abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73679616
Er is surceance van betaling aangevraagd en toegekend.

[ Bericht 13% gewijzigd door minze op 14-10-2009 13:43:45 ]
My ¤0,02
  woensdag 14 oktober 2009 @ 14:29:26 #277
62913 Blik
The one and Only!
pi_73681240
lees het idd

ben echt blij dat ik eruit ben
pi_73702947
Slachtoffer meld zich...ik wil niet teveel kwijt over mijn huidige problemen, ik woon iig al een jaar in het pand. Ik ben benieuwd hoe het nu verder gaat. Ik vind de Rabobank in Venlo medeverantwoordelijk voor deze problemen. Ik ben ook bang dat de waarde van mijn kamer helemaal niet zo hoog is als de hoogte van mijn hypotheek. Wellicht dat de overheid te hulp schiet maar ik reken er niet te veel op. Ik snap tevens niet waarom er zo weinig nieuws is (dat komt wellicht omdat ze het zelf nog niet aan de cliënten bekend hebben gemaakt) maar voor mij en andere gedupeerden is het een heel vervelende situatie.
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
  donderdag 15 oktober 2009 @ 08:34:27 #279
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_73704057
Waar is Blik nu? Met z'n mooie verhalen? .
Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat mensen in dergelijke dubieuze vage constructies stappen.
Al helemaal als je in Groningen iets zoekt. Dat is nu niet bepaald een stad waar niets te vinden is qua woonruimte. Voor steden als Amsterdam & Utrecht snapte ik nog enigszins dat mensen hierin stapten omdat het redelijk onmogelijk is om er iets te vinden. Maar in de rest van NL? Compleet debiel. Ga maar gewoon een studentenkamertje huren. Is niets mis mee .
pi_73704112
Had koopstudio de rekeningen bij dsb lopen.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 09:10:34 #281
62913 Blik
The one and Only!
pi_73704511
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 08:34 schreef bleiblei het volgende:
Waar is Blik nu? Met z'n mooie verhalen? .
Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat mensen in dergelijke dubieuze vage constructies stappen.
Al helemaal als je in Groningen iets zoekt. Dat is nu niet bepaald een stad waar niets te vinden is qua woonruimte. Voor steden als Amsterdam & Utrecht snapte ik nog enigszins dat mensen hierin stapten omdat het redelijk onmogelijk is om er iets te vinden. Maar in de rest van NL? Compleet debiel. Ga maar gewoon een studentenkamertje huren. Is niets mis mee .
Als je gewoon uit je doppen kijkt, dan zie je dat ik gisteren nog gereplied heb. De mooie verhalen wat betreft Koopstudio waren puur gebaseerd op eigen ervaringen, heb 3 jaar lang prima gewoond in een koopstudio tegen ontzettend lage maandlasten. Onder andere ook omdat de rente enorm laag was. Ben uiteraard nu heel erg blij dat ik het (blijkbaar) zinkende schip op tijd verlaten heb en een leuke winst heb gehaald uit mijn studio.

Ben het verder wel met je eens dat als je in groningen studeert je helemaal niks te zoeken hebt in een koopstudio. Alleen in steden met traditioneel hoge woonlasten voor studenten zoals Amsterdam en Utrecht is het wat mij betreft een mogelijkheid.
pi_73711304
Ik ben nu ook tot nader order "slachtoffer". Slachtoffer tussen aanhaldingstekens. Ik denk dat het voor alle partijen beter is dat koopstudio voortbestaat. Voor die mensen die het nu niet kunnen betalen: hoe had je het willen doen als je lastendemper op zou zijn?

Anyways, mijn kamer zou overgekocht worden, moet maar zien hoe het afloopt...
My ¤0,02
pi_73800069
het verhaal van yvonn is indentiek aan die van mij. het gaat echt allemaal precies het zelfde en ook de bouw van de fivelstraat in groningen ligt al weken stil. ik ben alleen verzekerd bij SRK rechtsbijstand en ze hebben wel al verteld dat ik moeilijk van het voorlopige koopovereenkomst af kom.

graag zou ik ook met meer mensen in contact willen komen die het zelfde hebben zodat er misschien wel wat aan gedaan kan worden!
  zondag 18 oktober 2009 @ 16:23:44 #284
45787 fulco-
I want my avatars back!
pi_73808816
quote:
graag zou ik ook met meer mensen in contact willen komen die het zelfde hebben zodat er misschien wel wat aan gedaan kan worden!
@rnny20: ik zou als ik jou was deze week direct bij het spreekuur van een rechtswinkel langsgaan (neem alle gemaakte afspraken, voorlichtingsmateriaal, contracten etc. mee). Daar kunnen ze je kosteloos adviseren.

Per geval kunnen de mogelijkheden om een koopcontract (kosteloos) te ontbinden anders liggen.
pi_73875611
Koopstudio is nu officieel failliet
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:53:03 #286
62913 Blik
The one and Only!
pi_73876165
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 12:35 schreef Reuzelbek het volgende:
Koopstudio is nu officieel failliet
Heb je ook een bron? Kan het namelijk nergens vinden op internet
pi_73878313
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 12:53 schreef Blik het volgende:

[..]

Heb je ook een bron? Kan het namelijk nergens vinden op internet
Een brief van de curator, die vanochtend in de bus viel
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:11:18 #288
62913 Blik
The one and Only!
pi_73878629
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:02 schreef Reuzelbek het volgende:

[..]

Een brief van de curator, die vanochtend in de bus viel
ok, het staat namelijk nog niet op faillissementen.nl (voor zover die altijd up-to-date zijn)

Zuur in ieder geval voor iedereen die nu een studio bezit
  woensdag 21 oktober 2009 @ 20:56:19 #289
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_73927459
Tvp ken ook 2 mensen met een studio

[ Bericht 17% gewijzigd door Eva4Evah op 21-10-2009 21:23:12 ]
  woensdag 21 oktober 2009 @ 21:03:09 #290
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_73927679
edit: foutje laatmaar

[ Bericht 83% gewijzigd door Eva4Evah op 21-10-2009 21:23:34 ]
pi_73932898
Nog een slachtoffer... Tijdje terug al begonnen met studio te koop zetten etc. maar kreeg dingen gewoon niet geregeld met Koopstudio. Nu snap ik waarom. Er is iig een advocaat die zoveel mogelijk gedupeerden om zich heen probeert te verzamelen en die grondig onderzoek gaat doen. En ondertussen gaan wij proberen met zijn allen het hele pand te verkopen

minze
Je weet toch zichzellef.
pi_73939762
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 23:04 schreef Brittie het volgende:
Nog een slachtoffer... Tijdje terug al begonnen met studio te koop zetten etc. maar kreeg dingen gewoon niet geregeld met Koopstudio. Nu snap ik waarom. Er is iig een advocaat die zoveel mogelijk gedupeerden om zich heen probeert te verzamelen en die grondig onderzoek gaat doen. En ondertussen gaan wij proberen met zijn allen het hele pand te verkopen

minze
Is dat handig in deze tijd?
pi_73974153
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 08:54 schreef Reuzelbek het volgende:

[..]

Is dat handig in deze tijd?
Handig misschien niet, maar ik wil volgend jaar naar het buitenland om verder te studeren, dus ik zal wel moeten ;-) Als ik hem niet kwijtraak - en daar ga ik even vanuit - dan ga ik hem wel verhuren.
Je weet toch zichzellef.
pi_73981983
Typisch gevalletje van eigen schuld dikke bult. Ik heb ook gekeken naar Koopstudio toen ik op zoek was naar een kamer, maar na het lezen van de dubieuze financiele constructie (lastendemper? ) heb ik er vanaf gezien. Ook was er niks positiefs te lezen over Koopstudio, en is het eigenlijk een soort piramidespel lijkt. Die kamers zijn simpelweg niet waard wat jullie ervoor betaald hebben.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 18:21:04 #295
141482 Q.
JurassiQ
pi_73992243
quote:

vrijdag 23 oktober 2009 15:15 uur
Koopstudio Nederland hoopt op doorstart

UTRECHT - Curator Seerp Gratama hoopt nog steeds op een doorstart van Koopstudio Nederland. Maandag werd het bedrijf failliet verklaard. Daardoor zijn tientallen Utrechtse studenten gedupeerd.

Die hebben via Koopstudio een huis gekocht met een aantal financiële voordelen. Nu het bedrijf failliet is, zijn de maandlasten voor veel studenten ineens honderden euro's hoger geworden.

Een doorstart zou de financiële schade kunnen beperken. Een aantal studenten gelooft daar niet in en heeft een advocaat ingeschakeld. Ze hopen zo nog iets van hun geld terug te zien.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/220211
For great justice!
pi_74013484
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 13:35 schreef MoneyTalks het volgende:
Typisch gevalletje van eigen schuld dikke bult. Ik heb ook gekeken naar Koopstudio toen ik op zoek was naar een kamer, maar na het lezen van de dubieuze financiele constructie (lastendemper? ) heb ik er vanaf gezien. Ook was er niks positiefs te lezen over Koopstudio, en is het eigenlijk een soort piramidespel lijkt. Die kamers zijn simpelweg niet waard wat jullie ervoor betaald hebben.
Ja hoor eens, ik ben niet op mijn achterhoofd gevallen, ik heb verschillende experts benaderd en alle waren positief. Vereniging Eigen Huis is pas in de lente/zomer van 2009 gaan waarschuwen daarvoor interesseerde hen het niet. Het leek toen een goed alternatief voor huren want probeer maar eens een fatsoenlijke kamer te krijgen in Utrecht.
pi_74022621
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 13:44 schreef Reuzelbek het volgende:

[..]

Ja hoor eens, ik ben niet op mijn achterhoofd gevallen, ik heb verschillende experts benaderd en alle waren positief. Vereniging Eigen Huis is pas in de lente/zomer van 2009 gaan waarschuwen daarvoor interesseerde hen het niet. Het leek toen een goed alternatief voor huren want probeer maar eens een fatsoenlijke kamer te krijgen in Utrecht.
Ik heb een kamer in Utrecht. Geen fatsoenlijke (13m2 voor 350), want ik ben realistisch. Over een paar weken verhuis ik naar een andere kamer van 18m2 voor 300 euro van de SSHU.
pi_74039150
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 19:22 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Ik heb een kamer in Utrecht. Geen fatsoenlijke (13m2 voor 350), want ik ben realistisch. Over een paar weken verhuis ik naar een andere kamer van 18m2 voor 300 euro van de SSHU.
Toen ik de dempers nog kreeg, kostte het mij ook 350 euro per maand, maar dan wel voor een kamer van 29m2.
pi_74041770
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 11:58 schreef Reuzelbek het volgende:

[..]

Toen ik de dempers nog kreeg, kostte het mij ook 350 euro per maand, maar dan wel voor een kamer van 29m2.
En nu ga je op de blaren zitten.

If it sounds too good to be true, it probably is
pi_74043475
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 13:36 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

En nu ga je op de blaren zitten.

If it sounds too good to be true, it probably is
Opzich is het niet een kwestie van too good to be true... Maar een kwestie van voor klanten gereserveerd geld doorinvesteren en nu niet meer kunnen betalen. Bij elke verkoop wordt er een demper "apart gelegd". Dit geld is nu blijkbaar op... Kortom, slachtoffers van hebzucht, meer kan ik er niet van maken.

Iedereen doet nu moeilijk over het niet krijgen van de dempers, maar uiteindelijk heb je gewoon iets gekocht en die dempers zijn tijdelijk... Bovendien betaal je ze terug bij overwaarde en de belastingdempers altijd. Ik weet niet wat ik er van moet vinden.
My ¤0,02
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')