abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34987803
quote:
Op zondag 12 februari 2006 01:38 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hitler is toch verantwoordelijk voor 2e wereldoorlog?

1/2 wereldoorlog gaat in principe om zelfde redenen (nationalisme) maar met een break er tusse
1e wereldoorlog was hitler nog niet eens in de picture.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_34987806
quote:
Op zondag 12 februari 2006 01:39 schreef Drugshond het volgende:

[..]

BSB... niet crossover posten (oude quote in een nieuw jasje).

En het verhaal van de opvang van de joden in Marokko klopt overigens. Redelijk uniek als je het afzet tegen alle landen die wel onder een Nazi-bezettingsmacht hebben geleefd
Ook tijdens Ottomaans kalifaat toen Spanje aan huishouden begon heeft Turkije 250.000 Joden een tehuis aangeboden
  zondag 12 februari 2006 @ 01:41:19 #153
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_34987819
quote:

[..]

Ik heb zoveel dingen gezegd de laatste jaren dat ik soms inderdaad in herhaling val, maar er is geen sprake van opzet hoor.

˛
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_34987845
quote:
Op zondag 12 februari 2006 01:40 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

1e wereldoorlog was hitler nog niet eens in de picture.
behalve dat hij een sublieme officier was @ Duits front en 3 jaar na 1e wereldoorlog zijn eigen partij opricht en coupe probeert te plegen omdat hij zich verradden voelt?
pi_34987848
quote:

[..]

En het verhaal van de opvang van de joden in Marokko klopt overigens. Redelijk uniek als je het afzet tegen alle landen die wel onder een Nazi-bezettingsmacht hebben geleefd
aan de andere kant zaten er ook zat Arabieren in de SS. Ze schenen nogal goed te zijn in de Joden-jacht.
pi_34987862
quote:
Op zondag 12 februari 2006 01:42 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

aan de andere kant zaten er ook zat Arabieren in de SS. Ze schenen nogal goed te zijn in de Joden-jacht.
bron enzo>?
pi_34987873
topic is door ons allen verkracht
pi_34987881
quote:
Op zondag 12 februari 2006 01:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

behalve dat hij een sublieme officier was @ Duits front en 3 jaar na 1e wereldoorlog zijn eigen partij opricht en coupe probeert te plegen omdat hij zich verradden voelt?
maar dus niet verantwoordelijk was voor miljoenen doden in de 1e wereldoorlog. Maar goed als je die er bij wilt hebben, prima. Religie heeft een voorsprong die groot genoeg is om dit er ook nog bij te voegen.
  zondag 12 februari 2006 @ 01:44:58 #159
13462 BansheeBoy
pi_34987898
quote:

[..]

Dat klopt, het waren er een stuk of 100/200, laten we zeggen 0,001% van de Westerlingen. Ik kan er met mijn pet niet bij dat het o zo "superieure" Westen verantwoordelijk is voor 6 miljoen (of minder) dode Joden en voor bv. de atoombom op Hiroshima.

Dan vraag ik me af wie hier achterlijk is.

˛
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_34987923
quote:
Op zondag 12 februari 2006 01:44 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

maar dus niet verantwoordelijk was voor miljoenen doden in de 1e wereldoorlog. Maar goed als je die er bij wilt hebben, prima. Religie heeft een voorsprong die groot genoeg is om dit er ook nog bij te voegen.
tussen 50/70 miljoen slachtoffers (2e wereldoorlog)
1. De Soviet Unie onder Stalin: 62 miljoen doden

kom met cijfers vriend
pi_34987952
quote:
Op zondag 12 februari 2006 01:44 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat klopt, het waren er een stuk of 100/200, laten we zeggen 0,001% van de Westerlingen. Ik kan er met mijn pet niet bij dat het o zo "superieure" Westen verantwoordelijk is voor 6 miljoen (of minder) dode Joden en voor bv. de atoombom op Hiroshima.

˛
agie, voeg mij eens toe
  zondag 12 februari 2006 @ 01:52:38 #162
13462 BansheeBoy
pi_34988024
quote:
Op zondag 12 februari 2006 01:47 schreef Triggershot het volgende:

[..]

agie, voeg mij eens toe
Waar moet ik je toevoegen?

˛
pi_34988038
quote:
Op zondag 12 februari 2006 01:52 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Waar moet ik je toevoegen?

˛
triggershot@hot...
  zondag 12 februari 2006 @ 01:56:42 #164
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_34988085
quote:

[..]

Die ken ik en opgezocht.. dat waren slechts 4 (kleine) divisies en daarvan zijn er 2 operationeel in dienst geweest.
Als je de divisie getallen afzet tegen het vrijwilligersdeels wat onder de SS ging vechten kun je leuke of niet zo'n leuke conclusies trekken....

Maar was WO-II een religeus conflict ?!
  zondag 12 februari 2006 @ 02:00:17 #165
89730 Drugshond
pi_34988158
quote:

[..]

˛
wie noemt wie hier achterlijk? En wie heeft het over "het Westen"? We hebben/hadden het over de doden die uit naam van religie worden gemaakt, RELIGIE. Dus christendom, islam, jodendom, etc.

pff, ik vraag me idd af wie er achterlijk is.
pi_34988215
quote:
Op zondag 12 februari 2006 02:01 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

wie noemt wie hier achterlijk? En wie heeft het over "het Westen"? We hebben/hadden het over de doden die uit naam van religie worden gemaakt, RELIGIE. Dus christendom, islam, jodendom, etc.

pff, ik vraag me idd af wie er achterlijk is.
maak je geen zorgen stalin/hitler maken het goed.
En dat in een korter periode.
pi_34988216
quote:
Op zondag 12 februari 2006 01:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

tussen 50/70 miljoen slachtoffers (2e wereldoorlog)
1. De Soviet Unie onder Stalin: 62 miljoen doden

kom met cijfers vriend
cijfers. Ah. Klein probleem. Cijfers van de middeleeuwen zijn lastig terug te halen, daar deden ze niet aan in die tijd. En om nou elk slachtoffer van moslimaanslagen bij elkaar op te gaan zitten tellen om 2 uur 's morgens, heb ik ook geen zin in. Owh, en het tellen van slachtoffers van AIDS omdat de missionarissen vertelden dat condooms toch niet helpen, wordt ook vrij lastig he?

Tis toch vrij kut, merk ik weer, de kant van gelovigen verdedigen. Ze houden geen cijfers bij, niets. Kunnen er geen religieuze accountants komen of zo?
pi_34988240
quote:
Op zondag 12 februari 2006 02:04 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

cijfers. Ah. Klein probleem. Cijfers van de middeleeuwen zijn lastig terug te halen, daar deden ze niet aan in die tijd. En om nou elk slachtoffer van moslimaanslagen bij elkaar op te gaan zitten tellen om 2 uur 's morgens, heb ik ook geen zin in. Owh, en het tellen van slachtoffers van AIDS omdat de missionarissen vertelden dat condooms toch niet helpen, wordt ook vrij lastig he?

Tis toch vrij kut, merk ik weer, de kant van gelovigen verdedigen. Ze houden geen cijfers bij, niets. Kunnen er geen religieuze accountants komen of zo?
Ah, je probeert mijn verzoek voor cijfers te ontwijken, met een mooi verhaal erom heen..
Jammer
pi_34988243
quote:
Op zondag 12 februari 2006 01:56 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Die ken ik en opgezocht.. dat waren slechts 4 (kleine) divisies en daarvan zijn er 2 operationeel in dienst geweest.
Als je de divisie getallen afzet tegen het vrijwilligersdeels wat onder de SS ging vechten kun je leuke of niet zo'n leuke conclusies trekken....

Maar was WO-II een religeus conflict ?!
nope, maar ik dacht, ik meld het maar even, voordat we de rol van Arabieren in de Tweede Wereldoorlog gaan verheerlijken.
pi_34988317
quote:
Op zondag 12 februari 2006 02:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ah, je probeert mijn verzoek voor cijfers te ontwijken, met een mooi verhaal erom heen..
Jammer
ik wil best cijfers op gaan zoeken voor je. Maar dan kom je uit op schattingen, veronderstellingen etc. En die zijn ook weer makkelijk onderuit te trappen, dus begin ik er niet aan.
Jammer hč?

Maar troost je, zo voel ik me elke keer als ik om bronnen vraag of Jezus/Mohammed/Mozes echt bestaan heeft.
pi_34988363
quote:
Op zondag 12 februari 2006 02:11 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

ik wil best cijfers op gaan zoeken voor je. Maar dan kom je uit op schattingen, veronderstellingen etc. En die zijn ook weer makkelijk onderuit te trappen, dus begin ik er niet aan.
Jammer hč?

Maar troost je, zo voel ik me elke keer als ik om bronnen vraag of Jezus/Mohammed/Mozes echt bestaan heeft.
Mohammed heeft dus wel een graf
pi_34988373
quote:
Op zondag 12 februari 2006 02:00 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Dan maar een big-bang na @27 deeltjes.
pas je op dat je de christenen niet beledigd? De big-bang theorie is nogal een heet hangijzer bij hun.
pi_34988374
quote:
Op zondag 12 februari 2006 01:27 schreef Drugshond het volgende:

[..]

ff je beeldvorming omver werpen...

In hoeverre denk je in een streng protestantse gemeente te kunnen integreren als je een kind hebt van een buitemechtelijk huwelijk ?
Of als als je niet elke zondag naar de kerk gaat.

Is dat een recht... of een betonnenmuur van de samenleving ?
Dat heeft toch niets met de staatsinrichting te maken.
pi_34988379
quote:
Op zondag 12 februari 2006 02:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

bron enzo?
pi_34988384
quote:
Op zondag 12 februari 2006 02:00 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Dan maar een big-bang na @27 deeltjes.
haha en jou weer overuren bezorgen?
pi_34988437
overigens was Mohammed best gewelddadig, voor een vreedzaam persoon:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mohammed

Battle hier, destruction daar.......je zou bijna denken dat die tekening met die bom niet zo gek ver van de waarheid zat.......
pi_34988491
lukt het met het bewijs van Mohammed rond te krijgen, Trigger?
pi_34988494
quote:
Op zondag 12 februari 2006 02:16 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

bron enzo?
http://www.wereldorientatie.net/htm/lesprogramma/de%20islam.htm
http://www.ontdekislam.nl/islam.php

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2006 02:26:29 ]
pi_34988563
flinterdun bewijs natuurlijk. Hoe weet je zeker dat hij daar ligt?

ben benieuwd hoe je daar op reageert. Kun je de link naar je reactie in m'n fotoboek plaatsen? Dan lees ik hem morgen wel. Heb ik wat te lachen Ik ga nu slapen, trusten.
pi_34988613
quote:
Op zondag 12 februari 2006 02:29 schreef SocialDisorder het volgende:
flinterdun bewijs natuurlijk. Hoe weet je zeker dat hij daar ligt?

ben benieuwd hoe je daar op reageert. Kun je de link naar je reactie in m'n fotoboek plaatsen? Dan lees ik hem morgen wel. Heb ik wat te lachen Ik ga nu slapen, trusten.
thnx voor de duidelijkheid, kan ik ook meteen kappen tegen jou te reageren.
pi_34990724
quote:
Op zondag 12 februari 2006 01:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Sublieme officier ? Hoe verzin je het. Hitler's rang in de eerste wereldoorlog was " Gefreiter".
Dat is beslist geen officier, maar de hoogste graad waartoe een gewoon soldaat kan opstijgen.
In het engels heet dat private.
  zondag 12 februari 2006 @ 09:33:27 #184
3542 Gia
User under construction
pi_34990808
quote:
Op zondag 12 februari 2006 02:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

In Santiago de Compostella ligt ook één van de apostelen begraven. (Jacobus) Zo'n zelfde soort tombe als die van Mohammed. Ze zijn dan ook gelijkwaardig in onze opinie.

Jezus heeft uiteraard geen graf. Hij is verrezen.
pi_34991053
Het is toch allemaal nog al eenzijdig vind ik.

Al jaren verschijnen er in Arabische landen spotprenten waarbij Joden en Westerlingen belachelijk worden gemaakt.
Nu is het 1x andersom en de hel breekt los.

Natuurlijk hoef je elkaar niet bewust te beledigen, maar hier verwijt de pot de ketel enz.

De Islam wordt eigenlijk echt beledigd door mensen die aanslagen en moorden plegen uit naam daarvan.
Ook het gedrag van onze eigen islamitische jeugd draagt niet bij aan een positieve beeldvorming.

Juist als de gekwetste moslims zich minder agressief zouden opstellen, en op een beschaafde manier hun ongenoegen zouden uiten, zou er meer respect voor hun komen.

Het wordt wel normaal gevonden om westerlingen maar honden en varkens te noemen.
Ook hier in dit topic wordt iemand waar men het niet mee eens is, gelijk weer hond genoemd.
Onlangs een aantal jonge Marokkanen die gekwetst waren door de spotprenten: Maria is een Hoer riepen ze.
Nou dan doe je precies hetzelfde, lekker slim hoor.

Respect krijg je in de westerse wereld niet door je als een macho te gedragen.
Respect krijg je hier door te laten zien dat je je beschaafd kunt gedragen.

Diplomatieke onschendbaarheid is niet voor niets afgesproken door ALLE landen.
Jammer dat in Syrië en Libanon dat blijkbaar geen zier uitmaakt. Toont wel aan hoe betrouwbaar afspraken zijn met deze regeringen.

Ik denk trouwens dat de hele rel is opgeblazen door terroristische groepen die hier baat bij hebben.
De spotprenten waren nl reeds in september verschenen. Daarna zijn ze in een Egyptische krant getoond. Na NORMALE reacties van afkeuring, zijn er verder toen geen rellen ontstaan.

Nu, "toevallig" precies op het moment dat er een nieuwe Iraanse Hitler opgestaan is, gebeurt er dit?
Alles wordt in scene gezet.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
pi_34991432
quote:
Op zondag 12 februari 2006 06:15 schreef dvdsaigon het volgende:
[WFL] discussie...bla bla bla. [Akkersloot mode]..
daar heb je weer zo een

[ Bericht 45% gewijzigd door Drugshond op 12-02-2006 10:37:15 ]
pi_34991496
quote:
Op zondag 12 februari 2006 09:33 schreef Gia het volgende:

[..]

In Santiago de Compostella ligt ook één van de apostelen begraven. (Jacobus) Zo'n zelfde soort tombe als die van Mohammed. Ze zijn dan ook gelijkwaardig in onze opinie.

Jezus heeft uiteraard geen graf. Hij is verrezen.
Ja en ik kan je 1000den graven van metgezellen tonen, so?
  zondag 12 februari 2006 @ 10:41:09 #188
89730 Drugshond
pi_34991545
Ergens ben ik toch blij dat deze discussie (een beetje) van de grond is gekomen.
Het is niet de manier waarop, maar wel de manier waarom ?
pi_34991804
quote:
Op zondag 12 februari 2006 10:41 schreef Drugshond het volgende:
Ergens ben ik toch blij dat deze discussie (een beetje) van de grond is gekomen.
Het is niet de manier waarop, maar wel de manier waarom ?
Hoe kom je erbij van de grond.
De meeste moslims doen hier hun uiterste best de discussie te verstoren.

Mutant mod zomaar topic's weg die hem niet wel gevallig zijn maar die wel een nieuw licht werpen op de discussie.
Hij stuurt ze zomaar naar cultuur en historie terwijl het over een actuele ACHTERGROND gaat. Tekenend voor zijn inzicht.

Kijk hier maar een s naar en doe er iets mee.
Taqiyya and kitman
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
pi_34992170
quote:
Op zondag 12 februari 2006 11:00 schreef typtypo het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij van de grond.
De meeste moslims doen hier hun uiterste best de discussie te verstoren.

..............
Deze topics draaien onderhand op een handjevol users, de meeste mensen hebben allang de onontkoombare conclusie getrokken: knettergek.
pi_34992314
quote:
Op zondag 12 februari 2006 11:21 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Deze topics draaien onderhand op een handjevol users, de meeste mensen hebben allang de onontkoombare conclusie getrokken: knettergek.
Knettergek maar wel heel bewust.
Islam is eigenlijk politiek maar eist bescherming als godsdienst.

Moslims kennen idd de scheiding kerk en staat niet.

Dus islam is een politiek systeem met godsdienstige elemementen en behoeft dus ook geen godsdienstige bescherming los van de vraag of dat okee is.

Zolang men dit blijft herhalen blijft de discussie zuiver en kunnen moslims niet in hun slachtofferrol kruipen.
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
  zondag 12 februari 2006 @ 11:36:27 #192
89730 Drugshond
pi_34992468
quote:
Op zondag 12 februari 2006 11:36 schreef Drugshond het volgende:
foutje
www.jihadwatch.org
pi_34993023
quote:
Op zondag 12 februari 2006 11:29 schreef typtypo het volgende:

[..]

Knettergek maar wel heel bewust.
Islam is eigenlijk politiek maar eist bescherming als godsdienst.

Moslims kennen idd de scheiding kerk en staat niet.

Dus islam is een politiek systeem met godsdienstige elemementen en behoeft dus ook geen godsdienstige bescherming los van de vraag of dat okee is.

Zolang men dit blijft herhalen blijft de discussie zuiver en kunnen moslims niet in hun slachtofferrol kruipen.
Jammer dan voor de moslims, dan gaat hun geloofje, en zijzelf, samen met een onwerkbaar politieksysteem ten onder.
We zullen de periode Bush moeten uitzitten maar daarna gaat het roer om. De bemoeienis van het Westen met het Midden Oosten blijkt een volstrekt averechts effect te hebben, de te volgen politiek lijkt me dan vrij voor de hand liggen. Dit is een vreselijke verspilling van energie, en waarom zouden we eigenlijk?
pi_34993031
quote:

[..]

Ik kan er met mijn pet niet bij dat het o zo "superieure" Westen verantwoordelijk is voor 6 miljoen (of minder) dode Joden en voor bv. de atoombom op Hiroshima.

Het merendeel van de mensheid overal ter wereld, laten we voor onze nazaten hopen dat onze hersenen stiekem toch nog langzaam verder evolueren.

Maar waar komt toch dat verschil vandaan tussen het Westen waar je grappig bedoelde, maar helaas onbedoeld beledigende, cartoons mag publiceren en het Midden-Oosten waar je in naam van een boek consulaten mag afbranden en soeverein gebied mag aanvallen? Daarnaast die moslims in Europa die onder andere graag auto's afbranden en het overgrote deel van de Europese moslims die dat niet wil afkeuren.

Europa is van oudsher een kolonialistische onderdrukker met weinig mededogen voor niet-Westerlingen, maar dit veranderde na de Tweede Wereldoorlog. Dezelfde ironie van het menszijn die ervoor zorgt dat de wereld nu overhoop ligt door cartoons heeft ervoor gezorgd dat het Westen een collectief geweten heeft gekregen door de verschrikkelijke gebeurtenissen van de holocaust, de Tweede Wereldoorlog en de Koude Oorlog. Jij bent hier ook eigenlijk omdat we dat collectieve geweten hebben, omdat onze ouders en grootouders een lesje in respect en medemenselijkheid hebben gehad en dat aan ons doorgaven, omdat we buitenlanders onderdak gingen bieden in plaats van het af te nemen, omdat we zijn gestopt met kolonialiseren maar in plaats daarvan zijn begonnen met ontwikkelingssamenwerking.

Als je aan de holocaust komt kom je aan het geweten van Europa, dat lijkt me toch juist iets om te koesteren. Een paar weken nadat Iran officieel de holocaust ontkende stond Frankrijk zijn kernkoppen te poetsen... weinig vonden het vreemd.
Jaja...
pi_34993556
Om over die miljoenen en miljoenen die moslims over de kling gejaagd nog maar te zwijgen.
Helaas hebben moslims daar nooit lering uit getrokken, en worden de misdaden zefs genegeerd of zelfs ronduit ontkend.
pi_34993584
Ach, wie probeer ik te overtuigen?
pi_34994224
quote:
Op zondag 12 februari 2006 12:19 schreef Godslasteraar het volgende:
Ach, wie probeer ik te overtuigen?
Ik zou er vooral op blijven hameren dat de islam een politiek systeem is.

Dat niet vaak genoeg gezegd worden.
Het gaat vooral om mensen die nog niet beseffen dat er voordurend gebruik gemaakt wordt van anti-discussie technieken zoals TAQIYYA om politieke doelen te bereiken.
Niks geen conspiracy theorieen.
Nee gewoon technieken in een politiek debat.

http://www.ci-ce-ct.com/Feature%20articles/02-12-2002.asp

Neem deze tips ter harte en prik de luchtballonen met deze kennis door.
www.jihadwatch.org
  zondag 12 februari 2006 @ 12:58:17 #199
13462 BansheeBoy
pi_34994809
quote:
Op zondag 12 februari 2006 12:42 schreef typtypo het volgende:

Het gaat vooral om mensen die nog niet beseffen dat er voordurend gebruik gemaakt wordt van anti-discussie technieken zoals TAQIYYA om politieke doelen te bereiken.
Niks geen conspiracy theorieen.
Taqiyya is een Sjie-ītische aangelegenheid, het overgrote deel van de Moslims, de Soennieten, hebben hier niks mee.

˛
pi_34996356
Ibn Warraq

This raises another more general problem: the inability of the West to defend itself intellectually and culturally. Be proud, do not apologize. Do we have to go on apologizing for the sins our fathers? Do we still have to apologize, for example, for the British Empire, when, in fact, the British presence in India led to the Indian Renaissance, resulted in famine relief, railways, roads and irrigation schemes, eradication of cholera, the civil service, the establishment of a universal educational system where none existed before, the institution of elected parliamentary democracy and the rule of law? What of the British architecture of Bombay and Calcutta? The British even gave back to the Indians their own past: it was European scholarship, archaeology and research that uncovered the greatness that was India; it was British government that did its best to save and conserve the monuments that were a witness to that past glory. British Imperialism preserved where earlier Islamic Imperialism destroyed thousands of Hindu temples.

On the world stage, should we really apologize for Dante, Shakespeare, and Goethe? Mozart, Beethoven and Bach? Rembrandt, Vermeer, Van Gogh, Breughel, Ter Borch? Galileo, Huygens, Copernicus, Newton and Darwin? Penicillin and computers? The Olympic Games and Football? Human rights and parliamentary democracy? The west is the source of the liberating ideas of individual liberty, political democracy, the rule of law, human rights and cultural freedom. It is the west that has raised the status of women, fought against slavery, defended freedom of enquiry, expression and conscience. No, the west needs no lectures on the superior virtue of societies who keep their women in subjection, cut off their clitorises, stone them to death for alleged adultery, throw acid on their faces, or deny the human rights of those considered to belong to lower castes.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')