--onoriginele drugsopmerking--quote:Op zondag 12 februari 2006 23:09 schreef Integrity het volgende:
De Aarde leeft
Waarom zou je het zover zoeken, als het meest mooie in je leven onder je voeten te vinden is? Hoe denken jullie daarover?
Want...?quote:Op zondag 12 februari 2006 23:13 schreef Spideyman het volgende:
[..]
-------
Ik vind het eigenlijk nergens op slaan. Ik zie werkelijk geen enkele reden waarom de aarde een bewustzijn zou moeten hebben.
Gebeurd toch ook op dit moment? Kijk maar naar HIV...quote:Op zondag 12 februari 2006 23:16 schreef Orealo het volgende:
Als de aarde een bewustzijn zou hebben had ie ons allang van 'm afgeschud, we maken hem namenlijk kapot![]()
Wat je maar wilt, als je inbreng maar zinvol is dan heb ik er ook wat aanquote:Op zondag 12 februari 2006 23:19 schreef trancethrust het volgende:
Niet echt een nieuwe theorie ofzo.. of moet ik geloof zeggen?
Dat wordt door mensen zelf veroorzaakt, en mocht de aarde wel 'denken' had dit op een veel snellere en betere manier gekunt, maar ik begrijp je standpunten, er zijn hele geloven die denken dat elke steen, en elke zandkorrel een ziel heeftquote:Op zondag 12 februari 2006 23:20 schreef Integrity het volgende:
[..]
Gebeurd toch ook op dit moment? Kijk maar naar HIV...
quote:Op zondag 12 februari 2006 23:20 schreef Integrity het volgende:
[..]
Gebeurd toch ook op dit moment? Kijk maar naar HIV...
Heb je wel vaker last van dogma's? Het is slechts een ideequote:Op zondag 12 februari 2006 23:23 schreef trancethrust het volgende:
[..].
Net zoiets als zeggen dat alle ziektes door God op aarde zijn gebracht om slechte mensen te straffen? Een sentient planeet a la Alpha Centauri (het spel) is leuk als idee, maar om er nou gelijk zoiets van te maken...
Cool, ga ik ff doorlezenquote:Op zondag 12 februari 2006 23:25 schreef Salamander het volgende:
Je bent niet de eerste die dit heeft bedacht.
Check dit topic bijvoorbeeld; De Gaia-hypothese
Boeiend idee hoor.
Ben nu zelf een een film aan het kijken dus zal verder niet reageren.
Zal later waarschijnlijk nog wel even hier kijken.
En het mooie is dat mensen binnen die geloven met veel meer respect met de aarde omgaan. Als iedereen dat nou zou doen zou de aarde niet in zo'n razend tempo naar de klote gaan.quote:Op zondag 12 februari 2006 23:22 schreef Orealo het volgende:
[..]
Dat wordt door mensen zelf veroorzaakt, en mocht de aarde wel 'denken' had dit op een veel snellere en betere manier gekunt, maar ik begrijp je standpunten, er zijn hele geloven die denken dat elke steen, en elke zandkorrel een ziel heeft
Nou als ik kijk naar de unieke positie dat de Aarde inneemt als je kijkt naar de afstand van de zon. Als ervan wordt afgeweken, ontstaat er een temperatuursverschil zodat er geen leven mogelijk is. Een bewuste keuze dus, om die positie te kiezen.. of volgens NASA: uniek.quote:Op zondag 12 februari 2006 23:37 schreef splendor het volgende:
We kunnen nu met een heleboel mensen nu gaan roepen dat het een stom idee is, waarop jij steeds vraagt waarom het niet mogelijk is, maar daar krijg je geen antwoord op omdat het in zekere zin wel mogelijk zou kunnen zijn. Maar zodra je een idee of theorie hebt is het juist de bedoeling dat jij met bewijzen (of een overtuiging) komt waarom jij denkt dat het zo is. Dus bij deze, waarom denk je dit eigenlijk? Het idee vind ik leuk maar ik geloof er echt niet in, maar ik mis het stukje waar voor jou het bewijs ligt dat de wereld zo ook echt werkt, HIV is maar 1 argument maar dat valt ook anders uit te leggen.
JIJ moet de boel eerst onderbouwen. Anders kan je net zo goed een topic openen met de melding da je het eerste bijbelboek hebt gelezen en vervolgens vraagt of er ook iemand in God geloofd.quote:
Wat hij zegt.quote:Op zondag 12 februari 2006 23:37 schreef splendor het volgende:
We kunnen nu met een heleboel mensen nu gaan roepen dat het een stom idee is, waarop jij steeds vraagt waarom het niet mogelijk is, maar daar krijg je geen antwoord op omdat het in zekere zin wel mogelijk zou kunnen zijn. Maar zodra je een idee of theorie hebt is het juist de bedoeling dat jij met bewijzen (of een overtuiging) komt waarom jij denkt dat het zo is. Dus bij deze, waarom denk je dit eigenlijk? Het idee vind ik leuk maar ik geloof er echt niet in, maar ik mis het stukje waar voor jou het bewijs ligt dat de wereld zo ook echt werkt, HIV is maar 1 argument maar dat valt ook anders uit te leggen.
1A. ik studeer commerciele economiequote:Op zondag 12 februari 2006 23:36 schreef MeneerGiraffe het volgende:
1) wat heb je gestudeerd?
2) wat zijn de feiten die je theorie ondersteunen?
Wederom geen argument of iets dat in de richting komt van een eigen verhaal. Al zou ik voor het eerst een bijbel gelezen heb en vraag ik of iemand in God geloof, dan is dat nog steeds mijn goedrecht dat te posten.quote:Op maandag 13 februari 2006 08:27 schreef Spideyman het volgende:
[..]
JIJ moet de boel eerst onderbouwen. Anders kan je net zo goed een topic openen met de melding da je het eerste bijbelboek hebt gelezen en vervolgens vraagt of er ook iemand in God geloofd.
[..]
Wat hij zegt.
Jij bent toch de TS, kom dan eens met een fatsoenlijk verhaal in plaats van alleen maar zeggen dat de aarde leeft. Geef eens voorbeelden, welke theorien schuilen er achter, bedoel je het op micro of macro niveau, wordt de theorie in de wetenschappelijke wereld erkent? Dan kunnen we daarna discussieren.quote:Op maandag 13 februari 2006 08:49 schreef Integrity het volgende:
[..]
Wederom geen argument of iets dat in de richting komt van een eigen verhaal. Al zou ik voor het eerst een bijbel gelezen heb en vraag ik of iemand in God geloof, dan is dat nog steeds mijn goedrecht dat te posten.
Ik zie weinig constructiefs in jouw posts en over onderbouwen hoef ik met jou niet te spreken, dat laat je namelijk zelf ook weg.
Natuurrampen, extreem weer, verandering van klimaat. Dat soort dingen kun je natuurlijk ook zien als een manier om het evenwicht op de aarde te herstellen.quote:Op zondag 12 februari 2006 23:16 schreef Orealo het volgende:
Als de aarde een bewustzijn zou hebben had ie ons allang van 'm afgeschud, we maken hem namenlijk kapot![]()
Wat vind je van het verhaal tot nu toe? In de posts heb ik al wat meer argumenten gegeven, maar daar hoor ik je niet over. Ik hoor je verder inhoudelijk ook niet op het verhaal zelf in gaan, alleen maar afvallen. Het is duidelijk dat je het niet helemaal begrijpt hoe ik het bedoel, maar het staat er in Jip en Janneke taal, hoe diep moet ik gaan? Het is een gedachte die ik opschrijf en je valt dat maar aan.quote:Op maandag 13 februari 2006 08:55 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Jij bent toch de TS, kom dan eens met een fatsoenlijk verhaal in plaats van alleen maar zeggen dat de aarde leeft. Geef eens voorbeelden, welke theorien schuilen er achter, bedoel je het op micro of macro niveau, wordt de theorie in de wetenschappelijke wereld erkent? Dan kunnen we daarna discussieren.
Je kunt het ook omdraaien: wat dacht je van de natuurrampen (tsunami's, overstromingen enz enz?) Ook niet echt bevorderlijk voor de mens.....quote:Op zondag 12 februari 2006 23:16 schreef Orealo het volgende:
Het is juist andersom. Als de aarde die eigenschappen niet had gehad, was er nooit leven ontstaan. Het is niet zo dat de aarde zich aan het leven heeft aangepast ofzo.quote:Op maandag 13 februari 2006 08:26 schreef Integrity het volgende:
[..]
Nou als ik kijk naar de unieke positie dat de Aarde inneemt als je kijkt naar de afstand van de zon. Als ervan wordt afgeweken, ontstaat er een temperatuursverschil zodat er geen leven mogelijk is. Een bewuste keuze dus, om die positie te kiezen.. of volgens NASA: uniek.
Als ik kijk naar het verschil in leven en de zelfregulatie van de planeet (zoals de zee die afval naar het strand vervoerd (mits niet te zwaar), vulkanen die nieuw leven brengen (vruchtbare grond)... etc. Genoeg chemische reacties om de Aarde zo mooi en divers te maken als we willen.
Wat dacht je van Jung met z'n archetypen, hij denkt dat er een collectief bewustzijn schuilt. Wie weet dat wij rechtstreeks in verbinding staan met dit bewustzijn. (dit is wel een heel mager argument).
Daar kan ik je helaas geen antwoord op geven. Ik weet net zo min als jij en de rest van de wereld wat ons doel op aarde is. Ik weet net zo min waarom dingen gebeuren zoals ze gebeuren.quote:Op maandag 13 februari 2006 10:55 schreef Integrity het volgende:
Extra inzicht, voornamelijk op de reactie van Metro2005, wat als de ontwikkeling van de mens binnen het totale bestek valt? Wat als dit intelligente soort ervoor moet zorgen dat de Aarde verplaatst wordt naar een andere zon, wanneer dit nodig is? Wat als de intelligentie van een mens dat doel dient, om de eigen planeet te helpen. We verkrachten op dit moment de Aarde, als je uit het raam kijkt zie je daar ook letterlijk het resultaat van. Nu wil ik het onderwerp niet in die richting verschuiven, maar meer naar het nut van de intelligentie die wij tot onze beschikking hebben..
quote:Op maandag 13 februari 2006 09:00 schreef Integrity het volgende:
[..]
Wat vind je van het verhaal tot nu toe? In de posts heb ik al wat meer argumenten gegeven, maar daar hoor ik je niet over. Ik hoor je verder inhoudelijk ook niet op het verhaal zelf in gaan, alleen maar afvallen. Het is duidelijk dat je het niet helemaal begrijpt hoe ik het bedoel, maar het staat er in Jip en Janneke taal, hoe diep moet ik gaan? Het is een gedachte die ik opschrijf en je valt dat maar aan.
In je 1e post gaf je kritiek zonder enig argument en nu loop je door te hameren op argumenten? Ga alsjeblieft ergens anders naar toe, als je niet gewoon wilt meedenken. Oke?
En dit is dus toeval.quote:Op maandag 13 februari 2006 08:26 schreef Integrity het volgende:
[..]
Nou als ik kijk naar de unieke positie dat de Aarde inneemt als je kijkt naar de afstand van de zon. Als ervan wordt afgeweken, ontstaat er een temperatuursverschil zodat er geen leven mogelijk is. Een bewuste keuze dus, om die positie te kiezen.. of volgens NASA: uniek.
Als ik kijk naar het verschil in leven en de zelfregulatie van de planeet (zoals de zee die afval naar het strand vervoerd (mits niet te zwaar), vulkanen die nieuw leven brengen (vruchtbare grond)... etc. Genoeg chemische reacties om de Aarde zo mooi en divers te maken als we willen.
Wat dacht je van Jung met z'n archetypen, hij denkt dat er een collectief bewustzijn schuilt. Wie weet dat wij rechtstreeks in verbinding staan met dit bewustzijn. (dit is wel een heel mager argument).
En dit kun je dus net zo min hard maken als dat ik zeg, hoewel de wetenschap wel die richting op gaat.quote:Op maandag 13 februari 2006 12:35 schreef Knarf het volgende:
[..]
En dit is dus toeval.
De aarde is op deze plek ontstaan. Het is hier niet gekomen.
De aarde overleeft de mens wel hoor.quote:Op maandag 13 februari 2006 13:34 schreef JPGaultier het volgende:
Het is mooi en goed als het niet zo naar de klote werd geholpen door onszelf en wat meer verdraagzaamheid en harmonie was.
De aarde geeft ons alles en wat geven wij hem/haar/het. We halen er goud uit en stoppen er gif in....echt stank voor dank dus. MENSEN pffff echt een erg ras.
ja ik ben ook mens en draag mijn steentje bij maar he alleen kan ik het proces niet omdraaien en dus vraag ik me af of ik nu wel hier wil zijn.
nee ben niet depri echt niet maar als ik in dat mooie natuurlijk denk ik echt ga nooit meer terug naat die beschaving ik blijf waar ik thuis voel in de natuur.
Maar goed het zou te realiseren zijn zij het niet dat het niet mogenlijk is, voor mij nu. helaas
wie weet in een ander leven....... als ik terug kom.........teminste
Hoe de aarde onstaan is. tja het zou wel toevallig zijn dat de aarde die unieke positie heeft of bestaat toeval niet, had het zo moeten zijn.Zelfregulatie is miljoene jaren goed gegaan en nu wij denken bijdehand en slim te zijn vervuilen we onszelf mmm fijne regulatie hebben we nu.
Het collectief bewust zijn is er wel maar we weten er nog niks van omdat het niet te meten is toch of denken we het te meten en nemen we weer toeval waar maar ja die bestond niet toch..
Nee wat we niet zien geloven we niet en is er niet ...dus wel want anders zouden we niet moeten geloven in dat wat we niet zien. Want het woord geloven wordt niet aanhankelijk gemaakt om iets specifiek te moeten zien.
zoals ik juillie dus niet ken maar wel geloof dat jullie allemaal het goed voor hebben met de aarde om zo nog veel geluk en plezier in deze korte tijd van ons mensen bestaan te hebben ten opzichte van de zelfregulatie van miljoene jaren van evolutie in de unieke poitie van ons planeetje in het grote heelal
Morgen een belans dag oke
gr jp
Al komen wij vast wel in zijn/haar top 5 te staan van slechte ervaringen op mijn oppervlak.quote:Op maandag 13 februari 2006 13:45 schreef Knarf het volgende:
[..]
De aarde overleeft de mens wel hoor.
Het heeft wel ergere dingen meegemaakt, dan de mensheid.
nee dat heet zintuigelijke waarneming.quote:Op maandag 13 februari 2006 15:04 schreef Dromenvanger het volgende:
Alles is op elkaar afgestemd op een bepaalde manier, wij kunnen ook net op tijd reageren door een of andere sensor, dat je net op tijd achterom kijkt en niet een dodelijk ongeluk krijgt.
Zijn dat die natuur-instincten? Dat je gevaar aanvoeld dus, zelfs al ben je geblinddoekt. Dat je in verbondenheid staat met alles dus.
Ahzo..quote:Op maandag 13 februari 2006 15:05 schreef Laton het volgende:
[..]
nee dat heet zintuigelijke waarneming.
En dat zijn weer oerinstinctenquote:Op maandag 13 februari 2006 15:05 schreef Laton het volgende:
[..]
nee dat heet zintuigelijke waarneming.
blijkbaar heeft haar brein iets bedacht waardoor ze een en ander toch weet in te schatten.quote:Op maandag 13 februari 2006 15:20 schreef Integrity het volgende:
FF over dat zintuigelijke waarnemen, hier een filmpje die ik rechtstreeks uit een ander topic gehaald heb. Schijnt een blinde vrouw te zijn die kleuren kan voelen: http://www.zdf.de/ZDFde/inhalt/17/0,1872,2381073,00.html
We zijn inderdaad kleiner dan klein, ons ego laat ons groot lijken misschien welquote:Op maandag 13 februari 2006 15:16 schreef JPGaultier het volgende:
IK DENK DAT WIJ MAAR RELETIEF KLEIN ZIJN VAN HET GEHEEL EN DENKEN TE VEEL.
ALS WE NOU EENS MEER OERINSTINCTEN GEBRUIKTE INTUITIE ENZO DAN KUNNEN WEMISSCHIEN WEL IETS HER INNEREN VAN DE TAAL DIE HET GEHEEL AAN ELKAAR VERBIND.
ZOUDEN WE ZIEN DAT WE MAAR MENS ZIJN EEN RELATIEF DOM DENKEND RAS DIE ZICHZELF GRAAG UITROEID...MMM NU KOMT IN EENS DAT OERINSTINCT OVERLEVEN. GEK WEL DAT WE HET DOEN EN TEVENS OOK WEER NIET.
quote:Abnormale stop van aardas-schommeling gaande
Sunday 12 February 2006
De aardas-schommeling van de aarde is op onverklaarbare wijze stil komen staan. Voor op zijn minst voor vier weken is er geen beweging geconstateerd in de spinas van de Chandler's Wobble die normaalgesproken spiraalvormig is. Volgens een theorie doen aliens dit om een komende landing beter te kunnen berekenen.
Het gaat hier niet om de gekantelde aardas die de seizoenen veroorzaakt, maar om een natuurlijke schommeling binnen deze kanteling van de aardas, veroorzaakt door de zon en de maan en verschillen in gewicht op bepaalde gedeelten van de aarde. Deze heeft altijd een cyclus van 7 jaar gehad waarbij de top van de as als het ware een cirkeltje om de pool heeft gemaakt. Dit is een natuurlijk proces en zou altijd plaats moeten vinden.
De noordpool waarbij de cirkels de absolute top van de aardas aangeeft.
Deze maakt elke 7 jaar een volledige cirkel. De as heeft normaalgesproken een afwijking maar sinds dit jaar niet meer.
De wiegeling wordt gegenereerd door het verschil tussen het trekken van de maan en de zon op de equatoriale verdikking van de aarde en andere concentraties van massa in en op onze planeet. De aarde draait om de zon en de maan om de aarde. Vanwege de hoeken varieert de aantrekking op de planeet per 7-jarige cyclus. Hierdoor wiebelt de aarde enigszins. Dit is al gemeten sinds 100 jaar en is tot nu toe altijd een voorspelbare cyclus geweest.
Op onverklaarbare wijze echter is de wiebeling gestopt, alsof een externe kracht dit tegenhoudt. Er wordt geen cirkeltje meer gemaakt rond de pool, maar de as ligt onbewegelijk op de pool. Dit heeft de US Military geconstateerd. Wie of wat deze kracht veroorzaakt is onbekend. Waarom vertoont de grotere aantrekking geen verschuiving van de aardas meer, wie doet dat en waarom?
Bij een niet schommelende as van de aarde zijn de aardoppervlak-coördinaten uit ruimte-perspectief gezien veel nauwkeuriger dan als deze wel zou schommelen. Een theorie is dat op deze manier gronddoelen van naderende reizigers uit de ruimte nauwkeuriger berekend kunnen worden voor landingen of aanvallen.
Jouw oerinstinct mist in elk geval het begrip capslock uitzettenquote:Op maandag 13 februari 2006 15:16 schreef JPGaultier het volgende:
IK DENK DAT WIJ MAAR RELETIEF KLEIN ZIJN VAN HET GEHEEL EN DENKEN TE VEEL.
ALS WE NOU EENS MEER OERINSTINCTEN GEBRUIKTE INTUITIE ENZO DAN KUNNEN WEMISSCHIEN WEL IETS HER INNEREN VAN DE TAAL DIE HET GEHEEL AAN ELKAAR VERBIND.
ZOUDEN WE ZIEN DAT WE MAAR MENS ZIJN EEN RELATIEF DOM DENKEND RAS DIE ZICHZELF GRAAG UITROEID...MMM NU KOMT IN EENS DAT OERINSTINCT OVERLEVEN. GEK WEL DAT WE HET DOEN EN TEVENS OOK WEER NIET.
als het waar is heeft dit ongetwijfeld te maken met de wisselingen van de magnetische polen die eraan zit te komen.quote:Op maandag 13 februari 2006 15:32 schreef Ticker het volgende:
Naar aanleiding van de aarde leeft... is het misschien grappig om het volgende te posten:
sinds enige tijd heeft de aarde besloten te stoppen met zijn aardas-schommeling
[..]
Jij ziet ook alles,quote:Op maandag 13 februari 2006 15:32 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Jouw oerinstinct mist in elk geval het begrip capslock uitzetten
Schijnbaar bedoel je, anders wist je de verklaring.quote:Op maandag 13 februari 2006 15:23 schreef Laton het volgende:
[..]
blijkbaar heeft haar brein iets bedacht waardoor ze een en ander toch weet in te schatten.![]()
Je hebt helemaal gelijk naar mijn gevoel.quote:Op maandag 13 februari 2006 15:25 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
We zijn inderdaad kleiner dan klein, ons ego laat ons groot lijken misschien welOns ego laat ons denken, dat we echt wat voorstellen hier. Terwijl we kleiner zijn dan een mierennest.
Ons ego laat ons groter zijn, dan jou hoofdletters in je post
Misschien hebben we ook helemaal geen functie. Maar toch, soms voel ik me wel hoog verbonden met mijn geest. Dat ik toch geen mier ben, maar een mens met een groot gedachtengoed als het ware. Zonder het ego te noemen, gewoon het besef hebben dat er meer is. Dat hebben mieren waarschijnlijk minder erg.
Zou je hier wat meer over willen vertellen?quote:Op maandag 13 februari 2006 15:35 schreef Laton het volgende:
[..]
als het waar is heeft dit ongetwijfeld te maken met de wisselingen van de magnetische polen die eraan zit te komen.
Leuke theorie, de aliens vinden het dus makkelijker om de rotatie van een hele aardbol te wijzigen dan even de afwijking in te calculeren als ze een weiland uitzoeken om op te landenquote:Op maandag 13 februari 2006 15:32 schreef Ticker het volgende:
Naar aanleiding van de aarde leeft... is het misschien grappig om het volgende te posten:
sinds enige tijd heeft de aarde besloten te stoppen met zijn aardas-schommeling
[..]
http://www.newscientist.com/article.ns?id=dn4865quote:Op maandag 13 februari 2006 15:50 schreef Integrity het volgende:
[..]
Zou je hier wat meer over willen vertellen?
quote:
Giant molecular cloud:quote:Op zondag 12 februari 2006 23:09 schreef Integrity het volgende:
Onze planeet draait bewust om de zon, omdat deze de Aarde gunstige omstandigheden voor leven kan geven. De Aarde geeft mogelijkheid tot leven, zodat er diverse levensvormen gecreëerd worden door wilskracht.
omdat hij dat romantischer vindquote:Op maandag 13 februari 2006 15:59 schreef speknek het volgende:
[..]
Giant molecular cloud:
Density waves:
Proplyds:
Zonnestelsel:.
Alles wijst erop dat de aarde gewoon in een baan om de zon is gevormd. Waarom zou je dan denken dat hij bewust hier naartoe is komen zweven?
Nee dat niet, maar het zou idd een mogelijkheid kunnen zijn van de zovelen. Het antwoord is: ik weet het niet, maar het zou een mogelijkheid kunnen zijn. Wat we nu weten is gebaseerd op constante metingen, erg stabiel dus. Ik zou niet weten wat er achter het mechanisme zou schuilen, wellicht de relativiteitstheorie... maar dat verklaard ook niet alles. Ik heb een keer een documentaire gezien van discovery, DVD uitgave over het ontstaan van het heelal. Erg interessant hoe onderlinge melkwegstelsels op elkaar reageren trouwens, staat ons over tig miljard jaar ook een botsing met het adrenoma stelsel te wachten, schijnt.quote:
al die dingen waar je hebt over hebt bestaan al wetenschappelijke modellen voor die het ontstaan van de aarde verklaren.quote:Op maandag 13 februari 2006 16:30 schreef Integrity het volgende:
[..]
Nee dat niet, maar het zou idd een mogelijkheid kunnen zijn van de zovelen. Het antwoord is: ik weet het niet, maar het zou een mogelijkheid kunnen zijn. Wat we nu weten is gebaseerd op constante metingen, erg stabiel dus. Ik zou niet weten wat er achter het mechanisme zou schuilen, wellicht de relativiteitstheorie... maar dat verklaard ook niet alles. Ik heb een keer een documentaire gezien van discovery, DVD uitgave over het ontstaan van het heelal. Erg interessant hoe onderlinge melkwegstelsels op elkaar reageren trouwens, staat ons over tig miljard jaar ook een botsing met het adrenoma stelsel te wachten, schijnt.
Maar goed, ik ken het verhaal van zwaartekracht in het melkwegstelsel, alleen vanuit welk nulpunt meten we? Paar honderd jaar terug? Wij hebben in elk geval geen nulpuntmeting vanaf het moment dat de Aarde als klein steentje om de zon begon te zweven en toen een heerlijk stabiel koersje had gevonden.
Ik ken zelfs een theorie, vanuit de Soemerische kleitabletten, dat de maan een brokstuk is van de Aarde en dat de Aarde vroeger Tiamat heette. Dan kom je weer richting Atlantis. De maan speelt dan wel weer een rol op het leven op Aarde, welke rol speelt die maan eigenlijk... weet iemand dat? Ik doel dan vooral op het biologische effect van de maan op de Aarde en het ontstaan van leven.
Dat de Aarde een bewustzijn zou hebben, is gewoon een theorie. Waar ik meer zekerheid in vind, is het balans dat de Aarde steeds weer bereikt en wat de gevolgen zijn van het opheffen van deze balansen, zoals wind, orkanen, vulkaanuitbarstingen, Tsunami's en aarbevingen, etc.
Wat bedoel je met nulpuntmeting? De idee is dat er een stofwolk samen wordt gedrukt die een ster vormt, welke een zekere spin heeft. De verdere stofwolk wordt door de centrifugale kracht van de ster in een schijf gedrukt, waarna verdere zwaartekrachtwerking de planeten doet vormen. Bij de vorming draait de Aarde dus al om de zon heen, hij vliegt niet van buiten het zonnestelsel naar binnen of iets dergelijks (dat gebeurt wel bij andere planeten trouwens, Mercurius is waarschijnlijk van een buitenste baan door een inslag naar binnen gevlogen).quote:Op maandag 13 februari 2006 16:30 schreef Integrity het volgende:
Nee dat niet, maar het zou idd een mogelijkheid kunnen zijn van de zovelen. Het antwoord is: ik weet het niet, maar het zou een mogelijkheid kunnen zijn. Wat we nu weten is gebaseerd op constante metingen, erg stabiel dus. Ik zou niet weten wat er achter het mechanisme zou schuilen, wellicht de relativiteitstheorie... maar dat verklaard ook niet alles. Ik heb een keer een documentaire gezien van discovery, DVD uitgave over het ontstaan van het heelal. Erg interessant hoe onderlinge melkwegstelsels op elkaar reageren trouwens, staat ons over tig miljard jaar ook een botsing met het adrenoma stelsel te wachten, schijnt.
Maar goed, ik ken het verhaal van zwaartekracht in het melkwegstelsel, alleen vanuit welk nulpunt meten we? Paar honderd jaar terug? Wij hebben in elk geval geen nulpuntmeting vanaf het moment dat de Aarde als klein steentje om de zon begon te zweven en toen een heerlijk stabiel koersje had gevonden.
Dan hadden ze het goed gegokt, de maan is naar alle waarschijnlijkheid een grote stofwolk Aarde. Door een enorme meteorietinslag is een gedeelte van de Aarde weggeslingerd de ruimte in, bevangen in de zwaartekracht van de Aarde en zodoende de Maan gevormd. En de maan speelt inderdaad een rol in getijdewerking, wat meer levenskansen schept, zoals Laton al noemde.quote:Ik ken zelfs een theorie, vanuit de Soemerische kleitabletten, dat de maan een brokstuk is van de Aarde en dat de Aarde vroeger Tiamat heette. Dan kom je weer richting Atlantis. De maan speelt dan wel weer een rol op het leven op Aarde, welke rol speelt die maan eigenlijk... weet iemand dat? Ik doel dan vooral op het biologische effect van de maan op de Aarde en het ontstaan van leven.
Het is een hypothese. Wat mijn vraag is, is welke toetsbare of anderssoortige waarnemingen je hebt die alle huidige theorieen niet kunnen verklaren, en waar een bewustzijn voor nodig is.quote:Dat de Aarde een bewustzijn zou hebben, is gewoon een theorie. Waar ik meer zekerheid in vind, is het balans dat de Aarde steeds weer bereikt en wat de gevolgen zijn van het opheffen van deze balansen, zoals wind, orkanen, vulkaanuitbarstingen, Tsunami's en aarbevingen, etc.
Hoe bedoel je dit?quote:Op maandag 13 februari 2006 17:12 schreef JPGaultier het volgende:
Het ene zit in alles, Alles zit in het ene
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |