Diegene zouden dankzij een verklaring van een psychopaat ..ehhh psycholoog vrijstelling moeten kunnen krijgenquote:Op donderdag 9 februari 2006 09:55 schreef filmfreek het volgende:
Punt is dat niet iedereen uitkeringstrekker is omdat ze lui op de bank achterover willen hangen. Je hebt ook mensen met psychische problemen die terwijl ze nog in therapie zijn een uitkering ontvangen. Eenmaal "genezen" gaan ze wel weer aan het werk - maar je geneest niemand door ze op een stoel te zetten.
Dan kun je beter voor meer onderwijs zorgen.quote:Op donderdag 9 februari 2006 09:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik stel voortaan dat iedereen die in aanmerking komt voor een uitkering voortaan van half 9 tot half 6 op een stoel gaat zitten onder controle van de uitvoerende gemeente
Waarom:
1: Mensen leren iets wat op werken lijkt
Nee, maar dit is ook niet echt wat je denkt van hiephoi.quote:2: Kinderen krijgen ouders die niet meer heel de dag voor de buis hangen
Daarvoor kun je ook wel wekelijks een afspraak maken met de uitkeringstrekker.quote:3: Mensen zijn makkelijker te bemiddelen voor een baan
Waarom dan niet gelijk die mensen die daar al zitten wat leren?quote:4: Je kunt mensen makkelijker stimuleren om te gaan studeren
quote:5: Een uitkeringstrekker kan niet meer zwart werken
6: Mensen die niet willen en andere vormen van inkomen hebben zullen af zien van hun uitkering
Hoezo? Wat verandert er aan zo'n persoon als hij in een hokje op het gemeentehuis zit of gewoon thuis?quote:7: Bedrijven hoeven alleen mensen in dienst te nemen waar ze wat aan hebben in plaats van ze de uitkeringtrekker van de straat te houden
Omdat het zinloos treiteren van mensen is.quote:Waarom kan dit niet ingevoerd worden?
Dat is wel heel erg naief. Niemand wil 8 uur per dag op een stoel zitten in een zaaltje achter het gemeentehuis. Dus als mensen dat NIET willen (en geloof me, dat willen er een heleboel), gaan ze geen uitkering aanvragen en proberen ze zwart bij te beunen.quote:Op donderdag 9 februari 2006 10:43 schreef staaltje het volgende:
5 en 6 sluiten juist goed op elkaar aan. Als je legitieme inkomsten uit werk hebt, dan krijg je geen uitkering. Werk je zwart, dan kan dat dus niet meer.
Dit is geen prestatie, dit is gewoon zinloos.quote:En of je dit treiteren kan noemen... Men krijgt wel iets van de maatschappij, daar mag best een tegenprestatie voor zijn.
quote:Op donderdag 9 februari 2006 10:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Waarom zou de belastingbetaler ook nog eens extra voor een tafel, stoel en ruimte moeten zorgen?![]()
Mijn punt was dat ze dan in ieder geval niet zwart beunen terwijl ze tegelijk een uitkering vangen.quote:Op donderdag 9 februari 2006 10:50 schreef MrBean het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg naief. Niemand wil 8 uur per dag op een stoel zitten in een zaaltje achter het gemeentehuis. Dus als mensen dat NIET willen (en geloof me, dat willen er een heleboel), gaan ze geen uitkering aanvragen en proberen ze zwart bij te beunen.
[..]
Omdat dan de bloedtoevoer naar de benen wordt veminderd, wat kan leiden tot spataderen, embolie, de dood, enz...quote:Op donderdag 9 februari 2006 09:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik stel voortaan dat iedereen die in aanmerking komt voor een uitkering voortaan van half 9 tot half 6 op een stoel gaat zitten onder controle van de uitvoerende gemeente
Waarom kan dit niet ingevoerd worden?
Je bedoelt dat mensen geld geven uit liefdadigheid?quote:Op donderdag 9 februari 2006 12:25 schreef McCarthy het volgende:
ik zie wel wat in het plan
beter is natuurlijk de uitkeringen privariseren
nee, geen liefdadigheidquote:Op donderdag 9 februari 2006 12:29 schreef MrBean het volgende:
[..]
Je bedoelt dat mensen geld geven uit liefdadigheid?
Of een soort verzekering?quote:Op donderdag 9 februari 2006 12:46 schreef McCarthy het volgende:
[..]
nee, geen liefdadigheid
kan mijn eigen topic hierover niet terug vinden
zoietsquote:
Bedrijfsvereninigingen (waaruit het UWV is ontstaan) bestonden uit werknemers en werkgevers vereninigingen. Hoe geprivatiseerd wil je het hebben ?quote:Op donderdag 9 februari 2006 12:25 schreef McCarthy het volgende:
ik zie wel wat in het plan
beter is natuurlijk de uitkeringen privariseren
Hometrainersquote:Op donderdag 9 februari 2006 12:37 schreef MrBean het volgende:
Sowieso is het raar. Je moet voor gigantische instellingen zorgen waar duizenden mensen iedere dag kunnen zitten. En dan gewoon zitten. Niets doen. Om die tijd dat ze op hun reet zitten toch nuttig door te laten komen, zou je klusjes kunnen verzinnen. En dat lijkt wel verdacht veel op Melkertbanen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |