jij hebt in de USA ook statistisch onderzoek gedaan? of alleen wat vage indrukken opgedaan ?Jij vind zeker ook dat al die voedselbanken in NL een teken van armoede zijn?quote:Op zondag 12 februari 2006 16:53 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb gewoon heel wat anders geconstateerd als wat jouw stats mij willen laten geloven.
quote:Op zondag 12 februari 2006 16:55 schreef MrBean het volgende:
[..]
Sommige mensen wel. Als ze hard moeten werken voor zo'n airco. Ik heb het zelf gezien in armere landen.
Wat je constateert in het dagelijks leven weegt voor mij zwaarder dan statistieken die uitpuilen van leugens en halve waarheden.quote:jij hebt in de USA ook statistisch onderzoek gedaan, of alleen wat vage indrukken opgedaan. Jij vind zeker ook dat al die voedselbanken in NL een teken van armoede zijn?
Klopt.quote:Op zondag 12 februari 2006 16:58 schreef McCarthy het volgende:
[..]dus mensen nemen alleen maar die airco zodat ze kunnen opscheppen tegenover hun buurman
Die mooie statistieken van jou doen anders precies hetzelfde.quote:Op zondag 12 februari 2006 17:07 schreef McCarthy het volgende:
en jezelf status symbolen aanmeten is geen welvaart? Jij bent zeker zo iemand die prima voor anderen kan bepalen wat hij welvarend moet vinden.
Jij bent zeker zo iemand die denkt dat als je de overheid weg haalt, dat je dan een vrolijke libertarische hippiewereld krijgt waar rijken met armen knuffelen en lachend dansen in een sprookjeslandschap?quote:Op zondag 12 februari 2006 17:07 schreef McCarthy het volgende:
en jezelf status symbolen aanmeten is geen welvaart? Jij bent zeker zo iemand die prima voor anderen kan bepalen wat hij welvarend moet vinden.
Precies.quote:Op zondag 12 februari 2006 17:09 schreef Hathor het volgende:
[..]
Die mooie statistieken van jou doen anders precies hetzelfde.
De noodzaak voor airconditioning ontbreekt in West-Europa eigenlijk wel in tegenstelling tot in grote delen van de VS. In Zuid-Europa is airconditioning wenselijk, maar dat is natuurlijk het minder rijke deel van Europa. Het is dus een vrij nutteloos statistisch gegeven.quote:Op zondag 12 februari 2006 16:58 schreef McCarthy het volgende:
[..]dus mensen nemen alleen maar die airco zodat ze kunnen opscheppen tegenover hun buurman
Hij's leuk.quote:Op zondag 12 februari 2006 17:22 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Kijk de statistieken gaan precies op voor ons hoor!
We bezitten een eigen huis:
[afbeelding]
met een patio
[afbeelding]
en een keuken met een mooie oven:
[afbeelding]
en een koelkast
[afbeelding]
Statistieken liegen niet
Wij zijn rijk en welvarend
dit zegt helemaal niks. Wat zijn dat voor foto's. Is dit een opname setting voor een hollywood film? Is dat wel amerika? Waar gaat het over?quote:Op zondag 12 februari 2006 17:22 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[afbeelding]
met een patio
[afbeelding]
[afbeelding]
en een koelkast
[afbeelding]
Statistieken liegen niet
Sjonge jonge, wat ben jij dom zeg.quote:Op maandag 13 februari 2006 00:59 schreef McCarthy het volgende:
[..]
dit zegt helemaal niks. Wat zijn dat voor foto's. Is dit een opname setting voor een hollywood film? Is dat wel amerika? Waar gaat het over?
quote:Op zondag 12 februari 2006 17:22 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[afbeelding]
met een patio
[afbeelding]
[afbeelding]
en een koelkast
[afbeelding]
Statistieken liegen niet
weet ik veel wat het is, laat hij het er maar bij zeggen.quote:Op maandag 13 februari 2006 01:01 schreef Hathor het volgende:
Lijkt meer op Afrika, maar het zou zomaar Alabama kunnen zijn. Sta nergens meer van te kijken tegenwoordig.![]()
Maar ook voedselbanken of andere particuliere initiatieven om mensen te helpen. Vreemd genoeg zie je dit verschijnsel in Nederland ook steeds meer.quote:Op zondag 12 februari 2006 15:42 schreef MrBean het volgende:
[..]
Kindsterfte.
Dat zegt meer over armoede dan een patio of twee auto's.
dat zit in amerika hartstikke goed. Kijk, hier in NL proppen we elke halve miskraam in een couffeuse in de hoop er toch nog wat van te maken zodat die mensen later als halve wrakken door het leven gaan. Zo ver zijn wij doorgeschotenquote:
Wat doen de Amerikanen dan? In de meeste staten is abortus verboden, dus ik ben benieuwd.quote:Op maandag 13 februari 2006 01:11 schreef McCarthy het volgende:
[..]
dat zit in amerika hartstikke goed. Kijk, hier in NL proppen we elke halve miskraam in een couffeuse in de hoop er toch nog wat van te maken zodat die mensen later als halve wrakken door het leven gaan. Zo ver zijn wij doorgeschoten
ach, ik erger me er nou eenmaal aan dat we in Nederland pogingen doen om alles wat kreupel en mank is koste wat kost in leven proberen te houden. Ik snap dat dat het GroenLinks motto is, het is alleen niet mijn moto.quote:Op maandag 13 februari 2006 01:14 schreef popolon het volgende:
McCarthy je slaat door, je begint onzin uit te kramen.
Er was eens een Fuhrer...quote:Op maandag 13 februari 2006 01:17 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ach, ik erger me er nou eenmaal aan dat we in Nederland pogingen doen om alles wat kreupel en mank is koste wat kost in leven proberen te houden. Ik snap dat dat het GroenLinks motto is, het is alleen niet mijn moto.
De wereld mag van mij best wel wat harder worden.
Ik snap dat hele gezeik op Nederland niet zo, beide landen hebben hun voor- en nadelen maar 't lijkt er op dat jij alleen het goede van de VS en het slechte van NL naar boven haalt.quote:Op maandag 13 februari 2006 01:17 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ach, ik erger me er nou eenmaal aan dat we in Nederland pogingen doen om alles wat kreupel en mank is koste wat kost in leven proberen te houden. Ik snap dat dat het GroenLinks motto is, het is alleen niet mijn moto.
Eh ? Wij zijn notabene de voorvechters voor euthanasie, iets waar ze in Amerika van gruwen, net als abortus trouwens. Ik heb laatst zelfs een stuk gelezen van een Amerikaan die ons betichtte van "Jozef Mengele praktijken", en dat als wij het flauwste vermoeden hebben dat de foetus een vingertje mist, wij de ongeboren vrucht maar gelijk vermoorden om vervolgens doodleuk een nieuwe baby te maken. Weet niet meer zeker of dat nou Pat Robertson was of een andere dorpsgek.quote:Op maandag 13 februari 2006 01:17 schreef McCarthy het volgende:
[..]
Niet iedereen in de VS denkt daar zo over.quote:Op maandag 13 februari 2006 01:25 schreef Hathor het volgende:
[..]
Eh ? Wij zijn notabene de voorvechters voor euthanasie, iets waar ze in Amerika van gruwen, net als abortus trouwens. Ik heb laatst zelfs een stuk gelezen van een Amerikaan die ons betichtte van "Jozef Mengele praktijken"
en toen ging het fout. De sociale terreur komt mij een beetje de keel uit. In dit achterlijke land heb je de situatie dat als je meer gaat werken je er in totaal inkomen op actheruit gaat. En dan niet alleen voor werklozen maar ook voor mensen die ver boven het minimumloon werken.quote:Op maandag 13 februari 2006 01:25 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Nederlandbashen is gewoon cool. Omdat
quote:Op maandag 13 februari 2006 01:27 schreef McCarthy het volgende:
[..]
en toen ging het fout. De sociale terreur komt mij een beetje de keel uit. In dit achterlijke land heb je de situatie dat als je meer gaat werken je er in totaal inkomen op actheruit gaat. En dan niet alleen voor werklozen maar ook voor mensen die ver boven het minimumloon werken.
Nederland![]()
Ik wil niet zeiken of zo hoor, maar waarom blijf je hier dan nog ?quote:Op maandag 13 februari 2006 01:27 schreef McCarthy het volgende:
[..]
en toen ging het fout. De sociale terreur komt mij een beetje de keel uit. In dit achterlijke land heb je de situatie dat als je meer gaat werken je er in totaal inkomen op actheruit gaat. En dan niet alleen voor werklozen maar ook voor mensen die ver boven het minimumloon werken.
Nederland![]()
Zeg droogkloot, de linke overheid is er gekomen vanwege types als jou. "Alle manken mogen dood", waar woon jij eigenlijk, in een caravan? Als iedereen al vrijwillig wat deed voor iemand die het moeilijk had, dan was de overheid geeneens nodig geweest.quote:Op maandag 13 februari 2006 01:17 schreef McCarthy het volgende:
[..]
Zeg dit eens recht in het gezicht van zulke ouders.quote:Op maandag 13 februari 2006 01:11 schreef McCarthy het volgende:
[..]
dat zit in amerika hartstikke goed. Kijk, hier in NL proppen we elke halve miskraam in een couffeuse in de hoop er toch nog wat van te maken zodat die mensen later als halve wrakken door het leven gaan. Zo ver zijn wij doorgeschoten
Pas op met wat je wenst. Wensen kunnen uitkomen op een manier die je niet verwacht.quote:Op maandag 13 februari 2006 01:17 schreef McCarthy het volgende:
[..]
Dit zijn foto's gemaakt door een Deense fotograaf uit een reportage over de achtergestelde situatie van de zwarte plattelandsbevolking in de VS. De foto's zijn gemaakt over een tijdsspanne van 30+ jaar. De enige gedateerde van deze 4 foto's is die van de koelkast, die is uit 1996. De andere 3 kunnen 30 jaar of 30 dagen oud zijn. Dat doet er opzich niet veel toe: de situatie is nagenoeg nog gelijk gebleven in die 30 jaar.quote:Op maandag 13 februari 2006 00:59 schreef McCarthy het volgende:
[..]
dit zegt helemaal niks. Wat zijn dat voor foto's. Is dit een opname setting voor een hollywood film? Is dat wel amerika? Waar gaat het over?
Waar jij het over hebt, is welzijn. De absolute monetaire koopkracht is nog altijd lager. Als ik mijn huis zou verkopen en met het geld een huis in de VS zou kopen, zou ik iets kunnen kopen dat 2x zo groot is in een suburb. Een van de sterke kanten van de VS is dat de huizenprijzen er laag zijn, evenals de autoprijzen.quote:Woning
46% van de "armen" bezit (ja BEZIT) hun eigen huis. Het gemiddelde huis van de "armen" heeft een patio en een garage. 67% van de "armen" heeft zelfs airco.
Vind je wat je in het dagelijks leven constateert een goede basis voor algemene uitspraken? Dan kun je toch beter zoeken naar goede onderzoeksbureaus?quote:Op zondag 12 februari 2006 17:02 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat je constateert in het dagelijks leven weegt voor mij zwaarder dan statistieken die uitpuilen van leugens en halve waarheden.
Niet zo slecht aan toe? Man, ga er es heen zou ik zeggenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:01 schreef Speth het volgende:
Maar in pricipe klopt het dat de armen in de VS er niet zo slecht aan toe zijn. Wel wonen ze bijvoorbeeld veelal in wijken met veel criminaliteit, en is de gezondheidszorg er niet best. Ik zie hierin alleen maar een argument om in Nederland eens iets te doen aan de belachelijke prijzen van bepaalde zaken.
Dan krijg je dus die door libertarisch Amerika flink gespekte subjectieve bureautjes zoals de Heritage Foundation (uit de TT, de oerbron), die gaan zeggen dat de onderklasse in de VS materieel een middenklasse is. Dat klopt ook, daar niet van, maar op het gebied van gezondheid en intellectuele ontwikkelingskansen dus weer niet.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:09 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Vind je wat je in het dagelijks leven constateert een goede basis voor algemene uitspraken? Dan kun je toch beter zoeken naar goede onderzoeksbureaus?
FYI ik ben er meerdere malen geweest en spreek regelmatig met mensen die er wonen. Ook Amerikanen zelf beweren dat armoede in de ghetto's (ik heb en had het niet over zwervers en verslaafden) niet te vergelijken is met armoede in bijv. de 3e wereld.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:44 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Niet zo slecht aan toe? Man, ga er es heen zou ik zeggenHet is echt niet te bevatten wat je tegen kan komen als je om de bordkartonnen pracht en paal heen kijkt. En dan heb ik het alleen over de individuele gevallen.. want over het algemeen is de VS 1 groot tyfuszooitje, waarin de rijken zich terugtrekken in hun veilige suburbs en de armeren het mogen uitzoeken. De infrastructuur is oud en versleten, de wegen zijn slechter dan in Belgie en in de steden STINKT het letterlijk.
Dat is wat er gebeurd als het beleid zich richt op persoonlijke verrijking ipv het creeren van een plaats waarin iedereen het relatief goed heeft. Sociale vangnetten heb je niet in de VS, voedselbonnen kan je misschien krijgen. Voedselbonnen! Die hadden 'wij' in de oorlog!
Nee, de VS is echt geen leuk land als je geen geld hebt..
Een reden temeer om ook de gezondheidszorg en het onderwijs te privatiseren.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:46 schreef Floripas het volgende:
Dan krijg je dus die door libertarisch Amerika flink gespekte subjectieve bureautjes zoals de Heritage Foundation (uit de TT, de oerbron), die gaan zeggen dat de onderklasse in de VS materieel een middenklasse is. Dat klopt ook, daar niet van, maar op het gebied van gezondheid en intellectuele ontwikkelingskansen dus weer niet.
En bedankt...............quote:Op maandag 13 februari 2006 01:17 schreef McCarthy het volgende:
[..]
Wat ben jij slecht geinformeerd zeg.quote:Op maandag 13 februari 2006 01:27 schreef McCarthy het volgende:
[..]
Nederland![]()
Daar slaat je de spijker op de kop. Hollywood stelt buiten de VS-grenzen de werkelijkheid heel wat anders voor dan zij in werkelijkheid is.quote:Op maandag 13 februari 2006 00:59 schreef McCarthy het volgende:
[..]
Het zijn juist de mensen zoals jij die écht hulp nodig hebben die het meest de dupe zijn van een systeem dat miljarden spendeert aan mensen die die hulp niét nodig hebben. Je geeft zelf al aan dat de voor jou noodzakelijke fysiotherapie veel geld kost. Inderdaad bestaat de wereld, en zeker jouw wereld, dus in grote mate uit geld. Dat geld moet namelijk verdiend worden. De welvaartsstandaard die het mogelijk maakte hoogwaardige fysiotherapie te kunnen ontwikkelen en jou een volwaardig leven te kunnen bieden is te danken aan mensen die geld wilden verdienen. Daar is niets verwerpelijks aan. Integendeel, als we de vrije markt meer ruimte hadden gegund de afgelopen eeuwen was je fysiotherapie nog een stuk beter geweest. Misschien zelfs wel overbodig maar ik weet niet wat je situatie precies is dus dat is speculeren. Hoe dan ook, ik wens je oprecht veel (financieel!) succes in je carriere zodat ook jouw produktiviteit weer zal bijdragen aan het welzijn van anderen.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:15 schreef Tomatenboer het volgende:
En bedankt...............![]()
Ik ben ook te vroeg geboren, en ja ik heb daar zo bepaalde handicaps aan over gehouden, maar met veel fysiotherapie etc. kan ik nu toch fatsoenlijk lopen.
Ja, dat kost veel geld - maar bestaat de hele wereld, dan alleen maar uit geld? Een mensenleven is niet in geld uit te drukken imo. - ik ben nu (en vele mensen die een aangeboren afwijking hebben/hadden met mij) een fatsoenlijke baan en zijn van waarde voor de maatschappij![]()
Maar dat zijn ze toch ook?quote:Op zondag 12 februari 2006 16:57 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ij vind zeker ook dat al die voedselbanken in NL een teken van armoede zijn?
Die snap ik niet. De gezondheidszorg in Amerika, wat een mooi voorbeeld is van iets wat geheel door de vrije markt beinvloed wordt, is juist helemaal spaak gelopen.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:28 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Integendeel, als we de vrije markt meer ruimte hadden gegund de afgelopen eeuwen was je fysiotherapie nog een stuk beter geweest.
De gezondheidszorg in Amerika wordt juist enorm door de overheid gereguleerd. Wel 'ns van Medicare en Medicaid gehoord? Enorme overheidsprogramma's die ook enorm veel kosten (iets van 14% van het nationaal inkomen dacht ik). De reden dat het 'spaak loopt' in amerika is dus een gebrek aan marktwerking, niet een teveel.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:33 schreef Vassili_Z het volgende:
Die snap ik niet. De gezondheidszorg in Amerika, wat een mooi voorbeeld is van iets wat geheel door de vrije markt beinvloed wordt, is juist helemaal spaak gelopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |