Ik had het ook niet over de normatieve bedragen die je stelt ('de belasting zou zo x% moeten zijn'), maar over de aannames over de schatkist die hieruit geconcludeerd worden.quote:Op maandag 6 maart 2006 01:15 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nou jah, ik ben uitgegaan van de bedragen die nu als norm gelden voor de belastingschijven, en wat de SP wilt en ik heb de standpunten van de SP mbt. de inkomenspolitiek iets genuanceerd.
Dat is erg slim van je, maar je hebt bijvoorbeeld niet gekeken hoeveel mensen dergelijke lonen verdienen. Er zijn maar weinig mensen met een topsalaris. Daar valt dus maar relatief weinig te halen voor de Staat, ongeacht welk percentage belasting men heft.quote:En als je een percentage van een bepaalde belastingschijf zou verlagen dan is het niet moeilijk te begrijpen dat dat ergens anders er weer bij moet wil je zorgen dat de staat er niet onder lijdt, dus zo beredenerend heb ik dezelfde percentages die ik in een bepaalde schijf eraf haalde, er bij een andere schijf opgeteld, met dien verstande dat je bij een hoger inkomen een lager percentage nodig hebt om toch tot eenzelfde bedrag te komen dat je bij elkaar haalt in een andere schaal.
Omdat belasting bepaalt hoeveel een werknemer daadwerkelijk kan besteden van zijn loon. Belasting bepaalt dus de loonkosten. En wat denk je dat er met de vraag naar arbeid gebeurt, wanneer de arbeidskosten stijgen?quote:Waarom zouden belastingpercentages invloed hebben op werkgelegenheid btw?
Aha dus tóch ergens op gebaseerd. Ik raad je aan je inkomenspolitieke standpunten voortaan op die van een andere partij te baseren maar dat is natuurlijk je eigen keuze.quote:Op maandag 6 maart 2006 01:15 schreef Tomatenboer het volgende:
Nou jah, ik ben uitgegaan van de bedragen die nu als norm gelden voor de belastingschijven, en wat de SP wilt en ik heb de standpunten van de SP mbt. de inkomenspolitiek iets genuanceerd.
Nee, je zult juist een hoger percentage nodig hebben, simpelweg omdat er in die hogere schaal veel minder mensen zitten (en als jij ooit aan de macht komt helemaal geen één meer)quote:En als je een percentage van een bepaalde belastingschijf zou verlagen dan is het niet moeilijk te begrijpen dat dat ergens anders er weer bij moet wil je zorgen dat de staat er niet onder lijdt, dus zo beredenerend heb ik dezelfde percentages die ik in een bepaalde schijf eraf haalde, er bij een andere schijf opgeteld, met dien verstande dat je bij een hoger inkomen een lager percentage nodig hebt om toch tot eenzelfde bedrag te komen dat je bij elkaar haalt in een andere schaal.
Sta je er wel 'ns bij stil dat die mensen misschien wel heel hard gewerkt hebben voor dat geld. Waar haal jij het recht vandaan om ze daar doodleuk maar zoveel als je nodig hebt van af te pakken voor je leuke linkse dingetjes? En sta je er ook wel 'ns bij stil dat die mensen het land heel snel zullen verlaten als we ze nóg zwaarder gaan belasten?quote:Heb tevens ongeveer een half miljoen in guldens (dus ongeveer ¤ 250.000) aangehouden als grens waarvan ik van mening ben dat je écht rijk bent, en dus een nog wel iets groter deel zou kunnen missen van het inkomen.
Als je hoge belastingen heft jaag je daarmee bedrijven het land uit. Ook kunnen mensen minder van hun inkomen vrij besteden als ze het meeste aan de belasting moeten afstaan wat de economie dus bepaald niet stimuleert.quote:Waarom zouden belastingpercentages invloed hebben op werkgelegenheid btw?
Ik snap dat het je niet specifiek om de cijfers gaat. Maar om het wat meer te laten leven zal ik proberen een rekenvoorbeeld te geven:quote:Op maandag 6 maart 2006 00:12 schreef Tomatenboer het volgende:
Ook als het belastingpercentage maar gering stijgt (bijv. 3% ofzo)?
Ik denk dat het dan wel mee zou vallen.
Nogmaals: niet teveel vasthouden aan die cijfers, die bedenk ik zelf, maar ik neem getallen die in mijn ogen redelijk zijn.
Daarnaast zullen de hoog opgeleiden daarin ook een reden zien om te vertrekken. Waarom zou ik in Nederland een functie op een bepaald niveau vervullen op het moment dat ik in Engeland hetzelfde salaris krijg maar er minder belasting wordt ingehouden ?quote:Op maandag 6 maart 2006 01:38 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Als je hoge belastingen heft jaag je daarmee bedrijven het land uit. Ook kunnen mensen minder van hun inkomen vrij besteden als ze het meeste aan de belasting moeten afstaan wat de economie dus bepaald niet stimuleert.
Tss..die FJD, hij kan niet alleen BF2-en hij kan ook nog eens argumenteren.quote:Op maandag 6 maart 2006 08:59 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Daarnaast zullen de hoog opgeleiden daarin ook een reden zien om te vertrekken. Waarom zou ik in Nederland een functie op een bepaald niveau vervullen op het moment dat ik in Engeland hetzelfde salaris krijg maar er minder belasting wordt ingehouden ?
In de gids staat overigens dat het gewoon om 22.20 begint, maar vorige week een aantal keer gehad dat het wat minuten eerder begon...quote:Vanavond in NOVA / Nederland Kiest
Morgen zijn de gemeenteraadsverkiezingen. Zowel landelijke als lokale politici doen een uiterste poging twijfelende kiezers voor zich te winnen. NOVA zendt tot de verkiezingsavond uit vanuit café Dudok in Den Haag met reportages en debatten.
Balkenende (CDA), Aboutaleb (PvdA), Eerdmans (LPF) en Kamp (VVD)
Aan de vooravond van de verkiezingen minister-president Jan Peter Balkenende over zijn hoogte- en dieptepunten van de verkiezingsstrijd. Ziet de premier de uitslag enkel als een lokale aangelegenheid of als graadmeter voor de populariteit van het kabinet? Verder een debat tussen Ahmed Aboutaleb, PvdA-wethouder Sociale Zaken in Amsterdam, Joost Eerdmans, LPF-Kamerlid en lijstduwer van Leefbaar Rotterdam en Henk Kamp, VVD-minister van Defensie.
Verder 'Ondertussen bij de buren': de dagelijkse compilatie van meest opmerkelijke fragmenten van politici op campagne, 'De straat', de Barometer én de visie van Joep Bertrams. Bekijk ook de special Nederland Kiest.
Presentatie: Jeroen Pauw en Clairy Polak
Die was echt heerlijk!quote:Op maandag 6 maart 2006 23:35 schreef pberends het volgende:
Balkenende was in z'n element, met z'n "Das een typische NOVA-conslusie". Viel me niet tegen, dit zal het CDA trouwens wel weer 20 extra raadszetels opleveren.
Aboutaleb was ronduit zwak, met allerlei wazige argumenten die zelfs het linkse NOVA publiek geen koek van lustte. Hij kwam heel betweterig en schreeuwerig over. Slechte beurt voor de PvdA.
Kamp en Eerdmans waren gewoon normaal.
Om 23.00 het uberdebat tussen de landelijke politiek kopstukken (Van Aartsen, Verhagen, Bos, Marijnissen, Halsema en Van der Laan), wat vorige keer het beruchte Fortuyn-Melkert debat was.quote:Gemeenteraadsverkiezingen
Live programma rondom de uitslagen van de gemeenteraadsverkiezingen en een groot opinieonderzoek onder kiesgerechtigden. Met: de eerste uitslagen en verslaggevers op diverse partijlocaties. De avond eindigt met een slotdebat tussen landelijke politieke kopstukken.
Nederland 3, 20:40 - 00:00 uur
Van Aarstenquote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:03 schreef pberends het volgende:
[..]
Om 23.00 het uberdebat tussen de landelijke politiek kopstukken (Van Aartsen, Verhagen, Bos, Marijnissen, Halsema en Van der Laan), wat vorige keer het beruchte Fortuyn-Melkert debat was.
Eerder Verhagen en Vieze Loes. Die gaan pas verliezen.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:13 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Van AarstenLeuke vragen zullen vermoedelijk aan hem gesteld worden.
Puur leedvermaak, heerlijkquote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:21 schreef pberends het volgende:
[..]
Eerder Verhagen en Vieze Loes. Die gaan pas verliezen.
Volgens mij wordt ze er niet gelukkiger op in deze positie. Ultieme wanhoopspoging van D66 om een vrouw naar voren te schuiven zodat ze nog enigsinds wat stemmetjes trekken.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:22 schreef Airelle het volgende:
Was Lousewies nou verkozen tot slechtste lijsttrekker? Hoorde zoiets in een flits bij GMNL.
quote:Vanavond in NOVA
Jozias van Aartsen treedt af
Jozias van Aartsen is niet langer de fractieleider van de VVD. De tegenvallende uitslag voor de liberalen bij de gemeenteraadsverkiezingen is de reden voor zijn vertrek. Ook VVD-coryfee Hans Wiegel trekt zijn consequenties uit het verlies van de VVD en kondigde vandaag aan niet terug te keren in de landelijke politiek. NOVA analyseert de VVD-campagne, kijkt wat de gevolgen zijn voor de coalitie en bespiegelt het besluit van Wiegel. In de studio reageert Frank de Grave, oud-VVD-minister van Defensie.
De plannen van Marco Pastors
Leefbaar Rotterdam is niet langer de grootste partij in Rotterdam. Een college samen met de PvdA sluit Leefbaar Rotterdam-lijsttrekker Marco Pastors uit, daarvoor zouden de partijen te verschillend zijn. Wel overweegt hij deelname aan de parlementsverkiezingen in 2007. Marco Pastors vanavond in NOVA over de vraag of hij Nederland wil gaan veroveren.
Presentatie: Jeroen Pauw en Ferry Mingelen
Tja, het is erg overdreven weer. Ik verwacht het bekende gedraai, de personen zijn nog niet bekend enzovoorts.quote:Op woensdag 8 maart 2006 20:28 schreef Kozzmic het volgende:
Alweer Pastors??![]()
We kunnen NOVA beter omdopen tot Leefbaar NOVA zo onderhand!
zolang die vrouw niet meegaat met hem vind ik alles best. die vrouw die ook wethouder was in rotterdam. wat kan die slecht debateren zeg.quote:Op woensdag 8 maart 2006 20:32 schreef pberends het volgende:
[..]
Tja, het is erg overdreven weer. Ik verwacht het bekende gedraai, de personen zijn nog niet bekend enzovoorts.
quote:Jozias van Aartsen treedt af
Jozias van Aartsen is niet langer de fractieleider van de VVD. De tegenvallende uitslag voor de liberalen bij de gemeenteraadsverkiezingen is de reden voor zijn vertrek. Ook VVD-coryfee Hans Wiegel trekt zijn consequenties uit het verlies van de VVD en kondigde vandaag aan niet terug te keren in de landelijke politiek. NOVA analyseert de VVD-campagne, kijkt wat de gevolgen zijn voor de coalitie en bespiegelt het besluit van Wiegel. In de studio reageert Frank de Grave, oud-VVD-minister van Defensie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |