abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34920307
Deel 1: Waarom laten vrouwen zich zo makkelijk verkrachten?
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 23:12 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Dat zegt hij ook niet
Hij geeft een mening als stelling. Misschien wat ver gezocht voor sommige maar dat is Fuifduif zijn recht. Al gaan we nu geen topic vullen over wat Fuifduif wel of niet denkt.

Als ik het een beetje vertaal zou ik uit komen op het feit dat de verkrachtings driften van de mensen afstammen van ons oerinstinct en dat lijkt me niet een heel gek standpunt om over in discussie te gaan.
Inderdaad, punt is echter: mensen durven dat soort discussies niet aan. Dat is te hard voor ze. Daar is de mensheid nog niet aan toe. Inmiddels durven we al wel kritisch te praten over het allochtonenbeleid, maar voor het onderwerp van dit topic zijn we nog niet echt klaar.

.
  donderdag 9 februari 2006 @ 23:18:35 #2
125195 thunderice
Proud to be pauper!
pi_34920383
Bedankt voor de TT,

Ik ga meteen een stukje lopen.
Almelo paupers dat zie je zo!
  donderdag 9 februari 2006 @ 23:19:45 #3
117728 Daysiez
Zo lijkt het tenminste
pi_34920441
Ik heb het vorige topic doorgelezen, en wil eenmalig reageren op mensen die denken dat aanranding niet erg is.
Ik ben aangerand op mijn 6de door drie jongens van ongeveer 10 jaar ouder. Er vond dus geen penetratie plaats, maar wel bedreiging, het betasten van elk deel van mijn lichaam, uitgekleed worden, en verder...
En daar ben ik nu jaren later soms nog ziek van soms! Onderschat niet wat zoiets met een kind doet! Ik ben echt geen traumatisch geval, maar het heeft impact, veel impact!

En 15% van meiden die negatieve ervaringen hebben MET EEN FAMILIELID!!! is gewoon erg! En het betekent dat sommige mensen dat artikel maar slecht doorgenomen hebben.

Ik ga hier niet verder over in discussie. De toon van sommige personen staat mij niet aan.

Achterlijke figuren die denken te weten of iets erg is of niet, rot toch op!
Niets is wat het lijkt...
pi_34920509
Black_Tulip zei:
quote:
Waar praten we dan nog over?

Jij bestempelt verkrachting als normaal in de menselijke natuur, maar dat heb je niet onderbouwd en ik denk ook niet dat je het kan onderbouwen. Bovendien is het sociaal maatschappelijk absoluut niet normaal, statistisch niet en moreel niet.
Er zit een groot verschil tussen de natuur enerzijds en sociaal maatschappelijk, statistisch en moreel anderzijds. De natuur werkt simpelweg op de manier zoals zij werkt en zolang het werkt, werkt het. Simpel. Als een man via verkrachting kans ziet zich voort te planten, dan is dat hoe het werkt. De natuur straft de man niet, maar 'beloont' hem zelfs door hem een bevredigend gevoel te geven. Het is naar mijn mening interessant om dan vervolgens te gaan kijken naar de manier waarop de stap gemaakt is naar de norm die verkrachting afkeurt.
quote:
Doordat jij verkrachting als normaal bestempelt, lijkt het alsof je het je goedkeuring verleent. Verkrachting is niet normaal en het verdient geen goedkeuring. Waarom vertoon jij je dan toch met deze harteloze en kwetsende opmerkingen in dit topic?
Zo is het niet bedoeld. Mensen kunnen kennelijk niet goed begrijpend en objectief lezen. Dat is niet mijn probleem.
pi_34920605
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 23:19 schreef Daysiez het volgende:
Ik ga hier niet verder over in discussie. De toon van sommige personen staat mij niet aan.

Achterlijke figuren die denken te weten of iets erg is of niet, rot toch op!
Ik vind het heel naar wat jou overkomen is, maar dit slaat echt werkelijk nergens op. Mij staat de toon van sommigen ook wel eens niet aan, maar dat betekent niet dat ik een discussie met hen uit de weg ga. Bovendien zou je wellicht moeite kunnen doen om die mensen op andere gedachten te brengen?
pi_34920675
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 23:21 schreef FuifDuif het volgende:
Black_Tulip zei:
[..]

Er zit een groot verschil tussen de natuur enerzijds en sociaal maatschappelijk, statistisch en moreel anderzijds. De natuur werkt simpelweg op de manier zoals zij werkt en zolang het werkt, werkt het. Simpel. Als een man via verkrachting kans ziet zich voort te planten, dan is dat hoe het werkt. De natuur straft de man niet, maar 'beloont' hem zelfs door hem een bevredigend gevoel te geven. Het is naar mijn mening interessant om dan vervolgens te gaan kijken naar de manier waarop de stap gemaakt is naar de norm die verkrachting afkeurt.
[..]

Zo is het niet bedoeld. Mensen kunnen kennelijk niet goed begrijpend en objectief lezen. Dat is niet mijn probleem.
Ik zeg het gewoon nog een keer: verkrachting heeft niets met voortplantingsdrift te maken!
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_34920722
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 23:24 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ik zeg het gewoon nog een keer: verkrachting heeft niets met voortplantingsdrift te maken!
Hoe weet jij dat? Waar is deze bewering op gebaseerd?
pi_34920811
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 23:26 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat? Waar is deze bewering op gebaseerd?
Op veelvuldig onderzoek, en nee, ik ga dat niet voor je opgooglen, dat mag je lekker zelf doen.

Het feit dat veel verkrachtingen door familieleden worden gepleegd, veel verkrachters vrouw en kinderen hebben zou eigenlijk al genoeg moeten zeggen.
Seks met familie is niet natuurlijk, dat weet jij ook wel, toch?
pi_34920913
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 23:28 schreef djenneke het volgende:
Op veelvuldig onderzoek, en nee, ik ga dat niet voor je opgooglen, dat mag je lekker zelf doen.
Onderzoek schmonderzoek... er wordt zoveel onderzoek gedaan en er wordt zoveel onderzoek uiteindelijk weer verworpen. Ik heb altijd geleerd om niet klakkeloos aan te nemen wat zelfs de beste wetenschappers beweren.
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 23:28 schreef djenneke het volgende:
Het feit dat veel verkrachtingen door familieleden worden gepleegd, veel verkrachters vrouw en kinderen hebben zou eigenlijk al genoeg moeten zeggen.
Seks met familie is niet natuurlijk, dat weet jij ook wel, toch?
Waarom niet? Het is wel een feit dat het gebeurt... en relatief vaak ook. Waarom gebeurt het toch relatief zo vaak, terwijl het niet natuurlijk zou zijn? Kun jij verder kijken dan de grenzen van onze huidige kennis?
pi_34920939
wegwezen jij

[ Bericht 84% gewijzigd door buzzer op 09-02-2006 23:34:40 ]
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
pi_34920948
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 23:31 schreef Aurelianus het volgende:
edit
.

[ Bericht 9% gewijzigd door buzzer op 09-02-2006 23:34:50 ]
  donderdag 9 februari 2006 @ 23:54:52 #12
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_34921989
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 23:30 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Onderzoek schmonderzoek... er wordt zoveel onderzoek gedaan en er wordt zoveel onderzoek uiteindelijk weer verworpen. Ik heb altijd geleerd om niet klakkeloos aan te nemen wat zelfs de beste wetenschappers beweren.
Waar baseer jij dan de voortplantingsdrang op?
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_34922689
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 23:12 schreef Godlike02 het volgende:
Als ik het een beetje vertaal zou ik uit komen op het feit dat de verkrachtings driften van de mensen afstammen van ons oerinstinct en dat lijkt me niet een heel gek standpunt om over in discussie te gaan.
Dat op zichzelf is misschien vrij interessant, maar je hebt niet alles meegenomen. Dit is wat Fuifduif beweert:

1 Verkrachting is natuurlijk.
2 Verkrachting komt voort uit voortplantingsdrift.
3 De vrouw moet verkrachting, hoewel het voor haar een onprettige ervaring is, altijd incasseren.
4 De vrouw is onderbewust tot stelling 3 bereid, want:
5 De vrouw is minderwaardig aan de man en beseft dit.

1, 2 en 4 kan Fuifduif niet onderbouwen. 3 en 5 zijn morele stellingen die niet alleen bijzonder kwetsend zijn voor vrouwen maar ook nog eens niet van deze tijd. Bovendien schijnt Fuifduif te menen dat zijn eigen ongefundeerde en kwetsende stellingen nog altijd betrouwbaarder zijn dan wetenschappelijk onderzoek. Ik zie werkelijk geen enkele reden waarom het hem toe zou worden gelaten om dit postgedrag te vertonen in een topic zoals deze. Maar goed, je wil dat ik op zijn stellingen inga en hierbij heb je je zin.
quote:
Black_Tulip zei:
[..]

Deze stap is gemaakt door te kijken naar wat verkrachting doet met een vrouw. Dat lijkt me nogal duidelijk. Maar blijkbaar kon jij deze stap niet zetten, want ten eerste is het volstrekt niet boeiend wat er omgaat in een vrouw, want ze is toch minderwaardig, en ten tweede is jouw empathisch vermogen sowieso niet om over naar huis te schrijven, of wel soms?
quote:
Oh ik kan zeker begrijpend lezen. Objectief waarnemen of weergeven is een vaardigheid waar de mens niet over beschikt. En jij, Fuifduif, zit bijzonder fout als jij meent dat jij objectief naar verkrachting kijkt.
pi_34927274
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 00:14 schreef Black_Tulip het volgende:
Dat op zichzelf is misschien vrij interessant, maar je hebt niet alles meegenomen. Dit is wat Fuifduif beweert:

1 Verkrachting is natuurlijk.
2 Verkrachting komt voort uit voortplantingsdrift.
3 De vrouw moet verkrachting, hoewel het voor haar een onprettige ervaring is, altijd incasseren.
4 De vrouw is onderbewust tot stelling 3 bereid, want:
5 De vrouw is minderwaardig aan de man en beseft dit.

1, 2 en 4 kan Fuifduif niet onderbouwen. 3 en 5 zijn morele stellingen die niet alleen bijzonder kwetsend zijn voor vrouwen maar ook nog eens niet van deze tijd. Bovendien schijnt Fuifduif te menen dat zijn eigen ongefundeerde en kwetsende stellingen nog altijd betrouwbaarder zijn dan wetenschappelijk onderzoek. Ik zie werkelijk geen enkele reden waarom het hem toe zou worden gelaten om dit postgedrag te vertonen in een topic zoals deze. Maar goed, je wil dat ik op zijn stellingen inga en hierbij heb je je zin.
Ik heb vorig jaar in een ander verkrachtingstopic een zeer goed wetenschappelijk artikel geplaatst over de achtergronden van verkrachting, waarbij voornamelijk ook voorbeelden uit de dierenwereld werden aangehaald. Onderzoek is relatief, Black_Tulip... en zeker kwalitatief onderzoek! Het is echt bijzonder naief om blindelings uit te gaan van wat anderen je voorschrijven enkel en alleen omdat het de stempel 'wetenschappelijk' draagt. Geen enkele zichzelf respecterende wetenschapper zal wetenschappelijk onderzoek aandragen als een manier om een absolute waarheid te verkondigen... dat is vooral een nare eigenschap van het wat meer naieve volk.
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 00:14 schreef Black_Tulip het volgende:Deze stap is gemaakt door te kijken naar wat verkrachting doet met een vrouw. Dat lijkt me nogal duidelijk. Maar blijkbaar kon jij deze stap niet zetten, want ten eerste is het volstrekt niet boeiend wat er omgaat in een vrouw, want ze is toch minderwaardig, en ten tweede is jouw empathisch vermogen sowieso niet om over naar huis te schrijven, of wel soms?
Waar slaat dit op?
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 00:14 schreef Black_Tulip het volgende:Oh ik kan zeker begrijpend lezen. Objectief waarnemen of weergeven is een vaardigheid waar de mens niet over beschikt. En jij, Fuifduif, zit bijzonder fout als jij meent dat jij objectief naar verkrachting kijkt.
Dat jij dat kunt blijkt anders niet bepaald uit datgene wat jij hierboven over mij loopt te verkondigen.
pi_34927277
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 23:54 schreef NJ het volgende:

[..]

Waar baseer jij dan de voortplantingsdrang op?
Dat is de meest logische en eenvoudige verklaring. Wat zou het anders kunnen zijn volgens jou? Laten we anders daar eens over praten.

Wat zijn mogelijke verklaringen voor verkrachting?
  vrijdag 10 februari 2006 @ 08:05:39 #16
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_34927397
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 07:39 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dat is de meest logische en eenvoudige verklaring. Wat zou het anders kunnen zijn volgens jou? Laten we anders daar eens over praten.

Wat dacht je van sexueel gefrustreerde mannen en mannen die elders nooit ene zak te vertellen hebben? Machtspelletje dus...
  vrijdag 10 februari 2006 @ 08:43:09 #17
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_34927727
quote:

[..]

Ging ik ook net ff zeggen

Wat een walgelijke smoes mannen verkrachten tegenwoordig niet on zich voort te planten maar uit heel andere motieven. Meestal heeft het iets met * macht * uitoefenen te maken of vinden ze het gewoon lekker om iemand op een sadistische manier te pijnigen en te vernederen.
Aan de andere kant : als je denkt dat mannen verkrachten om zich voort te planten verlaag je ze daardoor IMO tot het niveau van dieren.

Hmmmzz komt die gedachte mss voort uit * zelfkennis * ofsow Fuifduif ????
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_34927787
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 23:18 schreef thunderice het volgende:
Bedankt voor de TT,

Ik ga meteen een stukje lopen.
Wacht ff.
pi_34929966
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 07:37 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ik heb vorig jaar in een ander verkrachtingstopic een zeer goed wetenschappelijk artikel geplaatst over de achtergronden van verkrachting, waarbij voornamelijk ook voorbeelden uit de dierenwereld werden aangehaald. Onderzoek is relatief, Black_Tulip... en zeker kwalitatief onderzoek! Het is echt bijzonder naief om blindelings uit te gaan van wat anderen je voorschrijven enkel en alleen omdat het de stempel 'wetenschappelijk' draagt. Geen enkele zichzelf respecterende wetenschapper zal wetenschappelijk onderzoek aandragen als een manier om een absolute waarheid te verkondigen... dat is vooral een nare eigenschap van het wat meer naieve volk.
Nergens zeg ik of blijk ik blind "de conclusies der wetenschap" te volgen, Fuifduif. Ik vraag aan jou met behulp van wetenschappelijk onderzoek jouw stellingen te onderbouwen. En geen enkele zichzelf respecterende wetenschapper zal conclusies van een onderzoek opwerpen als de absolute waarheid, maar wel als interpretatie van de werkelijkheid die betwist kan worden.
quote:
[..]

Waar slaat dit op?
Ontbreekt het jou wellicht aan de vaardigheid begrijpend te lezen?

Ik kom hier straks op terug, ik heb helaas nu niet uitgebreid de tijd om te reageren en snel gaat ook niet.
pi_34929972
dreamfullfiller/ stylemaker/ modeldater/ storyteller/ big threat to a lot of you haters
pi_34930218
"Verkrachting" in de natuur is toch anders dan bij mensen? Als een dier "verkracht" wordt, en het echt niet wilt, dan bijt hij van zich af. Een vrouw doet dat ook, alleen kan zich niet altijd verwerken tegen de sterkere man.

Bovendien is er bij de mens sprake van vernedering, en dat is er bij dieren niet volgens mij.
pi_34930320
Wat een debiele kutdiscussie. Een vrouw laat zich echt niet makkelijk verkrachten.
M'n vriendin is 1.62m en weegt 50 kg. Ik ben 1.93m en weeg 90 kg.

Ben geen slap gebouwd persoon. Stel dat ik dr ooit had willen verkrachten wat had ze me dan kunnen doen? Denk vrij weinig.

Je kan beter vragen, waarom zijn er zoveel verkrachters...
JOHNNY HEITINGA
pi_34930430
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 07:39 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Geilheid + Gebrek aan inlevingsvermogen + Een verkeerde perceptie van de werkelijkheid + Dominantie = Verkrachting
pi_34930473
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 11:09 schreef MrBean het volgende:

[..]

Geilheid + Gebrek aan inlevingsvermogen + Een verkeerde perceptie van de werkelijkheid + Dominantie = Verkrachting
wat is een verkeerde percepte van de werkelijkheid
dreamfullfiller/ stylemaker/ modeldater/ storyteller/ big threat to a lot of you haters
pi_34930500
Volgens mij willen ze gewoon domineren over iets maar de daad echt doen, dat is anders
  vrijdag 10 februari 2006 @ 13:12:48 #26
78780 deedeetee
pi_34934154
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 11:04 schreef Camplo het volgende:

Je kan beter vragen, waarom zijn er zoveel verkrachters...
Dat is nou 'ns een prima reactie
pi_34934184
er is een verschil tussen het geil vinden en het ook echt doen
pi_34935206
quote:
"Uit landelijk Nederlands onderzoek blijkt dat ruim vijftien procent van de
vrouwen voor het zestiende levensjaar een negatieve seksuele ervaring heeft
meegemaakt met een familielid."

Ik snap niet hoe men vervolgens komt aan de 40%, tevens negatieve seksuele ervaring is een ruim begrip
Misschien dat beter lezen zou helpen, 15% door een direct familielid, dus vader, broer of oom...

Zie ietsje verder in de tekst....
quote:
Als we de gebeurtenissen binnen en buiten de kring van verwanten combi-neren, blijkt dat bijna 40% van de vrouwen vóór het zestiende jaar een of meer ervaringen met seksueel misbruik heeft gehad.
Voor het 16de jaar dus he, deze statestieken gaan niet verder dan dat 16de levensjaar, als 40% van de vrouwen al voor dat 16de levensjaar een zodanig negatieve ervaring heeft dat het bij justitie terrecht komt en behandeld wordt is het dan echt zo raar om te zeggen dat het totaal weleens bij die 40% in de buurt kan komen?????
Er wordt namelijk ook boven de 16 verkracht en lang niet alles wordt aangegeven....

Ik weet het daar zit ook anderssoortig sexueel misbruik bij in, maar wel van zo'n aard dat het bij justitie terrecht komt en behandeld wordt, dat is meestal ook niet neits, maar als je dan degene die niet zo heel ver gaan wegstreept tegenover degene die geen aangifte doen dan zit je wel weer ongeveer gelijk, want uiteindelijk doen de meeste vrouwen GEEN aangifte, het is het vaak gewoon niet waard, je wordt door de mangel gehaalt en ook al krijg je gelijk, de straf is bar laag voor de dader, dus het slachtoffer heeft het meestal het zwaarste met de rechtzaak, daarbij wordt er bar veel verkracht door mensen die je zou moeten kunnen vertrouwen, je broer, je oom, of die vriend van je ouders aangeven die ze al zo lang kennen is niet makkelijk ofzo..
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_34935382
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 11:11 schreef amornl87 het volgende:

[..]

wat is een verkeerde percepte van de werkelijkheid
Ik bedoel daarmee dat je denkt "Ach dat meisje vindt het toch niet zo erg als ik haar daar aanraak, ze is het morgen weer vergeten"
pi_34935592
quote:
Black_Tulip zei:
[..]

[..]

De natuur straft wel, want via verkrachting zwanger raken is vrij lastig, ja het gebeurt wel, maar de beste manier van voortplanten is als beiden genieten, dan is de kans op bevruchting het hoogste.

Ook straft de natuur op een andere manier, het mannetje dat verkracht wordt uitgestoten uit de troep, als hij al niet om zeep geholpen wordt door de andere mannetjes, het systeem laat dit dus niet toe.
Het wordt dus natuurlijk als een afwijking gezien, het doel is in de groep functioneren aangezien we groepswezens zijn, solitair zijn is niet wenselijk.

En je maakt de hele grote fout door verkrachting als voortplantingsmiddel te zien, dat is het in eerste instantie niet.
Het is een dominantiemiddel, om macht neer te zetten, de ander te vernederen, laag in rang te zetten, dit zien we bij alle diersoorten waar verkrachting voorkomt, het is een dominantiemiddel, geen voortplantingsmiddel, dat er wel nageslacht van kan komen is een ander verhaal, dat is gewoon een bijverschijnsel.

Het is dan zoals al gezegd geen heel geschikt voortplantingsmiddel, als eerste hebben we de kleinere kans op bevruchting, maar ook het feit dat het moederdier(bij de mens zeer zeker) misschien niet voor het jong zorgt omdat het het jong associeert met die angstige en pijnlijke ervaring.
Ook geeft het geen continuiteit, het vrouwtje krijgt een aversie tegen paren om de pijnlijke en nare ervaring, wat volgend nageslacht in de weg zit.

Kortom, het is ongunstig voor de voortpanting, dan heb ik het nog niet eens over de kans op beschadiging gehad die het geboren worden van jongen onmogelijk maakt in de natuurlijke situatie(waar we geen keizersnede's e.d. hebben).

Ook doe je een totaal ongefundeerde uitspraak dat dit natuurlijk was en dat het eerst geen trauma opleverde, dat de man vroeger gewoon verkrachte, dat zie je wel in de duistere tijden hier zoals de middeleeuwen dat dat normaal was, maar gaan we echt ver terug, dan wijst alles erop dat de mensengemeenschap in handen van vrouwen was en ik ken geen enkel systeem waar de dames de leidende rol op zich hebben waar verkrachting voorkomt...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_34935682
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 23:30 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

[..]

Waarom niet? Het is wel een feit dat het gebeurt... en relatief vaak ook. Waarom gebeurt het toch relatief zo vaak, terwijl het niet natuurlijk zou zijn? Kun jij verder kijken dan de grenzen van onze huidige kennis?
Ja, maar je moet juist kijken naar de mens in deze omstandigheden, valt het je niet op dat naarmate de mens meer ontwikkeld raakt er steeds meer problemen komen?

Ik zal het even naar een ander vb trekken....

Men neme een hond, deze hond voeden we op volgens mensenregels, de hondenregels vergeten we, houden we hem bij weg, dus de natuurlijke situatie voor de soort maken we onmogelijk.
Als deze hond opgroeit zal je zien dat hij steeds meer afwijkend gedrag gaat vertonen tot ernstig gedrag als ongefundeerde agressie, maar ook sexueel gefrustreerd e.d.

Neem de hond die tegen elk been aan loopt te hoppen, geen kussen is veilig voor het beest, nu kan je zeggen, arm beest moet dekken, maar in de natuurlijke situatie is er maar een enkeling die dekt en dat is de alpha binnen het roedel, de hond zou hier dus niet zo'n last van moeten hebben, heeft een hond in een gezonde omgeving voor het dier ook niet.
Dit is afwijkend gedrag dus voor het dier, heeft het dier zelf last van, heeft de omgeving last van, zo'n hond wordt ook meestal niet geaccepteerd door andere honden omdat hij afwijkend gedrag vertoond, wat het dier nog gefrustreerder maakt omdat het een sociaal wezen is en eigenlijk dat roedel nodig heeft om zich echt lekker in zijn vel te voelen.

Zo is het met de mens ook, kijk eens naar mensen die verkrachten, je zal zien dat dat meestal niet hun enige probleem is namelijk...
Dat zijn niet de geestelijk gezonde mensen...
pi_34935722
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 13:56 schreef erodome het volgende:

[..]
...maar gaan we echt ver terug, dan wijst alles erop dat de mensengemeenschap in handen van vrouwen was ...
Waar baseer je dat in godsnaam op?
Als we echt ver terug kijken dan zie je dat er verschillen in grootte voorkomen tussen man en vrouw (nog steeds trouwens).
Het lijkt me logischer dat de man dan dominant was over de vrouwen (zoals je ook bij Orang-Utans en Gorilla's kan zien) dan dat de "mensengemeenschap in handen was van vrouwen".
pi_34937453
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 07:37 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ik heb vorig jaar in een ander verkrachtingstopic een zeer goed wetenschappelijk artikel geplaatst over de achtergronden van verkrachting, waarbij voornamelijk ook voorbeelden uit de dierenwereld werden aangehaald.
Als jij denkt dat dat specifieke artikel jouw stellingen ondersteunt, laat het dan zien. Dan kan ik beoordelen hoe wetenschappelijk betrouwbaar het is. Onderbouwing door middel van een wetenschappelijk onderzoek is nog altijd beter dan ongefundeerd gelul in de ruimte.
quote:
Waar slaat dit op?
Ik zal het nog eens duidelijker zeggen in Jip en Janneke taal. Jij vroeg je af waarom het maatschappelijk de norm is geworden dat verkrachting wordt afgekeurd. Jij ziet hier geen reden toe, omdat het in natuurlijke zin zogenaamd een gunstige ervaring is voor de man, volgens jou. Het beantwoordt namelijk zijn voortplantingsdrift. Dat valt te betwisten, maar dat laat ik aan anderen over.

Mij gaat het om die maatschappelijke norm. Ik zeg dat het maatschappelijk wordt afgekeurd, omdat de gevolgen voor een vrouw psychologisch en mogelijk fysiek zeer nadelig zijn. Een vrouw houdt aan een verkrachting meestal een trauma over. Wat er met dieren gebeurt tijdens verkrachting is eigenlijk niet relevant: het is gewoon een feit dat een verkrachting voor een vrouw een zeer vervelende gebeurtenis is. Aangezien de man en de vrouw in deze maatschappij steeds meer een gelijke positie zijn gaan verwerven, wordt er nu meer dan vroeger gekeken naar wat verkrachting met de vrouw doet en omdat dat zeer nadelig is, wordt het afgekeurd.

Aangezien je vrij positief over verkrachting redeneert en je de schade die een verkrachting een vrouw toe doet zelfs relativeert, concludeer ik dat jij de bovenstaande stap om verkrachting af te keuren vanwege de traumatiserende aard voor de vrouw kennelijk niet hebt kunnen zetten. Waarom kan je dat niet? Uit jouw posts blijkt dat je de vrouw minderwaardig vindt aan de man, omdat jij steeds voorbij gaat aan de belangen van de vrouw. Bovendien lijk je niet goed te kunnen inschatten wat verkrachting met een vrouw doet. Fuifduif, daar is geen wetenschappelijk onderzoek voor nodig, dit is een kwestie van basaal inlevingsvermogen wat bij jou schijnt te ontbreken.

Dat is precies hetzelfde wat ik daarnet ook al heb gezegd, maar dan in drie alinea's. Ik hoop dat je het nu wel begrijpt.
quote:
Dat jij dat kunt blijkt anders niet bepaald uit datgene wat jij hierboven over mij loopt te verkondigen.
Dat is dan jouw mening. Jij blijkt echter zelf ook niet te begrijpen wat ik heb te zeggen.
pi_34937529
Deze TT trekt wel, wat een verhalen
  vrijdag 10 februari 2006 @ 15:16:47 #35
141193 SG1siler
Stargate SG-1
pi_34937577
Verkrachting is een redelijk gewoon gedrag in de natuur, het gebeurt vollop.
Zo ook kanabalisme.

Mensen die zich gedragen als dieren mogen ze dan ook opsluiten in een kooi, ik ga er niet wakker van liggen. Hupsake en weg ermee.
sg1siler: Stargate SG-1 freak & motorijder
sg1siler@hotmail.com
www.SG1.be
pi_34937636
quote:

[..]

Echt wel. Als er geen voortplantingsdrift achter zou zitten zou je 'm ook in een oor kunnen rammen dan.
pi_34937760
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 08:05 schreef peaceman het volgende:

[..]

Wat dacht je van sexueel gefrustreerde mannen en mannen die elders nooit ene zak te vertellen hebben? Machtspelletje dus...
Ik denk dat gefrusteerde mannen juist eerder uit voorplantingsdrang verkrachten, denk je zelf ook niet? Dat machtsspelletje is misschien leuk voor de desbetreffende man, maar het is zeker niet de primaire drijfveer.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 15:34:40 #38
78780 deedeetee
pi_34938167
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 15:18 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Echt wel. Als er geen voortplantingsdrift achter zou zitten zou je 'm ook in een oor kunnen rammen dan.
Dat lukt niet en in de mond loop je 't risico dat je slachtoffer je dinges eraf bijt.....
pi_34938183
alleen die tietel al
pi_34938222
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 15:34 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat lukt niet en in de mond loop je 't risico dat je slachtoffer je dinges eraf bijt.....
Maar daar valt niet a contrario uit af te leiden dat verkrachten dus slechts met macht heeft te maken.

Laat ik dat nog iets verduidelijken: macht is nooit een primaire drijfveer, het is altijd een middel om een ander doel te bereiken.

[ Bericht 13% gewijzigd door Diederik_Duck op 10-02-2006 15:37:35 (Toevoeging) ]
pi_34938432
sommige vrouwen vinden dat toch geil eigenlijk?
pi_34938698
Ja misschien als hun eigen vriend een dergelijk controleerbare rol aanneemt misschien....

Ik denk dat bij verkrachting juist de macht de primaire drijfveer is, en de verkrachting dus enkel het middel om die macht te krijgen. Echt hoor mannen die verkrachten kicken op een huilende vrouw onder zicht. en die macht is bij hen de lust volgens mij. Als je puur op zoek bent naar sexuele lust, dan wil je dat niet zo denk ik.
pi_34938753
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 15:47 schreef zatoichi het volgende:
Ja misschien als hun eigen vriend een dergelijk controleerbare rol aanneemt misschien....

Ik denk dat bij verkrachting juist de macht de primaire drijfveer is, en de verkrachting dus enkel het middel om die macht te krijgen. Echt hoor mannen die verkrachten kicken op een huilende vrouw onder zicht. en die macht is bij hen de lust volgens mij. Als je puur op zoek bent naar sexuele lust, dan wil je dat niet zo denk ik.
Waarom denk je dat het hebben van die macht fijn voelt voor de desbetreffende man? Nou?
  vrijdag 10 februari 2006 @ 15:51:47 #44
78780 deedeetee
pi_34938870
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 15:48 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Waarom denk je dat het hebben van die macht fijn voelt voor de desbetreffende man? Nou?
Lijkt me een stuk logischer als de gedachte dat die man iedere keer een kind wil verwekken
pi_34939083
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 15:51 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Lijkt me een stuk logischer als de gedachte dat die man iedere keer een kind wil verwekken
Zucht. Denk je dat je gestuurd wordt door dat soort secundaire overwegingen? We hebben het hier over de allerbasaalste driften, eten, voortplanten. Zonder dat geen leven. Er zou zonder deze driften NOOIT geneukt worden, dus ook niet verkracht. Hij zal niet bewust een kind willen verwekken, maar het is wel wat hem drijft tot zijn daad.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 16:11:22 #46
78780 deedeetee
pi_34939547
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 15:58 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Zucht. Denk je dat je gestuurd wordt door dat soort secundaire overwegingen? We hebben het hier over de allerbasaalste driften, eten, voortplanten. Zonder dat geen leven. Er zou zonder deze driften NOOIT geneukt worden, dus ook niet verkracht. Hij zal niet bewust een kind willen verwekken, maar het is wel wat hem drijft tot zijn daad.
Dat ben ik gewoon niet met je eens. Een ander zijn wil opleggen, ja maar zich voortplanten, nee.
pi_34939557
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 14:12 schreef behAARD het volgende:

[..]

Waar baseer je dat in godsnaam op?
Als we echt ver terug kijken dan zie je dat er verschillen in grootte voorkomen tussen man en vrouw (nog steeds trouwens).
Het lijkt me logischer dat de man dan dominant was over de vrouwen (zoals je ook bij Orang-Utans en Gorilla's kan zien) dan dat de "mensengemeenschap in handen was van vrouwen".
Kijk naar de oudste godsdienst, geloofsperceptie, de dikke vrouwen beeldjes, het geloof in de moeder, moeder aarde, de moeder in het geheel....

Aangezien ze heel vroeger niet wisten waar kinderen vandaan kwamen was er maar 1 zekere factor en dat was de vrouw...

Alles wijst op een gemeenschap met vrouwen aan de macht, kijk naar de native americans, daar zie je nogsteeds veel macht bij de vrouwen liggen, dat zijn toch hele oude geloven....
pi_34939699
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 15:16 schreef SG1siler het volgende:
Zo ook kanabalisme.

Mensen die zich gedragen als dieren mogen ze dan ook opsluiten in een kooi, ik ga er niet wakker van liggen. Hupsake en weg ermee.
Gebeurt helemaal niet zo vaak hoor als men denkt, dat sommige paringsrituelen er vrij bruut uitzien betekend nog niet dat het verkrachting is, het gaat in de meeste gevallen toch echt nogsteeds uit van vrijwilligheid namelijk, het moeten voldoen van het mannetje aan een set eisen van het vrouwtje.

Er zijn echt maar een paar diersoorten waar we echt verkrachting zien, zoals bij dolfijnen en orca's.

Kijk je naar de tazmaanse duivel dan zal je denken dat is verkrachting, maar doro dat gedrag laat het mannetje zien dat zijn genen goed zijn, dat hij sterk en gezond is, kan hij het vrouwtje niet helemaal meeslepen naar zijn hol dan pakt het vrouwtje hem genadeloos en kan hij het paren wel op zijn buik schrijven, ook als het vrouwtje snel genoeg kan ontsnappen dan is dat niet gunstig voor het mannetje, ze zoekt namelijk onmiddelijk een mannetje op die dat wel kan.
pi_34939839
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 15:36 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Maar daar valt niet a contrario uit af te leiden dat verkrachten dus slechts met macht heeft te maken.

Laat ik dat nog iets verduidelijken: macht is nooit een primaire drijfveer, het is altijd een middel om een ander doel te bereiken.
Verhaal van een verkrachter....

Man begon op zijn 16de ermee, werd op ten duur gepakt, chemisch gecastreerd en weer losgelaten.
Het eerste wat hij deed was een meisje ontvoeren, vast zetten aan een boom, terug naar huis gaan om spullen te halen, haar aan alle kanten te verkrachten met oa gereedschap om haar daarna bij het politiebureau af te zetten en zichzelf aan te geven.

Geen voortplantingsdrift aangezien er chemisch gecastreerd was....

Hiermee hebben ze meer testen gedaan, ze dachten dat castratie een goed eoplossing zou zijn, testosteron gehalte omver schoppen, lust totaal wegnemen, bleek dus bij de meeste verkrachters niet te werken, dat hun slurfje het niet meer deed deed er niet toe voor de kick van het gebeuren.

Seks was het middel tot vernedering, tot macht hebben over, niet het doel....
pi_34940175
quote:

[..]

Wow there! easy easy....

Je weet toch niet welk motief iemand heeft. Misschien wil die persoon macht omdat hij vroeger als kind altijd gepest of vernederd is. Weet ik veel. Er zijn zoveel redenen waarom iemand macht wil hebben. Het probleem zit hem bij de mensen die daar dus verkeerd mee omgaan.

Ik sluit me ook aan bij de post hierboven.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 16:31:56 #51
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_34940346
weer een schitterend fuifduif topic
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_34944531
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 15:18 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Soms worden vrouwen (of zelfs dieren, door mensen wel te verstaan) verkracht met voorwerpen. En dat heeft volgens jou ook met voortplantingsdrift te maken? Denk je dat die verkrachter ermee zit of hij het in je oor doet of ergens anders? Hij zal het zo aanpakken waar de vernedering het grootst is, en dat is toch voornamelijk in intieme delen, niet? Erg dat ik dit (op deze manier) moet uitleggen eigenlijk...
pi_34944597
quote:

[..]

Waarom vinden sommige mensen sm fijn voelen? Nou? Dat is geen enkel bewijs dat het iets met voortplantingsdrift te maken heeft. Lees de uitleg van Erodome nog maar een keer, over waarom verkrachting helemaal niet gunstig is voor de voortplanting.
pi_34944618
maar sm is toch eigenlijk ook ziek, dat je een ander pijn doet
  vrijdag 10 februari 2006 @ 18:49:21 #55
136254 AngrodTiwele
'Brenger van kinderen
pi_34944658
Ik heb ook gelezen ergens dat 'voortplanting' ook een doel kan zijn van verkrachting.
Volgens mij ging hier zelfs een aflevering van C.S.I. over.
De meerderhied van de gevallen hebben niet deze rede, maar een klein deel hiervan wel.

Om een klein deel van het aantal verkrachtingen af te laten nemen is het sinds een paar jaar mogelijk om in elke gemeente een bordeel te maken, zodat mannen/vrouwen toch wat kwijt kunnen.
(of het werkt geen idee, verdiep me er niet zo in die wereld)
"One thing about living in Wassenaar I never could stomach, all the damn Vampires !"
pi_34944891
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 18:47 schreef amornl87 het volgende:
Persoonlijk zie ik het niet zo zitten, nee. Maar zolang beide partijen (of meerdere wat dat betreft) met volle verstand (betrekkelijk, ja ) dit wel zien zitten, zie ik geen probleem.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 19:19:27 #57
136254 AngrodTiwele
'Brenger van kinderen
pi_34945652
quote:
Bij SM komen ook dingen aan bod zoals vastbinden, blinddoeken enz enz, weet niet of dat bij jou pijn doet?
"One thing about living in Wassenaar I never could stomach, all the damn Vampires !"
  vrijdag 10 februari 2006 @ 19:21:17 #58
139146 izzypizzy
o nee dat deed je niet!?
pi_34945702
iewwww sorry hoor maar ik heb ook welis iemand vast geketend aan mn bed maar vind mezelf dus egt geen sm-er
Oh yes i did!
  vrijdag 10 februari 2006 @ 19:23:02 #59
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_34945750
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 23:16 schreef FuifDuif het volgende:
Waarom laten vrouwen laten zich zo makkelijk verkrachten?
Ervaringsdeskundige aan het woord.
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
pi_34945770
pi_34945824
sommige vrouwen vinden dat toch geil
  vrijdag 10 februari 2006 @ 19:30:08 #62
136254 AngrodTiwele
'Brenger van kinderen
pi_34945976
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 19:21 schreef izzypizzy het volgende:
iewwww sorry hoor maar ik heb ook welis iemand vast geketend aan mn bed maar vind mezelf dus egt geen sm-er
Sm is een groot en ruim begrip, maar ook vastketenen/binden valt er onder, nu weten we wat je diepste verlangens zijn...
pi_34946304
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 19:25 schreef amornl87 het volgende:
pi_34946369
Verkrachting heeft overduidelijk een ernstige traumatiserende werking op het slachtoffer, dat ontken ik absoluut niet. Echter, we moeten ons vooral afvragen: hoe komt dat? Is dat een biologische component die is aangeboren, of is het vooral het gevolg van de socialisering? Ergo, kan de mate waarin een slachtoffer van een verkrachting getraumatiseerd raakt worden gerelateerd aan de manier waarop de samenleving als geheel verkrachting beschouwt?
pi_34946406
echt, hoe je praat, fuifduif echt droog gewoon zo serieus
  vrijdag 10 februari 2006 @ 19:45:38 #66
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_34946458
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 19:42 schreef FuifDuif het volgende:
Verkrachting heeft overduidelijk een ernstige traumatiserende werking op het slachtoffer, dat ontken ik absoluut niet. Echter, we moeten ons vooral afvragen: hoe komt dat? Is dat een biologische component die is aangeboren, of is het vooral het gevolg van de socialisering? Ergo, kan de mate waarin een slachtoffer van een verkrachting getraumatiseerd raakt worden gerelateerd aan de manier waarop de samenleving als geheel verkrachting beschouwt?
Ben jij de zaken niet een beetje aan het omdraaien?
pi_34946462
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 19:44 schreef amornl87 het volgende:
echt, hoe je praat, fuifduif echt droog gewoon zo serieus
Kan ik dit als een compliment beschouwen, of juist niet ?
pi_34946506
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 19:45 schreef peaceman het volgende:

[..]

Ben jij de zaken niet een beetje aan het omdraaien?
Misschien, maar misschien ook niet. Dat zou ik graag uit willen zoeken met jullie. Groepspressie bij normvorming is namelijk niet bepaald een onbekend verschijnsel. Ik zou mij kunnen voorstellen dat de maatschappelijke attitude tegenover verkrachting van invloed is op de individuele perceptie en beleving van het slachtoffer.
pi_34946586
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 19:25 schreef amornl87 het volgende:
jij bent aandachtsgeil
  vrijdag 10 februari 2006 @ 19:50:11 #70
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_34946607
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 19:47 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Misschien, maar misschien ook niet. Dat zou ik graag uit willen zoeken met jullie. Groepspressie bij normvorming is namelijk niet bepaald een onbekend verschijnsel. Ik zou mij kunnen voorstellen dat de maatschappelijke attitude tegenover verkrachting van invloed is op de individuele perceptie en beleving van het slachtoffer.
Jij suggereert dus dat er al beeldvorming/maatschappelijke attitude in de oudheid is ontstaan voor de 1e verkrachting plaatsvond. Dat vind ik niet een mens-eigen gedachte. De mens delft immers pas de put als het kalf verdronken is.
pi_34946653
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 16:15 schreef erodome het volgende:

[..]

Gebeurt helemaal niet zo vaak hoor als men denkt, dat sommige paringsrituelen er vrij bruut uitzien betekend nog niet dat het verkrachting is, het gaat in de meeste gevallen toch echt nogsteeds uit van vrijwilligheid namelijk, het moeten voldoen van het mannetje aan een set eisen van het vrouwtje.

Er zijn echt maar een paar diersoorten waar we echt verkrachting zien, zoals bij dolfijnen en orca's.

Kijk je naar de tazmaanse duivel dan zal je denken dat is verkrachting, maar doro dat gedrag laat het mannetje zien dat zijn genen goed zijn, dat hij sterk en gezond is, kan hij het vrouwtje niet helemaal meeslepen naar zijn hol dan pakt het vrouwtje hem genadeloos en kan hij het paren wel op zijn buik schrijven, ook als het vrouwtje snel genoeg kan ontsnappen dan is dat niet gunstig voor het mannetje, ze zoekt namelijk onmiddelijk een mannetje op die dat wel kan.
Bij eenden komt verkrachting anders wel op grote schaal voor. Soms zelfs met dodelijke afloop.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 19:57:13 #72
57707 OpenDeur
Het is de schuld van links
pi_34946871
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 19:51 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Bij eenden komt verkrachting anders wel op grote schaal voor. Soms zelfs met dodelijke afloop.
Waarom laten vrouwtjeseenden zichzelf zo makkelijk verkrachten/vermoorden?
Oh
pi_34946908
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 19:57 schreef OpenDeur het volgende:

[..]

Waarom laten vrouwtjeseenden zichzelf zo makkelijk verkrachten/vermoorden?
Omdat ze tot het zwakkere geslacht behoren. Dat bedoel ik niet lullig, maar zo lijkt het althans.
pi_34946921
als eendjesmanne geen ete krijge, dan gaan ze vrouwtjes verkrachte
  vrijdag 10 februari 2006 @ 20:00:29 #75
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_34946978
Waarom reageer je niet op mijn opmerking Fuifduif?
Je reageert bijna overal op, maar niet daarop....
pi_34947042
quote:
Het is geen biologische component. Dat slaat nergens op, nee. Het is wel geweld! En geweld is niet goed! Als je dat nou eens doortrekt naar die dierenwereld die je steeds aanhaalt. Dieren die elkaar geweld aan doen. Kennen die een trauma? nee. Die vechten om te overleven, en schade te beperken, of ze vluchten met precies hetzelfde doel.

En dat is precies wat vrouwen ook doen. Ze vechten, of ze vluchten. Als dit fysiek niet mogelijk is, dan doen ze dat mentaal (en daarin verschillen mensen dus van dieren). En toch levert dat altijd schade op. Zowel fysiek als mentaal.

Heeft die schade ook te maken met hoe onze maatschappij verkrachting ziet? Wat betreft de lichamelijke schade niet natuurlijk. Dus over de geestelijk schade. Ja, misschien voor een klein gedeelte wel. We kennen wel een beetje een slachtoffer-cultuur. Betekent dat dat vrouwen bij afwezigheid van die cultuur geen geestelijke schade meer zouden ondervinden? Welnee!
Losstaand, van dat wat de maatschappij erover te zeggen heeft, blijft er altijd het feit dat iemand gebruik van je gemaakt heeft, als was je een voorwerp. Er is een inbreuk gepleegd op je veiligheid, intimiteit, lichamelijke integriteit (je mogelijkheid om zelf beslissingen te nemen over je leven en lichaam) en nog wel meer/erger. Daardoor zullen angstgevoelens niet verminderen. Het enige dat minder zou kunnen zijn, zijn eigenlijk de schaamtegevoelens. Immers, als verkrachting als 'normaal' beschouwd zou worden, zou je niet alleen zijn, niemand je eng of vreemd vinden, zou je er makkelijker over kunnen praten. Dus zou de maatschappij daar nou beter van worden? Doe normaal! Het antwoord is een duidelijk en keihard: NEE.
pi_34947060
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 19:58 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Omdat ze tot het zwakkere geslacht behoren. Dat bedoel ik niet lullig, maar zo lijkt het althans.
ja hoor laten we 't over de dieren gaan hebben

Ok, er zijn vrouwtjesspinnen die na de daad de mannetjesspin opeten..vind k wel tof van hun
  vrijdag 10 februari 2006 @ 20:11:25 #78
78859 MoonBaby
Mark it zero!!!
pi_34947294
"... she kidnapped herself."
  vrijdag 10 februari 2006 @ 20:12:40 #79
139146 izzypizzy
o nee dat deed je niet!?
pi_34947328
vink ook wel tof.... emancipatie heet dat...
Oh yes i did!
pi_34947402
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 19:47 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Het gaat er niet zo om dat er iets seksueels met het slachtoffer gebeurd, maar dat er een sfeer van dominantie en dreiging is. En dat vindt ieder mens niet leuk, hoe de "maatschappelijke attitude" ook moge zijn.
pi_34949890
quote:
Nope, sm draait om zoveel meer dan alleen wat pijn zeg, dat is een spel van vertrouwen, jezelf in handen leggen van de ander in het vertrouwen dat dat niet geschaad wordt.
Pijn is maar een klein stukje, wat je er trouwens ook uit kan laten, niet iedereen die aan sm doet hangt zijn partner op in de kettingen aan het plafon hoor

Weet je trouwens dat de delen in de hersenen die actief worden bij bepaalde zaken bij pijn en seks elkaar overlappen???
pi_34949927
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 19:21 schreef izzypizzy het volgende:
En toch valt ook dat onder sm, net zoals een keer een tik op de kont uitdelen tijdens doggy sm is, sm is heel erg breed, laat de vooroordelen los van elkaar helemaal lens slaan, het si zoveel meer dan dat alleen...
pi_34950067
quote:
Ik denk van niet fuifje....

Ik had een aardig trauma te pakken, toch heb ik het echt voor mezelf gehouden, heeft lang geduurt voordat ik het voor het eerst aan iemand vertelde en dat was uit noodzaak omdat ik toch aan wat nu mijn man is moest vertellen waarom seks niet zo heel vanzelfsprekend ging....

De mening van de omgeving is er dus niet bij geweest, maar het trauma zat er echt wel en goed ook....

Het is gewoon een geweldsdelict fuifje, als jij helemaal in elkaar geramt wordt zeg je toch ook niet dat als je je daar naar over voelt dat dat komt door de maatschappij.

Je hebt echt geen enkel idee he van hoe het is voor een vrouw om verkracht te worden, dat doet pijn fuifje, dat doet echt serieus pijn....
Niet alleen lichamelijk, iemand raakt je in de kern van je wezen, het is alsof ze een stukje van je ziel wegnemen, zo voelt dat, het is zo fout....
pi_34950231
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 19:51 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Alleen omdat wij de balans verstoren, er teveel woerden zijn, die verkrachten zelfs elkaar en idd soms met dodelijke afloop.
Als de balans goed is zoals dat in een natuurlijke situatie zou zijn(dus niet het voeren van dieren e.d. waardoor er teveel op dezelfde plaats blijven enzo) wordt er niet verkracht in de eendenpopulatie.

Maar ik zie ook geen enkel meisjes eendje daar blij mee zijn, als er teveel woerden zijn alle vrouwtjes eendjes dood nerveus, vermageren ze zelfs en alles, geeft niet echt aan dat dat als normaal gezien wordt...

Ik zeg toch ook niet dat het niet voorkomt, ik zeg dat het niet zo vaak voor komt als jij wil laten geloven.
pi_34950717
quote:
Black_Tulip zei:
[..]

Er zit een groot verschil tussen de natuur enerzijds en sociaal maatschappelijk, statistisch en moreel anderzijds. De natuur werkt simpelweg op de manier zoals zij werkt en zolang het werkt, werkt het. Simpel. Als een man via verkrachting kans ziet zich voort te planten, dan is dat hoe het werkt. De natuur straft de man niet, maar 'beloont' hem zelfs door hem een bevredigend gevoel te geven.
Dat is een prachtige stelling. Ik ben het er dan ook 100% mee eens.
pi_34950888
Mogelijk is het zo dat verkrachting eigenlijk helemaal niet als zodanig bekend stond op het moment dat vrouwen wisten dat ze het zo nu en dan konden verwachten. In de meer bescherming biedende samenleving heeft het dan misschien de betekenis gekregen die het nu heeft?
pi_34950910
Het gaat puur om de macht. Macht = geld = sex. Gevolgen van elkaar. Sim-pel.

Overigens is polygamie iets wat veel interessanter is..
pi_34951168
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 15:34 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Richard Ramirez heeft zijn 'dinges' toch ook nog altijd?
En in one piece.

Dus ook vrouwen die doodsangsten uitstaan neigen hem er niet af te bijten.
pi_34951257
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 15:16 schreef SG1siler het volgende:
Zo ook kanabalisme.

Oh.. dus dieren horen in een kooi, volgens jou?
Walgelijke, zieke gedachte...
pi_34951566
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 21:29 schreef erodome het volgende:

Je hebt echt geen enkel idee he van hoe het is voor een vrouw om verkracht te worden, dat doet pijn fuifje, dat doet echt serieus pijn....
Niet alleen lichamelijk, iemand raakt je in de kern van je wezen, het is alsof ze een stukje van je ziel wegnemen, zo voelt dat, het is zo fout....
Denk je nou wérkelijk, dat een verkrachter/moordenaar daar maar één seconde bij stilstaat en serieus meeneemt in zijn overweging om een vrouw te verkrachten of te vermoorden? Dan ben je echt naïef.

Het enige dat hem doet verhinderen zoiets te doen is de onvermijdelijke straf achteraf. Daarom zijn er ook zoveel verkrachtingen in oorlogstijd, wanneer er nauwelijks nog toezicht en bescherming is.

Maar ergens moet ik wel lachen om die reacties hier, waarin men FuifDuif agressief op het hart drukt dat verkrachting vreselijk is voor een vrouw. Alsof ze daarmee voorkomen dat daadwerkelijke verkrachters (en dus niet FuifDuif) hun gang gaan.

Het is vechten tegen windmolens.
pi_34952761
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 22:06 schreef Bombie het volgende:

[..]

Denk je nou wérkelijk, dat een verkrachter/moordenaar daar maar één seconde bij stilstaat en serieus meeneemt in zijn overweging om een vrouw te verkrachten of te vermoorden? Dan ben je echt naïef.

Het enige dat hem doet verhinderen zoiets te doen is de onvermijdelijke straf achteraf. Daarom zijn er ook zoveel verkrachtingen in oorlogstijd, wanneer er nauwelijks nog toezicht en bescherming is.

Maar ergens moet ik wel lachen om die reacties hier, waarin men FuifDuif agressief op het hart drukt dat verkrachting vreselijk is voor een vrouw. Alsof ze daarmee voorkomen dat daadwerkelijke verkrachters (en dus niet FuifDuif) hun gang gaan.

Het is vechten tegen windmolens.
Aangezien ik tegen fuifje praat en niet tegen een verkrachter snap ik niet wat je hiermee bedoeld, ik probeer aan fuifje(die dan wel een harde mening heeft maar geen verkrachter is) uit te leggen hoe het is voor de vrouw, dat dat geen opgelegd trauma is....

Dus snap niet wat je hiermee bedoeld, we hebben een discussie over verkrachtingen met normale mensen met verschillende meningen, zit niet op het gevangenisforum met verkrachters te praten zo van zie aub in wat je veroorzaakt....
pi_34953427
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 22:33 schreef erodome het volgende:

[..]

Aangezien ik tegen fuifje praat en niet tegen een verkrachter snap ik niet wat je hiermee bedoeld, ik probeer aan fuifje(die dan wel een harde mening heeft maar geen verkrachter is) uit te leggen hoe het is voor de vrouw, dat dat geen opgelegd trauma is....
Ik denk dat iedereen hier (waaronder 'fuifje') zich wel enigszins kan voorstellen hoe het voor een vrouw moet zijn. Dat is ook altijd het grote probleem wanneer je dit soort vraagstukken naar een abstracter niveau probeert te tillen. Het wordt allemaal gelijk zo persoonlijk gekleurd, inclusief de reacties van verontwaardige slachtoffers, die met geen mogelijkheid iets kunnen zeggen dat de discussie ten goede komt.

Wat het bij vrouwen veroorzaakt hebben we ondertussen wel genoeg mogen overpeinzen, aangezien iedere hysterica hier bijkans over de ander heenklimt om elkaar te kunnen overtreffen in schreeuwerige duidelijkheid wat dat betreft.

Dus laten we voor het gemak even vergeten of verkrachting goed of slecht is.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 22:52:40 #93
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_34953532
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 22:49 schreef Bombie het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen hier (waaronder 'fuifje') zich wel enigszins kan voorstellen hoe het voor een vrouw moet zijn. Dat is ook altijd het grote probleem wanneer je dit soort vraagstukken naar een abstracter niveau probeert te tillen. Het wordt allemaal gelijk zo persoonlijk gekleurd, inclusief de reacties van verontwaardige slachtoffers, die met geen mogelijkheid iets kunnen zeggen dat de discussie ten goede komt.

Wat het bij vrouwen veroorzaakt hebben we ondertussen wel genoeg mogen overpeinzen, aangezien iedere vrouw hier bijkans over de ander heenklimt om elkaar te kunnen overtreffen in duidelijkheid wat dat betreft.

Dus laten we voor het gemak even vergeten of verkrachting goed of slecht is.
Je hebt een punt, maar de TT zorgt natuurlijk bij voorbaat al voor verontwaardiging bij mensen. Kortom: met een andere TT zou je dat wellicht wat kunnen beperken.
pi_34953849
Om even in te haken op wat Bombie zegt:

Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom mensen mij zo aanvallen. Alsof ik verkrachting goedpraat en beweer dat het allemaal best wel meevalt voor het slachtoffer.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 23:05:22 #95
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_34954020
Beste Fuifduif, dat ken best komen door de TT zoals ik al eerder zei in mijn vorige post. Het is een delicaat onderwerp en deze TT zorgt voor heftige emoties en zeker bij vrouwen, wat ik ook niet meer dan logisch vind.
Overigens wacht ik nog op je reactie inzake een andere post van mij.
pi_34954118
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:05 schreef peaceman het volgende:
Beste Fuifduif, dat ken best komen door de TT zoals ik al eerder zei in mijn vorige post. Het is een delicaat onderwerp en deze TT zorgt voor heftige emoties en zeker bij vrouwen, wat ik ook niet meer dan logisch vind.
Dat is wat mij betreft vooral een gebrek aan de kant van die mensen. Als je niet in staat bent om in een dergelijke discussie op een volwassen en neutrale manier te participeren, dan moet je hier niet komen, simpel.
pi_34954169
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 19:50 schreef peaceman het volgende:

[..]

Jij suggereert dus dat er al beeldvorming/maatschappelijke attitude in de oudheid is ontstaan voor de 1e verkrachting plaatsvond. Dat vind ik niet een mens-eigen gedachte. De mens delft immers pas de put als het kalf verdronken is.
Nee hoor, dat suggereer ik helemaal niet. Dat beeld is geleidelijk ontstaan. Parallel aan de ontwikkeling van waarden als recht op een menswaardig leven, integeriteit van het lichaam, baas over eigen lichaam enzovoort.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 23:09:24 #98
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_34954179
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:07 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dat is wat mij betreft vooral een gebrek aan de kant van die mensen. Als je niet in staat bent om in een dergelijke discussie op een volwassen en neutrale manier te participeren, dan moet je hier niet komen, simpel.
Op zich een begrijpelijk standpunt, maar aan de andere kant getuigt de TT bepaald niet van neutraliteit van de TS, vind je wel? Is meer opruiend vind ik.
pi_34954205
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:09 schreef peaceman het volgende:

[..]

Op zich een begrijpelijk standpunt, maar aan de andere kant getuigt de TT bepaald niet van neutraliteit van de TS, vind je wel? Is meer opruiend vind ik.
Dat is op zich waar, maar ik heb hem niet bedacht . Ik heb enkel deel 2 geopend.
pi_34954261
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:01 schreef FuifDuif het volgende:
Om even in te haken op wat Bombie zegt:

Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom mensen mij zo aanvallen. Alsof ik verkrachting goedpraat en beweer dat het allemaal best wel meevalt voor het slachtoffer.
Het begint al met jouw eerste post in dit topic deel 1 en om niet te vergeten wat wij al van jou gewend zijn dus ik begrijp het wel hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')