abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34891609
Ik stel voortaan dat iedereen die in aanmerking komt voor een uitkering voortaan van half 9 tot half 6 op een stoel gaat zitten onder controle van de uitvoerende gemeente

Waarom:

1: Mensen leren iets wat op werken lijkt
2: Kinderen krijgen ouders die niet meer heel de dag voor de buis hangen
3: Mensen zijn makkelijker te bemiddelen voor een baan
4: Je kunt mensen makkelijker stimuleren om te gaan studeren
5: Een uitkeringstrekker kan niet meer zwart werken
6: Mensen die niet willen en andere vormen van inkomen hebben zullen af zien van hun uitkering
7: Bedrijven hoeven alleen mensen in dienst te nemen waar ze wat aan hebben in plaats van ze de uitkeringtrekker van de straat te houden

Waarom kan dit niet ingevoerd worden?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_34891976
Gedurfd plan. Gaat natuurlijk extra kosten met zich meebrengen, zoals meubilair, zaalhuur en toezicht. Over investeringen wordt altijd moeilijk gedaan.
Verder lijkt me de handhaving wel lastig. Hoe ga je voorkomen dat ze 4 stoelen om een tafel zetten en gaan klaverjassen?
Vroeger, toen schepen nog van hout en mannen van staal waren....
pi_34892050
Punt is dat niet iedereen uitkeringstrekker is omdat ze lui op de bank achterover willen hangen. Je hebt ook mensen met psychische problemen die terwijl ze nog in therapie zijn een uitkering ontvangen. Eenmaal "genezen" gaan ze wel weer aan het werk - maar je geneest niemand door ze op een stoel te zetten.
  donderdag 9 februari 2006 @ 09:58:46 #4
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_34892138
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 09:55 schreef filmfreek het volgende:
Punt is dat niet iedereen uitkeringstrekker is omdat ze lui op de bank achterover willen hangen. Je hebt ook mensen met psychische problemen die terwijl ze nog in therapie zijn een uitkering ontvangen. Eenmaal "genezen" gaan ze wel weer aan het werk - maar je geneest niemand door ze op een stoel te zetten.
Diegene zouden dankzij een verklaring van een psychopaat ..ehhh psycholoog vrijstelling moeten kunnen krijgen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_34892411
Inderdaad; de mensen die met psychische redenen in therapie zitten, hebben ongetwijfelt ergens op papier staan dat ze in die therapie zitten. Hmm. Gewaagd plan, maar wel met een goede kern.
~Dannon
pi_34892688
TS wil dus gewoon een kroeg zonder bier?
pi_34892859
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 09:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik stel voortaan dat iedereen die in aanmerking komt voor een uitkering voortaan van half 9 tot half 6 op een stoel gaat zitten onder controle van de uitvoerende gemeente

Waarom:

1: Mensen leren iets wat op werken lijkt
Dan kun je beter voor meer onderwijs zorgen.
quote:
2: Kinderen krijgen ouders die niet meer heel de dag voor de buis hangen
Nee, maar dit is ook niet echt wat je denkt van hiephoi.

"Wat doet jouw papa voor werk?"
"Mijn papa is al zo'n 20 jaar architect. En die van jouw?"
"Mijn papa zit al 5 jaar op een stoel in een zaaltje van de gemeente"
quote:
3: Mensen zijn makkelijker te bemiddelen voor een baan
Daarvoor kun je ook wel wekelijks een afspraak maken met de uitkeringstrekker.
quote:
4: Je kunt mensen makkelijker stimuleren om te gaan studeren
Waarom dan niet gelijk die mensen die daar al zitten wat leren?
quote:
5: Een uitkeringstrekker kan niet meer zwart werken
6: Mensen die niet willen en andere vormen van inkomen hebben zullen af zien van hun uitkering
Lees 5 en 6 eens goed over.

Stimuleert jouw plan juist niet zwart werken?
quote:
7: Bedrijven hoeven alleen mensen in dienst te nemen waar ze wat aan hebben in plaats van ze de uitkeringtrekker van de straat te houden
Hoezo? Wat verandert er aan zo'n persoon als hij in een hokje op het gemeentehuis zit of gewoon thuis?
quote:
Omdat het zinloos treiteren van mensen is.
pi_34893138
5 en 6 sluiten juist goed op elkaar aan. Als je legitieme inkomsten uit werk hebt, dan krijg je geen uitkering. Werk je zwart, dan kan dat dus niet meer.

En of je dit treiteren kan noemen... Men krijgt wel iets van de maatschappij, daar mag best een tegenprestatie voor zijn.
  donderdag 9 februari 2006 @ 10:46:00 #9
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_34893182
Waarom zou de belastingbetaler ook nog eens extra voor een tafel, stoel en ruimte moeten zorgen?
pi_34893287
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 10:43 schreef staaltje het volgende:
5 en 6 sluiten juist goed op elkaar aan. Als je legitieme inkomsten uit werk hebt, dan krijg je geen uitkering. Werk je zwart, dan kan dat dus niet meer.
Dat is wel heel erg naief. Niemand wil 8 uur per dag op een stoel zitten in een zaaltje achter het gemeentehuis. Dus als mensen dat NIET willen (en geloof me, dat willen er een heleboel), gaan ze geen uitkering aanvragen en proberen ze zwart bij te beunen.
quote:
En of je dit treiteren kan noemen... Men krijgt wel iets van de maatschappij, daar mag best een tegenprestatie voor zijn.
Dit is geen prestatie, dit is gewoon zinloos.
pi_34893405
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 10:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Waarom zou de belastingbetaler ook nog eens extra voor een tafel, stoel en ruimte moeten zorgen?

(moet van de arbowet)
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_34895292
Gedwongen inperking van de persoonlijke (bewegings)vrijheid zonder dat daaraan een strafvonnis aan vooraf is gegaan?????????????????
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_34895458
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 10:50 schreef MrBean het volgende:

[..]

Dat is wel heel erg naief. Niemand wil 8 uur per dag op een stoel zitten in een zaaltje achter het gemeentehuis. Dus als mensen dat NIET willen (en geloof me, dat willen er een heleboel), gaan ze geen uitkering aanvragen en proberen ze zwart bij te beunen.
[..]
Mijn punt was dat ze dan in ieder geval niet zwart beunen terwijl ze tegelijk een uitkering vangen.
pi_34895567
Ja, je kunt ze inderdaad zichzelf letterlijk dood laten vervelen, dan ben je er ook vanaf.
Ja, die met de ballen in de bek.
  donderdag 9 februari 2006 @ 12:23:09 #15
3542 Gia
User under construction
pi_34895683
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 09:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Omdat dan de bloedtoevoer naar de benen wordt veminderd, wat kan leiden tot spataderen, embolie, de dood, enz...

Belachelijk idee.
  donderdag 9 februari 2006 @ 12:25:51 #16
119078 McCarthy
communistenjager
pi_34895767
ik zie wel wat in het plan

beter is natuurlijk de uitkeringen privariseren
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_34895897
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 12:25 schreef McCarthy het volgende:

Je bedoelt dat mensen geld geven uit liefdadigheid?
  donderdag 9 februari 2006 @ 12:35:10 #18
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_34896071
Dat gaat niet lukken:

Allochtonen moeten een aantal malen per dag bidden
Er zullen enorme gebouwen neergezet moeten worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door S1nn3rz op 09-02-2006 12:55:20 ]
From feudal serf to spender.
pi_34896158
Sowieso is het raar. Je moet voor gigantische instellingen zorgen waar duizenden mensen iedere dag kunnen zitten. En dan gewoon zitten. Niets doen. Om die tijd dat ze op hun reet zitten toch nuttig door te laten komen, zou je klusjes kunnen verzinnen. En dat lijkt wel verdacht veel op Melkertbanen.
  donderdag 9 februari 2006 @ 12:46:42 #20
119078 McCarthy
communistenjager
pi_34896395
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 12:29 schreef MrBean het volgende:

[..]

Je bedoelt dat mensen geld geven uit liefdadigheid?
nee, geen liefdadigheid
kan mijn eigen topic hierover niet terug vinden
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_34896418
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 12:46 schreef McCarthy het volgende:

[..]

nee, geen liefdadigheid
kan mijn eigen topic hierover niet terug vinden
Of een soort verzekering?
  donderdag 9 februari 2006 @ 12:51:57 #22
119078 McCarthy
communistenjager
pi_34896574
ik ben sowieso voor een laat-hem-niet-op-de-blaren-zitten dag. Een jaarlijks groot spel waar elke belastingbetaler met een snijbrander achter de kont van een uitkeringstrekker aan mag gaan hollen. Veilige havens voor de opgejaagden zijn dan de solicitatiekamers van bedrijven.

[ Bericht 0% gewijzigd door McCarthy op 09-02-2006 16:44:10 ]
  donderdag 9 februari 2006 @ 12:53:23 #23
119078 McCarthy
communistenjager
pi_34896614
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 12:47 schreef MrBean het volgende:

[..]

Of een soort verzekering?
zoiets
pi_34897606
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 12:25 schreef McCarthy het volgende:

Bedrijfsvereninigingen (waaruit het UWV is ontstaan) bestonden uit werknemers en werkgevers vereninigingen. Hoe geprivatiseerd wil je het hebben ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  donderdag 9 februari 2006 @ 13:24:57 #25
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_34897792
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 12:37 schreef MrBean het volgende:
Sowieso is het raar. Je moet voor gigantische instellingen zorgen waar duizenden mensen iedere dag kunnen zitten. En dan gewoon zitten. Niets doen. Om die tijd dat ze op hun reet zitten toch nuttig door te laten komen, zou je klusjes kunnen verzinnen. En dat lijkt wel verdacht veel op Melkertbanen.
Hometrainers Groene stroom
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')