Ohw, wat ben ik blij dat ik niet de enige ben die hier af en toe last van heeft, die van mij zijn nu 6 en 8 en af en toe kan ik ze wel schieten(achter het behang plakken is dan echt een understatement)quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:49 schreef Belana het volgende:
Ik dacht altijd dat een baby vermoeiend zou zijn, maar mijn 2 jarige pitbullpeuter is dat veel meer
Ik wist niet dat je af en toe een hekel aan je eigen kind kon hebben, maar dat is dus wel zo.
Gelukkig maken veel andere dingen het dan wel weer goed, zoals de onverwoestbare liefde bv
Groot gelijk Ireth, iedereen beleefd het op zijn eigen manier en je uitleg is perfect, snap niet dat mensen dit niet kunne begrijpenquote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:05 schreef Ireth het volgende:
. F*ck op allemaal, mijn zwangerschap en mag ik die beleven qua emoties zoals ik dat wil ja!![]()
Dat lijkt me idd zo raar. Dat je met dit kindje dan kan en mag doen wat je wil, want ze is van jou. Niet meer iemand aan hoeven te kijken van 'Mag het?'.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:24 schreef Fuente het volgende:
Wat ik in de eerste week ook zo typisch vond was dat ik niet wist wat ik met Sara moest. Voorbeeldje, manlief pakte haar uit haar wiegje om even lekker te knuffelen, en dan vroeg ik: "moet je dat niet even aan de kraamverz. vragen of dat wel mag?"
DUH, het is ons kindje![]()
Dat is wel heel jammer en verdrietig. Maar ik kan me die onzekerheid en daardoor afhankelijke houding wel voorstellen. Ten slotte hebben zij ervoor geleerd denk je dan toch?quote:Of, de eerste borstvoeding gaven wij altijd als de kraamhulp er was. Nou hadden wij echt een trut van een kraamverzorgster, kwam standaard te laat, waardoor Sara dus 1 keer vanaf 7 uur tot 8:45 heeft gehuild ( ze zou er om 8 uur zijn), ze had honger, maar ik durfde haar niet aan te leggen want ik wist niet of dat wel mocht...Vind het nu nog erg dat ik alles aannam van de kraamverzorgster en dat ik niet mijn eigen gevoel volgde...
Geweldige lijst! Alleen van dat lelijk....dat zag ik dus wel!!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:21 schreef Mwanatabu het volgende:
Wat ze je niet vertellen:
-dat je je tepels bij willekeurig welke beweging van je lichaam gebruikt
-dat spruw iets is wat op je tepels kan zitten en AUW doet
-dat je van pijn door een zakdoek heen kauwend kan zitten voeden door bovengenoemde spruw
-dat slaapgebrek een martelmethode is
-dat je trots kan zijn op iets banaals als een poepluier
-dat je dat gegil van je baby dus niet kunt negeren
-dat die roze wolk soms de tyfus kan krijgen
-dat je weliswaar op het moment niet ziet dat je kind stuitend lelijk is, maar wel degelijk hoort hoe je zus onopvallend probeert te fluisteren tegen je vader "blijft dat hoofd zo?"
-dat het je op het moment supreme geen klap kan schelen wie er allemaal naar jouw kont staat te kijken en erin staat te knippen, voelen en injecteren
hihihiquote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:23 schreef Isabeau het volgende:
Mijn vroegere buurvrouw was kraamverzorgster en dat vond ik zo'n kenauZei ze een keertje dat ze wel bij mij zou komen kramen als ik ooit een kindje kreeg en ik herinner me nog dat ik toen iets te snel zei dat ik dan waarschijnlijk te ver weg zou wonen
Heb ik het verhaal al eens verteld van hoe mijn huisarts me naar huis stuurde met een borstontsteking met het advies "Tepelhoedjes, doei!" ?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:36 schreef Cleetje het volgende:
En dan de borstvoeding, die is mij ff vies tegengevallen, dat doe ik dus nooit meer!!
Het aanleggen was al een groot probleem ( altijd in de veronderstelling geweest dat dat gewoon vanzelf zou gaan) en binnen 3 weken had ik een zware borstontsteking opgelopen, die dingen waren zo hard als tennisballen cup dubbel D en pijn dat ze deden!! In combinatie met hoge koorts voelde ik me op zijn zachtst gezegd niet echt lekker, ik ben ook acuut gestopt met borstvoeding, dat mocht dus ook weer niet natuurlijk. Eerst rustig afbouwen, maar daar was ik veel te erg voor geschrokken,dat durf ik voor de rest van mn leven niet meer
Thnx ze is prima groot geworden met de fles en met de 2e heb ik het niet eens meer geprobeerd, veel te bang om dat nog een keer mee te maken
Proberen niet, ik wist echter wel dat het bij het minste gezeik schluss zou zijn. Meneertje nr. 2 echter kwam zag en overwon. Die heb ik echt in alle mogelijke houdingen gevoed zonder één kloof of wat.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:56 schreef Cleetje het volgende:
en was je niet bang om het met de 2e weer te proberen?
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:22 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Proberen niet, ik wist echter wel dat het bij het minste gezeik schluss zou zijn. Meneertje nr. 2 echter kwam zag en overwon. Die heb ik echt in alle mogelijke houdingen gevoed zonder één kloof of wat.
Oh ja, nog iets wat ze je niet vertellen: babypoep (met borstvoeding) ruikt lekker!
Ja logisch! Ik vind het ook echt suf dat dat niet mag.quote:Op zondag 12 februari 2006 08:40 schreef MaLo het volgende:
Ik ben in het ziekenhuis bevallen, rond 0:00 uur. We moesten dus in het ziekenhuis blijven. Femke sliep op de babyzaal, ik op de moederzaal. Dit vond ik helemaal niet leuk, ik had haar het liefst de hele nacht dichtbij me gehad.
Idd!quote:Op zondag 12 februari 2006 10:50 schreef Moonah het volgende:
Ja logisch! Ik vind het ook echt suf dat dat niet mag.
Leuk verhaal trouwens.![]()
Dit hoort dus écht in kleine lettertjes geschreven te worden.quote:Op zondag 12 februari 2006 11:15 schreef Luchtbel het volgende:
Ja. Je kind is net geboren, heeft honger maar is te moe om te drinken. Dus het gilt en krijst. Jij hebt net dat kind er uit gegooid, je hebt spierpijn van je tenen tot je nek en wil alleen maar slapen. Vergeet het
quote:Op zondag 12 februari 2006 11:20 schreef Luchtbel het volgende:
Nu kan het alleen nog maar meevallen toch![]()
Dat is niet overal zo hoor! Wij hadden een kraamsuite waar we met zijn 3tjes hebben mogen bivakkerenquote:Op zondag 12 februari 2006 11:27 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Dat is wel waar ja!
Maar dan nog lijkt dat me prettiger dan in het ziekenhuis waar je gescheiden word van je kind omdat 'ze' dat nodig vinden...
Maar ja... Dat zeg ik nu...Als ik jouw verhaal zo lees denk ik daar dan wel anders over.
Hou op manquote:Op zondag 12 februari 2006 11:27 schreef snoopy het volgende:
Oh ja, die spierpijn na de bevallingIk had blijkbaar zo hard in de zijkanten van het matras geknepen dat ik eeeeeeeeeeenorme spierpijn in mijn armen had. Ik begreep er de eerste paar dagen helemaak niks van
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |