abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 februari 2006 @ 21:05:45 #1
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_34841831
Stel je partner heeft een hobby waar jij eigenlijk enorm van baalt.
  • Dagenlang suf achter de computer hangen waardoor je denkt van: wordt nu eens actief
  • Constant experimenteel koken terwijl je eigenlijk eens verlangt naar simpelweg een bord met patat
  • Hardlopen is het helemaal waardoor jij in de avond een sagarijn naast je hebt zitten als een bepaald record weer eens niet verbroken kon worden
  • De postzegelverzameling gaat boven alles en erover ophouden is er niet bij

Wat doe je in zo’n geval? Accepteer je het als noodzakelijk kwaad? Als je met degene erover gaat praten dan bestaat de kans dat je iemand kwetst. Of er ontstaat onzekerheid. Degene krijgt het gevoel dat jezelf zijn er niet meer bij is. Althans dit kan ik me allemaal zo voorstellen.

Heb je ooit iets dergelijks meegemaakt en hoe heb je dat opgelost? Ikzelf heb dit probleem gelukkig (nog) niet.
  • Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
    Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
    pi_34842304
    Ex-vriendinnetje haar grootste passie was muziek spelen. Niets mis mee maar toch, concerten enz. ging vaak voor een hoop van mij. Met haar oefengroep ging ze twee keer per week zuipen na het repeteren, waardoor we tijdens de weekenden amper uitgingen. En ze ook nog vaak geldgebrek had waardoor ik een hoop kon betalen. Het heeft een hoop frustratie opgeleverd en ook wel de nodige ruzies. Maar goed echt om die hobby heb ik het niet uitgemaakt, al is het natuurlijk een gedeelte van het probleem.
    pi_34842494
    soms helpt je in beetje verdiepen in de hobby van de ander, word je ms zelf ook wel enthousiast.

ik heb het in ieder geval nog niet meegemaakt dat een partner een hobby had waar ik ofwel niet ook enigzins in geinteresseerd was of werd ofwel zo dominant aanwezig was dat eerst die hobby kwam en daarna een hele tijd niets, en dan ergens ik
    [i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
      dinsdag 7 februari 2006 @ 21:22:55 #4
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_34842565
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 21:16 schreef PsychoDude_666 het volgende:
    Ex-vriendinnetje haar grootste passie was muziek spelen. Niets mis mee maar toch, concerten enz. ging vaak voor een hoop van mij. Met haar oefengroep ging ze twee keer per week zuipen na het repeteren, waardoor we tijdens de weekenden amper uitgingen. En ze ook nog vaak geldgebrek had waardoor ik een hoop kon betalen. Het heeft een hoop frustratie opgeleverd en ook wel de nodige ruzies. Maar goed echt om die hobby heb ik het niet uitgemaakt, al is het natuurlijk een gedeelte van het probleem.
    Mja lijkt me niet ideaal idd. Heb je het wel eens met haar besproken?
    Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
    Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
    pi_34842586
    Jeetje zeg, wat een topic der herkenning . Mijn kerel is erg geinteresseerd in voetbal, eigenlijk in alle sporten, dan ga ik maar gewoon ff wat voor school doen, of op de pc. Ieder z'n meug.
    pi_34842617
    Mn vriendin vraagt op het moment dat ik mn gitaar pak al of ik wil ophouden..
    (Niet dat ik niet kan spelen ofzo maar ze vind het gewoon vervelend )
    ......Signature-loos......
    pi_34842718
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 21:22 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Mja lijkt me niet ideaal idd. Heb je het wel eens met haar besproken?
    Jah echt onzettend veel, maar goed echt geholpen heeft het uiteindelijk niet.
      dinsdag 7 februari 2006 @ 21:28:14 #8
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_34842789
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 21:26 schreef PsychoDude_666 het volgende:
    Jah echt onzettend veel, maar goed echt geholpen heeft het uiteindelijk niet.
    Wat waren haar argumenten om ermee door te gaan?
      dinsdag 7 februari 2006 @ 21:28:29 #9
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_34842806
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 21:23 schreef Even het volgende:
    Mn vriendin vraagt op het moment dat ik mn gitaar pak al of ik wil ophouden..
    (Niet dat ik niet kan spelen ofzo maar ze vind het gewoon vervelend )
    Fokken mag wel?
    pi_34842910
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 21:28 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Fokken mag wel?
    Ja dat dan weer wel maar dat doe ik als ze al weer thuis is hoor
    ......Signature-loos......
    pi_34843035
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 21:28 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Wat waren haar argumenten om ermee door te gaan?
    Nou met passie bedoel ik ook echt passie, haar leven draait om die muziek. Haar vrienden zijn ook allemaal mensen van die muziek. Dus daar hoefde ze van mij echt niet mee te stoppen. Kan je ook absoluut niet van iemand verlangen natuurlijk. Maar ben mezelf uiteindelijk wat egoïstischer gaan opstellen, niet alles meer betalen, ook gewoon eens m'n eigen dingen gaan doen. Tja, en toen is het een beetje spaak gelopen
    pi_34843060
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 21:30 schreef Even het volgende:

[..]

Ja dat dan weer wel maar dat doe ik als ze al weer thuis is hoor
    Samen Fok!ken, gemeenschappelijke hobby!
      dinsdag 7 februari 2006 @ 21:34:56 #13
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_34843084
    Hangt echt van de hobby af. Ik ben tegenwoordig wel zo dat ik het snel zou zeggen als het me irriteert.
    pi_34843144
    Niks. Ik respecteer mijn partner in alles wat hij doet. Ook al vind ik het minder leuk. Zolang hij er de plezier uit haalt vind ik het best.
      dinsdag 7 februari 2006 @ 21:43:48 #15
    18811 sooty
    Hab' meine Frist verlänge
    pi_34843399
    Scheiden. Eén buurvrouw van mij scheidde omdat haar man meer interesse had in het modelbootjes bouwen, dan haar. Een andere buurman vertelde me dat zijn vrouw was weggelopen omdat hij altijd onder en met auto's bezig was.
    HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
    pi_34843526
    Mijn teerbeminde speelt Warhammer. Ja lach maar ja!

Eigenlijk geen problemen mee, het is eerder een aanleiding om hem eens flink voor sneue nerd uit te maken, wat hij dan ook meteen beaamt. Het zou voor mij pas vervelend worden als je relatie er onder gaat lijden. Als in: elk weekend weg, dingen in de relatie die niet meer gebeuren omdat een hobby ALTIJD voorrang heeft enz enz.

Oja, ik heb mijn eerste Dark-elf al geschilderd in roze en zee-blauw. Prachtig vond ik hem .
    pi_34844700
    ik had er eentje die als hobbie brommel sleutelen had, opzich niet heel appart, maar wel als hij er zijn hele vrije tijd aan besteede.

en daarna zijn handen wassen kende hij nu ook niet zo heel erg goed.

In het begin dacht ik nog het is een fase het gaat wel over en zei er dus maar niets van.
    Later begon ik er steeds meer van te zeggen, zonder echte goede resultaten en daarna had ik het maar op gegeven

(we zijn overgens niet meer bij elkaar)
    We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
    Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
    pi_34846342
    V O E T B A L

Mannen die voetbalmaniakken zijn die schuw ik. Ik heb twee van die vriendjes gehad. Nooit maar dan ook nooit meer. Voetbal kijken kan nog best leuk zijn maar al dat betweterige gepraat erover, de echte kenners
      dinsdag 7 februari 2006 @ 23:08:32 #19
    91306 GF
    Kingwood
    pi_34846780
    Ik heb geen hobby waar ik ziekelijk mee bezig ben. Zij ook niet. Dus geen problemen. Ieder zijn ding. Vaak valt het te combineren. En sinds we niet samenwonen tijd zat om je eigen ding te doen. Als ik online poker, zit ze op schoot. Als ik gitaar speel, leer ik haar wat simpele dingen. Als zij de lama's kijkt kijk ik of mee of ik lig bij d'r. Voetbal vindt ze ook leuk. Gamen ook
    Unspoken words were understood
    pi_34847018
    En sinds we niet samenwonen. Jullie wonen al niet meer samen?
      dinsdag 7 februari 2006 @ 23:17:25 #21
    91306 GF
    Kingwood
    pi_34847195
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 23:13 schreef Gronings_Mopje het volgende:
    En sinds we niet samenwonen. Jullie wonen al niet meer samen?
    Nee, we wonen gewoon niet samen
    pi_34847336
    Mijn vriendin houdt nogal van reggae, en als ik ergens een schurfthekel aan heb...
    "It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
    pi_34847510
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 23:17 schreef GF het volgende:

[..]

Nee, we wonen gewoon niet samen
    Dialect? Keep it up!
      woensdag 8 februari 2006 @ 00:11:20 #24
    107105 JosvG
    Wederom nieuw icoon!
    pi_34849193
    Ik speel zo nu en dan een spelletje Magic: the Gathering (jaja, dat kaartspel ja), en mijn vriendin vind dit helemaal niks. Dus als ik dit graag doe dan laat ze me gewoon alleen met mijn vrienden, en gaat ze wel even iets anders doen. Ik heb verder niks waar ik me bij haar aan irriteer.
    With only two tools, you can fix everything:
    WD40: If something doesn't move and it should.
    Ducttape: If something moves and it shouldn't.
    pi_34849250
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 21:47 schreef marsterretje het volgende:

Eigenlijk geen problemen mee, het is eerder een aanleiding om hem eens flink voor sneue nerd uit te maken, wat hij dan ook meteen beaamt. Het zou voor mij pas vervelend worden als je relatie er onder gaat lijden. Als in: elk weekend weg, dingen in de relatie die niet meer gebeuren omdat een hobby ALTIJD voorrang heeft enz enz.

Oja, ik heb mijn eerste Dark-elf al geschilderd in roze en zee-blauw. Prachtig vond ik hem .
    Een vrouw die Warhammer speelt? Bizar

-edit- Oh wacht, je hebt een vriend.
    pi_34849395
    Ik speelde een online spel: Utopia.
    Dat begreep ze niet echt
    Vrouwen kunnen gamen uberhaupt niet echt waarderen
    Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
    pi_34849423
    Vrouwen hebben vaak geen uitgesproken hobby's. Dat is meer een mannending.
    I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
    pi_34849438
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 00:17 schreef Overlast het volgende:
    Ik speelde een online spel: Utopia.
    Dat begreep ze niet echt
    Vrouwen kunnen gamen uberhaupt niet echt waarderen
    Utopia, blij dat ik daar ooit van afgekickt ben.
    pi_34849442
    Een man die alleen zichzelf als hobby ziet moet gewoon de deur uit simpel!
    pi_34849461
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 00:18 schreef nozem het volgende:
    Vrouwen hebben vaak geen uitgesproken hobby's. Dat is meer een mannending.
    correctie
    Jouw vrouwen!
    pi_34849610
    Mijn kip vindt m'n PS2 geweldig. En pas heeft ze zelf een 2e hands N64 gekocht
    pi_34849687
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 00:19 schreef Indirah het volgende:

[..]

correctie
    Jouw vrouwen!
    Nee. Dat meen ik. Compleet opgaan in een bepaalde hobby zoals postzegels verzamelen, alles van een bepaalde sport bijhouden (noem formule 1 of wielrennen), met modeltreintjes racen, aan brommers/auto's sleutelen, computerspelletjes spelen, de fileberichten bijhouden, vissen, dwerpapegaaien kweken, vliegtuigen spotten.. En dan ook werkelijk op een bezeten manier.

Dat vind ik echt een mannending. Vrouwen beperken zich vaak tot de geijkte vrouwendingen zoals bijv. 'shoppen' en houden er veel minder uitgesproken hobby's op na waar ze helemaal in opgaan.

Heeft nozem een punt?
    pi_34849791
    Nozem heeft een punt.

Ik heb wel hobbies, maar het is niet zo dat ik dagelijks er mee bezig ben.
    Maar het zijn niet echt typische vrouwenhobbies.
    Maar ik ben dan ook eigenlijk een man met een snor
    pi_34849801
    Ach, er lopen ook genoeg gestoorde wijven op deze planeet.
    pi_34849869
    En natuurlijk scheert nozem niet alle vrouwen over 1 kam. Voordat zich hier zometeen laaiende sigarenkistjesverzamelende wijven gaan melden.
    pi_34849877
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 00:19 schreef Indirah het volgende:

[..]

correctie
    Jouw vrouwen!
    Ah, vertel dan eens: wat zijn je duidelijke hobby's ?

Dus niet zoiets vaags als vrienden, winkelen, plezier, et cetera.
    pi_34849920
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 00:32 schreef nozem het volgende:
    En natuurlijk scheert nozem niet alle vrouwen over 1 kam. Voordat zich hier zometeen laaiende sigarenkistjesverzamelende wijven gaan melden.
    die komen toch wel want ze lezen geheel volgens de regel op een schandalige manier over jouw voorbehoud heen
    pi_34850104
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 00:34 schreef milagro het volgende:

[..]

die komen toch wel want ze lezen geheel volgens de regel op een schandalige manier over jouw voorbehoud heen
    Ik zou het niet weten. Ik ken geen enkele sigarenkistjesverzamelende vrouw, dus enige karakteristieke kenmerken van deze bevolkingsgroep moet ik je helaas schuldig blijven. Al staat seks met dit soort vrouwmenschen me op de een of andere manier behoorlijk tegen.
    pi_34850189
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 00:30 schreef GF het volgende:
    Ach, er lopen ook genoeg gestoorde wijven op deze planeet.
    pi_34850352
    hobby's zijn persoonlijk, en dat moet ook zo zijn. even niet op elkaars lip zitten en je eigen gang kunnen gaan. ik maak beelden, en geef les in mijn eigen werkplaats.
    hij helpt vaak mee met opruimen, de zware dingen verplaatsen, als ik werk moet hij niet komen kletsen, gewoon wegblijven.

hij heeft een voetbalteam in de zaall, ik doe de was, krijg ik ieder jaar ook geld voor,
    en dan veldvoetbal, en hardlopen, ik ga nooit kijken, wel naar alle ! feesten,
    een beetje elkaar met rust laten en helpen in zijn of haar hobby's moet kunnen.
    De Puta Madre
    pi_34850411
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 00:39 schreef nozem het volgende:

[..]

Ik zou het niet weten. Ik ken geen enkele sigarenkistjesverzamelende vrouw, dus enige karakteristieke kenmerken van deze bevolkingsgroep moet ik je helaas schuldig blijven. Al staat seks met dit soort vrouwmenschen me op de een of andere manier behoorlijk tegen.
    ik doelde meer op het vrouwgedeelte, niet op de sigarenkistjeverzamelwoede.
    vrouwen voelen zich snel aangesproken namelijk zodra je 'kritiek' levert op uuuh....vrouwen
    pi_34850479
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 00:32 schreef The_Dijkstra het volgende:

[..]

Ah, vertel dan eens: wat zijn je duidelijke hobby's ?

Dus niet zoiets vaags als vrienden, winkelen, plezier, et cetera.
    Lezen van psychologische boeken, kijken naar interessante films, internet afstruinen naar nieuws en aparte dingen, spirituele dingen, kaartleggen, praten met mensen over alles wat ons bezighoudt.
    fotobewerkingen, animaties maken, tekenen, encaustic art,
    foto's maken, schrijven.
    huisdieren
    wat wil je meer weten?
    pi_34850501
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 00:42 schreef InsertCredit het volgende:

[..]

pi_34850502
    Zolang niet werkelijk alle tijd op gaat aan de hobby en er geen tijd overblijft voor ons samen, maakt het mij niet uit. Sterker nog, ik vind het fijn dat mijn vriend ook zijn eigen dingen heeft en doet. Allebei tijd voor jezelf is belangrijk en een hobby is daarvoor een goede manier.

Ik ben zelf een hele tijd behoorlijk into Quake 2 geweest. Als ik thuis kwam, ging ik gamen, zat in een clan, speelde wars, deed mee met toernooien, was daar ook observer en dergelijke. Dat alles natuurlijk tot diep in de nacht. Mijn toenmalige vriend vond dat niets, er ging echt te veel tijd in zitten, vond hij
    And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
    The wisdom that the old can't give away
    pi_34850735
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 00:49 schreef milagro het volgende:

[..]

ik doelde meer op het vrouwgedeelte, niet op de sigarenkistjeverzamelwoede.
    vrouwen voelen zich snel aangesproken namelijk zodra je 'kritiek' levert op uuuh....vrouwen
    een geluk, of pech, als vrouwen een hobby hebben , let wel, na hun huishouden en kinderen, denken mannen dat ze er niks mee verdienen, als t eten maar op tafel staat als ze thuis komen.
    bij mannen staat hobby als lol, wat heel veel geld kost.
    bij vrouwen moet je er iets van veel geld uitslaan, pedicure, thuiskapster, nagelstudio.... noem maar op, dat mag als hobby. ze verbouwen desnoods de garage,
    rare mensen die mannen.
    De Puta Madre
      woensdag 8 februari 2006 @ 02:14:39 #46
    42636 TheSeeker_NL
    Damn fine coffee
    pi_34852256
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 00:27 schreef nozem het volgende:

[..]

Nee. Dat meen ik. Compleet opgaan in een bepaalde hobby zoals postzegels verzamelen, alles van een bepaalde sport bijhouden (noem formule 1 of wielrennen), met modeltreintjes racen, aan brommers/auto's sleutelen, computerspelletjes spelen, de fileberichten bijhouden, vissen, dwerpapegaaien kweken, vliegtuigen spotten.. En dan ook werkelijk op een bezeten manier.

Dat vind ik echt een mannending. Vrouwen beperken zich vaak tot de geijkte vrouwendingen zoals bijv. 'shoppen' en houden er veel minder uitgesproken hobby's op na waar ze helemaal in opgaan.

Heeft nozem een punt?
    nou je noemt gewoon veel mannen dingen op, er zijn denk ik ook wel vrouwen dingen zoals shoppen die je noemt..

verder nog roddelen...

what else...

oh de moeder van een vriend van mij verzameld echt allemaal eend spulletjes, hele huis staat er vol mee!
    pi_34854538
    Ik ben uber game verslaafd.
    Hoort bij mij so deal with it.
    Is overgens nooit een probleem geweest.
    Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
    Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
      woensdag 8 februari 2006 @ 08:42:12 #48
    44602 Svyatagor
    A great face for radio
    pi_34854628
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 00:27 schreef nozem het volgende:

[..]

Heeft nozem een punt?
    *eens

Mannen hebben veel meer aanleg voor monomanie. Kijk maar eens op van die obscure verzamelaarsbeurzen -oude zeekaarten, of sigarenbandjes ofzo-: het zijn vrijwel altijd mannen die het fanatiekst ermee bezig zijn. Net als bij kennisquizzen mannen vrijwel altijd winnen omdat ze absurd onnodig veel over iets totaal irrelevants weten
    On-topic: mijn vriendin speelt saxofoon, en da's niet altijd even prettig om naast te zitten. Then again, ik speel gitaar en piano en zit uren te kloten met allerlei homestudio-programmaatjes op de pc. Ieder z'n meug.

[ Bericht 2% gewijzigd door Svyatagor op 08-02-2006 08:55:14 ]
    We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
    Check mijn band Glorybox
      woensdag 8 februari 2006 @ 08:50:20 #49
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_34854737
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 08:34 schreef het.ismij het volgende:
    Hoort bij mij so deal with it.
    Mja je kunt natuurlijk wel afvragen of jouw levenstijl te combineren valt met een relatie
    pi_34855206
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 08:50 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Mja je kunt natuurlijk wel afvragen of jouw levenstijl te combineren valt met een relatie
    makkelijk,
    En zijn alleen bepaalde momenten dat ik MOET spelen (ivm met wedstrijden )
    Verder speel k meestal als de rest al slaapt.
    Op woensdag 8 februari 2006 08:50 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Ligt er een beetje aan hoeveel tijd het opslokt natuurlijk. Als er geen tijd is voor andere dingen, is het niet te combineren met een relatie. Als het alleen bepaalde verplichtingen en een flinke dosis tijd kost, maar je ook nog tijd voor elkaar overhoudt, kan het best.
    pi_34855266
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 09:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ligt er een beetje aan hoeveel tijd het opslokt natuurlijk. Als er geen tijd is voor andere dingen, is het niet te combineren met een relatie. Als het alleen bepaalde verplichtingen en een flinke dosis tijd kost, maar je ook nog tijd voor elkaar overhoudt, kan het best.
    K hou nog wel tijd over, Veel zelfs.
    Maar dik een uur per dag wordt er toch wel gespeeld.soms meer
    Op woensdag 8 februari 2006 09:21 schreef het.ismij het volgende:

[..]

makkelijk,
    En zijn alleen bepaalde momenten dat ik MOET spelen (ivm met wedstrijden )
    Verder speel k meestal als de rest al slaapt.
    Ja, dat moest ik dus ook, en dat viel niet in goede aarde. Zeker niet als hij daarvoor achter de pc uit moest waar ik vervolgens de hele avond/nacht achter zat

Maar goed, dat heb je ook als je een of andere teamsport doet en meedoet met de competitie.
    pi_34855313
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 09:25 schreef het.ismij het volgende:

[..]

K hou nog wel tijd over, Veel zelfs.
    Maar dik een uur per dag wordt er toch wel gespeeld.soms meer
    Ik vind dik een uur per dag helemaal niet veel, eigenlijk.
    Daar kwam ik niet mee uit
    pi_34855343
    precies,..
    wars en scrims meoten gewoon gespeeld worden, ik kondig het ook altijd even dag van tevoren aan.
    En dan zie k vriendin gewoon uurtje later ofzo. (scheelt als je neit samen woont)

Uur per dag is het minimaal he.
    zitten wel uitschieters van uur of 7/8.
    Enne haar irritante 'hobbie' is dat ze veel te actief/gezond bezig is. Sporten, wandelen, fietsen pffffffff ik word al moe als ik er aan denk!
    pi_34855376
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 09:30 schreef het.ismij het volgende:
    precies,..
    wars en scrims meoten gewoon gespeeld worden, ik kondig het ook altijd even dag van tevoren aan.
    En dan zie k vriendin gewoon uurtje later ofzo. (scheelt als je neit samen woont)

Uur per dag is het minimaal he.
    zitten wel uitschieters van uur of 7/8.
    Ik hoefde mijn wars niet aan te kondigen, dat was bijna iedere avond
    En dan mee cups organiseren enzo, demo's maken, trainen, relaxt spelen op ffa-servers...ja, het kostte een hele hoop tijd: vanaf na het eten tot uurtje of 3 's nachts
    pi_34855378
    Vriendin heeft niet echt hobby's.
    Behalve slap ouwehoeren de hele dag, en in MIJN bed liggen.

@ miss: Herkenbaar
    K speelde meestal alleen de belangrijke tegen moeilijke tegenstanders mee, De rest deed mijn team wel.
    We hadden een klein elite team, dus ging altijd wel goed.
    en daarbij website beheer, was altijd wel handig om die te editten als de rest aant warren was.

Ik vind er weinig irritants aan, al is het niet direct mijn ding (al zou ik best willen gaan gamen als ik straks een goede internetverbinding heb, daar heb ik wel wat mee).

Er gaat met name in de RC veel tijd en vooral ook veel geld zitten, maar daar heb ik eigenlijk geen moeite mee. Hij wordt er echt superblij van, dan is het toch goed? Ik vind het leuk voor hem dat ie een leuke hobby heeft waar ie zijn ei in kwijt kan
    Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
    pi_34855892
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 09:45 schreef Ripley het volgende:
    Mijn vriendje is een fanatieke online gamer en hij doet aan RC racen - rijden met 1;10 autootjes dus.

Ik vind er weinig irritants aan, al is het niet direct mijn ding (al zou ik best willen gaan gamen als ik straks een goede internetverbinding heb, daar heb ik wel wat mee).

Er gaat met name in de RC veel tijd en vooral ook veel geld zitten, maar daar heb ik eigenlijk geen moeite mee. Hij wordt er echt superblij van, dan is het toch goed? Ik vind het leuk voor hem dat ie een leuke hobby heeft waar ie zijn ei in kwijt kan
    Een vrouw naar me hart, geen gezeik over een hobby waar je fanatiek mee bezig bent.
    Ik heb der nog 1 waar k wel op ze tijd problemen mee krijg.
    Ma goed, das een ander verhaal.
      woensdag 8 februari 2006 @ 10:01:04 #61
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_34855947
    Ik vind mensen met van die japanse zwaarden aan de muur altijd een beetje kneuzerig. Ik hou niet zo van messentrek werk en de bijbehorende meuk.

Alleen bleek dat mijn aan zwaardvechten doet als sport.
    En dus staat er nu een standaard met 2 zwaarden in de vensterbank.

Scheelt wel dat hij er 'echt op zit' in dit geval. Irritant vind ik het niet. Is mooi om naar te kijken.

Oh, en hij is een fanatiek duiker. Elk weekend ligt hij wel onder water. Is ook niet mijn hobby en al helemaal niet als ik hem hoor over de wat diepere duiken, maar goed, het is een grote jongen en ik ga hem niks verbieden. Lijkt mij niet echt gezond voor de relatie.

Again, niet echt irritant verder...
    pi_34856124
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 10:01 schreef Brighteyes het volgende:
    Ik vind mensen met van die japanse zwaarden aan de muur altijd een beetje kneuzerig. Ik hou niet zo van messentrek werk en de bijbehorende meuk.

Alleen bleek dat mijn aan zwaardvechten doet als sport.
    En dus staat er nu een standaard met 2 zwaarden in de vensterbank.

Scheelt wel dat hij er 'echt op zit' in dit geval. Irritant vind ik het niet. Is mooi om naar te kijken.

Oh, en hij is een fanatiek duiker. Elk weekend ligt hij wel onder water. Is ook niet mijn hobby en al helemaal niet als ik hem hoor over de wat diepere duiken, maar goed, het is een grote jongen en ik ga hem niks verbieden. Lijkt mij niet echt gezond voor de relatie.

Again, niet echt irritant verder...
    Waar je al niet van op terugkomt.
    ik zou mij niets voor kunnen stellen wat mij echt zou kunnen irriteren.

Ik vind alles best zolang het míj niet beperkt en er communicatie over de manier/tijdstip waarop mogelijk is.
    Het zijn denk ik niet zozeer de bezigheden die mensen irriteren, het is dat wat de bezigheid verder voor gevolgen voor jóu / de relatie heeft.

Gamen ? Geen probleem mee, vind ik nog wel gezellig om af en toe samen te doen ook.
    Maar als er geen tijd voro "ons" over blijft.. tsja dan vind ik het tijd worden voor een gesprek, want dat zou mij het idee geven dat de realtie overbodig is.

Sigarenkistjes sparen ? Goed hoor ! Ik wil wel helpen zoeken op de rommelmarkt naar aparte exemplaren. Ik wil alleen niet dat ze overal over de grond liggen zodat ik mijn nek breek.
    In dat geval zullen er afspraken komen tto welke ruimte de verzameling zich gaat beperken.

Voetbal voetbal voetbal voetbal ? Niet mijn ding, maar ga je gang. Pik ik die tijd lekker om ook iets echt "voor mij" te doen. En dan spreken we af dat we naderhand lekker samen een filmpje gaan kijken of naar buiten gaan.

Zolang er communicatie is en het mogelijk is afspraken te maken, denk ik dat er wel uit te komen moet zijn.
    Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
    Sir Winston Churchill
      woensdag 8 februari 2006 @ 10:20:28 #64
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_34856385
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 10:09 schreef het.ismij het volgende:
    Waar je al niet van op terugkomt.
    Nou he! En als je eens wist hoe hard ik dat altijd heb lopen verkondigen!
    'In mijn huis géén zwaarden of messen aan de muur!'.

http://img.photobucket.com/albums/v217/Brig4teyes/Dsc01548-k.jpg
    pi_34856405
    Geloof me, het is beter om een partner mét een drukke hobby te hebben, dan een partner zónder enige hobby. 'Jij bent mn hobby'. Oo fuck, nee he, get a life, ik ben een heleboel, maar geen entertainmentcenter voor een vrouw zonder verdere interresses
    Big dick.
    pi_34856427
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 21:05 schreef livEliveD het volgende:
  • Dagenlang suf achter de computer hangen waardoor je denkt van: wordt nu eens actief
  • Constant experimenteel koken terwijl je eigenlijk eens verlangt naar simpelweg een bord met patat
  • Hardlopen is het helemaal waardoor jij in de avond een sagarijn naast je hebt zitten als een bepaald record weer eens niet verbroken kon worden
  • Ik zou me ergeren aan jouw hobby, die voortdurende aandachtstrekkerij.
    Wees blij dat iemand zich vermaakt. Niets is vervelender dan een partner die zich continu opdringt en verveelt.
    The gum you like, is coming back in style.
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 8 februari 2006 @ 10:22:49 #67
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_34856438
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 10:20 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

das dan toch ook gelukt
    Today is life -
    the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
    pi_34856508
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 10:22 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

Ik zou me ergeren aan jouw hobby, die voortdurende aandachtstrekkerij.
    Wees blij dat iemand zich vermaakt. Niets is vervelender dan een partner die zich continu opdringt en verveelt.
    sorry, ik zou ook niet overweg kunnen met iemand die heel de tijd achter zijn pc plakt om spelletjes te spelen hoor. Toen ik studeerde, had ik zo'n buurjongen, de hele godganse dag achter zijn pc te gamen, ... ik vind dat turn off nummer één ( en ik wou echt niet zijn aandacht of zo ). Dat is gewoon niet iemand die bij mij zou passen , ik zou me er dood aan ergeren.
    PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
      woensdag 8 februari 2006 @ 10:26:35 #69
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_34856528
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 10:22 schreef Ynske het volgende:
    das dan toch ook gelukt
    Hey, ik ga niet alles uit handen geven natuurlijk.
    pi_34856624
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 10:25 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

sorry, ik zou ook niet overweg kunnen met iemand die heel de tijd achter zijn pc plakt om spelletjes te spelen hoor. Toen ik studeerde, had ik zo'n buurjongen, de hele godganse dag achter zijn pc te gamen, ... ik vind dat turn off nummer één ( en ik wou echt niet zijn aandacht of zo ). Dat is gewoon niet iemand die bij mij zou passen , ik zou me er dood aan ergeren.
    Wat heb jij met die buurjongen te maken? Niets toch?
    pi_34856878
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 10:30 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

Wat heb jij met die buurjongen te maken? Niets toch?
    nee, ik vond het gewoon zielig gedrag, obsessief ... en ik kan me voorstellen dat ik met zo'n partner niet zou kunnen leven.

ik vind het dus maar gemakkelijk om te zeggen dat je zo maar elke hobby van je partner moet accepteren. Met sommige gewoonten zou ik NIET kunnen leven.
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 8 februari 2006 @ 10:43:23 #72
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_34856931
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 10:40 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

nee, ik vond het gewoon zielig gedrag, obsessief ... en ik kan me voorstellen dat ik met zo'n partner niet zou kunnen leven.

ik vind het dus maar gemakkelijk om te zeggen dat je zo maar elke hobby van je partner moet accepteren. Met sommige gewoonten zou ik NIET kunnen leven.
    maar je verwacht wel dat anderen jouw hobbies gewoon accepteren?
    dr is nog altijd zoiets als geven en nemen in een relatie

mij boeit t echt niet als de partner in mijn relatie graag achter de pc hangt. ga ik wel op de bank hangen met een goed boek. zolang je ook maar momenten deelt en niet als 2 sufkoppen langs elkander leeft
    Today is life -
    the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
    pi_34857017
    quote:

[..]

Nou dan! Bemoei je met jezelf ofzo en laat die gozer. Er zijn zoveel gasten die van gamen houden, zo vreemd is het niet eens hoor.

Ik zou uberhaupt geen relatie aangaan met iemand met "vreemde gewoontes". Ik wil iemand zoals ze is en dat graag zo laten. Persoonlijk geloof ik niet zo in de wetenschap dat iemand voor je kan of moet veranderen. Dat gaat op een bepaald moment toch verkeerd.
    pi_34857034
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 10:43 schreef Ynske het volgende:

[..]

maar je verwacht wel dat anderen jouw hobbies gewoon accepteren?
    dr is nog altijd zoiets als geven en nemen in een relatie

mij boeit t echt niet als de partner in mijn relatie graag achter de pc hangt. ga ik wel op de bank hangen met een goed boek. zolang je ook maar momenten deelt en niet als 2 sufkoppen langs elkander leeft
    Vind ik ook ja.
    pi_34857121
    quote:

[..]

Als zijn hobbies zouden bestaan uit het martelen van konijnen of het bepotelen van kleine kinderen zou ik dat niet kunnen accepteren. Maar bonsai boompjes cultiveren, treinen sparen of koi karpers kweken zou ik wel trekken hoor. Ik hoef het zelf toch niet te gaan doen? Laat hem maar lekker zelf uitmaken hoe hij zijn tijd in wil vullen met dingen die hij leuk vindt. Zolang er ook nog tijd voor mij is vind ik dat werkelijk geen enkel probleem.

Waarom zouden enkel dingen die ik leuk vindt of waar ik me in kan vinden leuk zijn?
    pi_34857122
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 10:20 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Opzich heeft dat toch weinig met de hobby zelf te maken? Ik zet m'n racket, fiets, hardloopschoenen enz. toch ook niet voor het raam ?
      woensdag 8 februari 2006 @ 11:05:32 #77
    40777 Aparteling
    Niet eens grappig op internet.
    pi_34857504
    Waarom zou iemand uberhaupt postzegels willen verzamelen
    pi_34857535
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 11:05 schreef Aparteling het volgende:
    Waarom zou iemand uberhaupt postzegels willen verzamelen
    Waarom niet
    pi_34858284
    Ik vind het meestal leuk om te zien dat iemand hobbies heeft, zich ergens voor interesseert en daar plezier in heeft. Een hobby zegt ook best veel over hoe iemand is, muzikaal, sportief, creatief etc. Zoals al vaker gezegd gaat het wel om de balans. Als (bijna) alles moet wijken voor een hobby, dan zou ik dat fanatisme niet leuk vinden, omdat ik vind dat je ook tijd voor elkaar en anderen (vrienden, familie etc.) moet maken. Maar vaak past iemand dan sowieso al niet zo goed bij je doordat je over die dingen anders denkt.

Miss sly, hield je in die relatie nog wel tijd over om samen leuke dingen te doen of bijv. naar vrienden te gaan? Ik denk dat er in het algemeen vaak een etiketje 'sneu' hangt bij hobbies die met computers te maken hebben (ze repareren, gamen, moderaten op een forum, chatten etc). Maar misschien verandert dat nog wel nu steeds meer mensen computers gebruiken en van jongs af aan leren gamen etc. Tv kijken heeft trouwens ook een beetje dat effect.
    One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
    pi_34860359
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 10:46 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

Nou dan! Bemoei je met jezelf ofzo en laat die gozer. Er zijn zoveel gasten die van gamen houden, zo vreemd is het niet eens hoor.

Ik zou uberhaupt geen relatie aangaan met iemand met "vreemde gewoontes". Ik wil iemand zoals ze is en dat graag zo laten. Persoonlijk geloof ik niet zo in de wetenschap dat iemand voor je kan of moet veranderen. Dat gaat op een bepaald moment toch verkeerd.
    ik zeg toch niet dat iemand moet veranderen ,

ik durf er zelf om te wedden dat die jongen nu nog dag in dag uit zit te gamen

en ik zeg ook niet dat iemand niet van gamen mag houden, maar iemand die om drie uur snachts nog zit te gamen, sorry, daar wil IK niet mee samenleven. Dan hoeft het voor mij niet meer. Zo een partner wil ik niet.

en natuurlijk heeft mijn partner mijn hobby's te respecteren, ik denk dat ik en mijn man wel enkele dingen en eigenschappen bij elkaar liever anders hadden gezien, maar als het echt irritant zou worden voor de ander, dan eindigt het, dan ga ik de ander niet dwingen, dan is het over en uit
    pi_34861126
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 11:33 schreef Étoile het volgende:

Miss sly, hield je in die relatie nog wel tijd over om samen leuke dingen te doen of bijv. naar vrienden te gaan? Ik denk dat er in het algemeen vaak een etiketje 'sneu' hangt bij hobbies die met computers te maken hebben (ze repareren, gamen, moderaten op een forum, chatten etc). Maar misschien verandert dat nog wel nu steeds meer mensen computers gebruiken en van jongs af aan leren gamen etc. Tv kijken heeft trouwens ook een beetje dat effect.
    Mijn toenmalige vriendje was niet echt outgoing of in voor leuke dingen. het was dus niet dat we/hij/ik iets miste op dat gebied. Het was misschien juist meer omdat ik altijd thuis zat, dat ik zoveel ben gaan gamen

Ik vind het altijd een beetje jammer wanneer mensen die zelf niet begrijpen waarom iemand iets doet/wil/denkt de ander als 'sneu' bestempelen, of dat nou om gamen, tv kijken, boeken lezen of sigarenbandjes verzamelen is.
      woensdag 8 februari 2006 @ 13:21:33 #82
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_34861867
    Mijn lief heeft een hobby die bij tijd en wijle wel eens de irritatie-grens overschrijdt, maar meestal gaat het goed .

Hij is een complete treinengek... Dus echt boeken, dia's, foto's, modelspoor, nutteloze feitenkennis, de hele mikmak . Hij heeft goddank genoeg vrienden die dat ook leuk vinden, dus meestal merk ik er niet zoveel van (als je de volle boekenkasten e.d. niet meerekent). Soms is het wel ergerlijk, bijvoorbeeld als je een hele lading technische feitenkennis over je uitgestort krijgt als je ergens onderweg een bepaalde trein tegenkomt of als hij foto's van bovenleiding gaat maken op vakantie in het buitenland . Maar ach, dat is zo gedaan en als hij het nou leuk vindt Verder heb ik er niet zoveel last van.

Eén aspect zie ik wel een beetje met vrees tegemoet en dat is dat als we een groter huis zouden hebben en hij alle ruimte heeft voor een modelbaan... Ik ben dan gewoon "bang" dat ik 'm nooit meer zie omdat hij dan alsmaar met die baan bezig is. Een beetje het verhaal wat hier al eerder is beschreven; de hobby snoept steeds meer tijd af van de quality-time samen. Maar goed, dat is nu nog koffiedik kijken, dat zien we tegen die tijd wel weer .

En ach, andersom heeft 'ie met mij ook wel eens wat te stellen als ik weer eens een nieuw Lush-zeepje op het oog heb
    [b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
    Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
      woensdag 8 februari 2006 @ 13:23:46 #83
    121713 ThaGuitarmaistro
    Muzikaal hoogstandje
    pi_34861936
    Ik hoop dat mijn toekomstige vriendin tegen jengelende en scheurende gitaren kan!
    pi_34862029
    Vraag het mijn vriendin, die zit dagelijks naar een gamert te kijken 8)
      woensdag 8 februari 2006 @ 13:27:10 #85
    44602 Svyatagor
    A great face for radio
    pi_34862033
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 13:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
    Soms is het wel ergerlijk, bijvoorbeeld als je een hele lading technische feitenkennis over je uitgestort krijgt als je ergens onderweg een bepaalde trein tegenkomt of als hij foto's van bovenleiding gaat maken op vakantie in het buitenland .
    Geweldig!
    We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
    Check mijn band Glorybox
    pi_34862136
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 13:27 schreef Aneurism het volgende:
    Vraag het mijn vriendin, die zit dagelijks naar een gamert te kijken 8)
    Betje schelden naar je beeldscherm.
    Door ts blairen.
      woensdag 8 februari 2006 @ 13:38:11 #87
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_34862389
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 13:27 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Geweldig!
    Tja, dat zijn echt de momenten dat ik wel eens denk: "moet dit nou?". Maar daar staat tegenover dat als ik in een andere stad ben, ik altijd even bij de Slegte ga kijken of ze nog leuke, interessante treinenboeken voor hem hebben en als ik dan wat zie, dan bel ik 'm op om te overleggen of hij ze wil hebben en dan neem ik ze voor hem mee .
    Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
      woensdag 8 februari 2006 @ 13:39:26 #88
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_34862426
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 13:38 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Tja, dat zijn echt de momenten dat ik wel eens denk: "moet dit nou?". Maar daar staat tegenover dat als ik in een andere stad ben, ik altijd even bij de Slegte ga kijken of ze nog leuke, interessante treinenboeken voor hem hebben en als ik dan wat zie, dan bel ik 'm op om te overleggen of hij ze wil hebben en dan neem ik ze voor hem mee .
    !
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_34862575
    Irriteren aan mn vriend? Nee, nog niet. Maja, we hebben ook pas bijna 4 maanden. Wel was het een beetje wennen. Hij speelt in een band en dat bepaalt toch veel van zijn leven. Ook is hij daarom veel met muziek bezig, vind ik ook leuk, maar niet altijd. Gelukkig houdt ie daar wel rekening mee.

Maja, ik heb ook min minpunten. Ben compleet verslaafd geweest aan CSI en keek elke aflevering die er op tv te zien was. Nu is dat ook veel minder geworden. Mijn lief kijkt wel eens mee, en ik sla wel eens een aflevering over.

En als laatste nog: Als ik eens baal van mijn vriend en zijn muziek troost ik mezelf met de gedachte dat ik hem niet ontmoet had als hij niet in zijn band gespeeld had. Dus alles heeft zijn positieve kanten
    pi_34862767
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 12:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Mijn toenmalige vriendje was niet echt outgoing of in voor leuke dingen. het was dus niet dat we/hij/ik iets miste op dat gebied. Het was misschien juist meer omdat ik altijd thuis zat, dat ik zoveel ben gaan gamen

Ik vind het altijd een beetje jammer wanneer mensen die zelf niet begrijpen waarom iemand iets doet/wil/denkt de ander als 'sneu' bestempelen, of dat nou om gamen, tv kijken, boeken lezen of sigarenbandjes verzamelen is.
    Ja dat kan ik me wel goed voorstellen, dat zoiets gewoon groeit. Uit je reacties maak ik wel op dat je nu wat minder games speelt? Overigens ben ik het wat dat laatste betreft helemaal met je eens hoor

XcUZ_Me Jij hebt een echte!

Ik had er eigenlijk nog nooit zo over nagedacht, maar ik denk inderdaad dat mannen zich veel meer kunnen verliezen in een hobby dan vrouwen.
    One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
      woensdag 8 februari 2006 @ 13:53:04 #91
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_34862841
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 13:50 schreef Étoile het volgende:

[..]

XcUZ_Me Jij hebt een echte!
    Jup
    pi_34863031
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 09:31 schreef Scorpie het volgende:
    Mijn irritantste hobbie is denk ik computeren daar kan me vriendin echt niet tegen hehe, maar ja moet ze maar niet met een IT-nerd omgaan he!
    *herkend*
    pi_34863053
    Voetbal
    Hij (ex) was gymleraar en voetbaltrainer. Dus drie keer in de week trainen, zondag wedstrijd. In between hing hij per dag minstens 2 uur aan de telefoon. Met spelers, met collega-trainers, met voetbalgekke vrienden. Toen hij de cursus trainer/coach betaald voetbal ging doen werd dat nog erger. Gingen we eens uit, dan kwamen we om de vijf meter wel een voetballer/ex-voetballer tegen die hij kende en waar mee gepraat moest worden. ELKE zondag na de wedstijd Studio Sport en daarna naar zijn ouders om daar te praten over de wedstrijd van die dag. Op vrijdag naar MMV-thuis.

Need I go on? Mijn hobbies (pc, lezen en de internationale vrouwenhobby shoppen) werden afgedaan met "Hm".

Ik ben blij dat ik van 'm af ben maar ook om andere redenen (zijn andere hobby: aandacht van vrouwen)
    "Why does being a librarian make her even hotter?"
    "They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
    pi_34863221
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 13:30 schreef het.ismij het volgende:

[..]

Betje schelden naar je beeldscherm.
    Door ts blairen.
    Yep.. En ik werd hartelijk uitgelachen... totdat het dagelijks voorkwam.
    pi_34867316
    Mijn vriend speelt fanatiek Mechwarrior en iets minder fanatiek warhammer, vampire, roleplayed en speelt nog een hoop andere (bord)spellen. Ach hij is er goed in en het kost meestal een paar avonden in de week en soms een dag in het weekend en 1x in de maand een hele zaterdagavond/nacht, maar zolang het niet al te veel van de 'ons'-tijd kost is het prima, heb ik ook lekker tijd voor mezelf!
    Gelukkig zorgt hij er zelf ook wel voor dat we nog tijd voor elkaar hebben en ziet hij het ook als het teveel tijd gaat kosten, hoef ik niet steeds zelf om aandacht te zeuren.
    pi_34870796
    Ieder z'n ding, zo lang het maar niet ten koste gaat van de relatie. Dus obsessief gedrag wat betreft de hobby is vervelend, of als het echt enorm veel tijd opslokt. En als de hobby je echt niet ligt, wat voor jezelf doen en anders een beetje flexibel naar elkaar zijn .
    pi_34871021
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 21:47 schreef marsterretje het volgende:
    En wat is daar mis mee , als dat niet het enige gespreksonderwerp is dan (en niet het enige wat ie doet...)
    Have fun...
      donderdag 9 februari 2006 @ 00:22:20 #98
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_34887435
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 10:22 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
    Ik zou me ergeren aan jouw hobby, die voortdurende aandachtstrekkerij.
    Aandacht is zeker ok Bedankt ervoor
    quote:
    Dat er andere irritante leefmogelijkheden bestaan wil natuurlijk niet zeggen dat een fanatieke hobby niet irritant kan zijn
    pi_34887506
    mijn hobby is mijn werk. maar als er een meisje in de buurt is is zij ineens belangrijker ik denk dat ik wel mate weet te houden wat dat betreft.
    [Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
    A glorious future we long to embrace
    [Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
    All the time, I was promised my salvation
    pi_34892072
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 14:08 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Yep.. En ik werd hartelijk uitgelachen... totdat het dagelijks voorkwam.
    Whehe, hier wordt het niet eens meer gehoord.
    Meestal onder gtst en dat soort ongein aant gamen, hoef k der niet naar te kijken, en hoort ze mijn gezeur neit dat ik der geen klote aan vindt.
      donderdag 9 februari 2006 @ 10:03:37 #101
    11923 I.R.Baboon
    Schaterlachend langs ravijnen.
    pi_34892249
    Je hebt altijd van die mensen die zeggen "Eert, flikker nou eens op met die kut Drs. P van je". Maar dat zijn sukkels.
    Het gaat slecht, verder gaat het goed.
    pi_34892272
    quote:
    Op donderdag 9 februari 2006 10:03 schreef I.R.Baboon het volgende:
    Je hebt altijd van die mensen die zeggen "Eert, flikker nou eens op met die kut Drs. P van je". Maar dat zijn sukkels.
    ,,,..????
      donderdag 9 februari 2006 @ 10:06:04 #103
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_34892306
    quote:
    Op donderdag 9 februari 2006 10:03 schreef I.R.Baboon het volgende:
    Dat zal je mij nooit horen zeggen hoor
    pi_34892625
    Je doet niks, daar heb je maar mee leren te leven, of je zoekt een andere partner.

Veel mensen die balen van de hobbys van de ander kunnen zichzelf niet vermaken. Zelf op zoek naar een hobby gaan dus!
    "Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
      donderdag 9 februari 2006 @ 11:47:25 #105
    110057 AgLarrr
    Merck toch hoe sterck!
    pi_34894622
    Waar ik me aan erger zijn mensen die geen hobbys hebben en dan gaan lopen mekkeren over die van jou (of in mijn geval, die van mij). Mijn ex had dat dus. Die had als hobbys "winkelen en tv kijken" en als ze over een tennisracket struikelde wilde ze dan voor één keer nog wel eens een balletje slaan.

Ik heb echt legio dingen waar ik me prima mee vermaak: ik lees, teken, speel gitaar, sport fanatiek en als ik die dingen niet doe hang ik achter de PC om te gamen. Vervolgens liep ze steeds tegen mij te zeuren dat ze de dingen die ik deed zo dom vond en of ik niets beters te doen had dan gamen of lezen.
    Daar kon ik dus niet bij. Zelf niets doen en over een ander lopen klagen. Alsof "the bold and the beautifull" volgen niet dom is? De inspiratie voor mijn ondertitel komt ook voort uit de (inmiddels verboken) relatie: Zoek een hobby!

Hoe dan ook: ik erger me niet aan de hobby van een ander. In tegendeel: het is juist leuk als iemand iets te doen heeft. Voor diegene zelf, maar ook voor jezelf omdat je dan ook tijd over hebt voor je eigen dingen. En zolang er nog dingen samen gedaan worden en hobbys niet ten koste gaan van quality time. No problems here...

[ Bericht 0% gewijzigd door AgLarrr op 09-02-2006 15:46:17 ]
    "Ill fares the land, to hastening ills a prey;
    Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
    pi_34900951
    Mijn vriendje is echt helemaal weg van driften, Circuit rijden en dat soort. Nou heeft hij gelukkig niet zo'n nigga pimp bak met zo'n achterlijke uitlaat, maar 80% van die gasten dus wel of het zijn van die poetsboeren uit friesland

Ik ga af en toe mee als ie gaat rijden om te kijken, en moet zeggen al is het absoluut niet mijn ding/hobby, door zijn enthousiasme vind ik het ook wel leuk om zo nu en dan is te gaan kijken .

Edit: idd beetje een domme fout.

Hey ik zei al dat het mijn hobby niet was

[ Bericht 12% gewijzigd door Moja op 09-02-2006 15:40:03 ]
    pi_34901959
    quote:
    Op donderdag 9 februari 2006 14:54 schreef Moja het volgende:
    serquit rijden
    Mja, het is wel duidelijk dat je er niet echt veel interesse in hebt ja

Als je tenminste Circuit Rijden bedoelt en niet een een of andere exotische vorm van racen waar ik geen idee van heb
      donderdag 9 februari 2006 @ 15:29:55 #108
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_34902201
    Rip!
    pi_35061233
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 21:05 schreef livEliveD het volgende:

Wat doe je in zo’n geval? Accepteer je het als noodzakelijk kwaad?
  • Ja. Ik wil zelf ook graag hobby's hebben die niet door de keuring heen hoeven. Het maakt iemand tot wat hij of zij is en niet alles kan jou altijd maar uitkomen. Als het echt uit de hand loopt kun je het gewoon vriendelijk adresseren maar het blijft leuk als iemand toch een beetje zichzelf is.

'goh schat, zal ik maar een postzegelruggetje aanschaffen dan? het kost wel wat maar dan hebben we weer eens samen lol'

Btw, als je relatie niet loopt gaat het meestal niet om de hobby
    Jusqu'ici tout va bien...
    pi_35061787
    PS
    quote:
    Op donderdag 9 februari 2006 15:22 schreef Ripley het volgende:
    Mja, het is wel duidelijk dat je er niet echt veel interesse in hebt ja

Als je tenminste Circuit Rijden bedoelt en niet een een of andere exotische vorm van racen waar ik geen idee van heb
    Rip!
    pi_35185771
    Topic doet me denken aan die ontzettende zwijmel film 'Fever Pitch'...
    pi_35186091
    quote:
    Op maandag 13 februari 2006 23:34 schreef Manono het volgende:

[..]

Ja. Ik wil zelf ook graag hobby's hebben die niet door de keuring heen hoeven. Het maakt iemand tot wat hij of zij is en niet alles kan jou altijd maar uitkomen. Als het echt uit de hand loopt kun je het gewoon vriendelijk adresseren maar het blijft leuk als iemand toch een beetje zichzelf is.

'goh schat, zal ik maar een postzegelruggetje aanschaffen dan? het kost wel wat maar dan hebben we weer eens samen lol'

Btw, als je relatie niet loopt gaat het meestal niet om de hobby
    Precies, ik doe aan voetbal, fitness (samen 3 dagen in de week vaak) EN ik heb computeren als hobby.. En tijd voor een vriendin maak ik echt wel! Het probleem begint alleen als de vriendin zelf geen reet te doen heeft door de week (zoals m'n ex), die begint zich dan te ergeren.
    pi_35279015
    quote:
    Op vrijdag 17 februari 2006 13:20 schreef Carda het volgende:
    Precies, ik doe aan voetbal, fitness (samen 3 dagen in de week vaak) EN ik heb computeren als hobby.. En tijd voor een vriendin maak ik echt wel! Het probleem begint alleen als de vriendin zelf geen reet te doen heeft door de week (zoals m'n ex), die begint zich dan te ergeren.
    ergert het jou dat zij niks met haar tijd doet?
    pi_35279096
    quote:
    Op maandag 20 februari 2006 08:46 schreef Manono het volgende:

[..]

ergert het jou dat zij niks met haar tijd doet?
    Ik denk dat het probleem vooral is dat ze dan continu om aandacht vraagt.
    "Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
    pi_35281049
    quote:
    Op maandag 20 februari 2006 08:53 schreef Frezer het volgende:
    hm vind zelf een persoon zonder interesses onaantrekkelijk, doe dan maar liever te veel hobbies
    pi_35281655
    quote:
    Op maandag 20 februari 2006 08:53 schreef Frezer het volgende:

[..]

Precies! Omdat ze niks te doen heeft krijgt ze te weinig aandacht.
    pi_35281708
    Ik ben zondag weer eens mee geweest naar de irritante hobby van mijn geliefde: RC racen.

Ik heb gecheerlead en hij is 2e van het seizoen geworden, terwijl het pas kort doet. En ikw as best trots
      maandag 20 februari 2006 @ 11:56:02 #118
    21089 VaLkyRie
    tot de schijt ons doodt!
    pi_35282982
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 00:52 schreef miss_sly het volgende:
    Zolang niet werkelijk alle tijd op gaat aan de hobby en er geen tijd overblijft voor ons samen, maakt het mij niet uit. Sterker nog, ik vind het fijn dat mijn vriend ook zijn eigen dingen heeft en doet. Allebei tijd voor jezelf is belangrijk en een hobby is daarvoor een goede manier.

Ik ben zelf een hele tijd behoorlijk into Quake 2 geweest. Als ik thuis kwam, ging ik gamen, zat in een clan, speelde wars, deed mee met toernooien, was daar ook observer en dergelijke. Dat alles natuurlijk tot diep in de nacht. Mijn toenmalige vriend vond dat niets, er ging echt te veel tijd in zitten, vond hij
    Hoe vet, ik heb zelf ook jaren quake 2 gespeeld!
    Speelde je clan ook via Clanbase by any chance?
    Was een mooi spel en een mooie hobby

Nu veel bezig met muziek, mijn ex vond het niet altijd even fijn als ik weer een paar uur achter de draaitafels stond, maar ach, zij had niet echt een hobby dus het was weleens fijn om lekker voor jezelf bezig te zijn.
    Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
    pi_35283241
    quote:
    Op maandag 20 februari 2006 11:56 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Hoe vet, ik heb zelf ook jaren quake 2 gespeeld!
    Speelde je clan ook via Clanbase by any chance?
    Was een mooi spel en een mooie hobby

Nu veel bezig met muziek, mijn ex vond het niet altijd even fijn als ik weer een paar uur achter de draaitafels stond, maar ach, zij had niet echt een hobby dus het was weleens fijn om lekker voor jezelf bezig te zijn.
    Haha, Quake2, ik speelde het al voor clanbase er was
    M'n ex had vooral te maken met EvE Online. Maarja, ook al was ik daarmee gestopt het zou toch uit gaan omdat ik haar te weinig aandacht zou geven.
    pi_35283405
    *memories*
    men o men, wat ben ik blij dat ik daar vanaf ben
    * MarMar behoort tot de vrouwen die het niet waarderen kan dat gozers de helft van hun leven spenderen aan een spelletje
    Overigens ben ik denk ik degene met een "hobby" in mijn huidige relatie, alleen vind ikzelf dan weer dat met muziek bezig zijn (schrijven, zingen, gitaarspelen, wekelijkse jamsessies, hier en daar een optreden lately) op een ander level ligt dan gamen, sorry als ik hiermee mensen beledig
    Mijn muziek is een passie, deel van mij, van mijn leven.. ik zou het voor niets of niemand aan de kant zetten, maar: ik zou niet met een partner kunnen leven die daar niets van snapt, omdat het zo'n essentieel onderdeel van mezelf is. Mijn vriend maakt zelf geen muziek, maar is wel mijn grootste fan, hij is er altijd bij bij de jamsessies, dan hebben we oppas en is het ook tegelijk gewoon ons avondje uit. Als ik echt aan het schrijven ben of aan het oefenen, doe ik dat eigenlijk altijd als hij aan het werk is, hij is wel altijd de eerste die het hoort als ik weer eens wat nieuws gebrouwd heb.
    Verder is hij mijn grootste hobby
    pi_35283504
    quote:
    Op maandag 20 februari 2006 12:10 schreef MarMar het volgende:
    *memories*
    men o men, wat ben ik blij dat ik daar vanaf ben
    * MarMar behoort tot de vrouwen die het niet waarderen kan dat gozers de helft van hun leven spenderen aan een spelletje
    Overigens ben ik denk ik degene met een "hobby" in mijn huidige relatie, alleen vind ikzelf dan weer dat met muziek bezig zijn (schrijven, zingen, gitaarspelen, wekelijkse jamsessies, hier en daar een optreden lately) op een ander level ligt dan gamen, sorry als ik hiermee mensen beledig
    Mijn muziek is een passie, deel van mij, van mijn leven.. ik zou het voor niets of niemand aan de kant zetten, maar: ik zou niet met een partner kunnen leven die daar niets van snapt, omdat het zo'n essentieel onderdeel van mezelf is. Mijn vriend maakt zelf geen muziek, maar is wel mijn grootste fan, hij is er altijd bij bij de jamsessies, dan hebben we oppas en is het ook tegelijk gewoon ons avondje uit. Als ik echt aan het schrijven ben of aan het oefenen, doe ik dat eigenlijk altijd als hij aan het werk is, hij is wel altijd de eerste die het hoort als ik weer eens wat nieuws gebrouwd heb.
    Verder is hij mijn grootste hobby
    Volgens mij kan je gerust stellen dat veel mensen hetzelfde zeggen over gamen. Ik ontspan er namelijk behoorlijk door, maar ben geen hardcore gamer, maar kan wel begrijpen dat mensen zeer gesteld zijn op hun dagelijkse potje knallen.
      maandag 20 februari 2006 @ 12:16:28 #122
    21089 VaLkyRie
    tot de schijt ons doodt!
    pi_35283576
    quote]Op maandag 20 februari 2006 12:04 schreef Carda het volgende:

[..]

Haha, Quake2, ik speelde het al voor clanbase er was
    M'n ex had vooral te maken met EvE Online. Maarja, ook al was ik daarmee gestopt het zou toch uit gaan omdat ik haar te weinig aandacht zou geven.
    [/quote]

Ik ken nog een Carda van clan RW ofzo, als ik het me goed herinner Was jij dat?
    Wel lollig overigens, ik was laatst op een feest in A'dam, raakte daar aan de praat met iemand, bleken we een hele tijd bij elkaar in de clan te hebben gezeten. Toevallig mja

Ben nu wat ouder en speel nagenoeg geen spelletjes meer. Vind het soms idd kansloos als ik zie dat een gozer van pakembeet 25 al zn vrije tijd in een spelletje steekt. Kan me voorstellen dat een vriendin dat ook flink de keel uit gaat hangen als het obsessief gedrag is...
    Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
    pi_35283589
    quote:
    Op maandag 20 februari 2006 12:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Volgens mij kan je gerust stellen dat veel mensen hetzelfde zeggen over gamen. Ik ontspan er namelijk behoorlijk door, maar ben geen hardcore gamer, maar kan wel begrijpen dat mensen zeer gesteld zijn op hun dagelijkse potje knallen.
    Owja, dat snap ik wel, maar ik ben toch van mening dat zoiets meer een favoriete bezigheid is dan een deel van je identiteit.
    pi_35283684
    quote:
    Op maandag 20 februari 2006 12:16 schreef VaLkyRie het volgende:
    *knip*

Ben nu wat ouder en speel nagenoeg geen spelletjes meer. Vind het soms idd kansloos als ik zie dat een gozer van pakembeet 25 al zn vrije tijd in een spelletje steekt. Kan me voorstellen dat een vriendin dat ook flink de keel uit gaat hangen als het obsessief gedrag is...
    Owja, daar haal je iets aan idd, maakt nogal een verschil, nu (29, kind van 6 en kind op komst) of tienerleeftijd de belangen verschuiven wel "ietwat" zeg maar
      maandag 20 februari 2006 @ 13:01:18 #125
    25527 FallenAngel666
    Think of the kittens!
    pi_35285014
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 16:01 schreef voodoolady het volgende:
    Mijn vriend speelt fanatiek Mechwarrior

Meesterlijke games. Ben zelf ook een hele poos gek geweest van Mechwarrior / Battletech.
    Kan het nog steeds wel waarderen
    Signature:
    Maximaal
    4
    regels
    pi_35285302
    Vrouwen met paarden...
    echt waar het lijkt wel alsof ze allemaal slecht zijn
    Motorrijden is beter dan sex.Elke bocht een nieuw hoogtepunt.
      maandag 20 februari 2006 @ 13:13:16 #127
    50634 Houniet
    ik ruik vet lekker
    pi_35285426
    quote:
    Op maandag 20 februari 2006 13:09 schreef Cageon het volgende:
    Vrouwen met paarden...
    echt waar het lijkt wel alsof ze allemaal slecht zijn
    Cageon
    vrouwen
    Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
    Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
    pi_35287269
    quote:
    Op maandag 20 februari 2006 13:13 schreef Houniet het volgende:

[..]

Cageon
    quote:
    vrouwen

pi_35287822
    "met een goed paard dee je dan een week!"

vrouwen&paarden = eng, totally agreed!
    pi_35287892
    quote:
    Op maandag 20 februari 2006 14:30 schreef MarMar het volgende:
    "met een goed paard dee je dan een week!"

vrouwen&paarden = eng, totally agreed!
    Dank U!

Die dingen beheersen heel hun leven en het lijkt wel alsof ze allemaal een kut karakter hebben.
    Komt misschien van het leven in de manege (lees, geur)
    pi_35288048
    quote:
    Op maandag 20 februari 2006 14:32 schreef Cageon het volgende:

[..]

Dank U!

Die dingen beheersen heel hun leven en het lijkt wel alsof ze allemaal een kut karakter hebben.
    Komt misschien van het leven in de manege (lees, geur)
    * MarMar denkt eerder aan een ziekelijke vorm van een verkapte kinderwens

heb je ze wel eens tegen hun beesten horen praten?
    pi_35288682
    quote:
    Op maandag 20 februari 2006 14:37 schreef MarMar het volgende:

[..]

* MarMar denkt eerder aan een ziekelijke vorm van een verkapte kinderwens

heb je ze wel eens tegen hun beesten horen praten?
    Ja... pff mijn ex was/is er zo eentje

Ik heb me er zelfs enigsinds in mee laten slepen
    pi_35288857
    quote:
    Op maandag 20 februari 2006 14:56 schreef Cageon het volgende:

[..]

Ja... pff mijn ex was/is er zo eentje

Ik heb me er zelfs enigsinds in mee laten slepen
    sukkel
    ik heb trouwens zelf vroegah ook wel paard gereden, op zich leuk, beetje net als motorrijden maar dat mag niet als je >12 bent. Zelfs als kiddo vond ik de "relatie" tussen sommige meisjes en hun paard al tamelijk verneukt.
    pi_35288962
    quote:
    Op maandag 20 februari 2006 15:01 schreef MarMar het volgende:
    sukkel
    ik heb trouwens zelf vroegah ook wel paard gereden, op zich leuk, beetje net als motorrijden maar dat mag niet als je >12 bent. Zelfs als kiddo vond ik de "relatie" tussen sommige meisjes en hun paard al tamelijk verneukt.
    Ik heb ook een tijd paardgereden, doe het nog steeds graag, vind het hartstikke lieve beesten, maar sommigen mensen gaan echt ver ja. Die deden er alles voor, en waren zo enorm gehecht aan zo'n beesje dat 't mij ook niet echt gezond meer leek. Ik vroeg me dan altijd af of ze onder de mensen geen vrienden konden vinden ofzo . Maar er zijn ook heel veel vrouwen die wel normaal met paarden omgaan, of die er een hebben en er niet 24/7 aan vastgeplakt zitten, dusja.
    pi_35289093
    quote:
    Op maandag 20 februari 2006 15:01 schreef MarMar het volgende:

[..]

sukkel
    Dankje
    Motor rijden, idd
    Die luistert tenminste! Zo'n knol als die zin heeft
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')