abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69893160
gaan er mogen nog mensen naar de bijeenkomst in utrecht?
pi_70289980
ik zit weer eens te kijken op koopstudio.nl maar ik blijf het allemaal een beetje verdacht vinden.

Ten eerste laten ze niet meer de daadwerkelijke aankoopprijzen zien van de studio's maar adverteren ze met 'teaser rates'.
Verder pronken ze met allerlei 'zomerkortingen', alsof het om een aankoop gaat van een of ander jurkje in een hippe winkel.
De site ziet er verder behoorlijk gelikt uit. Dit zijn allerlei alarmbellen dat iets niet pluis is.

Bedenk wel dat die mensen verdienen aan jou de marge tussen de prijzen waarmee zij die panden dicht ergens bij het vuur kopen en de flinke premie die
zij erop gooien en dan verpatsen via zo'n gelikte site. Dat gaat gepaard met allerlei marketingtrucs.

Ik blijf het ongezond vinden dat iemand van 20 zo'n torenhoge schuld op zich moet nemen om enkel op een eigen kamer te kunnen wonen.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 14:49:42 #228
135333 SpaRood
Spa Blauw met bubbeltjes!
pi_70290160
Voor hoeveel zouden jullie een studio willen kopen? Hoe groot moet een studio zijn? En wat voor prijs? In Amsterdam kun je bv studio's kopen onder de 90k.
Drink ik.
pi_70290276
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 14:43 schreef MartyMcfly het volgende:
ik zit weer eens te kijken op koopstudio.nl maar ik blijf het allemaal een beetje verdacht vinden.

Ten eerste laten ze niet meer de daadwerkelijke aankoopprijzen zien van de studio's maar adverteren ze met 'teaser rates'.
Dat is altijd al zo geweest.
Verder blijf ik erbij dat ik in een prachtig pand zit, dat ze helemaal hebben opgeknapt en dat ik absoluut blij ben dat ik hier zit
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_70290600
Als je toch wat wilt kopen voor je eentje:

Aangezien prijzen in Amsterdam ook best wel wat gezakt zijn en je ook onderhandelingsruimte hebt kun je veel beter ipv de prijzen van koopstudio een klein pandje van 50m2 kopen. Kijk maar op funda voor amsterdam binnen de ring op ruimtes van 50m2.
Best wel wat keus voor 150.000 euro. Woon je 2x groot als in een studio en het is echt voor jezelf.
  woensdag 24 juni 2009 @ 08:22:47 #231
62913 Blik
The one and Only!
pi_70312582
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 14:53 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Dat is altijd al zo geweest.
Verder blijf ik erbij dat ik in een prachtig pand zit, dat ze helemaal hebben opgeknapt en dat ik absoluut blij ben dat ik hier zit
Helemaal met je eens, ik heb 3 jaar lang op 40 vierkante meter gewoont met mijn vriendin. 2 jaar lang maar 230 euro p/m betaald en het laatste jaar 470 euro p/m.
pi_70327860
beste mensen,

ik koop vandaag net terug van een afspraak met quarz en ik heb spijt van feit dat ik getekend heb voor deze studio. het gaat om een studio van 40 m2 voor 131.000 euro. dit is natuurlijk een laag bedrag!

ik ga 310 euro per maand betalen en dan is de studentendemper en lastendemper eraf 1 van die 2 betaal je terug met overwaarde en 1 betaal je terug wanneer je belasting moet gaan betalen(dus wanneer je het terug krijgt van de belastingdienst). nou zit in mijn hypotheek ook afsluitprovisie en dergelijke wat bijelkaar zo'n 2000 euro is ik verwacht dat ik aan de eind van de rit die 2000 euro zeker kwijt ben omdat ik over 3 jaar de studio wil gaan verkopen. alleen die studentendemper moet je zeker terug betalen van het belasting geld!! koopstudio presenteerd het alsof je alles terug krijgt wat volgens mij niet het geval is want, legde Quarz mij uit ik verdien al wat met een bijbaantje dus mijn negatiefe saldo wat ik opbouw wordt niet zo hoog. hierdoor verwacht ik dat ik over 3 jaar die 2000 euro moet terug betalen om de hypotheek af te lossen en dan ik maar een klein gedeelte van de belastingdemper terug krijg waardoor ik zelf het restenderende bedrag moet aanvullen ad. 5000.

een flinke domper vandaag dus voor mij!

maar mensen doe het vooral dan blijft de vraag hoog !!! (kan ik over 3 jaar makkelijke me studio kwijt)
  woensdag 24 juni 2009 @ 16:17:32 #233
62913 Blik
The one and Only!
pi_70328175
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 16:10 schreef rnny20 het volgende:
beste mensen,

ik koop vandaag net terug van een afspraak met quarz en ik heb spijt van feit dat ik getekend heb voor deze studio. het gaat om een studio van 40 m2 voor 131.000 euro. dit is natuurlijk een laag bedrag!

ik ga 310 euro per maand betalen en dan is de studentendemper en lastendemper eraf 1 van die 2 betaal je terug met overwaarde en 1 betaal je terug wanneer je belasting moet gaan betalen(dus wanneer je het terug krijgt van de belastingdienst). nou zit in mijn hypotheek ook afsluitprovisie en dergelijke wat bijelkaar zo'n 2000 euro is ik verwacht dat ik aan de eind van de rit die 2000 euro zeker kwijt ben omdat ik over 3 jaar de studio wil gaan verkopen. alleen die studentendemper moet je zeker terug betalen van het belasting geld!! koopstudio presenteerd het alsof je alles terug krijgt wat volgens mij niet het geval is want, legde Quarz mij uit ik verdien al wat met een bijbaantje dus mijn negatiefe saldo wat ik opbouw wordt niet zo hoog. hierdoor verwacht ik dat ik over 3 jaar die 2000 euro moet terug betalen om de hypotheek af te lossen en dan ik maar een klein gedeelte van de belastingdemper terug krijg waardoor ik zelf het restenderende bedrag moet aanvullen ad. 5000.

een flinke domper vandaag dus voor mij!

maar mensen doe het vooral dan blijft de vraag hoog !!! (kan ik over 3 jaar makkelijke me studio kwijt)
Mijn ervaring is dat je die studio over 3 jaar kwijt bent voor zo'n 150.000 a 160.000 euro. Waarmee je alles ruim kan aflossen. Ik heb uiteindelijk ruim 8000 euro mogen bijschrijven op mijn rekening
  woensdag 24 juni 2009 @ 17:10:11 #234
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_70330299
ik heb op een normale flat van 160000 zonder vage constructies na aftrek van 3 jaar hypotheek EN verbouwingen ruim 30K verdient. En ik moet nog zien of dat in de toekomst ook zo makkelijk gaat. in mijn ogen kom je wel bijzonder onrealistisch positief over voor deze tijden.
  woensdag 24 juni 2009 @ 21:52:58 #235
62913 Blik
The one and Only!
pi_70339812
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 17:10 schreef bleiblei het volgende:
ik heb op een normale flat van 160000 zonder vage constructies na aftrek van 3 jaar hypotheek EN verbouwingen ruim 30K verdient. En ik moet nog zien of dat in de toekomst ook zo makkelijk gaat. in mijn ogen kom je wel bijzonder onrealistisch positief over voor deze tijden.
Echter kun je als normale student geen normale flat kopen. En op dit moment blijft de vraag naar dit soort studio's enorm hoog. Ik heb mijn studio half december te koop gezet en half januari was die verkocht, 2 maanden later waren wij eruit en zaten de nieuwe bewoners erin. Dat was dus ook gewoon in de slechte economische tijd
pi_70340847
hey

hoe had jij het bij die belasting demper dan want je krijgt elke maand 2 bedragen van hun en nou zeggen ze dat je 1 bedrag zeker moet terug betalen en dat krijg je later wel als je geld gaat verdienen en belasting moet betalen!!

mij is vandaag duidelijk gemaakt door quarz dat je lang niet alles terug krijgt van de belasting dienst omdat ik ook al een beetje werk gewoon een bijbaan.
maar koopstudio spiegelt het voor alsof je niet werkt zeg maar, wat onrealistisch is wanneer je student bent natuurlijk!!

ook nog een vraag wanneer had jij hem te koop staan dan??

groeten
  woensdag 24 juni 2009 @ 22:16:33 #237
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_70340857
Als normale student moet je gewoon een kutkamer gaan huren in een studentenhuis.
Dat zijn pas echt waardevolle ervaringen. Daarnaast kan een "normale" student ook niet zoon studio kopen.
Daar heb je ook een pappie en mammie met minimaal een koophuis met flinke overwaarde voor nodig.
Als je daar dan toch de beschikking over hebt en je vertikt het om het echte leven mee te maken, koop dan via een fatsoenlijke constructie iets, ipv. mee te doen aan die piramide ellende.

Belastingdempers e.d. klinken mij in de oren als easylife constructies. Zodra het in elkaar tieft kan je lachen. Er is simpelweg niemand die precies weet hoe solide zo een constructie is.
  woensdag 24 juni 2009 @ 23:00:32 #238
62913 Blik
The one and Only!
pi_70342661
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 22:16 schreef bleiblei het volgende:
Als normale student moet je gewoon een kutkamer gaan huren in een studentenhuis.
Dat zijn pas echt waardevolle ervaringen. Daarnaast kan een "normale" student ook niet zoon studio kopen.
Daar heb je ook een pappie en mammie met minimaal een koophuis met flinke overwaarde voor nodig.
Als je daar dan toch de beschikking over hebt en je vertikt het om het echte leven mee te maken, koop dan via een fatsoenlijke constructie iets, ipv. mee te doen aan die piramide ellende.

Belastingdempers e.d. klinken mij in de oren als easylife constructies. Zodra het in elkaar tieft kan je lachen. Er is simpelweg niemand die precies weet hoe solide zo een constructie is.
Ik heb 3 jaar lang in een klein krot gewoond en daar in mijn eentje 300 euro voor betaald. Een onvergetelijke ervaring, maar als je met je vriendin iets leuk wilt zoeken zijn er in Utrecht weinig andere keuzes. Als je dan ook nog eens 250 per maand hoeft te betalen met z'n 2-en is de keus snel gemaakt.

Dus ga mij alsjeblieft niet vertellen dat ik vertik om het echt leven mee te maken
  woensdag 24 juni 2009 @ 23:01:49 #239
62913 Blik
The one and Only!
pi_70342710
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 22:16 schreef rnny20 het volgende:
hey

hoe had jij het bij die belasting demper dan want je krijgt elke maand 2 bedragen van hun en nou zeggen ze dat je 1 bedrag zeker moet terug betalen en dat krijg je later wel als je geld gaat verdienen en belasting moet betalen!!

mij is vandaag duidelijk gemaakt door quarz dat je lang niet alles terug krijgt van de belasting dienst omdat ik ook al een beetje werk gewoon een bijbaan.
maar koopstudio spiegelt het voor alsof je niet werkt zeg maar, wat onrealistisch is wanneer je student bent natuurlijk!!

ook nog een vraag wanneer had jij hem te koop staan dan??

groeten
Toen ik mijn studio kocht was die regeling er nog niet, was ook 3.5 jaar geleden. Hoe het nu allemaal werkt weet ik niet precies. Studio stond te koop in december
pi_70353901
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 16:17 schreef Blik het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat je die studio over 3 jaar kwijt bent voor zo'n 150.000 a 160.000 euro. Waarmee je alles ruim kan aflossen. Ik heb uiteindelijk ruim 8000 euro mogen bijschrijven op mijn rekening
hoe kan je nou ervaring hebben over iets 3 jaar in de toekomst????
Hij mag hopen op overwaarde, daar is dit pyramidesysteem eigenlijk op gebaseerd. Maar goed, als je goed gevoel voor timing hebt kun je idd flink cashen. En je moet natuurlijk tegen risico kunnen.

Ik heb meer een moreel bezwaar tegen dit systeem. Ik vind het onverstandig dat piepjonge lui, net vers van de middelbare school in dit soort complexe en financieel hoog spel situaties stappen.

Ga gewoon een kamer huren in een studentenhuis, dat is het idee van een studentenleven. Als je dat niet wilt, of je hebt de huur er niet voor over blijf je lekker thuiswonen bij je ouders. Doen ook veel studenten, zeker in de randstad.
  donderdag 25 juni 2009 @ 12:16:09 #241
62913 Blik
The one and Only!
pi_70354538
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 11:57 schreef Arvid het volgende:

[..]

hoe kan je nou ervaring hebben over iets 3 jaar in de toekomst????
Hij mag hopen op overwaarde, daar is dit pyramidesysteem eigenlijk op gebaseerd. Maar goed, als je goed gevoel voor timing hebt kun je idd flink cashen. En je moet natuurlijk tegen risico kunnen.

Ik heb meer een moreel bezwaar tegen dit systeem. Ik vind het onverstandig dat piepjonge lui, net vers van de middelbare school in dit soort complexe en financieel hoog spel situaties stappen.

Ga gewoon een kamer huren in een studentenhuis, dat is het idee van een studentenleven. Als je dat niet wilt, of je hebt de huur er niet voor over blijf je lekker thuiswonen bij je ouders. Doen ook veel studenten, zeker in de randstad.
Ik zou het in principe niet aanraden voor iemand alleen, voor stelletjes is het prima als je kijkt naar de kosten, risico wat je loopt en de kwaliteit van de woning. In de grote steden is er vaak niks omhanden voor stelletjes, tenminste niet als je geen 10 jaar wachttijd hebt opgebouwd
pi_70361261
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 12:16 schreef Blik het volgende:

[..]

In de grote steden is er vaak niks omhanden voor stelletjes, tenminste niet als je geen 10 jaar wachttijd hebt opgebouwd
Dat denkt iedereen, maar buiten de sociale huursector kun je echt wel wat vinden, zeker met z'n tweeen.
In Den Haag en Rotterdam is het helemaal makkelijk.
Amsterdam en Utrecht wat lastiger, maar aan de rand van die steden is altijd wel wat te vinden.
Beetje rondom centrum is een kwestie van goed zoeken.
  donderdag 25 juni 2009 @ 15:29:48 #243
62913 Blik
The one and Only!
pi_70361417
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 15:24 schreef Arvid het volgende:

[..]

Dat denkt iedereen, maar buiten de sociale huursector kun je echt wel wat vinden, zeker met z'n tweeen.
In Den Haag en Rotterdam is het helemaal makkelijk.
Amsterdam en Utrecht wat lastiger, maar aan de rand van die steden is altijd wel wat te vinden.
Beetje rondom centrum is een kwestie van goed zoeken.
Als je 800 euro per maand uit kunt geven dan kom je er inderdaad wel. Voor studenten is dat niet te doen. De doelgroep is ook niet voor niets studenten. Ik heb 3 jaar voor minder dan 300 euro p/m incl. servicekosten in een koopstudio gezeten van 40 M2 met eigen keuken en badkamer, dat doen weinigen mij na. Als je dan nog de winst meeneemt die ik heb gemaakt, dan heb ik eigenlijk gewoon gratis geleefd de afgelopen 3 jaar.
  donderdag 25 juni 2009 @ 15:45:01 #244
135333 SpaRood
pi_70361998
Als je zeker bent over je studiekeus en zeker weet dat je in die stad wil blijven voor de komende 4 of 5 jaar, en je hebt het geld, dan moet je uiteraard kopen want dat is goedkoper. Huren is alleen een optie voor mensen die niet kunnen kopen omdat ze niet de middelen hebben.
Drink ik.
pi_70385457
Hier even mijn ervaringen:

In april 2007 heb ik mijn studio gekocht voor 95000.
In maart 2009 heb ik mijn studio terugverkocht aan KS voor 97500 (terugkoopregeling). Ik heb na aftrek van KK 500 euro verdiend. Prima, ik wilde er vanaf ivm. crisis.
Nu is mijn studio verkocht voor 115.000 door KS aan een volgende koper.

Het enige wat ik terug moet betalen is HRA (hypotheekrenteaftrek). De rest is me kwijt gescholden, ik had ook nauwelijks dempers gebruikt, omdat ik op een gegeven moment ging werken en teveel verdiende voor de dempers (>20K).

Ik moet zeggen, ik heb prima gewoond voor 1,5/2 jaar, heb een redelijk bedrag betaald pm (bruto iets van 650) en heb er geen schulden aan overgehouden. Kan slechter.

Maar..... ik ben wel blij dat ik op tijd kon uitstappen, een deal kon sluiten met KS en de koper recht in de ogen kan kijken omdat ik niet de absurde vraagprijs van 115000 heb gevraagd. Dat het een onhoudbare piramide is op termijn lijkt me duidelijk. Ooit zullen er studenten de dupe zijn met onverkoopbare objecten.

Oja, berouw om de niet verzilverde winst heb ik niet. Koopstudio kennende zouden ze een heel stuk minder hard lopen als we geen deal hadden gehad. Ik ben er nu vanaf, dat telt, houdt geld over en woon nu gewoon in een eengezinswoning. Die woning is trouwens 135m2 en kostte rond de 2 ton, die kamer was een ton en 19m2.... Kamer staat in Utrecht, mijn huidige woning in Nieuwegein....

Ik zou het niet weer doen en mensen afraden, het is verleidelijk, maar ook een hele gevaarlijke constructie vol met speculatie.
My ¤0,02
pi_70385985
Zou er op de site van koopstudio niet zo'n teken moeten staan hoeveel de financiele risico's zijn bij het product wat men aanbied?
  vrijdag 26 juni 2009 @ 11:20:23 #247
135333 SpaRood
pi_70389630
Een studio moet je niet kopen via die vage constructies, maar gewoon particulier op Funda.nl
Dit kan o.a. door de overwaarde te gebruiken van het huis van je ouders.
Drink ik.
pi_70880482
nvm..

[ Bericht 51% gewijzigd door johking op 11-07-2009 17:41:42 ]
pi_71363195
Weet iemand hoe is verlopen met de obligatielening die ze hebben uitgeschreven:. www.koopstudio.nl/memorandum.pdf
Op de kvk site kun je zien dat de laatste jaarrekening van 2006 is.
Staat het een beetje stil daar?
  maandag 27 juli 2009 @ 13:32:42 #250
62913 Blik
The one and Only!
pi_71363395
quote:
Op maandag 27 juli 2009 13:27 schreef jantjevanleiden het volgende:
Weet iemand hoe is verlopen met de obligatielening die ze hebben uitgeschreven:. www.koopstudio.nl/memorandum.pdf
Op de kvk site kun je zien dat de laatste jaarrekening van 2006 is.
Staat het een beetje stil daar?
Geen idee, Ik heb in januari zonder veel problemen mijn studio in ieder geval verkocht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')