abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 februari 2006 @ 19:11:50 #51
19194 Oversight
◢◤
pi_34769596
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:09 schreef vamos1 het volgende:

[..]

staande houden,..niet opsluiten...
Hoewel het niet zo klinkt is \"staande houden\" NIET iets wat je als burger mag...

Staande houden is het ter plekke ophouden van een verdachte met als doel het vaststellen van diens personalia, en kan uitsluitend worden gedaan door een opsproingsambtenaar, en dan nog uitsluitend bij een redelijk vermoeden van schuld aan enig strafbaar feit....

Opsluiten mag wel degelijk, mits het in een daarvoor bestemde ruimte gebeurt, én uitsluitend in afwachting van de reeds gewaarschuwde opsporingsambtenaren waar je de verdachte aan gaat overdragen.
◢◤
  zondag 5 februari 2006 @ 19:18:38 #52
110625 vamos1
Timmaaaaah
pi_34769815
nou je het zegt...

ik vind het nu inderdaad..alleen mag het fouilleren e.d. wel mits de verdachte toestemming geeft
quote:
Ja, een winkelier mag een winkeldief of overvaller, die op heterdaad is betrapt, aanhouden en
vasthouden. Hierbij mag geen onnodig geweld worden gebruikt. Dit heet ook wel een ‘citizens
arrest’ of burgerarrest. Veel ondernemers schrikken hiervoor terug, uit angst voor agressie van
de verdachte of uit angst om te worden bestraft door de rechter.
Om misverstanden te voorkomen en het optreden van het winkelpersoneel te
legitimeren kunt u winkeliers adviseren om duidelijke huisregels op te stellen en
deze kenbaar te maken aan het publiek.
Het is belangrijk dat u ondernemers informeert over de voorwaarden van aanhouden.
Er mag geen onnodig geweld worden gebruikt (proportionaliteit) en met het winkel-
personeel moeten duidelijke afspraken worden gemaakt over wat wel en niet mag.
Zo mag aanhouden alleen op heterdaad; als winkelpersoneel iemand heeft zien stelen
en deze persoon verlaat de winkel, dan kan het personeel hem later bij binnenkomst
niet meer aanhouden. Verder moet het personeel toestemming krijgen van de ver-
dachte om te fouilleren of om in een tas of jaszak te kijken. De verdachte mag dit weigeren. Bij een vermoeden van een strafbaar feit moet direct de politie worden gebeld
(vgl. Art. 53 WvSv). Het is dan ook van belang dat u als politie zo spoedig mogelijk ter plaatse
bent om de verdachte over te nemen. Er zijn inmiddels verschillende initiatieven in het land die
het makkelijker en veiliger maken om tot aanhouding over te gaan. Zo zijn er supermarkten die in de cao afspraken hebben gemaakt over omgaan met een heterdaad. Daarnaast zijn in veel gemeenten tussen ondernemers onderling ‘burenbelafspraken’ gemaakt om elkaar te helpen in geval van een calamiteit.
http://www.nederlandveilig.nl/bestand.asp?id=509
─_(ş.0)_/─
  zondag 5 februari 2006 @ 19:25:07 #53
19194 Oversight
◢◤
pi_34770020
NS had hier geen énkel recht om honderden passagiers te gijzelen.....

En die zijn zich nu centraal aan het verzamelen om een aanklacht in te dienen wegens wederrechtelijke vrijheidsberoving.

en ze staan érg sterk in hun zaak, aldus de advocaat van de woorvoerder.
◢◤
pi_34770103
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:07 schreef Oversight het volgende: Na een verdachte op heterdaad te hebben aanghouden mag je evenredig geweld gebruiken om de verdachte ter plaatse op te houden in afwachting van de komst van een opsporingsambtenaar.

Gebruik van een vuurwapen nádat een (aangehouden) verdachte er een tegen jou gebruikt is dus NIET strafbaar...

Dat je officier van Justitie dan nog wél even met je wil kletsen over verboden wapenbezit is een ander verhaal...
Als je geen vuurwapen gebruikt maar de verdachte een doodsschop verkoopt nadat hij op jouw geschoten heeft of wanneer hij dreigt te gaan schieten, je kunt beroepen op noodweer. Maar ook dan zal de officier nog wel even een babbeltje met je willen voeren.
Don't hurry, be crappy!
  zondag 5 februari 2006 @ 19:28:53 #55
19194 Oversight
◢◤
pi_34770144
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:27 schreef RiDo78 het volgende:

[..]

Als je geen vuurwapen gebruikt maar de verdachte een doodsschop verkoopt nadat hij op jouw geschoten heeft of wanneer hij dreigt te gaan schieten, je kunt beroepen op noodweer. Maar ook dan zal de officier nog wel even een babbeltje met je willen voeren.
vast iets over vacatures enzow....
◢◤
pi_34770215
Ook gehad, heb zelf gewoon noodknop ingedruk en deuren geopend. Ik moest gewoon op een afspraak zijn en had geen tijd voor dat soort geneuzel.
  zondag 5 februari 2006 @ 19:32:58 #57
19194 Oversight
◢◤
pi_34770268
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:31 schreef teckna het volgende:
Ook gehad, heb zelf gewoon noodknop ingedruk en deuren geopend. Ik moest gewoon op een afspraak zijn en had geen tijd voor dat soort geneuzel.
Deden enkele reizigers in onze trein óók, en wat mij betreft volledig terecht.

maar da's niet waar het om gaat,....

het gaat erom dat NS voor deze misstap ( beleid ? ) véél gaat betalen.
◢◤
pi_34770288
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:25 schreef Oversight het volgende:
NS had hier geen énkel recht om honderden passagiers te gijzelen.....

En die zijn zich nu centraal aan het verzamelen om een aanklacht in te dienen wegens wederrechtelijke vrijheidsberoving.

en ze staan érg sterk in hun zaak, aldus de advocaat van de woorvoerder.
Daar schiet je toch geen flikker mee op? Als de NS veroordeeld zal worden, worden hun instructies aangepast. Ipv: "Stop op het station en hou de deuren dicht." wordt het "Stop vlak voor het station en hou de deuren dicht." Met als gevolg dat:
- De spoorwegpolitie er langer over doet om zijn weg te vinden naar de trein
- Niemand de trein uit mag ivm. de veiligheid, waar dan weer geen speld tussen te krijgen is.
- De trein waarschijnlijk NOG meer treinen blokkeert omdat hij ergens op een wissel stilstaat
Een vertraging meer of minder boeit de NS toch geen moer.

En als je dan gaat lopen zeiken dat 'de trein wel verder had kunnen rijden naar het station' en ook daar weer een zaak van maakt... dan wordt het helemaal mooi, dan stopt de trein midden op het traject zodra er een zwartrijder gepakt wordt.
Don't hurry, be crappy!
pi_34770386
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:32 schreef Oversight het volgende:

[..]


het gaat erom dat NS voor deze misstap ( beleid ? ) véél gaat betalen.
Het is nog maar afwachten hoe de rechter dit geval zal beoordelen
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
  zondag 5 februari 2006 @ 19:37:50 #60
19194 Oversight
◢◤
pi_34770427
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:33 schreef RiDo78 het volgende:

[..]

Daar schiet je toch geen flikker mee op? Als de NS veroordeeld zal worden, worden hun instructies aangepast. Ipv: \"Stop op het station en hou de deuren dicht.\" wordt het \"Stop vlak voor het station en hou de deuren dicht.\" Met als gevolg dat:
- De spoorwegpolitie er langer over doet om zijn weg te vinden naar de trein
- Niemand de trein uit mag ivm. de veiligheid, waar dan weer geen speld tussen te krijgen is.
- De trein waarschijnlijk NOG meer treinen blokkeert omdat hij ergens op een wissel stilstaat
Een vertraging meer of minder boeit de NS toch geen moer.

En als je dan gaat lopen zeiken dat \'de trein wel verder had kunnen rijden naar het station\' en ook daar weer een zaak van maakt... dan wordt het helemaal mooi, dan stopt de trein midden op het traject zodra er een zwartrijder gepakt wordt.
Nee, het stoppen van een trein en dichthouden van deuren met als enige doel het overdragen van een aangehouden verdachte wordt voorgoed geschrapt uit de mogelijkheden...
◢◤
  zondag 5 februari 2006 @ 19:38:43 #61
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_34770451
Maar wanneer komt er eens resultaat van al die kwalijke zaken die je de hele dag door hier op FOK! aan het licht brengt? Je blaat veel maar ik zie geen wol.
  zondag 5 februari 2006 @ 19:41:24 #62
19194 Oversight
◢◤
pi_34770532
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:36 schreef DubzOne het volgende:

[..]

Het is nog maar afwachten hoe de rechter dit geval zal beoordelen
NS heeft al laten weten via een woordvoerder bereid te zijn een aanbod te doen aan alle gedupeerden,...die zien de bui al hangen...

Er is besloten niet op het aanbod in te gaan, omdat alleen gemaakte kosten zouden worden vergoed....

We gaan voor schadevergoeding, én compensatie voor verloren tijd, én financiele gevolgen naar aanleiding van deze gebeurtenis,... in de ruimste zin van het woord.

Persoonlijk denk ik erover professionele hulp te zoeken om mijn trauma dat hierdoor is ontstaan, te verwerken....
◢◤
pi_34770591
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:32 schreef Oversight het volgende:

[..]

Deden enkele reizigers in onze trein óók, en wat mij betreft volledig terecht.
Niemand anders deed 't in mijn trein, maar toen ik eruit stapte, stapten wel meer mensen de trein uit. vond 't best kreeg nog een schreeuw ergens vandaan, maar was al op de trap onderweg naar de uitgang.
  zondag 5 februari 2006 @ 19:44:27 #64
19194 Oversight
◢◤
pi_34770618
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:38 schreef Slarioux het volgende:
Maar wanneer komt er eens resultaat van al die kwalijke zaken die je de hele dag door hier op FOK! aan het licht brengt? Je blaat veel maar ik zie geen wol.
Slarioux..... léés je in man!

Hier
Hier
Hier

Wil je ze écht allemaal hier ?
◢◤
pi_34770622
Als je in een rijdende trein zit, en je wilt er uit, maar de machinist wil de trein niet stoppen dus je kan er niet uit. Is dit dan ook wederrechterlijke vrijheidsberoving :')

Nu precies hetzelfde. De NS heeft een bepaald beleid, door een kaartje te kopen, of in de trein te gaan zitten ga je hiermee akkoord.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  zondag 5 februari 2006 @ 19:45:25 #66
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_34770649
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:44 schreef Oversight het volgende:

[..]

Slarioux..... léés je in man!

Hier
Hier
Hier

Wil je ze écht allemaal hier ?

Dat gratis producten gedoe bedoelt ik natuurlijk niet. Post straks maar eens concrete uitspraken enzo over bijvoorbeeld dit gedoe met die trein. Daar heb je vast wel een kopietje van tegen die tijd. Mailen mag ook. Ondertussen zal ik eens in je geschiedenis snuffelen, ben wel benieuwd hoe bepaalde dingen zijn afgelopen.
pi_34770684
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:43 schreef teckna het volgende:

Niemand anders deed \\\'t in mijn trein, maar toen ik eruit stapte, stapten wel meer mensen de trein uit. vond \\\'t best kreeg nog een schreeuw ergens vandaan, maar was al op de trap onderweg naar de uitgang.
Groot gelijk. Ik zou ook uitgestapt zijn.

Wanneer de NS er niet in slaagt om binnen 5 minuten iemand van de spoorwegpolitie op \\\'t perron te hebben, dan moeten ze maar niet proberen om zwartrijders staande te houden.
  zondag 5 februari 2006 @ 19:48:50 #68
19194 Oversight
◢◤
pi_34770761
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:45 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Dat gratis producten gedoe bedoelt ik natuurlijk niet. Post straks maar eens concrete uitspraken enzo over bijvoorbeeld dit gedoe met die trein. Daar heb je vast wel een kopietje van tegen die tijd. Mailen mag ook. Ondertussen zal ik eens in je geschiedenis snuffelen, ben wel benieuwd hoe bepaalde dingen zijn afgelopen.
Ik post de brieven hier zodra ze door NS bevestigd zijn voor ontvangst...
◢◤
  zondag 5 februari 2006 @ 19:50:41 #69
110625 vamos1
Timmaaaaah
pi_34770823
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:44 schreef Overlast het volgende:
Als je in een rijdende trein zit, en je wilt er uit, maar de machinist wil de trein niet stoppen dus je kan er niet uit. Is dit dan ook wederrechterlijke vrijheidsberoving :\')

Nu precies hetzelfde. De NS heeft een bepaald beleid, door een kaartje te kopen, of in de trein te gaan zitten ga je hiermee akkoord.
het beleid van de NS is, lijkt mij niet, dat ze een trein vol betalende mensen 20+minuten laten stilstaan om 1 zwartrijdertje te pakken...

Je hebt het kaartje gekocht om van puntA naar puntB te komen.. niet om halverwegeuit te stappen..
─_(ş.0)_/─
  zondag 5 februari 2006 @ 19:50:53 #70
19194 Oversight
◢◤
pi_34770830
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:44 schreef Overlast het volgende:
Als je in een rijdende trein zit, en je wilt er uit, maar de machinist wil de trein niet stoppen dus je kan er niet uit. Is dit dan ook wederrechterlijke vrijheidsberoving :\')

Nu precies hetzelfde. De NS heeft een bepaald beleid, door een kaartje te kopen, of in de trein te gaan zitten ga je hiermee akkoord.
hilarisch!
◢◤
  zondag 5 februari 2006 @ 19:52:45 #71
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_34770899
NWS----->KLB


zeikwijf, kan je wel een beetje blij smilies voor iedere zin pakken, maar je was dus niet mans genoeg de conducteur op te zoeken en vriendelijk vragen of tie even 1 deur wilt openmaken om de mensen eruit te laten, nee hier gaan janken en ze aanklagen, dat helpt...
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  zondag 5 februari 2006 @ 19:53:37 #72
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_34770932
Tja als het nieuwsbericht waar is, is het zo ie zo belachelijk dat iedereen langer dan 20 minuten in de trein moet blijven zitten. Er is toch een ID-plicht... nou vooruit namen opschrijven + foto mobieltje en klaar. De rekening komt vanzelf wel op de goede deurmat.

Bij weerstand of tegenstand inderdaad de politie erbij en alle schade verhalen op de dader.
  zondag 5 februari 2006 @ 19:54:33 #73
19194 Oversight
◢◤
pi_34770965
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:52 schreef YuckFou het volgende:
NWS----->KLB
nee dankje
quote:
zeikwijf, kan je wel een beetje blij smilies voor iedere zin pakken, maar je was dus niet mans genoeg de conducteur op te zoeken en vriendelijk vragen of tie even 1 deur wilt openmaken om de mensen eruit te laten, nee hier gaan janken en ze aanklagen, dat helpt...
Zat al te berekenen hoeveel schade ik zou gaan verhalen, zodra blaak dat ze dat achterlijke plan inderdaad uitvoerden....
◢◤
pi_34771050
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:52 schreef YuckFou het volgende:
zeikwijf, kan je wel een beetje blij smilies voor iedere zin pakken, maar je was dus niet mans genoeg de conducteur op te zoeken en vriendelijk vragen of tie even 1 deur wilt openmaken om de mensen eruit te laten, nee hier gaan janken en ze aanklagen, dat helpt...
Hilarisch !

Tot zover mijn smiley-voor-de-zin-bijdrage. Heeft er iemand voor mij een betrouwbare bron waaruit blijkt dat een conducteur een buitengewoon opsporingsambtenaar is ?
  zondag 5 februari 2006 @ 19:57:19 #75
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_34771078
Waarom konden ze de beste man niet in de wc opsluiten of enkel de deuren van die coupe dichtlaten?
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  zondag 5 februari 2006 @ 19:58:14 #76
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_34771108
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:56 schreef Dwaashaas het volgende:

[..]

Hilarisch !

Tot zover mijn smiley-voor-de-zin-bijdrage. Heeft er iemand voor mij een betrouwbare bron waaruit blijkt dat een conducteur een buitengewoon opsporingsambtenaar is ?
Ik heb het ook een keer gehoord. Ze zijn het niet per definitie. De meeste hoofdconducteurs zijn het. Ik hoorde het van een HC toen ik een x geen kaartje kon kopen.
pi_34771146
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:50 schreef Oversight het volgende:

[..]

hilarisch!
Ben blij dat je het grappig vindt. Kan je ook reageren erop?
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_34771168
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:09 schreef vamos1 het volgende:

[..]

staande houden,..niet opsluiten...
Wat is het verschil, behalve een nuanceverschil? In beide gevallen hou je iemand vast totdat de politie komt
  zondag 5 februari 2006 @ 20:00:19 #79
19194 Oversight
◢◤
pi_34771195
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:53 schreef Drugshond het volgende:
Tja als het nieuwsbericht waar is, is het zo ie zo belachelijk dat iedereen langer dan 20 minuten in de trein moet blijven zitten. Er is toch een ID-plicht... nou vooruit namen opschrijven + foto mobieltje en klaar. De rekening komt vanzelf wel op de goede deurmat.

Bij weerstand of tegenstand inderdaad de politie erbij en alle schade verhalen op de dader.
Trust de TS.

NS had voldoende opties:


Zwartrijder laten uitstappen.

Zwartrijder aanhouden, en ten spoedigste overdragen aan spoorwegpolitie, zónder aan de réchten van de overige honderden passagiers te komen, dús vanuit de trein spoorwegpolitie waarschuwen, en ze op Utrecht laten klaarstaan als de trein het station binnenrijdt....

Zwartrijder aanhouden, en als ie wegrent omdat de deuren opengaan 'm gewoon tegenhouden.

zwartrijder aanhouden en als ie wegrent omdat de dueren opengaan, de politie bellen en signalement en looprichting doorgeven....


Honderden passargiers gijzelen om 1 verdachte te kunnen overdragen is gewoon verboden bij wet, simpel zat.

Iedereen die wel een kaartje had, en NIET mocht uitstappen bij station R-dam Alexander werd wederechtelijk van zijn vrijheid beroofd!
◢◤
  zondag 5 februari 2006 @ 20:02:33 #80
19194 Oversight
◢◤
pi_34771271
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:56 schreef Dwaashaas het volgende:

[..]

Hilarisch !

Tot zover mijn smiley-voor-de-zin-bijdrage. Heeft er iemand voor mij een betrouwbare bron waaruit blijkt dat een conducteur een buitengewoon opsporingsambtenaar is ?

Zie Wiki Fok!

Wiki = soms best handig voor links, OP's en lange teksten

[ Bericht 96% gewijzigd door Drugshond op 05-02-2006 20:17:07 ]
◢◤
  zondag 5 februari 2006 @ 20:06:54 #81
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_34771434
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:00 schreef Oversight het volgende:
Iedereen die wel een kaartje had, en NIET mocht uitstappen bij station R-dam Alexander werd wederechtelijk van zijn vrijheid beroofd!
Bij vrijheidsberoving denk ik aan heel iets anders.

Maar de rest van je punten kloppen wel.Ze hadden meer opties maar kozen de meest veilige variant ondanks de ergonomie van veel mensen.

Maar soms denk ik dat ze beter politieagenten op de trein kunnen zetten dan suffe conducteurs die niks anders doen dan saffies rollen.
pi_34771539
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:02 schreef Oversight het volgende:
*KWAAK* *KWEK* *KWEKKERDEKWAAK*
Je denkt toch niet dat wij het 5-voudige van de tijd die jij vast hebt gezeten er in gaan steken om na te gaan waar dat stukje ambtenaren-gekwetter over gaat?
Don't hurry, be crappy!
pi_34771541
Hoezo is het trouwens veilig om de deuren dicht te houden?
Voor wie is dat veilig?
  zondag 5 februari 2006 @ 20:10:32 #84
19194 Oversight
◢◤
pi_34771568
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:06 schreef Drugshond het volgende:
Maar soms denk ik dat ze beter politieagenten op de trein kunnen zetten
Levert óók weer problemen op, politieagenten moeten werken binnen een afgebakend gebeid, waarbinnen hierarchisch onder een bepaalde regio/ korpsleiding vallen.

In een rijdende trein is da wa lastig te realiseren...
◢◤
pi_34771575
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:02 schreef Oversight het volgende:
[KNIP]
Iets conreter zou fijn zijn, maar ik zie alleen de spoorwegpolitie als buitengewoon opsporingsambtenaar staan, de conducteur zelf niet eigenlijk..
  zondag 5 februari 2006 @ 20:11:27 #86
19194 Oversight
◢◤
pi_34771594
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:09 schreef RiDo78 het volgende:

[..]

Je denkt toch niet dat wij het 5-voudige van de tijd die jij vast hebt gezeten er in gaan steken om na te gaan waar dat stukje ambtenaren-gekwetter over gaat?
Google is inderdaad sneller, maar dan moet je weer zoeken naar de juiste teksten....

◢◤
  zondag 5 februari 2006 @ 20:11:57 #87
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zondag 5 februari 2006 @ 20:13:03 #88
19194 Oversight
◢◤
pi_34771645
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:10 schreef Dwaashaas het volgende:

[..]

Iets conreter zou fijn zijn, maar ik zie alleen de spoorwegpolitie als buitengewoon opsporingsambtenaar staan, de conducteur zelf niet eigenlijk..
U vraagt, wij draaien:

Besluit van de Minister van Justitie van 26 februari 2003, kenmerk 5213076/503/CBK, strekkende tot aanwijzing van buitengewoon opsporingsambtenaren bij de NS Groep N.V.
De Minister van Justitie,
Gelezen het verzoek van het Hoofd P&O NS Reizigers van 20 januari 2003, kenmerk RK/MN/03.07;
Handelend in overeenstemming met de Minister van Verkeer en Waterstaat;
Gelet op artikel 17, eerste lid, aanhef en onder ten tweede, van de Wet op de economische delicten, artikel 142, derde lid, van het Wetboek van Strafvordering, artikel 8, eerste lid, van de Politiewet 1993 en op het Besluit buitengewoon opsporingsambtenaar;
Besluit:
Artikel 1
In dit besluit wordt verstaan onder:
a. buitengewoon opsporingsambtenaar: de buitengewoon opsporingsambtenaar NS Groep, bedoeld in artikel 2;
b. NSR: NS Reizigers B.V., dochteronderdeel van NS Groep N.V.;
c. NS Int: NS Internationaal B.V., dochteronderdeel van NS Groep N.V.
Artikel 2
Maximaal 4500 medewerkers, belast met de opsporing van strafbare feiten en werkzaam bij NSR of NS Int zijn aangewezen als buitengewoon opsporingsambtenaar NS Groep.
Artikel 3
1. De buitengewoon opsporingsambtenaar is bevoegd tot het opsporen van de feiten strafbaar gesteld bij of krachtens:
a. de Spoorwegwet en de Wet personenvervoer 2000;
b. andere wetten, indien en voor zover hij daarmee in een concreet opsporingsonderzoek door een officier van justitie wordt belast, voor de duur van dat onderzoek.

2. De buitengewoon opsporingsambtenaar is tevens bevoegd bij de opsporing van de strafbare feiten waarvoor aan hem opsporingsbevoegdheid is toegekend, gebruik te maken van de bevoegdheid, bedoeld in artikel 8, eerste lid, van de Politiewet 1993. Hij gedraagt zich daarbij overeenkomstig het bepaalde in hoofdstuk 7 van de Ambtsinstructie voor de politie, de Koninklijke marechaussee en de buitengewoon opsporingsambtenaar.

@ Drugshond: vandaar deze
3. De opsporingsbevoegdheid geldt voor het grondgebied van Nederland.
◢◤
  zondag 5 februari 2006 @ 20:14:33 #89
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_34771696
service zul je krijgen, wat zullen jullie je veilig hebben gevoeld daar
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_34771726
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:11 schreef Oversight het volgende:

[..]

Google is inderdaad sneller, maar dan moet je weer zoeken naar de juiste teksten....

zoals deze:
Daarom is de hoofdconducteur ook een door Justitie beëdigd Buitengewoon Opsporingsambtenaar (BOA). Daardoor kan een hoofdconducteur ook bekeuringen uitdelen, zoals die voor het niet hebben van een vervoersbewijs, maar ook andere boetes, en niet meewerkende reizigers overdragen aan de politie. (wiki)

Maar dan nog steeds alleen de hoofdconducteur.

edit: zie het al
pi_34771789
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:10 schreef Dwaashaas het volgende:
Iets conreter zou fijn zijn, maar ik zie alleen de spoorwegpolitie als buitengewoon opsporingsambtenaar staan, de conducteur zelf niet eigenlijk..
Spoorwegpolitie is tegenwoordig gewone politie. (Valt onder KLPD).
Don't hurry, be crappy!
  zondag 5 februari 2006 @ 20:17:12 #92
19194 Oversight
◢◤
pi_34771798
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:14 schreef Tafkahs het volgende:
service zul je krijgen, wat zullen jullie je veilig hebben gevoeld daar
Jah,.. die naar zweet en bier stinkende bouwvakkers die hun aansluiting misten waren érg vriendelijk, respectvol, absoluut niet angsaanjagend, en ook helemaal niet boos of zow....

Ook dreigden er geen rellen uit te breken in de trein, en was er geen groeje van 20 man die de zwartrijder even zélf wilde uitleggen waar de kaart-automaat stond....

Wél dus.....
◢◤
  zondag 5 februari 2006 @ 20:18:35 #93
19194 Oversight
◢◤
pi_34771841
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:16 schreef RiDo78 het volgende:

[..]

Spoorwegpolitie is tegenwoordig gewone politie. (Valt onder KLPD).


KLPD is géén gewone politie, en spoorweg politie valt er NIET onder.

Wél is de KLPD als éérste belast met assistentie op verzoek van spoorweg-politie, omdat zij landelijk opereert...
◢◤
  zondag 5 februari 2006 @ 20:19:55 #94
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zondag 5 februari 2006 @ 20:20:34 #95
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_34771920
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:17 schreef Oversight het volgende:

[..]

Jah,.. die naar zweet en bier stinkende bouwvakkers die hun aansluiting misten waren érg vriendelijk, respectvol, absoluut niet angsaanjagend, en ook helemaal niet boos of zow....

Ook dreigden er geen rellen uit te breken in de trein, en was er geen groeje van 20 man die de zwartrijder even zélf wilde uitleggen waar de kaart-automaat stond....

Wél dus.....
Maar niemand die de conducteur wilde uitleggen dat het sleuteltje omdraaien ook bij z'n taken hoort
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  zondag 5 februari 2006 @ 20:29:17 #96
19194 Oversight
◢◤
pi_34772263
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:19 schreef Drugshond het volgende:
Eerste link van 5 pagina\'s heb ik even in Fok!Wiki gestopt.
Die was wel erg lang.....
Mag ik je er als Fok!Wiki systeembeheerder er éven op wijzen dat nieuwe wiki-pagina's door de maker van een [[category]] behoren te worden voorzien ?

Deze éérste overtreding zien we door de vingers, ik zal 'm voor je herstellen..

Kusje!
◢◤
  zondag 5 februari 2006 @ 20:31:31 #97
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_34772363
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:29 schreef Oversight het volgende:
Mag ik je er als Fok!Wiki systeembeheerder er éven op wijzen dat nieuwe wiki-pagina\\\\\\\'s door de maker van een [[category]] behoren te worden voorzien ?
-- offtopic --
Leuk, waarom zet je die lap tekst dan zelf niet in Wiki Als je al wist wat de mogelijkheden waren
pi_34772408
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:13 schreef Oversight het volgende:


U vraagt, wij draaien:

<knip again >
Kijk dat zocht ik, maar dat is dan ook een andere tekst als de eerdere lap zeg maar. Is het niet mogelijk om terug te vallen op de redelijkheid en billijkheid ? Oké, als BOA deed hij alles wat hij kon om te voorkomen dat de zwartrijder zou ontkomen. Maar dit is absoluut niet redelijk tegenover de andere reizigers.

Wanneer een trein in een weiland gezet wordt ivm een terreurdreiging vind ik dat iets heel anders omdat er dan sprake is van gevaar. Bij die zwartrijder was daar voor zover bekend geen sprake van.

Ik zou het wat normaler vinden als ze 1 deur open hadden gemaakt om iedereen daar uit te laten stappen evt. pas ná controle. Oké, je bent dan misschien ook wat later, maar je kunt in ieder geval uit de trein.
  zondag 5 februari 2006 @ 20:33:28 #99
19194 Oversight
&#9698;&#9700;
pi_34772443
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:29 schreef Oversight het volgende:


ik zal m voor je herstellen.
Done !
◢◤
  zondag 5 februari 2006 @ 20:34:57 #100
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_34772490
quote:
Op zondag 5 februari 2006 20:29 schreef Oversight het volgende:
Mag ik je er als Fok!Wiki systeembeheerder er éven op wijzen dat nieuwe wiki-pagina\\\'s door de maker van een [[category]] behoren te worden voorzien ?
Deze éérste overtreding zien we door de vingers, ik zal \\\'m voor je herstellen..
-- offtopic --
Stond er in.
Toevoeging
Ach leuk PTA doet ook mee... waarom dan niet WGR

O ja... waarom is er geen nieuws rubriek in de navigatie pagina. (zie : links). Nu ik toch de juiste persoon te pakken heb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')