Oh ja, bij mij wilden ze Cas op de babyzaal leggen, zodat deze hypere verser babymoeder wat kon slapen, écht niet!! No way!! Als ze hem kwamen halen voor een schone luier huppelde ik er zelfs achteraan!! MIJN!!quote:Op zondag 12 februari 2006 11:27 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Dat is wel waar ja!
Maar dan nog lijkt dat me prettiger dan in het ziekenhuis waar je gescheiden word van je kind omdat 'ze' dat nodig vinden...
Maar ja... Dat zeg ik nu...Als ik jouw verhaal zo lees denk ik daar dan wel anders over.
Aan de ene kant vond ik het heel fijn om lekker met z'n drietjes te zijn de 1e nacht maar ik vond het ook wel eng. Ben bevallen om 8.45, de kraam ging om 14.00 uur weg en dan sta je er toch echt helemaal alleen voor, best eng want dan moet je het helemaal alleen doen terwijl je eigenlijk nog helemaal niets weet, maar op de een of andere manier heb je een oerinstinct en gaat het hartstikke goed.quote:Op zondag 12 februari 2006 11:07 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Idd!
Dat is ook waarom ik iig zelf graag thuis zou willen bevallen. Het lijkt me zo knus om dan 's nachts (ja, op de een of andere manier hoort bevallen 's nachts) als de VK en de kraamverzorgster weg zijn met z'n 3-tjes samen te zijn zonder pottekijkers enzo.
Of is dat een romantisch beeld dat ik beter maar gewoon kan vergeten? Zijn daar ook kleine lettertjes bij?
dat was mij wel verteld door de kraam... Ik had een grote maatbeker staan...quote:Op zondag 12 februari 2006 13:27 schreef E.T. het volgende:
Wat ook niemand je van te voren vertelt is dat je na de bevalling nog moet spoelen met water nadat je hebt geplast.
quote:Onze Lieve Vrouwe Gasthuis (kraamafdeling), Amsterdam 2000
Universitair Medisch Centrum St. Radboud (kraamafdeling), Nijmegen 2002
Saxenburgh Groep, Ropcke Zweers Ziekenhuis (kraam- en kinderafdeling), Hardenberg 2002
Rijnstate Ziekenhuis (kraamafdeling), Arnhem 2002
lJsselland Ziekenhuis (kraam- en kinderafdeling), Capelle aan den lJssel 2004
Mesos Medisch Centrum, locatie Oudenrijn (kraam- en kinderafdeling), Utrecht 2004
Leids Universitair Medisch Centrum (kraamafdeling), Leiden 2004
Universitair Medisch Centrum Groningen (kraamafdeling), Groningen 2004
Ziekenhuis Zevenaar (kraamafdeling), Zevenaar 2005
En ik zou zweren dat jij toch wel de enige was die ALLE kleine lettertjes had gelezenquote:Op zondag 12 februari 2006 16:05 schreef poemojn het volgende:
Myrthe moest naar de slaapzaal, helaas.Een evt volgende keer zoek ik dus wel een ziekenhuis uit waar ze gewoon de baby bij de moeder laten, en ook de moeder zelf dus de nachtvoedingen laten geven (nu hebben ze notabene een flesje gegeven 's nachts
). Er zijn alleen nog niet zoveel ziekenhuizen die dat gegarandeerd doen
In het ziekenhuis waar ik meehielp op de verloskamers mocht de moeder de eerste nacht sowieso de hele nacht bij haar kind blijven.quote:Op zondag 12 februari 2006 10:50 schreef Moonah het volgende:
Ja logisch! Ik vind het ook echt suf dat dat niet mag.
Leuk verhaal trouwens.![]()
Precies hetzelfde hebben ze mij ook geflikt. Was in het MST in Enschede.quote:Op zondag 12 februari 2006 16:14 schreef poemojn het volgende:
De verpleegkundigen kwamen zelf met de regel dat baby's 's nachts naar de babykamer gingen (zwaar ouderwets) maar dat ze ze 's nachts langsbrachten voor de voedingen... wat ze dus niet deden, een flesje vonden ze makkelijker. Dus ik ben nu wel goed gewaarschuwd.
jij weet dat dan weer veel duidelijker uit te leggenquote:Op zondag 12 februari 2006 16:28 schreef poemojn het volgende:
Cupje/bijvoeding is juist beter van niet. Een verzadigde baby heeft minder zin in moedermelk (en dus heb je minder mogelijkheden om te oefenen met aanleggen ed), terwijl colostrum (de eerste melk) juist heel erg belangrijk is. Cupje is wel beter dan een flesje ivm kans op tepel-speenverwarring. En je loopt kans het zelfvertrouwen vd moeder mbt borstvoeding te ondermijnen wanneer je bijvoeding geeft, waardoor de kans op mislukken vd borstvoeding groter is.
MST enschede is gewoon ronduit een KUT zkh en nee ik ga het niet censurerenquote:Op zondag 12 februari 2006 16:53 schreef MaLo het volgende:
[..]
Precies hetzelfde hebben ze mij ook geflikt. Was in het MST in Enschede.
Dit overkomt mij bij een eventuele tweede ook niet weer. Er was mij gezegd dat ze mijn dochter langs zouden brengen voor een voeding, maar 's ochtends zeiden ze dat ze haar een flesje hadden gedaan "omdat ik net sliep". Ik heb de hele nacht geen oog dichtgedaan dus dat lijkt me sterk.
Bij een tweede zou ik een stuk mondiger zijn, ik heb het bij Femke allemaal maar over me heen laten komen omdat ik dacht dat zij het allemaal wel beter zouden weten.
Amber is wel, zonder onze toestemming, bijgevoedquote:Op zondag 12 februari 2006 16:28 schreef poemojn het volgende:
Geweldig LadySmaar dat ga ik als 't eens zover is wel uitgebreid uitzoeken ook
Haha! Dat deden ze bij mij ook, twee van die lappen, en dan in een netbroekje. Tel daar die lege zak die op je buik hangt bij (vertelt ook geen hond je, dat die buik niet miraculeus terugspringt), en je begint je eerste kraamtranen te storten.quote:Op zondag 12 februari 2006 23:00 schreef Githa het volgende:Dutchie, kun je nagaan de kraamzorg raden me aan om 2 van die lappen per keer te gebruiken. Ik wist niet waar ik ze laten moest
Ja dat is ook zo poemojn, ze raadden het mij juist af om always of libresse te gebruiken. Ik kocht later van die goedkope pakken van 0,42 cent ofzo, dat waren de enige waar nog niet zo'n laagje op zit.quote:Op zondag 12 februari 2006 23:07 schreef poemojn het volgende:
Ik moest 3 per keer van henmaar had het ook wel lang nodig
week of 9/10 als ik 't goed heb..
Als je gewoon maandverband gebruikt is een goedkoop merk toch beter? Vreemd dat 't ziekenhuis always gaf, ik dacht dat dat een plastic laagje heeft waardoor het eerder broeit dus eerder infecties?
Lief Tinkepinkquote:Op zondag 12 februari 2006 20:42 schreef Tinkepink het volgende:
Het leukste vind ik nog om met mijn kinderen onderweg te zijn. We reizen graag en als ik dan met de bus ergens in Frankrijk rondrij en ik kijk in mijn spiegeltje om te kijken hoe het met de mini's gaat en ik zie dan hoe ze hand in hand in slaap zijn gevallen of met stralende ogen naar buiten kijken, dan ben ik zo gelukkig. Dat had ik nooit verwacht!
quote:Op zondag 12 februari 2006 19:19 schreef Mwanatabu het volgende:
Ook zou het handig geweest zijn als er uitgelegd was hoe dat kutkloteklereklapbed werkte.
Don't get me startedquote:Op zondag 12 februari 2006 23:15 schreef Brighteyes het volgende:
* Brighteyes weet nu al dat ik dit topic mee ga nemen in de OUD verkiezingen aan het eind van het jaar (als die er komen).Heerlijk eerlijk!
Was niet mijn schuldquote:Op zondag 12 februari 2006 23:14 schreef Leah het volgende:
-edit- Ik zie het al, de tandarts. Als jij edit terwijl ik schrijf wordt het wel een hele vreemde discussie
.
Nou ja, wat ik net in het rammeltopic zei: 'Ik denk regelmatig Holy Shit!quote:Op zondag 12 februari 2006 23:19 schreef Leah het volgende:
Don't get me started. Bij alles wat ik post denk ik trouwens aan de vrouwen die dit ook lezen, en bijna gaan bevallen.. Aan de ene kant had ik dit graag allemaal willen weten voordat ik zelf beviel, aan de andere kant was dat weer heel erg slecht geweest voor de toch al aanwezige bevallingsstress.
Dat had m'n vriendinnetje ook! Ik vond het er wel heel lief uit zien!quote:Op zondag 12 februari 2006 23:18 schreef Igraine het volgende:
Oh ja en ik had na m'n bevalling allemaal hele kleine rode spikkeltjes in m'n gezicht...Echt heel m'n kop zat onder de gesprongen adertjes...
Dus dames, niet op je hoofd persen...!![]()
Ik maakte me echt een beetje zorgen dat dat zo zou blijven, maar na een weekje ofzo was het weer weggetrokken....
Ik kreeg bij beide zwangerschappen echt enorme couperose in mijn gezicht. Dat gaat dus niet vanzelf meer wegquote:Op zondag 12 februari 2006 23:18 schreef Igraine het volgende:
Oh ja en ik had na m'n bevalling allemaal hele kleine rode spikkeltjes in m'n gezicht...Echt heel m'n kop zat onder de gesprongen adertjes...
Dus dames, niet op je hoofd persen...!![]()
Ik maakte me echt een beetje zorgen dat dat zo zou blijven, maar na een weekje ofzo was het weer weggetrokken....
Oh ja, erg hè? Ik heb van Freek eerst een week in het ziekenhuis gelegen, en ze hadden me fijn direct naast de verloskamers gelegd.. En dan moet je dus nog...quote:Op zondag 12 februari 2006 23:23 schreef Luchtbel het volgende:
Wat ik ook echt anders had verwacht is dat je in het ziekenhuis dus echt andere mensen 'hoort' bevallen. Erger, hier zijn er kamers waarbij je de badkamer moet delen. Ik vond dat echt verschikkelijk dat je daar lag en continu (het was druk en het duurde 'even') gewoon hoorde gillen
Sowieso dat gillenquote:Op zondag 12 februari 2006 23:25 schreef Leah het volgende:
[..]
Oh ja, erg hè? Ik heb van Freek eerst een week in het ziekenhuis gelegen, en ze hadden me fijn direct naast de verloskamers gelegd.. En dan moet je dus nog...
quote:Op zondag 12 februari 2006 23:20 schreef poemojn het volgende:
Dat IJsselland-ziekenhuis heeft trouwens babybedjes die aan het bed vd moeder vastgeklikt kunnen worden. Is vooral voor vrouwen die een keizersnee krijgen, zodat de baby op een apart deel bij hen in bed ligt en ze 'm makkelijker zelf kunnen pakken. Maar ik had dat ook wel graag willen hebben; door 't bloedverlies was ik erg slap en kon ik nauwelijks Myrthe uit haar wiegje tillen als ze weer begon te huilen. /edit Is dus een clip-on-crib, zie deze site
Grappig genoeg stond ik dus vol verbazing te kijken van "Hee, geen vetschort!". Mijn buik was een beetje puntig en na 2 dagen was het weg. Ik dacht bij de tweede (ietsjes grotere buik) van: Nu ben ik vast aann de beurt. Maar nee, weer na een paar dagen wegggg.quote:Op zondag 12 februari 2006 23:07 schreef Leah het volgende:
[..]
Haha! Dat deden ze bij mij ook, twee van die lappen, en dan in een netbroekje. Tel daar die lege zak die op je buik hangt bij (vertelt ook geen hond je, dat die buik niet miraculeus terugspringt), en je begint je eerste kraamtranen te storten.
Oh ja, ik ging van een A naar een dikke vette D. Ik had echt van die lolo's onder mijn kin hangen, geen gezicht met mijn postuur (A kan nog net, zeg maar). En dan overal van die dikke blauwe aders overheen.quote:Op zondag 12 februari 2006 23:11 schreef Githa het volgende:
Mijn cupmaat was tijdens de zwangerschap zo dramatisch vergroot dat ik opgelucht was dat het einde was aangebroken...en toen begon de stuwing![]()
Maar ik zou het allemaal zo weer doorstaan hoor![]()
ik heb liever nog een bevalling als dat ik naar de tandarts moet![]()
Joh, die was ik ook vergetenquote:Op zondag 12 februari 2006 23:06 schreef Githa het volgende:jah, die gaasbroekjes ....ik was ze bijna vergeten!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |