Oja, daar kan je dat aan afleiden. Spring me eens op mijn nek 's avonds. Kan je zien of ik het uit een film hebquote:Op woensdag 8 februari 2006 23:57 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Gezien je bouw niet uit de praktijk. Misschien een slechte film ofzo?
Dit vindt ik typisch iets voor nederland.. het is gewoonweg niet meer mogelijk om 'vrij' te leven in dit land.quote:Op woensdag 8 februari 2006 22:38 schreef erodome het volgende:
[..]
Ga jij je dochter van 17 lekker s'nacht over straat laten in de stad dan alleen????
Uiteindelijk is het een soort van avondklok, want je kan niet meer veilig alleen op straat s'avonds, zeker in de stad niet.
Dat besefte ik me pas geleden weereens erg goed, manlief moest wat servers wegbrengen en wij gingen mee, eigenlijk was ik van plan even met de kleine naar de geitenboerderij in het amsterdamse bos te gaan, maar helaas liep alles een beetje erg uit waardoor ik in het donker zou komen daar en met de geitenboerderij dicht, nu dacht ik bij mezelf, ach heb een zaklamp, bos lopen bij donker is erg leuk zelfs, deed ik vroeger erg graag(tot grote afschuw van mijn ouders).
Maar tegelijk dacht ik, shit nee dat kan niet, loop met kind, heb geen grote hond meer aan mijn zijde, het is gewoon dom om dat te doen.
Dat is gewoon balen, iets waarvan ik erg hou kan ik niet meer met goed fatsoen doen, niet zonder serieus een gevaar te lopen, die beperking voelde ik best toen even...
quote:Op donderdag 9 februari 2006 19:09 schreef Omkron het volgende:
[..]
Dit vindt ik typisch iets voor nederland.. het is gewoonweg niet meer mogelijk om 'vrij' te leven in dit land.![]()
Het komt er inderdaad een stuk ernstiger uit dan ik het bedoelde.quote:Op donderdag 9 februari 2006 17:27 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Een beetje een ernstige levenswijze opzich, lijkt mij ietwat overtrokken..
Dat doet dan ook geen pijn, als iemand bij je binnen dringt terwijl je niet opgewonden bent wel, om eerlijk te zijn, ik heb een aantal dagen gebloed ervan, dus fijn, nou nee, nogal niet, mijn binnenwerk was kapot ervan....quote:Op donderdag 9 februari 2006 16:41 schreef KritischBlikje het volgende:
[..]
Je tweede zin is geen logisch gevolg van de eerste. Als ik gedwongen wordt om een ijsje te eten (iets dat ik wel zie zitten), dan zou ik dat best fijn kunnen vinden.
[..]
Dat is precies het punt dat ik trachtte te maken met mijn vorige post. Goeie samenvatting wel.
Nope pop dat is niet irrelevant en je moest eens weten wat er mogelijk is als je niet op pijnprikkels reageerd, jij denkt vanuit je eigen kader, als jij de eigen meisje wil nemen lukt dat niet zo omdat je haar geen ernstige pijnen aan wil doen, geef je daar niets om dan lukt het wel, beter dan je denkt, maar denk niet dat het oh zo lekker is dan, want het zal bij jou ook wel het een en ander aan pijnprikkels verzorgen.....quote:Op donderdag 9 februari 2006 17:25 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Zei hij wijs...
Je zult een vrouw behoorlijk in elkaar moeten meppen voor ze haar benen niet meer bij elkaar kan houden. Het is echt godsonmogelijk om je pik naar binnen te 'worstelen' zonder wapen of een behoorlijke dosis geweld. Dus al dat gelul over handen vasthouden is totaal irrelevant.
Overigens is 'lust' zelden tot nooit het motief voor verkrachters.
Wat betreft het niet alleen over straat kunnen 's avonds in de stad... valt wel mee. En anders is er voldoende wapentuig voorhanden dat vast wel in je tasje past.
... En bedankt voor de tip.quote:Op donderdag 9 februari 2006 14:58 schreef Alicey het volgende:
[..]
De bekenden die je nu kent hebben waarschijnlijk ruim hun kans gehad. Bij diegenen die geleidelijk aan binnen je bekenden-kring komen is het inderdaad oppassen.
Dan heb je niet goed opgelet.quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:43 schreef PapaFokker het volgende:
Ik heb geen vrouw mijn post zien tegenspreken, alleen een paar mannen zonder vrouwenkennis.
Tsja. Beetje luguber, maar misschien inderdaad het beste wat je kan doen op dat moment.quote:Op donderdag 9 februari 2006 21:15 schreef truStie het volgende:
Bij een oude klasgenoot van mij stond in de agenda zoiets van als je niets tegen het feit doen dat je verkracht word, leun dan achterover en geniet ervan
Alleen dan in een soort van rijmpje
quote:Op donderdag 9 februari 2006 21:37 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat kan alleen iemand verzonnen hebben die er geen idee van heeft....
Want hoe kan je ergens van genieten als het tegen je wil is, je bang bent voor je leven en de daad zelf erg veel pijn berokkend?
Ja het is waar dat je lichaam zichzelf beschermt en dat je op ten duur toch wat vocht produceert, maar dat is in de eerste instantie totaal niet aan de orde, je bent als dame niet geil, niet opgewonden en dus niet nat, het doet gewoon pijn dan....
Aanvulling...
Op ten duur kan je lichaam, je geest, die pijn niet meer aan en zet je jezelf weg, dit is een beschermingsmechanisme, geen leuke trouwens, je kijkt van buiten af naar jezelf, pijn is weg, alles is weg, het is alsof je in een zeepbel zweeft boven jezelf, niets raakt je meer, helemaal niets...
Dat geeft een heel vreemd gevoel, het voelt heel erg verkeerd, maar meer van dat gevoel zou de boel in je hoofd onherstelbaar beschadigen...
Ervan gaan genieten doet niemand zover ik weet, wel komt het voor dat het lichaam een reactie geeft dmv een orgasme omdat er heel hard op knopjes geramt wordt, de vrouwen die dit meemaken zijn dubbel genaaid, een orgasme hebben terwijl alles in je nee zegt, dat geeft een ontzettend naar gevoel zover ik dat weet van anderen, daar lopen dat soort vrouwen jaren mee te dubben, ware het niet dat het lichaam gewoon reageert op dat drukken op de knopjes, dat het onbewust is, dat het een soort van verdedigingsmechanisme is om meer schade te verkomen.
Mag ik hopen ja dat je dat 'al' teveel vind! dat zijn er 300 per maand!quote:Op donderdag 9 februari 2006 18:11 schreef Iksje het volgende:
[..]
"Elke dag worden in België 10 vrouwen verkracht of aangerand"
En dat vind ik al te veel...
En dit gaat dus alleen over minderjarigen he, even voor degene die zei dat die 33% overdreven was....quote:Cijfers
Hoe vaak komt seksueel misbruik van kinderen voor?
Uit landelijk Nederlands onderzoek blijkt dat ruim vijftien procent van de vrouwen voor het zestiende levensjaar een negatieve seksuele ervaring heeft meegemaakt met een familielid. Iets meer dan de helft van deze slachtoffers is ernstig misbruikt: er waren herhaalde (pogingen tot) verkrachting, er werden andere ingrijpende seksuele handelingen afgedwongen óf er was sprake van verschillende daders. In eenderde van de gevallen betrof het een eenmalige gebeurtenis, bij eenderde deel ging het om meer dan vijf keer en bij het resterende deel om veel voorkomende gebeurtenissen over een lange periode. De daders waren voornamelijk vaders, oudere broers en ooms. Eén procent van de (mede-) plegers was vrouw. Daarnaast is 24 procent van de vrouwen in hun jeugd geconfronteerd met (meestal eenmalig) seksueel misbruik door iemand die niet tot de familiekring behoorde: een oudere jongen, een onderwijzer, een buurman, de vader van een vriendinnetje, een volwassen vriend van het gezin of een onbekende man. In bijna de helft van deze gevallen deed de dader een poging tot verkrachting of dwong het slachtoffer tot masturbatie. Als we de gebeurtenissen binnen en buiten de kring van verwanten combi-neren, blijkt dat bijna 40% van de vrouwen vóór het zestiende jaar een of meer ervaringen met seksueel misbruik heeft gehad. De meest voorkomende leeftijd waarop misbruik vaak voorkomt ligt tussen de acht en twaalf jaar. Naar seksueel misbruik van jongens is in ons land nog geen landelijk onder-zoek verricht. Buitenlandse studies tonen aan dat drie tot negen procent van de jongens misbruikervaringen kent, meestal gepleegd door mannen buiten de kring van familieleden.
Hoe veel zaken worden behandeld door het openbaar ministerie?
Het aantal misbruikzaken dat het openbaar ministerie behandelt is de laatste jaren redelijk stabiel. Het gaat om ongeveer 2050 tot 2350 zaken per jaar. Het De kans dat een kind dodelijk slachtoffer wordt van een psychopatepleger van seksueel geweld is heel klein.
Het aantal zaken waarin de rechter uiteindelijk een beslissing neemt schommelt van 1997 tot en met 1999 tussen de 500 en 550 per jaar voor meerderjarige verdachten en bedraagt circa 135 per jaar voor minderjarige verdachten. Het aantal zaken waarbij moord en doodslag plaatsvindt is gemiddeld, hoe ernstig ook, nog geen drie per jaar (gerekend tussen 1992 en 2000).
Wie plegen seksueel misbruik van kinderen?
Seksueel misbruik komt voor in alle milieus, zowel bij de lagere als hogere sociale klasse, bij mensen van alle kerkelijke gezindten en bij autochtone en allochtone Nederlanders. Voor zover bekend uit onderzoek zijn plegers vrijwel altijd mannen. Vrouwen vormen één tot drie procent van alle plegers. Meestal zijn hun slachtoffers kinderen binnen het gezin, jongens even vaak als meisjes. De helft tot driekwart van deze vrouwen pleegt het misbruik onder druk van een (hun) man die er bij aanwezig is. De meeste vrouwelijke plegers zijn zelf in hun jeugd seksueel misbruikt of verwaarloosd.
In 80 tot 95 procent van alle gevallen gaat het om bekenden van het kind. De onbekende ‘man in de bosjes’ of ‘kinderlokker’ komt maar zelden voor. De kinderen zijn doorgaans afhankelijk van de pleger of hebben vertrouwen in hem: een vader, broer, oom, de vriend van moeder, een tante, huisvriend, buurman, leraar of jeugdleider. Meisjes blijken vaker door gezins- of familieleden misbruikt te worden terwijl jongens vaker door mannen buiten de kring van verwanten worden misbruikt.
Hoeveel plegers vallen na hun straf weer terug?
Veel mensen denken dat de daders van seksueel misbruik na hun straf vrijwel altijd en meteen terugvallen in hun oude fout. Dat is niet waar. Nederlandse cijfers over de recidive ontbreken, maar uit buitenlandse onderzoeken kan worden afgeleid hoe vaak daders die niet worden behandeld
hun oude gedrag weer oppakken:
Binnen vijf jaar na detentie valt vier procent van de incestplegers terug in de oude fout. Van de pedoseksuelen, gericht op meisjes buiten het gezin, recidiveert dertien procent en van de pedoseksuelen die jongens buiten het gezin misbruiken 21 procent. Vijftien jaar na de detentie zijn die recidive-percentages verdubbeld. De percentages geven een ondergrens aan, omdat lang niet al het misbruik bij de politie wordt aangegeven.
Plegers recidiveren eerder en vaker als ze:
uitsluitend seksuele interesse in kinderen tonen (pedofielen)
als minderjarige al afwijkend seksueel gedrag hebben vertoond
voorheen niet-seksuele misdrijven hebben gepleegd
onbekende slachtoffers kiezen
jongens als slachtoffer kiezen
een antisociale persoonlijkheid hebben of psychopatisch zijn
problemen hebben met het aangaan van liefdesrelaties met volwassenen
met leeftijdgenoten omgaan die hun afwijkende levensstijl steunen
vinden dat seksueel contact tussen volwassenen en kinderen niet schadelijk is
gemakkelijk toegang hebben tot potentiële slachtoffers.
Hoe meer van deze kenmerken een pleger bezit, hoe groter de kans op recidive.
Bron: brochure van het ministerie van Justitie
sjah duhu! 'al' te veel als in 'komt nog niet in de buurt van 1 op 3 vrouwen' maar toch is elke verkrachting er één te veel.quote:Op donderdag 9 februari 2006 22:06 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
[..]
Mag ik hopen ja dat je dat 'al' teveel vind! dat zijn er 300 per maand!![]()
40% is zelfs meer dan 33%....quote:Op donderdag 9 februari 2006 22:27 schreef Iksje het volgende:
[..]
sjah duhu! 'al' te veel als in 'komt nog niet in de buurt van 1 op 3 vrouwen' maar toch is elke verkrachting er één te veel.
Ken ook te veel meisjes/vrouwen die negatieve sekservaringen hebben (cf bovenstaande post erodome), hetzij door kennissen, vriendjes tot 'echte' verkrachting.
Jij begint echt steeds meer achterlijke nonsens uit te kramen.quote:Op donderdag 9 februari 2006 22:52 schreef FuifDuif het volgende:
Dat is waarschijnlijk omdat heel diep van binnen iedere vrouw wel haar plaats kent in de seksuele relatie. Het mannelijke lid moeten ontvangen is het mannelijke lid moeten ontvangen, onder welke omstandigheden dan ook.
... Mods..?quote:Op donderdag 9 februari 2006 22:52 schreef FuifDuif het volgende:
Dat is waarschijnlijk omdat heel diep van binnen iedere vrouw wel haar plaats kent in de seksuele relatie. Het mannelijke lid moeten ontvangen is het mannelijke lid moeten ontvangen, onder welke omstandigheden dan ook.
Is dit een uitnodiging..? Oh, je had het niet tegen mij..quote:Op donderdag 9 februari 2006 19:04 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Oja, daar kan je dat aan afleiden. Spring me eens op mijn nek 's avonds. Kan je zien of ik het uit een film heb.
wat een infedel is het ookquote:Op donderdag 9 februari 2006 22:55 schreef djenneke het volgende:
Jij begint echt steeds meer achterlijke nonsens uit te kramen.
Nou, zo gek is die gedachte anders helemaal niet. Sociale acceptatie speelt een belangrijke rol in de mate waarin verkrachting als iets ergs wordt ervaren. Zee-olifanten, bijvoorbeeld, kennen wel degelijk een geaccepteerde vorm van verkrachting.quote:Op donderdag 9 februari 2006 22:55 schreef djenneke het volgende:
[..]
Jij begint echt steeds meer achterlijke nonsens uit te kramen.
En jij weet natuurlijk wat er omgaat in die zeeolifant die verkracht wordt?quote:Op donderdag 9 februari 2006 22:57 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Nou, zo gek is die gedachte anders helemaal niet. Sociale acceptatie speelt een belangrijke rol in de mate waarin verkrachting als iets ergs wordt ervaren. Zee-olifanten, bijvoorbeeld, kennen wel degelijk een geaccepteerde vorm van verkrachting.
Dat is de natuur, zo gaat het er aan toe in de wereld van de zeeolifant. Die wijfjes zijn op dat moment misschien wat ongelukkig, maar ze pakken de draad gewoon weer op hoor, na de daad.quote:Op donderdag 9 februari 2006 23:00 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
En jij weet natuurlijk wat er omgaat in die zeeolifant die verkracht wordt?
Dat niet alleen. Wat is nou toch het verschil tussen een zee-olifant, en ons mensen. Niets toch zeker?quote:Op donderdag 9 februari 2006 23:00 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
En jij weet natuurlijk wat er omgaat in die zeeolifant die verkracht wordt?
En in de natuur van de mens betreft het een zeer onwenselijke afwijkingquote:Op donderdag 9 februari 2006 23:01 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dat is de natuur, zo gaat het er aan toe in de wereld van de zeeolifant. Die wijfjes zijn op dat moment misschien wat ongelukkig, maar ze pakken de draad gewoon weer op hoor, na de daad.
Dat ook inderdaad.quote:Op donderdag 9 februari 2006 23:02 schreef djenneke het volgende:
[..]
Dat niet alleen. Wat is nou toch het verschil tussen een zee-olifant, en ons mensen. Niets toch zeker?
Doe niet zo dom, djenneke. Het gaat om de instinctieve bron. Al het leven kenmerkt zich door een aantal basiselementen, waaronder competitie en daaraan verbonden ook voortplantingsdrift. Die zaken kunnen zich op diverse manieren manifesteren. Mensen zijn wat dat betreft niet anders dan dieren hoor.quote:Op donderdag 9 februari 2006 23:02 schreef djenneke het volgende:
[..]
Dat niet alleen. Wat is nou toch het verschil tussen een zee-olifant, en ons mensen. Niets toch zeker?
De meeste dieren kennen dan ook geen geweten, geen lange termijn geheugen, en dus geen trauma's op de manier zoals wij die wel kunnen hebben. Echt, je praat zoveel nonsens nu.quote:Op donderdag 9 februari 2006 23:01 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dat is de natuur, zo gaat het er aan toe in de wereld van de zeeolifant. Die wijfjes zijn op dat moment misschien wat ongelukkig, maar ze pakken de draad gewoon weer op hoor, na de daad.
Nee, alleen in de sociale constructie van onze samenleving is dat zo. Maar die staat los van onze natuur.quote:Op donderdag 9 februari 2006 23:02 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
En in de natuur van de mens betreft het een zeer onwenselijke afwijking
Hij is bijna vol, ik beloof je dat ik mij niet zal mengen in deel 2.quote:Op donderdag 9 februari 2006 23:02 schreef Black_Tulip het volgende:
Alsjeblieft Fuifduif, doe me een lol en verdwijn uit dit topic.
Maar de mens is zich wel veel beter dan een dier bewust wat hem/haar overkomt. Verkrachting is niet voor niets sociaal maatschappelijk bestempeld als immoreel en verwerpelijk, Fuifduif.quote:Op donderdag 9 februari 2006 23:03 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Doe niet zo dom, djenneke. Het gaat om de instinctieve bron. Al het leven kenmerkt zich door een aantal basiselementen, waaronder competitie en daaraan verbonden ook voortplantingsdrift. Die zaken kunnen zich op diverse manieren manifesteren. Mensen zijn wat dat betreft niet anders dan dieren hoor.
Aandachtshoer.quote:Op donderdag 9 februari 2006 23:03 schreef FuifDuif het volgende:
Doe niet zo dom, djenneke. Het gaat om de instinctieve bron. Al het leven kenmerkt zich door een aantal basiselementen, waaronder competitie en daaraan verbonden ook voortplantingsdrift. Die zaken kunnen zich op diverse manieren manifesteren. Mensen zijn wat dat betreft niet anders dan dieren hoor.
Dat ben ik met je eens, maar feit is wel dat de meest primitieve dierlijke instincten ook nog altijd aanwezig zijn in de mens en bij de één zijn die meer dominant dan bij de ander.quote:Op donderdag 9 februari 2006 23:04 schreef djenneke het volgende:
[..]
De meeste dieren kennen dan ook geen geweten, geen lange termijn geheugen, en dus geen trauma's op de manier zoals wij die wel kunnen hebben. Echt, je praat zoveel nonsens nu.
We hebben het altijd over menselijke beschaving, humaniteit. Dat kennen dieren niet he?
Om dat te kunnen ondersteunen, zul je moeten aantonen dat zonder sociale regels alle of bijna alle mannen vervallen tot verkrachting. Kan je dat?quote:Op donderdag 9 februari 2006 23:04 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Nee, alleen in de sociale constructie van onze samenleving is dat zo. Maar die staat los van onze natuur.
Schat, voor de miljoenste keer: verkrachting heeft geen hol te maken met voorplantingsdrift. Ik deed alleen maar dom om jouw domheid aan te tonen, maar blijkbaar ging dat even aan jou voorbij, dus ik leg het nog maar even uit.quote:Op donderdag 9 februari 2006 23:03 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Maar dat ben ik helemaal met je eens.quote:Op donderdag 9 februari 2006 23:04 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Maar de mens is zich wel veel beter dan een dier bewust wat hem/haar overkomt. Verkrachting is niet voor niets sociaal maatschappelijk bestempeld als immoreel en verwerpelijk, Fuifduif.
Ja gelezenquote:
Nou, als je de omvang van sommige vrouwen mensen zietquote:Op donderdag 9 februari 2006 23:02 schreef djenneke het volgende:
[..]
Inderdaad, ik werp een mening op als een stelling. Je kunt het er mee eens zijn of niet. En zo niet, dan kunnen we gaan praten over de argumenten over en weer. Lijkt mij heel normaal.quote:Op donderdag 9 februari 2006 23:07 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Ja gelezen
En nu? Dit kan je toch wel op argumenten winnen?
Fuifduif heeft ook recht op een mening. Als je het daar niet mee eens bent dan ga je toch een lekkere pittige discussie aan?![]()
Ach, dat zijn we gewend.quote:Op donderdag 9 februari 2006 23:07 schreef FuifDuif het volgende:
Ik vind wel dat er weer een vijandige sfeer jegens mij begint te ontstaan.
Dat was geen argument, dat was een trieste poging grappig over te komenquote:Op donderdag 9 februari 2006 23:08 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Inderdaad, ik werp een mening op als een stelling. Je kunt het er mee eens zijn of niet. En zo niet, dan kunnen we gaan praten over de argumenten over en weer. Lijkt mij heel normaal.
Dat is jouw mening gebaseerd op poep. Ik weet voor mijzelf dat ik serieus ben.quote:Op donderdag 9 februari 2006 23:09 schreef teh_m0nkey het volgende:
[..]
Dat was geen argument, dat was een trieste poging grappig over te komen![]()
Zeur niet.quote:Op donderdag 9 februari 2006 23:09 schreef OostenrijkRulez het volgende:
[..]
Ach, dat zijn we gewend.
Dat zegt hij ook nietquote:Op donderdag 9 februari 2006 23:09 schreef teh_m0nkey het volgende:
[..]
Dat was geen argument, dat was een trieste poging grappig over te komen![]()
"Uit landelijk Nederlands onderzoek blijkt dat ruim vijftien procent van dequote:Op donderdag 9 februari 2006 22:30 schreef erodome het volgende:
40% is zelfs meer dan 33%....
En dan hebben we het over het topje van de ijsberg he....
Waar praten we dan nog over?quote:Op donderdag 9 februari 2006 23:06 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Maar dat ben ik helemaal met je eens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |