abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34891609
Ik stel voortaan dat iedereen die in aanmerking komt voor een uitkering voortaan van half 9 tot half 6 op een stoel gaat zitten onder controle van de uitvoerende gemeente

Waarom:

1: Mensen leren iets wat op werken lijkt
2: Kinderen krijgen ouders die niet meer heel de dag voor de buis hangen
3: Mensen zijn makkelijker te bemiddelen voor een baan
4: Je kunt mensen makkelijker stimuleren om te gaan studeren
5: Een uitkeringstrekker kan niet meer zwart werken
6: Mensen die niet willen en andere vormen van inkomen hebben zullen af zien van hun uitkering
7: Bedrijven hoeven alleen mensen in dienst te nemen waar ze wat aan hebben in plaats van ze de uitkeringtrekker van de straat te houden

Waarom kan dit niet ingevoerd worden?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_34891976
Gedurfd plan. Gaat natuurlijk extra kosten met zich meebrengen, zoals meubilair, zaalhuur en toezicht. Over investeringen wordt altijd moeilijk gedaan.
Verder lijkt me de handhaving wel lastig. Hoe ga je voorkomen dat ze 4 stoelen om een tafel zetten en gaan klaverjassen?
Vroeger, toen schepen nog van hout en mannen van staal waren....
pi_34892050
Punt is dat niet iedereen uitkeringstrekker is omdat ze lui op de bank achterover willen hangen. Je hebt ook mensen met psychische problemen die terwijl ze nog in therapie zijn een uitkering ontvangen. Eenmaal "genezen" gaan ze wel weer aan het werk - maar je geneest niemand door ze op een stoel te zetten.
  donderdag 9 februari 2006 @ 09:58:46 #4
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_34892138
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 09:55 schreef filmfreek het volgende:
Punt is dat niet iedereen uitkeringstrekker is omdat ze lui op de bank achterover willen hangen. Je hebt ook mensen met psychische problemen die terwijl ze nog in therapie zijn een uitkering ontvangen. Eenmaal "genezen" gaan ze wel weer aan het werk - maar je geneest niemand door ze op een stoel te zetten.
Diegene zouden dankzij een verklaring van een psychopaat ..ehhh psycholoog vrijstelling moeten kunnen krijgen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_34892411
Inderdaad; de mensen die met psychische redenen in therapie zitten, hebben ongetwijfelt ergens op papier staan dat ze in die therapie zitten. Hmm. Gewaagd plan, maar wel met een goede kern.
~Dannon
pi_34892688
TS wil dus gewoon een kroeg zonder bier?
pi_34892859
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 09:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik stel voortaan dat iedereen die in aanmerking komt voor een uitkering voortaan van half 9 tot half 6 op een stoel gaat zitten onder controle van de uitvoerende gemeente

Waarom:

Dan kun je beter voor meer onderwijs zorgen.
quote:
Nee, maar dit is ook niet echt wat je denkt van hiephoi.

"Wat doet jouw papa voor werk?"
"Mijn papa is al zo'n 20 jaar architect. En die van jouw?"
"Mijn papa zit al 5 jaar op een stoel in een zaaltje van de gemeente"
quote:
Daarvoor kun je ook wel wekelijks een afspraak maken met de uitkeringstrekker.
quote:
Waarom dan niet gelijk die mensen die daar al zitten wat leren?
quote:
6: Mensen die niet willen en andere vormen van inkomen hebben zullen af zien van hun uitkering
Lees 5 en 6 eens goed over.

Stimuleert jouw plan juist niet zwart werken?
quote:
7: Bedrijven hoeven alleen mensen in dienst te nemen waar ze wat aan hebben in plaats van ze de uitkeringtrekker van de straat te houden
Hoezo? Wat verandert er aan zo'n persoon als hij in een hokje op het gemeentehuis zit of gewoon thuis?
quote:
Omdat het zinloos treiteren van mensen is.
pi_34893138
5 en 6 sluiten juist goed op elkaar aan. Als je legitieme inkomsten uit werk hebt, dan krijg je geen uitkering. Werk je zwart, dan kan dat dus niet meer.

En of je dit treiteren kan noemen... Men krijgt wel iets van de maatschappij, daar mag best een tegenprestatie voor zijn.
  donderdag 9 februari 2006 @ 10:46:00 #9
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_34893182
Waarom zou de belastingbetaler ook nog eens extra voor een tafel, stoel en ruimte moeten zorgen?
pi_34893287
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 10:43 schreef staaltje het volgende:
5 en 6 sluiten juist goed op elkaar aan. Als je legitieme inkomsten uit werk hebt, dan krijg je geen uitkering. Werk je zwart, dan kan dat dus niet meer.
Dat is wel heel erg naief. Niemand wil 8 uur per dag op een stoel zitten in een zaaltje achter het gemeentehuis. Dus als mensen dat NIET willen (en geloof me, dat willen er een heleboel), gaan ze geen uitkering aanvragen en proberen ze zwart bij te beunen.
quote:
En of je dit treiteren kan noemen... Men krijgt wel iets van de maatschappij, daar mag best een tegenprestatie voor zijn.
Dit is geen prestatie, dit is gewoon zinloos.
pi_34893405
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 10:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Waarom zou de belastingbetaler ook nog eens extra voor een tafel, stoel en ruimte moeten zorgen?

(moet van de arbowet)
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_34895292
Gedwongen inperking van de persoonlijke (bewegings)vrijheid zonder dat daaraan een strafvonnis aan vooraf is gegaan?????????????????
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_34895458
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 10:50 schreef MrBean het volgende:

[..]

Dat is wel heel erg naief. Niemand wil 8 uur per dag op een stoel zitten in een zaaltje achter het gemeentehuis. Dus als mensen dat NIET willen (en geloof me, dat willen er een heleboel), gaan ze geen uitkering aanvragen en proberen ze zwart bij te beunen.
[..]
Mijn punt was dat ze dan in ieder geval niet zwart beunen terwijl ze tegelijk een uitkering vangen.
pi_34895567
Ja, je kunt ze inderdaad zichzelf letterlijk dood laten vervelen, dan ben je er ook vanaf.
Ja, die met de ballen in de bek.
  donderdag 9 februari 2006 @ 12:23:09 #15
3542 Gia
User under construction
pi_34895683
quote:

Omdat dan de bloedtoevoer naar de benen wordt veminderd, wat kan leiden tot spataderen, embolie, de dood, enz...

Belachelijk idee.
  donderdag 9 februari 2006 @ 12:25:51 #16
119078 McCarthy
communistenjager
pi_34895767
ik zie wel wat in het plan

beter is natuurlijk de uitkeringen privariseren
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_34895897
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 12:25 schreef McCarthy het volgende:

Je bedoelt dat mensen geld geven uit liefdadigheid?
  donderdag 9 februari 2006 @ 12:35:10 #18
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_34896071
Dat gaat niet lukken:

Allochtonen moeten een aantal malen per dag bidden
Er zullen enorme gebouwen neergezet moeten worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door S1nn3rz op 09-02-2006 12:55:20 ]
From feudal serf to spender.
pi_34896158
Sowieso is het raar. Je moet voor gigantische instellingen zorgen waar duizenden mensen iedere dag kunnen zitten. En dan gewoon zitten. Niets doen. Om die tijd dat ze op hun reet zitten toch nuttig door te laten komen, zou je klusjes kunnen verzinnen. En dat lijkt wel verdacht veel op Melkertbanen.
  donderdag 9 februari 2006 @ 12:46:42 #20
119078 McCarthy
communistenjager
pi_34896395
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 12:29 schreef MrBean het volgende:

[..]

Je bedoelt dat mensen geld geven uit liefdadigheid?
nee, geen liefdadigheid
kan mijn eigen topic hierover niet terug vinden
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_34896418
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 12:46 schreef McCarthy het volgende:

[..]

nee, geen liefdadigheid
kan mijn eigen topic hierover niet terug vinden
Of een soort verzekering?
  donderdag 9 februari 2006 @ 12:51:57 #22
119078 McCarthy
communistenjager
pi_34896574
ik ben sowieso voor een laat-hem-niet-op-de-blaren-zitten dag. Een jaarlijks groot spel waar elke belastingbetaler met een snijbrander achter de kont van een uitkeringstrekker aan mag gaan hollen. Veilige havens voor de opgejaagden zijn dan de solicitatiekamers van bedrijven.

[ Bericht 0% gewijzigd door McCarthy op 09-02-2006 16:44:10 ]
  donderdag 9 februari 2006 @ 12:53:23 #23
119078 McCarthy
communistenjager
pi_34896614
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 12:47 schreef MrBean het volgende:

[..]

Of een soort verzekering?
zoiets
pi_34897606
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 12:25 schreef McCarthy het volgende:

Bedrijfsvereninigingen (waaruit het UWV is ontstaan) bestonden uit werknemers en werkgevers vereninigingen. Hoe geprivatiseerd wil je het hebben ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  donderdag 9 februari 2006 @ 13:24:57 #25
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_34897792
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 12:37 schreef MrBean het volgende:
Sowieso is het raar. Je moet voor gigantische instellingen zorgen waar duizenden mensen iedere dag kunnen zitten. En dan gewoon zitten. Niets doen. Om die tijd dat ze op hun reet zitten toch nuttig door te laten komen, zou je klusjes kunnen verzinnen. En dat lijkt wel verdacht veel op Melkertbanen.
Hometrainers Groene stroom
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_34897858
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 13:24 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Daar zeg je wat.
pi_34897999
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 12:51 schreef McCarthy het volgende:
ik ben sowieso voor een laat-hem-niet-op-de-blaren-zitten dag. Een jaarlijkse groot spel waar elke belastingbetaler met een snijbrander acther de kont van een uitkeringstrekker aan mag gaan hollen. Veilige havens voor de opgejaagden zijn dan de solicitatiekamers van bedrijven.

op zich wel 'n idee maar ja niet echt uitvoerbaar> al is het maar omdat de bedrijven juist uit belastingbetalers bestaat.
pi_34898063
quote:

[..]

Geniaal!!! >>> ik moet denken aan het verhaal uit de tweede wereldoorlog waarbij mijn opa zijn dynamo op de lamp in de keuken had aangesloten. >>> Het jammere is dat die man dood is want ik heb geen idee meer of het lang gewerkt heeft
  donderdag 9 februari 2006 @ 13:36:54 #29
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_34898233
quote:

[..]

En dan kunnen de uitkeringen betaald worden uit de opbrengsten van de stroom.

Heeft het kabinet weer een meevallertje.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_34898411
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 13:36 schreef sanger het volgende:

[..]

En dan kunnen de uitkeringen betaald worden uit de opbrengsten van de stroom.

Heeft het kabinet weer een meevallertje.
hmm tsja het is in ieder geval beter voor het milieu maar niet zo goed voor essent/nuon of zo he

idee: als die bedrijven het niet meer trekken, kunnen die lui opzichters worden
maarja dat moet je dan maar willen he. Of opzichter worden of ook voor de uitkering fietsen!

-Joh wat doet jouw vader voor de kost?
+Mijn vader werkt als energiefietser voor de overheid (klinkt toch beter dan die zit al vijf jaar op een stoel)
pi_34898583
Ik denk niet dat het veel stroom oplevert Iris ...
pi_34898766
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 13:44 schreef MrBean het volgende:
Ik denk niet dat het veel stroom oplevert Iris ...
weet ik ook niet hoeveel>>> maar we hebben aardig wat mensen die geld vangen van de staat.
deze ongeveer 8 uur per dag laten fietsen en met de juiste inzet van techniek dan moet er toch aardig wat te halen zijn>>>>iemand natuurkunde/biologie/scheikunde gehad?
Want sinds de derde heb ik dat niet meer gehad.

btw veel beweging, gezonde voeding levert uiteindelijk gezondere mensen op en voila weer minder onkosten (ja ik ben nu echt door aan het draven)
pi_34898808
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 12:51 schreef McCarthy het volgende:
ik ben sowieso voor een laat-hem-niet-op-de-blaren-zitten dag. Een jaarlijkse groot spel waar elke belastingbetaler met een snijbrander acther de kont van een uitkeringstrekker aan mag gaan hollen. Veilige havens voor de opgejaagden zijn dan de solicitatiekamers van bedrijven.
idioot
  donderdag 9 februari 2006 @ 14:00:54 #34
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34899176
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 12:35 schreef S1nn3rz het volgende:
Dat gaat niet lukken:

Allochtonen moeten een aantal malen per dag bidden
Er zullen enorme gebouwen neergezet moeten worden.
Jij hebt een domme, domme, domme syntaxisfout in je sig.
  donderdag 9 februari 2006 @ 14:01:58 #35
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34899209
how about bij dat tafeltje en die stoel verplicht studiemateriaal neerleggen en dat bij het halen van een diploma de uitkering iets omhoog gaat?
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_34899255
Ja, laten we het stempelen weer invoeren .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  donderdag 9 februari 2006 @ 14:08:28 #37
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34899433
quote:

Waarom:

8. Hang dan gelijk een touw boven de stoel.
pi_34899902
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 14:01 schreef DionysuZ het volgende:
how about bij dat tafeltje en die stoel verplicht studiemateriaal neerleggen en dat bij het halen van een diploma de uitkering iets omhoog gaat?
Nee, dat-ie niet omlaag gaat :-)
  donderdag 9 februari 2006 @ 14:27:12 #39
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34900027
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 14:23 schreef mgerben het volgende:

[..]

Nee, dat-ie niet omlaag gaat :-)
Wist je dat je niet eens bij een opleiding ingeschreven mag staan als je in de bijstand zit?
pi_34900035
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 12:15 schreef staaltje het volgende:

[..]

Mijn punt was dat ze dan in ieder geval niet zwart beunen terwijl ze tegelijk een uitkering vangen.

We got a winner
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 9 februari 2006 @ 14:30:09 #41
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34900144
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 14:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

We got a winner
Of voor kinderen zorgen
Of voor familieleden
Of vrijwilligerswerk doen
Of op zoek gaan naar een baan
Of zichzelf fit houden
Of hun eigenwaarde behouden...
pi_34900325
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 09:52 schreef staaltje het volgende:
Gedurfd plan. Gaat natuurlijk extra kosten met zich meebrengen, zoals meubilair, zaalhuur en toezicht. Over investeringen wordt altijd moeilijk gedaan.
Verder lijkt me de handhaving wel lastig. Hoe ga je voorkomen dat ze 4 stoelen om een tafel zetten en gaan klaverjassen?
Kosten valt natuurlijk mee, mensen die nu aan bemiddeling doen kunnen daar gewoon hun kantoor houden en controle houden. Een dag niet aanwezig zonder opgaaf van redenen is 1/20e minder uitkering.

Mensen kunnen gewoon gaan klaverjassen in principe
pi_34900342
Inderdaad. Ik denk niet dat je hele goeie werknemers kweekt door mensen dagen achter elkaar verplicht laten te vervelen in een kroeg zonder bier.
pi_34900369
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 14:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Kosten valt natuurlijk mee, mensen die nu aan bemiddeling doen kunnen daar gewoon hun kantoor houden en controle houden. Een dag niet aanwezig zonder opgaaf van redenen is 1/20e minder uitkering.

Mensen kunnen gewoon gaan klaverjassen in principe
Het is dus gewoon een bejaardentehuis voor luie mensen.
pi_34900443
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 14:30 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Of voor kinderen zorgen Kan je uitstel voor krijgen, zoweizo kan je mensen met schoolgaande kinderen een aantal uur per dag verlichten op een stoel te gaan zitten
Of voor familieleden Uitstel
Of vrijwilligerswerk doen Uitstel
Of op zoek gaan naar een baan Kan je gewoon daar
Of zichzelf fit houden Er zijn 156 uur in de week
Of hun eigenwaarde behouden... Een uitkeringaanvragen is niet verplicht
pi_34900486
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 14:08 schreef Iblardi het volgende:

[..]

8. Hang dan gelijk een touw boven de stoel.
Zoek een baan, net als normale mensen
  donderdag 9 februari 2006 @ 14:42:02 #47
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34900556
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 14:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Zoek een baan, net als normale mensen
niet alle mensen hebben een uitkering omdat ze niet WILLEN werken.
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
pi_34900666
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 13:49 schreef IrisVrede het volgende:

btw veel beweging, gezonde voeding levert uiteindelijk gezondere mensen op en voila weer minder onkosten (ja ik ben nu echt door aan het draven)
Ok dan schaffen we lease autos ook meteen af, alleen fred flinstone autos voor de lamme takken die zogenaamd niet zonder leasebak kunnen.

En mensen die op hun fiets naar het werk gaan 1 dag extra per week extra vrij geven omdat ze toch gezonder bezig zijn.
pi_34900753
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 12:15 schreef staaltje het volgende:

[..]

En hoeveel van onze rechtsschapen burgers neemt toch niet liever een zwartwerker voor zijn schilder- poets- andersoortig schijt werk in dienst?
pi_34900772
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 14:42 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Die zijn dan ook niet normaal
pi_34900794
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 14:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En hoeveel van onze rechtsschapen burgers neemt toch niet liever een zwartwerker voor zijn schilder- poets- andersoortig schijt werk in dienst?
Vrijwel iedereen maar dat vookom je zo
pi_34900814
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 14:42 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Je loopt achter.

Dit was het uitgangspunt van de linkse partijen, tot zo'n vijf jaar geleden. Heb ik al eens gezegd dat je het verkeerde usericon hebt?

Tegenwoordig is zelfs de PvdA voor het actief opsporen van uitkeringsfraude.
Iedereen ontzien omdat er een paar mensen tussen kunnen zitten die echt zielig zijn is uit.
Eigen verantwoordelijkheid en sociaal zijn is in; met sociaal zijn wordt dan NIET bedoeld dat er zondr meer geld van gelukkige mensen naar zielige mensen wordt geschoven; er wordt WEL bedoeld dat de ontvangers moeten beseffen dat andere mensen werken voor dit geld.
  donderdag 9 februari 2006 @ 14:52:52 #53
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34900912
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 14:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Die zijn dan ook niet normaal
Waarom niet?
Onderbouwing, graag.
pi_34900953
op kosten van de staat de hele dag op een stoel zitten
zulke mensen noemen we toch ambtenaren ?
zonnig Brasil
pi_34900956
"echt zielig zijn", kerel, het zijn geen Teletubbies of zo.

Sommige mensen hebben gewoon echt moeite om een baan te vinden.
pi_34900981
Normale mensen zijn niet ziek of kunnen niet werken.
  donderdag 9 februari 2006 @ 14:54:55 #57
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34900990
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 14:50 schreef mgerben het volgende:

[..]

Je loopt achter.

Dit was het uitgangspunt van de linkse partijen, tot zo'n vijf jaar geleden. Heb ik al eens gezegd dat je het verkeerde usericon hebt?

Iedereen ontzien omdat er een paar mensen tussen kunnen zitten die echt zielig zijn is uit.
Modieuze politiek

Het opsporen van uitkeringsfraude is iets anders dan mensen zonder werk systematisch vernederen.
pi_34901012
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 14:54 schreef MrBean het volgende:

Ja dan wachten ze 8 uur per dag op een baan, of ze gaan 8 uur per dag een baan zoeken
  donderdag 9 februari 2006 @ 14:55:50 #59
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34901020
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 14:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Normale mensen zijn niet ziek of kunnen niet werken.
Ja, alleen buitenaardse wezens worden ziek en worden niet aangenomen.
pi_34901066
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 14:54 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Modieuze politiek

Het opsporen van uitkeringsfraude is iets anders dan mensen zonder werk systematisch vernederen.
Helemaal in deze tijd is het erg moeilijk om werk te vinden voor mensen die meer talent in hun handen dan in hun hersenen hebben.
pi_34901105
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 14:54 schreef MrBean het volgende:

... en daar verschuilen de anderen zich graag achter.

2 voobeelden:

Hier, uit het AD van gisteren:
quote:
Els van den Heuvel, psychologe bij De Psychologenpraktijk Breda, ziet veel mensen met ‘werkgerelateerde’ psychische problemen. ,,Na een paar weken thuis treedt soms al gewenning op. De tijd vult zich dan vanzelf met andere dingen. De boodschappen, de kinderen, allerlei therapieën. Vanmorgen sprak ik nog een vrouw die zei: ik kan me niet voorstellen dat ik ooit tijd heb gehad om te werken.’’
en van een forum waar over uitkeringen werd gediscussieerd:
quote:
...
Toen was het erg vervelend dat mijn uitkering van de 1 op de andere dag werd stopgezet, maar nu achteraf moet ik eerlijkheidshalve zeggen dat ik blij ben dat het toen zo gelopen is (niet dat m'n vriend en ik toen zijn gaan samenwonen), binnen een week had ik een baan via het uitzendbureau en sindsdien heb ik nooit meer zonder werk gezeten.
Op de vraag van een andere forummer waarom deze poster die toen het echt moest binnen een week een baan vond niet eerder een baan had gezocht kwam dit antwoord:
quote:
Tsja,
Ik had een klein kindje waar ik graag mee ging wandelen. Zat nog altijd op die fameuze roze wolk en was waarschijnlijk gewoon nogal lui in die periode. Ik had geen hoge huur en kon best wel rondkomen van die bijstandsuitkering.
Deed toen wel 3 dagen in de week vrijwilligerswerk en had zo nu en dan eens een freelance opdracht en eigenlijk kwam het er nooit van om eens serieus te solliciteren.
Oftewel: Wel eerlijk, maar bepaald niet zielig!!
pi_34901119
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 14:55 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ja, alleen buitenaardse wezens worden ziek en worden niet aangenomen.
Nee, maar de grote meerderheid kan gewoon werken

Wanneer komt je vergelijking met WOII? Dat is ook erg in jouw kringen
pi_34901249
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 14:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ja dan wachten ze 8 uur per dag op een baan, of ze gaan 8 uur per dag een baan zoeken
Maar waarom moet dat dan persé in jouw klaverjasvereniging? Zo dat er controle op is dat ze niet zwart gaan werken? Het zijn niet alleen uitkeringsstrekkers die zwart werken. Sowieso ben je gek wanneer je voor duizenden mensen gebouwen uit de grond gaat pompen om alleen maar zwartwerkers te pakken te krijgen. Dat kan financieel lang niet uit. En er is ook geen ruimte voor die gevangenissen trouwens.
pi_34901253
Ik wist dat sommige fokkers kortzichtig zijn, maar soms moet zelfs ik er bijna van huilen.
pi_34901287
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:02 schreef Alicey het volgende:
Ik wist dat sommige fokkers kortzichtig zijn, maar soms moet zelfs ik er bijna van huilen.
Geweldig forum, hè?

Fok!
There's nothing quite like it.
  donderdag 9 februari 2006 @ 15:03:54 #66
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34901293
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 14:50 schreef mgerben het volgende:

[..]

Je loopt achter.

Eigen verantwoordelijkheid en sociaal zijn is in; met sociaal zijn wordt dan NIET bedoeld dat er zondr meer geld van gelukkige mensen naar zielige mensen wordt geschoven; er wordt WEL bedoeld dat de ontvangers moeten beseffen dat andere mensen werken voor dit geld.
waarom heb ik een verkeerd usericon als ik een linkse instelling heb
pi_34901310
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 14:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat is ook erg in jouw kringen
Beetje fobie voor linkse partijen of zo? Ik denk dat de Nederlandse rechtse partijen hier ook niet mee instemmen hoor.
pi_34901312
Ze moeten dus het werk doen van een gemiddelde ambtenaar
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_34901330
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:02 schreef MrBean het volgende:

[..]

Maar waarom moet dat dan persé in jouw klaverjasvereniging? Zo dat er controle op is dat ze niet zwart gaan werken? Het zij niet alleen uitkeringsstrekkers die zwart werken. Sowieso ben je gek wanneer je voor duizenden mensen gebouwen uit de grond gaat pompen om alleen maar zwartwerkers te pakken te krijgen. Dat kan financieel lang niet uit. En er is ook geen ruimte voor die gevangenissen trouwens.
Het kost in elk geval stukken minder als uitkerigstrekkers die zwart werken
pi_34901381
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Een gevangene kost per dag zo'n 70 euro. Da's per maand zo'n 2800 euro, en da's meer dan de uitkering.
pi_34901423
Een zaal vol met tafels en stoelen voor 8 uur kost geen 2800 euro
pi_34901436
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Valt wel mee denk ik. En trouwens, van zwart werken leer je tenminste wel wat. In jouw concentratiekamp (alsjeblieft, daar is ie, ben jij ook weer tevreden) leer je helemaal niks!

Dan kan je beter zwart een terrasje leggen voor de buren. Misschien neemt een stratenleggersbedrijf je dan nog wel es aan.
pi_34901456
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Die cijfers zullen niet op drijfzand gebaseerd zijn. Ruimte is duur, en personeel is duur.
  donderdag 9 februari 2006 @ 15:09:45 #74
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34901476
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 14:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wanneer komt je vergelijking met WOII? Dat is ook erg in jouw kringen
The fallacy of accident / Sweeping generalization / Dicto simpliciter

A sweeping generalization occurs when a general rule is applied to a particular situation, but the features of that particular situation mean the rule is inapplicable. It's the error made when you go from the general to the specific. For example:

"Christians generally dislike atheists. You are a Christian, so you must dislike atheists."

This fallacy is often committed by people who try to decide moral and legal questions by mechanically applying general rules.

Red herring

This fallacy is committed when someone introduces irrelevant material to the issue being discussed, so that everyone's attention is diverted away from the points made, towards a different conclusion.

"You may claim that the death penalty is an ineffective deterrent against crime -- but what about the victims of crime? How do you think surviving family members feel when they see the man who murdered their son kept in prison at their expense? Is it right that they should pay for their son's murderer to be fed and housed?"

Straw man

The straw man fallacy is when you misrepresent someone else's position so that it can be attacked more easily, knock down that misrepresented position, then conclude that the original position has been demolished. It's a fallacy because it fails to deal with the actual arguments that have been made.

"To be an atheist, you have to believe with absolute certainty that there is no God. In order to convince yourself with absolute certainty, you must examine all the Universe and all the places where God could possibly be. Since you obviously haven't, your position is indefensible."

The above straw man argument appears at about once a week on the net. If you can't see what's wrong with it, read the "Introduction to Atheism" document.

Tu quoque

This is the famous "you too" fallacy. It occurs if you argue that an action is acceptable because your opponent has performed it. For instance:

"You're just being randomly abusive."

"So? You've been abusive too."

This is a personal attack, and is therefore a special case of Argumentum ad Hominem.

Argumentum ad hominem

Argumentum ad hominem literally means "argument directed at the man"; there are two varieties.

The first is the abusive form. If you refuse to accept a statement, and justify your refusal by criticizing the person who made the statement, then you are guilty of abusive argumentum ad hominem. For example:

"You claim that atheists can be moral -- yet I happen to know that you abandoned your wife and children."

This is a fallacy because the truth of an assertion doesn't depend on the virtues of the person asserting it. A less blatant argumentum ad hominem is to reject a proposition based on the fact that it was also asserted by some other easily criticized person. For example:

"Therefore we should close down the church? Hitler and Stalin would have agreed with you."

A second form of argumentum ad hominem is to try and persuade someone to accept a statement you make, by referring to that person's particular circumstances. For example:

"Therefore it is perfectly acceptable to kill animals for food. I hope you won't argue otherwise, given that you're quite happy to wear leather shoes."

This is known as circumstantial argumentum ad hominem. The fallacy can also be used as an excuse to reject a particular conclusion. For example:

"Of course you'd argue that positive discrimination is a bad thing. You're white."

This particular form of Argumentum ad Hominem, when you allege that someone is rationalizing a conclusion for selfish reasons, is also known as "poisoning the well."

It's not always invalid to refer to the circumstances of an individual who is making a claim. If someone is a known perjurer or liar, that fact will reduce their credibility as a witness. It won't, however, prove that their testimony is false in this case. It also won't alter the soundness of any logical arguments they may make.

bron
pi_34901477
Nee, die gaan dan failliet
pi_34901507
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:09 schreef Alicey het volgende:

[..]

Die cijfers zullen niet op drijfzand gebaseerd zijn. Ruimte is duur, en personeel is duur.
electriciteit, personeel, software, transport, recreatieve mogelijkheden, noem het maar op..
pi_34901528
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:09 schreef Alicey het volgende:

[..]

Je hebt niet veel ruimte nodig en ook niet veel personeel dat je bovendien toch al hebt
pi_34901546
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Er moeten opzichters betaald worden, een leger aan administratieve medewerkers die bijhouden wie komt en wie gaat, er moet een gebouw gebouwd worden, het gebouw moet onderhouden worden (schilderwerk, schoonmaakbedrijf etc) ...
pi_34901556
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:10 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

electriciteit, personeel, software, transport, recreatieve mogelijkheden, noem het maar op..
pi_34901569
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:03 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
waarom heb ik een verkeerd usericon als ik een linkse instelling heb
Dude! Wanneer is de laatste keer dat je naar Eric Cartman hebt geluisterd?

Quit slacking, get a job!
They're not people, they're hippies!
Seriously, you better stop being so poor, or else I'm going to start hucking rocks at you.
Kenny's family is poor! They live in the ghetto!

Zet Cartman naast Bush en het lijkt alsof de VS een linkse president hebben!
pi_34901606
Oh ja, en natuurlijk een internetaansluiting, waar ze naar werk kunnen zoeken.
pi_34901618
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:11 schreef MrBean het volgende:

[..]

Er moeten opzichters betaald worden, een leger aan administratieve medewerkers die bijhouden wie komt en wie gaat, er moet een gebouw gebouwd worden, het gebouw moet onderhouden worden (schilderwerk, schoonmaakbedrijf etc) ...
Die mensen zijn er allemaal al. Je kan gewoon mensen die mensen helpen aan een baan de controle laten doen
  donderdag 9 februari 2006 @ 15:13:15 #83
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34901619
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]
Man, wat wil je nu bereiken, behalve het demoniseren van bijstandsgerechtigden?
  donderdag 9 februari 2006 @ 15:13:33 #84
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34901633
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:12 schreef mgerben het volgende:

[..]

Seriously, you better stop being so poor, or else I'm going to start hucking rocks at you.

wat interesseert het mij hoe cartman denkt, het is een fucking getekend personage.
pi_34901648
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:13 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Man, wat wil je nu bereiken, behalve het demoniseren van bijstandsgerechtigden?
Lees de OP daar staan 7 redenen
  donderdag 9 februari 2006 @ 15:14:03 #86
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34901657
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:12 schreef mgerben het volgende:

[..]

Ja, maar Kyle is niet joods, want die is tof.
pi_34901668
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]
En nu? Ziet de wereld er beter uit?
pi_34901706
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Die mensen zijn er allemaal al. Je kan gewoon mensen die mensen helpen aan een baan de controle laten doen
Wie moet die mensen allemaal dat leren dan? Juist docenten.
  donderdag 9 februari 2006 @ 15:15:35 #89
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34901717
quote:

[..]

Die zijn één voor één onderuitgetrapt, en jij komt met de Tweede Wereldoorlog afzakken.
Dat jij Cicero nooit gelezen had wist ik al, maar dat je zo'n moronische nihil was, dat besef ik nu pas.
pi_34901718
Ja
pi_34901728
quote:

[..]

Slechte redenen ja.
pi_34901742
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:14 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

En nu? Ziet de wereld er beter uit?
Ja
pi_34901778
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:15 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Die zijn één voor één onderuitgetrapt, en jij komt met de Tweede Wereldoorlog afzakken.
Dat jij Cicero nooit gelezen had wist ik al, maar dat je zo'n moronische nihil was, dat besef ik nu pas.
Waar?
  donderdag 9 februari 2006 @ 15:18:56 #94
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34901842
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Waar?
Mag ik uit jouw monosyllabische antwoorden opmaken dat je nu al bent vergeten dat je de Tweede Wereldoorlog erbij haalde?
pi_34901885
Die haalde ik er niet bij, ik vroeg me alleen af wanneer jij er mee zou komen.
pi_34901890
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 14:27 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Wist je dat je niet eens bij een opleiding ingeschreven mag staan als je in de bijstand zit?
Dat was verleden jaar zwaar klote inderdaad, DoGgie was het na een 5 maanden zat om thuis te zitten en constant afgewezen te worden en dacht van : Kom laat ik me maar eens herscholen. Helaas moest ik daardoor wel mijn WW uitkering opgeven die nog wel een tijdje zou doorlopen. Doordat ik dus te maken had met een verlies aan inkomsten en een verhoogde collegegeld vanwege mijn leeftijd heb ik het een hlf jaar volgehouden op de uni, daarna was het niet meer te doen 50 uur als uitzendhoer werken en ook studeren.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_34901923
Diego, hoe groot is die zaal van die 2800 euro?
pi_34902028
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:21 schreef MrBean het volgende:
Diego, hoe groot is die zaal van die 2800 euro?
Die 2800 euro was per persoon, gebaseerd op gevangenissen.
Voor simpelweg een zaal zoals TS het voorstelt is dat wat veel, maar ook dat zal nog aardig in de papieren lopen.

echt verbazend dat mensen serieus kunnen discussiëren over zo'n onzinnig idee
  donderdag 9 februari 2006 @ 15:26:10 #99
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34902071
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Die haalde ik er niet bij, ik vroeg me alleen af wanneer jij er mee zou komen.
Dus jij haalde 'm erbij.
Geef nou toch gewoon toe dat je onderuit bent getrapt.
pi_34902078
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:24 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Die 2800 euro was per persoon, gebaseerd op gevangenissen.
Voor simpelweg een zaal zoals TS het voorstelt is dat wat veel, maar ook dat zal nog aardig in de papieren lopen.

echt verbazend dat mensen serieus kunnen discussiëren over zo'n onzinnig idee
Nee, hij zegt dat een zaal met tafels en stoelen 2800 euro kost. Ik vind het ook raar.
pi_34902227
Dat was een reactie op deze post

Toch aardig om te zien hoe zo'n getal een eigen leven kan gaan lijden

en je hebt gelijk, Diegoarmando zei dat een zaal geen 2800 euro kost, maar dat is dan een reactie op bovenstaande post, waar het getal bij uit de context wordt getrokken en bovendien niet wordt gemeld wat dan 2800 euro kost (die zaal ja, maar per dag? maand? persoon per dag?)
pi_34902354
Ik denk dat we elektrische koffiemaalmachines moeten verbeiden en deze mensen verplichten de gehele dag mogen koffie malen.
  donderdag 9 februari 2006 @ 15:36:22 #103
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34902378
Ik denk dat er een slotje op dit topic mag, het gaat nergens meer over.
pi_34902445
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:35 schreef Basp1 het volgende:
Ik denk dat we elektrische koffiemaalmachines moeten verbeiden en deze mensen verplichten de gehele dag mogen koffie malen.
we kunnen ze ook op een hometrainer zetten en energie laten opwekken. Goed tegen het broeikaseffect en maakt ons ook nog eens minder afhankelijk van de olie uit het midden oosten.
pi_34902929
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:38 schreef Wombcat het volgende:

[..]

we kunnen ze ook op een hometrainer zetten en energie laten opwekken. Goed tegen het broeikaseffect en maakt ons ook nog eens minder afhankelijk van de olie uit het midden oosten.
we kunnen ze ook op het land te werk gaan stellen, dan heben ze ook geen tijd om zwart te werken. En hoeven de landbouwmachines ook niet gebruikt te worden.

Damn wat een tafrelen het lijkt wel of de TS hier een nieuw oostblok wilt uitvinden.
pi_34903019
We kunnen ook Melkertbanen herintroduceren.
pi_34903056
Noemen we ze dan Balkenendebanen?
Want dat bekt zo lekker.
pi_34903426
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:56 schreef MrBean het volgende:
We kunnen ook Melkertbanen herintroduceren.
Bedrijven zijn niet verantwoordelijk voor mensen die niks kunnen of willen

Bedrijven willen gewoon gemotiveerde en kundige werknemers
  donderdag 9 februari 2006 @ 16:13:11 #109
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34903724
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Bedrijven zijn niet verantwoordelijk voor mensen die niks kunnen of willen

Bedrijven willen gewoon gemotiveerde en kundige werknemers
Oh, was jij er nog?
  donderdag 9 februari 2006 @ 21:00:46 #110
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_34914240
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 14:03 schreef Litpho het volgende:
Ja, laten we het stempelen weer invoeren .
Ja inderdaad. Want het is helemaal niks nieuws. Tot voor de tweede wereldoorlog moesten uitkeringstrekkers inderdaad de hele dag aanwezig zijn op een bepaalde plek. Stempelen heette dat. Met als hoofdreden om te voorkomen dat mensen toch gingen werken terwijl ze een uitkering kregen.

Op een gegeven moment kwam een bepaalde politieke stroming op het idee om mensen niet meer te laten stempelen. Vrijgesteld van deze verplichting zouden ze hun tijd en energie kunnen steken in studeren, vrijwilligerswerk, het zoeken naar werk, creativiteit of gemeenschapswerk.
"Laat duizend bloemen bloeien", de wereld zou pas echt mooi worden wanneer de honderdduizenden steuntrekkers met al hun energie en daadkracht op pad zouden gaan om van de wereld een betere plaats te maken. Al dat potentieel dat tot dan aan toe onnodig vastgehouden werd in stempellokalen!

De praktijk viel echter tegen. De wat meer actievere werklozen vonden al snel emplooi in zwart werk en kwamen de uitkering voortaan ophalen in zwartgelakte BMW's. De passievere meerderheid kwam voortaan niet voor 11 uur zijn bed meer uit en bracht de dag door voor het plasmascherm (Wehkamp) en met klagen op de overheid. De laatste jaren zijn er heel wat weer in beweging gekomen door merkwaardige volkstuintjes op zolder aan te leggen, maar dat is een heel ander verhaal.
(Is het jullie trouwens wel eens opgevallen dat de voortuintjes het allerslechtste onderhouden zijn in wijken waar veel werkelozen wonen? Die mensen zouden toch tijd genoeg moeten hebben om ze te onderhouden, dunkt me. )

Niets staat dus het opnieuw invoeren van het stempelen in de weg. De parasieten hebben 60 jaar lang de kans gehad om het nut te bewijzen ze vrij rond te laten lopen. Hier is helemaal niks, maar dan ook echt niks, uit voortgekomen. Haal de stempelkaarten maar weer tevoorschijn zou ik zeggen.

Overigens is het stempelen in België pas zeer onlangs afgeschaft, zie: http://www.hetvolk.be/Article/Detail.aspx?articleID=G1CL76AR
The End Times are wild
pi_34916321
quote:

[..]

In een donkere kamer.

Fietsen voor hun eigen licht.

[ Bericht 2% gewijzigd door typtypo op 09-02-2006 21:56:14 ]
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
  donderdag 9 februari 2006 @ 22:00:45 #112
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34916794
LXIV, je onderschat denk ik het aantal bijstandsgerechtigden die vrijwilligerswerk doen, voor kinderen zorgen, of anderszins. Je doet net alsof je het over een diersoort hebt.
  donderdag 9 februari 2006 @ 22:04:11 #113
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_34916927
Iblardi: Soms provoceer of overdrijf ik wel een beetje om een reactie of stelling uit te lokken.
The End Times are wild
  donderdag 9 februari 2006 @ 22:07:51 #114
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34917079
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 22:04 schreef LXIV het volgende:
Iblardi: Soms provoceer of overdrijf ik wel een beetje om een reactie of stelling uit te lokken.
En wat wil je dan nu uitlokken? Dat mensen zeggen: "Ja, het is me toch tuig!"
  donderdag 9 februari 2006 @ 22:10:22 #115
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_34917179
Nee, juist een tegenreactie. Zoals die van jou!
The End Times are wild
  donderdag 9 februari 2006 @ 22:10:57 #116
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34917208
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 22:10 schreef LXIV het volgende:
Nee, juist een tegenreactie. Zoals die van jou!
Nu heb je 'm. En nu?
  donderdag 9 februari 2006 @ 22:15:28 #117
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_34917412
Dat is toch de hele bedoeling van een forum zoals FOK!
Jij tikt wat ik, ik reageer daarop, vervolgens reageer jij weer op mij, et cetera, et cetera.

Ter lering maar vooral voor het vermaak!
The End Times are wild
pi_35000754
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:13 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Oh, was jij er nog?
Was je punt?
pi_38424783
Ik vind het nog steeds een goed plan.
pi_38424839
Zou een hoop belasting schelen .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_38453042
Wat een dom voorstel van de TS.

Ik ben ook een uitkeringstrekker. Als ik heel de dag op een stoel zou moeten gaan zitten zou ik een andere bron van inkomsten gaan zoeken en aangezien ik gewoonweg geen werk kan vinden zal dat helaas gaan bestaan uit criminele activiteiten. En meer politie op de straat?? Dat zal echt niet helpen want ik ga niet midden op straat iets crimineels uitvoeren. Zwaardere straffen?? Ik ga nog liever de gevangenis in waar ik meer vrijheid heb dan de hele dag op een stoel te moeten zitten. Kortom: dit gaat meer geld kosten dan opleveren plus alle ellende (zowel financieel als fysiek) voor de slachtoffers. De uitkering is meer uitgevonden om de rijken goed te laten leven dan om sociale redenen en op deze manier bow je dat juist weer af.

En voordat ik wordt afgekat leg ik bij deze uit waarom ik geen werk kan vinden en wat ook voor (bijna) alle bijstandsgerechtigden telt.

Ik doe er alles aan om werk te vinden, maar er is domweg geen laaggeschoold werk voor mensen vanaf 23 jaar.
Werk in winkels is er alleen voor mensen tot 21 jaar vanwege de kosten en werk zoals schoonmaak of productiemedewerker is zeer ernstig schaars.

Het aanbod van laaggeschoolde werknemers is hoger dan het aanbod. Helaas zijn er nog teveel mensen die nog in 1999 leven, toen was er tenslotte genoeg werk. Naar mijn mening zijn er teveel mensen die alleen maar conclusies trekken in plaats van te kijken hoe het nou echt gaat met de werkgelegenheid in Nederland. Uitzendbureaus schrijven laag-geschoolde mensen niet eens meer in en de vacatures waarop ik solliciteer voldoe ik totaal niet aan omdat er simpelweg geen lage vacatures zijn.

De aantrekkende economie is echt niet merkbaar voor laag-opgeleiden zoals ik. Er verdwijnen nog steeds elke dag productiebanen naar het buitenland terwijl er geen nieuwe productienbanen bijkomen. De banen die ik nu zie zijn vooral banen op MBO- HBO niveau en dus onbereikbaar voor een bijstandstrekker. En de banen die geen MBO of HBO eisen, eisen wel weer werkervaring van 10 jaar, een rijbewijs of bepaalde cursussen die een bijstandsgerechtigde zelf niet kan bekostigen. De enigste oplossing is mensen bijscholen tot minimaal MBO niveau-4, maar dit willen de gemeentes niet betalen. Die zijn meer gericht op korte termijn acties.
Gemeentes hebben altijd nog de hoop dat hun gemeente wel weer een fabriek ofzo zullen gaan krijgen. Tevens willen ze ook hun eigen baan behouden want de gevolgen als elke bijstandstrekker weer een baan heeft, is enorm op de werkgelegenheid die deze ambtenaren hebben. En wisten jullie al dat het uitkeringsbudget voor het grootste gedeelte opgaat aan ambtenaren en niet naar de uitkeringstrekkers zelf?? Dit is pas iets om je zorgen over te maken.

De eerste stap om uit de armoede en sociale verloedering te komen is werken, maar de stap die in deze tijd er nog tussen gevoegd moet worden, is een trap van opleiding in plaats van onzinnige projecten. En aangezien er veel mensen met pensioen zullen gaan, denk ik juist dat het belangrijk is dat juist mensen in de bijstand worden opgeleid tot wat er over pakweg 4 jaar nodig is in plaats van Polen te importeren. En het maakt mij niet uit als ik een opleiding tot timmerman of administratief medewerker krijg. Als ik maar kan gaan werken.
pi_38453239
Als je aan een tafel moest gaan zitten van 8 tot 5 ging je vanzelf een vak leren
pi_38453770
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 21:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je aan een tafel moest gaan zitten van 8 tot 5 ging je vanzelf een vak leren
Een opleiding is ook echt gratis en een bijstandsgerechtigde kan dat ook echt bekostigen afgezien van het feit dat je niet mag studeren als je in de bijstand zit.
pi_38453834
Je hebt minder tijd om geld uit te geven dus dat lukt best dan
pi_38453870
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 21:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Alsof mensen die in de bijstand zitten heel de dag geld aan het uitgeven zijn!
pi_38453978
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 21:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Geld uitgeven?? De uitkering gaat naar de vaste lasten toe. Minder tijd hebben betekent niet dat de vaste lasten omlaag gaan.

En zoals al aangegeven: je mag niet studeren in de bijstand; ga je studeren dan heb je dus geen inkomen. Heb je geen inkomen dan kun je niet leven en de studie niet betalen.

Vraag me af als jouw antwoord is berust op domheid of onwetendheid.
  donderdag 1 juni 2006 @ 21:48:10 #127
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_38454061
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 21:46 schreef kippevleugel het volgende:

Ik gok op een combinatie van beiden.
  donderdag 1 juni 2006 @ 21:48:56 #128
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_38454099
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 21:44 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Tuurlijk, want met een uitkering stroomt het geld in bakken binnen, en weet je van gekheid niet meer wat je er mee moet doen.
pi_38454240
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 21:44 schreef Biancavia het volgende:
Geld aan het verdienen zijn ze in elk geval niet.
pi_38454295
Yepz, daar kan ik over meepraten, Ik heb 10 auto's voor de deur staan, ik heb 10 villa's en het grootste gedeelte van de dag zwem ik in mijn geldpakhuis. En natuurlijk de aandelenkoers in de gaten houden.
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 21:48 schreef Alicey het volgende:

[..]

Tuurlijk, want met een uitkering stroomt het geld in bakken binnen, en weet je van gekheid niet meer wat je er mee moet doen.
pi_38454347
Goh, oud nieuws. goed dat je het ff oprakelt.
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 21:51 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Geld aan het verdienen zijn ze in elk geval niet.
pi_38454555
quote:

[..]

Geld uitgeven?? De uitkering gaat naar de vaste lasten toe. Minder tijd hebben betekent niet dat de vaste lasten omlaag gaan.

En zoals al aangegeven: je mag niet studeren in de bijstand; ga je studeren dan heb je dus geen inkomen. Heb je geen inkomen dan kun je niet leven en de studie niet betalen.

Normale mensen werken en/of studeren
  donderdag 1 juni 2006 @ 21:59:48 #133
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_38454626
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 21:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Normale mensen Mensen die de mogelijkheid hebben werken en/of studeren
pi_38454655
Mogelijkheden creëer je.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_38454722
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 21:59 schreef Alicey het volgende:
En diegene die dat niet wil mag lekker gaan zitten op een stoel. Ze moeten toch beschikbaar zijn
pi_38454775
Dus alle werkende en studerende mensen zijn normaal en niet werkende zijn niet normaal. Toch vreemd dan dat de meeste pedofielen, verkrachters, lucratieve moordenaars en oplichters/fraudeurs uit het werkende mileu komen. Gelukkig werken ze wel en zijn ze dus normaal. Laten we het wetboek van strafrecht maar gaan aanpassen: alleen niet-werkenden kunnen worden gestraft.
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 21:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Normale mensen werken en/of studeren
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

En diegene die dat niet wil mag lekker gaan zitten op een stoel. Ze moeten toch beschikbaar zijn
pi_38454829
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:02 schreef kippevleugel het volgende:
Dus alle werkende en studerende mensen zijn normaal en niet werkende zijn niet normaal. Toch vreemd dan dat de meeste pedofielen, verkrachters, lucratieve moordenaars en
pi_38454867
Mogelijkheden zijn niet voor iedereen creerbaar. Mogelijkheden creeren kost: of talent, of geld of geboren zijn in een goed mileu.
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:00 schreef cultheld het volgende:
Mogelijkheden creëer je.
pi_38454953
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:04 schreef kippevleugel het volgende:
Mogelijkheden zijn niet voor iedereen creerbaar. Mogelijkheden creeren kost: of talent, of geld of geboren zijn in een goed mileu.
[..]
Iedere debiel kan een vak leren.
pi_38455015
Laten we ze dan ook meteen doorsturen naar jou om daar hun criminele activiteiten te ontplooien. En niet zeggen dat je ze een lesje zal leren.
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

pi_38455054
quote:

[..]

Studiefinanciering plus lening.
pi_38455061
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:07 schreef kippevleugel het volgende:
Laten we ze dan ook meteen doorsturen naar jou om daar hun criminele activiteiten te ontplooien. En niet zeggen dat je ze een lesje zal leren.
Wir-war wir-war. Ik snap er niks van
pi_38455074
Ik gaf ook in mijn stukje aan dat dat zou moeten. Maar leren kost geld en als de gemeente dat niet wilt betalen dan kan een bijstandgerechtigde dat niet doen simpelweg omdat die geen geld heeft.
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:06 schreef cultheld het volgende:

[..]

Iedere debiel kan een vak leren.
pi_38455109
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:08 schreef kippevleugel het volgende:
Ik gaf ook in mijn stukje aan dat dat zou moeten. Maar leren kost geld en als de gemeente dat niet wilt betalen dan kan een bijstandgerechtigde dat niet doen simpelweg omdat die geen geld heeft.
Welke gemeente?
pi_38455282
Alle gemeentes betalen dat niet. Sinds 3 jaar zijn ze verantwoordelijk voor hun uitgaven. Ze krijgen een vast budget. Sindsdien zijn ze ook meteen gestopt met trajecten en opleidingen geven; tenslotte moeten ze dat nu zelf betalen. En zoals eerder gezegd: ze denken op korte termijn. Geen termijn van minimaal twee jaar.

Er worden alleen cursussen zoals VCA betaald maar die kosten weinig en hebben geen enkele waarde als er geen werkervaring/opleiding is waar je dit certificaat kan gebruiken.
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Welke gemeente?
pi_38455342
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:04 schreef kippevleugel het volgende:
Iedereen kan kansen creeeren. Alleen de ernstig lichamelijk en geestelijke gehandicapten kunnen jouw argumenten als excuus aanvoeren.

Elk normaal gezonde mens zal iets in het leven moeten presteren om er iets voor terug te krijgen. Het komt niet allemaal vanzelf aanwaaien.
pi_38455353
Wat is VCA?
pi_38455379
Studiefinanciering is tot 27 jaar en voor HBO tot 32 jaar geloof ik. Bijstandsgerechtigden kun je al meteen uitsluiten van HBO, de meeste hebben dit niveau gewoonweg niet(waaronder ik). En het grootste gedeelte van de bijstandstrekkers zijn ouder dan 27 jaar.
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:08 schreef nikk het volgende:

[..]

Studiefinanciering plus lening.
pi_38455405
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:13 schreef kippevleugel het volgende:

Er worden alleen cursussen zoals VCA betaald maar die kosten weinig en hebben geen enkele waarde als er geen werkervaring/opleiding is waar je dit certificaat kan gebruiken.
[..]
Het is natuurlijk wel een begin.
Met die cursus kun je misschien wel ergens een (onbetaalde) stage krijgen om zo werkervaring om te doen en zo uiteindelijk een baan te krijgen.
pi_38455414
Veiligheidscertificaat voor de bouw en andere gevaarlijke werkomgevingen. Deze is wettelijk verplicht. Het is net als rijbewijs.
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat is VCA?
pi_38455457
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:15 schreef kippevleugel het volgende:
Studiefinanciering is tot 27 jaar en voor HBO tot 32 jaar geloof ik. Bijstandsgerechtigden kun je al meteen uitsluiten van HBO, de meeste hebben dit niveau gewoonweg niet(waaronder ik). En het grootste gedeelte van de bijstandstrekkers zijn ouder dan 27 jaar.
[..]
Kun je ook geen productiewerk doen, of achter op een vuilniswagen stappen?
pi_38455487
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:16 schreef kippevleugel het volgende:
Veiligheidscertificaat voor de bouw en andere gevaarlijke werkomgevingen. Deze is wettelijk verplicht. Het is net als rijbewijs.
[..]
Zonder VCA worden je vooruitzichten op een baan zeker groter?
pi_38455517
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:17 schreef cultheld het volgende:

[..]

Daar zijn jongere (en dus goedkopere) mensen voor te krijgen.
pi_38455555
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:19 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Wat worden ze tegenwoordig snel grijs dan...
pi_38455563
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:19 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Eisen verlagen he
pi_38455594
Okay, dus kippevleugel is eigenlijk dus compleet nutteloos voor de maatschappij en zal dus never nooit een baan kunnen vinden? Ik mag toch hopen dat dat niet hetgeen is waar je naartoe aan het discussieren bent.
pi_38455600
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Eisen verlagen he
Zou jij iemand van 30 aannemen als je er ook eentje van 19 kan krijgen die precies hetzelfde werk doet, maar dan voor de helft van het loon van de eerste?
pi_38455613
Ik heb hem en heb er niets mee kunnen doen. Onbetaalde stage?? De uitkering betaalt dan dus geen uitkering meer uit en dus geen inkomen. Tevens moet je bij deze banen toch weer een diploma hebben, juist omdat het gevaarlijk werk is is dat wettelijk vereist. Of omdat je simpelweg het werk niet kan uitvoeren omdat je de kennis niet hebt. Vergelijkbaar met een arts, die moet afgestudeerd zijn van de wet maar ook omdat die anders simpelweg niet weet welke medicijnen erzijn. Tevens wachten werkgevers niet op mij bijstandgerechtigden zonder werkervaring en diploma's. Tenslotte is het aanbod groot van werknemers.
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:16 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel een begin.
Met die cursus kun je misschien wel ergens een (onbetaalde) stage krijgen om zo werkervaring om te doen en zo uiteindelijk een baan te krijgen.
pi_38455623
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:21 schreef nikk het volgende:
Okay, dus kippevleugel is eigenlijk dus compleet nutteloos voor de maatschappij en zal dus never nooit een baan kunnen vinden? Ik mag toch hopen dat dat niet hetgeen is waar je naartoe aan het discussieren bent.
Hij zou ook inventief kunnen zijn en voor zichzelf gaan beginnen.
pi_38455645
Wel diegene van dertig die het voor 90% van die 19 jarige doet
pi_38455710
Eisen verlagen van het loon dat ik zou ontvangen?? Dit kan wettelijk niet eens. Ten tweede krijg ik nu 800 euro aan uitkering. Iemand 17 jaar bij de supermarkt krijg niets eens 300,- euro.
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Eisen verlagen he
pi_38455739
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:23 schreef kippevleugel het volgende:
Eisen verlagen van het loon dat ik zou ontvangen?? Dit kan wettelijk niet eens. Ten tweede krijg ik nu 800 euro aan uitkering. Iemand 17 jaar bij de supermarkt krijg niets eens 300,- euro.
[..]
Die werkt ook geen 38/40 uur in de week
pi_38455740
Dan zit je toch al onder de uitkering.
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
pi_38455790
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:23 schreef kippevleugel het volgende:
Dan zit je toch al onder de uitkering.
Ja, dan word je tot bijstandsniveau gecompenseerd en ben je minder kansloos en nutteloos als nu
pi_38455795
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:21 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Hij zou ook inventief kunnen zijn en voor zichzelf gaan beginnen.
Dus bijstandsgerechtigden zonder diploma rest niets anders dan voor zichzelf te beginnen? Dat geloof je toch zelf ook niet? Het CWI heeft een breed scala aan projecten e.d. lopen en met een beetje wil is er altijd wel een weg naar een baan of diploma te vinden.
pi_38455800
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:21 schreef kippevleugel het volgende:
Ik heb hem en heb er niets mee kunnen doen. Onbetaalde stage?? De uitkering betaalt dan dus geen uitkering meer uit en dus geen inkomen.
Dus je mag ook geen vrijwilligerswerk doen als je in de bijstand zit?
quote:
Tevens moet je bij deze banen toch weer een diploma hebben, juist omdat het gevaarlijk werk is is dat wettelijk vereist.
Gelukkig heb je dat diploma, dat zeg je net hierboven.
quote:
Tevens wachten werkgevers niet op mij bijstandgerechtigden zonder werkervaring en diploma's. Tenslotte is het aanbod groot van werknemers.
[..]
Maar je hebt dat diploma toch wel?
En stages zijn ervoor bedoeld om werkervaring op te doen.
pi_38455818
Een 16 jarige krijgt voor 40 uur per week 300,- euro per maand. Ze werken idd geen 40 uur per week mits ze nog naar school toe gaan. Maar dan krijgen ze dus ook minder.
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Die werkt ook geen 38/40 uur in de week
pi_38455836
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat mag dus niet eens van de wet. Je moet iemand natuurlijk wel het minimumloon betalen.
pi_38455871
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:25 schreef kippevleugel het volgende:
Een 16 jarige krijgt voor 40 uur per week 300,- euro per maand. Ze werken idd geen 40 uur per week mits ze nog naar school toe gaan. Maar dan krijgen ze dus ook minder.
[..]
Ik mag hopen dat je zelf begrijpt hoe dom je nu aan het lullen bent?
pi_38455895
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Er is altijd wel een excuus om in de bijstand te blijven.
pi_38455896
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:24 schreef nikk het volgende:

[..]

Dus bijstandsgerechtigden zonder diploma rest niets anders dan voor zichzelf te beginnen? Dat geloof je toch zelf ook niet? Het CWI heeft een breed scala aan projecten e.d. lopen en met een beetje wil is er altijd wel een weg naar een baan of diploma te vinden.
Nee hoor, er zijn vast genoeg mogelijkheden om weer aan betaald werk te komen, en voor jezelf beginnen is één van die mogelijkheden.
pi_38455920
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:25 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Dat mag dus niet eens van de wet. Je moet iemand natuurlijk wel het minimumloon betalen.
Ja, dan kan hij de concurrentie prima aan met een ieder ander
pi_38455932
Het CWi heeft geen projecten, ze hebben projecten die ze aangeleverd krijgen het UWV(waaronder ik niet val) en de gemeentes maar die zijn ermee gestopt. Ze zijn uitvoerend.
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:24 schreef nikk het volgende:

[..]

pi_38455941
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:26 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Nee hoor, er zijn vast genoeg mogelijkheden om weer aan betaald werk te komen, en voor jezelf beginnen is één van die mogelijkheden.
Als ik kippevleugel moet geloven echter rest er niets anders dan de bijstand.
pi_38455975
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:27 schreef kippevleugel het volgende:
Het CWi heeft geen projecten, ze hebben projecten die ze aangeleverd krijgen het UWV(waaronder ik niet val) en de gemeentes maar die zijn ermee gestopt. Ze zijn uitvoerend.
Waarom val je niet onder het UWV?
pi_38456021
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:27 schreef nikk het volgende:

[..]

Als ik kippevleugel moet geloven echter rest er niets anders dan de bijstand.
Hij ziet het zelf inderdaad behoorlijk somber in.
pi_38456024
Kijk eerst naar de minimumjeugloonbedragen. Tevens maakt het nietveel uit. Je mag van de wet niet onder het minimum werken. Zou ook niet goed zijn want dan zouden de mensen die inhet bedrijf werken allemaal verstoten worden.
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

pi_38456038
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Omdat de WWB door de gemeente wordt uitgekeerd.
pi_38456078
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:29 schreef kippevleugel het volgende:
Kijk eerst naar de minimumjeugloonbedragen. Tevens maakt het nietveel uit. Je mag van de wet niet onder het minimum werken. Zou ook niet goed zijn want dan zouden de mensen die inhet bedrijf werken allemaal verstoten worden.
Die gaan naar school en werken niet full-time
pi_38456079
Omdat ik geen WW ZW of AOW uitkering heb. Bijstand valt onder gemeentes. UWV is een verzekeringsinstantie.
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

pi_38456101
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:27 schreef kippevleugel het volgende:
[..]
Aha, dus het CWI heeft tegen jou gezegd dat er geen werk of project is en dat je wel in de bijstand moet blijven?
pi_38456124
Maar als ze fulltime zouden werken, zouden ze 300 euro per maand krijgen. En er zijn er genoeg die dat doen.
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Die gaan naar school en werken niet full-time
pi_38456135
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:30 schreef kippevleugel het volgende:
Omdat ik geen WW ZW of AOW uitkering heb. Bijstand valt onder gemeentes. UWV is een verzekeringsinstantie.
[..]
Gelukkig maar dat je geen AOW uitkering hebt!
pi_38456170
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:31 schreef nikk het volgende:

[..]

Aha, dus het CWI heeft tegen jou gezegd dat er geen werk of project is en dat je wel in de bijstand moet blijven?
Kippevleugel heeft gewoon het recht niet om deel te nemen aan de projecten van het CWI.
pi_38456189
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:30 schreef kippevleugel het volgende:
[..]
Ja, maar dat moet toch via het CWI, dat maakt feitelijk niets uit.
pi_38456195
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:31 schreef kippevleugel het volgende:
Maar als ze fulltime zouden werken, zouden ze 300 euro per maand krijgen. En er zijn er genoeg die dat doen.
[..]
300 euro netto = 152 uur = 2,00 euro per uur.

Ik denk dat het niet klopt
pi_38456197
Het CWI schijft Bijstandgerechtigen na 6 maanden letterlijk af. Fase 3 genaamd. En voor die tijd controleren ze alleen als je goed solliciteert ed. Die tijd heb ik gehad.
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:31 schreef nikk het volgende:

[..]

pi_38456276
Het UWV geeft trajacten door aan de CWI, het CWI kan die alleen aanbieden aan de mensen die daadwerkelijk een uitkering hebben van het UWV. Ze mogen die trajcten dus niet geven aan bijstandsgerechtigden die dus bij de gemeente zitten.
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:33 schreef nikk het volgende:

[..]

Ja, maar dat moet toch via het CWI, dat maakt feitelijk niets uit.
pi_38456281
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat zal je nog tegenvallen.

Voor een 16-jarige:

Per 01-01-2006 Bruto ¹ Netto ²
Minimum maandloon voor 40 uur/week ¤ 439,05 ¤ 439,00
Minimum weekloon voor 40 uur/week ¤ 101,30 ¤ 101,00
Minimum uurloon ³ ¤ 2,53 ¤ 2,53
pi_38456313
Klopt wel, google maar eens. Ik kan er een euro naast zitten maar het klopt wel.
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

pi_38456343
Een 17, 18, 19 of 20 jarige?
pi_38456392
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Een 17, 18, 19 of 20 jarige?
Vul maar in.
http://www.berekenhet.nl/modules/werken/minimumloon.html
pi_38456408
Het is geen diploma, het is een soort rijbewijs meer niet. Het is aanvullend. Net als een cursus spreken voor een politcus.
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:24 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Dus je mag ook geen vrijwilligerswerk doen als je in de bijstand zit?
[..]

Gelukkig heb je dat diploma, dat zeg je net hierboven.
[..]

Maar je hebt dat diploma toch wel?
En stages zijn ervoor bedoeld om werkervaring op te doen.
pi_38456456
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:35 schreef kippevleugel het volgende:
Het UWV geeft trajacten door aan de CWI, het CWI kan die alleen aanbieden aan de mensen die daadwerkelijk een uitkering hebben van het UWV. Ze mogen die trajcten dus niet geven aan bijstandsgerechtigden die dus bij de gemeente zitten.
[..]
Dat begrijp ik, maar er zijn geen projecten zijn voor bijstandsgerichtigden bij het CWI?
pi_38456491
Juist, en dan alsnog moet er nog bijstand komen dus zijn er nog steeds kosten. Gemeente krijgt extra administratie, ik krijg het, en het dus loont niet. En nog steeds blijft het tellen, je mag en kan niet onder het minimumloon werken,
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ja, dan word je tot bijstandsniveau gecompenseerd en ben je minder kansloos en nutteloos als nu
pi_38456500
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:39 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, maar er zijn geen projecten zijn voor bijstandsgerichtigden bij het CWI?
Nee.
pi_38456559
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:33 schreef kippevleugel het volgende:
Het CWI schijft Bijstandgerechtigen na 6 maanden letterlijk af. Fase 3 genaamd. En voor die tijd controleren ze alleen als je goed solliciteert ed. Die tijd heb ik gehad.
Dat vroeg ik niet. Maar laat ik het nu anders stellen. Na die 6 maanden moet je van het CWI in de bijstand blijven? Je zal geen baan of project meer aangeboden krijgen?
pi_38456580
Dat is zo'n cliche dat niemand vuilnisman wilt worden net als putjesschepper. Ook deze banen zijn gewoon vervuld. Als je naarde media luistert of leest dan hoor je dat er tekorten zijn op MBO en HBO niveau, niet op het lagere niveau
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:17 schreef cultheld het volgende:

[..]

pi_38456621
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:42 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat vroeg ik niet. Maar laat ik het nu anders stellen. Na die 6 maanden moet je van het CWI in de bijstand blijven? Je zal geen baan of project meer aangeboden krijgen?
Inderdaad. Je hebt dan maar 6 maanden recht op WW gehad.
pi_38456677
Niet van het CWI nee. Sinds hun geen arbeidsbureau zijn doen ze dat dat niet meer. En een baan aangeboden krijgen gebeurd niet door het CWI maar door de werkgever zelf. Die bepaalt wie hij aanneemt. Na 6 maanden stoppen hun er gewoon mee.
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:42 schreef nikk het volgende:

[..]

pi_38456681
quote:
Dus een bijstandtrekker kan het niet winnen van anderhalve paardenkop van onder de 20 die 40 uur in de week gaat werken en die zo zwakzinnig is om voor het minimum jeugdloon te gaan werken?
pi_38456749
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:40 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Nee.
De afgelopen 10 jaar word er gesproken over mensen in de bijstand aan een baan helpen. En al die honderden miljoenen (miljarden?) zijn dus nergens naartoe gegaan?
pi_38456756
Nee want die moeten de gemeentes aanleveren en die zijn nu gewezen op een budget sinds 3 jaar. Alleen mensen die echt te bemiddelen zijn naar hogere banen krijgen nog een traject. Oftewel met minimaal MBO diploma.
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:39 schreef nikk het volgende:

[..]

pi_38456763
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:42 schreef kippevleugel het volgende:
Dat is zo'n cliche dat niemand vuilnisman wilt worden net als putjesschepper. Ook deze banen zijn gewoon vervuld. Als je naarde media luistert of leest dan hoor je dat er tekorten zijn op MBO en HBO niveau, niet op het lagere niveau
[..]
In welke regio woon je?
Op www.werk.nl lijkt het namelijk wel mee te vallen.
quote:
Stap 2: Werk.nl heeft 50 vacatures voor u

Verfijn het resultaat door te zoeken op trefwoord(en).

Sorteren op:

Vacatures per pagina 5 | 25 | 50

01 jun
borstelwagenchauffeur Best(98%)

Een baan van 40 uur in meerdere regio's. Zeer zelfstandige funktie! We zoeken iemand die met een bus met aanhangw.....
Dienstverband: mogelijk vast - Beloning: vast loon / uurloon
31 mei
medewerker reinigingsdienst Best(98%)

Een baan van 40 uur in Rijswijk ZH. Servicemedewerker Voor de regio Zuid-Holland zijn wij op zoek naar e.....
Dienstverband: vast - Beloning: vast loon / uurloon
30 mei
borstelwagenmachinist Best(97%)

Een baan van 40 uur in Nieuwerbrug. Voor een relatie zoeken wij een ervaren borstel machine chauffeur voor h.....
Dienstverband: mogelijk vast - Beloning: vast loon / uurloon
24 mei
Cleaner (oproep) Best(97%)

Een baan van 40 uur in Hellevoetsluis. U gaat vuilnisbakken schoonmaken......
Dienstverband: tijdelijk - Beloning: vast loon / uurloon
24 mei
Belader (oproep) Best(97%)

Een baan van 40 uur in Hellevoetsluis. U gaat werken voor een bedrijf dat innovatieve en betrouwbare milieu-opl.....
Dienstverband: tijdelijk - Beloning: vast loon / uurloon
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Volgende
pi_38456791
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:46 schreef nikk het volgende:

[..]

De afgelopen 10 jaar word er gesproken over mensen in de bijstand aan een baan helpen. En al die honderden miljoenen (miljarden?) zijn dus nergens naartoe gegaan?
Blijkbaar.
pi_38456868
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dus een bijstandtrekker kan het niet winnen van anderhalve paardenkop van onder de 20 die zo zwakzinnig is om voor het minimum jeugdloon te gaan werken?
ik denk als de mensen minimaal 2000 euro per maand verdienen dat men dan heel snel aan het werk is!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_38456942
Voor de banen die je opnoemt moetje een rijbewijs voor hebben. Hoe stom het ook klink: ook voor een veegwagen. Heb je die niet, dan maar die andere die het wel heeft. Ook als belader moet je een rijbewijs hebben want als de chaffeur ziek is moet je zijn werk erbij kunnen doen. Beladers hebben ook een heftruckcertificaat nodig.

Valt wel mee op werk.nl? Kijk naar het aantal geboden banen en het aantal werkzoekenden. Zul je zien dat het aantal werkzoekende veel hoger. Tevens staat hier ook uitzendbureus en als je daar naartoe belt dan hebben ze de baan niet meer.
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:46 schreef Biancavia het volgende:

[..]

In welke regio woon je?
Op www.werk.nl lijkt het namelijk wel mee te vallen.
[..]
  donderdag 1 juni 2006 @ 22:51:16 #208
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_38456967
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:42 schreef kippevleugel het volgende:
[..]
Wanneer je wil kun je morgenvroeg beginnen met asperges steken. Geen vooropleiding vereist. Om 05:00 melden. Laat maar weten of je wil!
(E 7,50 per uur netto)
The End Times are wild
pi_38457011
Jazeker wel, naar reintregratiesbureaus en ambtenaren. Het meeste van dat geld wordt overigens besteedt aan mensen die een uitkering bij het UWV hebben. Gemeentes moet het juist met minder doen.
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:46 schreef nikk het volgende:

[..]

pi_38457043
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:50 schreef kippevleugel het volgende:
Voor de banen die je opnoemt moetje een rijbewijs voor hebben. Hoe stom het ook klink: ook voor een veegwagen. Heb je die niet, dan maar die andere die het wel heeft. Ook als belader moet je een rijbewijs hebben want als de chaffeur ziek is moet je zijn werk erbij kunnen doen. Beladers hebben ook een heftruckcertificaat nodig.

Valt wel mee op werk.nl? Kijk naar het aantal geboden banen en het aantal werkzoekenden. Zul je zien dat het aantal werkzoekende veel hoger. Tevens staat hier ook uitzendbureus en als je daar naartoe belt dan hebben ze de baan niet meer.
[..]
Waarom heb je geen rijbewijs?
Dit verlaagt je kansen op de arbeidsmarkt natuurlijk aanzienlijk.
pi_38457048
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:43 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Inderdaad. Je hebt dan maar 6 maanden recht op WW gehad.
Ik had het niet over de WW...
pi_38457109
Ik zal leuk antwoorden op je cliche: Ik woon in Stadskanaal, kom je me ophalen want ik heb geen auto en openbaar vervoer rijdt dan nog niet afgezien dat je in de randstad zit. Mocht je wel in de buurt zitten, haal me maar op.
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wanneer je wil kun je morgenvroeg beginnen met asperges steken. Geen vooropleiding vereist. Om 05:00 melden. Laat maar weten of je wil!
(E 7,50 per uur netto)
pi_38457144
eeehh, omdat die 1000,- euro minimaal kost?? En dat geld heb ik dus niet.
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:53 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Waarom heb je geen rijbewijs?
Dit verlaagt je kansen op de arbeidsmarkt natuurlijk aanzienlijk.
pi_38457155
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:53 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik had het niet over de WW...
Als iemand in de WW zit komt diegene wel in aanmerking voor eventuele projecten en dergelijke.
pi_38457173
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:49 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

ik denk als de mensen minimaal 2000 euro per maand verdienen dat men dan heel snel aan het werk is!
Wat bedoel je?
pi_38457221
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
Dat het aantrekkelijk is om van 800 naar 2000 euro in de maand te gaan door 40 uur te werken, dan van 800 naar 1000.
pi_38457242
Ik denk dat hij/zij ermee bedoeld dat als er meer loon wordt uitbetaald dat een bijstandsgerechtigde wel zal werken??
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
pi_38457275
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:46 schreef kippevleugel het volgende:
Nee want die moeten de gemeentes aanleveren en die zijn nu gewezen op een budget sinds 3 jaar. Alleen mensen die echt te bemiddelen zijn naar hogere banen krijgen nog een traject. Oftewel met minimaal MBO diploma.
Ah, zo komen we verder. Alleen dus mensen zonder diploma en niet alle bijstandsgerichtigden zoals je eerder deed vermoeden. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om in Nederland iets aan scholing te doen?
pi_38457311
Niet helemaal waar, alleen als je aan de 4 uit 5 jaren eis voldoet. Als je daar niet aan voldoet dan krijg je maar maximaal 6 maanden uitkering van maximaal 70 procent van het minimumloon.
Zes maanden is te weinig voor een traject en duurder dan de uitkering die ze totaal betalen.
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:55 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Als iemand in de WW zit komt diegene wel in aanmerking voor eventuele projecten en dergelijke.
  donderdag 1 juni 2006 @ 22:59:52 #220
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_38457323
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:54 schreef kippevleugel het volgende:
Ik zal leuk antwoorden op je cliche: Ik woon in Stadskanaal, kom je me ophalen want ik heb geen auto en openbaar vervoer rijdt dan nog niet afgezien dat je in de randstad zit. Mocht je wel in de buurt zitten, haal me maar op.
[..]
Nee, jij bent gewoon een parasiet, die niet wil werken. Toen ik 14 jaar oud was, werkte ik in de vakantie al 60 uur per week. Wanneer je de keuze had tussen afsterven of werken had je binnen een dag een baan gevonden. Er is werk genoeg.

Het foute van mensen zoals jij is dat zij het sociale vangnet uiteindelijk overbelasten, zodat mensen die wél recht op een uitkering hebben ook niks meer krijgen.

Zelfs illegalen -die geen recht op een uitkering hebben-, vinden werken en verdienen genoeg zelfstandig om hier te kunnen leven. En die doen dat onder écht wel moeilijker omstandigheden dan jij.
The End Times are wild
pi_38457334
kippevleugel, hoe oud ben je eigenlijk en wat heb je in de tijd gedaan voordat je werkeloos werd?
pi_38457364
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:55 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Dat begrijp ik... maar we hadden het over de bijstand... En er zijn ook projecten voor mensen in de bijstand, althans hier in Den Haag had je die wel.
pi_38457368
Mensen die vroeger de kans hadden om een opleiding te doen toen ze jong waren. Als je ouder bent dan 27 jaar zijn er geen financieringen meer om een opleiding te volgen.
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:58 schreef nikk het volgende:

[..]

Ah, zo komen we verder. Alleen dus mensen zonder diploma en niet alle bijstandsgerichtigden zoals je eerder deed vermoeden. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om in Nederland iets aan scholing te doen?
pi_38457404
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:01 schreef kippevleugel het volgende:
Mensen die vroeger de kans hadden om een opleiding te doen toen ze jong waren. Als je ouder bent dan 27 jaar zijn er geen financieringen meer om een opleiding te volgen.
[..]
En hoe komt het dat jij die kans nooit gehad hebt?
pi_38457475
Ik eis nu dat je me morgen om 5 uur komt ophalen want anders praat je nu onzin. Je biedt iets aan maar nu doe je het ineens niet.

Vroeger is niet nu.
Vroeger waren China en andere lage lonen heel ver weg, vroeger waren er melkert banen, vroeger had een bandenfabriek 4000 man aan personeel nodig in plaats van 100. Vroeger waren opleidingen niet van belang.
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, jij bent gewoon een parasiet, die niet wil werken. Toen ik 14 jaar oud was, werkte ik in de vakantie al 60 uur per week. Wanneer je de keuze had tussen afsterven of werken had je binnen een dag een baan gevonden. Er is werk genoeg.

Het foute van mensen zoals jij is dat zij het sociale vangnet uiteindelijk overbelasten, zodat mensen die wél recht op een uitkering hebben ook niks meer krijgen.

Zelfs illegalen -die geen recht op een uitkering hebben-, vinden werken en verdienen genoeg zelfstandig om hier te kunnen leven. En die doen dat onder écht wel moeilijker omstandigheden dan jij.
pi_38457508
Mijn opvoeding was in het kort gezegd behoorlijk heftig.
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:02 schreef Biancavia het volgende:

[..]

En hoe komt het dat jij die kans nooit gehad hebt?
pi_38457536
illegalen mogen niet werken dus punt.
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

pi_38457577
kippevleugel is gewoon een pauper die de hele wereld de schuld geeft van zijn situatie, maar vergeet dat ie zelf verantwoordelijk is. Eigenlijk een stereotype loser dus.
  donderdag 1 juni 2006 @ 23:06:28 #229
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_38457591
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:03 schreef kippevleugel het volgende:
Ik eis nu dat je me morgen om 5 uur komt ophalen want anders praat je nu onzin. Je biedt iets aan maar nu doe je het ineens niet.

Vroeger is niet nu.
Vroeger waren China en andere lage lonen heel ver weg, vroeger waren er melkert banen, vroeger had een bandenfabriek 4000 man aan personeel nodig in plaats van 100. Vroeger waren opleidingen niet van belang.
[..]
Ook bij jou in de buurt is vergelijkbaar werk op fietsafstand. Zéker weten. En dat weet jij ook!
The End Times are wild
pi_38457610
Ik heb ook een project gehad, een reintregratiebedrijf. Kort verhaal: door hun niet behaalde resultaten hebben bijna alle gemeentes nu geen trjacten bij dit soort bedrijven meer lopen.
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:00 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat begrijp ik... maar we hadden het over de bijstand... En er zijn ook projecten voor mensen in de bijstand, althans hier in Den Haag had je die wel.
  donderdag 1 juni 2006 @ 23:07:58 #231
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_38457649
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:05 schreef kippevleugel het volgende:
illegalen mogen niet werken dus punt.
[..]
Maar ze doen het wel! En jij, die wél mag werken, en in staat is, en nog in het arbeidsproces ondersteund wordt, lukt het niet.

Schaam je.

Je hebt honderd-duizend redenen bedacht om níet te kunnen werken. Beter bedenk je er een om het wél te kunnen.

Mensen zoals jij breken de verzorgingsstaat af, niet de ondernemers!
The End Times are wild
pi_38457650
Nee, dat is hier niet. Als dat er zou zijn dan zou ik er zelfs heen moeten gaan van de sociale dienst. Hier zijn geen kassen en de standaard landbouw zijn hier aardappelen. En daar heb je alleen machines voor nodg.
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ook bij jou in de buurt is vergelijkbaar werk op fietsafstand. Zéker weten. En dat weet jij ook!
pi_38457678
Jij moet je schamen. Je zegt nu dus dat illegaal werken goed is. Als er iemand slecht is ben jij het wel. En ik bouw de verzorgingssstaat niet af, dat doen de bedrijven wel door te verhuizen naar een ander land. En de verzorgingsstaat wordt afgebouwd door vergrijzing. Ga beter naar het nieuws kijken enzo.
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:07 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar ze doen het wel! En jij, die wél mag werken, en in staat is, en nog in het arbeidsproces ondersteund wordt, lukt het niet.

Schaam je.

Je hebt honderd-duizend redenen bedacht om níet te kunnen werken. Beter bedenk je er een om het wél te kunnen.

Mensen zoals jij breken de verzorgingsstaat af, niet de ondernemers!
pi_38457761

[ Bericht 100% gewijzigd door kippevleugel op 01-06-2006 23:11:10 ]
pi_38457769
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:08 schreef kippevleugel het volgende:
Jij moet je schamen. Je zegt nu dus dat illegaal werken goed is. Als er iemand slecht is ben jij het wel. En ik bouw de verzorgingssstaat niet af, dat doen de bedrijven wel door te verhuizen naar een ander land. En de verzorgingsstaat wordt afgebouwd door vergrijzing. Ga beter naar het nieuws kijken enzo.
[..]
Kippevleugel, jij als uitkeringstrekker bent niet eens in de posítie om anderen slecht te noemen. Wees blij dat je iets krijgt, stuk tuig.
pi_38457774
quote:
Ik heb meer respect voor mensen die in moeilijke omstandigheden illegaal werk verrichten dan iemand ie 1001 excuzen weet te vinden om vooral iets niet te doen.
pi_38457814
Probeer het netjes te houden met je frustaties. Zoek hulp ofzo.
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:11 schreef cultheld het volgende:

[..]

Kippevleugel, jij als uitkeringstrekker bent niet eens in de posítie om anderen slecht te noemen. Wees blij dat je iets krijgt, stuk tuig.
pi_38457832
quote:
Ga beter naar het nieuws kijken enzo.
Ja daar heb je tijd genoeg voor
pi_38457838
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:12 schreef kippevleugel het volgende:
Probeer het netjes te houden met je frustaties. Zoek hulp ofzo.
[..]
Zoek een baan of zo.
pi_38457847
Als er illegaal werk is, waarom zou dat niet wit gedaan kunnen worden dan.
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:11 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik heb meer respect voor mensen die in moeilijke omstandigheden illegaal werk verrichten dan iemand ie 1001 excuzen weet te vinden om vooral iets niet te doen.
pi_38457874
Ben ik hard mee bezig, zoek jij maar hulp.
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:12 schreef cultheld het volgende:

[..]

Zoek een baan of zo.
pi_38457911
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:13 schreef kippevleugel het volgende:
Ben ik hard mee bezig, zoek jij maar hulp.
[..]
Niet nodig hoor, ik heb het gewoon niet zo op werkschuw tuig dat altijd de schuld bij een ander legt.
pi_38457954
Ik heb het niet zo op mensen die niet verder kijken dan dat hun neus lang is. Zonder enige ervaring iets beweren zonder het eerst na te kijken.
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:14 schreef cultheld het volgende:

[..]

Niet nodig hoor, ik heb het gewoon niet zo op werkschuw tuig dat altijd de schuld bij een ander legt.
pi_38458022
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:15 schreef kippevleugel het volgende:
Ik heb het niet zo op mensen die niet verder kijken dan dat hun neus lang is. Zonder enige ervaring iets beweren zonder het eerst na te kijken.
[..]
Jij zou eens naar een ander soort ervaring op zoek moeten gaan: werkervaring
  donderdag 1 juni 2006 @ 23:17:45 #245
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_38458044
Is kippenvleugel niet gewoon een relkloon met de twee topics waarin hij gepost heeft?
The End Times are wild
pi_38458056
Heb ik al
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:17 schreef cultheld het volgende:

[..]

Jij zou eens naar een ander soort ervaring op zoek moeten gaan: werkervaring
pi_38458103
Ik probeer uitleg te geven maar helaas zijn er altijd mensen die iets blijven beweren. Juist door post zoals die van jouw lijkt het op een relkloon
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:17 schreef LXIV het volgende:
Is kippenvleugel niet gewoon een relkloon met de twee topics waarin hij gepost heeft?
  donderdag 1 juni 2006 @ 23:21:22 #248
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_38458164
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:19 schreef kippevleugel het volgende:
Ik probeer uitleg te geven maar helaas zijn er altijd mensen die iets blijven beweren. Juist door post zoals die van jouw lijkt het op een relkloon
[..]
Nee kippetje, dat bedoel ik niet.

Jij bent gewoon een user, die onder de naam kippevleugel de boel een beetje probeert op de stangen!
The End Times are wild
pi_38458237
Als je goed leest wat ik als eerste post, leg ik gewoon uit waarom ik werkloos ben. Ik stang niemand op. Interesseert of bevalt het je niet?? Dan lees je het niet. Simpel.
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee kippetje, dat bedoel ik niet.

Jij bent gewoon een user, die onder de naam kippevleugel de boel een beetje probeert op de stangen!
pi_38459015
Waarom is Kippevleugel eigenlijk tegen?
pi_38459342
Ik ben ermee eens dat uitkeringsgerechtigden iets moeten doen voor het geld. Zelf doe ik toevallig vrijwilligerswerk, maar nieuwe uitkeringsgerechtigden die zouden kunnen werken, mogen dat niet meer, ook al kunnen ze geen werk vinden. Maar zitten op een stoel en dan alsnog niets doen slaat nergens op. Tevens moet bijna iedereen al gratis aan het werk gaan bij gemeenlijke ondersteuningen zoals een kringloopcentrum. Ik vind dat gemeentes en overheid moeten gaan kijken hoe mensen de arbeidsmarkt kunnen betreden. Tenslotte is zijn er tekorten op de arbeidsmarkt alleen zijn dat hogere functies. De beste manier, zowel het bedrijfsleven als de tweede kamer, vinden dat opleiding belangrijk is daarvoor, alleen gebeurt er niets terwijl men wel zegt dat er gelden zijn gereserveerd. Tevens kost het plan van de TS altijd geld, hoeveel het ook mag zijn. Alleen al de mensen die dit project zullen uitvoeren, kosten 6 keer zoveel in vergelijking met 1 bijstandsuitkering. En dat moet dus bovenop geteld worden op de uitkeringen zelf Zoals ik al eerder zei, het budget voor de bijstand gaat het meest op aan de ambtenaren zelf. Er zijn genoeg oplossingen alleen willen ambtenaren hun baan gewoon niet verliezen.
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom is Kippevleugel eigenlijk tegen?
  vrijdag 2 juni 2006 @ 00:01:03 #252
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_38459501
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:56 schreef kippevleugel het volgende:
(..)
Ik vind dat gemeentes en overheid moeten gaan kijken hoe mensen de arbeidsmarkt kunnen betreden.
(..)
De beste manier, zowel het bedrijfsleven als de tweede kamer, vinden dat opleiding belangrijk is daarvoor, alleen gebeurt er niets terwijl men wel zegt dat er gelden zijn gereserveerd.
(..)
't zijn altijd de anderen die het probleem moeten oplossen
wel zo makkelijk uiteraard
zonnig Brasil
pi_38459708
Het zijn de anderen die vinden dat iets opgelost moet worden zoals jij en de politiek. Of je geeft mensen een opleiding en dus een kans op een baan terwijl je tegelijktijd de vergrijzing zo kan oplossen, of je zet mensen in een zaaltje een gehele dag op een stoel wat net zoveel geld gaat kosten. En tevens moet de overheid dit oplossen want tenslotte zeggen ze gelden apart te hebben gezet alleen wordt het niek gebruikt waarvoor het is uitgevonden. Als je mensen een goede kans geeft om de arbeidsmarkt te betreden en ze dan alsnog geen wil willen tonen, dan mag je ze aanpakken.
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 00:01 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

't zijn altijd de anderen die het probleem moeten oplossen
wel zo makkelijk uiteraard
  vrijdag 2 juni 2006 @ 00:07:37 #254
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_38459801
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 00:05 schreef kippevleugel het volgende:
Het zijn de anderen die vinden dat iets opgelost moet worden zoals jij en de politiek. Of je geeft mensen een opleiding en dus een kans op een baan terwijl je tegelijktijd de vergrijzing zo kan oplossen, of je zet mensen in een zaaltje een gehele dag op een stoel wat net zoveel geld gaat kosten. En tevens moet de overheid dit oplossen want tenslotte zeggen ze gelden apart te hebben gezet alleen wordt het niek gebruikt waarvoor het is uitgevonden. Als je mensen een goede kans geeft om de arbeidsmarkt te betreden en ze dan alsnog geen wil willen tonen, dan mag je ze aanpakken.
[..]
Nu ik jouw betogen zo heb gelezen lijken een tafel en een stoeltje me inderdaad niks meer.

Beter heropenen we de kolenmijnen en dwingen jullie om daar te werken! Limburgse kolenmijnen moeten heropend worden!
The End Times are wild
  vrijdag 2 juni 2006 @ 00:09:27 #255
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_38459863
quote:
(..)
Als je mensen een goede kans geeft om de arbeidsmarkt te betreden en ze dan alsnog geen wil willen tonen, dan mag je ze aanpakken.
je geeft geen kansen, je neemt ze
wederom: zelf initiatief

en trouwens: in NL heeft niemand te klagen over gebrek aan goede kansen
zonnig Brasil
pi_38459913
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:15 schreef kippevleugel het volgende:
[..]
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_38459977
Jah goed idee. En dan mag jij meer belasting betalen omdat we niet meer voldoen aan de europese luchtkwaliteit en omdat mensen lichamelijk problemen gaan krijgen. Natuurlijk heb ik dan geen recht op zorg, maar mensen zoals jij mogen ook die heerlijke luchtverontreiniging inademen.
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 00:07 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nu ik jouw betogen zo heb gelezen lijken een tafel en een stoeltje me inderdaad niks meer.

Beter heropenen we de kolenmijnen en dwingen jullie om daar te werken! Limburgse kolenmijnen moeten heropend worden!
pi_38460045
quote:
[..]
Waar staat dat je niet mag gaan studeren of gaan solliciteren?
pi_38460117
Kansen zijn er alleen als ze er zijn. Er is geen werk en een opleiding kunt je niet betalen met een uitkering. Soms moet je opstap krijgen om kans te maken.

Nee, als je alles voor elkaar heb en een perfecte jeugd heb gehad heb je genoeg kansen kunnen hebben. Helaas zijn er mensen die dat niet meegemaakt hebben. Niet iedereen heeft een leervermogen of ouders die goed voor hun gezorgd hebben
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 00:09 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

je geeft geen kansen, je neemt ze
wederom: zelf initiatief

en trouwens: in NL heeft niemand te klagen over gebrek aan goede kansen
pi_38460176
Ik zeg niet dat je niet mag solliciteren, dat moet zelfs. Alleen voldoe ik gewoonweg niet om aangenomen te worden. Studeren terwijl je in de bijstand zit is uitgesloten in de wet. Dat mag niet. Tevens moet je het dan nog zien te bekostigen.
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 00:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Waar staat dat je niet mag gaan studeren of gaan solliciteren?
pi_38460238
quote:
kippevleugel:

... Zelf doe ik toevallig vrijwilligerswerk, maar nieuwe uitkeringsgerechtigden die zouden kunnen werken, mogen dat niet meer, ook al kunnen ze geen werk vinden.
Euh, hoe kom je daar nu weer bij? In overleg met de uitkerende instantie is er een boel mogelijk, hoor.
pi_38460277
quote:
Studeren terwijl je in de bijstand zit is uitgesloten in de wet. Dat mag niet. Tevens moet je het dan nog zien te bekostigen.
Que?!
Dat klopt niet dus. Of je moet fulltime naar school gaan bedoelen, maar daar is StuFi voor uitgevonden... Baangerichte opleidingen zijn weldegelijk mogelijk vanuit uitkeringsituatie.

[ Bericht 15% gewijzigd door Nemephis op 02-06-2006 00:23:54 (//aanvulling) ]
pi_38460339
In de bijstand, UWV telt dus niet mee, mag dat niet meer. Wel als je totaal ongeschikt voor normaal werk bent bevonden. Dat is voor mensen dit heel hun leven een ziekte hebben gehad waardoor ze niet normaal kunnen werken of voor mensen die de pech hebben gehad op een of andere manier niet de WAO inkunnen.
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 00:20 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Euh, hoe kom je daar nu weer bij? In overleg met de uitkerende instantie is er een boel mogelijk, hoor.
pi_38460400
Dat klopt wel, je mag wel een thuisstudie doen maar niet naar school gaan. In feite doet een opleiding 2 tot 4 jaar en een gemeente wil dat je gaat werken en niet 2 toto 4 jaar naat schooltoe gaat. In de tijd dat je op school zit zou je kunnen solliciteren of kunnen werken. En studiefinanciering telt alleen voor tot 27 jarigen.
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 00:21 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Que?!
Dat klopt niet dus.
pi_38460444
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 00:23 schreef kippevleugel het volgende:
In de bijstand, UWV telt dus niet mee, mag dat niet meer. Wel als je totaal ongeschikt voor normaal werk bent bevonden. Dat is voor mensen dit heel hun leven een ziekte hebben gehad waardoor ze niet normaal kunnen werken of voor mensen die de pech hebben gehad op een of andere manier niet de WAO inkunnen.
[..]
Okee, dan is dat duidelijk. Ik wist niet dat vrijwilligerswerk voor mensen met een sociale uitkering verboden is geworden. Slechte zaak, overigens (mits diegene wel kansen op betaald werk aanpakt).
pi_38460508
Sinds de ABW is overgegaan op WWB is er veel veranderd. Vroeger kon er ook gewerkt worden en daarvan hoefde je een deel niet af te trekken.
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 00:26 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Okee, dan is dat duidelijk. Ik wist niet dat vrijwilligerswerk voor mensen met een sociale uitkering verboden is geworden. Slechte zaak, overigens (mits diegene wel kansen op betaald werk aanpakt).
pi_38460515
quote:
Dat klopt wel, je mag wel een thuisstudie doen maar niet naar school gaan. In feite doet een opleiding 2 tot 4 jaar en een gemeente wil dat je gaat werken en niet 2 toto 4 jaar naat schooltoe gaat. In de tijd dat je op school zit zou je kunnen solliciteren of kunnen werken. En studiefinanciering telt alleen voor tot 27 jarigen.
Eerlijk gezegd vind ik dat ook wel vrij logisch, met een oog op het kostenplaatje. Maar hoe zit het dan met kortdurende baangerichte opleidingen?
pi_38460592
Natuurlijk mag ik een heftruckcertificaat halen of een cursus receptionist volgen. Feit blijft wel dat je het zelf moet vergoeden, iets wat niet mogelijk is alhoewel er mensen zijn die denken dat een bijstandsuitkering veel geld is.
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 00:29 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd vind ik dat ook wel vrij logisch, met een oog op het kostenplaatje. Maar hoe zit het dan met kortdurende baangerichte opleidingen?
  vrijdag 2 juni 2006 @ 00:33:02 #269
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_38460637
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 00:12 schreef kippevleugel het volgende:
Jah goed idee. En dan mag jij meer belasting betalen omdat we niet meer voldoen aan de europese luchtkwaliteit en omdat mensen lichamelijk problemen gaan krijgen. Natuurlijk heb ik dan geen recht op zorg, maar mensen zoals jij mogen ook die heerlijke luchtverontreiniging inademen.
[..]
Desnoods dumpen we die kolen in de Noordzee in plaats van ze te verbranden.

Het gaat om de heilzame werking, niet om de economische waarde.

Geld is immers niet alles.
The End Times are wild
  vrijdag 2 juni 2006 @ 00:33:58 #270
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_38460675
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 00:16 schreef kippevleugel het volgende:
Kansen zijn er alleen als ze er zijn. Er is geen werk en een opleiding kunt je niet betalen met een uitkering. Soms moet je opstap krijgen om kans te maken.

Nee, als je alles voor elkaar heb en een perfecte jeugd heb gehad heb je genoeg kansen kunnen hebben. Helaas zijn er mensen die dat niet meegemaakt hebben. Niet iedereen heeft een leervermogen of ouders die goed voor hun gezorgd hebben
[..]
Aan je taalgebruik te zien is er helemaal niets mis met je leervermogen.
The End Times are wild
pi_38460731
quote:
Feit blijft wel dat je het zelf moet vergoeden, iets wat niet mogelijk is alhoewel er mensen zijn die denken dat een bijstandsuitkering veel geld is.
Dat een bijstandsuitkering geen vetpot is heb ik zelf een half jaar aan den lijve ondervonden: Dat is soms gewoon extreme survival in eigen huis.
'k Heb toen overigens wel bewust uitkering getrokken en niet gewerkt om me voor te bereiden op toelating voor WO-studie (kon instromen met StuFi t/m dertig jaar, weet niet of dat nu nog zo is).

Maar hoe zit het dan dat je die opleiding zelf moet vergoeden? Wordt er ook nog een deel uitkering ingehouden als je een opleiding doet dan? Dat zou wel vreemd zijn, je zit met hogere kosten (o.a. reizen)...
pi_38460759
Ow jah, je hebt zeker wel scheikunde en natuurkunde geleerd. Dat zal goed zijn voor het biologisch evenwicht in de zee. Leuk voor je kinderen later. En het moet natuurlijk vervoerd worden naar de zee toe met vrachtwagens, leuk voor het fileprobleem. En ook al dump je het, om het te winnen moet je ook fossiele brandstoffen verbranden. Staat ook leuk voor anderen landen.

Kom dan op zijn minst aan met papierenprikker ofzo, dan levert wat op en is niet slecht voor het mileu.
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 00:33 schreef LXIV het volgende:

[..]

Desnoods dumpen we die kolen in de Noordzee in plaats van ze te verbranden.

Het gaat om de heilzame werking, niet om de economische waarde.

Geld is immers niet alles.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 00:38:11 #273
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_38460808
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 00:36 schreef kippevleugel het volgende:
Ow jah, je hebt zeker wel scheikunde en natuurkunde geleerd. Dat zal goed zijn voor het biologisch evenwicht in de zee. Leuk voor je kinderen later. En het moet natuurlijk vervoerd worden naar de zee toe met vrachtwagens, leuk voor het fileprobleem. En ook al dump je het, om het te winnen moet je ook fossiele brandstoffen verbranden. Staat ook leuk voor anderen landen.

Kom dan op zijn minst aan met papierenprikker ofzo, dan levert wat op en is niet slecht voor het mileu.
[..]
Papierprikken dan. Ook goed.

PS: het is gewoonte hier op FOK! dat je onder de gequote' tekst reageert.
The End Times are wild
pi_38460820
Klopt, maar ik kan je vertellen dat ik niet eens een basisschool heb gevolgd. Nederlands is mijn taal en het is tevens mijn interesse. En ik moet papieren laten zien om toegelaten te worden tot opleiding op MBO niveau.
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 00:33 schreef LXIV het volgende:

[..]

Aan je taalgebruik te zien is er helemaal niets mis met je leervermogen.
pi_38460841
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 00:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

Papierprikken dan. Ook goed.

PS: het is gewoonte hier op FOK! dat je onder de gequote' tekst reageert.
Heb ik goed nieuws voor je aangezien je niet op de hoogte bent over uitkeringen. Google naar work first.
pi_38460899
En hoe zit het dan met de combi werken/leren? Is dat geen optie, gevleugelde?
pi_38460970
men gunt die kippevleugel leuk werk!
hahaha sterkte ermee dude
pi_38461048
Yepz, heb ik al aan gedacht en nagevraagd.

Ik ben te oud daarvoor want ik kost dan meer dan een 16 jarige.
Nog steeds moet ik een vooropleiding hebben als eis.
MBO-ers hebben al moeite om onbetaalde stage te vinden laat staan betaalde stage want dat is werken en leren.

Ik heb zelfs een test gedaan maar heb gefaald bij de rekensommen.
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 00:41 schreef Nemephis het volgende:
En hoe zit het dan met de combi werken/leren? Is dat geen optie, gevleugelde?
pi_38461386
Kan je die test niet nog een keer maken?
pi_38461493
En dan?? Ik kan simpelweg niet rekenen. We hebben het niet over 2 + 2 maar over breuken, complete staardelingen en wiskundige onderdelen. Dingen die ik niet geleerd heb en ook niet kan. Tevens blijven de andere dingen tellen; je moet eerst een werkgever vinden die je uberhaupt wilt aannemen. De sociale dienst heeft me al geprobeerd met mijn toestemming me ergens gratis te plaatsen maar geen enkele werkgever wilt dat, laat staan dat die moet betalen. En ik heb nu dan over MBO niveau banen dan natuurlijk; wat dan juist ook hoort bij de opleiding.
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 00:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kan je die test niet nog een keer maken?
pi_38461546
Hoe vaak heb je in 2006 al gesolliciteerd?
pi_38461685
Uitzendbureus hebben me uitgeschreven en schrijven laag-opgeleiden niet meer in. Ik heb 32 keer gesolliciteerd waarvan 13 keer op banen die te hoog gegrepen(hiermee niet bedoeld opleidingen maar meer een rijbewijs hebben of werkervaring hebben)zijn vanwege het gebrek aan passende vacatures.

Ik ben nog nooit uitgenodigd voor een gesprek terwijl mijn breiven door verschillende partijen zijn/worden gecontroleerd. Dit komt vooral omdat als hier een laag geschoolde vacature is, er ongeveer 8000!! mensen op reageren. Dit omdat hier Philips afgelopen jaar is weggegaan.
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 01:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe vaak heb je in 2006 al gesolliciteerd?
pi_38461813
das dus 1 per 5 dagen, dan zul je nog wel effe werkeloos blijven ook
pi_38461926
Ach altijd wel een opmerking zo te horen. Meer vacatures zijn er gewoonweg niet hier in deze omgeving. Hier vertrekken bedrijven alleen in plaats van te komen. Wat er niet is kun je ook niet krijgen. Kun je in plaats van negatief commentaar ook wel een positief commentaar geven?? Alleen ontkennen en net doen alsof je er van verstand heb is niet echt wijselijk als je er niet in verdiept. Denk je nou echt dat gemeentes toekijken en niet streng controleren als je goed werk zoekt of niet?? Ik heb concurrentie met 5000 andere mensen op 1 sollicitatie waarbij echt wel mensen zitten met werkervaring, een rijbewijs en een opleiding.
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 01:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
das dus 1 per 5 dagen, dan zul je nog wel effe werkeloos blijven ook
  vrijdag 2 juni 2006 @ 01:23:52 #285
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_38462057
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 01:18 schreef kippevleugel het volgende:
Ach altijd wel een opmerking zo te horen. Meer vacatures zijn er gewoonweg niet hier in deze omgeving. Hier vertrekken bedrijven alleen in plaats van te komen. Wat er niet is kun je ook niet krijgen. Kun je in plaats van negatief commentaar ook wel een positief commentaar geven?? Alleen ontkennen en net doen alsof je er van verstand heb is niet echt wijselijk als je er niet in verdiept. Denk je nou echt dat gemeentes toekijken en niet streng controleren als je goed werk zoekt of niet?? Ik heb concurrentie met 5000 andere mensen op 1 sollicitatie waarbij echt wel mensen zitten met werkervaring, een rijbewijs en een opleiding.
[..]
Waarom verhuis je niet naar een plaats waar wél voldoende ongeschoold werk is?
The End Times are wild
pi_38462176
Dat is net als waarom ik zelf geen opleiding betaal of geen rijbewijs haal of een auto koop.

Verhuizen kost geld, ook al zou ik het nieuwe huis niet eens inrichten. Ik heb zelf dus geen auto, dus ben ik afhankelijk van een verhuisbedrijf. Geld dat er gewoonweg niet is. Tevens zou ik om daadwerkelijk werk te kunnen krijgen, moeten verhuizen naar een stad waar de wachtlijsten meer dan 4 jaar duren en dan heb ik het al over slechte huizen.
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 01:23 schreef LXIV het volgende:

[..]

Waarom verhuis je niet naar een plaats waar wél voldoende ongeschoold werk is?
  vrijdag 2 juni 2006 @ 01:31:10 #287
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_38462213
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 01:29 schreef kippevleugel het volgende:
Dat is net als waarom ik zelf geen opleiding betaal of geen rijbewijs haal of een auto koop.

Verhuizen kost geld, ook al zou ik het nieuwe huis niet eens inrichten. Ik heb zelf dus geen auto, dus ben ik afhankelijk van een verhuisbedrijf. Geld dat er gewoonweg niet is. Tevens zou ik om daadwerkelijk werk te kunnen krijgen, moeten verhuizen naar een stad waar de wachtlijsten meer dan 4 jaar duren en dan heb ik het al over slechte huizen.
[..]
Hoe zie je je toekomst dan? Blijven wachten op werk dat nooit komt, uiteindelijk de AOW in en daarna het graf? Wil je dan helemaal niks doen? Want zonder geld zul je ook niet veel anders kunnen?

PS Antwoorden onder de quote.
The End Times are wild
pi_38462270
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 01:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hoe zie je je toekomst dan? Blijven wachten op werk dat nooit komt, uiteindelijk de AOW in en daarna het graf? Wil je dan helemaal niks doen? Want zonder geld zul je ook niet veel anders kunnen?

PS Antwoorden onder de quote.
Gewoon door blijven solliciteren, meer keuze heb ik niet. En je kunt niet ontkennen dat verhuizen geen kost kost net als een opleiding volgen. Het zouden mooie investeringen zijn maar om te investeren moet je wel een beginkapitaal hebben. Met een bijstand van 780 euro per maand waarvan 700 euro opgaat aan vaste lasten en dus nog maar 80 euro overblijft aan eten, heb ik niet veel keus.

Overigens is het echt geen keus om in de bijstand te zitten, Door het geldgebrek is er geen sociaal leven, geen goede kleding en behoorlijke voeding.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 01:36:16 #289
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_38462304
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 01:34 schreef kippevleugel het volgende:

[..]

Gewoon door blijven solliciteren, meer keuze heb ik niet. En je kunt niet ontkennen dat verhuizen geen kost kost net als een opleiding volgen. Het zouden mooie investeringen zijn maar om te investeren moet je wel een beginkapitaal hebben. Met een bijstand van 780 euro per maand waarvan 700 euro opgaat aan vaste lasten en dus nog maar 80 euro overblijft aan eten, heb ik niet veel keus.
Je zegt nu zelf eigenlijk dat je een kansloze toekomst hebt. Vind je het niet jammer je leven zo te vergooien? Wat doe je nog meer behalve internetten en soliciteren?
The End Times are wild
pi_38462361
Als jij met een plan komt om te verhuizen naar een andere gemeente om daar een baan te vinden heb je zo en een verhuizing een huurwoning.
pi_38462378
Heel veel lezen, 3 havo certificaten proberen te behalen met een thuiscursus(die kan ik betalen vanwege een gewonnen tegoed), blijven solliciteren en vooral proberen na 3 jaar werkloos te zijn nog steeds hoop te hebben en natuurlijk het vrijwilligerswerk.
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 01:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je zegt nu zelf eigenlijk dat je een kansloze toekomst hebt. Vind je het niet jammer je leven zo te vergooien? Wat doe je nog meer behalve internetten en soliciteren?
pi_38462392
En wie betaalt de verhuizing dan?? De gemeente betaalt alleen verhuizingen als het noodzaak is en noodzaak is alleen maar als het om lichamelijke problemen gaat.
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 01:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als jij met een plan komt om te verhuizen naar een andere gemeente om daar een baan te vinden heb je zo en een verhuizing een huurwoning.
pi_38462410
Beste Pieter, ik denk als ik naar Zwolle verhuis dat ik daar meer kans heb op een baan. Hier in Stadskanaal liggen de banen niet voor het oprapen. Ik kan A niet, ik kan B niet en C niet. Als ik in Zwolle een nieuwe start zou kunnen maken, zou ik bij bedrijf A, B, C en D kunnen gaan solliciteren. Als dat overhoopt niet zou lukken kan ik ook nog met mijn diploma A werk vinden als een A, B of C. Maar daarvoor moet ik wel verhuizen naar Zwolle. Zou je me daarmee kunnen helpen?
pi_38462428
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 01:41 schreef kippevleugel het volgende:
En wie betaalt de verhuizing dan?? De gemeente betaalt alleen verhuizingen als het noodzaak is en noodzaak is alleen maar als het om lichamelijke problemen gaat.
Nee, je ziet het verkeerd. Dat doen ze alleen voor mensen die vooruit willen en niet voor klaplopers zoals jij
pi_38462450
Wie is Pieter?? Zoals al eerder aangegeven heb ik letterlijk geen sociaal leven dus ook geen kennissen of vrienden.
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 01:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Beste Pieter, ik denk als ik naar Zwolle verhuis dat ik daar meer kans heb op een baan. Hier in Stadskanaal liggen de banen niet voor het oprapen. Ik kan A niet, ik kan B niet en C niet. Als ik in Zwolle een nieuwe start zou kunnen maken, zou ik bij bedrijf A, B, C en D kunnen gaan solliciteren. Als dat overhoopt niet zou lukken kan ik ook nog met mijn diploma A werk vinden als een A, B of C. Maar daarvoor moet ik wel verhuizen naar Zwolle. Zou je me daarmee kunnen helpen?
pi_38462471
Je fictieve contactpersoon bij de gemeente.
pi_38462486
Nee dat doen ze niet. Dat is uitgesloten in de nieuwe WWB wet. En uitgesloten betekent dat een gemeente dat dus nooit mag uitvoeren. Stel ze doen het wel: dan willen alle andere kanslozen dat ook wel.
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 01:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Nee, je ziet het verkeerd. Dat doen ze alleen voor mensen die vooruit willen en niet voor klaplopers zoals jij
pi_38462533
En als ze overigens 1000 euro zouden willen betalen terwijl het niet mag van de wet, waarom betalen ze dan gewoon geen opleiding wat niet is uitgesloten in de wet.
pi_38462562
Omdat je in Zwolle meer kans hebt op een baan?
pi_38462589
Al die andere mensen hebben dat ook. het blijft uitgesloten, en een gemeente kan daar niet omheen.
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 01:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Omdat je in Zwolle meer kans hebt op een baan?

[ Bericht 1% gewijzigd door kippevleugel op 02-06-2006 01:59:11 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')