Ik vond thuis juist 1000x zo ontspannend (ook naderhand). Zo hoef je je geen zorgen te maken over de zondvloed der lichaamssappen, het is immers je eigen sanitair dat je bezoedelt.
Ook kon ik voor geen meter slapen omdat er in de Isala Klinieken (Zwolle, Sophia) dus wél een gewoonte is om de babies bij de mama's te laten. De mijne sliep, de drie anderen hebben werkelijk non-stop geblèrd. Kunnen ze ook niets aan doen natuurlijk, maar toen ik thuiskwam na drie slapeloze nachten (nacht van de bevalling was ook niets natuurlijk) was ik gesloopt.
Oh ja, 's avonds bevallen betekent één beschuitje (schrans schrans hap slik weg) en vervolgens tot 9 uur de volgende ochtend ofzo noppes. Niet eens een glaasje water. Dat vertellen ze je ook niet: neem een ruif met eigen voer mee.
Ook zou het handig geweest zijn als er uitgelegd was hoe dat kutkloteklereklapbed werkte.
Thuis was ik 's ochtends om half zeven mama, sprong onder mijn eigen douche terwijl manlief het huis aan kant maakte en vervolgens naar de super toog om alle verboden etenswaren op te halen. Paar uur later zat ik aan de filet americain en leverworst met een boekje in bed en tussendoor te tutten met Jongste.
Plassen was vrij pijnlijk idd, maar poepen vond ik nog veel enger. Had echt de angst dat ik het zaakje uit mijn buik zou persen ofzo
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team