abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 februari 2006 @ 16:57:44 #101
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35004473
quote:
Op zondag 12 februari 2006 16:53 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nee hoor, ik heb gewoon heel wat anders geconstateerd als wat jouw stats mij willen laten geloven.
jij hebt in de USA ook statistisch onderzoek gedaan? of alleen wat vage indrukken opgedaan ?Jij vind zeker ook dat al die voedselbanken in NL een teken van armoede zijn?
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  zondag 12 februari 2006 @ 16:58:32 #102
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35004513
quote:
Op zondag 12 februari 2006 16:55 schreef MrBean het volgende:

[..]

Sommige mensen wel. Als ze hard moeten werken voor zo'n airco. Ik heb het zelf gezien in armere landen.
dus mensen nemen alleen maar die airco zodat ze kunnen opscheppen tegenover hun buurman
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_35004667
quote:
jij hebt in de USA ook statistisch onderzoek gedaan, of alleen wat vage indrukken opgedaan. Jij vind zeker ook dat al die voedselbanken in NL een teken van armoede zijn?
Wat je constateert in het dagelijks leven weegt voor mij zwaarder dan statistieken die uitpuilen van leugens en halve waarheden.

Voedselbanken...tsja, je kan toch moeilijk zeggen dat het een teken van welvaart is. We hebben betere tijden gekend hier. Maar dat geld ook voor Amerika, al loop jij nog zo hard te gillen dat het wel meevalt.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_35004736
quote:
Op zondag 12 februari 2006 16:58 schreef McCarthy het volgende:

[..]

dus mensen nemen alleen maar die airco zodat ze kunnen opscheppen tegenover hun buurman
Klopt.

Zoals ik al eerder zei in dit topic, ik kwam bij gezinnen in Bali waarbij mensen hun DVD-spelers en breedbeeldtelevisies bijna in de veranda hadden staan om aan de andere hindoe's te laten zien hoe goed ze het hadden. Als je dan een paar stappen naar binnen deed zag je al gauw dat dat alleen maar schijn was en dat ze eigenlijk in een varkenskot leefden.

Nu kun jij dat als libertarische fundamentalist wel gooien op "dom investeren", maar zo werkt dat niet. Arme mensen in arme landen voelen zich beschaamd wanneer het over hun armoede gaat, dus proberen ze dat zo veel mogelijk af te schermen.
  zondag 12 februari 2006 @ 17:07:15 #105
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35004865
en jezelf status symbolen aanmeten is geen welvaart? Jij bent zeker zo iemand die prima voor anderen kan bepalen wat hij welvarend moet vinden.
pi_35004960
quote:
Op zondag 12 februari 2006 17:07 schreef McCarthy het volgende:
en jezelf status symbolen aanmeten is geen welvaart? Jij bent zeker zo iemand die prima voor anderen kan bepalen wat hij welvarend moet vinden.
Die mooie statistieken van jou doen anders precies hetzelfde.
pi_35005056
quote:
Op zondag 12 februari 2006 17:07 schreef McCarthy het volgende:
Jij bent zeker zo iemand die denkt dat als je de overheid weg haalt, dat je dan een vrolijke libertarische hippiewereld krijgt waar rijken met armen knuffelen en lachend dansen in een sprookjeslandschap?
pi_35005072
quote:
Op zondag 12 februari 2006 17:09 schreef Hathor het volgende:

[..]

Die mooie statistieken van jou doen anders precies hetzelfde.
Precies.
pi_35005508
Kijk de statistieken gaan precies op voor ons hoor!

We bezitten een eigen huis:

met een patio

en een keuken met een mooie oven:

en een koelkast

Statistieken liegen niet

Wij zijn rijk en welvarend
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_35006885
Goed gevulde koelkast overigens.
pi_35007288
quote:
Op zondag 12 februari 2006 16:58 schreef McCarthy het volgende:

[..]

De noodzaak voor airconditioning ontbreekt in West-Europa eigenlijk wel in tegenstelling tot in grote delen van de VS. In Zuid-Europa is airconditioning wenselijk, maar dat is natuurlijk het minder rijke deel van Europa. Het is dus een vrij nutteloos statistisch gegeven.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 12 februari 2006 @ 19:05:25 #112
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_35009687
quote:
Op zondag 12 februari 2006 17:55 schreef Hathor het volgende:
Goed gevulde koelkast overigens.
Mwoah...
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  zondag 12 februari 2006 @ 19:16:12 #113
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_35010110
quote:
Op zondag 12 februari 2006 17:22 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[afbeelding]

met een patio

[afbeelding]

[afbeelding]

en een koelkast

[afbeelding]

Statistieken liegen niet

Hij's leuk.

[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  maandag 13 februari 2006 @ 00:59:11 #114
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35023539
quote:

[afbeelding]

met een patio

[afbeelding]

[afbeelding]

en een koelkast

[afbeelding]

Statistieken liegen niet

dit zegt helemaal niks. Wat zijn dat voor foto's. Is dit een opname setting voor een hollywood film? Is dat wel amerika? Waar gaat het over?
pi_35023577
Lijkt meer op Afrika, maar het zou zomaar Alabama kunnen zijn. Sta nergens meer van te kijken tegenwoordig.
pi_35023600
quote:
Op maandag 13 februari 2006 00:59 schreef McCarthy het volgende:

[..]

dit zegt helemaal niks. Wat zijn dat voor foto's. Is dit een opname setting voor een hollywood film? Is dat wel amerika? Waar gaat het over?
Sjonge jonge, wat ben jij dom zeg.

Probeer eens de reden achter zijn posting te halen
  maandag 13 februari 2006 @ 01:03:55 #117
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35023635
quote:

[afbeelding]

met een patio

[afbeelding]

[afbeelding]

en een koelkast

[afbeelding]

Statistieken liegen niet

Oh shit, je vergeet de airco.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 13 februari 2006 @ 01:04:57 #118
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35023667
quote:
Op maandag 13 februari 2006 01:01 schreef Hathor het volgende:
Lijkt meer op Afrika, maar het zou zomaar Alabama kunnen zijn. Sta nergens meer van te kijken tegenwoordig.
weet ik veel wat het is, laat hij het er maar bij zeggen.
pi_35023710
quote:
Op zondag 12 februari 2006 15:42 schreef MrBean het volgende:

[..]

Kindsterfte.

Dat zegt meer over armoede dan een patio of twee auto's.
Maar ook voedselbanken of andere particuliere initiatieven om mensen te helpen. Vreemd genoeg zie je dit verschijnsel in Nederland ook steeds meer.
  maandag 13 februari 2006 @ 01:11:54 #120
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35023809
quote:
Op zondag 12 februari 2006 15:42 schreef MrBean het volgende:

[..]

Kindsterfte.
dat zit in amerika hartstikke goed. Kijk, hier in NL proppen we elke halve miskraam in een couffeuse in de hoop er toch nog wat van te maken zodat die mensen later als halve wrakken door het leven gaan. Zo ver zijn wij doorgeschoten
pi_35023856
quote:
Op maandag 13 februari 2006 01:11 schreef McCarthy het volgende:

[..]

dat zit in amerika hartstikke goed. Kijk, hier in NL proppen we elke halve miskraam in een couffeuse in de hoop er toch nog wat van te maken zodat die mensen later als halve wrakken door het leven gaan. Zo ver zijn wij doorgeschoten
Wat doen de Amerikanen dan? In de meeste staten is abortus verboden, dus ik ben benieuwd.
  maandag 13 februari 2006 @ 01:14:55 #122
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35023871
McCarthy je slaat door, je begint onzin uit te kramen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 13 februari 2006 @ 01:17:48 #123
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35023928
quote:
Op maandag 13 februari 2006 01:14 schreef popolon het volgende:
McCarthy je slaat door, je begint onzin uit te kramen.
ach, ik erger me er nou eenmaal aan dat we in Nederland pogingen doen om alles wat kreupel en mank is koste wat kost in leven proberen te houden. Ik snap dat dat het GroenLinks motto is, het is alleen niet mijn moto.

De wereld mag van mij best wel wat harder worden.
pi_35023948
quote:
Op maandag 13 februari 2006 01:17 schreef McCarthy het volgende:

[..]

ach, ik erger me er nou eenmaal aan dat we in Nederland pogingen doen om alles wat kreupel en mank is koste wat kost in leven proberen te houden. Ik snap dat dat het GroenLinks motto is, het is alleen niet mijn moto.

Er was eens een Fuhrer...
  maandag 13 februari 2006 @ 01:20:57 #125
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35023982
quote:

[..]

Ik snap dat hele gezeik op Nederland niet zo, beide landen hebben hun voor- en nadelen maar 't lijkt er op dat jij alleen het goede van de VS en het slechte van NL naar boven haalt.
pi_35024052
quote:

[..]

Eh ? Wij zijn notabene de voorvechters voor euthanasie, iets waar ze in Amerika van gruwen, net als abortus trouwens. Ik heb laatst zelfs een stuk gelezen van een Amerikaan die ons betichtte van "Jozef Mengele praktijken", en dat als wij het flauwste vermoeden hebben dat de foetus een vingertje mist, wij de ongeboren vrucht maar gelijk vermoorden om vervolgens doodleuk een nieuwe baby te maken. Weet niet meer zeker of dat nou Pat Robertson was of een andere dorpsgek.
pi_35024063
Nederlandbashen is gewoon cool. Omdat wij een polderland zijn met saaie politici En als je dan ziet waar men Nederland vergelijkt; VS of Verenigd Koninkrijk, nooit de landen waar men het echt beter heeft als Nederland zoals Zwitserland, Noorwegen of Zweden, die ook bescheiden zijn in hun rol in de wereld. Hoe kun je een wereldmacht met hele andere verantwoordelijkheden of prioriteiten nou vergelijken met onze veredelde Randstad vraag ik me af.
  maandag 13 februari 2006 @ 01:26:30 #128
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35024083
quote:
Op maandag 13 februari 2006 01:25 schreef Hathor het volgende:

[..]

Eh ? Wij zijn notabene de voorvechters voor euthanasie, iets waar ze in Amerika van gruwen, net als abortus trouwens. Ik heb laatst zelfs een stuk gelezen van een Amerikaan die ons betichtte van "Jozef Mengele praktijken"
Niet iedereen in de VS denkt daar zo over.

Die joker was van Foxnews trouwens, nuff said.
  maandag 13 februari 2006 @ 01:27:52 #129
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35024109
quote:
Op maandag 13 februari 2006 01:25 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Nederlandbashen is gewoon cool. Omdat
en toen ging het fout. De sociale terreur komt mij een beetje de keel uit. In dit achterlijke land heb je de situatie dat als je meer gaat werken je er in totaal inkomen op actheruit gaat. En dan niet alleen voor werklozen maar ook voor mensen die ver boven het minimumloon werken.

Nederland
  maandag 13 februari 2006 @ 01:30:20 #130
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35024162
quote:
Op maandag 13 februari 2006 01:27 schreef McCarthy het volgende:

[..]

en toen ging het fout. De sociale terreur komt mij een beetje de keel uit. In dit achterlijke land heb je de situatie dat als je meer gaat werken je er in totaal inkomen op actheruit gaat. En dan niet alleen voor werklozen maar ook voor mensen die ver boven het minimumloon werken.

Nederland

Heb je al een werkgever gevonden die voor je visum gaat betalen?
pi_35024188
quote:

[..]

Nederland
Ik wil niet zeiken of zo hoor, maar waarom blijf je hier dan nog ?
pi_35028794
quote:

[..]

Zeg droogkloot, de linke overheid is er gekomen vanwege types als jou. "Alle manken mogen dood", waar woon jij eigenlijk, in een caravan? Als iedereen al vrijwillig wat deed voor iemand die het moeilijk had, dan was de overheid geeneens nodig geweest.
pi_35028822
quote:
Op maandag 13 februari 2006 01:11 schreef McCarthy het volgende:

[..]

Zeg dit eens recht in het gezicht van zulke ouders.
pi_35036409
quote:

[..]

Pas op met wat je wenst. Wensen kunnen uitkomen op een manier die je niet verwacht.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_35036968
TS is duidelijk nog nooit in de VS geweest. Nou ik kan je vertellen, het is niet als op tv. Wat een gore bende is het daar in de steden zeg, gadverdamme. De infrastructuur pleurt van ellende uit elkaar en zwervers, niet te geloven hoeveel. Maar verder geen armoede hoor.

Nederland is echt zo slecht nog niet, maar kennelijk is TS een rijke motherfucker die alles voor zichzelf wil houden. In dat geval is de VS inderdaad ideaal.
Big dick.
pi_35044151
quote:

[..]

Dit zijn foto's gemaakt door een Deense fotograaf uit een reportage over de achtergestelde situatie van de zwarte plattelandsbevolking in de VS. De foto's zijn gemaakt over een tijdsspanne van 30+ jaar. De enige gedateerde van deze 4 foto's is die van de koelkast, die is uit 1996. De andere 3 kunnen 30 jaar of 30 dagen oud zijn. Dat doet er opzich niet veel toe: de situatie is nagenoeg nog gelijk gebleven in die 30 jaar.

Wil je meer zien? Zoek dan mijn eerdere post op. De beste man heeft duizenden foto's gemaakt. Van zowel armoede in de stad als op het platteland van Amerika. Allemaal over een tijdsspanne van 30+ jaar. En het leuke is naja leuk, je ziet niet of een foto 30 jaar of 1 dag oud is. De situaties blijven even schijnend.

Hij heeft trouwens ook indrukwekkende andere reportages gemaakt over diverse onderwerpen in de VS en elders in de wereld.

Of als je m'n oude post niet wil gaan zoeken: check: http://www.american-pictures.com/gallery/
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_35080383
quote:
Woning
46% van de "armen" bezit (ja BEZIT) hun eigen huis. Het gemiddelde huis van de "armen" heeft een patio en een garage. 67% van de "armen" heeft zelfs airco.
Waar jij het over hebt, is welzijn. De absolute monetaire koopkracht is nog altijd lager. Als ik mijn huis zou verkopen en met het geld een huis in de VS zou kopen, zou ik iets kunnen kopen dat 2x zo groot is in een suburb. Een van de sterke kanten van de VS is dat de huizenprijzen er laag zijn, evenals de autoprijzen.

Maar in pricipe klopt het dat de armen in de VS er niet zo slecht aan toe zijn. Wel wonen ze bijvoorbeeld veelal in wijken met veel criminaliteit, en is de gezondheidszorg er niet best. Ik zie hierin alleen maar een argument om in Nederland eens iets te doen aan de belachelijke prijzen van bepaalde zaken.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 17:09:50 #138
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_35080674
quote:
Op zondag 12 februari 2006 17:02 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wat je constateert in het dagelijks leven weegt voor mij zwaarder dan statistieken die uitpuilen van leugens en halve waarheden.
Vind je wat je in het dagelijks leven constateert een goede basis voor algemene uitspraken? Dan kun je toch beter zoeken naar goede onderzoeksbureaus?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_35081860
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 17:01 schreef Speth het volgende:
Maar in pricipe klopt het dat de armen in de VS er niet zo slecht aan toe zijn. Wel wonen ze bijvoorbeeld veelal in wijken met veel criminaliteit, en is de gezondheidszorg er niet best. Ik zie hierin alleen maar een argument om in Nederland eens iets te doen aan de belachelijke prijzen van bepaalde zaken.
Niet zo slecht aan toe? Man, ga er es heen zou ik zeggen Het is echt niet te bevatten wat je tegen kan komen als je om de bordkartonnen pracht en paal heen kijkt. En dan heb ik het alleen over de individuele gevallen.. want over het algemeen is de VS 1 groot tyfuszooitje, waarin de rijken zich terugtrekken in hun veilige suburbs en de armeren het mogen uitzoeken. De infrastructuur is oud en versleten, de wegen zijn slechter dan in Belgie en in de steden STINKT het letterlijk.

Dat is wat er gebeurd als het beleid zich richt op persoonlijke verrijking ipv het creeren van een plaats waarin iedereen het relatief goed heeft. Sociale vangnetten heb je niet in de VS, voedselbonnen kan je misschien krijgen. Voedselbonnen! Die hadden 'wij' in de oorlog!

Nee, de VS is echt geen leuk land als je geen geld hebt..
Big dick.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 17:46:39 #140
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35081942
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 17:09 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Vind je wat je in het dagelijks leven constateert een goede basis voor algemene uitspraken? Dan kun je toch beter zoeken naar goede onderzoeksbureaus?
Dan krijg je dus die door libertarisch Amerika flink gespekte subjectieve bureautjes zoals de Heritage Foundation (uit de TT, de oerbron), die gaan zeggen dat de onderklasse in de VS materieel een middenklasse is. Dat klopt ook, daar niet van, maar op het gebied van gezondheid en intellectuele ontwikkelingskansen dus weer niet.
pi_35086747
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 17:44 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Niet zo slecht aan toe? Man, ga er es heen zou ik zeggen Het is echt niet te bevatten wat je tegen kan komen als je om de bordkartonnen pracht en paal heen kijkt. En dan heb ik het alleen over de individuele gevallen.. want over het algemeen is de VS 1 groot tyfuszooitje, waarin de rijken zich terugtrekken in hun veilige suburbs en de armeren het mogen uitzoeken. De infrastructuur is oud en versleten, de wegen zijn slechter dan in Belgie en in de steden STINKT het letterlijk.

Dat is wat er gebeurd als het beleid zich richt op persoonlijke verrijking ipv het creeren van een plaats waarin iedereen het relatief goed heeft. Sociale vangnetten heb je niet in de VS, voedselbonnen kan je misschien krijgen. Voedselbonnen! Die hadden 'wij' in de oorlog!

Nee, de VS is echt geen leuk land als je geen geld hebt..
FYI ik ben er meerdere malen geweest en spreek regelmatig met mensen die er wonen. Ook Amerikanen zelf beweren dat armoede in de ghetto's (ik heb en had het niet over zwervers en verslaafden) niet te vergelijken is met armoede in bijv. de 3e wereld.

Overigens, als je het nog eens naleest, ik erken dat de gezondheidszorg er bijvoorbeeld klote is.
pi_35087085
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 17:46 schreef Floripas het volgende:
Dan krijg je dus die door libertarisch Amerika flink gespekte subjectieve bureautjes zoals de Heritage Foundation (uit de TT, de oerbron), die gaan zeggen dat de onderklasse in de VS materieel een middenklasse is. Dat klopt ook, daar niet van, maar op het gebied van gezondheid en intellectuele ontwikkelingskansen dus weer niet.
Een reden temeer om ook de gezondheidszorg en het onderwijs te privatiseren.
pi_35087323
quote:

[..]

En bedankt...............

Ik ben ook te vroeg geboren, en ja ik heb daar zo bepaalde handicaps aan over gehouden, maar met veel fysiotherapie etc. kan ik nu toch gewoon normaal lopen bijvoorbeeld, en mijn motoriek is ook een stuk verbeterd.

Ja, dat kost veel geld - maar bestaat de hele wereld, dan alleen maar uit geld? Een mensenleven is niet in geld uit te drukken imo. - ik heb nu (en vele mensen die een aangeboren afwijking hebben/hadden met mij) een fatsoenlijke baan en zijn van waarde voor de maatschappij

[ Bericht 2% gewijzigd door Tomatenboer op 14-02-2006 20:30:59 ]
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 14 februari 2006 @ 20:23:32 #144
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_35087651
quote:

[..]

Nederland
Wat ben jij slecht geinformeerd zeg.
Ooit van solidariteit gehoord trouwens?
En waarom verhuis je niet naar Amerika als je er zo gek van bent?

Laat Amerika Amerika maar lekker zijn
Era Vulgaris
  dinsdag 14 februari 2006 @ 20:27:18 #145
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_35087804
quote:

[..]

Daar slaat je de spijker op de kop. Hollywood stelt buiten de VS-grenzen de werkelijkheid heel wat anders voor dan zij in werkelijkheid is.
Era Vulgaris
pi_35087832
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 20:15 schreef Tomatenboer het volgende:
En bedankt...............

Ik ben ook te vroeg geboren, en ja ik heb daar zo bepaalde handicaps aan over gehouden, maar met veel fysiotherapie etc. kan ik nu toch fatsoenlijk lopen.

Ja, dat kost veel geld - maar bestaat de hele wereld, dan alleen maar uit geld? Een mensenleven is niet in geld uit te drukken imo. - ik ben nu (en vele mensen die een aangeboren afwijking hebben/hadden met mij) een fatsoenlijke baan en zijn van waarde voor de maatschappij
Het zijn juist de mensen zoals jij die écht hulp nodig hebben die het meest de dupe zijn van een systeem dat miljarden spendeert aan mensen die die hulp niét nodig hebben. Je geeft zelf al aan dat de voor jou noodzakelijke fysiotherapie veel geld kost. Inderdaad bestaat de wereld, en zeker jouw wereld, dus in grote mate uit geld. Dat geld moet namelijk verdiend worden. De welvaartsstandaard die het mogelijk maakte hoogwaardige fysiotherapie te kunnen ontwikkelen en jou een volwaardig leven te kunnen bieden is te danken aan mensen die geld wilden verdienen. Daar is niets verwerpelijks aan. Integendeel, als we de vrije markt meer ruimte hadden gegund de afgelopen eeuwen was je fysiotherapie nog een stuk beter geweest. Misschien zelfs wel overbodig maar ik weet niet wat je situatie precies is dus dat is speculeren. Hoe dan ook, ik wens je oprecht veel (financieel!) succes in je carriere zodat ook jouw produktiviteit weer zal bijdragen aan het welzijn van anderen.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 20:28:51 #147
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_35087865
quote:
Op zondag 12 februari 2006 16:57 schreef McCarthy het volgende:

[..]
ij vind zeker ook dat al die voedselbanken in NL een teken van armoede zijn?
Maar dat zijn ze toch ook?
Era Vulgaris
  dinsdag 14 februari 2006 @ 20:33:59 #148
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_35088054
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 20:28 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Integendeel, als we de vrije markt meer ruimte hadden gegund de afgelopen eeuwen was je fysiotherapie nog een stuk beter geweest.
Die snap ik niet. De gezondheidszorg in Amerika, wat een mooi voorbeeld is van iets wat geheel door de vrije markt beinvloed wordt, is juist helemaal spaak gelopen.
Era Vulgaris
pi_35088229
Kunnen de extreem links respectievelijk rechtse debaters niet gewoon naar een ander forum ofzo?
pi_35088393
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 20:33 schreef Vassili_Z het volgende:
Die snap ik niet. De gezondheidszorg in Amerika, wat een mooi voorbeeld is van iets wat geheel door de vrije markt beinvloed wordt, is juist helemaal spaak gelopen.
De gezondheidszorg in Amerika wordt juist enorm door de overheid gereguleerd. Wel 'ns van Medicare en Medicaid gehoord? Enorme overheidsprogramma's die ook enorm veel kosten (iets van 14% van het nationaal inkomen dacht ik). De reden dat het 'spaak loopt' in amerika is dus een gebrek aan marktwerking, niet een teveel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')