quote:Op zondag 5 februari 2006 18:23 schreef Thieske het volgende:
Ik zou er ook niet blij mee zijn als ik 20 minuten vast zat omdat een of andere josti geen kaartje gekocht heeft.
maar om nou aangifte gaan doen
quote:dat is weer een beetje te veel moeite voor die 20 minuten.
kut smileys.
Misschien was het wel zo'n junk, met spuiten enzo (misschien, miscchien), daar zou ik als conducteur ook geen zin in hebben, daar heb je de politie voor.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:25 schreef Ludwig het volgende:
Het is ook totaal onnodig om al die mensen te laten wachten. Kunnen ze die ene gozer niet in bedwang houden?
quote:Op zondag 5 februari 2006 18:25 schreef Ludwig het volgende:
Het is ook totaal onnodig om al die mensen te laten wachten. Kunnen ze die ene gozer niet in bedwang houden?
ja dat kan niet, daar zijn ze niet toe gemachtigd dat kan alleen de politie doen, anders gaat hij zelf mensen aan lopen klagenquote:Op zondag 5 februari 2006 18:25 schreef Ludwig het volgende:
Het is ook totaal onnodig om al die mensen te laten wachten. Kunnen ze die ene gozer niet in bedwang houden?
Iedereen in NL mag toch iemand aanhouden? Je mag alleen geen buitensporig geweld gebruiken.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja dat kan niet, daar zijn ze niet toe gemachtigd dat kan alleen de politie doen, anders gaat hij zelf mensen aan lopen klagen
Nou... een winkelier mag een klant ook tijdelijk vasthouden totdat de politie komt...quote:Op zondag 5 februari 2006 18:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja dat kan niet, daar zijn ze niet toe gemachtigd dat kan alleen de politie doen, anders gaat hij zelf mensen aan lopen klagen
Ach sla die gozer op z'n smoel en zorg ervoor dat de politie jouw gegevens niet opschrijft, zit je ook goed.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:28 schreef Oversight het volgende:
[..]
Het is niet alleen onnodig,....
Het is bij Wet verboden!
Dat klopt natuurlijk niet. Wat jij hier zegt zou betekenen dat de NS de trein bij wijze van spreken een nacht in een weiland mogen parkeren met alle passagiers erin.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:26 schreef sp3c het volgende:dit gebeurt 15 keer per dag
ik wens je veel geluk met je aanklacht want die ga je echt niet winnen, je bent vrijwillig in de trein gestapt wetende dat de deuren dicht gaan en je moet wachten tot NS personeel ze weer openmaakt.
Dan kom je hoogstwaarschijnlijk helemaal niet meer bij je afspraak.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:32 schreef luciferist het volgende:
ik zou gek worden als ik vastword gehouden als ik niks gedaan heb
ik zou als ik een afsrpaak heb zelfs een ruit inslaan :\')
mjah ik weet het niet, als die klant toch besloot weg te wandelen kun je weinig doen geloof ik ... ik zou het is moeten proberenquote:Op zondag 5 februari 2006 18:32 schreef Integrity het volgende:
[..]
Nou... een winkelier mag een klant ook tijdelijk vasthouden totdat de politie komt...
Op een lege maag kan niet gewerkt worden, dus ze hebben groot gelijk.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:33 schreef Trancelocator het volgende:
Twintig minuten is wel erg lang voor de spoorwegpolitie. Waren ze eerst frieten gaan halen?![]()
quote:Op zondag 5 februari 2006 18:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja dat kan niet, daar zijn ze niet toe gemachtigd dat kan alleen de politie doen, anders gaat hij zelf mensen aan lopen klagen
mjah in principe mag het maar je krijgt veel klachten en je verliest klanten en dat is voor een dergelijke organisatie niet helemaal geweldig natuurlijk.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:32 schreef Krush het volgende:
[..]
Dat klopt natuurlijk niet. Wat jij hier zegt zou betekenen dat de NS de trein bij wijze van spreken een nacht in een weiland mogen parkeren met alle passagiers erin.
Dat denk ik niet! Als een conducteur of machinist vind dat het niet verantwoord is om uit de trein te stappen zal je toch moeten wachten... Dit heeft gewoon met veiligheid te maken en daar is op dat moment de machinist verantwoordelijk voor en als hij het niet verantwoord vind om reizigers uit de trein te laten stappen is het bij wet absoluut niet verbodenquote:Op zondag 5 februari 2006 18:28 schreef Oversight het volgende:
[..]
Het is niet alleen onnodig,....
Het is bij Wet verboden!
nee ze hadden vertraging :')quote:Op zondag 5 februari 2006 18:33 schreef Trancelocator het volgende:
Twintig minuten is wel erg lang voor de spoorwegpolitie. Waren ze eerst frieten gaan halen?![]()
quote:Op zondag 5 februari 2006 18:32 schreef Integrity het volgende:
[..]
Nou... een winkelier mag een klant ook tijdelijk vasthouden totdat de politie komt...
quote:Op zondag 5 februari 2006 18:37 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Dat denk ik niet! Als een conducteur of machinist vind dat het niet verantwoord is om uit de trein te stappen zal je toch moeten wachten... Dit heeft gewoon met veiligheid te maken en daar is op dat moment de machinist verantwoordelijk voor en als hij het niet verantwoord vind om reizigers uit de trein te laten stappen is het bij wet absoluut niet verboden
heb jij daar zelf wel bronnen van?quote:Op zondag 5 februari 2006 18:34 schreef Oversight het volgende:
[..]
Boehahah, wát een onzin sp3c... heb je ook bronnen voor deze kennis?
Hoe het wél zit:
Conducteurs zijn allemaal buitengewoon opsporingsambtenaar, en kunnen en mogen gehel zelfstandig processen-verbaal uitschrijven, én mensen aanhouden...
Probleem is dat ze na een aanhouding te hebben gepleegd, ze verplicht zijn om de verdachte ten spoedigste over te dragen aan de spoorweg-politie, en díe zitten niet in de trein....
Waar de NS in dit geval de mist is ingegaan, is dat ze hebben besloten om alle passagiers te gijzelen, in afwachting van de komst van de spoorwegpolitie, en dát is gewoon strafbaar!
quote:Op zondag 5 februari 2006 18:40 schreef Oversight het volgende:
[..]
Wat je denkt is hierover niet relevant.
De conducteur en machinist hoeven allen maar te verklaren dat het een agressieve reiziger betrof die gevaar zou kunnen opleveren voor andere reizigers zodra de deuren open zouden gaan! Dus je kan aanklagen wat je wilt... maar je wint het nooit!!!quote:Als de conduscteur de deuren gesloten had gehouden omdat er gevaar voor de reaizigers op het perron was, had je graaopt gelijk, dan deed ie gewoon héél goed z\'n werk....
NU was er sprake van een al aangehouden verdachte IN de trein, waarop de conducteur besloot de deuren dicht te houden, om te voorkomen dat ie zou ontvluchten... en dát is voor de onschuldige reizigers in die trein voldoende om wederrechtelijke vrijheidsberoving te kunnen bewijzen.
Het is natuurlijk ook compleet onverantwoord om op een station uit de trein te stappen... Levensgevaarlijk is dat....quote:Op zondag 5 februari 2006 18:37 schreef DubzOne het volgende:
Dat denk ik niet! Als een conducteur of machinist vind dat het niet verantwoord is om uit de trein te stappen zal je toch moeten wachten... Dit heeft gewoon met veiligheid te maken en daar is op dat moment de machinist verantwoordelijk voor en als hij het niet verantwoord vind om reizigers uit de trein te laten stappen is het bij wet absoluut niet verboden
Een conducteur is een bijzonder opsporingsambtenaar. Ik weet niet of deze actie tot zijn bevoegdheden behoort, maar het zou mij niets verbazen.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:19 schreef Oversight het volgende:
Enkele reizigers hebben nu het voornemen om aangifte te doen van wederrechtelijke vrijheidsberoving, en beraden zich over het te volgen strafrechtelijke traject..
quote:Op zondag 5 februari 2006 18:46 schreef Croga het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook compleet onverantwoord om op een station uit de trein te stappen... Levensgevaarlijk is dat....
ja op beide vragen, zeker wetenquote:Op zondag 5 februari 2006 18:48 schreef RiDo78 het volgende:
[..]
Een conducteur is een bijzonder opsporingsambtenaar. Ik weet niet of deze actie tot zijn bevoegdheden behoort, maar het zou mij niets verbazen.
WvSr Art 53quote:
quote:een buitengewoon opsporingsambtenaar mag binnen een aantal wettelijke kaders optreden, hier vallen het gebruik van bepaalde vormen van lichamelijk geweld niet onder ... ze hebben dan ook geen handboeien bij zich.
quote:daarom doen ze over het algemeen de deuren dicht tot de politie komt
quote:Op zondag 5 februari 2006 18:53 schreef RiDo78 het volgende:
[..]
Dat noemt men nou sarcasme DubzOne....
Alleen was hier geen sprake van gijzeling ed, maar kan de NS zich beroepen op uitzonderlijke situatie(s) etc.. etc.. De artikelen die jij aan haalt kloppen met jouw mening, maar niet met de wet. Beetje je huiswerk doen eerst hequote:Op zondag 5 februari 2006 18:28 schreef Oversight het volgende:
[..]
Het is niet alleen onnodig,....
Het is bij Wet verboden!
quote:Op zondag 5 februari 2006 18:46 schreef DubzOne het volgende:
De conducteur en machinist hoeven allen maar te verklaren dat het een agressieve reiziger betrof die gevaar zou kunnen opleveren voor andere reizigers zodra de deuren open zouden gaan! Dus je kan aanklagen wat je wilt... maar je wint het nooit!!!
quote:Op zondag 5 februari 2006 18:58 schreef Oversight het volgende:
Er wás geen aanwijsbare reden om honderden te gijzelen in afwachting van de spoorwegpolitie...
quote:Op zondag 5 februari 2006 18:57 schreef existenz het volgende:
[..]
Alleen was hier geen sprake van gijzeling ed, maar kan de NS zich beroepen op uitzonderlijke situatie(s) etc.. etc.. De artikelen die jij aan haalt kloppen met jouw mening, maar niet met de wet. Beetje je huiswerk doen eerst he![]()
quote:Op zondag 5 februari 2006 19:02 schreef MeneerMuis het volgende:
Door deze actie liepen de treinen op dat traject een hele lang tijd erna nog steeds vertraging op.
neequote:
zolang je binnen bepaalde wettelijke kaders blijft, als de verdachte met een pistool begint te schieten mag je als conducteur niet terugschieten bijvoorbeeldquote:[..]
Gelul uit de ruimte !!
Eenieder is GERECHTIGD om een verdachte aan te houden.
Na het aanhouden van de verdachte ben je BEVOEGD om alle noodzakelijke middelen te gebruiken om de verdachte ten spoedigste over te dragen aan een opsporingsambtenaar...
als een verdachte zich verzet tegen zijn aanhouding mag je evenredig geweld gebruiken.
het ontnemen van bewegingsvrijheid werd al geregeld op het moment dat je de zin \"U bent aangehouden\" uitsprak, op dát moment heb je de verdachte al van zijn vrijheid beroofd, en mag je genoemde noodzakelijke middelen inzetten om de verdachte te kunnen overdragen.
Gebruik van handboeien na aanhouding, om recalcitrant tegen te gaan óf te voorkomen tijdens transport wordt nergens in de wet verboden.
[..]
quote:Op zondag 5 februari 2006 19:04 schreef sp3c het volgende:
zolang je binnen bepaalde wettelijke kaders blijft, als de verdachte met een pistool begint te schieten mag je als conducteur niet terugschieten bijvoorbeeld
staande houden,..niet opsluiten...quote:Op zondag 5 februari 2006 18:32 schreef Integrity het volgende:
[..]
Nou... een winkelier mag een klant ook tijdelijk vasthouden totdat de politie komt...
Als een machinist en conducteur hun handelen kunnen verantwoorden kan jij wel vinden dat er geen aanwijsbare reden was, maar dan zal je het tegenover een rechterlijke macht gewoon verliezen!quote:Op zondag 5 februari 2006 18:58 schreef Oversight het volgende:
[..]
\\\"Zou kunnen\\\" is hier sleutelwoord,....
Er wás geen aanwijsbare reden om honderden te gijzelen in afwachting van de spoorwegpolitie...
quote:
http://www.nederlandveilig.nl/bestand.asp?id=509quote:Ja, een winkelier mag een winkeldief of overvaller, die op heterdaad is betrapt, aanhouden en
vasthouden. Hierbij mag geen onnodig geweld worden gebruikt. Dit heet ook wel een ‘citizens
arrest’ of burgerarrest. Veel ondernemers schrikken hiervoor terug, uit angst voor agressie van
de verdachte of uit angst om te worden bestraft door de rechter.
Om misverstanden te voorkomen en het optreden van het winkelpersoneel te
legitimeren kunt u winkeliers adviseren om duidelijke huisregels op te stellen en
deze kenbaar te maken aan het publiek.
Het is belangrijk dat u ondernemers informeert over de voorwaarden van aanhouden.
Er mag geen onnodig geweld worden gebruikt (proportionaliteit) en met het winkel-
personeel moeten duidelijke afspraken worden gemaakt over wat wel en niet mag.
Zo mag aanhouden alleen op heterdaad; als winkelpersoneel iemand heeft zien stelen
en deze persoon verlaat de winkel, dan kan het personeel hem later bij binnenkomst
niet meer aanhouden. Verder moet het personeel toestemming krijgen van de ver-
dachte om te fouilleren of om in een tas of jaszak te kijken. De verdachte mag dit weigeren. Bij een vermoeden van een strafbaar feit moet direct de politie worden gebeld
(vgl. Art. 53 WvSv). Het is dan ook van belang dat u als politie zo spoedig mogelijk ter plaatse
bent om de verdachte over te nemen. Er zijn inmiddels verschillende initiatieven in het land die
het makkelijker en veiliger maken om tot aanhouding over te gaan. Zo zijn er supermarkten die in de cao afspraken hebben gemaakt over omgaan met een heterdaad. Daarnaast zijn in veel gemeenten tussen ondernemers onderling ‘burenbelafspraken’ gemaakt om elkaar te helpen in geval van een calamiteit.
Als je geen vuurwapen gebruikt maar de verdachte een doodsschop verkoopt nadat hij op jouw geschoten heeft of wanneer hij dreigt te gaan schieten, je kunt beroepen op noodweer. Maar ook dan zal de officier nog wel even een babbeltje met je willen voeren.quote:Op zondag 5 februari 2006 19:07 schreef Oversight het volgende:Na een verdachte op heterdaad te hebben aanghouden mag je evenredig geweld gebruiken om de verdachte ter plaatse op te houden in afwachting van de komst van een opsporingsambtenaar.
Gebruik van een vuurwapen nádat een (aangehouden) verdachte er een tegen jou gebruikt is dus NIET strafbaar...
Dat je officier van Justitie dan nog wél even met je wil kletsen over verboden wapenbezit is een ander verhaal...
quote:Op zondag 5 februari 2006 19:27 schreef RiDo78 het volgende:
[..]
Als je geen vuurwapen gebruikt maar de verdachte een doodsschop verkoopt nadat hij op jouw geschoten heeft of wanneer hij dreigt te gaan schieten, je kunt beroepen op noodweer. Maar ook dan zal de officier nog wel even een babbeltje met je willen voeren.
quote:Op zondag 5 februari 2006 19:31 schreef teckna het volgende:
Ook gehad, heb zelf gewoon noodknop ingedruk en deuren geopend. Ik moest gewoon op een afspraak zijn en had geen tijd voor dat soort geneuzel.
Daar schiet je toch geen flikker mee op? Als de NS veroordeeld zal worden, worden hun instructies aangepast. Ipv: "Stop op het station en hou de deuren dicht." wordt het "Stop vlak voor het station en hou de deuren dicht." Met als gevolg dat:quote:Op zondag 5 februari 2006 19:25 schreef Oversight het volgende:NS had hier geen énkel recht om honderden passagiers te gijzelen.....
En die zijn zich nu centraal aan het verzamelen om een aanklacht in te dienen wegens wederrechtelijke vrijheidsberoving.
en ze staan érg sterk in hun zaak, aldus de advocaat van de woorvoerder.
quote:Op zondag 5 februari 2006 19:32 schreef Oversight het volgende:
[..]het gaat erom dat NS voor deze misstap ( beleid ? ) véél gaat betalen.
quote:Op zondag 5 februari 2006 19:33 schreef RiDo78 het volgende:
[..]
Daar schiet je toch geen flikker mee op? Als de NS veroordeeld zal worden, worden hun instructies aangepast. Ipv: \"Stop op het station en hou de deuren dicht.\" wordt het \"Stop vlak voor het station en hou de deuren dicht.\" Met als gevolg dat:
- De spoorwegpolitie er langer over doet om zijn weg te vinden naar de trein
- Niemand de trein uit mag ivm. de veiligheid, waar dan weer geen speld tussen te krijgen is.
- De trein waarschijnlijk NOG meer treinen blokkeert omdat hij ergens op een wissel stilstaat
Een vertraging meer of minder boeit de NS toch geen moer.
En als je dan gaat lopen zeiken dat \'de trein wel verder had kunnen rijden naar het station\' en ook daar weer een zaak van maakt... dan wordt het helemaal mooi, dan stopt de trein midden op het traject zodra er een zwartrijder gepakt wordt.
quote:Op zondag 5 februari 2006 19:36 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Het is nog maar afwachten hoe de rechter dit geval zal beoordelen
Niemand anders deed 't in mijn trein, maar toen ik eruit stapte, stapten wel meer mensen de trein uit. vond 't bestquote:Op zondag 5 februari 2006 19:32 schreef Oversight het volgende:
[..]
Deden enkele reizigers in onze trein óók, en wat mij betreft volledig terecht.
quote:Op zondag 5 februari 2006 19:38 schreef Slarioux het volgende:
Maar wanneer komt er eens resultaat van al die kwalijke zaken die je de hele dag door hier op FOK! aan het licht brengt? Je blaat veel maar ik zie geen wol.
Dat gratis producten gedoe bedoelt ik natuurlijk niet. Post straks maar eens concrete uitspraken enzo over bijvoorbeeld dit gedoe met die trein. Daar heb je vast wel een kopietje van tegen die tijd. Mailen mag ook. Ondertussen zal ik eens in je geschiedenis snuffelen, ben wel benieuwd hoe bepaalde dingen zijn afgelopen.quote:Op zondag 5 februari 2006 19:44 schreef Oversight het volgende:
[..]
Slarioux..... léés je in man!
Hier
Hier
Hier
Wil je ze écht allemaal hier ?
Groot gelijk. Ik zou ook uitgestapt zijn.quote:Op zondag 5 februari 2006 19:43 schreef teckna het volgende:
Niemand anders deed \\\'t in mijn trein, maar toen ik eruit stapte, stapten wel meer mensen de trein uit. vond \\\'t bestkreeg nog een schreeuw ergens vandaan, maar was al op de trap onderweg naar de uitgang.
quote:Op zondag 5 februari 2006 19:45 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Dat gratis producten gedoe bedoelt ik natuurlijk niet. Post straks maar eens concrete uitspraken enzo over bijvoorbeeld dit gedoe met die trein. Daar heb je vast wel een kopietje van tegen die tijd. Mailen mag ook. Ondertussen zal ik eens in je geschiedenis snuffelen, ben wel benieuwd hoe bepaalde dingen zijn afgelopen.
het beleid van de NS is, lijkt mij niet, dat ze een trein vol betalende mensen 20+minuten laten stilstaan om 1 zwartrijdertje te pakken...quote:Op zondag 5 februari 2006 19:44 schreef Overlast het volgende:
Als je in een rijdende trein zit, en je wilt er uit, maar de machinist wil de trein niet stoppen dus je kan er niet uit. Is dit dan ook wederrechterlijke vrijheidsberoving :\')
Nu precies hetzelfde. De NS heeft een bepaald beleid, door een kaartje te kopen, of in de trein te gaan zitten ga je hiermee akkoord.
quote:Op zondag 5 februari 2006 19:44 schreef Overlast het volgende:
Als je in een rijdende trein zit, en je wilt er uit, maar de machinist wil de trein niet stoppen dus je kan er niet uit. Is dit dan ook wederrechterlijke vrijheidsberoving :\')
Nu precies hetzelfde. De NS heeft een bepaald beleid, door een kaartje te kopen, of in de trein te gaan zitten ga je hiermee akkoord.
quote:Op zondag 5 februari 2006 19:52 schreef YuckFou het volgende:
NWS----->KLB
quote:zeikwijf, kan je wel een beetje blij smilies voor iedere zin pakken, maar je was dus niet mans genoeg de conducteur op te zoeken en vriendelijk vragen of tie even 1 deur wilt openmaken om de mensen eruit te laten, nee hier gaan janken en ze aanklagen, dat helpt...
quote:Op zondag 5 februari 2006 19:52 schreef YuckFou het volgende:
zeikwijf, kan je wel een beetje blij smilies voor iedere zin pakken, maar je was dus niet mans genoeg de conducteur op te zoeken en vriendelijk vragen of tie even 1 deur wilt openmaken om de mensen eruit te laten, nee hier gaan janken en ze aanklagen, dat helpt...
Ik heb het ook een keer gehoord. Ze zijn het niet per definitie. De meeste hoofdconducteurs zijn het. Ik hoorde het van een HC toen ik een x geen kaartje kon kopen.quote:Op zondag 5 februari 2006 19:56 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
Hilarisch !
Tot zover mijn smiley-voor-de-zin-bijdrage. Heeft er iemand voor mij een betrouwbare bron waaruit blijkt dat een conducteur een buitengewoon opsporingsambtenaar is ?
Ben blij dat je het grappig vindt. Kan je ook reageren erop?quote:
Wat is het verschil, behalve een nuanceverschil? In beide gevallen hou je iemand vast totdat de politie komtquote:
quote:Op zondag 5 februari 2006 19:53 schreef Drugshond het volgende:
Tja als het nieuwsbericht waar is, is het zo ie zo belachelijk dat iedereen langer dan 20 minuten in de trein moet blijven zitten. Er is toch een ID-plicht... nou vooruit namen opschrijven + foto mobieltje en klaar. De rekening komt vanzelf wel op de goede deurmat.
Bij weerstand of tegenstand inderdaad de politie erbij en alle schade verhalen op de dader.
quote:Op zondag 5 februari 2006 19:56 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
Hilarisch !
Tot zover mijn smiley-voor-de-zin-bijdrage. Heeft er iemand voor mij een betrouwbare bron waaruit blijkt dat een conducteur een buitengewoon opsporingsambtenaar is ?
Bij vrijheidsberoving denk ik aan heel iets anders.quote:Op zondag 5 februari 2006 20:00 schreef Oversight het volgende:
Iedereen die wel een kaartje had, en NIET mocht uitstappen bij station R-dam Alexander werd wederechtelijk van zijn vrijheid beroofd!
Je denkt toch niet dat wij het 5-voudige van de tijd die jij vast hebt gezeten er in gaan steken om na te gaan waar dat stukje ambtenaren-gekwetter over gaat?quote:Op zondag 5 februari 2006 20:02 schreef Oversight het volgende:
*KWAAK* *KWEK* *KWEKKERDEKWAAK*
quote:Op zondag 5 februari 2006 20:06 schreef Drugshond het volgende:
Maar soms denk ik dat ze beter politieagenten op de trein kunnen zetten
Iets conreter zou fijn zijn, maar ik zie alleen de spoorwegpolitie als buitengewoon opsporingsambtenaar staan, de conducteur zelf niet eigenlijk..quote:Op zondag 5 februari 2006 20:02 schreef Oversight het volgende:
[KNIP]
quote:Op zondag 5 februari 2006 20:09 schreef RiDo78 het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat wij het 5-voudige van de tijd die jij vast hebt gezeten er in gaan steken om na te gaan waar dat stukje ambtenaren-gekwetter over gaat?
Hmmz good pointquote:Op zondag 5 februari 2006 20:10 schreef Oversight het volgende:
In een rijdende trein is da wa lastig te realiseren...
quote:Op zondag 5 februari 2006 20:10 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
Iets conreter zou fijn zijn, maar ik zie alleen de spoorwegpolitie als buitengewoon opsporingsambtenaar staan, de conducteur zelf niet eigenlijk..
zoals deze:quote:Op zondag 5 februari 2006 20:11 schreef Oversight het volgende:
[..]
Google is inderdaad sneller, maar dan moet je weer zoeken naar de juiste teksten....
Spoorwegpolitie is tegenwoordig gewone politie. (Valt onder KLPD).quote:Op zondag 5 februari 2006 20:10 schreef Dwaashaas het volgende:
Iets conreter zou fijn zijn, maar ik zie alleen de spoorwegpolitie als buitengewoon opsporingsambtenaar staan, de conducteur zelf niet eigenlijk..
quote:Op zondag 5 februari 2006 20:14 schreef Tafkahs het volgende:
service zul je krijgen, wat zullen jullie je veilig hebben gevoeld daar
quote:Op zondag 5 februari 2006 20:16 schreef RiDo78 het volgende:
[..]
Spoorwegpolitie is tegenwoordig gewone politie. (Valt onder KLPD).
Maar niemand die de conducteur wilde uitleggen dat het sleuteltje omdraaien ook bij z'n taken hoortquote:Op zondag 5 februari 2006 20:17 schreef Oversight het volgende:
[..]
Jah,.. die naar zweet en bier stinkende bouwvakkers die hun aansluiting misten waren érg vriendelijk, respectvol, absoluut niet angsaanjagend, en ook helemaal niet boos of zow....
Ook dreigden er geen rellen uit te breken in de trein, en was er geen groeje van 20 man die de zwartrijder even zélf wilde uitleggen waar de kaart-automaat stond....
Wél dus.....
quote:Op zondag 5 februari 2006 20:19 schreef Drugshond het volgende:
Eerste link van 5 pagina\'s heb ik even in Fok!Wiki gestopt.
Die was wel erg lang.....
-- offtopic --quote:Op zondag 5 februari 2006 20:29 schreef Oversight het volgende:Mag ik je er als Fok!Wiki systeembeheerder er éven op wijzen dat nieuwe wiki-pagina\\\\\\\'s door de maker van een [[category]] behoren te worden voorzien ?
Kijk dat zocht ik, maar dat is dan ook een andere tekst als de eerdere lap zeg maar. Is het niet mogelijk om terug te vallen op de redelijkheid en billijkheid ? Oké, als BOA deed hij alles wat hij kon om te voorkomen dat de zwartrijder zou ontkomen. Maar dit is absoluut niet redelijk tegenover de andere reizigers.quote:
-- offtopic --quote:Op zondag 5 februari 2006 20:29 schreef Oversight het volgende:
Mag ik je er als Fok!Wiki systeembeheerder er éven op wijzen dat nieuwe wiki-pagina\\\'s door de maker van een [[category]] behoren te worden voorzien ?
Deze éérste overtreding zien we door de vingers, ik zal \\\'m voor je herstellen..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |