Jij bent ook zo selectief als het om de vrijheden gaat. Feitelijk ben je dus niet voor vrijheid van meningsuiting?quote:Op zondag 5 februari 2006 18:37 schreef zoalshetis het volgende:
prima dat het cidi een klacht indient. mooi voorbeeld en straks de zaag waarmee de ael weer een poot van de stoel verliest.
Als de wet overtreden wordt dan dient er toch opgetreden te worden?quote:Op zondag 5 februari 2006 18:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij bent ook zo selectief als het om de vrijheden gaat. Feitelijk ben je dus niet voor vrijheid van meningsuiting?
ja en dan moet je een hoop kabaal gaan maken en een half jaar later bij dubya op bezoek en gaan klagen zodat die opstanden kan organiserenquote:Op zondag 5 februari 2006 18:39 schreef Gia het volgende:
Ik wil de moslims vragen om niet meer te zeggen dat Jezus niet de zoon van God is, omdat ik me dan beledigd voel.
Zoiets?
Moet ik me nu tegenover JOU verantwoorden?quote:Op zondag 5 februari 2006 18:37 schreef SCH het volgende:
Leg me dan eens uit waarom een plaatje van Mohammed JOUW leven zo enorm verrijkt......
Is het niet gewoon realistisch en dagelijkse praktijk om het gebruik van die vrijheid af te wegen tegen de resultaten ? Gewoon, gezond verstand zegmaar. Er is ook niemand die beweert dat je geen afbeelding van Mohammed mag maken (moslims uitgezonderd), de vraag is of het zo verstandig is en zoveel bijdraagt.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:44 schreef Ringo het volgende:
[..]
Moet ik me nu tegenover JOU verantwoorden?
Of moet ik nu, heel flauw, gaan jijbakken? Waarom maak jij je zo druk om het beleid van Rita Verdonk? Waarom verrijkt het jouw leven om HAAR af te schilderen als onmenselijke kampbeul? Terwijl ZIJ alleen netjes en strikt haar werk doet?
Monty Python's Life of Brian dan ook maar verbieden. Dat was toch ook een behoorlijke belediging voor vele Christenen.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat worden ze wel. Wat hypocriet om te veronderstellen dat dat niet zo is. Dan snap je er dus echt helemaal geen zak van. Als Jezus wordt afgebeeld als een hoerenloper dan voelt mijn moeder zich persoonlijk beledigd omdat Jezus voor haar een van de belangrijkste personen is. Levend ook, want voor christenen zijn die heiligen gewoon levend.
de spijker op zijn kopquote:Op zondag 5 februari 2006 18:44 schreef Ringo het volgende:
[..]
Moet ik me nu tegenover JOU verantwoorden?
Of moet ik nu, heel flauw, gaan jijbakken? Waarom maak jij je zo druk om het beleid van Rita Verdonk? Waarom verrijkt het jouw leven om HAAR af te schilderen als onmenselijke kampbeul? Terwijl ZIJ alleen netjes en strikt haar werk doet?
So what als ze beledigd worden? Wie de schoen past trekt hem aan. Ik heb helemaal niets met hun religie van doen, waarom zou ik hun standpunt moeten respecteren terwijl ze onze vrijheden niet respecteren? Is dat niet heeel erg hypocriet?quote:Op zondag 5 februari 2006 18:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat worden ze wel. Wat hypocriet om te veronderstellen dat dat niet zo is. Dan snap je er dus echt helemaal geen zak van. Als Jezus wordt afgebeeld als een hoerenloper dan voelt mijn moeder zich persoonlijk beledigd omdat Jezus voor haar een van de belangrijkste personen is. Levend ook, want voor christenen zijn die heiligen gewoon levend.
nee ik ben voor vrijheid van een rechtstaat. iets heel anders dan je me nu in de schoenen wil schuiven.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij bent ook zo selectief als het om de vrijheden gaat. Feitelijk ben je dus niet voor vrijheid van meningsuiting?
Die is op bepaalde plaatsen in het roergangersland van de westerse vrijheden verboden of uit de filmzalen gehaald. Vroeger op veel plaatsen in Europa.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:47 schreef basilisk het volgende:
[..]
Monty Python\'s Life of Brian dan ook maar verbieden. Dat was toch ook een behoorlijke belediging voor vele Christenen.
Hebben ze ook gedaan, 4 maanden geleden.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:46 schreef MrX1982 het volgende:
Hetgene wat het CIDI doet hadden moslims(organisaties) in Denemarken ook moeten doen.
Klacht indienen en de rechter laten beslissen ipv heft in eigen handen nemen en de boel laten escaleren. Wat dat betreft getuigt het CIDI van meer beschaving.
30 jaar geleden ja. Moeten we de klok dan terugzettenquote:Op zondag 5 februari 2006 18:49 schreef gelly het volgende:
[..]
Die is op bepaalde plaatsen in het roergangersland van de westerse vrijheden verboden of uit de filmzalen gehaald. Vroeger op veel plaatsen in Europa.
Onlangs nog in de VS....quote:Op zondag 5 februari 2006 18:50 schreef basilisk het volgende:
[..]
30 jaar geleden ja. Moeten we de klok dan terugzetten
Maar vervolgens nemen ze het heft wel zelf in handen en daar neemt de intolerantie het over van het verstand/beschaving.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:49 schreef basilisk het volgende:
Hebben ze ook gedaan, 4 maanden geleden.
Regering Bush stond geloof ik ook achter de kritiek van de moslim landen. Betekent nog niet dat dit ook voor Europa zou moeten geldenquote:
"Ze" ?quote:Op zondag 5 februari 2006 18:52 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar vervolgens nemen ze het heft wel zelf in handen en daar neemt de intolerantie het over van het verstand/beschaving.
En hoeveel leden van Monty python zijn door Christenen aangevallen?quote:
Als je het mij vraagt, past dit weer perfect in het overkoepelende plaatje:quote:Op zondag 5 februari 2006 18:24 schreef Jalu het volgende:
Het gedrag van de moslims naar aanleiding van die spotprentjes zijn in mijn ogen nou niet bepaald een kenmerk van een bevriende groepering. Dat kun je wel proberen te bagatelliseren, de beelden zeggen genoeg.
Israël is dus schijnbaar een zionistisch land, niet zo zeer een Joodse staat..quote:Hier een citaat van Rabbijn Joel Teitelbaum:\\\"However, it is clear as day to anyone who can perceive truth that the source of all suffering, including the dangers of war, is the outcome of the existence of that Zionist state, that is of no value or benefit either to G-d or to the Jewish People. On the contrary, that State is the cause of all suffering and destruction, uprooting of religion and the Torah. The Zionist government is the one who ignited the anger of the Arabs by provoking them in various ways, and were it not for the stubbornness of these wicked rulers there would not be the danger of war. Even now, if they were to give up their State and government, they would doubtless remove the anger of G-d from the Jewish People, and these dangers and deaths would not befall the Jewish People (bron http://www.jewsagainstzionism.com/)
Welnee. Het bewijst niet hun gelijk.quote:Op zondag 5 februari 2006 19:10 schreef Sidekick het volgende:
Jammerlijke reactie van het CIDI, want ze spelen AEL alleen maar in de kaart. Dit is precies de reactie waarop het AEL op hoopt omdat het hun gelijk bewijst.
nee westerse journalisten durfde niet in de buurt te komen deze zijn geschoten door arabische persbureausquote:Op zondag 5 februari 2006 18:55 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Als je het mij vraagt, past dit weer perfect in het overkoepelende plaatje:
wij in het westen krijgen te zien hoe erg het wel niet gesteld is met de moslims wereldwijd. oh oh oh ze hebben een ambassade kapotgemaakt. Maar hoe weten we dat? Via westerse journalisten. En die journalisten hebben een baas welke maar al te graag meewerkt met wereldleiders (of het nou Murdoch, of die pipo van CBS of wie dan ook is.. boeit niet) welke op hun beurt weer graag zien dat de westerse wereld zich tegen de moslims keren en andersom.
Het verbaast mij bv hoeveel mensen een avatar hebben welke gelinked is naar het incident. Het lijkt wel alsof iedereen op hun tere tere zieltje is getrapt.. sneu zeg..
Die cartoons kunnen niet oke.. daar kan ik het wel mee eens zijn. Maar volgens onze visie klopt de gehele arabische wereld niet.. dat kan ook niet.. Mensen kijken maar al te graag met een bril op naar zaken. Zo nu ook weer. De AEL haakt hier handig op in, door te laten zien dat het nog altijd zo werkt. Dat zij hun geliefde subject, de jood, hebben gekozen, verbaast mij niets. Aangezien je bijna geen Nederlanders meer hebt die het niet over moslim dit, marokkaan dat... laten zij hun \\\\\\\'frustratie\\\\\\\' op deze manier zien.
Wij krijgen een bepaald beeld van de Arabische wereld, zonder dat we uberhaupt ooit de moeite hebben gedaan, het verhaal van hun kant te bestuderen.. En laat nou net het tegenovergestelde in het M-O gebeuren.. Vreemd hoor, die botsingen..
[..]
Israël is dus schijnbaar een zionistisch land, niet zo zeer een Joodse staat..
Ja ze die gebouwen in de fik steken, vlaggen verbranden etc.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:53 schreef gelly het volgende:
\\\"Ze\\\" ?
De AEL heeft ook niet het recht in eigen hand genomen, dus je bevestigd helaas de eerdere conclusie.quote:Op zondag 5 februari 2006 19:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Welnee. Het bewijst niet hun gelijk.
Moslims hebben het recht in eigen hand genomen, ipv naar de rechter te stappen.
CIDI stapt gewoon netjes naar de rechter, zoals het hoort.
Beide vallen niet onder de vrijheid van meningsuiting.quote:Daarbij is liegen erger dan beledigen.
Helaas kunnen we daar de wet niet op aanpassen, anders moesten we ook de optie open laten mensen te bestraffen omdat ze tijdens hun slaap hun lichaam hebben verlaten en honderd kilometer verderop de vrouw van hun broer hebben lastiggevallen. Ongetwijfeld ook een geloof van een bepaald deel van de Nederlandse bevolking.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat worden ze wel. Wat hypocriet om te veronderstellen dat dat niet zo is.Dan snap je er dus echt helemaal geen zak van. Als Jezus wordt afgebeeld als een hoerenloper dan voelt mijn moeder zich persoonlijk beledigd omdat Jezus voor haar een van de belangrijkste personen is. Levend ook, want voor christenen zijn die heiligen gewoon levend.
Ik kan die van jou niet zien, maar ik gis dat jij het ook niet gedaan hebt. Wat er frappant aan is ontgaat me even.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:44 schreef gelly het volgende:
Hmm, de eerste user met het AEL logo als usericon heb ik nog niet kunnen ontdekken. Frapant.
In hun verwrongen gestoorde visie zullen zij gelijk krijgen en daarvan waren zij toch al overtuigd. Ieder normaal denkend mens kan onderscheid maken tussen een spotprent over een religie en een spotprent waarin een Joods meisje dat in de WO2 op een gruwelijke wijze is vermoord wordt afgebeeld met Hitler in bed. De AEL laat alleen maar haar ware walgelijke gezicht zien met deze spotprenten. Van mij mag deze partij verboden worden.quote:Op zondag 5 februari 2006 19:10 schreef Sidekick het volgende:
Jammerlijke reactie van het CIDI, want ze spelen AEL alleen maar in de kaart. Dit is precies de reactie waarop het AEL op hoopt omdat het hun gelijk bewijst.
Joden mogen geen varkensvlees net zoals de Islamietenquote:Op zondag 5 februari 2006 18:59 schreef Eightball het volgende:
De spare-ribs zijn er!!!!
Toch jammer dat israel of de westerse wereld niet hetzelfde reageerd als de moslimlanden.quote:Op zondag 5 februari 2006 19:10 schreef Sidekick het volgende:
niet direct, ael heeft het gevoel dat joden samen met anderen krachten in europa samenzweren tegen moslims, en dat men moet beseffen dat er dubbele standaarden bestaan bij vrijheid van meninsuiting:joden worden specifiek beschermd met wetten, terwijl moslims en andere minderheden kogelvrij staan voor bijv. beledigende spotprenten etc.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:35 schreef Monidique het volgende:
[..]
Als reactie op afbeeldingen van Mohammed in een Deense krant een plaatje maken waarop Hitler Anne Frank geneukt heeft, met als motivatie dat wie tactloos omgaat met de vrijheid van meningsuiting \"ook zelf tegen een stootje [moet] kunnen\". Kortom, wat heeft het er mee te maken? Is de Deense media een joods bolwerk, of iets dergelijks?
Geef eens een voorbeeld?quote:Op zondag 5 februari 2006 21:53 schreef achtbaan het volgende:
[..]
:joden worden specifiek beschermd met wetten, terwijl moslims en andere minderheden kogelvrij staan voor bijv. beledigende spotprenten etc.
Deense krant.quote:
Is daar al uitspraak over gedaan?quote:Waarom is dat minder erg dan Anne Frank bij Hitler in bed?
quote:Op zondag 5 februari 2006 22:00 schreef Johan_de_With het volgende:
En, voor de derde maal:
Ik vraag wat jij vindt.quote:Op zondag 5 februari 2006 22:00 schreef Johan_de_With het volgende:
Is daar al uitspraak over gedaan?
Mohammed is een rechtstreekse bron van inspiratie voor moslimterroristen. De arme man wordt geregeld aangeroepen door gemaskerde gewerendragers.quote:Op zondag 5 februari 2006 21:58 schreef SCH het volgende:
Mohammed als terrorist. Waarom is dat minder erg dan Anne Frank bij Hitler in bed?
Het gaat vooral om de publieke opinie in deze topicreeks.quote:Op zondag 5 februari 2006 22:25 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Daar is toch iemand veroordeeld? Waar zijn Moslims dan kogelvrij?
Nee, ik vind die AEL-actie belachelijk en ziek. Maar ik vind het hypocriet dat wij voor anderen gaan bepalen wat wel of niet kwetsend is.quote:Op zondag 5 februari 2006 22:21 schreef Ringo het volgende:
[..]
Mohammed is een rechtstreekse bron van inspiratie voor moslimterroristen. De arme man wordt geregeld aangeroepen door gemaskerde gewerendragers.
Ik snap de neukpartij tussen Anne Frank en Adolf Hitler wat minder goed.
Maar misschien kan SCH mij dat uitleggen...
Zoals ik al zei (ik geloof hier, ik zal even zoeken) is dat iets dat Kamagurka gemaakt zou kunnen hebben. (Die heeft ooit Cowboy Henk zijn schoen laten zetten bij het crematorium van Birkenau.) Smakeloos, uitermate smakeloos, maar niet strafbaar denk ik, en daar kan ik het wel mee eens zijn.quote:
Het gaat er niet om dat ik bepaal of mijn tekening van Mohammed kwetsend is voor moslims - ik weet namelijk al lang dát dat zo is. Het gaat mij erom dat de reactie óp dat kwetsen overtrokken is en getuigt van gebrek aan zelfinzicht en relativeringsvermogen.quote:Op zondag 5 februari 2006 22:27 schreef SCH het volgende:
Nee, ik vind die AEL-actie belachelijk en ziek.
[quote]
Maar ik vind het hypocriet dat wij voor anderen gaan bepalen wat wel of niet kwetsend is.
Ik ken de islam goed genoeg om er als buitenstaander een oordeel over te vellen. En mijn algemene oordeel over die religie klinkt een stuk milder dan mijn stem in deze specifieke affaire.quote:Zoals ik zei: westerlingen kennen de islam niet goed en vinden hun reactie nogal snel stom.
Dat is mooi he, je mag het uitermate smakeloos vinden, en ik vind het uitermate smakeloos met je, en uiteindelijk hebben we daar onszelf mee, wij zitten daar dan namelijk over te mokken, maar goed, de emotie is al opgewekt, en liever gooi je het er dan uit, reageer je het af, door er over te praten, te schelden, etc., maar liever doe je het op zo'n manier dat er geen doden vallen, dus steken we niets in de fik, en daar zit het verschil, ze zijn in het Midden-Oosten zo ontzettend emotioneel, dat ze buiten zichzelf treden, en wel dingen in de fik steken.quote:Op zondag 5 februari 2006 22:34 schreef Johan_de_With het volgende:
Zoals ik al zei (ik geloof hier, ik zal even zoeken) is dat iets dat Kamagurka gemaakt zou kunnen hebben. (Die heeft ooit Cowboy Henk zijn schoen laten zetten bij het crematorium van Birkenau.) Smakeloos, uitermate smakeloos, maar niet strafbaar denk ik, en daar kan ik het wel mee eens zijn.
rasmussen keurt het ook afquote:Op zondag 5 februari 2006 23:25 schreef Meki het volgende:
Dit was ook niet gebeurd als Europa afstand nam van beledigingen tegen Moslims
Engeland en USA die keuren het af die zijn juist slim bezig die willen niet beledigenquote:Op zondag 5 februari 2006 23:37 schreef McCarthy het volgende:
[..]
rasmussen keurt het ook af
blair ook
dus zeur niet
alle amerikanen keuren het af?quote:Op zondag 5 februari 2006 23:38 schreef Meki het volgende:
[..]
Engeland en USA die keuren het af die zijn juist slim bezig die willen niet beledigen
maar Nederland etc. die houden allemaal van beledigen![]()
Amen.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:39 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik snap de kern van de zaak zeer goed: we hebben hier te maken met gefrustreerde islamieten die bij het minste of geringste naar joden wijzen. Zelfs een afbeelding van Mohammed in een Deense krant grijpen ze aan om als reactie een walgelijk, anti-semitisch plaatje te plaatsen. Dat is de kern van de zaak.
Nee Meki.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:38 schreef Meki het volgende:
[..]
Engeland en USA die keuren het af die zijn juist slim bezig die willen niet beledigen
maar Nederland etc. die houden allemaal van beledigen![]()
Welke bewijzen zijn er eigenlijk voor die holocaust? Behalve die paar zwart wit beelden die we zo nu en dan op TV zien. Heb tot nu toe niets kunnen vinden waaruit blijkt dat er 6 miljoen joden zijn vermoord. Dat ze vermoord zijn mag duidelijk zijn maar of het er 6 miljoen zijn mag best wel betwist worden aangezien daar helemaal geen bewijzen voor zijn. Daarom vind ik die holocaust wet gewoon nonsens.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Je mag Joden gerust beledigen, maar niet door te stellen dat de holocaust nooit heeft plaatsgevonden.
Jahweh afbeelden als diamanthandelaar mag gerust hoor.
quote:Op maandag 6 februari 2006 00:31 schreef Berberleeuw het volgende:
[..]
Welke bewijzen zijn er eigenlijk voor die holocaust? Behalve die paar zwart wit beelden die we zo nu en dan op TV zien. Heb tot nu toe niets kunnen vinden waaruit blijkt dat er 6 miljoen joden zijn vermoord. Dat ze vermoord zijn mag duidelijk zijn maar of het er 6 miljoen zijn mag best wel betwist worden aangezien daar helemaal geen bewijzen voor zijn. Daarom vind ik die holocaust wet gewoon nonsens.
Joden zijn niet het enigste volk dat systematisch afgeslacht is, ze zijn wel het enige volk waarbij je strafbaar bent als je dit ontkent. Als ik 400 jaar slavernij (waar joden overigens aan mee hebben geholpen) ontken is er geen haan die er naar kraait terwijl de slavernij meer slachtoffers kent dan de jodenvervolging. Als ik de uitroeiing van de Indianen ontken is er geen haan die er naar kraait, en zo kan ik wel uren doorgaan.........quote:Op zondag 5 februari 2006 18:33 schreef Overlast het volgende:
Alsof belediging te vergelijken is met de ontkenning van zo\'n systematische massaslachting.
Pcies, maar waarom hebben joden een speciale status?quote:Op maandag 6 februari 2006 00:33 schreef StarGazer het volgende:
Al was het er 1. Iemand vermoorden vanwege een andere leefwijze of geloofsovertuiging is sowieso al schandalig.
Onzin.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:25 schreef Meki het volgende:
Dit was ook niet gebeurd als Europa afstand nam van beledigingen tegen Moslims
Omdat het er meer dan één was, Leo Barbarus. Omdat er verschrikkelijk veel getuigenissen zijn van holocaust-overlevenden, stapels boeken over zijn geschreven en allemaal historisch ontzettend napluisbaar.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:37 schreef Berberleeuw het volgende:
Pcies, maar waarom hebben joden een speciale status?
welcome to the clubquote:Op zondag 5 februari 2006 17:23 schreef SCH het volgende:
Waarom mag het AEl niet wat een Deense krant wel mag en waar iedereen de loftrompet over steekt.
Bovendien: waarom wordt dit meteen anti-semitisme genoemd? Gisteren stond op teletekst meteen: \"antisemitische spotprenten\" - belachelijke journalistiek want die prenten in de Deense krant werden echt niet vergelijkbaar gekwalificeerd.
Ik wil die plaatjes zien van Abou. Waar staan ze?quote:
De talloze niet te ontkennen getuigenissen van ooggetuigen misschien. Natuurlijk ook de talloze documenten, filmbeelden en de foto's en dat complete Joodse gemeenschappen in Europa zijn verdwenen? Ook in mijn stad? Ik heb de verhalen gehoord van oudere mensen. Hoe ontzettend geestelijk ziek en (ver)achterlijk moet je wel niet zijn om de holocaust te ontkennen?quote:Op maandag 6 februari 2006 00:31 schreef Berberleeuw het volgende:
[..]
Welke bewijzen zijn er eigenlijk voor die holocaust? Behalve die paar zwart wit beelden die we zo nu en dan op TV zien. Heb tot nu toe niets kunnen vinden waaruit blijkt dat er 6 miljoen joden zijn vermoord. Dat ze vermoord zijn mag duidelijk zijn maar of het er 6 miljoen zijn mag best wel betwist worden aangezien daar helemaal geen bewijzen voor zijn. Daarom vind ik die holocaust wet gewoon nonsens.
Dat ze vermoord zijn mag duidelijk zijn maar of het er 6 miljoen zijn mag best wel betwist worden
Dat is niet hetzelfde.quote:Op maandag 6 februari 2006 01:07 schreef rutger05 het volgende:
Hoe ontzettend geestelijk ziek en (ver)achterlijk moet je wel niet zijn om de holocaust te ontkennen?
Het waren d'r meer dan 1... daarnaast is alleen in het wetboek van Strafrecht opgenomen dat het openlijk ontkennen van de holocaust bij wet verboden is.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:37 schreef Berberleeuw het volgende:
[..]
Pcies, maar waarom hebben joden een speciale status?
ik neem aan dat je wel op de hoogte bent dat de arabieren als eerste de zwarten onderdrukten in afrika en hen tot slaaf maakten, die ze vervolgens aan de rest van de wereld verkochten?quote:Op maandag 6 februari 2006 00:36 schreef Berberleeuw het volgende:
[..]
Joden zijn niet het enigste volk dat systematisch afgeslacht is, ze zijn wel het enige volk waarbij je strafbaar bent als je dit ontkent. Als ik 400 jaar slavernij (waar joden overigens aan mee hebben geholpen) ontken is er geen haan die er naar kraait terwijl de slavernij meer slachtoffers kent dan de jodenvervolging. Als ik de uitroeiing van de Indianen ontken is er geen haan die er naar kraait, en zo kan ik wel uren doorgaan.........
[..]
Daarom. Laten we er dus van geleerd hebben en niet opnieuw in dezelfde val trappen en groepen van ons vervreemden en tot zondebok maken en de polarisatie omarmen. Dat schiet in ieder geval niet op.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:44 schreef Ringo het volgende:
De holocaust is het dissonante slotakkoord van een eeuwenlange symfonie, die we het antisemitisme noemen. Dat is geen fijne geschiedenis, en Europa heeft wat dat betreft weinig om trots op te zijn.
Dat jij niet meer bewijzen weet ligt echt aan jezelf hoor.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:31 schreef Berberleeuw het volgende:
[..]
Jammer voor jou dat de Duitsers altijd erg punctueel zijn.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:31 schreef Berberleeuw het volgende:
[..]
Het is mooi geschreven hoor maar wat een bombast en retoriek. Kijk liever naar de feitelijke situatie in plaats van zulke kreten te slaken. Je bent geschikt als dramaqueen.quote:Op zondag 5 februari 2006 22:50 schreef Ringo het volgende:
Ik kan niet anders. Zodra de pen, hoe scherp ook, met het zwaard tot zwijgen wordt gebracht, móet ik schreeuwen. Uit angst, pijn of woede.
Mooi geschreven?quote:Op maandag 6 februari 2006 11:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is mooi geschreven hoor maar wat een bombast en retoriek. Kijk liever naar de feitelijke situatie in plaats van zulke kreten te slaken. Je bent geschikt als dramaqueen.
Was ook cynisch bedoeldquote:Op maandag 6 februari 2006 11:11 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Mooi geschreven?
Ik vind er niks speciaals aan. Beetje gemaakt allemaal.
Lijkt meer op aandacht tekort.
speciaal voor jou wat bewijzen uit nederland alleen. wie weet woon je wel in een huis dat er aan voldoet...quote:Op maandag 6 februari 2006 00:31 schreef Berberleeuw het volgende:
[..]
beetje feiten kunnen geen kwaad.quote:Op maandag 6 februari 2006 11:15 schreef SCH het volgende:
Ga nou maar niet op die holocaustontkenner in jongens, dat is koren op zijn molen.
Misschien. Maar zijn boodschap is wel glashelder en hij heeft met die boodschap wel 200% gelijk.quote:Op maandag 6 februari 2006 11:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is mooi geschreven hoor maar wat een bombast en retoriek. Kijk liever naar de feitelijke situatie in plaats van zulke kreten te slaken. Je bent geschikt als dramaqueen.
Laten we wel even scherpstellen op het feit dat de groep die nu tot zondebok aan het verworden is zichzelf in die positie brengt, zelf polariseert en zichzelf wil vervreemden van de westerse maatschappij, omdat deze groep een spuughekel heeft aan alles wat westers is.quote:Op maandag 6 februari 2006 11:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Daarom. Laten we er dus van geleerd hebben en niet opnieuw in dezelfde val trappen en groepen van ons vervreemden en tot zondebok maken en de polarisatie omarmen. Dat schiet in ieder geval niet op.
De situatie is glashelder. Mijn standpunt ook.quote:Op maandag 6 februari 2006 11:10 schreef SCH het volgende:
Misschien wel omdat je soms best domme dingen zegt.... Zoals twijfelen aan de joden vervolging. Er zijn complete vernietigingskampen gevonden, inclusief de gaskamers, verbrandingsovens en meer van die ongein. En jij haalt het in je hoofd om te twijfelen aan het aantal. Je gaat voorbij aan het feit dat het gebeurt is, ongeacht het aantal.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:36 schreef Berberleeuw het volgende:
[..]
Joden zijn niet het enigste volk dat systematisch afgeslacht is, ze zijn wel het enige volk waarbij je strafbaar bent als je dit ontkent. Als ik 400 jaar slavernij (waar joden overigens aan mee hebben geholpen) ontken is er geen haan die er naar kraait terwijl de slavernij meer slachtoffers kent dan de jodenvervolging. <knip>
Ik hou het op de officiele cijfers van het Rode Kruis vastgesteld in 1947.quote:Op maandag 6 februari 2006 11:09 schreef Knarf het volgende:
[..]
Jammer voor jou dat de Duitsers altijd erg punctueel zijn.
Hmm, als ik daarop zoek, kom ik uit bij stormfront en conspiracy sites.quote:Op maandag 6 februari 2006 13:45 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik hou het op de officiele cijfers van het Rode Kruis vastgesteld in 1947.
Je mag ze alleen niet luidop zeggen, dat is "holocaustontkenning".
so much for vrijheid van meningsuiting [14.gif]
Shoot the messenger. Origineel.quote:Op maandag 6 februari 2006 14:14 schreef Knarf het volgende:
[..]
Hmm, als ik daarop zoek, kom ik uit bij stormfront en conspiracy sites.
Heb jij misschien ook een bron?
Wacht even, dit zijn altijd al jouw bronnen geweest.
lijkt me best relevant.quote:Op maandag 6 februari 2006 14:20 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Shoot the messenger. Origineel.
Nou kan het hier niet mee eens zijn. Het enige wat Berberleeuw heeft gezegd, is dat hij het aantal van 6 miljoen betwijfeld. Dat er dan meteen maar een holocaustontkenner van wordt gemaakt.. dan doe je net zo hard mee met de generalisatie die wij juist willen voorkomen, toch? Juist wij zouden ipv de verschillen te zoeken, eens de overeenkomsten tussen mensen moeten benadrukken. Het is makkelijker je van de rest af te scheiden, dan je bij de rest te proberen aan te sluiten. En het lijkt er haast op dat iedereen voor het 1e kiest tegenwoordig.. Zo zonde!quote:Op maandag 6 februari 2006 11:15 schreef SCH het volgende:
Ga nou maar niet op die holocaustontkenner in jongens, dat is koren op zijn molen.
quote:Op maandag 6 februari 2006 14:14 schreef Knarf het volgende:
[..]
Hmm, als ik daarop zoek, kom ik uit bij stormfront en conspiracy sites.
Heb jij misschien ook een bron?
Wacht even, dit zijn altijd al jouw bronnen geweest.
[ bron ]quote:Unfortunately, we are not able to provide you with the figures you are seeking, since the ICRC has never tried to compile statistics on the victims of the war and has never certified the accuracy of the statistics produced by a third party. In fact, the basic aim of the ICRC is to come to the aid of victims of armed conflicts and not to act as a commission of enquiry or a statistics service.
With regard to the figure of 300,000 victims quoted on page 28 of the document you sent us, on 19 January 1955 the newspaper "Die Tat" published an article (of which a photocopy is enclosed) giving figures for the victims of the Second World War, including that of 300,000.
As you will see upon reading this article, first, the figure of 300,000 was not given by the ICRC and, secondly, it refers only to the _German_ victims (Jews and non-Jews) of the concentration camps. The authors of the booklet have therefore doubly falsified their information, by claiming that the figure relates to all the Jewish deportation victims and by naming the ICRC as its source.
ach als ze geen gelijk krijgen zullen er wel geen islamitische woonwijken door hordes stamvoetende joden worden bekogeld.quote:Op maandag 6 februari 2006 14:46 schreef SuperBosch het volgende:
Ik denk niet dat het CIDI gelijk krijgt.
De prenten zijn gemaakt in een land waar bijvoorbeeld de holocaust gewoon ontkent mag worden (het staat daar niet in de wet)
Joden hebben vrij weinig te zeggen over wat mensen in andere landen/culturen doen.
Met Marrokanen hetzelfde verhaal.
Dat is maargoed ook. één groep die zich middeleeuws gedraagt is meer dan genoegquote:Op maandag 6 februari 2006 14:47 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ach als ze geen gelijk krijgen zullen er wel geen islamitische woonwijken door hordes stamvoetende joden worden bekogeld.
Ik hoop het niet, maar je weet maar nooit tegenwoordig.quote:Op maandag 6 februari 2006 14:47 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ach als ze geen gelijk krijgen zullen er wel geen islamitische woonwijken door hordes stamvoetende joden worden bekogeld.
Dankje.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |