Diegene zouden dankzij een verklaring van een psychopaat ..ehhh psycholoog vrijstelling moeten kunnen krijgenquote:Op donderdag 9 februari 2006 09:55 schreef filmfreek het volgende:
Punt is dat niet iedereen uitkeringstrekker is omdat ze lui op de bank achterover willen hangen. Je hebt ook mensen met psychische problemen die terwijl ze nog in therapie zijn een uitkering ontvangen. Eenmaal "genezen" gaan ze wel weer aan het werk - maar je geneest niemand door ze op een stoel te zetten.
Dan kun je beter voor meer onderwijs zorgen.quote:Op donderdag 9 februari 2006 09:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik stel voortaan dat iedereen die in aanmerking komt voor een uitkering voortaan van half 9 tot half 6 op een stoel gaat zitten onder controle van de uitvoerende gemeente
Waarom:
1: Mensen leren iets wat op werken lijkt
Nee, maar dit is ook niet echt wat je denkt van hiephoi.quote:2: Kinderen krijgen ouders die niet meer heel de dag voor de buis hangen
Daarvoor kun je ook wel wekelijks een afspraak maken met de uitkeringstrekker.quote:3: Mensen zijn makkelijker te bemiddelen voor een baan
Waarom dan niet gelijk die mensen die daar al zitten wat leren?quote:4: Je kunt mensen makkelijker stimuleren om te gaan studeren
quote:5: Een uitkeringstrekker kan niet meer zwart werken
6: Mensen die niet willen en andere vormen van inkomen hebben zullen af zien van hun uitkering
Hoezo? Wat verandert er aan zo'n persoon als hij in een hokje op het gemeentehuis zit of gewoon thuis?quote:7: Bedrijven hoeven alleen mensen in dienst te nemen waar ze wat aan hebben in plaats van ze de uitkeringtrekker van de straat te houden
Omdat het zinloos treiteren van mensen is.quote:Waarom kan dit niet ingevoerd worden?
Dat is wel heel erg naief. Niemand wil 8 uur per dag op een stoel zitten in een zaaltje achter het gemeentehuis. Dus als mensen dat NIET willen (en geloof me, dat willen er een heleboel), gaan ze geen uitkering aanvragen en proberen ze zwart bij te beunen.quote:Op donderdag 9 februari 2006 10:43 schreef staaltje het volgende:
5 en 6 sluiten juist goed op elkaar aan. Als je legitieme inkomsten uit werk hebt, dan krijg je geen uitkering. Werk je zwart, dan kan dat dus niet meer.
Dit is geen prestatie, dit is gewoon zinloos.quote:En of je dit treiteren kan noemen... Men krijgt wel iets van de maatschappij, daar mag best een tegenprestatie voor zijn.
quote:Op donderdag 9 februari 2006 10:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Waarom zou de belastingbetaler ook nog eens extra voor een tafel, stoel en ruimte moeten zorgen?![]()
Mijn punt was dat ze dan in ieder geval niet zwart beunen terwijl ze tegelijk een uitkering vangen.quote:Op donderdag 9 februari 2006 10:50 schreef MrBean het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg naief. Niemand wil 8 uur per dag op een stoel zitten in een zaaltje achter het gemeentehuis. Dus als mensen dat NIET willen (en geloof me, dat willen er een heleboel), gaan ze geen uitkering aanvragen en proberen ze zwart bij te beunen.
[..]
Omdat dan de bloedtoevoer naar de benen wordt veminderd, wat kan leiden tot spataderen, embolie, de dood, enz...quote:Op donderdag 9 februari 2006 09:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik stel voortaan dat iedereen die in aanmerking komt voor een uitkering voortaan van half 9 tot half 6 op een stoel gaat zitten onder controle van de uitvoerende gemeente
Waarom kan dit niet ingevoerd worden?
Je bedoelt dat mensen geld geven uit liefdadigheid?quote:Op donderdag 9 februari 2006 12:25 schreef McCarthy het volgende:
ik zie wel wat in het plan
beter is natuurlijk de uitkeringen privariseren
nee, geen liefdadigheidquote:Op donderdag 9 februari 2006 12:29 schreef MrBean het volgende:
[..]
Je bedoelt dat mensen geld geven uit liefdadigheid?
Of een soort verzekering?quote:Op donderdag 9 februari 2006 12:46 schreef McCarthy het volgende:
[..]
nee, geen liefdadigheid
kan mijn eigen topic hierover niet terug vinden
zoietsquote:
Bedrijfsvereninigingen (waaruit het UWV is ontstaan) bestonden uit werknemers en werkgevers vereninigingen. Hoe geprivatiseerd wil je het hebben ?quote:Op donderdag 9 februari 2006 12:25 schreef McCarthy het volgende:
ik zie wel wat in het plan
beter is natuurlijk de uitkeringen privariseren
Hometrainersquote:Op donderdag 9 februari 2006 12:37 schreef MrBean het volgende:
Sowieso is het raar. Je moet voor gigantische instellingen zorgen waar duizenden mensen iedere dag kunnen zitten. En dan gewoon zitten. Niets doen. Om die tijd dat ze op hun reet zitten toch nuttig door te laten komen, zou je klusjes kunnen verzinnen. En dat lijkt wel verdacht veel op Melkertbanen.
quote:Op donderdag 9 februari 2006 12:51 schreef McCarthy het volgende:
ik ben sowieso voor een laat-hem-niet-op-de-blaren-zitten dag. Een jaarlijkse groot spel waar elke belastingbetaler met een snijbrander acther de kont van een uitkeringstrekker aan mag gaan hollen. Veilige havens voor de opgejaagden zijn dan de solicitatiekamers van bedrijven.
quote:
En dan kunnen de uitkeringen betaald worden uit de opbrengsten van de stroom.quote:
hmm tsja het is in ieder geval beter voor het milieu maar niet zo goed voor essent/nuon of zo hequote:Op donderdag 9 februari 2006 13:36 schreef sanger het volgende:
[..]
En dan kunnen de uitkeringen betaald worden uit de opbrengsten van de stroom.
Heeft het kabinet weer een meevallertje.
weet ik ook niet hoeveel>>> maar we hebben aardig wat mensen die geld vangen van de staat.quote:Op donderdag 9 februari 2006 13:44 schreef MrBean het volgende:
Ik denk niet dat het veel stroom oplevert Iris ...
idiootquote:Op donderdag 9 februari 2006 12:51 schreef McCarthy het volgende:
ik ben sowieso voor een laat-hem-niet-op-de-blaren-zitten dag. Een jaarlijkse groot spel waar elke belastingbetaler met een snijbrander acther de kont van een uitkeringstrekker aan mag gaan hollen. Veilige havens voor de opgejaagden zijn dan de solicitatiekamers van bedrijven.
Jij hebt een domme, domme, domme syntaxisfout in je sig.quote:Op donderdag 9 februari 2006 12:35 schreef S1nn3rz het volgende:
Dat gaat niet lukken:
Allochtonen moeten een aantal malen per dag bidden![]()
Er zullen enorme gebouwen neergezet moeten worden.
8. Hang dan gelijk een touw boven de stoel.quote:Op donderdag 9 februari 2006 09:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom:
1: Mensen leren iets wat op werken lijkt
2: Kinderen krijgen ouders die niet meer heel de dag voor de buis hangen
3: Mensen zijn makkelijker te bemiddelen voor een baan
4: Je kunt mensen makkelijker stimuleren om te gaan studeren
5: Een uitkeringstrekker kan niet meer zwart werken
6: Mensen die niet willen en andere vormen van inkomen hebben zullen af zien van hun uitkering
7: Bedrijven hoeven alleen mensen in dienst te nemen waar ze wat aan hebben in plaats van ze de uitkeringtrekker van de straat te houden
Nee, dat-ie niet omlaag gaat :-)quote:Op donderdag 9 februari 2006 14:01 schreef DionysuZ het volgende:
how about bij dat tafeltje en die stoel verplicht studiemateriaal neerleggen en dat bij het halen van een diploma de uitkering iets omhoog gaat?
Wist je dat je niet eens bij een opleiding ingeschreven mag staan als je in de bijstand zit?quote:Op donderdag 9 februari 2006 14:23 schreef mgerben het volgende:
[..]
Nee, dat-ie niet omlaag gaat :-)
quote:Op donderdag 9 februari 2006 12:15 schreef staaltje het volgende:
[..]
Mijn punt was dat ze dan in ieder geval niet zwart beunen terwijl ze tegelijk een uitkering vangen.
Of voor kinderen zorgenquote:
Kosten valt natuurlijk mee, mensen die nu aan bemiddeling doen kunnen daar gewoon hun kantoor houden en controle houden. Een dag niet aanwezig zonder opgaaf van redenen is 1/20e minder uitkering.quote:Op donderdag 9 februari 2006 09:52 schreef staaltje het volgende:
Gedurfd plan. Gaat natuurlijk extra kosten met zich meebrengen, zoals meubilair, zaalhuur en toezicht. Over investeringen wordt altijd moeilijk gedaan.
Verder lijkt me de handhaving wel lastig. Hoe ga je voorkomen dat ze 4 stoelen om een tafel zetten en gaan klaverjassen?
Het is dus gewoon een bejaardentehuis voor luie mensen.quote:Op donderdag 9 februari 2006 14:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Kosten valt natuurlijk mee, mensen die nu aan bemiddeling doen kunnen daar gewoon hun kantoor houden en controle houden. Een dag niet aanwezig zonder opgaaf van redenen is 1/20e minder uitkering.
Mensen kunnen gewoon gaan klaverjassen in principe
quote:Op donderdag 9 februari 2006 14:30 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Of voor kinderen zorgen Kan je uitstel voor krijgen, zoweizo kan je mensen met schoolgaande kinderen een aantal uur per dag verlichten op een stoel te gaan zitten
Of voor familieleden Uitstel
Of vrijwilligerswerk doen Uitstel
Of op zoek gaan naar een baan Kan je gewoon daar
Of zichzelf fit houden Er zijn 156 uur in de week
Of hun eigenwaarde behouden... Een uitkeringaanvragen is niet verplicht
Zoek een baan, net als normale mensenquote:Op donderdag 9 februari 2006 14:08 schreef Iblardi het volgende:
[..]
8. Hang dan gelijk een touw boven de stoel.
niet alle mensen hebben een uitkering omdat ze niet WILLEN werken.quote:Op donderdag 9 februari 2006 14:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zoek een baan, net als normale mensen
Ok dan schaffen we lease autos ook meteen af, alleen fred flinstone autos voor de lamme takken die zogenaamd niet zonder leasebak kunnen.quote:Op donderdag 9 februari 2006 13:49 schreef IrisVrede het volgende:
btw veel beweging, gezonde voeding levert uiteindelijk gezondere mensen op en voila weer minder onkosten(ja ik ben nu echt door aan het draven)
En hoeveel van onze rechtsschapen burgers neemt toch niet liever een zwartwerker voor zijn schilder- poets- andersoortig schijt werk in dienst?quote:Op donderdag 9 februari 2006 12:15 schreef staaltje het volgende:
[..]
Mijn punt was dat ze dan in ieder geval niet zwart beunen terwijl ze tegelijk een uitkering vangen.
Die zijn dan ook niet normaalquote:Op donderdag 9 februari 2006 14:42 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
niet alle mensen hebben een uitkering omdat ze niet WILLEN werken.
Vrijwel iedereen maar dat vookom je zoquote:Op donderdag 9 februari 2006 14:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En hoeveel van onze rechtsschapen burgers neemt toch niet liever een zwartwerker voor zijn schilder- poets- andersoortig schijt werk in dienst?
Je loopt achter.quote:Op donderdag 9 februari 2006 14:42 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
niet alle mensen hebben een uitkering omdat ze niet WILLEN werken.
Waarom niet?quote:Op donderdag 9 februari 2006 14:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Die zijn dan ook niet normaal
Modieuze politiekquote:Op donderdag 9 februari 2006 14:50 schreef mgerben het volgende:
[..]
Je loopt achter.
Dit was het uitgangspunt van de linkse partijen, tot zo'n vijf jaar geleden. Heb ik al eens gezegd dat je het verkeerde usericon hebt?
Tegenwoordig is zelfs de PvdA voor het actief opsporen van uitkeringsfraude.
Iedereen ontzien omdat er een paar mensen tussen kunnen zitten die echt zielig zijn is uit.
Ja dan wachten ze 8 uur per dag op een baan, of ze gaan 8 uur per dag een baan zoekenquote:Op donderdag 9 februari 2006 14:54 schreef MrBean het volgende:
"echt zielig zijn", kerel, het zijn geen Teletubbies of zo.
Sommige mensen hebben gewoon echt moeite om een baan te vinden.
Ja, alleen buitenaardse wezens worden ziek en worden niet aangenomen.quote:Op donderdag 9 februari 2006 14:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Normale mensen zijn niet ziek of kunnen niet werken.
Helemaal in deze tijd is het erg moeilijk om werk te vinden voor mensen die meer talent in hun handen dan in hun hersenen hebben.quote:Op donderdag 9 februari 2006 14:54 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Modieuze politiek![]()
Het opsporen van uitkeringsfraude is iets anders dan mensen zonder werk systematisch vernederen.
... en daar verschuilen de anderen zich graag achter.quote:Op donderdag 9 februari 2006 14:54 schreef MrBean het volgende:
"echt zielig zijn", kerel, het zijn geen Teletubbies of zo.
Sommige mensen hebben gewoon echt moeite om een baan te vinden.
en van een forum waar over uitkeringen werd gediscussieerd:quote:Els van den Heuvel, psychologe bij De Psychologenpraktijk Breda, ziet veel mensen met ‘werkgerelateerde’ psychische problemen. ,,Na een paar weken thuis treedt soms al gewenning op. De tijd vult zich dan vanzelf met andere dingen. De boodschappen, de kinderen, allerlei therapieën. Vanmorgen sprak ik nog een vrouw die zei: ik kan me niet voorstellen dat ik ooit tijd heb gehad om te werken.’’
Op de vraag van een andere forummer waarom deze poster die toen het echt moest binnen een week een baan vond niet eerder een baan had gezocht kwam dit antwoord:quote:...
Toen was het erg vervelend dat mijn uitkering van de 1 op de andere dag werd stopgezet, maar nu achteraf moet ik eerlijkheidshalve zeggen dat ik blij ben dat het toen zo gelopen is (niet dat m'n vriend en ik toen zijn gaan samenwonen), binnen een week had ik een baan via het uitzendbureau en sindsdien heb ik nooit meer zonder werk gezeten.
Oftewel: Wel eerlijk, maar bepaald niet zielig!!quote:Tsja,
Ik had een klein kindje waar ik graag mee ging wandelen. Zat nog altijd op die fameuze roze wolk en was waarschijnlijk gewoon nogal lui in die periode. Ik had geen hoge huur en kon best wel rondkomen van die bijstandsuitkering.
Deed toen wel 3 dagen in de week vrijwilligerswerk en had zo nu en dan eens een freelance opdracht en eigenlijk kwam het er nooit van om eens serieus te solliciteren.
Nee, maar de grote meerderheid kan gewoon werkenquote:Op donderdag 9 februari 2006 14:55 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ja, alleen buitenaardse wezens worden ziek en worden niet aangenomen.![]()
Maar waarom moet dat dan persé in jouw klaverjasvereniging? Zo dat er controle op is dat ze niet zwart gaan werken? Het zijn niet alleen uitkeringsstrekkers die zwart werken. Sowieso ben je gek wanneer je voor duizenden mensen gebouwen uit de grond gaat pompen om alleen maar zwartwerkers te pakken te krijgen. Dat kan financieel lang niet uit. En er is ook geen ruimte voor die gevangenissen trouwens.quote:Op donderdag 9 februari 2006 14:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ja dan wachten ze 8 uur per dag op een baan, of ze gaan 8 uur per dag een baan zoeken
Geweldig forum, hè?quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:02 schreef Alicey het volgende:
Ik wist dat sommige fokkers kortzichtig zijn, maar soms moet zelfs ik er bijna van huilen.
waarom heb ik een verkeerd usericon als ik een linkse instelling hebquote:Op donderdag 9 februari 2006 14:50 schreef mgerben het volgende:
[..]
Je loopt achter.
Dit was het uitgangspunt van de linkse partijen, tot zo'n vijf jaar geleden. Heb ik al eens gezegd dat je het verkeerde usericon hebt?
Tegenwoordig is zelfs de PvdA voor het actief opsporen van uitkeringsfraude.
Iedereen ontzien omdat er een paar mensen tussen kunnen zitten die echt zielig zijn is uit.
Eigen verantwoordelijkheid en sociaal zijn is in; met sociaal zijn wordt dan NIET bedoeld dat er zondr meer geld van gelukkige mensen naar zielige mensen wordt geschoven; er wordt WEL bedoeld dat de ontvangers moeten beseffen dat andere mensen werken voor dit geld.
Beetje fobie voor linkse partijen of zo? Ik denk dat de Nederlandse rechtse partijen hier ook niet mee instemmen hoor.quote:Op donderdag 9 februari 2006 14:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat is ook erg in jouw kringen
Het kost in elk geval stukken minder als uitkerigstrekkers die zwart werkenquote:Op donderdag 9 februari 2006 15:02 schreef MrBean het volgende:
[..]
Maar waarom moet dat dan persé in jouw klaverjasvereniging? Zo dat er controle op is dat ze niet zwart gaan werken? Het zij niet alleen uitkeringsstrekkers die zwart werken. Sowieso ben je gek wanneer je voor duizenden mensen gebouwen uit de grond gaat pompen om alleen maar zwartwerkers te pakken te krijgen. Dat kan financieel lang niet uit. En er is ook geen ruimte voor die gevangenissen trouwens.
Een gevangene kost per dag zo'n 70 euro. Da's per maand zo'n 2800 euro, en da's meer dan de uitkering.quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Het kost in elk geval stukken minder als uitkerigstrekkers die zwart werken
Valt wel mee denk ik. En trouwens, van zwart werken leer je tenminste wel wat. In jouw concentratiekamp (alsjeblieft, daar is ie, ben jij ook weer tevreden) leer je helemaal niks!quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Het kost in elk geval stukken minder als uitkerigstrekkers die zwart werken
Die cijfers zullen niet op drijfzand gebaseerd zijn. Ruimte is duur, en personeel is duur.quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Een zaal vol met tafels en stoelen voor 8 uur kost geen 2800 euro
The fallacy of accident / Sweeping generalization / Dicto simpliciterquote:Op donderdag 9 februari 2006 14:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wanneer komt je vergelijking met WOII? Dat is ook erg in jouw kringen
electriciteit, personeel, software, transport, recreatieve mogelijkheden, noem het maar op..quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:09 schreef Alicey het volgende:
[..]
Die cijfers zullen niet op drijfzand gebaseerd zijn. Ruimte is duur, en personeel is duur.
Je hebt niet veel ruimte nodig en ook niet veel personeel dat je bovendien toch al hebtquote:Op donderdag 9 februari 2006 15:09 schreef Alicey het volgende:
[..]
Die cijfers zullen niet op drijfzand gebaseerd zijn. Ruimte is duur, en personeel is duur.
Er moeten opzichters betaald worden, een leger aan administratieve medewerkers die bijhouden wie komt en wie gaat, er moet een gebouw gebouwd worden, het gebouw moet onderhouden worden (schilderwerk, schoonmaakbedrijf etc) ...quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Een zaal vol met tafels en stoelen voor 8 uur kost geen 2800 euro
quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:10 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
electriciteit, personeel, software, transport, recreatieve mogelijkheden, noem het maar op..
Dude! Wanneer is de laatste keer dat je naar Eric Cartman hebt geluisterd?quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:03 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
waarom heb ik een verkeerd usericon als ik een linkse instelling heb
Die mensen zijn er allemaal al. Je kan gewoon mensen die mensen helpen aan een baan de controle laten doenquote:Op donderdag 9 februari 2006 15:11 schreef MrBean het volgende:
[..]
Er moeten opzichters betaald worden, een leger aan administratieve medewerkers die bijhouden wie komt en wie gaat, er moet een gebouw gebouwd worden, het gebouw moet onderhouden worden (schilderwerk, schoonmaakbedrijf etc) ...
wat interesseert het mij hoe cartman denkt, het is een fucking getekend personage.quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:12 schreef mgerben het volgende:
[..]
Dude! Wanneer is de laatste keer dat je naar Eric Cartman hebt geluisterd?
Quit slacking, get a job!
They're not people, they're hippies!
Seriously, you better stop being so poor, or else I'm going to start hucking rocks at you.
Kenny's family is poor! They live in the ghetto!
Zet Cartman naast Bush en het lijkt alsof de VS een linkse president hebben!
Lees de OP daar staan 7 redenenquote:Op donderdag 9 februari 2006 15:13 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Man, wat wil je nu bereiken, behalve het demoniseren van bijstandsgerechtigden?
Ja, maar Kyle is niet joods, want die is tof.quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:12 schreef mgerben het volgende:
[..]
Dude! Wanneer is de laatste keer dat je naar Eric Cartman hebt geluisterd?
Quit slacking, get a job!
They're not people, they're hippies!
Seriously, you better stop being so poor, or else I'm going to start hucking rocks at you.
Kenny's family is poor! They live in the ghetto!
Zet Cartman naast Bush en het lijkt alsof de VS een linkse president hebben!
En nu? Ziet de wereld er beter uit?quote:
Wie moet die mensen allemaal dat leren dan? Juist docenten.quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Die mensen zijn er allemaal al. Je kan gewoon mensen die mensen helpen aan een baan de controle laten doen
Die zijn één voor één onderuitgetrapt, en jij komt met de Tweede Wereldoorlog afzakken.quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Lees de OP daar staan 7 redenen
Slechte redenen ja.quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Lees de OP daar staan 7 redenen
Jaquote:Op donderdag 9 februari 2006 15:14 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
En nu? Ziet de wereld er beter uit?
Waar?quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:15 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Die zijn één voor één onderuitgetrapt, en jij komt met de Tweede Wereldoorlog afzakken.
Dat jij Cicero nooit gelezen had wist ik al, maar dat je zo'n moronische nihil was, dat besef ik nu pas.
Mag ik uit jouw monosyllabische antwoorden opmaken dat je nu al bent vergeten dat je de Tweede Wereldoorlog erbij haalde?quote:
Dat was verleden jaar zwaar klote inderdaad, DoGgie was het na een 5 maanden zat om thuis te zitten en constant afgewezen te worden en dacht van : Kom laat ik me maar eens herscholen. Helaas moest ik daardoor wel mijn WW uitkering opgeven die nog wel een tijdje zou doorlopen. Doordat ik dus te maken had met een verlies aan inkomsten en een verhoogde collegegeld vanwege mijn leeftijd heb ik het een hlf jaar volgehouden op de uni, daarna was het niet meer te doen 50 uur als uitzendhoer werken en ook studeren.quote:Op donderdag 9 februari 2006 14:27 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Wist je dat je niet eens bij een opleiding ingeschreven mag staan als je in de bijstand zit?
Die 2800 euro was per persoon, gebaseerd op gevangenissen.quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:21 schreef MrBean het volgende:
Diego, hoe groot is die zaal van die 2800 euro?
Dus jij haalde 'm erbij.quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Die haalde ik er niet bij, ik vroeg me alleen af wanneer jij er mee zou komen.
Nee, hij zegt dat een zaal met tafels en stoelen 2800 euro kost. Ik vind het ook raar.quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die 2800 euro was per persoon, gebaseerd op gevangenissen.
Voor simpelweg een zaal zoals TS het voorstelt is dat wat veel, maar ook dat zal nog aardig in de papieren lopen.
echt verbazend dat mensen serieus kunnen discussiëren over zo'n onzinnig idee
we kunnen ze ook op een hometrainer zetten en energie laten opwekken. Goed tegen het broeikaseffect en maakt ons ook nog eens minder afhankelijk van de olie uit het midden oosten.quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:35 schreef Basp1 het volgende:
Ik denk dat we elektrische koffiemaalmachines moeten verbeiden en deze mensen verplichten de gehele dag mogen koffie malen.
we kunnen ze ook op het land te werk gaan stellen, dan heben ze ook geen tijd om zwart te werken. En hoeven de landbouwmachines ook niet gebruikt te worden.quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
we kunnen ze ook op een hometrainer zetten en energie laten opwekken. Goed tegen het broeikaseffect en maakt ons ook nog eens minder afhankelijk van de olie uit het midden oosten.
Bedrijven zijn niet verantwoordelijk voor mensen die niks kunnen of willenquote:Op donderdag 9 februari 2006 15:56 schreef MrBean het volgende:
We kunnen ook Melkertbanen herintroduceren.
Oh, was jij er nog?quote:Op donderdag 9 februari 2006 16:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Bedrijven zijn niet verantwoordelijk voor mensen die niks kunnen of willen
Bedrijven willen gewoon gemotiveerde en kundige werknemers
Ja inderdaad. Want het is helemaal niks nieuws. Tot voor de tweede wereldoorlog moesten uitkeringstrekkers inderdaad de hele dag aanwezig zijn op een bepaalde plek. Stempelen heette dat. Met als hoofdreden om te voorkomen dat mensen toch gingen werken terwijl ze een uitkering kregen.quote:Op donderdag 9 februari 2006 14:03 schreef Litpho het volgende:
Ja, laten we het stempelen weer invoeren.
In een donkere kamer.quote:
En wat wil je dan nu uitlokken? Dat mensen zeggen: "Ja, het is me toch tuig!"quote:Op donderdag 9 februari 2006 22:04 schreef LXIV het volgende:
Iblardi: Soms provoceer of overdrijf ik wel een beetje om een reactie of stelling uit te lokken.
Nu heb je 'm. En nu?quote:Op donderdag 9 februari 2006 22:10 schreef LXIV het volgende:
Nee, juist een tegenreactie. Zoals die van jou!
Was je punt?quote:
Een opleiding is ook echt gratis en een bijstandsgerechtigde kan dat ook echt bekostigen afgezien van het feit dat je niet mag studeren als je in de bijstand zit.quote:Op donderdag 1 juni 2006 21:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je aan een tafel moest gaan zitten van 8 tot 5 ging je vanzelf een vak leren
Alsof mensen die in de bijstand zitten heel de dag geld aan het uitgeven zijn!quote:Op donderdag 1 juni 2006 21:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je hebt minder tijd om geld uit te geven dus dat lukt best dan
Geld uitgeven?? De uitkering gaat naar de vaste lasten toe. Minder tijd hebben betekent niet dat de vaste lasten omlaag gaan.quote:Op donderdag 1 juni 2006 21:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je hebt minder tijd om geld uit te geven dus dat lukt best dan
Ik gok op een combinatie van beiden.quote:Op donderdag 1 juni 2006 21:46 schreef kippevleugel het volgende:
Vraag me af als jouw antwoord is berust op domheid of onwetendheid.
Tuurlijk, want met een uitkering stroomt het geld in bakken binnen, en weet je van gekheid niet meer wat je er mee moet doen.quote:Op donderdag 1 juni 2006 21:44 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Alsof mensen die in de bijstand zitten heel de dag geld aan het uitgeven zijn!![]()
Geld aan het verdienen zijn ze in elk geval niet.quote:Op donderdag 1 juni 2006 21:44 schreef Biancavia het volgende:
Alsof mensen die in de bijstand zitten heel de dag geld aan het uitgeven zijn!![]()
quote:Op donderdag 1 juni 2006 21:48 schreef Alicey het volgende:
[..]
Tuurlijk, want met een uitkering stroomt het geld in bakken binnen, en weet je van gekheid niet meer wat je er mee moet doen.
quote:Op donderdag 1 juni 2006 21:51 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Geld aan het verdienen zijn ze in elk geval niet.
Normale mensen werken en/of studerenquote:Op donderdag 1 juni 2006 21:46 schreef kippevleugel het volgende:
[..]
Geld uitgeven?? De uitkering gaat naar de vaste lasten toe. Minder tijd hebben betekent niet dat de vaste lasten omlaag gaan.
En zoals al aangegeven: je mag niet studeren in de bijstand; ga je studeren dan heb je dus geen inkomen. Heb je geen inkomen dan kun je niet leven en de studie niet betalen.
Vraag me af als jouw antwoord is berust op domheid of onwetendheid.
quote:Op donderdag 1 juni 2006 21:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Normale mensen Mensen die de mogelijkheid hebben werken en/of studeren
En diegene die dat niet wil mag lekker gaan zitten op een stoel. Ze moeten toch beschikbaar zijnquote:Op donderdag 1 juni 2006 21:59 schreef Alicey het volgende:
quote:Op donderdag 1 juni 2006 21:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Normale mensen werken en/of studeren
quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En diegene die dat niet wil mag lekker gaan zitten op een stoel. Ze moeten toch beschikbaar zijn
quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:02 schreef kippevleugel het volgende:
Dus alle werkende en studerende mensen zijn normaal en niet werkende zijn niet normaal. Toch vreemd dan dat de meeste pedofielen, verkrachters, lucratieve moordenaars en
quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:00 schreef cultheld het volgende:
Mogelijkheden creëer je.
Iedere debiel kan een vak leren.quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:04 schreef kippevleugel het volgende:
Mogelijkheden zijn niet voor iedereen creerbaar. Mogelijkheden creeren kost: of talent, of geld of geboren zijn in een goed mileu.
[..]
quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En diegene die dat niet wil mag lekker gaan zitten op een stoel. Ze moeten toch beschikbaar zijn
Studiefinanciering plus lening.quote:Op donderdag 1 juni 2006 21:46 schreef kippevleugel het volgende:
[..]
En zoals al aangegeven: je mag niet studeren in de bijstand; ga je studeren dan heb je dus geen inkomen. Heb je geen inkomen dan kun je niet leven en de studie niet betalen.
Wir-war wir-war. Ik snap er niks vanquote:Op donderdag 1 juni 2006 22:07 schreef kippevleugel het volgende:
Laten we ze dan ook meteen doorsturen naar jou om daar hun criminele activiteiten te ontplooien. En niet zeggen dat je ze een lesje zal leren.
quote:
Welke gemeente?quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:08 schreef kippevleugel het volgende:
Ik gaf ook in mijn stukje aan dat dat zou moeten. Maar leren kost geld en als de gemeente dat niet wilt betalen dan kan een bijstandgerechtigde dat niet doen simpelweg omdat die geen geld heeft.
quote:
Iedereen kan kansen creeeren. Alleen de ernstig lichamelijk en geestelijke gehandicapten kunnen jouw argumenten als excuus aanvoeren.quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:04 schreef kippevleugel het volgende:
Mogelijkheden zijn niet voor iedereen creerbaar. Mogelijkheden creeren kost: of talent, of geld of geboren zijn in een goed mileu.
quote:
Het is natuurlijk wel een begin.quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:13 schreef kippevleugel het volgende:
Er worden alleen cursussen zoals VCA betaald maar die kosten weinig en hebben geen enkele waarde als er geen werkervaring/opleiding is waar je dit certificaat kan gebruiken.
[..]
quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat is VCA?
Kun je ook geen productiewerk doen, of achter op een vuilniswagen stappen?quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:15 schreef kippevleugel het volgende:
Studiefinanciering is tot 27 jaar en voor HBO tot 32 jaar geloof ik. Bijstandsgerechtigden kun je al meteen uitsluiten van HBO, de meeste hebben dit niveau gewoonweg niet(waaronder ik). En het grootste gedeelte van de bijstandstrekkers zijn ouder dan 27 jaar.
[..]
Zonder VCA worden je vooruitzichten op een baan zeker groter?quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:16 schreef kippevleugel het volgende:
Veiligheidscertificaat voor de bouw en andere gevaarlijke werkomgevingen. Deze is wettelijk verplicht. Het is net als rijbewijs.
[..]
Daar zijn jongere (en dus goedkopere) mensen voor te krijgen.quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:17 schreef cultheld het volgende:
[..]
Kun je ook geen productiewerk doen, of achter op een vuilniswagen stappen?
Wat worden ze tegenwoordig snel grijs dan...quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:19 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Daar zijn jongere (en dus goedkopere) mensen voor te krijgen.
Eisen verlagen hequote:Op donderdag 1 juni 2006 22:19 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Daar zijn jongere (en dus goedkopere) mensen voor te krijgen.
Zou jij iemand van 30 aannemen als je er ook eentje van 19 kan krijgen die precies hetzelfde werk doet, maar dan voor de helft van het loon van de eerste?quote:
quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:16 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel een begin.
Met die cursus kun je misschien wel ergens een (onbetaalde) stage krijgen om zo werkervaring om te doen en zo uiteindelijk een baan te krijgen.
Hij zou ook inventief kunnen zijn en voor zichzelf gaan beginnen.quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:21 schreef nikk het volgende:
Okay, dus kippevleugel is eigenlijk dus compleet nutteloos voor de maatschappij en zal dus never nooit een baan kunnen vinden? Ik mag toch hopen dat dat niet hetgeen is waar je naartoe aan het discussieren bent.
quote:
Die werkt ook geen 38/40 uur in de weekquote:Op donderdag 1 juni 2006 22:23 schreef kippevleugel het volgende:
Eisen verlagen van het loon dat ik zou ontvangen?? Dit kan wettelijk niet eens. Ten tweede krijg ik nu 800 euro aan uitkering. Iemand 17 jaar bij de supermarkt krijg niets eens 300,- euro.
[..]
quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wel diegene van dertig die het voor 90% van die 19 jarige doet
Ja, dan word je tot bijstandsniveau gecompenseerd en ben je minder kansloos en nutteloos als nuquote:Op donderdag 1 juni 2006 22:23 schreef kippevleugel het volgende:
Dan zit je toch al onder de uitkering.
Dus bijstandsgerechtigden zonder diploma rest niets anders dan voor zichzelf te beginnen? Dat geloof je toch zelf ook niet? Het CWI heeft een breed scala aan projecten e.d. lopen en met een beetje wil is er altijd wel een weg naar een baan of diploma te vinden.quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:21 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Hij zou ook inventief kunnen zijn en voor zichzelf gaan beginnen.
Dus je mag ook geen vrijwilligerswerk doen als je in de bijstand zit?quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:21 schreef kippevleugel het volgende:
Ik heb hem en heb er niets mee kunnen doen. Onbetaalde stage?? De uitkering betaalt dan dus geen uitkering meer uit en dus geen inkomen.
Gelukkig heb je dat diploma, dat zeg je net hierboven.quote:Tevens moet je bij deze banen toch weer een diploma hebben, juist omdat het gevaarlijk werk is is dat wettelijk vereist.
Maar je hebt dat diploma toch wel?quote:Tevens wachten werkgevers niet op mij bijstandgerechtigden zonder werkervaring en diploma's. Tenslotte is het aanbod groot van werknemers.
[..]
quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Die werkt ook geen 38/40 uur in de week
Dat mag dus niet eens van de wet. Je moet iemand natuurlijk wel het minimumloon betalen.quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wel diegene van dertig die het voor 90% van die 19 jarige doet
Ik mag hopen dat je zelf begrijpt hoe dom je nu aan het lullen bent?quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:25 schreef kippevleugel het volgende:
Een 16 jarige krijgt voor 40 uur per week 300,- euro per maand. Ze werken idd geen 40 uur per week mits ze nog naar school toe gaan. Maar dan krijgen ze dus ook minder.
[..]
Er is altijd wel een excuus om in de bijstand te blijven.quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat je zelf begrijpt hoe dom je nu aan het lullen bent?
Nee hoor, er zijn vast genoeg mogelijkheden om weer aan betaald werk te komen, en voor jezelf beginnen is één van die mogelijkheden.quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:24 schreef nikk het volgende:
[..]
Dus bijstandsgerechtigden zonder diploma rest niets anders dan voor zichzelf te beginnen? Dat geloof je toch zelf ook niet? Het CWI heeft een breed scala aan projecten e.d. lopen en met een beetje wil is er altijd wel een weg naar een baan of diploma te vinden.
Ja, dan kan hij de concurrentie prima aan met een ieder anderquote:Op donderdag 1 juni 2006 22:25 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Dat mag dus niet eens van de wet. Je moet iemand natuurlijk wel het minimumloon betalen.
quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:24 schreef nikk het volgende:
[..]
Dus bijstandsgerechtigden zonder diploma rest niets anders dan voor zichzelf te beginnen? Dat geloof je toch zelf ook niet? Het CWI heeft een breed scala aan projecten e.d. lopen en met een beetje wil is er altijd wel een weg naar een baan of diploma te vinden.
Als ik kippevleugel moet geloven echter rest er niets anders dan de bijstand.quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:26 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Nee hoor, er zijn vast genoeg mogelijkheden om weer aan betaald werk te komen, en voor jezelf beginnen is één van die mogelijkheden.
Waarom val je niet onder het UWV?quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:27 schreef kippevleugel het volgende:
Het CWi heeft geen projecten, ze hebben projecten die ze aangeleverd krijgen het UWV(waaronder ik niet val) en de gemeentes maar die zijn ermee gestopt. Ze zijn uitvoerend.
Hij ziet het zelf inderdaad behoorlijk somber in.quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:27 schreef nikk het volgende:
[..]
Als ik kippevleugel moet geloven echter rest er niets anders dan de bijstand.
quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat je zelf begrijpt hoe dom je nu aan het lullen bent?
Omdat de WWB door de gemeente wordt uitgekeerd.quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Waarom val je niet onder het UWV?
Die gaan naar school en werken niet full-timequote:Op donderdag 1 juni 2006 22:29 schreef kippevleugel het volgende:
Kijk eerst naar de minimumjeugloonbedragen. Tevens maakt het nietveel uit. Je mag van de wet niet onder het minimum werken. Zou ook niet goed zijn want dan zouden de mensen die inhet bedrijf werken allemaal verstoten worden.
quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Waarom val je niet onder het UWV?
Aha, dus het CWI heeft tegen jou gezegd dat er geen werk of project is en dat je wel in de bijstand moet blijven?quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:27 schreef kippevleugel het volgende:
Het CWi heeft geen projecten, ze hebben projecten die ze aangeleverd krijgen het UWV(waaronder ik niet val) en de gemeentes maar die zijn ermee gestopt. Ze zijn uitvoerend.
[..]
quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Die gaan naar school en werken niet full-time
Gelukkig maar dat je geen AOW uitkering hebt!quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:30 schreef kippevleugel het volgende:
Omdat ik geen WW ZW of AOW uitkering heb. Bijstand valt onder gemeentes. UWV is een verzekeringsinstantie.
[..]
Kippevleugel heeft gewoon het recht niet om deel te nemen aan de projecten van het CWI.quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:31 schreef nikk het volgende:
[..]
Aha, dus het CWI heeft tegen jou gezegd dat er geen werk of project is en dat je wel in de bijstand moet blijven?
Ja, maar dat moet toch via het CWI, dat maakt feitelijk niets uit.quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:30 schreef kippevleugel het volgende:
Omdat ik geen WW ZW of AOW uitkering heb. Bijstand valt onder gemeentes. UWV is een verzekeringsinstantie.
[..]
300 euro netto = 152 uur = 2,00 euro per uur.quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:31 schreef kippevleugel het volgende:
Maar als ze fulltime zouden werken, zouden ze 300 euro per maand krijgen. En er zijn er genoeg die dat doen.
[..]
quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:31 schreef nikk het volgende:
[..]
Aha, dus het CWI heeft tegen jou gezegd dat er geen werk of project is en dat je wel in de bijstand moet blijven?
quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:33 schreef nikk het volgende:
[..]
Ja, maar dat moet toch via het CWI, dat maakt feitelijk niets uit.
Dat zal je nog tegenvallen.quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
300 euro netto = 152 uur = 2,00 euro per uur.
Ik denk dat het niet klopt
quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
300 euro netto = 152 uur = 2,00 euro per uur.
Ik denk dat het niet klopt
Vul maar in.quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Een 17, 18, 19 of 20 jarige?
quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:24 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Dus je mag ook geen vrijwilligerswerk doen als je in de bijstand zit?
[..]
Gelukkig heb je dat diploma, dat zeg je net hierboven.
[..]
Maar je hebt dat diploma toch wel?
En stages zijn ervoor bedoeld om werkervaring op te doen.
Dat begrijp ik, maar er zijn geen projecten zijn voor bijstandsgerichtigden bij het CWI?quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:35 schreef kippevleugel het volgende:
Het UWV geeft trajacten door aan de CWI, het CWI kan die alleen aanbieden aan de mensen die daadwerkelijk een uitkering hebben van het UWV. Ze mogen die trajcten dus niet geven aan bijstandsgerechtigden die dus bij de gemeente zitten.
[..]
quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ja, dan word je tot bijstandsniveau gecompenseerd en ben je minder kansloos en nutteloos als nu
Nee.quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:39 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar er zijn geen projecten zijn voor bijstandsgerichtigden bij het CWI?
Dat vroeg ik niet. Maar laat ik het nu anders stellen. Na die 6 maanden moet je van het CWI in de bijstand blijven? Je zal geen baan of project meer aangeboden krijgen?quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:33 schreef kippevleugel het volgende:
Het CWI schijft Bijstandgerechtigen na 6 maanden letterlijk af. Fase 3 genaamd. En voor die tijd controleren ze alleen als je goed solliciteert ed. Die tijd heb ik gehad.
quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:17 schreef cultheld het volgende:
[..]
Kun je ook geen productiewerk doen, of achter op een vuilniswagen stappen?
Inderdaad. Je hebt dan maar 6 maanden recht op WW gehad.quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:42 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat vroeg ik niet. Maar laat ik het nu anders stellen. Na die 6 maanden moet je van het CWI in de bijstand blijven? Je zal geen baan of project meer aangeboden krijgen?
quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:42 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat vroeg ik niet. Maar laat ik het nu anders stellen. Na die 6 maanden moet je van het CWI in de bijstand blijven? Je zal geen baan of project meer aangeboden krijgen?
Dus een bijstandtrekker kan het niet winnen van anderhalve paardenkop van onder de 20 die 40 uur in de week gaat werken en die zo zwakzinnig is om voor het minimum jeugdloon te gaan werken?quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:38 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Vul maar in.
http://www.berekenhet.nl/modules/werken/minimumloon.html
De afgelopen 10 jaar word er gesproken over mensen in de bijstand aan een baan helpen. En al die honderden miljoenen (miljarden?) zijn dus nergens naartoe gegaan?quote:
quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:39 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar er zijn geen projecten zijn voor bijstandsgerichtigden bij het CWI?
In welke regio woon je?quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:42 schreef kippevleugel het volgende:
Dat is zo'n cliche dat niemand vuilnisman wilt worden net als putjesschepper. Ook deze banen zijn gewoon vervuld. Als je naarde media luistert of leest dan hoor je dat er tekorten zijn op MBO en HBO niveau, niet op het lagere niveau
[..]
quote:Stap 2: Werk.nl heeft 50 vacatures voor u
Verfijn het resultaat door te zoeken op trefwoord(en).
Sorteren op:
Vacatures per pagina 5 | 25 | 50
01 jun
borstelwagenchauffeur Best(98%)
Een baan van 40 uur in meerdere regio's. Zeer zelfstandige funktie! We zoeken iemand die met een bus met aanhangw.....
Dienstverband: mogelijk vast - Beloning: vast loon / uurloon
31 mei
medewerker reinigingsdienst Best(98%)
Een baan van 40 uur in Rijswijk ZH. Servicemedewerker Voor de regio Zuid-Holland zijn wij op zoek naar e.....
Dienstverband: vast - Beloning: vast loon / uurloon
30 mei
borstelwagenmachinist Best(97%)
Een baan van 40 uur in Nieuwerbrug. Voor een relatie zoeken wij een ervaren borstel machine chauffeur voor h.....
Dienstverband: mogelijk vast - Beloning: vast loon / uurloon
24 mei
Cleaner (oproep) Best(97%)
Een baan van 40 uur in Hellevoetsluis. U gaat vuilnisbakken schoonmaken......
Dienstverband: tijdelijk - Beloning: vast loon / uurloon
24 mei
Belader (oproep) Best(97%)
Een baan van 40 uur in Hellevoetsluis. U gaat werken voor een bedrijf dat innovatieve en betrouwbare milieu-opl.....
Dienstverband: tijdelijk - Beloning: vast loon / uurloon
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Volgende
Blijkbaar.quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:46 schreef nikk het volgende:
[..]
De afgelopen 10 jaar word er gesproken over mensen in de bijstand aan een baan helpen. En al die honderden miljoenen (miljarden?) zijn dus nergens naartoe gegaan?
ik denk als de mensen minimaal 2000 euro per maand verdienen dat men dan heel snel aan het werk is!quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dus een bijstandtrekker kan het niet winnen van anderhalve paardenkop van onder de 20 die zo zwakzinnig is om voor het minimum jeugdloon te gaan werken?
quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:46 schreef Biancavia het volgende:
[..]
In welke regio woon je?
Op www.werk.nl lijkt het namelijk wel mee te vallen.
[..]
Wanneer je wil kun je morgenvroeg beginnen met asperges steken. Geen vooropleiding vereist. Om 05:00 melden. Laat maar weten of je wil!quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:42 schreef kippevleugel het volgende:
Dat is zo'n cliche dat niemand vuilnisman wilt worden net als putjesschepper. Ook deze banen zijn gewoon vervuld. Als je naarde media luistert of leest dan hoor je dat er tekorten zijn op MBO en HBO niveau, niet op het lagere niveau
[..]
quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:46 schreef nikk het volgende:
[..]
De afgelopen 10 jaar word er gesproken over mensen in de bijstand aan een baan helpen. En al die honderden miljoenen (miljarden?) zijn dus nergens naartoe gegaan?
Waarom heb je geen rijbewijs?quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:50 schreef kippevleugel het volgende:
Voor de banen die je opnoemt moetje een rijbewijs voor hebben. Hoe stom het ook klink: ook voor een veegwagen. Heb je die niet, dan maar die andere die het wel heeft. Ook als belader moet je een rijbewijs hebben want als de chaffeur ziek is moet je zijn werk erbij kunnen doen. Beladers hebben ook een heftruckcertificaat nodig.
Valt wel mee op werk.nl? Kijk naar het aantal geboden banen en het aantal werkzoekenden. Zul je zien dat het aantal werkzoekende veel hoger. Tevens staat hier ook uitzendbureus en als je daar naartoe belt dan hebben ze de baan niet meer.
[..]
Ik had het niet over de WW...quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:43 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Inderdaad. Je hebt dan maar 6 maanden recht op WW gehad.
quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wanneer je wil kun je morgenvroeg beginnen met asperges steken. Geen vooropleiding vereist. Om 05:00 melden. Laat maar weten of je wil!![]()
(E 7,50 per uur netto)
quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:53 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Waarom heb je geen rijbewijs?
Dit verlaagt je kansen op de arbeidsmarkt natuurlijk aanzienlijk.
Als iemand in de WW zit komt diegene wel in aanmerking voor eventuele projecten en dergelijke.quote:
Wat bedoel je?quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:49 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
ik denk als de mensen minimaal 2000 euro per maand verdienen dat men dan heel snel aan het werk is!
Dat het aantrekkelijk is om van 800 naar 2000 euro in de maand te gaan door 40 uur te werken, dan van 800 naar 1000.quote:
quote:
Ah, zo komen we verder. Alleen dus mensen zonder diploma en niet alle bijstandsgerichtigden zoals je eerder deed vermoeden. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om in Nederland iets aan scholing te doen?quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:46 schreef kippevleugel het volgende:
Nee want die moeten de gemeentes aanleveren en die zijn nu gewezen op een budget sinds 3 jaar. Alleen mensen die echt te bemiddelen zijn naar hogere banen krijgen nog een traject. Oftewel met minimaal MBO diploma.
quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:55 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Als iemand in de WW zit komt diegene wel in aanmerking voor eventuele projecten en dergelijke.
Nee, jij bent gewoon een parasiet, die niet wil werken. Toen ik 14 jaar oud was, werkte ik in de vakantie al 60 uur per week. Wanneer je de keuze had tussen afsterven of werken had je binnen een dag een baan gevonden. Er is werk genoeg.quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:54 schreef kippevleugel het volgende:
Ik zal leuk antwoorden op je cliche: Ik woon in Stadskanaal, kom je me ophalen want ik heb geen auto en openbaar vervoer rijdt dan nog niet afgezien dat je in de randstad zit. Mocht je wel in de buurt zitten, haal me maar op.
[..]
Dat begrijp ik... maar we hadden het over de bijstand... En er zijn ook projecten voor mensen in de bijstand, althans hier in Den Haag had je die wel.quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:55 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Als iemand in de WW zit komt diegene wel in aanmerking voor eventuele projecten en dergelijke.
quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:58 schreef nikk het volgende:
[..]
Ah, zo komen we verder. Alleen dus mensen zonder diploma en niet alle bijstandsgerichtigden zoals je eerder deed vermoeden. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om in Nederland iets aan scholing te doen?
En hoe komt het dat jij die kans nooit gehad hebt?quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:01 schreef kippevleugel het volgende:
Mensen die vroeger de kans hadden om een opleiding te doen toen ze jong waren. Als je ouder bent dan 27 jaar zijn er geen financieringen meer om een opleiding te volgen.
[..]
quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, jij bent gewoon een parasiet, die niet wil werken. Toen ik 14 jaar oud was, werkte ik in de vakantie al 60 uur per week. Wanneer je de keuze had tussen afsterven of werken had je binnen een dag een baan gevonden. Er is werk genoeg.
Het foute van mensen zoals jij is dat zij het sociale vangnet uiteindelijk overbelasten, zodat mensen die wél recht op een uitkering hebben ook niks meer krijgen.
Zelfs illegalen -die geen recht op een uitkering hebben-, vinden werken en verdienen genoeg zelfstandig om hier te kunnen leven. En die doen dat onder écht wel moeilijker omstandigheden dan jij.
quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:02 schreef Biancavia het volgende:
[..]
En hoe komt het dat jij die kans nooit gehad hebt?
quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, jij bent gewoon een parasiet, die niet wil werken. Toen ik 14 jaar oud was, werkte ik in de vakantie al 60 uur per week. Wanneer je de keuze had tussen afsterven of werken had je binnen een dag een baan gevonden. Er is werk genoeg.
Het foute van mensen zoals jij is dat zij het sociale vangnet uiteindelijk overbelasten, zodat mensen die wél recht op een uitkering hebben ook niks meer krijgen.
Zelfs illegalen -die geen recht op een uitkering hebben-, vinden werken en verdienen genoeg zelfstandig om hier te kunnen leven. En die doen dat onder écht wel moeilijker omstandigheden dan jij.
Ook bij jou in de buurt is vergelijkbaar werk op fietsafstand. Zéker weten. En dat weet jij ook!quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:03 schreef kippevleugel het volgende:
Ik eis nu dat je me morgen om 5 uur komt ophalen want anders praat je nu onzin. Je biedt iets aan maar nu doe je het ineens niet.
Vroeger is niet nu.
Vroeger waren China en andere lage lonen heel ver weg, vroeger waren er melkert banen, vroeger had een bandenfabriek 4000 man aan personeel nodig in plaats van 100. Vroeger waren opleidingen niet van belang.
[..]
quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:00 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat begrijp ik... maar we hadden het over de bijstand... En er zijn ook projecten voor mensen in de bijstand, althans hier in Den Haag had je die wel.
Maar ze doen het wel! En jij, die wél mag werken, en in staat is, en nog in het arbeidsproces ondersteund wordt, lukt het niet.quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:05 schreef kippevleugel het volgende:
illegalen mogen niet werken dus punt.
[..]
quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ook bij jou in de buurt is vergelijkbaar werk op fietsafstand. Zéker weten. En dat weet jij ook!
quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar ze doen het wel! En jij, die wél mag werken, en in staat is, en nog in het arbeidsproces ondersteund wordt, lukt het niet.
Schaam je.
Je hebt honderd-duizend redenen bedacht om níet te kunnen werken. Beter bedenk je er een om het wél te kunnen.
Mensen zoals jij breken de verzorgingsstaat af, niet de ondernemers!
Kippevleugel, jij als uitkeringstrekker bent niet eens in de posítie om anderen slecht te noemen. Wees blij dat je iets krijgt, stuk tuig.quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:08 schreef kippevleugel het volgende:
Jij moet je schamen. Je zegt nu dus dat illegaal werken goed is. Als er iemand slecht is ben jij het wel. En ik bouw de verzorgingssstaat niet af, dat doen de bedrijven wel door te verhuizen naar een ander land. En de verzorgingsstaat wordt afgebouwd door vergrijzing. Ga beter naar het nieuws kijken enzo.
[..]
Ik heb meer respect voor mensen die in moeilijke omstandigheden illegaal werk verrichten dan iemand ie 1001 excuzen weet te vinden om vooral iets niet te doen.quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:08 schreef kippevleugel het volgende:
Jij moet je schamen. Je zegt nu dus dat illegaal werken goed is. Als er iemand slecht is ben jij het wel. En ik bouw de verzorgingssstaat niet af, dat doen de bedrijven wel door te verhuizen naar een ander land. En de verzorgingsstaat wordt afgebouwd door vergrijzing. Ga beter naar het nieuws kijken enzo.
quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:11 schreef cultheld het volgende:
[..]
Kippevleugel, jij als uitkeringstrekker bent niet eens in de posítie om anderen slecht te noemen. Wees blij dat je iets krijgt, stuk tuig.
Ja daar heb je tijd genoeg voorquote:Op donderdag 1 juni 2006 23:08 schreef kippevleugel het volgende:
Ga beter naar het nieuws kijken enzo.
Zoek een baan of zo.quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:12 schreef kippevleugel het volgende:
Probeer het netjes te houden met je frustaties. Zoek hulp ofzo.
[..]
quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:11 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik heb meer respect voor mensen die in moeilijke omstandigheden illegaal werk verrichten dan iemand ie 1001 excuzen weet te vinden om vooral iets niet te doen.
Niet nodig hoor, ik heb het gewoon niet zo op werkschuw tuig dat altijd de schuld bij een ander legt.quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:13 schreef kippevleugel het volgende:
Ben ik hard mee bezig, zoek jij maar hulp.
[..]
quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:14 schreef cultheld het volgende:
[..]
Niet nodig hoor, ik heb het gewoon niet zo op werkschuw tuig dat altijd de schuld bij een ander legt.
Jij zou eens naar een ander soort ervaring op zoek moeten gaan: werkervaringquote:Op donderdag 1 juni 2006 23:15 schreef kippevleugel het volgende:
Ik heb het niet zo op mensen die niet verder kijken dan dat hun neus lang is. Zonder enige ervaring iets beweren zonder het eerst na te kijken.
[..]
quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:17 schreef cultheld het volgende:
[..]
Jij zou eens naar een ander soort ervaring op zoek moeten gaan: werkervaring
quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:17 schreef LXIV het volgende:
Is kippenvleugel niet gewoon een relkloon met de twee topics waarin hij gepost heeft?
Nee kippetje, dat bedoel ik niet.quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:19 schreef kippevleugel het volgende:
Ik probeer uitleg te geven maar helaas zijn er altijd mensen die iets blijven beweren. Juist door post zoals die van jouw lijkt het op een relkloon
[..]
quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee kippetje, dat bedoel ik niet.
Jij bent gewoon een user, die onder de naam kippevleugel de boel een beetje probeert op de stangen!![]()
quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom is Kippevleugel eigenlijk tegen?
't zijn altijd de anderen die het probleem moeten oplossenquote:Op donderdag 1 juni 2006 23:56 schreef kippevleugel het volgende:
(..)
Ik vind dat gemeentes en overheid moeten gaan kijken hoe mensen de arbeidsmarkt kunnen betreden.
(..)
De beste manier, zowel het bedrijfsleven als de tweede kamer, vinden dat opleiding belangrijk is daarvoor, alleen gebeurt er niets terwijl men wel zegt dat er gelden zijn gereserveerd.
(..)
quote:Op vrijdag 2 juni 2006 00:01 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
't zijn altijd de anderen die het probleem moeten oplossen
wel zo makkelijk uiteraard
Nu ik jouw betogen zo heb gelezen lijken een tafel en een stoeltje me inderdaad niks meer.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 00:05 schreef kippevleugel het volgende:
Het zijn de anderen die vinden dat iets opgelost moet worden zoals jij en de politiek. Of je geeft mensen een opleiding en dus een kans op een baan terwijl je tegelijktijd de vergrijzing zo kan oplossen, of je zet mensen in een zaaltje een gehele dag op een stoel wat net zoveel geld gaat kosten. En tevens moet de overheid dit oplossen want tenslotte zeggen ze gelden apart te hebben gezet alleen wordt het niek gebruikt waarvoor het is uitgevonden. Als je mensen een goede kans geeft om de arbeidsmarkt te betreden en ze dan alsnog geen wil willen tonen, dan mag je ze aanpakken.
[..]
je geeft geen kansen, je neemt zequote:Op vrijdag 2 juni 2006 00:05 schreef kippevleugel het volgende:
(..)
Als je mensen een goede kans geeft om de arbeidsmarkt te betreden en ze dan alsnog geen wil willen tonen, dan mag je ze aanpakken.
quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:15 schreef kippevleugel het volgende:
Ik heb het niet zo op mensen die niet verder kijken dan dat hun neus lang is. Zonder enige ervaring iets beweren zonder het eerst na te kijken.
[..]
quote:Op vrijdag 2 juni 2006 00:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nu ik jouw betogen zo heb gelezen lijken een tafel en een stoeltje me inderdaad niks meer.
Beter heropenen we de kolenmijnen en dwingen jullie om daar te werken! Limburgse kolenmijnen moeten heropend worden!
Waar staat dat je niet mag gaan studeren of gaan solliciteren?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 00:05 schreef kippevleugel het volgende:
Het zijn de anderen die vinden dat iets opgelost moet worden zoals jij en de politiek. Of je geeft mensen een opleiding en dus een kans op een baan terwijl je tegelijktijd de vergrijzing zo kan oplossen, of je zet mensen in een zaaltje een gehele dag op een stoel wat net zoveel geld gaat kosten. En tevens moet de overheid dit oplossen want tenslotte zeggen ze gelden apart te hebben gezet alleen wordt het niek gebruikt waarvoor het is uitgevonden. Als je mensen een goede kans geeft om de arbeidsmarkt te betreden en ze dan alsnog geen wil willen tonen, dan mag je ze aanpakken.
[..]
quote:Op vrijdag 2 juni 2006 00:09 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
je geeft geen kansen, je neemt ze
wederom: zelf initiatief
en trouwens: in NL heeft niemand te klagen over gebrek aan goede kansen
quote:Op vrijdag 2 juni 2006 00:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Waar staat dat je niet mag gaan studeren of gaan solliciteren?
Euh, hoe kom je daar nu weer bij? In overleg met de uitkerende instantie is er een boel mogelijk, hoor.quote:kippevleugel:
... Zelf doe ik toevallig vrijwilligerswerk, maar nieuwe uitkeringsgerechtigden die zouden kunnen werken, mogen dat niet meer, ook al kunnen ze geen werk vinden.
Que?!quote:Studeren terwijl je in de bijstand zit is uitgesloten in de wet. Dat mag niet. Tevens moet je het dan nog zien te bekostigen.
quote:Op vrijdag 2 juni 2006 00:20 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Euh, hoe kom je daar nu weer bij? In overleg met de uitkerende instantie is er een boel mogelijk, hoor.
quote:
Okee, dan is dat duidelijk. Ik wist niet dat vrijwilligerswerk voor mensen met een sociale uitkering verboden is geworden. Slechte zaak, overigens (mits diegene wel kansen op betaald werk aanpakt).quote:Op vrijdag 2 juni 2006 00:23 schreef kippevleugel het volgende:
In de bijstand, UWV telt dus niet mee, mag dat niet meer. Wel als je totaal ongeschikt voor normaal werk bent bevonden. Dat is voor mensen dit heel hun leven een ziekte hebben gehad waardoor ze niet normaal kunnen werken of voor mensen die de pech hebben gehad op een of andere manier niet de WAO inkunnen.
[..]
quote:Op vrijdag 2 juni 2006 00:26 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Okee, dan is dat duidelijk. Ik wist niet dat vrijwilligerswerk voor mensen met een sociale uitkering verboden is geworden. Slechte zaak, overigens (mits diegene wel kansen op betaald werk aanpakt).
Eerlijk gezegd vind ik dat ook wel vrij logisch, met een oog op het kostenplaatje. Maar hoe zit het dan met kortdurende baangerichte opleidingen?quote:Dat klopt wel, je mag wel een thuisstudie doen maar niet naar school gaan. In feite doet een opleiding 2 tot 4 jaar en een gemeente wil dat je gaat werken en niet 2 toto 4 jaar naat schooltoe gaat. In de tijd dat je op school zit zou je kunnen solliciteren of kunnen werken. En studiefinanciering telt alleen voor tot 27 jarigen.
quote:Op vrijdag 2 juni 2006 00:29 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik dat ook wel vrij logisch, met een oog op het kostenplaatje. Maar hoe zit het dan met kortdurende baangerichte opleidingen?
Desnoods dumpen we die kolen in de Noordzee in plaats van ze te verbranden.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 00:12 schreef kippevleugel het volgende:
Jah goed idee. En dan mag jij meer belasting betalen omdat we niet meer voldoen aan de europese luchtkwaliteit en omdat mensen lichamelijk problemen gaan krijgen. Natuurlijk heb ik dan geen recht op zorg, maar mensen zoals jij mogen ook die heerlijke luchtverontreiniging inademen.
[..]
Aan je taalgebruik te zien is er helemaal niets mis met je leervermogen.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 00:16 schreef kippevleugel het volgende:
Kansen zijn er alleen als ze er zijn. Er is geen werk en een opleiding kunt je niet betalen met een uitkering. Soms moet je opstap krijgen om kans te maken.
Nee, als je alles voor elkaar heb en een perfecte jeugd heb gehad heb je genoeg kansen kunnen hebben. Helaas zijn er mensen die dat niet meegemaakt hebben. Niet iedereen heeft een leervermogen of ouders die goed voor hun gezorgd hebben
[..]
Dat een bijstandsuitkering geen vetpot is heb ik zelf een half jaar aan den lijve ondervonden: Dat is soms gewoon extreme survival in eigen huis.quote:Feit blijft wel dat je het zelf moet vergoeden, iets wat niet mogelijk is alhoewel er mensen zijn die denken dat een bijstandsuitkering veel geld is.
quote:Op vrijdag 2 juni 2006 00:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Desnoods dumpen we die kolen in de Noordzee in plaats van ze te verbranden.
Het gaat om de heilzame werking, niet om de economische waarde.
Geld is immers niet alles.
Papierprikken dan. Ook goed.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 00:36 schreef kippevleugel het volgende:
Ow jah, je hebt zeker wel scheikunde en natuurkunde geleerd. Dat zal goed zijn voor het biologisch evenwicht in de zee. Leuk voor je kinderen later. En het moet natuurlijk vervoerd worden naar de zee toe met vrachtwagens, leuk voor het fileprobleem. En ook al dump je het, om het te winnen moet je ook fossiele brandstoffen verbranden. Staat ook leuk voor anderen landen.
Kom dan op zijn minst aan met papierenprikker ofzo, dan levert wat op en is niet slecht voor het mileu.
[..]
quote:Op vrijdag 2 juni 2006 00:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Aan je taalgebruik te zien is er helemaal niets mis met je leervermogen.![]()
Heb ik goed nieuws voor je aangezien je niet op de hoogte bent over uitkeringen. Google naar work first.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 00:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Papierprikken dan. Ook goed.
PS: het is gewoonte hier op FOK! dat je onder de gequote' tekst reageert.![]()
quote:Op vrijdag 2 juni 2006 00:41 schreef Nemephis het volgende:
En hoe zit het dan met de combi werken/leren? Is dat geen optie, gevleugelde?
quote:Op vrijdag 2 juni 2006 00:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kan je die test niet nog een keer maken?
quote:Op vrijdag 2 juni 2006 01:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe vaak heb je in 2006 al gesolliciteerd?
quote:Op vrijdag 2 juni 2006 01:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
das dus 1 per 5 dagen, dan zul je nog wel effe werkeloos blijven ook
Waarom verhuis je niet naar een plaats waar wél voldoende ongeschoold werk is?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 01:18 schreef kippevleugel het volgende:
Ach altijd wel een opmerking zo te horen. Meer vacatures zijn er gewoonweg niet hier in deze omgeving. Hier vertrekken bedrijven alleen in plaats van te komen. Wat er niet is kun je ook niet krijgen. Kun je in plaats van negatief commentaar ook wel een positief commentaar geven?? Alleen ontkennen en net doen alsof je er van verstand heb is niet echt wijselijk als je er niet in verdiept. Denk je nou echt dat gemeentes toekijken en niet streng controleren als je goed werk zoekt of niet?? Ik heb concurrentie met 5000 andere mensen op 1 sollicitatie waarbij echt wel mensen zitten met werkervaring, een rijbewijs en een opleiding.
[..]
quote:Op vrijdag 2 juni 2006 01:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom verhuis je niet naar een plaats waar wél voldoende ongeschoold werk is?
Hoe zie je je toekomst dan? Blijven wachten op werk dat nooit komt, uiteindelijk de AOW in en daarna het graf? Wil je dan helemaal niks doen? Want zonder geld zul je ook niet veel anders kunnen?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 01:29 schreef kippevleugel het volgende:
Dat is net als waarom ik zelf geen opleiding betaal of geen rijbewijs haal of een auto koop.
Verhuizen kost geld, ook al zou ik het nieuwe huis niet eens inrichten. Ik heb zelf dus geen auto, dus ben ik afhankelijk van een verhuisbedrijf. Geld dat er gewoonweg niet is. Tevens zou ik om daadwerkelijk werk te kunnen krijgen, moeten verhuizen naar een stad waar de wachtlijsten meer dan 4 jaar duren en dan heb ik het al over slechte huizen.
[..]
Gewoon door blijven solliciteren, meer keuze heb ik niet. En je kunt niet ontkennen dat verhuizen geen kost kost net als een opleiding volgen. Het zouden mooie investeringen zijn maar om te investeren moet je wel een beginkapitaal hebben. Met een bijstand van 780 euro per maand waarvan 700 euro opgaat aan vaste lasten en dus nog maar 80 euro overblijft aan eten, heb ik niet veel keus.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 01:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe zie je je toekomst dan? Blijven wachten op werk dat nooit komt, uiteindelijk de AOW in en daarna het graf? Wil je dan helemaal niks doen? Want zonder geld zul je ook niet veel anders kunnen?
PS Antwoorden onder de quote.
Je zegt nu zelf eigenlijk dat je een kansloze toekomst hebt. Vind je het niet jammer je leven zo te vergooien? Wat doe je nog meer behalve internetten en soliciteren?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 01:34 schreef kippevleugel het volgende:
[..]
Gewoon door blijven solliciteren, meer keuze heb ik niet. En je kunt niet ontkennen dat verhuizen geen kost kost net als een opleiding volgen. Het zouden mooie investeringen zijn maar om te investeren moet je wel een beginkapitaal hebben. Met een bijstand van 780 euro per maand waarvan 700 euro opgaat aan vaste lasten en dus nog maar 80 euro overblijft aan eten, heb ik niet veel keus.
quote:Op vrijdag 2 juni 2006 01:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je zegt nu zelf eigenlijk dat je een kansloze toekomst hebt. Vind je het niet jammer je leven zo te vergooien? Wat doe je nog meer behalve internetten en soliciteren?
quote:Op vrijdag 2 juni 2006 01:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als jij met een plan komt om te verhuizen naar een andere gemeente om daar een baan te vinden heb je zo en een verhuizing een huurwoning.
Nee, je ziet het verkeerd. Dat doen ze alleen voor mensen die vooruit willen en niet voor klaplopers zoals jijquote:Op vrijdag 2 juni 2006 01:41 schreef kippevleugel het volgende:
En wie betaalt de verhuizing dan?? De gemeente betaalt alleen verhuizingen als het noodzaak is en noodzaak is alleen maar als het om lichamelijke problemen gaat.
quote:Op vrijdag 2 juni 2006 01:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Beste Pieter, ik denk als ik naar Zwolle verhuis dat ik daar meer kans heb op een baan. Hier in Stadskanaal liggen de banen niet voor het oprapen. Ik kan A niet, ik kan B niet en C niet. Als ik in Zwolle een nieuwe start zou kunnen maken, zou ik bij bedrijf A, B, C en D kunnen gaan solliciteren. Als dat overhoopt niet zou lukken kan ik ook nog met mijn diploma A werk vinden als een A, B of C. Maar daarvoor moet ik wel verhuizen naar Zwolle. Zou je me daarmee kunnen helpen?
quote:Op vrijdag 2 juni 2006 01:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, je ziet het verkeerd. Dat doen ze alleen voor mensen die vooruit willen en niet voor klaplopers zoals jij
quote:Op vrijdag 2 juni 2006 01:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Omdat je in Zwolle meer kans hebt op een baan?
Kost het hele stelsel nog meer aan controle en overhead.quote:Op donderdag 9 februari 2006 09:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
+
Waarom kan dit niet ingevoerd worden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |