abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 februari 2006 @ 11:40:43 #151
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_34992521
Oh ja, die spierpijn na de bevalling! Ik had de dag na de bevalling zo'n enorme last van mijn nek . En van mijn liezen en bovenbenen. Ik ben totaal niet lenig, en met het persen moesten mijn benen voor mijn gevoel zo idioot wijd liggen . Toen ze mij in de beugels legden, piepte ik nog: "zó wijd? Dat kán ik niet hoor!"
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  zondag 12 februari 2006 @ 12:28:52 #152
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34993808
ook hier de kleine constant bij me gehad en ik lag op een gedeelde kamer
Engaging Infinite Improbability Drive..
  † In Memoriam † zondag 12 februari 2006 @ 12:42:29 #153
7074 moussy
kuttekop
pi_34994213
quote:
Op zondag 12 februari 2006 11:27 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat is wel waar ja!
Maar dan nog lijkt dat me prettiger dan in het ziekenhuis waar je gescheiden word van je kind omdat 'ze' dat nodig vinden...
Maar ja... Dat zeg ik nu... Als ik jouw verhaal zo lees denk ik daar dan wel anders over.
Oh ja, bij mij wilden ze Cas op de babyzaal leggen, zodat deze hypere verser babymoeder wat kon slapen, écht niet!! No way!! Als ze hem kwamen halen voor een schone luier huppelde ik er zelfs achteraan!! MIJN!!

Ik wost trouwens ook niet dat je buiten de vaste maaltijden om zelf voor iets te eten moest zorgen nou ja, hier dan Rond half 21 was Cas er en ik gierde om een uur of 23 van de honger, maar ik kreeg niks! Ja, 1 beschuitje met muisjes, waar ik in mn eentje mee kon toosten op mijn verse DNA
Nou was er toevallig een nachtzuster die voorbij kwam sjezen en vroeg of ik familie was vand ie en die, ja zei ik, ineens kreeg ik 2 sneetjes brood met beelg
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zondag 12 februari 2006 @ 12:53:29 #154
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_34994608
Amber mocht in het ziekenhuis ook bij mij op de kamer blijven. Op mijn verzoek is ze wel eens meegenomen naar de babykamer, zodat ik kon slapen.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_34995863
quote:
Op zondag 12 februari 2006 11:07 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Idd!
Dat is ook waarom ik iig zelf graag thuis zou willen bevallen. Het lijkt me zo knus om dan 's nachts (ja, op de een of andere manier hoort bevallen 's nachts ) als de VK en de kraamverzorgster weg zijn met z'n 3-tjes samen te zijn zonder pottekijkers enzo. Of is dat een romantisch beeld dat ik beter maar gewoon kan vergeten? Zijn daar ook kleine lettertjes bij?
Aan de ene kant vond ik het heel fijn om lekker met z'n drietjes te zijn de 1e nacht maar ik vond het ook wel eng. Ben bevallen om 8.45, de kraam ging om 14.00 uur weg en dan sta je er toch echt helemaal alleen voor, best eng want dan moet je het helemaal alleen doen terwijl je eigenlijk nog helemaal niets weet, maar op de een of andere manier heb je een oerinstinct en gaat het hartstikke goed.

Wat ik echt verschrikkelijk vond is het plassen net na het bevallen. JEMIG wat deed dat PIJN zeg!! Ik durfde gewoon bijna niet te plassen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 12 februari 2006 @ 13:27:27 #156
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_34995998
Wat ook niemand je van te voren vertelt is dat je na de bevalling nog moet spoelen met water nadat je hebt geplast.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_34996076
Dat was ik alweer vergeten ET
Heb heel lang een fles water naast de wc gehad! Het hielp wel goed vond ik.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_34996081
quote:
Op zondag 12 februari 2006 13:27 schreef E.T. het volgende:
Wat ook niemand je van te voren vertelt is dat je na de bevalling nog moet spoelen met water nadat je hebt geplast.
dat was mij wel verteld door de kraam... Ik had een grote maatbeker staan...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 12 februari 2006 @ 13:30:21 #159
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_34996095
Oja, niet van mezelf, maar van iemand die ik ken. Die was niet bekend met het fenomeen stolsels verliezen na de bevalling. Die ging dus na de bevalling onder de douche, verliest daar iets, en krijgt spontaan hyperventilatie. Ze was haar lever verloren en zou nu doodbloeden. Lag ze daar gillend en huilend op de grond in de douche. Toegesneld personeel van het ziekenhuis hadden moeite om hun lachen in te houden toen ze doorhadden dat ze zo overstuur was omdat ze haar 'lever' in haar handen had

Stolsels horen er dus gewoon bij.. maar is niet bij iedereen bekend
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  zondag 12 februari 2006 @ 13:35:29 #160
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34996237

Ik kan me toch wel voorstellen dat je wel raar staat te kijken als je dat niet verwacht hoor, maar je lever!
  † In Memoriam † zondag 12 februari 2006 @ 13:36:06 #161
81992 Githa
pi_34996258
Ik was wel bekend met het woord stolsels, maar ik schok me rot van de grote
Ik had bij het woord 'stolsels' een beeld van bloedklontjes die hooguit 2 bij 2 cm waren en niet 20 bij 20 cm.
Ik kan het me dus best voorstellen dat het regelmatig voorkomt dat mensen daar van schrikken.
En wat een akelig gevoel was dat zeg, ik werd er toen misselijk van
pi_34996282
ok, voor de mensen die nog moeten: het is het echt wel waard hoor! Ik bedoel: je vergeet die rare dingen weer snel genoeg. Pffff.

Echt, ik wist niet dat een kind zoooooo leuk kon zijn. Hij maakt me echt elke dag wel aan het lachen en ik ben vaak zo trots op hem
pi_34996350
nou idd die stolsels... en dat de vlos op je buik gaat drukken, als die kleine eruit is, om al een groot deel van de stolsels eruit te krijgen. Ik vond het zo'n vies gevoel...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 12 februari 2006 @ 13:50:33 #164
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_34996740
Ik kreeg dus de keuze om het kind bij mij te laten slapen of op de slaapzaal. Zonder enige schuldgevoelens of twijfel heb ik voor de slaapzaal gekozen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 12 februari 2006 @ 13:55:08 #165
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_34996916
ik heb bijna geen last gehad van stolsels, maar dat zal wel zijn omdat ze het bij een ks al goed schoonmaken ofzo?

Ik had trouwens ook geen schuldgevoelens als Amber naar de slaapzaal ging. Vaak ging ze om een uur of 23 daarheen (als zo een beetje de moeder de nacht in gingen) en kreeg ik haar terug bij een voeding en dan liet ik haar ook bij me. Vaak lag ze dan op mijn borst te slapen. En zo lagen we dan ook vaak samen te slapen (alleen in zh, hoor, thuis lagen we nooit echt samen te slapen, veel te bang dat ik me omdraaide in het zh kón ik me niet een omdraaien )
  zondag 12 februari 2006 @ 15:21:21 #166
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_35000815
Hier bleef Zoë ook s'nachts bij me op de kamer, alleen haalden de nachtzusters haar weg omdat ze mijn "buren" wakker bleerde en moeders heerlijk door bleef tukken Dus lag ze de meeste nachten bij de zusterpost en werd dan s'morgens weer bij mij afgeleverd.
pi_35002417
Myrthe moest naar de slaapzaal, helaas. Een evt volgende keer zoek ik dus wel een ziekenhuis uit waar ze gewoon de baby bij de moeder laten, en ook de moeder zelf dus de nachtvoedingen laten geven (nu hebben ze notabene een flesje gegeven 's nachts ). Er zijn alleen nog niet zoveel ziekenhuizen die dat gegarandeerd doen
quote:
Onze Lieve Vrouwe Gasthuis (kraamafdeling), Amsterdam 2000
Universitair Medisch Centrum St. Radboud (kraamafdeling), Nijmegen 2002
Saxenburgh Groep, Ropcke Zweers Ziekenhuis (kraam- en kinderafdeling), Hardenberg 2002
Rijnstate Ziekenhuis (kraamafdeling), Arnhem 2002
lJsselland Ziekenhuis (kraam- en kinderafdeling), Capelle aan den lJssel 2004
Mesos Medisch Centrum, locatie Oudenrijn (kraam- en kinderafdeling), Utrecht 2004
Leids Universitair Medisch Centrum (kraamafdeling), Leiden 2004
Universitair Medisch Centrum Groningen (kraamafdeling), Groningen 2004
Ziekenhuis Zevenaar (kraamafdeling), Zevenaar 2005
pi_35002491
quote:
Op zondag 12 februari 2006 16:05 schreef poemojn het volgende:
Myrthe moest naar de slaapzaal, helaas. Een evt volgende keer zoek ik dus wel een ziekenhuis uit waar ze gewoon de baby bij de moeder laten, en ook de moeder zelf dus de nachtvoedingen laten geven (nu hebben ze notabene een flesje gegeven 's nachts ). Er zijn alleen nog niet zoveel ziekenhuizen die dat gegarandeerd doen
En ik zou zweren dat jij toch wel de enige was die ALLE kleine lettertjes had gelezen

Morris is trouwens in het eerste ziekenhuis geboren. Maar goed, ik hoefde niet te blijven.
pi_35002722
Nee, die dus niet Ik moest dus blijven (teveel bloedverlies), en het UMCG had toen nog geen borstvoedingscertificaat.. en een bevalling daar zou volgens mijn huisarts een 'meesterbed' zijn, dus met allemaal meekijkende studenten waar ik geen zin in had. Vandaar 't Martini. De verpleegkundigen kwamen zelf met de regel dat baby's 's nachts naar de babykamer gingen (zwaar ouderwets) maar dat ze ze 's nachts langsbrachten voor de voedingen... wat ze dus niet deden, een flesje vonden ze makkelijker. Dus ik ben nu wel goed gewaarschuwd.
  zondag 12 februari 2006 @ 16:19:20 #170
24188 Belana
kloon van belana
pi_35002904
hier in het ziekenhuis dus ook een babykamer, maar Liam werd netjes bij me gebracht als ie eten wilde. Blijf zeggen dat ik het juist wel prettig vond, even uitrusten na een zware bevalling.

Vind wel dat je goed moet voorbereid zijn op bv geven. weet dat je kindje 48 uur zonder kan en als je bv heel belangrijk vind hamer daar dan ook op, ze hoeven voor die tijd echt niet bijgevoed met "een cupje" (dat wilden ze mij dus aansmeren)

en nog een nadeel, wij mochten pas naar huis als Liam gegeten had echt heel idioot.
stormy waters...
sailin'
  zondag 12 februari 2006 @ 16:20:21 #171
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_35002943
hier in Lelystad kwamen ze Amber gewoon brengen voor een nachtvoeding, poemojn, dus misschien is dat goed nieuws voor een evt. volgende
pi_35002994
Ik mocht pas naar huis als ik kon plassen. Dat duurde wel een poosje want ik heb geloof ik liters zweet verloren tijdens de bevalling. Het water gutste van mijn hoofd.
  zondag 12 februari 2006 @ 16:24:24 #173
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_35003140
Een 'cupje', hoeft dat niet? Nouja, ik heb gewoon de kraamverzorgster gevolgd.
Maar voorbereid de borstvoeding ingaan is wel zo prettig. Ik wist vantevoren niks. Ik heb van mijn moeder wel een boek gekregen over borstvoeden, ookwel 'de borstvoedbijbel' genoemd. Dat ding bleef op mijn nachtkastje. Maar in mijn kleine lettertjes stond weinig over het afnemen van de melk., electrisch kolven enz.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_35003301
Cupje/bijvoeding is juist beter van niet. Een verzadigde baby heeft minder zin in moedermelk (en dus heb je minder mogelijkheden om te oefenen met aanleggen ed), terwijl colostrum (de eerste melk) juist heel erg belangrijk is. Cupje is wel beter dan een flesje ivm kans op tepel-speenverwarring. En je loopt kans het zelfvertrouwen vd moeder mbt borstvoeding te ondermijnen wanneer je bijvoeding geeft, waardoor de kans op mislukken vd borstvoeding groter is.

Geweldig LadyS maar dat ga ik als 't eens zover is wel uitgebreid uitzoeken ook

Snoopy dat had ik ook , maar dan vanwege een katheter (die ik gekregen had omdat de placenta niet kwam).
pi_35003629
quote:
Op zondag 12 februari 2006 10:50 schreef Moonah het volgende:
Ja logisch! Ik vind het ook echt suf dat dat niet mag.
Leuk verhaal trouwens.
In het ziekenhuis waar ik meehielp op de verloskamers mocht de moeder de eerste nacht sowieso de hele nacht bij haar kind blijven.

vannacht weer een zwangere vrouw die maar riep dat ze dood zou gaan en 'haal het eruit' en zo. Ze is uiteindelijk met een keizersnede bevallen, maar ik vond het zo naar klinken. Ze was helemaal in paniek, hysterisch. Arme meid. Bevallen is zo te horen meestal geen roze wolk
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')