als het over Turkije gaat wil men ( ik zeg niet jij) wel eens anders beredeneren omdat er daar een moslim partij aan de macht is.quote:Op zondag 12 februari 2006 00:18 schreef Singa het volgende:
[..]
Ik probeerde alleen maar aan te geven dat een politieke partij gestoeld op een bepaalde godsdienst (met hoeveel zetels dan ook) niets afdoet aan het feit dat er scheiding bestaat tussen kerk en staat.
Atatürk, de grondlegger van het moderne turkije had het goed geschoten met de afschaffing van het kalifaat in 1924quote:Op zondag 12 februari 2006 00:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In turkije/syrie/egypte ook wat dat betreft
quote:Op zondag 12 februari 2006 00:21 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Atatürk, de grondlegger van het moderne turkije had het goed geschoten met de afschaffing van het kalifaat in 1924
hij had wel door hoe zeer de islaam de ontwikkeling van het land tegenhield
verstandige ,man![]()
ik zag laatst een documentaite over zijn leven.quote:Op zondag 12 februari 2006 00:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
je hebt geen idee wat voor tiran hij was
Westerse deel van Turkije is rijker als Nederland, Oosterse kant is nog armer dan een NL azielzoekerquote:Op zondag 12 februari 2006 00:23 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
ik zag laatst een documentaite over zijn leven.
hij wou turkeije moderniseren.. en dat is hem gelukt.. door de islaam te ketenen
Wat voor creatief boekhouden gebruik je daarvoor?quote:Op zondag 12 februari 2006 00:24 schreef Triggershot het volgende:
Westerse deel van Turkije is rijker als Nederland, Oosterse kant is nog armer dan een NL azielzoeker
Ik weet niet genoeg over de situatie in Turkije.quote:Op zondag 12 februari 2006 00:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
als het over Turkije gaat wil men ( ik zeg niet jij) wel eens anders beredeneren omdat er daar een moslim partij aan de macht is.
quote:Op zondag 12 februari 2006 00:26 schreef Singa het volgende:
[..]
Wat voor creatief boekhouden gebruik je daarvoor?
Dat oost armer is dan west wist en geloof ik wel, maar ik bedoel dat west rijker is dan NL.quote:Op zondag 12 februari 2006 00:31 schreef Triggershot het volgende:
Westen [afbeelding]
Oosten [afbeelding]
kraam geen onzin:quote:Op zondag 12 februari 2006 00:27 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Djihaad - "De strijd tegen de ongelovigen met het doel hen óf voor de Islam te winnen óf te onderwerpen en uit te roeien, voor het geval zij weigeren moslim te worden"
ja dat is weer minder mooi idd
ik heb over particulierenquote:Op zondag 12 februari 2006 00:32 schreef Singa het volgende:
[..]
Dat oost armer is dan west wist en geloof ik wel, maar ik bedoel dat west rijker is dan NL.
GDP niet gecorrigeerd voor PPP:
$600.8 billion (2005 est.) 16 miljoen inw.
$344.8 billion (2005 est.) 70 miljoen inw.
Heb je toevallig een soort van quote 500 uit turkije kunnen we wel ff vergelijkenquote:Op zondag 12 februari 2006 00:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ik heb over particulieren![]()
ze kunnen NL natuurlijk niet overtreffen met zo een arm westen he
niet zo 123. zal eens kijke of ik x kan vindenquote:Op zondag 12 februari 2006 00:37 schreef Singa het volgende:
[..]
Heb je toevallig een soort van quote 500 uit turkije kunnen we wel ff vergelijken![]()
Ja... terug naar de ophefquote:Op zondag 12 februari 2006 00:38 schreef Triggershot het volgende:
niet zo 123. zal eens kijke of ik x kan vinden
gaan we niet erg offtopic?
Goed nu de inwerking op de praktijk.quote:Op zondag 12 februari 2006 00:11 schreef Triggershot het volgende:
Het convenant van bescherming legt aan ons zekere verplichtingen op tegenover Ahl Adh-Dimmah. Zij zijn onze buren, onder onze beschutting en bescherming met de garantie van God, Zijn Boodschapper, vrede zij met hem, en de godsdienst van de islam. Wie ook deze verplichtingen tegen één van hen schendt, door zijn reputatie te schaden, of door hem een letsel te berokkenen, heeft het Convenant van God en Zijn Boodschapper, vrede zij met hem, verbroken, en zijn gedrag botst met de leerstellingen van de islam". (Al-Furooq, door Al-Qarafi)
"Diegene die een Dhimmi kwaad toebrengt, en hij die mij kwaad toebrengt, ergert God" (gemeld door At-Tabarani in Al-Awsat)
"Iemand die een Dhimmi doodt, zal zelfs niet de geur van het Paradijs ruiken." (eveneens gemeld door At-Tabarani in Al-Awsat)
"Wie een Dhimmi kwaad toebrengt, van hem ben ik de vijand, en ik zal zijn vijand zijn op de Oordeelsdag." (gemeld door Al-Khatib)
"Op de Dag van het Oordeel zal ik twist leveren met iedereen die een persoon van onder de Mensen van het Convenant onderdrukt, zijn rechten breekt, die hem verantwoordelijkheden geeft die zijn krachten te boven gaan, of die hem iets ontneemt tegen hun wil." (Gemeld door Abu Dawood).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zijn we toch weer (een beetje) terug bij de queste van die spotprentjes.I
De invloed van een willekeurig geloof en de praktijk voorbeelden hiervan. Zonder te schelden ![]()
Jemig.....quote:Op zondag 12 februari 2006 00:15 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
het probleem met religie is ( en ik kan het weten, ik ben zeer religieus opgevoed)..
is dat je wordt opgevoed in het idee dat jou god de ware is en de andere goden slechts afgoden zijn
en dat als iedereen is zoals jij( dus religieus is) dat het dan vrede op aarde word.
dus het neerkijken op anders denkenden zit er in religies zoals de islam en christendom gewoon ingebakken.
het zijn intolerante en agressieve godsdiensten ( oh het oude testament, je moest eens weten)
maar goed dat vinden christenen en moslims natuurlijk niet... die vinden hun godsdienst juist uiterst vreedzaam..
tja..
dan zeg ik.. laten we teksten er bij halen
dan blijft er van de tolerantie en vredigheid weinig over
quote:Op zondag 12 februari 2006 00:44 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Goed nu de inwerking op de praktijk.![]()
Heeft een jood in Iran of Saudi Arabie (extreem voorbeeld) dezelfde rechten, plichten als zijn medeburgers en hetzelfde aanzien ?. Je zou maar als jood dagelijks in de krant moeten lezen dat er de spot wordt gedreven met de geschiedenis en het heden van je ras/geloofsovertuiging.
Niet dat Nederland nou een geweldig klassikaal voorbeeld is van hoe het wel of niet moet ? (lekker dubbelzinnig).. Iedereen heeft dezelfde kansen... totdat je je naam op de CV zet.
In je Koran voorbeelden van humanitaire uitspraken mis ik een heel belangrijke... (kun je vast wel opzoeken). In hoeverre kun je iemand vergeven die je geloof moedwillig heeft beschadigd.De vergelijking kan je helaas niet maken omdat er in SA helaas een hypocriet ( dictatoriaal ) koningshuis is die sharia alleen gebruikt wanneer het uit komt. De vergelijkingen in praktijk kunnen alleen gemaakt worden met kalifaten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zijn we toch weer (een beetje) terug bij de queste van die spotprentjes.I
De invloed van een willekeurig geloof en de praktijk voorbeelden hiervan. Zonder te schelden ![]()
Zie bijvoorbeeld kalifaat van cordoba![]()
quote:Op zondag 12 februari 2006 00:49 schreef Triggershot het volgende:
Zie bijvoorbeeld kalifaat van cordoba
quote:Op zondag 12 februari 2006 01:02 schreef SocialDisorder het volgende:
ja gestemd op de poll, hoewel een poll redelijk overbdogi is. De geschiedenis heeft al bewezen dat religie polariserend en discrimerend is.
Religie heeft meer doden op zijn geweten dan Stalin, Hitler en Genghis Kahn tezamen.
sorry, je hebt gelijk. Als je de 800 jaar terreur van het Moslimleger op Noord-Afrika en het Midden-Oosten, de kruistochten, de Twin Towers, de Taliban, de Spaanse Inquisitie, de "voorlichting" van de katholieken over condooms, de zelfmoordaanslagen en de uitroeiing van de inheemse Amerikanen niet meetelt, dan niet nee.quote:
Ik sprak niet voor nix voorbeelden in extrema (Iran, S.A). Bewust feitelijk onjuist mijnerzijds (maar dat gaf ik al toe).quote:Op zondag 12 februari 2006 00:49 schreef Triggershot het volgende:
De vergelijking kan je helaas niet maken omdat er in SA helaas een hypocriet ( dictatoriaal ) koningshuis is die sharia alleen gebruikt wanneer het uit komt. De vergelijkingen in praktijk kunnen alleen gemaakt worden met kalifaten.
Zie bijvoorbeeld kalifaat van cordoba
Dude, Ghengis khan, Timoer lenk. Hitler/Stalin (resultaat van 1e wereld oorlog )quote:Op zondag 12 februari 2006 01:10 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
sorry, je hebt gelijk. Als je de 800 jaar terreur van het Moslimleger op Noord-Afrika en het Midden-Oosten, de kruistochten, de Twin Towers, de Taliban, de Spaanse Inquisitie, de "voorlichting" van de katholieken over condooms, de zelfmoordaanslagen en de uitroeiing van de inheemse Amerikanen niet meetelt, dan niet nee.
vandaar die brandende vlaggen, das voor de verlichting!quote:zijn Turkije , Marroko op dit moment niet bezig aan hun flower-power periode. Van verlichting.
Koning van Marokko heeft zich zelf Emir el moeminoen genoemdquote:Op zondag 12 februari 2006 01:13 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik sprak niet voor nix voorbeelden in extrema (Iran, S.A). Bewust feitelijk onjuist mijnerzijds (maar dat gaf ik al toe).
Leuk/Mooi verhaal, een vergevingszinde samenleving. In al zijn of haar facetten.Ik moet het verhaal nog verder op mij laten inwerken (onderzoeken), maar klinkt een beetje als de flower-power peiode. Van vrije beleving en overtuiging. En met recht een maakbare samenleving.
ff de vraag leuk terugspiegelen..... zijn Turkije , Marroko op dit moment niet bezig aan hun flower-power periode. Van verlichting. En omgekeerd ook weer een verlichting voor het westen.
je punt is? Dat zij meer nodeloze slachtoffers hebben gemaakt dan de drie grootste religies?quote:Op zondag 12 februari 2006 01:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dude, Ghengis khan, Timoer lenk. Hitler/Stalin (resultaat van 1e wereld oorlog )
Ga aub eerst even je geschiedenis leren.
dat het niet religies zijn dat slachtoffers maakt maar naar machtgeile idioten.quote:Op zondag 12 februari 2006 01:17 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
je punt is? Dat zij meer nodeloze slachtoffers hebben gemaakt dan de drie grootste religies?
dan heb je heel mijn punt dus gemist. helaas.quote:Op zondag 12 februari 2006 01:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
dat het niet religies zijn dat slachtoffers maakt maar naar machtgeile idioten.
uit naam van eigen belang/interesse zijn er meer slachtoffers gemaakt dan religiequote:Op zondag 12 februari 2006 01:20 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
dan heb je heel mijn punt dus gemist. helaas.
nog een poging dan;
uit naam van religie zijn meer slachtoffers gemaakt, dan Stalin, Hitler en Genghis Kahn bij elkaar.
Kom hier ook ff kijken:quote:Op zondag 12 februari 2006 01:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
uit naam van eigen belang/interesse zijn er meer slachtoffers gemaakt dan religie
elk slachtoffer in naam van religie is automatisch gemaakt uit eigen belang. Je vergelijking loopt dus mank.quote:Op zondag 12 februari 2006 01:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
uit naam van eigen belang/interesse zijn er meer slachtoffers gemaakt dan religie
lees toevoeging in vorige postquote:Op zondag 12 februari 2006 01:24 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
elk slachtoffer in naam van religie is automatisch gemaakt uit eigen belang. Je vergelijking loopt dus mank.
ff je beeldvorming omver werpen...quote:Op zondag 12 februari 2006 00:13 schreef Singa het volgende:
Lekkere vergelijking ook... we zijn niet het Christelijke Koninkrijk der Nederlanden. Het blijft zo dat kerk en staat strikt gescheiden zijn.
Dan nog heeft religie een ruime voorsprong. En dan reken ik ook 6 miljoen doden van de holocaust mee in het rijtje "idioten dat uit imperealistisch oogmerk handelen". Alleen de Inquisities worden al geschat op ruim 8 miljoen.quote:ik begrijp je punt goed, alleen jij hebt blijkbaar nog niet door, hoeveel doden er afgelopen eeuw in Europa zijn gevallen door nieuwe ideologien/imperialistische flicten
quote:Op zondag 12 februari 2006 01:16 schreef SocialDisorder het volgende:
vandaar die brandende vlaggen, das voor de verlichting!
sorry moest hem inkoppen
Vergeet daarbij niet dat de Holocaust een volledig Westerse aangelegenheid was, weet je hoveel Joden er zijn verraden door 100% Nederlanders die daarvoor in ruil op een knijpkat hoopten? Terwijl op dat moment juist veel Joden richting Marokko gingen omdat ze daar daadwerkelijk op bescherming konden rekenen en konden vertoeven op erbermelijk wijze.quote:Op zondag 12 februari 2006 01:27 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Dan nog heeft religie een ruime voorsprong. En dan reken ik ook 6 miljoen doden van de holocaust mee in het rijtje "idioten dat uit imperealistisch oogmerk handelen". Alleen de Inquisities worden al geschat op ruim 8 miljoen.
geen idee, welke kant speel ik op dan, en welk goal heb ik ingekopt?quote:Op zondag 12 februari 2006 01:30 schreef Drugshond het volgende:
[..]
![]()
(dubbel)
Sta je niet te koppen voor eigen goal ?
De slavernij op honderden miljoenen.quote:Op zondag 12 februari 2006 01:27 schreef SocialDisorder het volgende:
Dan nog heeft religie een ruime voorsprong. En dan reken ik ook 6 miljoen doden van de holocaust mee in het rijtje "idioten dat uit imperealistisch oogmerk handelen". Alleen de Inquisities worden al geschat op ruim 8 miljoen.
1e wereldoorlog 9 miljoen doden...quote:Op zondag 12 februari 2006 01:27 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
leer eerst eens lezen, en ga dan pas reageren, alsjeblieft. Het staat ook duidelijk in de post dat ik de holocaust in het rijtje doden onder Hitler/Stalin/Kahn reken.quote:Op zondag 12 februari 2006 01:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Vergeet daarbij niet dat de Holocaust een volledig Westerse aangelegenheid was, weet je hoveel Joden er zijn verraden door 100% Nederlanders die daarvoor in ruil op een knijpkat hoopten? Terwijl op dat moment juist veel Joden richting Marokko gingen omdat ze daar daadwerkelijk op bescherming konden rekenen en konden vertoeven op erbermelijk wijze.
[afbeelding]²
En dan wordt er voornl. stilgestaan bij het 6 mljoen getal, wat een egoïsme.quote:Op zondag 12 februari 2006 01:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
1e wereldoorlog 9 miljoen doden...
Tijdens de Tweede Wereldoorlog vielen er naar schatting tussen 50 en 70 miljoen
Oorlog Afghanistan 1,5 miljoen.
ik had het over stalin, hitler en Kahn, de 3 grootste massa-moordenaars van de geschiedenis, tov de drie grootste religies. Nu geen dingen erbij slepen die er niets mee te maken hebben.quote:Op zondag 12 februari 2006 01:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
1e wereldoorlog 9 miljoen doden...
Tijdens de Tweede Wereldoorlog vielen er naar schatting tussen 50 en 70 miljoen
Oorlog Afghanistan 1,5 miljoen.
moet ik verder opnoemen?
Dat ontken ik ook nergens, sterker nog, ik bevestig je. Je zou het dus met me eens moeten zijn.quote:Op zondag 12 februari 2006 01:35 schreef SocialDisorder het volgende:
Het staat ook duidelijk in de post dat ik de holocaust in het rijtje doden onder Hitler/Stalin/Kahn reken.
Hitler is toch verantwoordelijk voor 2e wereldoorlog?quote:Op zondag 12 februari 2006 01:37 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
ik had het over stalin, hitler en Kahn, de 3 grootste massa-moordenaars van de geschiedenis, tov de drie grootste religies. Nu geen dingen erbij slepen die er niets mee te maken hebben.
sorry, ben er inmiddels aan gewend geraakt dat je mijn argumenten bestrijdtquote:Op zondag 12 februari 2006 01:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat ontken ik ook nergens, sterker nog, ik bevestig je. Je zou het dus met me eens moeten zijn.²
BSB... niet crossover postenquote:Op zondag 12 februari 2006 01:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Vergeet daarbij niet dat de Holocaust een volledig Westerse aangelegenheid was, weet je hoveel Joden er zijn verraden door 100% Nederlanders die daarvoor in ruil op een knijpkat hoopten? Terwijl op dat moment juist veel Joden richting Marokko gingen omdat ze daar daadwerkelijk op bescherming konden rekenen en konden vertoeven op erbermelijk wijze.
[afbeelding]²
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |