we het te meten en nemen we weer toeval waar maar ja die bestond niet toch..
Nee wat we niet zien geloven we niet en is er niet ...dus wel want anders zouden we niet moeten geloven in dat wat we niet zien. Want het woord geloven wordt niet aanhankelijk gemaakt om iets specifiek te moeten zien.
zoals ik juillie dus niet ken maar wel geloof dat jullie allemaal het goed voor hebben met de aarde om zo nog veel geluk en plezier in deze korte tijd van ons mensen bestaan te hebben ten opzichte van de zelfregulatie van miljoene jaren van evolutie in de unieke poitie van ons planeetje in het grote heelal
Morgen een belans dag oke
gr jp
Al komen wij vast wel in zijn/haar top 5 te staan van slechte ervaringen op mijn oppervlak.quote:Op maandag 13 februari 2006 13:45 schreef Knarf het volgende:
[..]
De aarde overleeft de mens wel hoor.
Het heeft wel ergere dingen meegemaakt, dan de mensheid.
nee dat heet zintuigelijke waarneming.quote:Op maandag 13 februari 2006 15:04 schreef Dromenvanger het volgende:
Alles is op elkaar afgestemd op een bepaalde manier, wij kunnen ook net op tijd reageren door een of andere sensor, dat je net op tijd achterom kijkt en niet een dodelijk ongeluk krijgt.
Zijn dat die natuur-instincten? Dat je gevaar aanvoeld dus, zelfs al ben je geblinddoekt. Dat je in verbondenheid staat met alles dus.
Ahzo..quote:Op maandag 13 februari 2006 15:05 schreef Laton het volgende:
[..]
nee dat heet zintuigelijke waarneming.
En dat zijn weer oerinstinctenquote:Op maandag 13 februari 2006 15:05 schreef Laton het volgende:
[..]
nee dat heet zintuigelijke waarneming.
blijkbaar heeft haar brein iets bedacht waardoor ze een en ander toch weet in te schatten.quote:Op maandag 13 februari 2006 15:20 schreef Integrity het volgende:
FF over dat zintuigelijke waarnemen, hier een filmpje die ik rechtstreeks uit een ander topic gehaald heb. Schijnt een blinde vrouw te zijn die kleuren kan voelen: http://www.zdf.de/ZDFde/inhalt/17/0,1872,2381073,00.html
We zijn inderdaad kleiner dan klein, ons ego laat ons groot lijken misschien welquote:Op maandag 13 februari 2006 15:16 schreef JPGaultier het volgende:
IK DENK DAT WIJ MAAR RELETIEF KLEIN ZIJN VAN HET GEHEEL EN DENKEN TE VEEL.
ALS WE NOU EENS MEER OERINSTINCTEN GEBRUIKTE INTUITIE ENZO DAN KUNNEN WEMISSCHIEN WEL IETS HER INNEREN VAN DE TAAL DIE HET GEHEEL AAN ELKAAR VERBIND.
ZOUDEN WE ZIEN DAT WE MAAR MENS ZIJN EEN RELATIEF DOM DENKEND RAS DIE ZICHZELF GRAAG UITROEID...MMM NU KOMT IN EENS DAT OERINSTINCT OVERLEVEN. GEK WEL DAT WE HET DOEN EN TEVENS OOK WEER NIET.
quote:Abnormale stop van aardas-schommeling gaande
Sunday 12 February 2006
De aardas-schommeling van de aarde is op onverklaarbare wijze stil komen staan. Voor op zijn minst voor vier weken is er geen beweging geconstateerd in de spinas van de Chandler's Wobble die normaalgesproken spiraalvormig is. Volgens een theorie doen aliens dit om een komende landing beter te kunnen berekenen.
Het gaat hier niet om de gekantelde aardas die de seizoenen veroorzaakt, maar om een natuurlijke schommeling binnen deze kanteling van de aardas, veroorzaakt door de zon en de maan en verschillen in gewicht op bepaalde gedeelten van de aarde. Deze heeft altijd een cyclus van 7 jaar gehad waarbij de top van de as als het ware een cirkeltje om de pool heeft gemaakt. Dit is een natuurlijk proces en zou altijd plaats moeten vinden.
De noordpool waarbij de cirkels de absolute top van de aardas aangeeft.
Deze maakt elke 7 jaar een volledige cirkel. De as heeft normaalgesproken een afwijking maar sinds dit jaar niet meer.
De wiegeling wordt gegenereerd door het verschil tussen het trekken van de maan en de zon op de equatoriale verdikking van de aarde en andere concentraties van massa in en op onze planeet. De aarde draait om de zon en de maan om de aarde. Vanwege de hoeken varieert de aantrekking op de planeet per 7-jarige cyclus. Hierdoor wiebelt de aarde enigszins. Dit is al gemeten sinds 100 jaar en is tot nu toe altijd een voorspelbare cyclus geweest.
Op onverklaarbare wijze echter is de wiebeling gestopt, alsof een externe kracht dit tegenhoudt. Er wordt geen cirkeltje meer gemaakt rond de pool, maar de as ligt onbewegelijk op de pool. Dit heeft de US Military geconstateerd. Wie of wat deze kracht veroorzaakt is onbekend. Waarom vertoont de grotere aantrekking geen verschuiving van de aardas meer, wie doet dat en waarom?
Bij een niet schommelende as van de aarde zijn de aardoppervlak-coördinaten uit ruimte-perspectief gezien veel nauwkeuriger dan als deze wel zou schommelen. Een theorie is dat op deze manier gronddoelen van naderende reizigers uit de ruimte nauwkeuriger berekend kunnen worden voor landingen of aanvallen.
Jouw oerinstinct mist in elk geval het begrip capslock uitzettenquote:Op maandag 13 februari 2006 15:16 schreef JPGaultier het volgende:
IK DENK DAT WIJ MAAR RELETIEF KLEIN ZIJN VAN HET GEHEEL EN DENKEN TE VEEL.
ALS WE NOU EENS MEER OERINSTINCTEN GEBRUIKTE INTUITIE ENZO DAN KUNNEN WEMISSCHIEN WEL IETS HER INNEREN VAN DE TAAL DIE HET GEHEEL AAN ELKAAR VERBIND.
ZOUDEN WE ZIEN DAT WE MAAR MENS ZIJN EEN RELATIEF DOM DENKEND RAS DIE ZICHZELF GRAAG UITROEID...MMM NU KOMT IN EENS DAT OERINSTINCT OVERLEVEN. GEK WEL DAT WE HET DOEN EN TEVENS OOK WEER NIET.
als het waar is heeft dit ongetwijfeld te maken met de wisselingen van de magnetische polen die eraan zit te komen.quote:Op maandag 13 februari 2006 15:32 schreef Ticker het volgende:
Naar aanleiding van de aarde leeft... is het misschien grappig om het volgende te posten:
sinds enige tijd heeft de aarde besloten te stoppen met zijn aardas-schommeling
[..]
Jij ziet ook alles,quote:Op maandag 13 februari 2006 15:32 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Jouw oerinstinct mist in elk geval het begrip capslock uitzetten
Schijnbaar bedoel je, anders wist je de verklaring.quote:Op maandag 13 februari 2006 15:23 schreef Laton het volgende:
[..]
blijkbaar heeft haar brein iets bedacht waardoor ze een en ander toch weet in te schatten.![]()
Je hebt helemaal gelijk naar mijn gevoel.quote:Op maandag 13 februari 2006 15:25 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
We zijn inderdaad kleiner dan klein, ons ego laat ons groot lijken misschien welOns ego laat ons denken, dat we echt wat voorstellen hier. Terwijl we kleiner zijn dan een mierennest.
Ons ego laat ons groter zijn, dan jou hoofdletters in je post
Misschien hebben we ook helemaal geen functie. Maar toch, soms voel ik me wel hoog verbonden met mijn geest. Dat ik toch geen mier ben, maar een mens met een groot gedachtengoed als het ware. Zonder het ego te noemen, gewoon het besef hebben dat er meer is. Dat hebben mieren waarschijnlijk minder erg.
Zou je hier wat meer over willen vertellen?quote:Op maandag 13 februari 2006 15:35 schreef Laton het volgende:
[..]
als het waar is heeft dit ongetwijfeld te maken met de wisselingen van de magnetische polen die eraan zit te komen.
Leuke theorie, de aliens vinden het dus makkelijker om de rotatie van een hele aardbol te wijzigen dan even de afwijking in te calculeren als ze een weiland uitzoeken om op te landenquote:Op maandag 13 februari 2006 15:32 schreef Ticker het volgende:
Naar aanleiding van de aarde leeft... is het misschien grappig om het volgende te posten:
sinds enige tijd heeft de aarde besloten te stoppen met zijn aardas-schommeling
[..]
http://www.newscientist.com/article.ns?id=dn4865quote:Op maandag 13 februari 2006 15:50 schreef Integrity het volgende:
[..]
Zou je hier wat meer over willen vertellen?
quote:
Giant molecular cloud:quote:Op zondag 12 februari 2006 23:09 schreef Integrity het volgende:
Onze planeet draait bewust om de zon, omdat deze de Aarde gunstige omstandigheden voor leven kan geven. De Aarde geeft mogelijkheid tot leven, zodat er diverse levensvormen gecreëerd worden door wilskracht.
omdat hij dat romantischer vindquote:Op maandag 13 februari 2006 15:59 schreef speknek het volgende:
[..]
Giant molecular cloud:
Density waves:
Proplyds:
Zonnestelsel:.
Alles wijst erop dat de aarde gewoon in een baan om de zon is gevormd. Waarom zou je dan denken dat hij bewust hier naartoe is komen zweven?
Nee dat niet, maar het zou idd een mogelijkheid kunnen zijn van de zovelen. Het antwoord is: ik weet het niet, maar het zou een mogelijkheid kunnen zijn. Wat we nu weten is gebaseerd op constante metingen, erg stabiel dus. Ik zou niet weten wat er achter het mechanisme zou schuilen, wellicht de relativiteitstheorie... maar dat verklaard ook niet alles. Ik heb een keer een documentaire gezien van discovery, DVD uitgave over het ontstaan van het heelal. Erg interessant hoe onderlinge melkwegstelsels op elkaar reageren trouwens, staat ons over tig miljard jaar ook een botsing met het adrenoma stelsel te wachten, schijnt.quote:
al die dingen waar je hebt over hebt bestaan al wetenschappelijke modellen voor die het ontstaan van de aarde verklaren.quote:Op maandag 13 februari 2006 16:30 schreef Integrity het volgende:
[..]
Nee dat niet, maar het zou idd een mogelijkheid kunnen zijn van de zovelen. Het antwoord is: ik weet het niet, maar het zou een mogelijkheid kunnen zijn. Wat we nu weten is gebaseerd op constante metingen, erg stabiel dus. Ik zou niet weten wat er achter het mechanisme zou schuilen, wellicht de relativiteitstheorie... maar dat verklaard ook niet alles. Ik heb een keer een documentaire gezien van discovery, DVD uitgave over het ontstaan van het heelal. Erg interessant hoe onderlinge melkwegstelsels op elkaar reageren trouwens, staat ons over tig miljard jaar ook een botsing met het adrenoma stelsel te wachten, schijnt.
Maar goed, ik ken het verhaal van zwaartekracht in het melkwegstelsel, alleen vanuit welk nulpunt meten we? Paar honderd jaar terug? Wij hebben in elk geval geen nulpuntmeting vanaf het moment dat de Aarde als klein steentje om de zon begon te zweven en toen een heerlijk stabiel koersje had gevonden.
Ik ken zelfs een theorie, vanuit de Soemerische kleitabletten, dat de maan een brokstuk is van de Aarde en dat de Aarde vroeger Tiamat heette. Dan kom je weer richting Atlantis. De maan speelt dan wel weer een rol op het leven op Aarde, welke rol speelt die maan eigenlijk... weet iemand dat? Ik doel dan vooral op het biologische effect van de maan op de Aarde en het ontstaan van leven.
Dat de Aarde een bewustzijn zou hebben, is gewoon een theorie. Waar ik meer zekerheid in vind, is het balans dat de Aarde steeds weer bereikt en wat de gevolgen zijn van het opheffen van deze balansen, zoals wind, orkanen, vulkaanuitbarstingen, Tsunami's en aarbevingen, etc.
Wat bedoel je met nulpuntmeting? De idee is dat er een stofwolk samen wordt gedrukt die een ster vormt, welke een zekere spin heeft. De verdere stofwolk wordt door de centrifugale kracht van de ster in een schijf gedrukt, waarna verdere zwaartekrachtwerking de planeten doet vormen. Bij de vorming draait de Aarde dus al om de zon heen, hij vliegt niet van buiten het zonnestelsel naar binnen of iets dergelijks (dat gebeurt wel bij andere planeten trouwens, Mercurius is waarschijnlijk van een buitenste baan door een inslag naar binnen gevlogen).quote:Op maandag 13 februari 2006 16:30 schreef Integrity het volgende:
Nee dat niet, maar het zou idd een mogelijkheid kunnen zijn van de zovelen. Het antwoord is: ik weet het niet, maar het zou een mogelijkheid kunnen zijn. Wat we nu weten is gebaseerd op constante metingen, erg stabiel dus. Ik zou niet weten wat er achter het mechanisme zou schuilen, wellicht de relativiteitstheorie... maar dat verklaard ook niet alles. Ik heb een keer een documentaire gezien van discovery, DVD uitgave over het ontstaan van het heelal. Erg interessant hoe onderlinge melkwegstelsels op elkaar reageren trouwens, staat ons over tig miljard jaar ook een botsing met het adrenoma stelsel te wachten, schijnt.
Maar goed, ik ken het verhaal van zwaartekracht in het melkwegstelsel, alleen vanuit welk nulpunt meten we? Paar honderd jaar terug? Wij hebben in elk geval geen nulpuntmeting vanaf het moment dat de Aarde als klein steentje om de zon begon te zweven en toen een heerlijk stabiel koersje had gevonden.
Dan hadden ze het goed gegokt, de maan is naar alle waarschijnlijkheid een grote stofwolk Aarde. Door een enorme meteorietinslag is een gedeelte van de Aarde weggeslingerd de ruimte in, bevangen in de zwaartekracht van de Aarde en zodoende de Maan gevormd. En de maan speelt inderdaad een rol in getijdewerking, wat meer levenskansen schept, zoals Laton al noemde.quote:Ik ken zelfs een theorie, vanuit de Soemerische kleitabletten, dat de maan een brokstuk is van de Aarde en dat de Aarde vroeger Tiamat heette. Dan kom je weer richting Atlantis. De maan speelt dan wel weer een rol op het leven op Aarde, welke rol speelt die maan eigenlijk... weet iemand dat? Ik doel dan vooral op het biologische effect van de maan op de Aarde en het ontstaan van leven.
Het is een hypothese. Wat mijn vraag is, is welke toetsbare of anderssoortige waarnemingen je hebt die alle huidige theorieen niet kunnen verklaren, en waar een bewustzijn voor nodig is.quote:Dat de Aarde een bewustzijn zou hebben, is gewoon een theorie. Waar ik meer zekerheid in vind, is het balans dat de Aarde steeds weer bereikt en wat de gevolgen zijn van het opheffen van deze balansen, zoals wind, orkanen, vulkaanuitbarstingen, Tsunami's en aarbevingen, etc.
Hoe bedoel je dit?quote:Op maandag 13 februari 2006 17:12 schreef JPGaultier het volgende:
Het ene zit in alles, Alles zit in het ene
Mja, als je een kersenbonbon lek prikt komt er ook likeur uit maar dat zegt ook weinigquote:Op maandag 13 februari 2006 17:19 schreef Integrity het volgende:
Nou speknek, misschien was de Aarde wel een brokstuk dat door de aantrekkingskracht van de zon richting de zon is getrokken. Ik trek een vergelijking naar je vraag: als je als mens valt en je bezeert je knie, dan zie je bloed. Als er zoiets met de Aarde gebeurd, dan bloedt de Aarde lava.
Veel te kort door de bocht! Hoge druk gebied, lage druk gebied... aarbevingen... allemaal vormen van het in balans trekken van de Aarde of in andere woorden: spanningsreducties.quote:Op maandag 13 februari 2006 17:16 schreef Laton het volgende:
er is niet zoiets als balans..de aarde is een klomp steen waar door een natuurkundige reactie leven is ontstaan..het zal die klomp steen dan ook niets boeien wat er gebeurd op haar oppervlak.
misschien wel..maar al het huidige onderzoek wijst op een stuk gestold steen van 4,5 jaar..en aangezien er voor de brokstuk theorie eigenlijk geen bewijs is..waarom die dan niet gewoon verwerpen?quote:Op maandag 13 februari 2006 17:19 schreef Integrity het volgende:
Nou speknek, misschien was de Aarde wel een brokstuk dat door de aantrekkingskracht van de zon richting de zon is getrokken. Ik trek een vergelijking naar je vraag: als je als mens valt en je bezeert je knie, dan zie je bloed. Als er zoiets met de Aarde gebeurd, dan bloedt de Aarde lava.
ja actie reactie ja, maar zoiets als een "geestelijke balans" of "rust" zoals wij mensen het voelen heeft de planeet niet. het is een steen.quote:Op maandag 13 februari 2006 17:21 schreef Integrity het volgende:
[..]
Veel te kort door de bocht! Hoge druk gebied, lage druk gebied... aarbevingen... allemaal vormen van het in balans trekken van de Aarde of in andere woorden: spanningsreducties.
De hoge en lage drukgebieden en de meeste andere krachten hebben meer te maken met het spul wat op de ronddraaiende klomp gestolde lava groeit niet met de aardbol zelf volgens mij. alles wat we om ons heen zien is niet meer dan een schimmel voor de aarde, heeft niets met het ding zelf te maken maar leeft er wel op. Tenminste, zo zie ik het dan.quote:Op maandag 13 februari 2006 17:21 schreef Integrity het volgende:
[..]
Veel te kort door de bocht! Hoge druk gebied, lage druk gebied... aarbevingen... allemaal vormen van het in balans trekken van de Aarde of in andere woorden: spanningsreducties.
Als je in dit topic een bewustzijn wilt vergelijken, bedoel ik het niet perse op een vergelijkbare manier als het bewustzijn van de mens. Wat wel in interessante insteek is.. want wat houdt het bewustzijn eigenlijk in?quote:Op maandag 13 februari 2006 17:23 schreef Laton het volgende:
[..]
ja actie reactie ja, maar zoiets als een "geestelijke balans" of "rust" zoals wij mensen het voelen heeft de planeet niet. het is een steen.
Daar zit wat in, maar als je dan eens beredeneert vanuit een bewustzijn dat leven op een stuk steen laat groeien dan?quote:Op maandag 13 februari 2006 17:25 schreef jogy het volgende:
[..]
De hoge en lage drukgebieden en de meeste andere krachten hebben meer te maken met het spul wat op de ronddraaiende klomp gestolde lava groeit niet met de aardbol zelf volgens mij. alles wat we om ons heen zien is niet meer dan een schimmel voor de aarde, heeft niets met het ding zelf te maken maar leeft er wel op. Tenminste, zo zie ik het dan.
Aardbevingen hebben dat wel met de aardbol te maken natuurlijk, die tectonisch platen die dan tegen elkaar verschuiven, maar om daar nou meteen een bewustzijn achter te zoeken gaat mij wat ver.
Dat je jezelf herkend in relatie tot de rest van de wereld ofzo?quote:Op maandag 13 februari 2006 17:26 schreef Integrity het volgende:
want wat houdt het bewustzijn eigenlijk in?
Ik kan zonder moeite in mijn hoofd bij elkaar beredeneren hoe de aarde grofweg werkt met de natuur en dergelijke, zonder dat ik voor mezelf sprongetjes moet maken om het passend te krijgen. Met de beredenatie dat er juist wel een bewustzijn moet zijn die het allemaal mogelijk maakt zou ik dat wel moeten doen. Veel duidelijker kan ik het niet uitleggenquote:Op maandag 13 februari 2006 17:27 schreef Integrity het volgende:
[..]
Daar zit wat in, maar als je dan eens beredeneert vanuit een bewustzijn dat leven op een stuk steen laat groeien dan?
Ik weet dat zelfbewustzijn het herkennen is van je eigen gevoelens en gedachten en inzicht hebt in je eigen gedrag ten opzichte van anderen (en situaties) en daar wat mee kunt doen. Ik weet dat bewustzijn vergelijkbaar is met het observeren en herkennen van waar dit bewustzijn zich ook over mag verdiepen. Je bent dus bewust van wat er gebeurd. Bewust van je zintuigelijke waarneming en bewust van hoe je hersenen daarmee omgaan. In het Oosten zijn ze erg bezig met het bewustzijn. Allemaal te maken met het menselijke bewustzijn.quote:Op maandag 13 februari 2006 17:28 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat je jezelf herkend in relatie tot de rest van de wereld ofzo?
Je hart klopt ook automatisch, maar sommige mensen kunnen met hun bewustzijn hun hart langzamer laten kloppen.quote:Op maandag 13 februari 2006 17:33 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik kan zonder moeite in mijn hoofd bij elkaar beredeneren hoe de aarde grofweg werkt met de natuur en dergelijke, zonder dat ik voor mezelf sprongetjes moet maken om het passend te krijgen. Met de beredenatie dat er juist wel een bewustzijn moet zijn die het allemaal mogelijk maakt zou ik dat wel moeten doen. Veel duidelijker kan ik het niet uitleggen
1. ik ben een jongen en dien geen lieverd genoemd te worden door wie dan ook, behalve door een heel speciaal meisje en dan weet ik ook zeker dat ze me echt een lieverd vindt..quote:Op maandag 13 februari 2006 17:40 schreef Laton het volgende:
ja maar lieverd, het gaat hier om de aarde..en de aarde is een klomp steen..niet een levend wezen. Natuurlijk zal elke vorm van bewustzijn van de andere verschillen..maar dan vergelijken we levende wezens. niet een brok lava met een korstje waar wij op rond kroelen.
Dat vind ik een beetje een appel-peer vergelijking. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat de aarde een bewustzijn heeft, net als ik me niet kan voorstellen dat er een God is die alles heeft gemaakt, het klopt voor mij gewoon niet. Aan de andere kant denk ik wel dat er iets als een collectieve bewustzijn is maar dat deze niet van de aarde zelf uit gaat.quote:Op maandag 13 februari 2006 17:37 schreef Integrity het volgende:
[..]
Je hart klopt ook automatisch, maar sommige mensen kunnen met hun bewustzijn hun hart langzamer laten kloppen.
Waar gaat dit volgens jou dan wel van uit?quote:Op maandag 13 februari 2006 17:49 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat vind ik een beetje een appel-peer vergelijking. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat de aarde een bewustzijn heeft, net als ik me niet kan voorstellen dat er een God is die alles heeft gemaakt, het klopt voor mij gewoon niet. Aan de andere kant denk ik wel dat er iets als een collectieve bewustzijn is maar dat deze niet van de aarde zelf uit gaat.
waar vind ik diequote:Op maandag 13 februari 2006 17:57 schreef Integrity het volgende:
Ik verwijs je door naar mijn post over het zelfbewustzijn van de mens vs de vraag naar welke andere mogelijkheden van bewustzijn er zijn, JPGaultier
Ik vind je anders best schattigquote:Op maandag 13 februari 2006 17:45 schreef Integrity het volgende:
[..]
1. ik ben een jongen en dien geen lieverd genoemd te worden door wie dan ook, behalve door een heel speciaal meisje en dan weet ik ook zeker dat ze me echt een lieverd vindt..
2. Ik wil wel eens weten hoe de Aarde er echt uitziet, binnenkort gaat Japan ermee aan de slag door een onderzoek te doen naar de korst onder de korst, waar nog nooit een mens heeft gezocht omdat het te diep was. Dus wat weten we eigenlijk over de binnenkant van de Aarde
Jawel, kijk om je heenquote:Op maandag 13 februari 2006 18:22 schreef Integrity het volgende:
want op een klomp steen kan niets groeien Laton.
Jawel.. maar dat is ook geen klomp steen maar zoveel meer. Met een klomp steen, denk ik aan een dikke rots, daar kan niets op groeien. Met een klomp steen denk ik aan een groot brok hardheid, met geen zand. Natuurlijk is zand ook gewoon een heleboel ministeentjes bij elkaar, maar daarop kun je iets verbouwen. Op een klomp steen niet.quote:Op maandag 13 februari 2006 18:24 schreef Laton het volgende:
[..]
Jawel, kijk om je heen![]()
wij zijn het bewijs dat dus wel kan.
Goed, de aarde is een klomp vloeibare steen, met een ijzeren kern, en waarop zand en h20 en andere meuk op ligt.quote:Op maandag 13 februari 2006 18:26 schreef Integrity het volgende:
[..]
Jawel.. maar dat is ook geen klomp steen maar zoveel meer. Met een klomp steen, denk ik aan een dikke rots, daar kan niets op groeien. Met een klomp steen denk ik aan een groot brok hardheid, met geen zand. Natuurlijk is zand ook gewoon een heleboel ministeentjes bij elkaar, maar daarop kun je iets verbouwen. Op een klomp steen niet.
Dat geef ik toch aan dan wel kan je misschien over nadenken omjuist dat ander bewustzijn over hoe en wat van de mens op aarde.quote:Op maandag 13 februari 2006 17:57 schreef Integrity het volgende:
Ik verwijs je door naar mijn post over het zelfbewustzijn van de mens vs de vraag naar welke andere mogelijkheden van bewustzijn er zijn, JPGaultier
Je hebt hele diepe gedachten, maar hier mis ik toch een gedeelte, waardoor ik je gedachten niet kan begrijpen. Zou je willen proberen het wat omslachtiger uit te leggen?quote:Op maandag 13 februari 2006 18:36 schreef JPGaultier het volgende:
[..]
Dat geef ik toch aan dan wel kan je misschien over nadenken omjuist dat ander bewustzijn over hoe en wat van de mens op aarde.
Het ene zit in alles alles zit in het ene zou namelijk een mooi ander bewustzijn geven aan het leven hier op aarde en waarom op deze rots.
vertel eens welk gedeelte mis je dan?quote:Op maandag 13 februari 2006 18:39 schreef Integrity het volgende:
[..]
Je hebt hele diepe gedachten, maar hier mis ik toch een gedeelte, waardoor ik je gedachten niet kan begrijpen. Zou je willen proberen het wat omslachtiger uit te leggen?
We bestaan met z'n allen uit samengesmolten moleculen en atomen. Daar zit toch "geen leven in"? Het is alleen vatbaar voor leven. De moleculen in de ijzeren kern, in dat rotsblok aan de kust van normandie, heeft evenveel potentie tot leven als de moleculen en atomen IN JOU, omdat jij simpelweg bestaat uit dezelfde atomen/moleculen als de ijzeren kern en het rotsblok.quote:Op maandag 13 februari 2006 18:28 schreef Laton het volgende:
[..]
Goed, de aarde is een klomp vloeibare steen, met een ijzeren kern, en waarop zand en h20 en andere meuk op ligt.en nog wat gas.
Het gaat er om dat geen van die substanties leven. Dat er leven kan ontstaan in deze substanties is een 2e.. en dat is dan ook gelukt.![]()
Het bewustzijnsverhaal en het ene in alles en alles in het ene. Je legt soms net wat te weinig uit, zodat het niet goed overkomt. Terwijl ik denk dat er een hele goede beredenering achter zit.quote:Op maandag 13 februari 2006 18:51 schreef JPGaultier het volgende:
[..]
vertel eens welk gedeelte mis je dan?
Natuurlijk is het allemaal theorie..we hebben een realiteit..we bestaan. En we kunnen waarnemen met onze zintuigen..vervolgens laten we modellen los op onze realiteit om te kijken of we deze kunnen doorgronden en voorspellen.quote:Op maandag 13 februari 2006 18:59 schreef releaze het volgende:
verhaal
Een zekere definitie van leven. Voor mij persoonlijk is de hele aarde "leven" om de bovengenoemde reden, goed, minder gangbaar dan de definities die anderen erop aanhouden.quote:Op maandag 13 februari 2006 23:20 schreef Laton het volgende:
[..]
Natuurlijk is het allemaal theorie..we hebben een realiteit..we bestaan. En we kunnen waarnemen met onze zintuigen..vervolgens laten we modellen los op onze realiteit om te kijken of we deze kunnen doorgronden en voorspellen.
Binnen de voor ons bekende vorm van bezield (we hebben overigens geen ziel) leven..kunnen we een model opstellen voor een levensvorm zoals wij die kennen en begrijpen. We kunnen het kort en lang over biologie hebben..maar ik garandeer je dat onze vloeibare klomp steen niet aan de levenseisen voldoet.
leven en bewustzijn..ook weer twee dingen. we classificeren planten, pantoffeldieren en virii als leven terwijl we daar ook evenveel bewustzijn in terugvinden als in onze planeet. De planeet reageert eveneens als het pantoffeldier op impulsen die andere krachten veroorzaken (zie bijvoorbeeld het broeikaseffect) De planeet aarde houdt overigens niet op bij de magnetische vloeibare kern, maar behelst IEDER molecuul, ieder atoom hier! We maken altijd een onderscheid tussen "de planeet" en "zijn inwoners" alsof het twee aparte dingen zijn, terwijl dat absoluut niet het geval is. Wij zijn van dezelfde stoffen gemaakt als de stoffen die op deze planeet lagen ver voordat leven hier samenkwam in een oersoepje.quote:Kijk als we gaan discussieren over leven. dan pak ik uiteraard de gangbare vorm van leven zoals wij dat definieren, en idd, voor hetzelfde geld blijkt de magnetische vloeibare ijzerkern van onze planeet wel bewust te zijn van zichzelf..maar omdat we daar 0,0 bewijzen of aanwijzingen voor hebben lijkt het me niet meer dan logisch daar op voorhand niet vanuit te gaan.
Daarom proberen we met man en macht te begrijpen hoe het nu wel zit..en niets dan een feitelijke toetsing van onze theorieen zal ons ene moer dichter bij het begrijpen van de wereld brengen.quote:Op maandag 13 februari 2006 23:47 schreef releaze het volgende:
[..]
Een zekere definitie van leven. Voor mij persoonlijk is de hele aarde "leven" om de bovengenoemde reden, goed, minder gangbaar dan de definities die anderen erop aanhouden.
[..]
leven en bewustzijn..ook weer twee dingen. we classificeren planten, pantoffeldieren en virii als leven terwijl we daar ook evenveel bewustzijn in terugvinden als in onze planeet. De planeet reageert eveneens als het pantoffeldier op impulsen die andere krachten veroorzaken (zie bijvoorbeeld het broeikaseffect) De planeet aarde houdt overigens niet op bij de magnetische vloeibare kern, maar behelst IEDER molecuul, ieder atoom hier! We maken altijd een onderscheid tussen "de planeet" en "zijn inwoners" alsof het twee aparte dingen zijn, terwijl dat absoluut niet het geval is. Wij zijn van dezelfde stoffen gemaakt als de stoffen die op deze planeet lagen ver voordat leven hier samenkwam in een oersoepje.
Maar goed, leven is meestal het geboren worden en sterven, en een zekere mate van "bewustzijn". Geboorte en sterfte in termen van moleculaire samensmelting en uiteenvalling (want ja, dat gebeurt er eigenlijk) kan je echter overal, in het hele heelal vinden. En van wat "bewustzijn" eigenlijk is weten we ook weinig af en kunnen we er weinig over oordelen.
Het is allemaal niet zo simpel, de vormen van onze woorden, een van de fundamenten van ons verstand, zijn gewoon niet naast Het Bestaan neer te leggen. Het is een puzzel die gewoon aan alle kanten niet klopt.
Ik denk dat je wat hoofdstukken overslaat. Ik zag in je vorige post een reactie waarin je zegt: we hebben geen ziel. Dat is een onbewezen "feit" dat jij voor waarheid aanneemt. Als je dit meeneemt als bouwsteen van de realiteit, dan heb je een slecht fundament gebaseerd op aannames. Puur rationeel bekeken. Omdat jij al een stukje geloof meeneemt in je overwegingen.quote:Op maandag 13 februari 2006 23:51 schreef Laton het volgende:
[..]
Daarom proberen we met man en macht te begrijpen hoe het nu wel zit..en niets dan een feitelijke toetsing van onze theorieen zal ons ene moer dichter bij het begrijpen van de wereld brengen.
simpel, zodra men met wetenschappelijk bewijs komt dat er wel aanwijzingen zijn dat er een ziel bestaat zal ik mijn mening herzien. Ik heb zeker geen tunnelvision.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 08:47 schreef Integrity het volgende:
[..]
Ik denk dat je wat hoofdstukken overslaat. Ik zag in je vorige post een reactie waarin je zegt: we hebben geen ziel. Dat is een onbewezen "feit" dat jij voor waarheid aanneemt. Als je dit meeneemt als bouwsteen van de realiteit, dan heb je een slecht fundament gebaseerd op aannames. Puur rationeel bekeken. Omdat jij al een stukje geloof meeneemt in je overwegingen.
Als we echt verder denken, dan houdt het in dat je buiten de kaders van je eigen denken moet gaan stappen. Hoe ontwijk je het tunnel syndroom?
Wat vind je van het idee in kernwoorden uitgedrukt:quote:Op dinsdag 14 februari 2006 14:04 schreef Laton het volgende:
[..]
simpel, zodra men met wetenschappelijk bewijs komt dat er wel aanwijzingen zijn dat er een ziel bestaat zal ik mijn mening herzien. Ik heb zeker geen tunnelvision.
Ik snap je punt wel, ik zou uberhaupt niets heilig kunnen verklaren. Als ik in de middeleeuwen was geboren zou ik ongetwijfeld een christelijke werkmier geworden zijn die zijn leven zou verspillen met het bouwen van kerken en geloof in zonde.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 14:21 schreef Integrity het volgende:
verhaal
nee een halve aarde op de rug van 3 olifanten die op de rug staan van een enorme schildpadquote:Op dinsdag 14 februari 2006 14:32 schreef CarDani het volgende:
De aarde wordt op de rug gedragen van een héle grote reus![]()
Daar ben ik het niet mee eens, omdat ik denk dat jij net zoveel onderbouwing kunt vinden in mijn stelling als in de jouwe. Ik vind ook niet dat je kunt zeggen dat ik mijn aandacht richt op de verkeerde knelpunten, maar dat het een mogelijke optie zou kunnen zijn waarvan ik de potentie niet weet. Wat je al zei, reden genoeg om dat eens te onderzoeken.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 14:28 schreef Laton het volgende:
[..]
Ik snap je punt wel, ik zou uberhaupt niets heilig kunnen verklaren. Als ik in de middeleeuwen was geboren zou ik ongetwijfeld een christelijke werkmier geworden zijn die zijn leven zou verspillen met het bouwen van kerken en geloof in zonde.
Ontwikkeling juich ik altijd toe ! blijkt naar aanleiding van onderzoek dat de aarde "leeft" nou geweldig !![]()
wat een ontdekking ! Maar ik zie jou en vele anderen hier gewoon aannames maken op basis van gebrekkige kennis..veel vragen die je stelt onder andere over de maan het ontstaan van de aarde et c etc ..is al zoo verschrikkelijk veel kennis over. Die eigenlijk jouw interresante doch achterhaalde stellingen gelijk verklaren of bestrijden.
Je bent zeker niet dom, maar ik zie je gewoon je aandacht richten op de verkeerde knelpunten.![]()
Nou niet overdrijven he, 1 olifant is geloofwaardigerquote:Op dinsdag 14 februari 2006 14:33 schreef Laton het volgende:
[..]
nee een halve aarde op de rug van 3 olifanten die op de rug staan van een enorme schildpad![]()
Het leven op de aardbol zelf. de aarde is een drager, zo zie ik het.quote:Op maandag 13 februari 2006 17:51 schreef Integrity het volgende:
[..]
Waar gaat dit volgens jou dan wel van uit?
Zoals onze voorouders vroeger uit de baarmoeder van de Aarde zijn gekomen, hoe indirect dat ook moge zijn. Binnen de context van de theorie, that is..quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:41 schreef nokwanda het volgende:
De printer is verzonnen en gemaakt door de mens.
Een mens kan wel naar elders verkassen maar zal dan zoveel kunstmatige, zelf verzonnen en zelfgemaakte, aanpassingen nodig hebben om te overleven dat de stelling niet klopt.
Maar dat wil niet zeggern dat er ergens, daar waar wij nog niks van af weten, een andere planeet bestaat waarop leven mogelijk is. Dat wil niet zeggen dat die planeet dan ook niet een soort bewustzijn zou hebben.
Over het los zien van de bewoners van de planeet zelf: ja.... mijn kind staat ook los van mij. Maar hij moet voorlopig nog wel van me leven en zijn bestaan heeft ie ook aan mijn baarmoeder te danken.
Dat maakt de moleculen erin niet minder echt toch? Ik had het over de post van releaze die eigenlijk aangaf dat alles met moleculen bij elkaar hoort en dus (uiteindelijk ) ook de printer, gemaakt door de mens of niet.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:41 schreef nokwanda het volgende:
De printer is verzonnen en gemaakt door de mens.
quote:Een mens kan wel naar elders verkassen maar zal dan zoveel kunstmatige, zelf verzonnen en zelfgemaakte, aanpassingen nodig hebben om te overleven dat de stelling niet klopt.
Dit lijkt een beetje op zo'n God bestaat wel/niet discussiequote:Maar dat wil niet zeggern dat er ergens, daar waar wij nog niks van af weten, een andere planeet bestaat waarop leven mogelijk is. Dat wil niet zeggen dat die planeet dan ook niet een soort bewustzijn zou hebben.
Ok, niks mis mee. Ik wil alleen wel zeggen dat het in principe mogelijk is voor een vrouw om in de ruimte een kind te baren. De aarde is geen baarmoeder net zomin dat een baarmoeder geen aarde is.quote:Over het los zien van de bewoners van de planeet zelf: ja.... mijn kind staat ook los van mij. Maar hij moet voorlopig nog wel van me leven en zijn bestaan heeft ie ook aan mijn baarmoeder te danken.
Dat is dan weer een heel ander verhaal ja, lijkt me niet echt een briljant plan om uit te proberen voor de gein.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:29 schreef Integrity het volgende:
Is dat wel mogelijk? Een kind baren in de ruimte? Ik denk het baren zelf wel, maar als je een kind opvoedt in de ruimte, dan zou het nooit met zwaartekracht kunnen omgaan.
los van het feit dat zoiets miljarden kostquote:Op woensdag 15 februari 2006 00:55 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat is dan weer een heel ander verhaal ja, lijkt me niet echt een briljant plan om uit te proberen voor de gein.
Deze vraag kan je alleen maar voor jezelf beantwoorden, gezien jij een bepaalde definitie van leven hanteert, en integrity ook.quote:Op woensdag 15 februari 2006 10:46 schreef speknek het volgende:
Integrity: Zijn er meer levende planeten in het universum? Leven alle planeten? Waarom richt dan alleen de aarde zich op deze positie? Hij zal toch zeker niet de sterkste zijn geweest, met de Jovian reuzen naast ons.
Het feit dat er mensen zijn die nadenken betekent gelukkig dat we dit soort redenaties naar de prullenmand kunnen verwijzen.quote:Op woensdag 15 februari 2006 12:32 schreef beestjuh het volgende:
Natuurlijk heeft Moeder Aarde een bewustzijn. Hoe wil je het anders verklaren, denk nou eens na. Ze ademt in en uit en houdt ons warm. Ze voedt ons en geeft ons alles wat we nodig hebben om te overleven. Ze geeft leven en neemt het terug en je kan toch wel merken dat ze ons af probeert te schudden, getuige het vele natuurgeweld wat ze tentoon spreidt.
Misschien is het verstandig als mensen hier meer in zouden geloven in plaats van in een God of Mohammed of wat dan ook, die zich nog nooit aan iemand heeft laten zien. De oppermachtige bevindt zich onder onze voeten...
Bedankt voor je goed onderbouwde post.quote:Op woensdag 15 februari 2006 12:35 schreef Laton het volgende:
[..]
Het feit dat er mensen zijn die nadenken betekent gelukkig dat we dit soort redenaties naar de prullenmand kunnen verwijzen.
ze ademt niet en houdt ons niet warm omdat "ze" dat wil, ze ontvangt slechts energie van de zon die omgezet worden in "naar voor ons leven blijkt" gunstig is voor de leefomstandigheden. Natuurrampen hebben geen bewust ontstaan maar ontstaan naar aanleiding van tektonische activiteit of weersomstandigheden. Er is niets dat er op wijst dat deze steen leeft, het is prettig dat we er kunnen vertoeven maar daar houdt het ook wel op.quote:Op woensdag 15 februari 2006 12:37 schreef beestjuh het volgende:
[..]
Bedankt voor je goed onderbouwde post..
nee natuurlijk niet, maar uit niets blijkt dat ze "leven" ..sterker nog ze zijn redelijk goed te voorspellen.quote:Op woensdag 15 februari 2006 13:03 schreef nokwanda het volgende:
En die tektonische activiteiten en weersomstandigheden staan los van de aarde?
Waarschijnlijk hebben we het niet over een ego bewustzijn zoals wij mensen dat kennen. Dus hoeft er ook in een heelal niet perse een concurentiestrijd te zijn met omringende planeten. Misschien is het wel zo dat iedere planeet zijn plaats heeft in de evolutie.quote:Op woensdag 15 februari 2006 12:09 schreef speknek het volgende:
Nee ik bedoelde meer dat als alle planeten een bewustzijn hebben, dat we dan in een hevige concurrentiestrijd zouden moeten zitten met de omringende planeten. De planeten in andere zonnen/sterrenstelsel laat ik dan inderdaad buiten beschouwing.
Je zou inderdaad ook kunnen zeggen dat toevallig alleen onze aarde een bewustzijn heeft binnen ons zonnestelsel, en dat er in andere zonnenstelsels ook planeten zijn met bewustzijn. Maar dan is de vraag waarom nou juist alleen onze planeet een bewustzijn heeft. Dat kun je volgens mij alleen afleiden uit het feit dat wij wel in de goede baan draaien, en andere niet. Maar dat is het zoeken naar een doeloorzaak, waarheidstechnisch gezien geen zuivere koffie.
Nee ik vind Gaia een romantisch idee, maar er kleven voor mij teveel onwaarschijnlijkheden aan.
Dat is het zelfbewustzijn. Als je je bewust bent van eten in de buurt, zoals een tijger is dat een extern georienteerde vorm van bewustzijn. Zo zijn er meerdere vormen van bewustzijn te noemen, niet alleen zelfbewustzijn. Probeer het eens wat groter te zien.quote:Op woensdag 15 februari 2006 13:25 schreef speknek het volgende:
Ik zie niet in wat er zo'n probleem aan de term 'bewustzijn' is, dat is namelijk heel simpel. De naam zegt het al: wanneer je van jezelf bewust bent.
Okquote:Op woensdag 15 februari 2006 12:32 schreef beestjuh het volgende:
Natuurlijk heeft Moeder Aarde een bewustzijn. Hoe wil je het anders verklaren, denk nou eens na.
quote:Ze ademt in en uit en houdt ons warm. Ze voedt ons en geeft ons alles wat we nodig hebben om te overleven.
Dat is allemaal het werk van de natuur en de mens zelf, broeikas effect, het uit de grond halen van olie en andere stoffen en gewoon het verschuiven van de tectonische platen die dat doen omdat ze op magma drijven, wederom erg bijzonder maar dat maakt de aarde niet bewust.quote:Ze geeft leven en neemt het terug en je kan toch wel merken dat ze ons af probeert te schudden, getuige het vele natuurgeweld wat ze tentoon spreidt.
quote:Misschien is het verstandig als mensen hier meer in zouden geloven in plaats van in een God of Mohammed of wat dan ook, die zich nog nooit aan iemand heeft laten zien.
Beetje hetzelfde als God, alleen anders.quote:De oppermachtige bevindt zich onder onze voeten...
Dat hoeveel argumenten of tegenstellingen we allebei aan gaan dragen, ik waarschijnlijk zo rotsvast "geloof" in de kracht van bewijs en realistische theorien, en jij en velen in dit topic, zo sterk geloven (of behoefte hebben houvast) dat er meer moet zijn, dat alles zin moet hebben...dat we net zo goed allebei tegen een muur kunnen praten.quote:Op woensdag 15 februari 2006 13:41 schreef Integrity het volgende:
Wat is je punt, Laton?
Dat op zichzelf is al een geloofquote:Op woensdag 15 februari 2006 13:53 schreef Laton het volgende:
[..]
Dat hoeveel argumenten of tegenstellingen we allebei aan gaan dragen, ik waarschijnlijk zo rotsvast "geloof" in de kracht van bewijs en realistische theorien, en jij en velen in dit topic, zo sterk geloven (of behoefte hebben houvast) dat er meer moet zijn, dat alles zin moet hebben...dat we net zo goed allebei tegen een muur kunnen praten.![]()
De aarde heeft ook niet zoiets als een geld-economie ontwikkeld. Dat hebben menszen gedaan.quote:Op woensdag 15 februari 2006 13:36 schreef Laton het volgende:
Waarom zou de aarde zich in godsnaam druk maken over iets triviaals als economie? altijd maar dat evenwicht ook? Wie zegt mij dat het slopen van de leefruimte van dieren en andere mensen juist niet het evenwicht hersteld naar onze kant? Misschien heeft die natuur maar eens te wijken voor de bewustszijns ontwikkeling van ons.
Ik zeg niet dat dat gedeelte van kennis niet relevant is. Het is deel van de personificatie. Beschrijving van magie. Het toekennen van een hogere macht (door te stellen dat het afdalen naar de menselijke wereld en het veranderen van gedaante mogelijk was) en het normaal en bevattelij maken door te stellen dat die stiergod lekker kwam neuken.... nou ja.... moet ook gebeuren toch. Dat is nou net iets dat immer relevant isquote:De grieken geloofden trouwens dat er een bak goden zich lekker aan het vermaken waren op een berg en zich af en toe in een stier veranderden om eens lekker te neuken. Oh, maar wacht, dat gedeelte van hun kennis is weer niet relevant en hebben we het maar niet over, echter datgene wat verloren is gegaan was superwaardevol.
Het Christendom heeft zelfs hard meegewerkt aan de vernietiging van wat er nog over was van de kennis van de oude Grieken en menige andere oudere cultuur.quote:En laten we vooral niet vergeten dat het christendom, ook iets in dienst van iets verhevens, al deze ontwikkelingen in de westerse wereld teniet hebben gedaan en zelfs actief bestreden hebben.
echt jullie hebben allemaal deze poster aan de muur he:
[afbeelding]
Ik kan alleen voor mezelf spreken. Ik voelde me niet beledigd en zag er eigenlijk de humor wel van inquote:Op woensdag 15 februari 2006 13:54 schreef Laton het volgende:
sorry mocht ik iemand beledigd hebben met de poster, maar zo kijk ik er een beetje tegenaan
ik zal me bij deze verwijderen uit het topic, jullie weten toch wel waar ik sta.
Ook op mij komt het niet vervelend over...quote:Op woensdag 15 februari 2006 13:54 schreef Laton het volgende:
sorry mocht ik iemand beledigd hebben met de poster, maar zo kijk ik er een beetje tegenaan
ik zal me bij deze verwijderen uit het topic, jullie weten toch wel waar ik sta.
Je hebt helemaal gelijk met het feit dat we voorzichtig moeten zijn met wat we hebben, dat is het punt ook niet. Ik ga echter geen bewustzijn toewijzen enkel en alleen om de reden dat het dan langer mee gaat.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:05 schreef nokwanda het volgende:
En dat bedoel ik nou.......ken het geen bewustzijn toe, dan is het makkelijk om het kapot te maken. Daarmee doodt je je eigen gevoel. En dus ook een deel van jezelf.
Daarmee bedoel ik niet dat je niet mag doden om te eten maar onnodig doden omdat je er toch geen enkel respect voor hebt en het alleen het doel van vernietiging en lebensraum zou dienen.
Dat is kortetermijn denken.
Mja, dat dikgedrukte in mijn geval zeker welquote:Op woensdag 15 februari 2006 13:23 schreef Integrity het volgende:
Welke vormen van bewustzijn kunnen wij bedenken binnen de grenzen van ons eigen bewustzijn, die wellicht op een hoger niveau gelegen zijn? Dit is een uitdaging, omdat je hiermee buiten de kaders moet kunnen denken en het terug moet kunnen koppelen naar een lager of paralel niveau. Ik denk dat dit mogelijk moet kunnen zijn, hoewel er een inzichtsprobleem speelt.
Ik snap niet goed wat je hiermee wilt zeggen, zou je het willen uitleggen zodat ik er wat mee kan?quote:Op woensdag 15 februari 2006 17:03 schreef Dromenvanger het volgende:
De ruimte lijkt soms wel te leven hier. De ruimte lijkt meer te bevatten dan alleen de ruimte.
Als ik in de tuin werk, dan voel ik het bewustzijn van de aarde zelfs niet. Juist de frisse lucht lijkt een eigen bewustzijn te hebben. De aarde zelf en de planten niet zozeer. Misschien hebben de planten en bomen hun eigen wereld. Hoewel we allemaal lucht en licht en water nodig hebben. Bomen en mensen dus.
Praten met bomen kan ik me dus weinig bij voorstellen op dit moment. Hoewel ik toch afhankelijk ben van de natuur.
Dat ik me meer verbonden voel met wat zich boven de aarde afspeelt. Vooral als ik boven de aarde zweef. Ik moet me soms wel aarden om niet te ver door te gaan soms.quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:35 schreef Integrity het volgende:
[..]
Ik snap niet goed wat je hiermee wilt zeggen, zou je het willen uitleggen zodat ik er wat mee kan?
Wil je zeggen dat je meer het gevoel hebt dat je hier niet op Aarde thuishoort (als mens)?quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:37 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Dat ik me meer verbonden voel met wat zich boven de aarde afspeelt. Vooral als ik boven de aarde zweef. Ik moet me soms wel aarden om niet te ver door te gaan soms.
Soms lijkt de aarde alleen een basis te zijn, waar ik met beide benen opsta. De rest van alles vindt zich in de ruimte plaats.
Ik voel me soms meer een mens van het universumquote:Op woensdag 15 februari 2006 18:44 schreef Integrity het volgende:
[..]
Wil je zeggen dat je meer het gevoel hebt dat je hier niet op Aarde thuishoort (als mens)?
Vraag je je dan wel af waarom je hier bent en wat je hier kunt betekenen?quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:45 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Ik voel me soms meer een mens van het universum
Ik voel me gewoon meer onderdeel van de hele ruimte. De aarde is mijn verblijfplaats meer.
Soms voel ik me astronaut, zeg ik vaker. En de aarde is het station waar ik ben. Ik zie de aarde soms als ruimtestation. Alleen hoef je geen koepels te gebruiken om te kunnen adem halen.
Eerder wat ik voor nut ben in het universumquote:Op woensdag 15 februari 2006 18:46 schreef Integrity het volgende:
[..]
Vraag je je dan wel af waarom je hier bent en wat je hier kunt betekenen?
Ja of een sprookjesbos met elfjes, of een enorme cavia met een draaiwiel.quote:Op donderdag 16 februari 2006 10:55 schreef Dromenvanger het volgende:
http://www.imdb.com/title/tt0298814/
In deze film gaan ze naar het middelpunt van de aarde, ken me er weinig van herinneren maar als het gebaseerd is op waarheid wat zich afspeeld in de aarde, dan zijn er ook stukken met lucht waar helemaal geen materie is. Maar goed, film is ook maar film. Weet niet of ze het uit de duim gezogen hebben.
Lava heb je nog.
In die film stopt iets met draaien, draait er wat in het midden dan? Om de aarde te laten draaien? Ik weet het niet. Misschien zit er wel een motor in het midden.
Een cavia met een draaiwiel!!!!quote:Op donderdag 16 februari 2006 11:17 schreef Laton het volgende:
[..]
Ja of een sprookjesbos met elfjes, of een enorme cavia met een draaiwiel.
Het is al lang bekend waarom de aarde draait, en vrijwel zeker wat er zich onder de korst bevindt. Ga eerst eens uit van wat we al weten voordat je met een de IMDB aankomt als bron.![]()
de meest gangbare theorie op dit moment is een ijzeren kern. Deze draait snel rond en doordat het lava er omheen ook ronddraait wordt er een magnetisch veld opgebouwd.quote:Op donderdag 16 februari 2006 11:25 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Een cavia met een draaiwiel!!!!Stel je voor...dat zou schokerend zijn
Ik neem alles niet zo serieus dus ik post niet altijd met 100 procent oplettendheid.
Wat bevindt zich dan onder de aarkost??, vervul het topic met de waarheid!!!!
Wat zit in het midden van de aarde.
Ben te lui om het op te zoeken nu. En wie het weet mag het zeggen.
De gangbare theorie is ook dat de kern bestaat uit gesmolten metalen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 11:47 schreef RickySway het volgende:
Ik heb wel 1 twijfel: als de kern van de aarde een ijzeren 'bal' is met daaromheen grote hoeveelheden superheet magma..... waarom smelt die kern dan niet?
het is een metaal want fijngeperst koolstof zou onze planeet geen magnetisch veld opleveren.quote:Op donderdag 16 februari 2006 12:11 schreef Integrity het volgende:
Ze zijn het er nog niet eens mee eens over welke metaalsoort ze moeten spreken of uberhaubt metaal. Er wordt gesproken over een aanname, metaal, nikkel en sommige denken zelfs een vorm van kristal/diamant. De binnenkant is hard, daaromheen vloeibaar. Ja, wat daar nu echt zit komen we niet zo gauw te weten. Het zal in elk geval een chemische stof zijn die wij zouden moeten kennen.
klopt, maar iron kristal heeft nog steeds dezelfde magnetische eigenschappen hoorquote:Op donderdag 16 februari 2006 12:20 schreef Integrity het volgende:
Uit je eigen bron:
The solid inner core is generally believed to be composed primarily of iron and some nickel. Some have argued that the inner core may be in the form of a single iron crystal. The liquid outer core surrounds the inner core and is believed to be composed of iron mixed with nickel and trace amounts of lighter elements.
http://en.wikipedia.org/wiki/Earth's_core
Ik let op het woordje believed (aanname, ik neem aan dat) en het woordje argue.
Het enige dat we dan te weten komen is waar alle dinosaurussen liggenquote:Op donderdag 16 februari 2006 12:23 schreef RickySway het volgende:
met een röntgenfoto kunnen we zien hoe de mens er van binnen uit ziet. Is het niet een idee om een röntgenmachine te bouwen in space die simpelweg een X-ray kan maken van de hele planeet ?
Ow oke, nou ik ben benieuwd hoe ze dit in de toekomst zullen gaan uitdiepen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 12:22 schreef Laton het volgende:
[..]
klopt, maar iron kristal heeft nog steeds dezelfde magnetische eigenschappen hoorDiamant speelt hier geen enkele rol.
Heeft het toch nog een functie, misschien vinden we Atlantis dan wel een keer of andere beschavingen onder de ijskap.quote:Op donderdag 16 februari 2006 12:24 schreef Laton het volgende:
[..]
Het enige dat we dan te weten komen is waar alle dinosaurussen liggen![]()
De polen zullen ook een keer kantelen, heb ik begrepen. Als je kijkt naar Antartica zou dat een hele grote mogelijkheid zijn dat dit in het verleden ook gebeurd is.quote:Op donderdag 16 februari 2006 12:27 schreef Dromenvanger het volgende:
Heeft zo'n magnetisch veld invloed op ons lichaam? Volgens mij toch wel?
Ik denk persoonlijk dat het vloeibare metalen zijn in de kern, dat het sterke stroming is van metalen die zorgt dat de aarde draait. Misschien een soort van draaikolk. Volgens mij draait de aarde soepel. Maar dat weet ik niet. Ik denk dat het soepel draait. Dat moeten ze toch kunnen opmeten? Of heeft het gebruik van harde metalen geen invloed op de manier waarop de aarde draait?
Ik zou zelf denken dat je bij het gebruik van harde metalen schokken krijgt in de beweging.
Kan weer zijn dat ik onzin uitkraam, maar ik denk vrij na ff. Ik hoor wel als het onzin is, of nietDan leer ik weer van kritiek
Yeah, we bestoken de planeet even met een hele reaut schadelijke straling om te kijken wat er nou eigenlijk in het midden zit, en dan komen we er naderhand achter dat de dosis massale sterilisatie heeft veroorzaakt en sterft de hele planeet uit.quote:Op donderdag 16 februari 2006 12:26 schreef Integrity het volgende:
[..]
Heeft het toch nog een functie, misschien vinden we Atlantis dan wel een keer of andere beschavingen onder de ijskap.
Aardrijkskunde opnieuw leven inblazenquote:Op donderdag 16 februari 2006 12:31 schreef Integrity het volgende:
[..]
De polen zullen ook een keer kantelen, heb ik begrepen. Als je kijkt naar Antartica zou dat een hele grote mogelijkheid zijn dat dit in het verleden ook gebeurd is.
Hier klopt echt heel weinig van..maar ik moet weg, kom er nog op terug. Je maakt in ieder geval de fout om vacuum en niets gelijk te stellen. Een vacuum is verre van niets.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:31 schreef Integrity het volgende:
De ruimte op zichzelf breidt zich ook uit. Wat zich buiten ons melkweg bevindt, wordt ook wel vacuum genoemd. Dat betekent dat, als sterren uitdijen, de ruimte tussen de sterren het heelal wordt genoemd. De ruimte daar buiten bestaat dus in principe niet. Ik weet niet exact hoe dit in elkaar steekt, maar de sterren gaan verder van elkaar af staan.
Daar hebben we jou voor, om het ons uit te leggenquote:Op donderdag 16 februari 2006 15:32 schreef Laton het volgende:
[..]
Hier klopt echt heel weinig van..maar ik moet weg, kom er nog op terug. Je maakt in ieder geval de fout om vacuum en niets gelijk te stellen. Een vacuum is verre van niets.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |