Ja dat is ook zo poemojn, ze raadden het mij juist af om always of libresse te gebruiken. Ik kocht later van die goedkope pakken van 0,42 cent ofzo, dat waren de enige waar nog niet zo'n laagje op zit.quote:Op zondag 12 februari 2006 23:07 schreef poemojn het volgende:
Ik moest 3 per keer van henmaar had het ook wel lang nodig
week of 9/10 als ik 't goed heb..
Als je gewoon maandverband gebruikt is een goedkoop merk toch beter? Vreemd dat 't ziekenhuis always gaf, ik dacht dat dat een plastic laagje heeft waardoor het eerder broeit dus eerder infecties?
Lief Tinkepinkquote:Op zondag 12 februari 2006 20:42 schreef Tinkepink het volgende:
Het leukste vind ik nog om met mijn kinderen onderweg te zijn. We reizen graag en als ik dan met de bus ergens in Frankrijk rondrij en ik kijk in mijn spiegeltje om te kijken hoe het met de mini's gaat en ik zie dan hoe ze hand in hand in slaap zijn gevallen of met stralende ogen naar buiten kijken, dan ben ik zo gelukkig. Dat had ik nooit verwacht!
quote:Op zondag 12 februari 2006 19:19 schreef Mwanatabu het volgende:
Ook zou het handig geweest zijn als er uitgelegd was hoe dat kutkloteklereklapbed werkte.
Don't get me startedquote:Op zondag 12 februari 2006 23:15 schreef Brighteyes het volgende:
* Brighteyes weet nu al dat ik dit topic mee ga nemen in de OUD verkiezingen aan het eind van het jaar (als die er komen).Heerlijk eerlijk!
Was niet mijn schuldquote:Op zondag 12 februari 2006 23:14 schreef Leah het volgende:
-edit- Ik zie het al, de tandarts. Als jij edit terwijl ik schrijf wordt het wel een hele vreemde discussie
.
Nou ja, wat ik net in het rammeltopic zei: 'Ik denk regelmatig Holy Shit!quote:Op zondag 12 februari 2006 23:19 schreef Leah het volgende:
Don't get me started. Bij alles wat ik post denk ik trouwens aan de vrouwen die dit ook lezen, en bijna gaan bevallen.. Aan de ene kant had ik dit graag allemaal willen weten voordat ik zelf beviel, aan de andere kant was dat weer heel erg slecht geweest voor de toch al aanwezige bevallingsstress.
Dat had m'n vriendinnetje ook! Ik vond het er wel heel lief uit zien!quote:Op zondag 12 februari 2006 23:18 schreef Igraine het volgende:
Oh ja en ik had na m'n bevalling allemaal hele kleine rode spikkeltjes in m'n gezicht...Echt heel m'n kop zat onder de gesprongen adertjes...
Dus dames, niet op je hoofd persen...!![]()
Ik maakte me echt een beetje zorgen dat dat zo zou blijven, maar na een weekje ofzo was het weer weggetrokken....
Ik kreeg bij beide zwangerschappen echt enorme couperose in mijn gezicht. Dat gaat dus niet vanzelf meer wegquote:Op zondag 12 februari 2006 23:18 schreef Igraine het volgende:
Oh ja en ik had na m'n bevalling allemaal hele kleine rode spikkeltjes in m'n gezicht...Echt heel m'n kop zat onder de gesprongen adertjes...
Dus dames, niet op je hoofd persen...!![]()
Ik maakte me echt een beetje zorgen dat dat zo zou blijven, maar na een weekje ofzo was het weer weggetrokken....
Oh ja, erg hè? Ik heb van Freek eerst een week in het ziekenhuis gelegen, en ze hadden me fijn direct naast de verloskamers gelegd.. En dan moet je dus nog...quote:Op zondag 12 februari 2006 23:23 schreef Luchtbel het volgende:
Wat ik ook echt anders had verwacht is dat je in het ziekenhuis dus echt andere mensen 'hoort' bevallen. Erger, hier zijn er kamers waarbij je de badkamer moet delen. Ik vond dat echt verschikkelijk dat je daar lag en continu (het was druk en het duurde 'even') gewoon hoorde gillen
Sowieso dat gillenquote:Op zondag 12 februari 2006 23:25 schreef Leah het volgende:
[..]
Oh ja, erg hè? Ik heb van Freek eerst een week in het ziekenhuis gelegen, en ze hadden me fijn direct naast de verloskamers gelegd.. En dan moet je dus nog...
quote:Op zondag 12 februari 2006 23:20 schreef poemojn het volgende:
Dat IJsselland-ziekenhuis heeft trouwens babybedjes die aan het bed vd moeder vastgeklikt kunnen worden. Is vooral voor vrouwen die een keizersnee krijgen, zodat de baby op een apart deel bij hen in bed ligt en ze 'm makkelijker zelf kunnen pakken. Maar ik had dat ook wel graag willen hebben; door 't bloedverlies was ik erg slap en kon ik nauwelijks Myrthe uit haar wiegje tillen als ze weer begon te huilen. /edit Is dus een clip-on-crib, zie deze site
Grappig genoeg stond ik dus vol verbazing te kijken van "Hee, geen vetschort!". Mijn buik was een beetje puntig en na 2 dagen was het weg. Ik dacht bij de tweede (ietsjes grotere buik) van: Nu ben ik vast aann de beurt. Maar nee, weer na een paar dagen wegggg.quote:Op zondag 12 februari 2006 23:07 schreef Leah het volgende:
[..]
Haha! Dat deden ze bij mij ook, twee van die lappen, en dan in een netbroekje. Tel daar die lege zak die op je buik hangt bij (vertelt ook geen hond je, dat die buik niet miraculeus terugspringt), en je begint je eerste kraamtranen te storten.
Oh ja, ik ging van een A naar een dikke vette D. Ik had echt van die lolo's onder mijn kin hangen, geen gezicht met mijn postuur (A kan nog net, zeg maar). En dan overal van die dikke blauwe aders overheen.quote:Op zondag 12 februari 2006 23:11 schreef Githa het volgende:
Mijn cupmaat was tijdens de zwangerschap zo dramatisch vergroot dat ik opgelucht was dat het einde was aangebroken...en toen begon de stuwing![]()
Maar ik zou het allemaal zo weer doorstaan hoor![]()
ik heb liever nog een bevalling als dat ik naar de tandarts moet![]()
Joh, die was ik ook vergetenquote:Op zondag 12 februari 2006 23:06 schreef Githa het volgende:jah, die gaasbroekjes ....ik was ze bijna vergeten!
quote:Op maandag 13 februari 2006 08:21 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik had ook van dat hormoon dat het toeschieten van de melk regelde een paar seconden een enorm agressief-neerslachtig gevoel. Dan zat ik het journaal te kijken en dacht ik ineens: "Die Marga van Praag mag ook wel een nekschot!". SPLET.
Die aders zijn bij mij nooit meer helemaal weggegaanquote:Op maandag 13 februari 2006 08:21 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Oh ja, ik ging van een A naar een dikke vette D. Ik had echt van die lolo's onder mijn kin hangen, geen gezicht met mijn postuur (A kan nog net, zeg maar). En dan overal van die dikke blauwe aders overheen.
Hier trouwens geen gillende medebarenden opgemerkt hoor (de goden zij dank).
Nog een paar kleine lettertjes trous: dat je op de meest onverwacht momenten voor lul staat omdat je even aan je kind dénkt, er een kindje huilt met een huiltje dat op dat van jouw kind lijkt en...SPLET, je t-shirt onder de melk.
Ik had ook van dat hormoon dat het toeschieten van de melk regelde een paar seconden een enorm agressief-neerslachtig gevoel. Dan zat ik het journaal te kijken en dacht ik ineens: "Die Marga van Praag mag ook wel een nekschot!". SPLET.
Op een gegeven moment leerde ik het herkennen. De zwangerschapsgymjuf heeft het nog voor me opgezocht, en het kan idd een bij-effect zijn van dat hormoon.
Woeha, dat je nou net zó iemand moet zienquote:Op maandag 13 februari 2006 08:44 schreef Lois het volgende:
Hahhahaa splet![]()
![]()
![]()
Ik kwam 's morgens in het ziekenhuis aan met gebroken vliezen, om te bevallen van Eva. Zag ik een mevrouw, pas bevallen, de verloskamers uitstrompelen... helemaal wijdbeens, hand op flubberende buik, knalrode ogen van het persen en die mompelde "nou, heel veel succes straks" op een zwaar sarcastische toon.
Toen wilde ik niet meer..Ik dacht echt "holy shit! ik dacht dat je beter ging lopen als je eenmaal die baby kwijt was uit je bekken"
![]()
Ik had al die dingen graag van tevoren willen weten, dan heb je een veel realistischer beeld van het hele gebeuren.quote:Op zondag 12 februari 2006 23:19 schreef Leah het volgende:
[..]
Don't get me started. Bij alles wat ik post denk ik trouwens aan de vrouwen die dit ook lezen, en bijna gaan bevallen.. Aan de ene kant had ik dit graag allemaal willen weten voordat ik zelf beviel, aan de andere kant was dat weer heel erg slecht geweest voor de toch al aanwezige bevallingsstress.
Dat kan je zelf, door een borstvoedingscursus te volgen. Er zitten op die cursussen ook vrouwen die hun 5e kind krijgen en het alsnog gaan proberen.quote:Op maandag 13 februari 2006 08:51 schreef Cleetje het volgende:
Ik vind dat ze je veel meer moeten voorbereinden op Borstvoeding, ze hebben mij er echt helemaal niks over verteld, was in de veronderstelling dat dit allemaal vanzelf zou gaan, niet dus, wat een ellende.
Bij een eventuele derde, durf ik het niet meer aan (bij de tweede ook al niet meer)![]()
Daar wist ik het bestaan niet eens vanaf!!quote:Op maandag 13 februari 2006 09:02 schreef nebelung het volgende:
[..]
Dat kan je zelf, door een borstvoedingscursus te volgen. Er zitten op die cursussen ook vrouwen die hun 5e kind krijgen en het alsnog gaan proberen.
Overigens: dat 'splet, nekschot' heb ik zo'n beetje mijn hele zwangerschap gehad![]()
En om dat soort nonsens te voorkomen is die borstvoedingscursus ook aan te raden, Cleetje!quote:Op maandag 13 februari 2006 09:32 schreef Faja-Lobi het volgende:
Wat ze mij vergeten waren te vertellen is dat je niet in kleermakerszit moet gaan zitten als je beneden gehecht bent. Bij mij zijn hierdoor 2 hechtingen los gegaan en is het beneden niet helemaal aan elkaar gegroeid. En ik zat in kleermakerszit vele malen lekkerder dan met mijn benen bij elkaar. Dat deed veel meer pijn.
En wat me ook niet is verteld is dat je de borstvoeding langzaam af moet bouwen. Ik had geen melk meer maar eerder water wat er uit kwam. En mijn moeder zei dat ik in 1 keer moest stoppen, dan zou het indrogen. Na een hele nacht en dag niet kolven zat ik zo wat tegen het plafond aan van de pijn aan mijn borsten (stuwing) en belde uit pure wanhoop de dokter die zei dat ik gewoon moest afkolven om de druk te verminderen.
quote:Op maandag 13 februari 2006 12:02 schreef Mammietje het volgende:
WahahahaDoe het nog net niet in mijn broek van het lachen hier!
![]()
Wat een geweldig topic: feest van herkenning!![]()
Vooral die verbandbroekjes met 3 (jaja; het kan altijd gekker!) van die matrassen er in en die pens na de bevalling waarbij het lijkt alsof je er stiekem nog een kindje in bewaard hebt! Heb nog 3 weken positiebroeken moeten dragen omdat er niets anders paste!![]()
Zelf pieste ik -op aanraden van de kraamvrouw) lekker onder de douche met de douchekop er op en dat beviel me zo goed dat ik dat bleef doen. Poepen had ik de eerste 4 dagen nog niet gedaan, zag dat ook helemaal niet zitten en had zoiets van 'het glijdt er vanzelf wel uit en anders maar niet', om er voor te persen was ik niet van plan! Dezelfde kraamvrouw (zéér sjieke tante!) wilde na een paar dagen dat ik toch 'gewoon' naar de wc zou gaan i.p.v. onder de douche want; "Je zal toch ook een keer moeten poepen". Je had haar gezicht moeten zien toen ik zei: "Dan prak ik het wel door het putje heen!"![]()
![]()
![]()
Kheb het ook niet gehoord.... ze kwamen denk ik niet boven mijn vocabulaire uitquote:Op zondag 12 februari 2006 23:41 schreef poemojn het volgende:
Voor de zwangeren hier: ik heb geen gegil gehoord hoordus 't kan ook in dat opzicht best meevallen allemaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |