abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60003855
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 19:29 schreef Blik het volgende:
Ik zou gewoon koopstudio bellen en een afspraak maken voor een informatiebijeenkomst. Daar zullen alle financiële dingen doorgenomen worden en dan kun je voor jezelf beslissen of het iets is.
Yeah right, zo'n bijeenkomst is ook echt een goede bron van objectieve informatie. Wat naief!!!
pi_60003878
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 15:49 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik heb het alleen over mijn studio, bij mijn studio heb ik trouwens ook de eerste 2 jaar korting gehad. Toen betaalden we maar 230 euro per maand incl. Dat is zelfs retegoedkoop voor een student alleen in Utrecht, waar je ook zit. Pas na 2 jaar werd het 480. Die korting hoef ik niet terug te betalen maar zat in de verkoopprijs inbegrepen. Als je het nu zou kopen zou je die korting ook krijgen, en dan nog een extra lastendemper die je alleen terug hoeft te betalen als je de studio met winst verkoopt. Ik neem aan dat dat is om de hogere rente te compenseren

En bij de SSH heeft mijn vriendin ook geprobeerd toen ze al 3 jaar ingeschreven stond. Maar ze had echt geen schijn van kans. Dus als je een lange inschrijftijd ergens hebt is huren via een corporatie goedkoper. Ik weet wel dat er op het IBB-complex in Utrecht ook een appartementencomplex wordt gebouwd met studiotjes van 26 m2. kostprijs: 135.000 v.o.n.
Erm, ik zit in het centrum van arnhem met m'n vriendin voor 498 EUR/m inc., eigen keuken/badkamer, 2 kamers.

Nu is Utrecht wel wat groter dan arnhem, maar ook in arnhem is de huur/koopmarkt erg strak. Je loopt dus een hoop meer risico voor een studio terwijl je ook in een appartement kan zitten voor 40 euro meer, zonder risico's, waarschijnlijk dichter bij een 'studenten gebied' met huurtoeslag (120 voor ons) ........!
pi_60004090
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 20:03 schreef Xith het volgende:

[..]

"Gebeurt toch nooit"
pi_60004127
Uit de vragenpocket
quote:
Wat is de Koopstudio Lastendemper (KLD)?
De Koopstudio Lastendemper is een maandelijkse tegemoetkoming in de woonlasten waar
zowel de starter als de student gebruik van kan maken.
De Koopstudio Lastendemper is een renteloze lening die Koopstudio beschikbaar stelt voor de
koper en kan aangegaan worden voor een periode van 36 óf 60 maanden. Deze renteloze
lening dient alleen terugbetaald te worden bij overwaarde van de studio bij verkoop.
Als je besluit om de Koopstudio Lastendemper voor 60 maanden af te sluiten, heeft
Koopstudio wel het 1e recht van terugkoop van de studio tegen het inleggeld. Koopstudio gaat
er dan vanuit dat er voldoende winst is om de 5 jaar lastendemper terug te krijgen uit de winst
en weer door te geven aan de volgende koper.
Dat Koopstudio het recht heeft op eerste terugkoop, betekent niet dat Koopstudio de plicht
heeft hiertoe. Mocht het, om welke reden dan ook, voor Koopstudio niet voordelig zijn om de
studio terug te kopen, dan kan het zijn dat Koopstudio de studio niet terugkoopt. Dit kan
bijvoorbeeld zijn als de studio zo uitgewoond is dat het voor Koopstudio niet aantrekkelijk is
om de studio terug te kopen.
Lees ik het nu goed dat wanneer er ook maar 1 euro overwaarde ontstaan is de gehele lastendemper lening terug betaald dient te worden.
  woensdag 9 juli 2008 @ 22:49:24 #206
62913 Blik
The one and Only!
pi_60007920
ik word beschuldigd van partijdigheid, maar jullie zijn wel erg negatief. Er zijn bij zo'n bijeenkomst genoeg kritische ouders die vragen stellen over de financiële constructies die koopstudio allemaal heeft verzonnen.

Xith: Heel fijn voor je dat je in Arnhem zo goed kan huren, ik wens je in Amsterdam of Utrecht veel succes om iets te vinden wat ook maar in de buurt komt zonder vantevoren een wachttijd opgebouwd te hebben

[ Bericht 15% gewijzigd door Blik op 09-07-2008 22:55:13 ]
  woensdag 9 juli 2008 @ 22:53:49 #207
62913 Blik
The one and Only!
pi_60008029
quote:
Dit is voor mij bijna een reden geweest om het niet te doen.

Als je erover nadenkt kan het nooit op verhaalt worden op de leden. Het is alleen mogelijk een studio te kopen mbv ouders. Dit gebeurt op basis van salaris en ook vaak op overwaarde van het huis. Alleen als er genoeg salaris/overwaarde is kan de student de studio kopen. Als de student vervolgens niet betaald zal er dus geld bij de ouders gehaald worden. Omdat er vantevoren een financiële check is gedaan bij de ouders is er genoeg geld bij de ouders in de vorm van salaris of overwaarde op het huis. (het zal gaan om maximaal 1000-2000 euro)
  donderdag 10 juli 2008 @ 07:08:11 #208
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_60011815
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 22:53 schreef Blik het volgende:

[..]

Dit is voor mij bijna een reden geweest om het niet te doen.

Als je erover nadenkt kan het nooit op verhaalt worden op de leden. Het is alleen mogelijk een studio te kopen mbv ouders. Dit gebeurt op basis van salaris en ook vaak op overwaarde van het huis. Alleen als er genoeg salaris/overwaarde is kan de student de studio kopen. Als de student vervolgens niet betaald zal er dus geld bij de ouders gehaald worden. Omdat er vantevoren een financiële check is gedaan bij de ouders is er genoeg geld bij de ouders in de vorm van salaris of overwaarde op het huis. (het zal gaan om maximaal 1000-2000 euro)
Dat hebben ze je zeker ook op de "informatiebijeenkomst" wijsgemaakt
reach out and touch faith
pi_61371520
De afgelopen weken ben ik bezig geweest met het Koopstudiotraject en heb bij mijn oriëntatie ook dit forum doorgelezen. Even los van hoe actueel dit topic nog is ga ik mijn ervaringen delen. Misschien heeft iemand er iets aan. Let daarbij wel even op dat dit verhaal specifiek is voor mijn situatie (appartementsrecht), misschien dat het in andere gevallen wel anders uitpakt.

Ik heb het traject van deze club doorlopen, tot het opstellen en bijschaven van de koopovereenkomst aan toe. Daarbij werd echter steeds duidelijker dat er nogal wat haken en ogen aan het systeem zitten.

Op de site en tijdens informatie-avonden klinkt het allemaal aantrekkelijk: lage maandlasten, gaan wanneer je wilt, alles wordt voor je geregeld, enzovoorts. Ook het feit dat je een voorschot krijgt op je overwaarde in de vorm van een lastendemper (wat resulteert in de lage maandlasten) klinkt goed.
Maar waar geen rekening mee wordt gehouden, zijn de kosten koper die erbij komen.

Het addertje onder het gras is namelijk dat je waarschijnlijk niet genoeg overwaarde kunt genereren om zowel je lastendemper als de k.k. eruit te halen.
In mijn geval zou ik een lastendemper t.w.v. 16.000 krijgen, met daarbij ook 16.000 k.k. Omgerekend zou mijn (in dit geval) appartement in 3 jaar tijd 32.000 meer waard moeten worden om quitte te spelen! Je krijgt dus een maandelijkse lastendemper van Koopstudio, maar moet dat bedrag ook sparen om je kosten koper eruit te halen. Met als gevolg dat je dan voor het originele hypotheekrentebedrag in een studio zit, in plaats van een gezinswoning met tuin op een soortgelijke locatie in de stad (in dit geval Utrecht). En met nul euro winst, wat het in feite een dure huurstudio maakt.
Daarnaast komen er nog allerlei kosten bij voor een eventuele terugkoopgarantie (2.500), courtage en misschien nog wel meer. Bovendien ben je verplicht je financiering door Quarz te laten doen, terwijl je via een eigen tussenpersoon misschien wel een een lagere hypotheekrente kunt krijgen.
En dan heb ik het nog niet eens over praktische zaken als medebewoners, ruimte en onderhoud.

Samengevat is de constructie minder voordelig dan je op het eerste gezicht zou denken. Met name het tijdelijke karakter en de lage lasten waar ze zo mee pronken zijn een wassen neus, tenzij je een grote sok met geld hebt liggen om het hypotheekgat bij verkoop op te vullen.
Daar komt bij dat de medewerkers van Koopstudio op zich geschikt en vriendelijk zijn, zolang je maar niet te kritisch bent en gewoon lekker vlot meewerkt.

Mijn advies is om (als starter althans) een jaartje of twee te huren en vervolgens lekker een eigen (lees: voordelige) hypotheek af te sluiten en een echt mooi huis te kopen. Laat je niet gek maken door lage maandlasten en mooie locaties, maar ga even aan de hand van de daadwerkelijke koopprijs uitrekenen wat je aan het einde van de rit per maand kwijt bent.

[ Bericht 0% gewijzigd door Afhaker op 04-09-2008 11:43:28 ]
  donderdag 4 september 2008 @ 11:56:57 #210
62913 Blik
The one and Only!
pi_61372079
Als er in jou geval nog kosten koper bijkomen wordt het idd een lastig geval om overwaarde te creeren, sterker nog. Je zult nog flink moeten bijlappen als je éénmaal gaat verhuizen. Vind het overigens vreemd dat koopstudio aan kostenkoper gaat beginnen want dan worden de appartementen heel snel een stuk duurder en dan begint het een beetje op een piramidespel te lijken.
quote:
Laat je niet gek maken door lage maandlasten en mooie locaties, maar ga even aan de hand van de daadwerkelijke koopprijs uitrekenen wat je aan het einde van de rit per maand kwijt bent.
Goed advies. Zo ben ik voor mijn 2 persoons-studio in totaal 480 euro per maand kwijt incl servicekosten, iets wat je in Utrecht in principe nooit gaat lukken. Voor de prijs van mijn studio kun je ook amper een klein flatje op kanaleneiland krijgen. Snap sowieso niet dat er mensen zijn die een studio gaan kopen die tegen de ¤ 200.000 zijn, daar kun je zelfs in Utrecht al een leuk huisje voor kopen (al ligt dat dan niet inhet centrum)
pi_61493309
http://www.koopstudio.nl/informatie/financieel/garantplan

Je hebt nu zo'n garantplan, waarbij koopstudio je garandeert dat ze het tegen de aankoopprijs terugkopen op het moment dat je ervan af wilt.

Stel, ik zou besluiten een zelfstandige studio te kopen, dan kost me dat dus eenmalig 2.495, en hoef ik geen overdrachtsbelasting meer te betalen, en mocht ik gebruik maken van het garantplan hoef ik ook de lastendemper niet terug te betalen. Keerzijde van dit verhaal is dat ik mijn mogelijke prijsstijging misloop, maar (of ik maak een gigantische denkfout) dat houdt dan toch in dat ik voor 2.495 mijn risico's afkoop?
Oud-Beijerland/Hilversum dus!
  zondag 5 oktober 2008 @ 23:58:34 #212
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_62162703
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 10:37 schreef Mindlight het volgende:
http://www.koopstudio.nl/informatie/financieel/garantplan

Je hebt nu zo'n garantplan, waarbij koopstudio je garandeert dat ze het tegen de aankoopprijs terugkopen op het moment dat je ervan af wilt.

Stel, ik zou besluiten een zelfstandige studio te kopen, dan kost me dat dus eenmalig 2.495, en hoef ik geen overdrachtsbelasting meer te betalen, en mocht ik gebruik maken van het garantplan hoef ik ook de lastendemper niet terug te betalen. Keerzijde van dit verhaal is dat ik mijn mogelijke prijsstijging misloop, maar (of ik maak een gigantische denkfout) dat houdt dan toch in dat ik voor 2.495 mijn risico's afkoop?
Dat las ik net ook.
Ik vraag me wel af, hoe ze een eventuele marktkeldering gaan regelen dan.
Stel dat straks over 3 jaar de huizenmarkt instort, zouden ze wel debiel zijn om voor de originele prijs de studio terug te kopen...
Die 2500 euro kan dat vast niet oplossen...
Nou weet ik ook wel dat ze genoeg geld verdienen aan het verkopen van die hokken an sich maar toch...
Signature.
pi_62770574
tvp

m'n kamerhuur rijst (reist?) de pan uit, 350 euro voor 18m2 in nijmegen, om gek van te worden. Wie weet is dit nog wel een optie. Moet nog minimaal 2.5 jaar studeren en daarna een inkomen van >3000+/maand. Voor m'n vriendin geldt hetzelfde. Wie weet is zo'n koopstudio wel iets goedkoper voor ons als we dan samen zouden gaan wonen. Zij betaald nu 250/maand voor 14m2.

Maar ik heb er de ballen verstand van, misschien eens naar zo'n informatieavond van koopstudio.nl
pi_62772092
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 00:45 schreef WooZ het volgende:
Moet nog minimaal 2.5 jaar studeren en daarna een inkomen van >3000+/maand.
+1 Rijke Fantasie
pi_62772594
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 06:58 schreef Wisvijfje het volgende:

[..]

+1 Rijke Fantasie
+1 Wishfull thinking
pi_62772629
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 06:58 schreef Wisvijfje het volgende:

[..]

+1 Rijke Fantasie

Pak er een willekeurige advertentie van een ziekenhuis bij en een arts niet in opleiding heeft een startsalaris van 3000 - 4000 euro / maand.

Bruto, dat dan weer wel
pi_68458002
Inmiddels zijn we een half jaar verder en is de huizenmarkt in Nederland flink ingezakt.
De zogenaamde toekomstige overwaarde die wordt gesuggereerd door koopstudio kunnen mensen die aan de constructie meedoen totaal op hun buik schrijven. Sterker nog, de prijs (en niet de waarde, want dat is subjectief) zal lager uitvallen wat zal resulteren in een flink verlies. Dan zit je daar met je 'goedkope' studio.

Het riekt allemaal een beetje naar een pyramidespel, waarbij de bewoners al het risico lopen en koopstudio de flinke premie op de studio's risicoloos in hun zak steken. Een goed uitgedachte financiele constructie moet ik zeggen, a la de welbekende winstverdriedubbelaar van legio lease.

De vragen die bij mij opkomen zijn:
- wat is er in godsnaam mis met huren? Waarom moet je in hemelsnaam kopen als je begin 20 bent?
- de mensen die dit kochten, hadden die niet door dat ze een enorme premie op de toch al hoge huizenprijzen betaalden? Als het tij keert in de markt, zoals nu het geval is, verdampt die premie als sneeuw voor de zon en zit jij met een enorm verlies.
- Waarom moet je per se in je eentje wonen in het centrum als je zo jong bent? Het is toch veel gezelliger om in een studentenflat/huis te wonen in een studentenbuurtje buiten het centrum? Je leeft als student overdag toch al in de binnenstad.
pi_68459230
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 13:38 schreef MartyMcfly het volgende:
I
De vragen die bij mij opkomen zijn:
- wat is er in godsnaam mis met huren? Waarom moet je in hemelsnaam kopen als je begin 20 bent?
De maandlasten waren een heel stuk lager. Ik zat op een A-locatie in het centrum van Utrecht en betaalde daar net zoveel voor als voor een woning in Overvecht/Kanaleneiland/Lombok.
quote:
- de mensen die dit kochten, hadden die niet door dat ze een enorme premie op de toch al hoge huizenprijzen betaalden? Als het tij keert in de markt, zoals nu het geval is, verdampt die premie als sneeuw voor de zon en zit jij met een enorm verlies.
Was op het moment van kopen helemaal niet aan de orde, de economie was gezond, de lucht was blauw. Ik heb mijn studio 1 1/2 jaar geleden verkocht en daar dikke winst op gemaakt.
quote:
- Waarom moet je per se in je eentje wonen in het centrum als je zo jong bent? Het is toch veel gezelliger om in een studentenflat/huis te wonen in een studentenbuurtje buiten het centrum? Je leeft als student overdag toch al in de binnenstad.
Je woont niet alleen. Je woont gewoon in een pand met 4-5 andere studenten. Ik woonde met 8 andere studenten in één pand. Hartstikke gezellig!
pi_68459274
quote:
Op de andere vragen kan ik geen antwoord geven, daar hebben mijn ouders zich mee bezig gehouden. Wat je hier zegt klopt echter niet... Je woont helemaal niet per definitie alleen. Ik woon nu gewoon in een studentenhuis hoor, waarin 16 studio's zijn. Ik heb dus 15 huisgenoten, en tis in principe niet anders dan elk ander studentenhuis, behalve stukken netter omdat iedereen verantwoordelijkheid voor het huis voelt...
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_68462479
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 14:09 schreef VoreG het volgende:

[..]

De maandlasten waren een heel stuk lager. Ik zat op een A-locatie in het centrum van Utrecht en betaalde daar net zoveel voor als voor een woning in Overvecht/Kanaleneiland/Lombok.
[..]

Was op het moment van kopen helemaal niet aan de orde, de economie was gezond, de lucht was blauw. Ik heb mijn studio 1 1/2 jaar geleden verkocht en daar dikke winst op gemaakt.
[..]

Je woont niet alleen. Je woont gewoon in een pand met 4-5 andere studenten. Ik woonde met 8 andere studenten in één pand. Hartstikke gezellig!
Koopstudio is een pyramidesysteem. Het lijkt erop dat je slim aan hebt gedaan tijdig uit te stappen.
Ik moet zeggen dat ik vorig jaar ook bijna een huisje van 50m2 had gekocht vlak naast het centrum in een startersflat.
prijs was 170.000 euro. Vond ik zelf net iets te hoog.
  dinsdag 28 april 2009 @ 16:29:34 #221
62913 Blik
The one and Only!
pi_68464532
quote:
Inmiddels zijn we een half jaar verder en is de huizenmarkt in Nederland flink ingezakt.
De zogenaamde toekomstige overwaarde die wordt gesuggereerd door koopstudio kunnen mensen die aan de constructie meedoen totaal op hun buik schrijven. Sterker nog, de prijs (en niet de waarde, want dat is subjectief) zal lager uitvallen wat zal resulteren in een flink verlies. Dan zit je daar met je 'goedkope' studio.
Ervaringen?

Ik heb in Januari mijn studio verkocht, binnen een maand verkocht en ook nog eens met een hele leuke winst die ik nu in eigen zak kan stoppen
pi_68467985
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:29 schreef Blik het volgende:

[..]

Ervaringen?

Ik heb in Januari mijn studio verkocht, binnen een maand verkocht en ook nog eens met een hele leuke winst die ik nu in eigen zak kan stoppen

hier geloof ik echt de ballen van, ga dat maar aan je kat wijs maken
pi_68468408
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 15:34 schreef MartyMcfly het volgende:

[..]

Koopstudio is een pyramidesysteem. Het lijkt erop dat je slim aan hebt gedaan tijdig uit te stappen.
Ik moet zeggen dat ik vorig jaar ook bijna een huisje van 50m2 had gekocht vlak naast het centrum in een startersflat.
prijs was 170.000 euro. Vond ik zelf net iets te hoog.
50 m². 170K. Nét iets te hoog zegt'ie.
-browserverneukende rickrolllink verwijderd-
  woensdag 29 april 2009 @ 16:56:17 #224
62913 Blik
The one and Only!
pi_68503817
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 18:00 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

hier geloof ik echt de ballen van, ga dat maar aan je kat wijs maken
Kan je de afrekening van de notaris wel opsturen
pi_68523616
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 18:13 schreef Treinkopper het volgende:

[..]

50 m². 170K. Nét iets te hoog zegt'ie.
klein beetje maar haha.
Zat wel een overdekte parkeerplek bij en het appartement was in een topstaat.
maar ik was gisteren bij kijkduin in Den Haag en daar is het echt mooi en rustig wonen en betaal je veel minder.
Dat lijkt me wel wat in de toekomst. Lekker dichtbij het strand ook en met de randstadrail ben je zo in het centrum en centraal station.
pi_69893160
gaan er mogen nog mensen naar de bijeenkomst in utrecht?
pi_70289980
ik zit weer eens te kijken op koopstudio.nl maar ik blijf het allemaal een beetje verdacht vinden.

Ten eerste laten ze niet meer de daadwerkelijke aankoopprijzen zien van de studio's maar adverteren ze met 'teaser rates'.
Verder pronken ze met allerlei 'zomerkortingen', alsof het om een aankoop gaat van een of ander jurkje in een hippe winkel.
De site ziet er verder behoorlijk gelikt uit. Dit zijn allerlei alarmbellen dat iets niet pluis is.

Bedenk wel dat die mensen verdienen aan jou de marge tussen de prijzen waarmee zij die panden dicht ergens bij het vuur kopen en de flinke premie die
zij erop gooien en dan verpatsen via zo'n gelikte site. Dat gaat gepaard met allerlei marketingtrucs.

Ik blijf het ongezond vinden dat iemand van 20 zo'n torenhoge schuld op zich moet nemen om enkel op een eigen kamer te kunnen wonen.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 14:49:42 #228
135333 SpaRood
Spa Blauw met bubbeltjes!
pi_70290160
Voor hoeveel zouden jullie een studio willen kopen? Hoe groot moet een studio zijn? En wat voor prijs? In Amsterdam kun je bv studio's kopen onder de 90k.
Drink ik.
pi_70290276
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 14:43 schreef MartyMcfly het volgende:
ik zit weer eens te kijken op koopstudio.nl maar ik blijf het allemaal een beetje verdacht vinden.

Ten eerste laten ze niet meer de daadwerkelijke aankoopprijzen zien van de studio's maar adverteren ze met 'teaser rates'.
Dat is altijd al zo geweest.
Verder blijf ik erbij dat ik in een prachtig pand zit, dat ze helemaal hebben opgeknapt en dat ik absoluut blij ben dat ik hier zit
pi_70290600
Als je toch wat wilt kopen voor je eentje:

Aangezien prijzen in Amsterdam ook best wel wat gezakt zijn en je ook onderhandelingsruimte hebt kun je veel beter ipv de prijzen van koopstudio een klein pandje van 50m2 kopen. Kijk maar op funda voor amsterdam binnen de ring op ruimtes van 50m2.
Best wel wat keus voor 150.000 euro. Woon je 2x groot als in een studio en het is echt voor jezelf.
  woensdag 24 juni 2009 @ 08:22:47 #231
62913 Blik
The one and Only!
pi_70312582
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 14:53 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Dat is altijd al zo geweest.
Verder blijf ik erbij dat ik in een prachtig pand zit, dat ze helemaal hebben opgeknapt en dat ik absoluut blij ben dat ik hier zit
Helemaal met je eens, ik heb 3 jaar lang op 40 vierkante meter gewoont met mijn vriendin. 2 jaar lang maar 230 euro p/m betaald en het laatste jaar 470 euro p/m.
pi_70327860
beste mensen,

ik koop vandaag net terug van een afspraak met quarz en ik heb spijt van feit dat ik getekend heb voor deze studio. het gaat om een studio van 40 m2 voor 131.000 euro. dit is natuurlijk een laag bedrag!

ik ga 310 euro per maand betalen en dan is de studentendemper en lastendemper eraf 1 van die 2 betaal je terug met overwaarde en 1 betaal je terug wanneer je belasting moet gaan betalen(dus wanneer je het terug krijgt van de belastingdienst). nou zit in mijn hypotheek ook afsluitprovisie en dergelijke wat bijelkaar zo'n 2000 euro is ik verwacht dat ik aan de eind van de rit die 2000 euro zeker kwijt ben omdat ik over 3 jaar de studio wil gaan verkopen. alleen die studentendemper moet je zeker terug betalen van het belasting geld!! koopstudio presenteerd het alsof je alles terug krijgt wat volgens mij niet het geval is want, legde Quarz mij uit ik verdien al wat met een bijbaantje dus mijn negatiefe saldo wat ik opbouw wordt niet zo hoog. hierdoor verwacht ik dat ik over 3 jaar die 2000 euro moet terug betalen om de hypotheek af te lossen en dan ik maar een klein gedeelte van de belastingdemper terug krijg waardoor ik zelf het restenderende bedrag moet aanvullen ad. 5000.

een flinke domper vandaag dus voor mij!

maar mensen doe het vooral dan blijft de vraag hoog !!! (kan ik over 3 jaar makkelijke me studio kwijt)
  woensdag 24 juni 2009 @ 16:17:32 #233
62913 Blik
The one and Only!
pi_70328175
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 16:10 schreef rnny20 het volgende:
beste mensen,

ik koop vandaag net terug van een afspraak met quarz en ik heb spijt van feit dat ik getekend heb voor deze studio. het gaat om een studio van 40 m2 voor 131.000 euro. dit is natuurlijk een laag bedrag!

ik ga 310 euro per maand betalen en dan is de studentendemper en lastendemper eraf 1 van die 2 betaal je terug met overwaarde en 1 betaal je terug wanneer je belasting moet gaan betalen(dus wanneer je het terug krijgt van de belastingdienst). nou zit in mijn hypotheek ook afsluitprovisie en dergelijke wat bijelkaar zo'n 2000 euro is ik verwacht dat ik aan de eind van de rit die 2000 euro zeker kwijt ben omdat ik over 3 jaar de studio wil gaan verkopen. alleen die studentendemper moet je zeker terug betalen van het belasting geld!! koopstudio presenteerd het alsof je alles terug krijgt wat volgens mij niet het geval is want, legde Quarz mij uit ik verdien al wat met een bijbaantje dus mijn negatiefe saldo wat ik opbouw wordt niet zo hoog. hierdoor verwacht ik dat ik over 3 jaar die 2000 euro moet terug betalen om de hypotheek af te lossen en dan ik maar een klein gedeelte van de belastingdemper terug krijg waardoor ik zelf het restenderende bedrag moet aanvullen ad. 5000.

een flinke domper vandaag dus voor mij!

maar mensen doe het vooral dan blijft de vraag hoog !!! (kan ik over 3 jaar makkelijke me studio kwijt)
Mijn ervaring is dat je die studio over 3 jaar kwijt bent voor zo'n 150.000 a 160.000 euro. Waarmee je alles ruim kan aflossen. Ik heb uiteindelijk ruim 8000 euro mogen bijschrijven op mijn rekening
  woensdag 24 juni 2009 @ 17:10:11 #234
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_70330299
ik heb op een normale flat van 160000 zonder vage constructies na aftrek van 3 jaar hypotheek EN verbouwingen ruim 30K verdient. En ik moet nog zien of dat in de toekomst ook zo makkelijk gaat. in mijn ogen kom je wel bijzonder onrealistisch positief over voor deze tijden.
  woensdag 24 juni 2009 @ 21:52:58 #235
62913 Blik
The one and Only!
pi_70339812
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 17:10 schreef bleiblei het volgende:
ik heb op een normale flat van 160000 zonder vage constructies na aftrek van 3 jaar hypotheek EN verbouwingen ruim 30K verdient. En ik moet nog zien of dat in de toekomst ook zo makkelijk gaat. in mijn ogen kom je wel bijzonder onrealistisch positief over voor deze tijden.
Echter kun je als normale student geen normale flat kopen. En op dit moment blijft de vraag naar dit soort studio's enorm hoog. Ik heb mijn studio half december te koop gezet en half januari was die verkocht, 2 maanden later waren wij eruit en zaten de nieuwe bewoners erin. Dat was dus ook gewoon in de slechte economische tijd
pi_70340847
hey

hoe had jij het bij die belasting demper dan want je krijgt elke maand 2 bedragen van hun en nou zeggen ze dat je 1 bedrag zeker moet terug betalen en dat krijg je later wel als je geld gaat verdienen en belasting moet betalen!!

mij is vandaag duidelijk gemaakt door quarz dat je lang niet alles terug krijgt van de belasting dienst omdat ik ook al een beetje werk gewoon een bijbaan.
maar koopstudio spiegelt het voor alsof je niet werkt zeg maar, wat onrealistisch is wanneer je student bent natuurlijk!!

ook nog een vraag wanneer had jij hem te koop staan dan??

groeten
  woensdag 24 juni 2009 @ 22:16:33 #237
36431 bleiblei
pi_70340857
Als normale student moet je gewoon een kutkamer gaan huren in een studentenhuis.
Dat zijn pas echt waardevolle ervaringen. Daarnaast kan een "normale" student ook niet zoon studio kopen.
Daar heb je ook een pappie en mammie met minimaal een koophuis met flinke overwaarde voor nodig.
Als je daar dan toch de beschikking over hebt en je vertikt het om het echte leven mee te maken, koop dan via een fatsoenlijke constructie iets, ipv. mee te doen aan die piramide ellende.

Belastingdempers e.d. klinken mij in de oren als easylife constructies. Zodra het in elkaar tieft kan je lachen. Er is simpelweg niemand die precies weet hoe solide zo een constructie is.
  woensdag 24 juni 2009 @ 23:00:32 #238
62913 Blik
The one and Only!
pi_70342661
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 22:16 schreef bleiblei het volgende:
Als normale student moet je gewoon een kutkamer gaan huren in een studentenhuis.
Dat zijn pas echt waardevolle ervaringen. Daarnaast kan een "normale" student ook niet zoon studio kopen.
Daar heb je ook een pappie en mammie met minimaal een koophuis met flinke overwaarde voor nodig.
Als je daar dan toch de beschikking over hebt en je vertikt het om het echte leven mee te maken, koop dan via een fatsoenlijke constructie iets, ipv. mee te doen aan die piramide ellende.

Belastingdempers e.d. klinken mij in de oren als easylife constructies. Zodra het in elkaar tieft kan je lachen. Er is simpelweg niemand die precies weet hoe solide zo een constructie is.
Ik heb 3 jaar lang in een klein krot gewoond en daar in mijn eentje 300 euro voor betaald. Een onvergetelijke ervaring, maar als je met je vriendin iets leuk wilt zoeken zijn er in Utrecht weinig andere keuzes. Als je dan ook nog eens 250 per maand hoeft te betalen met z'n 2-en is de keus snel gemaakt.

Dus ga mij alsjeblieft niet vertellen dat ik vertik om het echt leven mee te maken
  woensdag 24 juni 2009 @ 23:01:49 #239
62913 Blik
The one and Only!
pi_70342710
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 22:16 schreef rnny20 het volgende:
hey

hoe had jij het bij die belasting demper dan want je krijgt elke maand 2 bedragen van hun en nou zeggen ze dat je 1 bedrag zeker moet terug betalen en dat krijg je later wel als je geld gaat verdienen en belasting moet betalen!!

mij is vandaag duidelijk gemaakt door quarz dat je lang niet alles terug krijgt van de belasting dienst omdat ik ook al een beetje werk gewoon een bijbaan.
maar koopstudio spiegelt het voor alsof je niet werkt zeg maar, wat onrealistisch is wanneer je student bent natuurlijk!!

ook nog een vraag wanneer had jij hem te koop staan dan??

groeten
Toen ik mijn studio kocht was die regeling er nog niet, was ook 3.5 jaar geleden. Hoe het nu allemaal werkt weet ik niet precies. Studio stond te koop in december
pi_70353901
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 16:17 schreef Blik het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat je die studio over 3 jaar kwijt bent voor zo'n 150.000 a 160.000 euro. Waarmee je alles ruim kan aflossen. Ik heb uiteindelijk ruim 8000 euro mogen bijschrijven op mijn rekening
hoe kan je nou ervaring hebben over iets 3 jaar in de toekomst????
Hij mag hopen op overwaarde, daar is dit pyramidesysteem eigenlijk op gebaseerd. Maar goed, als je goed gevoel voor timing hebt kun je idd flink cashen. En je moet natuurlijk tegen risico kunnen.

Ik heb meer een moreel bezwaar tegen dit systeem. Ik vind het onverstandig dat piepjonge lui, net vers van de middelbare school in dit soort complexe en financieel hoog spel situaties stappen.

Ga gewoon een kamer huren in een studentenhuis, dat is het idee van een studentenleven. Als je dat niet wilt, of je hebt de huur er niet voor over blijf je lekker thuiswonen bij je ouders. Doen ook veel studenten, zeker in de randstad.
  donderdag 25 juni 2009 @ 12:16:09 #241
62913 Blik
The one and Only!
pi_70354538
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 11:57 schreef Arvid het volgende:

[..]

hoe kan je nou ervaring hebben over iets 3 jaar in de toekomst????
Hij mag hopen op overwaarde, daar is dit pyramidesysteem eigenlijk op gebaseerd. Maar goed, als je goed gevoel voor timing hebt kun je idd flink cashen. En je moet natuurlijk tegen risico kunnen.

Ik heb meer een moreel bezwaar tegen dit systeem. Ik vind het onverstandig dat piepjonge lui, net vers van de middelbare school in dit soort complexe en financieel hoog spel situaties stappen.

Ga gewoon een kamer huren in een studentenhuis, dat is het idee van een studentenleven. Als je dat niet wilt, of je hebt de huur er niet voor over blijf je lekker thuiswonen bij je ouders. Doen ook veel studenten, zeker in de randstad.
Ik zou het in principe niet aanraden voor iemand alleen, voor stelletjes is het prima als je kijkt naar de kosten, risico wat je loopt en de kwaliteit van de woning. In de grote steden is er vaak niks omhanden voor stelletjes, tenminste niet als je geen 10 jaar wachttijd hebt opgebouwd
pi_70361261
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 12:16 schreef Blik het volgende:

[..]

In de grote steden is er vaak niks omhanden voor stelletjes, tenminste niet als je geen 10 jaar wachttijd hebt opgebouwd
Dat denkt iedereen, maar buiten de sociale huursector kun je echt wel wat vinden, zeker met z'n tweeen.
In Den Haag en Rotterdam is het helemaal makkelijk.
Amsterdam en Utrecht wat lastiger, maar aan de rand van die steden is altijd wel wat te vinden.
Beetje rondom centrum is een kwestie van goed zoeken.
  donderdag 25 juni 2009 @ 15:29:48 #243
62913 Blik
The one and Only!
pi_70361417
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 15:24 schreef Arvid het volgende:

[..]

Dat denkt iedereen, maar buiten de sociale huursector kun je echt wel wat vinden, zeker met z'n tweeen.
In Den Haag en Rotterdam is het helemaal makkelijk.
Amsterdam en Utrecht wat lastiger, maar aan de rand van die steden is altijd wel wat te vinden.
Beetje rondom centrum is een kwestie van goed zoeken.
Als je 800 euro per maand uit kunt geven dan kom je er inderdaad wel. Voor studenten is dat niet te doen. De doelgroep is ook niet voor niets studenten. Ik heb 3 jaar voor minder dan 300 euro p/m incl. servicekosten in een koopstudio gezeten van 40 M2 met eigen keuken en badkamer, dat doen weinigen mij na. Als je dan nog de winst meeneemt die ik heb gemaakt, dan heb ik eigenlijk gewoon gratis geleefd de afgelopen 3 jaar.
  donderdag 25 juni 2009 @ 15:45:01 #244
135333 SpaRood
pi_70361998
Als je zeker bent over je studiekeus en zeker weet dat je in die stad wil blijven voor de komende 4 of 5 jaar, en je hebt het geld, dan moet je uiteraard kopen want dat is goedkoper. Huren is alleen een optie voor mensen die niet kunnen kopen omdat ze niet de middelen hebben.
Drink ik.
pi_70385457
Hier even mijn ervaringen:

In april 2007 heb ik mijn studio gekocht voor 95000.
In maart 2009 heb ik mijn studio terugverkocht aan KS voor 97500 (terugkoopregeling). Ik heb na aftrek van KK 500 euro verdiend. Prima, ik wilde er vanaf ivm. crisis.
Nu is mijn studio verkocht voor 115.000 door KS aan een volgende koper.

Het enige wat ik terug moet betalen is HRA (hypotheekrenteaftrek). De rest is me kwijt gescholden, ik had ook nauwelijks dempers gebruikt, omdat ik op een gegeven moment ging werken en teveel verdiende voor de dempers (>20K).

Ik moet zeggen, ik heb prima gewoond voor 1,5/2 jaar, heb een redelijk bedrag betaald pm (bruto iets van 650) en heb er geen schulden aan overgehouden. Kan slechter.

Maar..... ik ben wel blij dat ik op tijd kon uitstappen, een deal kon sluiten met KS en de koper recht in de ogen kan kijken omdat ik niet de absurde vraagprijs van 115000 heb gevraagd. Dat het een onhoudbare piramide is op termijn lijkt me duidelijk. Ooit zullen er studenten de dupe zijn met onverkoopbare objecten.

Oja, berouw om de niet verzilverde winst heb ik niet. Koopstudio kennende zouden ze een heel stuk minder hard lopen als we geen deal hadden gehad. Ik ben er nu vanaf, dat telt, houdt geld over en woon nu gewoon in een eengezinswoning. Die woning is trouwens 135m2 en kostte rond de 2 ton, die kamer was een ton en 19m2.... Kamer staat in Utrecht, mijn huidige woning in Nieuwegein....

Ik zou het niet weer doen en mensen afraden, het is verleidelijk, maar ook een hele gevaarlijke constructie vol met speculatie.
My ¤0,02
pi_70385985
Zou er op de site van koopstudio niet zo'n teken moeten staan hoeveel de financiele risico's zijn bij het product wat men aanbied?
  vrijdag 26 juni 2009 @ 11:20:23 #247
135333 SpaRood
pi_70389630
Een studio moet je niet kopen via die vage constructies, maar gewoon particulier op Funda.nl
Dit kan o.a. door de overwaarde te gebruiken van het huis van je ouders.
Drink ik.
pi_70880482
nvm..

[ Bericht 51% gewijzigd door johking op 11-07-2009 17:41:42 ]
pi_71363195
Weet iemand hoe is verlopen met de obligatielening die ze hebben uitgeschreven:. www.koopstudio.nl/memorandum.pdf
Op de kvk site kun je zien dat de laatste jaarrekening van 2006 is.
Staat het een beetje stil daar?
  maandag 27 juli 2009 @ 13:32:42 #250
62913 Blik
The one and Only!
pi_71363395
quote:
Op maandag 27 juli 2009 13:27 schreef jantjevanleiden het volgende:
Weet iemand hoe is verlopen met de obligatielening die ze hebben uitgeschreven:. www.koopstudio.nl/memorandum.pdf
Geen idee, Ik heb in januari zonder veel problemen mijn studio in ieder geval verkocht
pi_71365175
quote:
Op maandag 27 juli 2009 13:27 schreef jantjevanleiden het volgende:
Kom ik net een stukje over palminvest de volgende zinsnede tegen
quote:
Om toezicht van de waakhond AFM te ontduiken, heeft Pure Energy gebruik gemaakt van de zogenoemde ’Smurftechniek’: niet alleen beleggingen van E50.000 of meer vallen buiten toezicht van de AFM, ook beleggingen waarvan de totale emissiewaarde onder de E2,5 miljoen blijft.
Zou het toeval zijn dat ze hun 150 obligaties a 15.000 euro = totaal 2.250.000 euro hebben uitgegeven.
pi_71501084
quote:
Op maandag 27 juli 2009 13:32 schreef Blik het volgende:

[..]

Geen idee, Ik heb in januari zonder veel problemen mijn studio in ieder geval verkocht
Je zegt: 'zonder veel problemen'. Toch wel een paar. Hoe ging dat?
  maandag 31 augustus 2009 @ 11:39:04 #253
62913 Blik
The one and Only!
pi_72304936
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 21:25 schreef jantjevanleiden het volgende:

[..]

Je zegt: 'zonder veel problemen'. Toch wel een paar. Hoe ging dat?
Bedoel dus eigenlijk zonder problemen
pi_72638358
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 11:39 schreef Blik het volgende:

[..]

Bedoel dus eigenlijk zonder problemen
Hey Blik, Volgens mij heb jij banden met koopstudio. Je verhaal is erg ongeloofwaardig.
Ben benieuwd hoe langs ze het volhouden...
  vrijdag 11 september 2009 @ 11:53:45 #255
62913 Blik
The one and Only!
pi_72638698
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 11:40 schreef jantjevanleiden het volgende:

[..]

Hey Blik, Volgens mij heb jij banden met koopstudio. Je verhaal is erg ongeloofwaardig.
Ben benieuwd hoe langs ze het volhouden...
Hoezo is mijn verhaal ingeloofwaardig? Mijn verhaal hier is gewoon het verhaal van iemand die daadwerkelijk een studio heeft gehad bij Koopstudio. Net zoals anderen (mensen die nooit in een studio gewoont hebben) negatieve verhalen neerzetten over "piramidespel" e.d. mag ik mijn versie van het verhaal doen.

Als ik banden met koopstudio zou hebben, waarom zou ik dan aangeven dat ik mijn studio verkocht heb?

Dit was mijn band met koopstudio:
- In februari 2006 ingetrokken in een studio van koopstudio (40 m2, alles privé). op het begin aardig wat problemen mbt oplevering
- 2 jaar lang korting gekregen a 250 per maand
- maandelijkse kosten: eerste 2 jaar 230 euro, 3de jaar 480 euro (geen belastingdemper, geen schulden opgebouwd)
- December 2008 studio te koop gezet
- Januari 2009 verkocht met 8000 euro winst

Feit is gewoon dat ik 3 jaar lang prima in een koopstudio gewoond tegen maandelijkse lasten waar iedereen in Utrecht jaloers op zou zijn. Of iemand een studio wilt kopen moet die lekker zelf weten, ik heb er in ieder geval geen spijt van gehad.
pi_72729233
Inmiddels verkeerd Koopstudio in liquiditeitsproblemen en is de piramide aan het instoren.

Check het nieuws :-).
My ¤0,02
pi_72729415
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:16 schreef minze het volgende:

Check het nieuws :-).
Onderstaand nieuws?
quote:
Vraagtekens bij beloften Koopstudio
vrijdag, 04 sep 2009 09:27 |
Door: RTV Utrecht

UTRECHT - Het is nog maar de vraag of Koopstudio de beloften voor het eind van dit jaar nakomt. Dat zegt Vereniging Eigen Huis. Het bedrijf Koopstudio verkoopt onder meer in Utrecht kamers aan studenten. Huiseigenaren kregen gisteren te horen dat ze komende maanden honderden euro's meer moeten betalen aan vaste lasten. Volgens Koopstudio krijgen ze dat geld aan het eind van dit jaar terug.

Bron: RTV Utrecht
Dan is blik nog net op tijd uit de vreemde financiele constructie gestapt.
pi_72730190
Dit geldt vooralsnog alleen voor Utrecht, Koopstudio bestaat uit verschillende divisies.
  maandag 14 september 2009 @ 15:07:42 #259
62913 Blik
The one and Only!
pi_72730471
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Onderstaand nieuws?
[..]

Dan is blik nog net op tijd uit de vreemde financiele constructie gestapt.
lekker is dat inderdaad. Mooi dat ik eruit ben

Dit nieuws is nog wat uitgebreider:
quote:
Koopstudio in crisistijd twee keer zo duur

Studenten dachten goedkoop uit te zijn met een koopstudio. Door de crisis moeten ze nu echter drie maanden lang honderden euro’s extra betalen.

Mauke kocht twee jaar geleden een studio in Utrecht, waar hij studeert. Hij is 350 euro per maand kwijt om er te wonen. Maar de komende drie maanden betaalt hij 400 euro meer, schreef Koopstudio hem. Mauke weet niet waar hij dat geld vandaan moet halen. Hetzelfde geldt voor een 20-jarige student rechten, die niet met zijn naam in de krant wil. Hij moet tussen de vier- en vijfhonderd euro extra ophoesten. ‘Heel vervelend. Zelf kan ik het absoluut niet betalen, ik ken eigenaren van studio’s die om deze reden lenen van de IB-Groep.’

Bezitters van een koopstudio, een gekochte studentenkamer, kregen vorige week de mededeling dat Koopstudio Nederland B.V. de komende drie maanden geen zogenoemde maandelijkse lastendemper kan betalen, vanwege de financiële crisis en de vastgelopen vastgoedmarkt.

Koopstudio verkoopt gesplitste appartementen in gerenoveerde huizen. Studenten kunnen die kopen, als hun ouders garant staan voor de schuld. Ze krijgen een renteloze lening om de hypotheekrente en aflossing maandelijks te drukken. Koopstudio gaat ervan uit dat de lening wordt terugbetaald uit de overwaarde op het appartement bij verkoop. Voor studenten geldt dat de lening (tot 10.000 euro) wordt kwijtgescholden als het niet lukt om die te betalen uit de overwaarde. Starters moeten de lening wel terugbetalen.

De Vereniging Eigen Huis (VEH) was al eerder kritisch over de constructie van Koopstudio, en raadt nu aan een aangetekende brief te sturen naar het bedrijf met de mededeling dat het in gebreke is gebleven. Want, zegt de VEH, Koopstudio Nederland is eenzijdig de afspraken niet nagekomen.

Koopstudio heeft in tien steden ongeveer honderd panden met studio’s. Na mailverkeer met ongeveer honderdvijftig eigenaren lijkt de bewuste brief alleen verstuurd te zijn in Utrecht. Koopstudio belooft hierin de drie maanden lastendemper vanaf december terug te betalen, en biedt soms een woon- of irischeque aan als tegemoetkoming. Het bedrijf kon maandag geen commentaar geven.

Bron: http://www.depers.nl/econ(...)ee-keer-zo-duur.html
pi_72733834
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:55 schreef LastRequest het volgende:
Dit geldt vooralsnog alleen voor Utrecht, Koopstudio bestaat uit verschillende divisies.
Dat lijkt alleen maar zo... De rest wordt er heus wel in mee getrokken.
My ¤0,02
  maandag 14 september 2009 @ 17:13:12 #261
62913 Blik
The one and Only!
pi_72734004
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:55 schreef LastRequest het volgende:
Is idd waar, echter is Utrecht verreweg de grootste tak. Misschien wel 80%
pi_72743129
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:06 schreef minze het volgende:

[..]

Dat lijkt alleen maar zo... De rest wordt er heus wel in mee getrokken.
Aangezien ik erin zit heb ik momenteel redelijk veel informatie.
Ik ga er hier verder niet over uitwijden, zoals Utrechtse bewoners blijkbaar wel nodig vonden in de Pers.. Maar spookverhalen zijn niet nodig. Helaas niet te voorkomen.
  maandag 14 september 2009 @ 21:35:40 #263
62913 Blik
The one and Only!
pi_72743612
quote:
Op maandag 14 september 2009 21:27 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Aangezien ik erin zit heb ik momenteel redelijk veel informatie.
Ik ga er hier verder niet over uitwijden, zoals Utrechtse bewoners blijkbaar wel nodig vonden in de Pers.. Maar spookverhalen zijn niet nodig. Helaas niet te voorkomen.
NIet om je bang te maken, maar je weet dat Utrecht verreweg het grootste onderdeel is van Koopstudio...?
pi_72744330
quote:
Op maandag 14 september 2009 21:35 schreef Blik het volgende:

[..]

NIet om je bang te maken, maar je weet dat Utrecht verreweg het grootste onderdeel is van Koopstudio...?
Ja, ik ben van alles op de hoogte
pi_72744818
quote:
Op maandag 14 september 2009 21:48 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Ja, ik ben van alles op de hoogte
Heerlijk naief .

Ik zit momenteel in een doorverkoopprocedure, waarbij ik nu recht heb op volledige vergoeding van maandlasten. Dat is ook moelijk en kan waarschijnlijk ook niet nagekomen worden. Koopstudio heeft een serieus probleem met de korte termijn liquiditeit. Dat hebben ze mij ook gezegd. Het is naief om te denken dat het 1,2,3 met rentevergoeding goed komt, de kosten stapelen zich op. Het gaat om enorme bedragen die je niet met de verkoop van 2 studioś oplost zegmaar.

Als je heel simpel nadenkt is het Koopstudio concept eigenlijk een onvervalste piramide die relatief snel helemaal inkakt. De klad komt er wel in.

Ik zou er niet blindelings vanuit gaan dat het goed komt...
My ¤0,02
pi_72745214
Zoals ik al zei ga ik er verder niet meer op in, maar wij hebben vanavond een gesprek met een juridisch adviseur gehad en ik ben enigszins op de hoogte. Maar goed, het kan natuurlijk altijd nog fout gaan.

Vind het alleen frustrerend dat mensen die totaal niet op de hoogte zijn van het hele verhaal, spookverhalen rondbazuinen.. Maar zoals ik al zei, dat hou je niet tegen. Veel succes met jouw doorverkoopprocedure in elk geval!
  maandag 14 september 2009 @ 22:21:29 #267
62913 Blik
The one and Only!
pi_72746459
quote:
Op maandag 14 september 2009 22:01 schreef LastRequest het volgende:
Zoals ik al zei ga ik er verder niet meer op in, maar wij hebben vanavond een gesprek met een juridisch adviseur gehad en ik ben enigszins op de hoogte. Maar goed, het kan natuurlijk altijd nog fout gaan.

Vind het alleen frustrerend dat mensen die totaal niet op de hoogte zijn van het hele verhaal, spookverhalen rondbazuinen.. Maar zoals ik al zei, dat hou je niet tegen. Veel succes met jouw doorverkoopprocedure in elk geval!
Naja, tot februari woonde ik zelf nog in een studio. Dus ik weet echt wel een beetje wat er speelt enzo
pi_72747136
quote:
Op maandag 14 september 2009 22:21 schreef Blik het volgende:

[..]

Naja, tot februari woonde ik zelf nog in een studio. Dus ik weet echt wel een beetje wat er speelt enzo
Doelde ook niet op jou en minze.
pi_72762050
Ik heb er vreselijke spijt van dat ik via Koopstudio een studio heb gekocht. Op een gegeven moment wilden zij dat ik het voorlopig koopcontract zou tekenen. Daarin stond dat ik de studio twee weken later moest afnemen. De financiering kon tegen die tijd nog lang niet rond zijn, maar dat was volgens hen geen enkel probleem en het was dus ook geen probleem als de studio dan niet afgenomen kon worden.

Echter drie weken later werd ik ingebreke gesteld. Na contact opgenomen te hebben met Koopstudio werd mij verzekerd dat de ingebreke stelling verder geen gevolgen zou hebben en slechts diende om de druk op te voeren. Een week nadat ik de studio had afgenomen kreeg ik het fijne bericht dat ik vanwege te late afname een enorm boetebedrag mocht gaan betalen.

Dit zijn misselijke praktijken en ik vroeg me af of er anderen zijn die iets dergelijks met Koopstudio hebben meegemaakt.
pi_72762987
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 12:11 schreef olifant6 het volgende:
Ik heb er vreselijke spijt van dat ik via Koopstudio een studio heb gekocht. Op een gegeven moment wilden zij dat ik het voorlopig koopcontract zou tekenen. Daarin stond dat ik de studio twee weken later moest afnemen. De financiering kon tegen die tijd nog lang niet rond zijn, maar dat was volgens hen geen enkel probleem en het was dus ook geen probleem als de studio dan niet afgenomen kon worden.

Echter drie weken later werd ik ingebreke gesteld. Na contact opgenomen te hebben met Koopstudio werd mij verzekerd dat de ingebreke stelling verder geen gevolgen zou hebben en slechts diende om de druk op te voeren. Een week nadat ik de studio had afgenomen kreeg ik het fijne bericht dat ik vanwege te late afname een enorm boetebedrag mocht gaan betalen.

Dit zijn misselijke praktijken en ik vroeg me af of er anderen zijn die iets dergelijks met Koopstudio hebben meegemaakt.
Dit vind ik wel heel absurd... Ik heb veel van ze meegemaakt, maar dit had ik niet gedacht. Wanneer is dit gebeurd? Want het is een rare manier om extra geld uit een verkoop te trekken. Onder dwang iets tekenen, mag dat eigenlijk wel?
My ¤0,02
pi_72763029
quote:
Op maandag 14 september 2009 22:01 schreef LastRequest het volgende:
Dat jij al bij een juridisch adviseur moet gaan zitten als kopende partij zijnde geeft natuurlijk al weer genoeg voedigns bodem om nog meer verhalen er van te maken. Vooral als je er niet verder over wilt uitwijden.
pi_72767269
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 12:49 schreef minze het volgende:

[..]

Dit vind ik wel heel absurd... Ik heb veel van ze meegemaakt, maar dit had ik niet gedacht. Wanneer is dit gebeurd? Want het is een rare manier om extra geld uit een verkoop te trekken. Onder dwang iets tekenen, mag dat eigenlijk wel?

Het is dit jaar gebeurd. Dwang is een te sterk woord, wel werd er voortdurend gevraagd wanneer er getekend zou worden etc. Achteraf gezien hebben ze eigenlijk behoorlijk veel druk uitegeoefend om de handtekening op papier te krijgen.
pi_72771617
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 12:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat jij al bij een juridisch adviseur moet gaan zitten als kopende partij zijnde geeft natuurlijk al weer genoeg voedigns bodem om nog meer verhalen er van te maken. Vooral als je er niet verder over wilt uitwijden.
Van tevoren informatie inwinnen leek ons wel verstandig.
pi_73360232
Dit is mijn ervaring met koopstudio en dan specifiek gaat het om Groningen (Turftorenstraat):

Op dit moment probeer ik onder mijn overeenkomst met Koopstudio af te komen om de overeenkomst te ontbinden. Ik heb dus al een koopovereenkomst ondertekend maar nog niet bij de notaris gepasseerd, bij de notaris hebben wij jammer genoeg al wel een waarborgsom moeten storten en wij nu bezig dit terug te krijgen.

Vanaf het ondertekenen hebben wij problemen ondervonden. Het begon al zeer spoedig met het feit dat tegen ons gelogen is wat de werkelijke executiewaarde van de studio was. Door Quarz (de verplichte tussenpersoon voor de financiering) was door ons voorafgaand aan het tekenen tijdens een gesprek een hogere executiewaarde verteld dan het achteraf werkelijk was.

Het volgende probleem was de technische omschrijving en daarna hebben we problemen met de notaris gehad over de akte. Ze wilden de vierkante meters niet opnemen enz. enz.

Dit zijn enkele problemen en hier kan ik nog wel veel meer punten noemen maar het echte probleem is dit: Koopstudio (State Invest blijkt het te zijn trouwens als je eenmaal stukken krijgt van de notaris, want ze hebben alles afgesplitst) had ons voor het ondertekenen gezegd dat alle vergunningen in orde waren. Aangezien ze midden augustus waren begonnen met de bouwwerkzaamheden zijn we hier ook met goede vertrouwen dus van uit gegaan dat de vergunningen in orde waren. Begin september begonnen de colleges weer voor mij en ben ik meerdere malen langs het pand gegaan om te kijken hoe de werkzaamheden gingen. Toen heb ik ze telkens niet bezig gezien en omdat ik en mijn moeder het niet vertrouwde hebben we Koopstudio opgebeld (dhr. Hatenboer) om te vragen hoe het ging met de werkzaamheden. Alles ging goed zei hij, ze waren bezig met de werkzaamheden. Ik vond dit raar aangezien ik zelf kan zien dat ze niet bezig waren met de werkzaamheden, ik heb toen gebeld naar de gemeente om te vragen om een afschrift van de bouwvergunning (mede ook om te kijken of hier wel een goede technische omschrijving bij zat). Die konden ons vertellen dat er helemaal geen bouwvergunning was afgegeven en dat ze op de hoogte waren dat Koopstudio begonnen was met de werkzaamheden en hun dit stil hadden gelegd. De vergunning was afgewezen en de gemeente had dus de bouw stil gelegd. Ook kon de gemeente mij vertellen dat dit niet de eerste keer was dat ze problemen hebben gehad met Koopstudio (overal heb ik een afschrift van gekregen, ook van de nieuwe vergunning aanvraag die helemaal niet is zoals in de verkoopbrochure van hun staat (mbt vierkante meters die minder zijn en tekeningen die geheel afwijken dan belooft, hierbij dus een waarschuwing voor de kopers van de Turftorenstraat!)

Ik zou iedereen hierbij willen adviseren om in ieder geval in Groningen (ik kan niet over de andere delen oordelen) niet een Koopstudio te kopen. Dhr. Hatenboer die in Groningen een van de twee eigenaren is heeft ons over tal van dingen voorgelogen.

Als iemand nog vragen heeft vraag ze gerust! Ook hoop ik dat iemand die ook een studio aan de Turftorenstraat heeft gekocht wil reageren om ervaringen uit te delen.

Ook kan ik hierbij melden dat ik verzekerd ben bij DAS rechtsbijstand en dat tegen Koopstudio minimaal een rechtszaak komt van 12 mensen die problemen hebben met Koopstudio waaronder ik (en dit dus enkel van DAS). Dit gaat dus niet enkel om Utrecht maar ook om andere delen van het land. Het is een structureel probleem en het blijkt dus wel dat het concept niet werkt en oplichterij is.

Wij hebben ook gebeld met de Rabobank, die voor Koopstudio de bank is waar je verplicht je hypotheek bij moet afsluiten, en die was helemaal niet blij met Koopstudio en ze waren ernstig aan het twijfelen of ze door willen gaan met Koopstudio. De studio's aan de Turftorenstraat werden niet meer gepasseerd totdat de vergunningen in orde waren (hier was de Rabobank namelijk helemaal niet van op de hoogte!).
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 23:06:14 #275
45787 fulco-
I want my avatars back!
pi_73666132
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 16:12 schreef yvonneve het volgende:
Dit is mijn ervaring met koopstudio en dan specifiek gaat het om Groningen... Het begon al zeer spoedig met het feit dat tegen ons gelogen is wat de werkelijke executiewaarde van de studio was. Door Quarz (de verplichte tussenpersoon voor de financiering) was door ons voorafgaand aan het tekenen tijdens een gesprek een hogere executiewaarde verteld dan het achteraf werkelijk was.
Dit lijkt me een schoolvoorbeeld van (juridische) dwaling. Zolang je nog niet bij de notaris getekend hebt, lijkt het me, onder de door jou geschetste omstandigheden, een makkie om er onderuit te komen.
pi_73679616
Er is surceance van betaling aangevraagd en toegekend.

[ Bericht 13% gewijzigd door minze op 14-10-2009 13:43:45 ]
My ¤0,02
  woensdag 14 oktober 2009 @ 14:29:26 #277
62913 Blik
The one and Only!
pi_73681240
lees het idd

ben echt blij dat ik eruit ben
pi_73702947
Slachtoffer meld zich...ik wil niet teveel kwijt over mijn huidige problemen, ik woon iig al een jaar in het pand. Ik ben benieuwd hoe het nu verder gaat. Ik vind de Rabobank in Venlo medeverantwoordelijk voor deze problemen. Ik ben ook bang dat de waarde van mijn kamer helemaal niet zo hoog is als de hoogte van mijn hypotheek. Wellicht dat de overheid te hulp schiet maar ik reken er niet te veel op. Ik snap tevens niet waarom er zo weinig nieuws is (dat komt wellicht omdat ze het zelf nog niet aan de cliënten bekend hebben gemaakt) maar voor mij en andere gedupeerden is het een heel vervelende situatie.
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
  donderdag 15 oktober 2009 @ 08:34:27 #279
36431 bleiblei
pi_73704057
Waar is Blik nu? Met z'n mooie verhalen? .
Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat mensen in dergelijke dubieuze vage constructies stappen.
Al helemaal als je in Groningen iets zoekt. Dat is nu niet bepaald een stad waar niets te vinden is qua woonruimte. Voor steden als Amsterdam & Utrecht snapte ik nog enigszins dat mensen hierin stapten omdat het redelijk onmogelijk is om er iets te vinden. Maar in de rest van NL? Compleet debiel. Ga maar gewoon een studentenkamertje huren. Is niets mis mee .
pi_73704112
Had koopstudio de rekeningen bij dsb lopen.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 09:10:34 #281
62913 Blik
The one and Only!
pi_73704511
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 08:34 schreef bleiblei het volgende:
Waar is Blik nu? Met z'n mooie verhalen? .
Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat mensen in dergelijke dubieuze vage constructies stappen.
Al helemaal als je in Groningen iets zoekt. Dat is nu niet bepaald een stad waar niets te vinden is qua woonruimte. Voor steden als Amsterdam & Utrecht snapte ik nog enigszins dat mensen hierin stapten omdat het redelijk onmogelijk is om er iets te vinden. Maar in de rest van NL? Compleet debiel. Ga maar gewoon een studentenkamertje huren. Is niets mis mee .
Als je gewoon uit je doppen kijkt, dan zie je dat ik gisteren nog gereplied heb. De mooie verhalen wat betreft Koopstudio waren puur gebaseerd op eigen ervaringen, heb 3 jaar lang prima gewoond in een koopstudio tegen ontzettend lage maandlasten. Onder andere ook omdat de rente enorm laag was. Ben uiteraard nu heel erg blij dat ik het (blijkbaar) zinkende schip op tijd verlaten heb en een leuke winst heb gehaald uit mijn studio.

Ben het verder wel met je eens dat als je in groningen studeert je helemaal niks te zoeken hebt in een koopstudio. Alleen in steden met traditioneel hoge woonlasten voor studenten zoals Amsterdam en Utrecht is het wat mij betreft een mogelijkheid.
pi_73711304
Ik ben nu ook tot nader order "slachtoffer". Slachtoffer tussen aanhaldingstekens. Ik denk dat het voor alle partijen beter is dat koopstudio voortbestaat. Voor die mensen die het nu niet kunnen betalen: hoe had je het willen doen als je lastendemper op zou zijn?

Anyways, mijn kamer zou overgekocht worden, moet maar zien hoe het afloopt...
My ¤0,02
pi_73800069
het verhaal van yvonn is indentiek aan die van mij. het gaat echt allemaal precies het zelfde en ook de bouw van de fivelstraat in groningen ligt al weken stil. ik ben alleen verzekerd bij SRK rechtsbijstand en ze hebben wel al verteld dat ik moeilijk van het voorlopige koopovereenkomst af kom.

graag zou ik ook met meer mensen in contact willen komen die het zelfde hebben zodat er misschien wel wat aan gedaan kan worden!
  zondag 18 oktober 2009 @ 16:23:44 #284
45787 fulco-
I want my avatars back!
pi_73808816
quote:
graag zou ik ook met meer mensen in contact willen komen die het zelfde hebben zodat er misschien wel wat aan gedaan kan worden!
@rnny20: ik zou als ik jou was deze week direct bij het spreekuur van een rechtswinkel langsgaan (neem alle gemaakte afspraken, voorlichtingsmateriaal, contracten etc. mee). Daar kunnen ze je kosteloos adviseren.

Per geval kunnen de mogelijkheden om een koopcontract (kosteloos) te ontbinden anders liggen.
pi_73875611
Koopstudio is nu officieel failliet
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:53:03 #286
62913 Blik
The one and Only!
pi_73876165
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 12:35 schreef Reuzelbek het volgende:
Koopstudio is nu officieel failliet
Heb je ook een bron? Kan het namelijk nergens vinden op internet
pi_73878313
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 12:53 schreef Blik het volgende:

[..]

Heb je ook een bron? Kan het namelijk nergens vinden op internet
Een brief van de curator, die vanochtend in de bus viel
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:11:18 #288
62913 Blik
The one and Only!
pi_73878629
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:02 schreef Reuzelbek het volgende:

[..]

Een brief van de curator, die vanochtend in de bus viel
ok, het staat namelijk nog niet op faillissementen.nl (voor zover die altijd up-to-date zijn)

Zuur in ieder geval voor iedereen die nu een studio bezit
  woensdag 21 oktober 2009 @ 20:56:19 #289
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_73927459
Tvp ken ook 2 mensen met een studio

[ Bericht 17% gewijzigd door Eva4Evah op 21-10-2009 21:23:12 ]
  woensdag 21 oktober 2009 @ 21:03:09 #290
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_73927679
edit: foutje laatmaar

[ Bericht 83% gewijzigd door Eva4Evah op 21-10-2009 21:23:34 ]
pi_73932898
Nog een slachtoffer... Tijdje terug al begonnen met studio te koop zetten etc. maar kreeg dingen gewoon niet geregeld met Koopstudio. Nu snap ik waarom. Er is iig een advocaat die zoveel mogelijk gedupeerden om zich heen probeert te verzamelen en die grondig onderzoek gaat doen. En ondertussen gaan wij proberen met zijn allen het hele pand te verkopen

minze
Je weet toch zichzellef.
pi_73939762
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 23:04 schreef Brittie het volgende:
Nog een slachtoffer... Tijdje terug al begonnen met studio te koop zetten etc. maar kreeg dingen gewoon niet geregeld met Koopstudio. Nu snap ik waarom. Er is iig een advocaat die zoveel mogelijk gedupeerden om zich heen probeert te verzamelen en die grondig onderzoek gaat doen. En ondertussen gaan wij proberen met zijn allen het hele pand te verkopen

minze
Is dat handig in deze tijd?
pi_73974153
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 08:54 schreef Reuzelbek het volgende:

[..]

Is dat handig in deze tijd?
Handig misschien niet, maar ik wil volgend jaar naar het buitenland om verder te studeren, dus ik zal wel moeten ;-) Als ik hem niet kwijtraak - en daar ga ik even vanuit - dan ga ik hem wel verhuren.
Je weet toch zichzellef.
pi_73981983
Typisch gevalletje van eigen schuld dikke bult. Ik heb ook gekeken naar Koopstudio toen ik op zoek was naar een kamer, maar na het lezen van de dubieuze financiele constructie (lastendemper? ) heb ik er vanaf gezien. Ook was er niks positiefs te lezen over Koopstudio, en is het eigenlijk een soort piramidespel lijkt. Die kamers zijn simpelweg niet waard wat jullie ervoor betaald hebben.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 18:21:04 #295
141482 Q.
JurassiQ
pi_73992243
quote:

vrijdag 23 oktober 2009 15:15 uur
Koopstudio Nederland hoopt op doorstart

UTRECHT - Curator Seerp Gratama hoopt nog steeds op een doorstart van Koopstudio Nederland. Maandag werd het bedrijf failliet verklaard. Daardoor zijn tientallen Utrechtse studenten gedupeerd.

Die hebben via Koopstudio een huis gekocht met een aantal financiële voordelen. Nu het bedrijf failliet is, zijn de maandlasten voor veel studenten ineens honderden euro's hoger geworden.

Een doorstart zou de financiële schade kunnen beperken. Een aantal studenten gelooft daar niet in en heeft een advocaat ingeschakeld. Ze hopen zo nog iets van hun geld terug te zien.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/220211
For great justice!
pi_74013484
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 13:35 schreef MoneyTalks het volgende:
Typisch gevalletje van eigen schuld dikke bult. Ik heb ook gekeken naar Koopstudio toen ik op zoek was naar een kamer, maar na het lezen van de dubieuze financiele constructie (lastendemper? ) heb ik er vanaf gezien. Ook was er niks positiefs te lezen over Koopstudio, en is het eigenlijk een soort piramidespel lijkt. Die kamers zijn simpelweg niet waard wat jullie ervoor betaald hebben.
Ja hoor eens, ik ben niet op mijn achterhoofd gevallen, ik heb verschillende experts benaderd en alle waren positief. Vereniging Eigen Huis is pas in de lente/zomer van 2009 gaan waarschuwen daarvoor interesseerde hen het niet. Het leek toen een goed alternatief voor huren want probeer maar eens een fatsoenlijke kamer te krijgen in Utrecht.
pi_74022621
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 13:44 schreef Reuzelbek het volgende:

[..]

Ja hoor eens, ik ben niet op mijn achterhoofd gevallen, ik heb verschillende experts benaderd en alle waren positief. Vereniging Eigen Huis is pas in de lente/zomer van 2009 gaan waarschuwen daarvoor interesseerde hen het niet. Het leek toen een goed alternatief voor huren want probeer maar eens een fatsoenlijke kamer te krijgen in Utrecht.
Ik heb een kamer in Utrecht. Geen fatsoenlijke (13m2 voor 350), want ik ben realistisch. Over een paar weken verhuis ik naar een andere kamer van 18m2 voor 300 euro van de SSHU.
pi_74039150
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 19:22 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Ik heb een kamer in Utrecht. Geen fatsoenlijke (13m2 voor 350), want ik ben realistisch. Over een paar weken verhuis ik naar een andere kamer van 18m2 voor 300 euro van de SSHU.
Toen ik de dempers nog kreeg, kostte het mij ook 350 euro per maand, maar dan wel voor een kamer van 29m2.
pi_74041770
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 11:58 schreef Reuzelbek het volgende:

[..]

Toen ik de dempers nog kreeg, kostte het mij ook 350 euro per maand, maar dan wel voor een kamer van 29m2.
En nu ga je op de blaren zitten.

If it sounds too good to be true, it probably is
pi_74043475
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 13:36 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

En nu ga je op de blaren zitten.

If it sounds too good to be true, it probably is
Opzich is het niet een kwestie van too good to be true... Maar een kwestie van voor klanten gereserveerd geld doorinvesteren en nu niet meer kunnen betalen. Bij elke verkoop wordt er een demper "apart gelegd". Dit geld is nu blijkbaar op... Kortom, slachtoffers van hebzucht, meer kan ik er niet van maken.

Iedereen doet nu moeilijk over het niet krijgen van de dempers, maar uiteindelijk heb je gewoon iets gekocht en die dempers zijn tijdelijk... Bovendien betaal je ze terug bij overwaarde en de belastingdempers altijd. Ik weet niet wat ik er van moet vinden.
My ¤0,02
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')