abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 februari 2006 @ 21:17:54 #176
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_34740908
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 21:16 schreef Yildiz het volgende:
Nu we het dan toch over vrijheid hebben, bewegingsvrijheid.
Straks met de invoering van de OV-chip wil men, als je een anonieme pas gebruikt, meer gaan rekenen. Namelijk 2x zoveel. Wat vinden we daarvan?
Onwijze bullshit. Echt onwijze onzin.
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_34740953
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 21:12 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik google en kom neer op discriminatie, al dan niet via internet.
Even kort, wat houdt het in?
Nee, niet discriminatie: belediging op grond van..
(Niet verwarren met het grondwetsartikel!)

Art 137c lid 1:

Hij die zich in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, opzettelijk beledigend uitlaat over een groep mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun hetero- of homoseksuele gerichtheid of hun lichamelijke, psychische of verstandelijke handicap, wordt gestraft ()
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 4 februari 2006 @ 21:19:41 #179
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_34740972
Nou, ik ga hem niet weer wijzigen hoor!
  zaterdag 4 februari 2006 @ 21:21:19 #181
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_34741028
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 21:18 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_34741085
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 21:17 schreef Reya het volgende:

[..]

Die artikelen zijn als het ware de strafrechtelijke uitwerking van artikel 1 van de Grondwet. Die artikelen regelen dat het verboden is om mensen te discrimineren op hun godsdienst, geslacht, huidskleur, geaardheid, handicaps etc., maar ook dat het verboden is om bijv. godsdiensten of homseksualiteit in zijn algemeenheid te beledigen
Eh, nee, ze regelen 'belediging', geen discriminatie. En niet in z'n algemeenheid, maar zeer specifiek. Bijvoorbeeld bi- of pedosexuelen, of een bevolkingsgroep als 'Nederlanders' of 'roodharigen' mogen naar hartelust beledigd worden, zij zijn immers niet beledigd op basis van homo- of heretosexuele geaardheid of ras (of een van de andere genoemde gronden).
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_34741149
Vieze negers zijn het allemaal.

En nu?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_34741168
Mag je wiggers wel beledigen?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_34741217
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 21:22 schreef sigme het volgende:

[..]

Eh, nee, ze regelen \'belediging\', geen discriminatie. En niet in z\'n algemeenheid, maar zeer specifiek. Bijvoorbeeld bi- of pedosexuelen, of een bevolkingsgroep als \'Nederlanders\' of \'roodharigen\' mogen naar hartelust beledigd worden, zij zijn immers niet beledigd op basis van homo- of heretosexuele geaardheid of ras (of een van de andere genoemde gronden).
Het verbeke arrest berust erop: belediging van de joden door ontkenning van de holocaust.
(Op art 137 wetb strafrecht en op EVRM art 6)
  zaterdag 4 februari 2006 @ 21:26:44 #186
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_34741237
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 21:17 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Onwijze bullshit. Echt onwijze onzin.
Ik dacht het ook, totdat ik ditte zag.

Moet je maar eens gewoon een willekeurige reis via www.9292ov.nl plannen, en dan rechts op dit

klikken.

En ja, ik zie wel dat de normale prijs wél gelijk is. Ware het niet dat de prijs met de hedendaagse \'stempels en zone\'s\' zo\'n ¤3.20 voor een enkele reis is. Kijk daar ook eens voor de gein naar.

Daarnaast is het ook nog de vraag hoe lang de 'introductie' duurt.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 21:28:01 #187
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_34741278
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 21:24 schreef RichardQuest het volgende:
Mag je wiggers wel beledigen?
Die juist wel, dat zijn blanken, die kan je namelijk niet discrimineren.

Je vorige post kan je overigens in problemen laten raken met de gevreesde MDI.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 21:28:24 #188
66825 Reya
Fier Wallon
pi_34741291
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 21:22 schreef sigme het volgende:

[..]

Eh, nee, ze regelen \'belediging\', geen discriminatie. En niet in z\'n algemeenheid, maar zeer specifiek. Bijvoorbeeld bi- of pedosexuelen, of een bevolkingsgroep als \'Nederlanders\' of \'roodharigen\' mogen naar hartelust beledigd worden, zij zijn immers niet beledigd op basis van homo- of heretosexuele geaardheid of ras (of een van de andere genoemde gronden).
Het ligt echter wel dicht tegen artikel 1 aan; dat artikel beschermt erkende minderheden in algemene zin

Dat betekent overigens niet dat art. 137c t/m art. 137g daarmee heilig is. Je zou bijvoorbeeld opzettelijk beledigen ook strafrechtelijk kunnen regelen door middel van titel XVI van het WvS. Daarmee kunnen mensen die minderheden beledigen alsnog vervolgd worden, maar maak je wel een einde aan de bijzondere positie die het beledigen van minderheden nu nog inneemt.
pi_34741294
quote:

En nu?
Als het allemaal vieze negers zijn dan is het duidelijk geen aanduiding van ras. Dus dat mag. Hou staande dat die gekke spleetogen & bleekscheten gemankeerde negers zijn, dus .
  zaterdag 4 februari 2006 @ 21:29:15 #190
66825 Reya
Fier Wallon
pi_34741331
quote:

En nu?
Er zal wel spoedig een busje bij je deur stoppen
pi_34741442
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 21:28 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Die juist wel, dat zijn blanken, die kan je namelijk niet discrimineren.

Je vorige post kan je overigens in problemen laten raken met de gevreesde MDI.
Meld me.
pi_34741455
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 21:28 schreef Reya het volgende:

[..]

Het ligt echter wel dicht tegen artikel 1 aan; dat artikel beschermt erkende minderheden in algemene zin
Artikel 1 was bedoeld als horizontaal, dat is dankzij het ERVM uitgebreid naar een vertikaal recht. (Vergeef me als ik de termen verkeerd om gebruik, geen tijd om na te zoeken, je weet wat ik bedoel). Ten onrechte, wat mij betreft. De staat moet allen gelijk behandelen, niet allen moeten allen gelijk behandelen. Daar krijg je enge uitwassen van, zoals mensen die menen dat je verplicht zowel mannen als vrouwen een hand moet geven.
quote:
Dat betekent overigens niet dat art. 137c t/m art. 137g daarmee heilig is. Je zou bijvoorbeeld opzettelijk beledigen ook strafrechtelijk kunnen regelen door middel van titel XVI van het WvS. Daarmee kunnen mensen die minderheden beledigen alsnog vervolgd worden, maar maak je wel een einde aan de bijzondere positie die het beledigen van minderheden nu nog inneemt.
Het artikel is van een stuitende discriminerendheid, het is strijdig met artikel 1. Principieel. Het zou met de grond gelijk gemaakt moeten worden.
pi_34741501
Maar die foto's zijn dus niet echt.
pi_34741550
Ze komen toch van een officiele nieuwsite?
pi_34741575
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 21:36 schreef pberends het volgende:
Welke dan? Ze staan op de Yahoo plaatjes host, dus volgens mij heeft meneer Wolff ze van een of andere weblog o.i.d.
pi_34741625
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 21:29 schreef Reya het volgende:

[..]

Er zal wel spoedig een busje bij je deur stoppen
Yildiz style.
pi_34741629
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 21:34 schreef Johan_de_With het volgende:
Maar die foto\'s zijn dus niet echt.
Echt niet? Mooi. Heb je bronnen?

Ik zie het morgen wel, nu naar bed.

Oh ja, ik had gister dus de laatste werkdag.. een maand vrij vanaf nu !
pi_34741674
Ik had er een vraagteken achter willen plaatsen. Maar ze zijn kennelijk wel echt;

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/4676524.stm
  zaterdag 4 februari 2006 @ 21:39:51 #199
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_34741681
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 21:36 schreef pberends het volgende:
http://news.yahoo.com/fc/world/religion
  zaterdag 4 februari 2006 @ 21:40:25 #200
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_34741707
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 21:38 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Yildiz style.
Wacht dan nog even 3 weken.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')