abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 februari 2006 @ 21:05:45 #1
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_34841831
Stel je partner heeft een hobby waar jij eigenlijk enorm van baalt.
  • Dagenlang suf achter de computer hangen waardoor je denkt van: wordt nu eens actief
  • Constant experimenteel koken terwijl je eigenlijk eens verlangt naar simpelweg een bord met patat
  • Hardlopen is het helemaal waardoor jij in de avond een sagarijn naast je hebt zitten als een bepaald record weer eens niet verbroken kon worden
  • De postzegelverzameling gaat boven alles en erover ophouden is er niet bij

Wat doe je in zo’n geval? Accepteer je het als noodzakelijk kwaad? Als je met degene erover gaat praten dan bestaat de kans dat je iemand kwetst. Of er ontstaat onzekerheid. Degene krijgt het gevoel dat jezelf zijn er niet meer bij is. Althans dit kan ik me allemaal zo voorstellen.

Heb je ooit iets dergelijks meegemaakt en hoe heb je dat opgelost? Ikzelf heb dit probleem gelukkig (nog) niet.
  • Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
    Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
    pi_34842304
    Ex-vriendinnetje haar grootste passie was muziek spelen. Niets mis mee maar toch, concerten enz. ging vaak voor een hoop van mij. Met haar oefengroep ging ze twee keer per week zuipen na het repeteren, waardoor we tijdens de weekenden amper uitgingen. En ze ook nog vaak geldgebrek had waardoor ik een hoop kon betalen. Het heeft een hoop frustratie opgeleverd en ook wel de nodige ruzies. Maar goed echt om die hobby heb ik het niet uitgemaakt, al is het natuurlijk een gedeelte van het probleem.
    pi_34842494
    soms helpt je in beetje verdiepen in de hobby van de ander, word je ms zelf ook wel enthousiast.

ik heb het in ieder geval nog niet meegemaakt dat een partner een hobby had waar ik ofwel niet ook enigzins in geinteresseerd was of werd ofwel zo dominant aanwezig was dat eerst die hobby kwam en daarna een hele tijd niets, en dan ergens ik
    [i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
      dinsdag 7 februari 2006 @ 21:22:55 #4
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_34842565
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 21:16 schreef PsychoDude_666 het volgende:
    Ex-vriendinnetje haar grootste passie was muziek spelen. Niets mis mee maar toch, concerten enz. ging vaak voor een hoop van mij. Met haar oefengroep ging ze twee keer per week zuipen na het repeteren, waardoor we tijdens de weekenden amper uitgingen. En ze ook nog vaak geldgebrek had waardoor ik een hoop kon betalen. Het heeft een hoop frustratie opgeleverd en ook wel de nodige ruzies. Maar goed echt om die hobby heb ik het niet uitgemaakt, al is het natuurlijk een gedeelte van het probleem.
    Mja lijkt me niet ideaal idd. Heb je het wel eens met haar besproken?
    Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
    Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
    pi_34842586
    Jeetje zeg, wat een topic der herkenning . Mijn kerel is erg geinteresseerd in voetbal, eigenlijk in alle sporten, dan ga ik maar gewoon ff wat voor school doen, of op de pc. Ieder z'n meug.
    pi_34842617
    Mn vriendin vraagt op het moment dat ik mn gitaar pak al of ik wil ophouden..
    (Niet dat ik niet kan spelen ofzo maar ze vind het gewoon vervelend )
    ......Signature-loos......
    pi_34842718
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 21:22 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Mja lijkt me niet ideaal idd. Heb je het wel eens met haar besproken?
    Jah echt onzettend veel, maar goed echt geholpen heeft het uiteindelijk niet.
      dinsdag 7 februari 2006 @ 21:28:14 #8
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_34842789
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 21:26 schreef PsychoDude_666 het volgende:
    Jah echt onzettend veel, maar goed echt geholpen heeft het uiteindelijk niet.
    Wat waren haar argumenten om ermee door te gaan?
      dinsdag 7 februari 2006 @ 21:28:29 #9
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_34842806
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 21:23 schreef Even het volgende:
    Mn vriendin vraagt op het moment dat ik mn gitaar pak al of ik wil ophouden..
    (Niet dat ik niet kan spelen ofzo maar ze vind het gewoon vervelend )
    Fokken mag wel?
    pi_34842910
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 21:28 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Fokken mag wel?
    Ja dat dan weer wel maar dat doe ik als ze al weer thuis is hoor
    ......Signature-loos......
    pi_34843035
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 21:28 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Wat waren haar argumenten om ermee door te gaan?
    Nou met passie bedoel ik ook echt passie, haar leven draait om die muziek. Haar vrienden zijn ook allemaal mensen van die muziek. Dus daar hoefde ze van mij echt niet mee te stoppen. Kan je ook absoluut niet van iemand verlangen natuurlijk. Maar ben mezelf uiteindelijk wat egoïstischer gaan opstellen, niet alles meer betalen, ook gewoon eens m'n eigen dingen gaan doen. Tja, en toen is het een beetje spaak gelopen
    pi_34843060
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 21:30 schreef Even het volgende:

[..]

Ja dat dan weer wel maar dat doe ik als ze al weer thuis is hoor
    Samen Fok!ken, gemeenschappelijke hobby!
      dinsdag 7 februari 2006 @ 21:34:56 #13
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_34843084
    Hangt echt van de hobby af. Ik ben tegenwoordig wel zo dat ik het snel zou zeggen als het me irriteert.
    pi_34843144
    Niks. Ik respecteer mijn partner in alles wat hij doet. Ook al vind ik het minder leuk. Zolang hij er de plezier uit haalt vind ik het best.
      dinsdag 7 februari 2006 @ 21:43:48 #15
    18811 sooty
    Hab' meine Frist verlänge
    pi_34843399
    Scheiden. Eén buurvrouw van mij scheidde omdat haar man meer interesse had in het modelbootjes bouwen, dan haar. Een andere buurman vertelde me dat zijn vrouw was weggelopen omdat hij altijd onder en met auto's bezig was.
    HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
    pi_34843526
    Mijn teerbeminde speelt Warhammer. Ja lach maar ja!

Eigenlijk geen problemen mee, het is eerder een aanleiding om hem eens flink voor sneue nerd uit te maken, wat hij dan ook meteen beaamt. Het zou voor mij pas vervelend worden als je relatie er onder gaat lijden. Als in: elk weekend weg, dingen in de relatie die niet meer gebeuren omdat een hobby ALTIJD voorrang heeft enz enz.

Oja, ik heb mijn eerste Dark-elf al geschilderd in roze en zee-blauw. Prachtig vond ik hem .
    pi_34844700
    ik had er eentje die als hobbie brommel sleutelen had, opzich niet heel appart, maar wel als hij er zijn hele vrije tijd aan besteede.

en daarna zijn handen wassen kende hij nu ook niet zo heel erg goed.

In het begin dacht ik nog het is een fase het gaat wel over en zei er dus maar niets van.
    Later begon ik er steeds meer van te zeggen, zonder echte goede resultaten en daarna had ik het maar op gegeven

(we zijn overgens niet meer bij elkaar)
    We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
    Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
    pi_34846342
    V O E T B A L

Mannen die voetbalmaniakken zijn die schuw ik. Ik heb twee van die vriendjes gehad. Nooit maar dan ook nooit meer. Voetbal kijken kan nog best leuk zijn maar al dat betweterige gepraat erover, de echte kenners
      dinsdag 7 februari 2006 @ 23:08:32 #19
    91306 GF
    Kingwood
    pi_34846780
    Ik heb geen hobby waar ik ziekelijk mee bezig ben. Zij ook niet. Dus geen problemen. Ieder zijn ding. Vaak valt het te combineren. En sinds we niet samenwonen tijd zat om je eigen ding te doen. Als ik online poker, zit ze op schoot. Als ik gitaar speel, leer ik haar wat simpele dingen. Als zij de lama's kijkt kijk ik of mee of ik lig bij d'r. Voetbal vindt ze ook leuk. Gamen ook
    Unspoken words were understood
    pi_34847018
    En sinds we niet samenwonen. Jullie wonen al niet meer samen?
      dinsdag 7 februari 2006 @ 23:17:25 #21
    91306 GF
    Kingwood
    pi_34847195
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 23:13 schreef Gronings_Mopje het volgende:
    En sinds we niet samenwonen. Jullie wonen al niet meer samen?
    Nee, we wonen gewoon niet samen
    pi_34847336
    Mijn vriendin houdt nogal van reggae, en als ik ergens een schurfthekel aan heb...
    "It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
    pi_34847510
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 23:17 schreef GF het volgende:

[..]

Nee, we wonen gewoon niet samen
    Dialect? Keep it up!
      woensdag 8 februari 2006 @ 00:11:20 #24
    107105 JosvG
    Wederom nieuw icoon!
    pi_34849193
    Ik speel zo nu en dan een spelletje Magic: the Gathering (jaja, dat kaartspel ja), en mijn vriendin vind dit helemaal niks. Dus als ik dit graag doe dan laat ze me gewoon alleen met mijn vrienden, en gaat ze wel even iets anders doen. Ik heb verder niks waar ik me bij haar aan irriteer.
    With only two tools, you can fix everything:
    WD40: If something doesn't move and it should.
    Ducttape: If something moves and it shouldn't.
    pi_34849250
    quote:
    Op dinsdag 7 februari 2006 21:47 schreef marsterretje het volgende:
    Mijn teerbeminde speelt Warhammer. Ja lach maar ja!

Eigenlijk geen problemen mee, het is eerder een aanleiding om hem eens flink voor sneue nerd uit te maken, wat hij dan ook meteen beaamt. Het zou voor mij pas vervelend worden als je relatie er onder gaat lijden. Als in: elk weekend weg, dingen in de relatie die niet meer gebeuren omdat een hobby ALTIJD voorrang heeft enz enz.

Oja, ik heb mijn eerste Dark-elf al geschilderd in roze en zee-blauw. Prachtig vond ik hem .
    Een vrouw die Warhammer speelt? Bizar

-edit- Oh wacht, je hebt een vriend.
    pi_34849395
    Ik speelde een online spel: Utopia.
    Dat begreep ze niet echt
    Vrouwen kunnen gamen uberhaupt niet echt waarderen
    Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
    pi_34849423
    Vrouwen hebben vaak geen uitgesproken hobby's. Dat is meer een mannending.
    I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
    pi_34849438
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 00:17 schreef Overlast het volgende:
    Ik speelde een online spel: Utopia.
    Dat begreep ze niet echt
    Vrouwen kunnen gamen uberhaupt niet echt waarderen
    Utopia, blij dat ik daar ooit van afgekickt ben.
    pi_34849442
    Een man die alleen zichzelf als hobby ziet moet gewoon de deur uit simpel!
    pi_34849461
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 00:18 schreef nozem het volgende:
    Vrouwen hebben vaak geen uitgesproken hobby's. Dat is meer een mannending.
    correctie
    Jouw vrouwen!
    pi_34849610
    Mijn kip vindt m'n PS2 geweldig. En pas heeft ze zelf een 2e hands N64 gekocht
    pi_34849687
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 00:19 schreef Indirah het volgende:

[..]

correctie
    Jouw vrouwen!
    Nee. Dat meen ik. Compleet opgaan in een bepaalde hobby zoals postzegels verzamelen, alles van een bepaalde sport bijhouden (noem formule 1 of wielrennen), met modeltreintjes racen, aan brommers/auto's sleutelen, computerspelletjes spelen, de fileberichten bijhouden, vissen, dwerpapegaaien kweken, vliegtuigen spotten.. En dan ook werkelijk op een bezeten manier.

Dat vind ik echt een mannending. Vrouwen beperken zich vaak tot de geijkte vrouwendingen zoals bijv. 'shoppen' en houden er veel minder uitgesproken hobby's op na waar ze helemaal in opgaan.

Heeft nozem een punt?
    pi_34849791
    Nozem heeft een punt.

Ik heb wel hobbies, maar het is niet zo dat ik dagelijks er mee bezig ben.
    Maar het zijn niet echt typische vrouwenhobbies.
    Maar ik ben dan ook eigenlijk een man met een snor
    pi_34849801
    Ach, er lopen ook genoeg gestoorde wijven op deze planeet.
    pi_34849869
    En natuurlijk scheert nozem niet alle vrouwen over 1 kam. Voordat zich hier zometeen laaiende sigarenkistjesverzamelende wijven gaan melden.
    pi_34849877
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 00:19 schreef Indirah het volgende:

[..]

correctie
    Jouw vrouwen!
    Ah, vertel dan eens: wat zijn je duidelijke hobby's ?

Dus niet zoiets vaags als vrienden, winkelen, plezier, et cetera.
    pi_34849920
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 00:32 schreef nozem het volgende:
    En natuurlijk scheert nozem niet alle vrouwen over 1 kam. Voordat zich hier zometeen laaiende sigarenkistjesverzamelende wijven gaan melden.
    die komen toch wel want ze lezen geheel volgens de regel op een schandalige manier over jouw voorbehoud heen
    pi_34850104
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 00:34 schreef milagro het volgende:

[..]

die komen toch wel want ze lezen geheel volgens de regel op een schandalige manier over jouw voorbehoud heen
    Ik zou het niet weten. Ik ken geen enkele sigarenkistjesverzamelende vrouw, dus enige karakteristieke kenmerken van deze bevolkingsgroep moet ik je helaas schuldig blijven. Al staat seks met dit soort vrouwmenschen me op de een of andere manier behoorlijk tegen.
    pi_34850189
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 00:30 schreef GF het volgende:
    Ach, er lopen ook genoeg gestoorde wijven op deze planeet.
    pi_34850352
    hobby's zijn persoonlijk, en dat moet ook zo zijn. even niet op elkaars lip zitten en je eigen gang kunnen gaan. ik maak beelden, en geef les in mijn eigen werkplaats.
    hij helpt vaak mee met opruimen, de zware dingen verplaatsen, als ik werk moet hij niet komen kletsen, gewoon wegblijven.

hij heeft een voetbalteam in de zaall, ik doe de was, krijg ik ieder jaar ook geld voor,
    en dan veldvoetbal, en hardlopen, ik ga nooit kijken, wel naar alle ! feesten,
    een beetje elkaar met rust laten en helpen in zijn of haar hobby's moet kunnen.
    De Puta Madre
    pi_34850411
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 00:39 schreef nozem het volgende:

[..]

Ik zou het niet weten. Ik ken geen enkele sigarenkistjesverzamelende vrouw, dus enige karakteristieke kenmerken van deze bevolkingsgroep moet ik je helaas schuldig blijven. Al staat seks met dit soort vrouwmenschen me op de een of andere manier behoorlijk tegen.
    ik doelde meer op het vrouwgedeelte, niet op de sigarenkistjeverzamelwoede.
    vrouwen voelen zich snel aangesproken namelijk zodra je 'kritiek' levert op uuuh....vrouwen
    pi_34850479
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 00:32 schreef The_Dijkstra het volgende:

[..]

Ah, vertel dan eens: wat zijn je duidelijke hobby's ?

Dus niet zoiets vaags als vrienden, winkelen, plezier, et cetera.
    Lezen van psychologische boeken, kijken naar interessante films, internet afstruinen naar nieuws en aparte dingen, spirituele dingen, kaartleggen, praten met mensen over alles wat ons bezighoudt.
    fotobewerkingen, animaties maken, tekenen, encaustic art,
    foto's maken, schrijven.
    huisdieren
    wat wil je meer weten?
    pi_34850501
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 00:42 schreef InsertCredit het volgende:

[..]

pi_34850502
    Zolang niet werkelijk alle tijd op gaat aan de hobby en er geen tijd overblijft voor ons samen, maakt het mij niet uit. Sterker nog, ik vind het fijn dat mijn vriend ook zijn eigen dingen heeft en doet. Allebei tijd voor jezelf is belangrijk en een hobby is daarvoor een goede manier.

Ik ben zelf een hele tijd behoorlijk into Quake 2 geweest. Als ik thuis kwam, ging ik gamen, zat in een clan, speelde wars, deed mee met toernooien, was daar ook observer en dergelijke. Dat alles natuurlijk tot diep in de nacht. Mijn toenmalige vriend vond dat niets, er ging echt te veel tijd in zitten, vond hij
    And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
    The wisdom that the old can't give away
    pi_34850735
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 00:49 schreef milagro het volgende:

[..]

ik doelde meer op het vrouwgedeelte, niet op de sigarenkistjeverzamelwoede.
    vrouwen voelen zich snel aangesproken namelijk zodra je 'kritiek' levert op uuuh....vrouwen
    een geluk, of pech, als vrouwen een hobby hebben , let wel, na hun huishouden en kinderen, denken mannen dat ze er niks mee verdienen, als t eten maar op tafel staat als ze thuis komen.
    bij mannen staat hobby als lol, wat heel veel geld kost.
    bij vrouwen moet je er iets van veel geld uitslaan, pedicure, thuiskapster, nagelstudio.... noem maar op, dat mag als hobby. ze verbouwen desnoods de garage,
    rare mensen die mannen.
    De Puta Madre
      woensdag 8 februari 2006 @ 02:14:39 #46
    42636 TheSeeker_NL
    Damn fine coffee
    pi_34852256
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 00:27 schreef nozem het volgende:

[..]

Nee. Dat meen ik. Compleet opgaan in een bepaalde hobby zoals postzegels verzamelen, alles van een bepaalde sport bijhouden (noem formule 1 of wielrennen), met modeltreintjes racen, aan brommers/auto's sleutelen, computerspelletjes spelen, de fileberichten bijhouden, vissen, dwerpapegaaien kweken, vliegtuigen spotten.. En dan ook werkelijk op een bezeten manier.

Dat vind ik echt een mannending. Vrouwen beperken zich vaak tot de geijkte vrouwendingen zoals bijv. 'shoppen' en houden er veel minder uitgesproken hobby's op na waar ze helemaal in opgaan.

Heeft nozem een punt?
    nou je noemt gewoon veel mannen dingen op, er zijn denk ik ook wel vrouwen dingen zoals shoppen die je noemt..

verder nog roddelen...

what else...

oh de moeder van een vriend van mij verzameld echt allemaal eend spulletjes, hele huis staat er vol mee!
    pi_34854538
    Ik ben uber game verslaafd.
    Hoort bij mij so deal with it.
    Is overgens nooit een probleem geweest.
    Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
    Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
      woensdag 8 februari 2006 @ 08:42:12 #48
    44602 Svyatagor
    A great face for radio
    pi_34854628
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 00:27 schreef nozem het volgende:

[..]

Heeft nozem een punt?
    *eens

Mannen hebben veel meer aanleg voor monomanie. Kijk maar eens op van die obscure verzamelaarsbeurzen -oude zeekaarten, of sigarenbandjes ofzo-: het zijn vrijwel altijd mannen die het fanatiekst ermee bezig zijn. Net als bij kennisquizzen mannen vrijwel altijd winnen omdat ze absurd onnodig veel over iets totaal irrelevants weten
    On-topic: mijn vriendin speelt saxofoon, en da's niet altijd even prettig om naast te zitten. Then again, ik speel gitaar en piano en zit uren te kloten met allerlei homestudio-programmaatjes op de pc. Ieder z'n meug.

[ Bericht 2% gewijzigd door Svyatagor op 08-02-2006 08:55:14 ]
    We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
    Check mijn band Glorybox
      woensdag 8 februari 2006 @ 08:50:20 #49
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_34854737
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 08:34 schreef het.ismij het volgende:
    Hoort bij mij so deal with it.
    Mja je kunt natuurlijk wel afvragen of jouw levenstijl te combineren valt met een relatie
    pi_34855206
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 08:50 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Mja je kunt natuurlijk wel afvragen of jouw levenstijl te combineren valt met een relatie
    makkelijk,
    En zijn alleen bepaalde momenten dat ik MOET spelen (ivm met wedstrijden )
    Verder speel k meestal als de rest al slaapt.
    Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
    Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')