abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35762352
quote:
Op maandag 6 maart 2006 01:15 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nou jah, ik ben uitgegaan van de bedragen die nu als norm gelden voor de belastingschijven, en wat de SP wilt en ik heb de standpunten van de SP mbt. de inkomenspolitiek iets genuanceerd.
Ik had het ook niet over de normatieve bedragen die je stelt ('de belasting zou zo x% moeten zijn'), maar over de aannames over de schatkist die hieruit geconcludeerd worden.
quote:
En als je een percentage van een bepaalde belastingschijf zou verlagen dan is het niet moeilijk te begrijpen dat dat ergens anders er weer bij moet wil je zorgen dat de staat er niet onder lijdt, dus zo beredenerend heb ik dezelfde percentages die ik in een bepaalde schijf eraf haalde, er bij een andere schijf opgeteld, met dien verstande dat je bij een hoger inkomen een lager percentage nodig hebt om toch tot eenzelfde bedrag te komen dat je bij elkaar haalt in een andere schaal.
Dat is erg slim van je, maar je hebt bijvoorbeeld niet gekeken hoeveel mensen dergelijke lonen verdienen. Er zijn maar weinig mensen met een topsalaris. Daar valt dus maar relatief weinig te halen voor de Staat, ongeacht welk percentage belasting men heft.
quote:
Waarom zouden belastingpercentages invloed hebben op werkgelegenheid btw?
Omdat belasting bepaalt hoeveel een werknemer daadwerkelijk kan besteden van zijn loon. Belasting bepaalt dus de loonkosten. En wat denk je dat er met de vraag naar arbeid gebeurt, wanneer de arbeidskosten stijgen?

[ Bericht 1% gewijzigd door Davitamon op 06-03-2006 01:31:28 ]
"Relativity applies to physics, NOT ETHICS."
pi_35762502
quote:
Op maandag 6 maart 2006 01:15 schreef Tomatenboer het volgende:
Nou jah, ik ben uitgegaan van de bedragen die nu als norm gelden voor de belastingschijven, en wat de SP wilt en ik heb de standpunten van de SP mbt. de inkomenspolitiek iets genuanceerd.
Aha dus tóch ergens op gebaseerd. Ik raad je aan je inkomenspolitieke standpunten voortaan op die van een andere partij te baseren maar dat is natuurlijk je eigen keuze.
quote:
En als je een percentage van een bepaalde belastingschijf zou verlagen dan is het niet moeilijk te begrijpen dat dat ergens anders er weer bij moet wil je zorgen dat de staat er niet onder lijdt, dus zo beredenerend heb ik dezelfde percentages die ik in een bepaalde schijf eraf haalde, er bij een andere schijf opgeteld, met dien verstande dat je bij een hoger inkomen een lager percentage nodig hebt om toch tot eenzelfde bedrag te komen dat je bij elkaar haalt in een andere schaal.
Nee, je zult juist een hoger percentage nodig hebben, simpelweg omdat er in die hogere schaal veel minder mensen zitten (en als jij ooit aan de macht komt helemaal geen één meer)
quote:
Heb tevens ongeveer een half miljoen in guldens (dus ongeveer ¤ 250.000) aangehouden als grens waarvan ik van mening ben dat je écht rijk bent, en dus een nog wel iets groter deel zou kunnen missen van het inkomen.
Sta je er wel 'ns bij stil dat die mensen misschien wel heel hard gewerkt hebben voor dat geld. Waar haal jij het recht vandaan om ze daar doodleuk maar zoveel als je nodig hebt van af te pakken voor je leuke linkse dingetjes? En sta je er ook wel 'ns bij stil dat die mensen het land heel snel zullen verlaten als we ze nóg zwaarder gaan belasten?
quote:
Waarom zouden belastingpercentages invloed hebben op werkgelegenheid btw?
Als je hoge belastingen heft jaag je daarmee bedrijven het land uit. Ook kunnen mensen minder van hun inkomen vrij besteden als ze het meeste aan de belasting moeten afstaan wat de economie dus bepaald niet stimuleert.

Ik bedoel het echt niet denigrerend maar ben je pas 14 ofzo? Zoals Davitamon al opmerkte laat je je namelijk vooral leiden door gevoel. Iedere vorm van rationaliteit lijkt je volkomen vreemd.
pi_35762514
<sorry dubbelpost>
  maandag 6 maart 2006 @ 02:57:12 #279
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_35763262
quote:
Op maandag 6 maart 2006 00:12 schreef Tomatenboer het volgende:

Ook als het belastingpercentage maar gering stijgt (bijv. 3% ofzo)?

Ik denk dat het dan wel mee zou vallen.

Nogmaals: niet teveel vasthouden aan die cijfers, die bedenk ik zelf, maar ik neem getallen die in mijn ogen redelijk zijn.
Ik snap dat het je niet specifiek om de cijfers gaat. Maar om het wat meer te laten leven zal ik proberen een rekenvoorbeeld te geven:

Stel iemand verdient 50.000,- per jaar.

Even heel kort door de bocht gezegd betaalt hij voor het gedeelte van zijn inkomen van 30.000,- tot 50.000 42% belasting.

Met andere woorden, over 20.000,- betaalt deze persoon 42 procent belasting.

Dit is: 8400,- per jaar. Oftewel, hij houdt hiervan 11.600,- over.

Stel nou dat de belasting in dat gebied (30k tot 50k) met 3 procent omhoog gaat, dan betaald hij 45% belasting. Dan betaalt hij dus 9000,- per jaar aan belasting en houdt 11.000,- over.

Dat is dus 600,- per jaar minder. Oftewel 50,- per maand.

Of dat nou veel of weinig is, dat moet iedereen maar voor zichzelf bepalen. Met dit soort maatregelen tref je 30% van alle huishoudens in Nederland (dat zijn dus huishoudens die 50k of meer per jaar verdienen). En zelfs 50% van alle huishoudens verdient meer dan 30k per jaar. Dat zijn mensen die misschien net te horen hebben gekregen dat hun zorgkosten hoger uitvallen. Of mensen die te horen hebben gekregen dat de energieprijzen hoger zijn geworden.

Met andere woorden, je pakt zomaar een paar tientjes per maand van het ene huishouden af of aan het andere huishouden te geven. En waar het van wordt afgepakt zijn over het algemeen hard werkende mensen, die soms zelfs voor kinderen zorgen en die het beste willen geven.
Waar het afgepakte geld naartoe gaat zijn (volgens het nieuwst onderzoek over voedselbanken) heel vaak mensen die m.b.v. leningen spullen kopen die ze eigenlijk niet kunnen betalen en daardoor diep in de problemen komen, of mensen die niet weten dat ze geholpen kunnen worden door de gemeente, of mensen die niet bezig zijn om aan het werk te komen.

Leg mij nou eens uit waarom het hard werkende gezin vijf tientjes per maand moet inleveren, zodat hun kinderen niet naar de sportvereniging kunnen.... maar waardoor een uitkeringsgerechtigde wel een breedbeeld tv op de pof gaat kopen?
pi_35764963
quote:
Op maandag 6 maart 2006 01:38 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Als je hoge belastingen heft jaag je daarmee bedrijven het land uit. Ook kunnen mensen minder van hun inkomen vrij besteden als ze het meeste aan de belasting moeten afstaan wat de economie dus bepaald niet stimuleert.
Daarnaast zullen de hoog opgeleiden daarin ook een reden zien om te vertrekken. Waarom zou ik in Nederland een functie op een bepaald niveau vervullen op het moment dat ik in Engeland hetzelfde salaris krijg maar er minder belasting wordt ingehouden ?
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_35765420
quote:
Op maandag 6 maart 2006 08:59 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Daarnaast zullen de hoog opgeleiden daarin ook een reden zien om te vertrekken. Waarom zou ik in Nederland een functie op een bepaald niveau vervullen op het moment dat ik in Engeland hetzelfde salaris krijg maar er minder belasting wordt ingehouden ?
Tss..die FJD, hij kan niet alleen BF2-en hij kan ook nog eens argumenteren.
Ik ben het trouwens helemaal met je eens

Het probleem met die linkse partijen, wat dus ook hier weer speelt, is dat welvaart voor iedereen een heel leuke kreet is omdat hij zo goed klinkt. Wat is er nou mooier dan dat iedereen het goed heeft. Maar ze denken er nooit over na hoe ze dat dan willen bereiken, want het geld groeit niet aan de bomen. Alleen maar geld willen weghalen van de mensen die wel wat te besteden hebben is dan indd de makkelijkste oplossing maar slaat nergens op want die krijgen daar dan op een gegeven moment ook genoeg van, en Belgie is hier vlakbij......
pi_35778828
Gister zei Balkenende in Buitenhof dat landelijke politici zich niet met de lokale verkiezingen moesten bemoeien. Jaja....
quote:
Vanavond in NOVA / Nederland Kiest

Morgen zijn de gemeenteraadsverkiezingen. Zowel landelijke als lokale politici doen een uiterste poging twijfelende kiezers voor zich te winnen. NOVA zendt tot de verkiezingsavond uit vanuit café Dudok in Den Haag met reportages en debatten.

Balkenende (CDA), Aboutaleb (PvdA), Eerdmans (LPF) en Kamp (VVD)
Aan de vooravond van de verkiezingen minister-president Jan Peter Balkenende over zijn hoogte- en dieptepunten van de verkiezingsstrijd. Ziet de premier de uitslag enkel als een lokale aangelegenheid of als graadmeter voor de populariteit van het kabinet? Verder een debat tussen Ahmed Aboutaleb, PvdA-wethouder Sociale Zaken in Amsterdam, Joost Eerdmans, LPF-Kamerlid en lijstduwer van Leefbaar Rotterdam en Henk Kamp, VVD-minister van Defensie.

Verder 'Ondertussen bij de buren': de dagelijkse compilatie van meest opmerkelijke fragmenten van politici op campagne, 'De straat', de Barometer én de visie van Joep Bertrams. Bekijk ook de special Nederland Kiest.

Presentatie: Jeroen Pauw en Clairy Polak
In de gids staat overigens dat het gewoon om 22.20 begint, maar vorige week een aantal keer gehad dat het wat minuten eerder begon... .
  maandag 6 maart 2006 @ 22:44:08 #283
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_35793119
Wat wordt Aboutaleb heerlijk aangepakt, chapeau!
pi_35793929
"Landgenoten." Humor!
  maandag 6 maart 2006 @ 23:04:39 #285
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_35793993
Die Balkenende was wel grappig vandaag.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_35795121
Balkenende was in z'n element, met z'n "Das een typische NOVA-conslusie" . Viel me niet tegen, dit zal het CDA trouwens wel weer 20 extra raadszetels opleveren.

Aboutaleb was ronduit zwak, met allerlei wazige argumenten die zelfs het linkse NOVA publiek geen koek van lustte. Hij kwam heel betweterig en schreeuwerig over. Slechte beurt voor de PvdA.

Kamp en Eerdmans waren gewoon normaal.
  maandag 6 maart 2006 @ 23:36:40 #287
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_35795163
ik ben benieuwd, nu is de leeuw, da's een mooie aanloop
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_35795405
quote:
Op maandag 6 maart 2006 23:35 schreef pberends het volgende:
Balkenende was in z'n element, met z'n "Das een typische NOVA-conslusie" . Viel me niet tegen, dit zal het CDA trouwens wel weer 20 extra raadszetels opleveren.

Aboutaleb was ronduit zwak, met allerlei wazige argumenten die zelfs het linkse NOVA publiek geen koek van lustte. Hij kwam heel betweterig en schreeuwerig over. Slechte beurt voor de PvdA.

Kamp en Eerdmans waren gewoon normaal.
Die was echt heerlijk! Wat adrem opeens...grappig.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 00:13:20 #289
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_35796394
Aboutaleb was slecht zeg.

Zo zei hij onder andere: "Marokkaanse bruiden hoeven niet eerst Nederlands te leren voordat ze naar Nederland mogen komen."

Blijkbaar heeft hij dus toch niks geleerd van het immigratie fiasco. Dat er nu duizenden kinderen opgroeien met een taalachterstand interesseert hem gewoon geen ruk. Lekker sociaal!
Nee, wat wil Aboutaleb? Als ze een achterstand oplopen, dan zien we het wel en gaan we er dan iets aan doen. Tja, typisch PvdA, pas actie nemen als het te laat is.
Is het nou nog niet duidelijk dat Nederland behoefte heeft aan hoger opgeleide mensen. Aan gezinnen die hun kinderen goed kunnen opvoeden en ze volwaardig mee kunnen laten doen aan de samenleving?

Ook was Aboutaleb tegen preventief fouilleren in de hele stad. Ook daar weer hetzelfde liedje, als er problemen zijn, dan zien we het wel en kunnen we altijd nog actie nemen. Tja, maar als er dan incidenten zijn, dan ben je weken verder voordat je preventief kan fouilleren. Ondertussen worden homo's hun huis uitgepest en Joodse gezinnen bekogeld.

Het zal weer een feest worden als de PvdA aan de macht komt.
pi_35820043
quote:
Gemeenteraadsverkiezingen

Live programma rondom de uitslagen van de gemeenteraadsverkiezingen en een groot opinieonderzoek onder kiesgerechtigden. Met: de eerste uitslagen en verslaggevers op diverse partijlocaties. De avond eindigt met een slotdebat tussen landelijke politieke kopstukken.

Nederland 3, 20:40 - 00:00 uur
Om 23.00 het uberdebat tussen de landelijke politiek kopstukken (Van Aartsen, Verhagen, Bos, Marijnissen, Halsema en Van der Laan), wat vorige keer het beruchte Fortuyn-Melkert debat was.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 20:13:08 #291
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_35820444
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 20:03 schreef pberends het volgende:

[..]

Om 23.00 het uberdebat tussen de landelijke politiek kopstukken (Van Aartsen, Verhagen, Bos, Marijnissen, Halsema en Van der Laan), wat vorige keer het beruchte Fortuyn-Melkert debat was.
Van Aarsten Leuke vragen zullen vermoedelijk aan hem gesteld worden.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_35820834
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 20:13 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Van Aarsten Leuke vragen zullen vermoedelijk aan hem gesteld worden.
Eerder Verhagen en Vieze Loes. Die gaan pas verliezen.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 20:22:10 #293
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_35820880
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 20:21 schreef pberends het volgende:

[..]

Eerder Verhagen en Vieze Loes. Die gaan pas verliezen.
Puur leedvermaak, heerlijk
pi_35820887
Was Lousewies nou verkozen tot slechtste lijsttrekker? Hoorde zoiets in een flits bij GMNL.
pi_35820998
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 20:22 schreef Airelle het volgende:
Was Lousewies nou verkozen tot slechtste lijsttrekker? Hoorde zoiets in een flits bij GMNL.
Volgens mij wordt ze er niet gelukkiger op in deze positie. Ultieme wanhoopspoging van D66 om een vrouw naar voren te schuiven zodat ze nog enigsinds wat stemmetjes trekken.
pi_35856397
quote:
Vanavond in NOVA

Jozias van Aartsen treedt af

Jozias van Aartsen is niet langer de fractieleider van de VVD. De tegenvallende uitslag voor de liberalen bij de gemeenteraadsverkiezingen is de reden voor zijn vertrek. Ook VVD-coryfee Hans Wiegel trekt zijn consequenties uit het verlies van de VVD en kondigde vandaag aan niet terug te keren in de landelijke politiek. NOVA analyseert de VVD-campagne, kijkt wat de gevolgen zijn voor de coalitie en bespiegelt het besluit van Wiegel. In de studio reageert Frank de Grave, oud-VVD-minister van Defensie.

De plannen van Marco Pastors
Leefbaar Rotterdam is niet langer de grootste partij in Rotterdam. Een college samen met de PvdA sluit Leefbaar Rotterdam-lijsttrekker Marco Pastors uit, daarvoor zouden de partijen te verschillend zijn. Wel overweegt hij deelname aan de parlementsverkiezingen in 2007. Marco Pastors vanavond in NOVA over de vraag of hij Nederland wil gaan veroveren.

Presentatie: Jeroen Pauw en Ferry Mingelen
pi_35856560
Alweer Pastors??

We kunnen NOVA beter omdopen tot Leefbaar NOVA zo onderhand!
pi_35856732
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 20:28 schreef Kozzmic het volgende:
Alweer Pastors??

We kunnen NOVA beter omdopen tot Leefbaar NOVA zo onderhand!
Tja, het is erg overdreven weer. Ik verwacht het bekende gedraai, de personen zijn nog niet bekend enzovoorts.
  woensdag 8 maart 2006 @ 20:39:45 #299
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35857026
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 20:32 schreef pberends het volgende:

[..]

Tja, het is erg overdreven weer. Ik verwacht het bekende gedraai, de personen zijn nog niet bekend enzovoorts.
zolang die vrouw niet meegaat met hem vind ik alles best. die vrouw die ook wethouder was in rotterdam. wat kan die slecht debateren zeg.

is het nu ook zo dat een vvd baron heeft gezegd dat ze maar uit het kabinet moeten?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  woensdag 8 maart 2006 @ 20:58:06 #300
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_35857772
quote:
Jozias van Aartsen treedt af
Jozias van Aartsen is niet langer de fractieleider van de VVD. De tegenvallende uitslag voor de liberalen bij de gemeenteraadsverkiezingen is de reden voor zijn vertrek. Ook VVD-coryfee Hans Wiegel trekt zijn consequenties uit het verlies van de VVD en kondigde vandaag aan niet terug te keren in de landelijke politiek. NOVA analyseert de VVD-campagne, kijkt wat de gevolgen zijn voor de coalitie en bespiegelt het besluit van Wiegel. In de studio reageert Frank de Grave, oud-VVD-minister van Defensie.

Kut, dan komen ze natuurlijk aanzetten met Rutte
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')