Die maaltijd bevat bijna alles wat smakeloos isquote:Op woensdag 1 februari 2006 01:57 schreef RichardQuest het volgende:
Lekkerder krijg je niet en binnen 10 minuten is alles klaar.
quote:Op woensdag 1 februari 2006 11:00 schreef Berkery het volgende:
Vergeet de rijst niet!
Spreekt hier de studente of de huismoeder?quote:Op woensdag 1 februari 2006 10:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Die maaltijd bevat bijna alles wat smakeloos isVissticks halen het niet bij verse vis (mogen niet eens in de schaduw staan), aardappelpuree uit pak is lang zo lekker niet als zelfgemaakte, maar wel handig en doperwtjes en worteltjes uit blik gaan nog, maar worst vind ik te ongezond en eet ik niet. Brrrr wat een horror avondeten
![]()
Maar aan de ene kant, je hoeft er niet bij te blijven.quote:Op woensdag 1 februari 2006 11:40 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind rijst trouwens helemaal niet snel. Vaak een minuut of 8 koken en dan nog 15 minuten laten staan.
Pasta vind ik sneller en aardappelpuree in combinatie met een waterkoker steelt de show.
De student, moeder ben ik nog lang nietquote:Op woensdag 1 februari 2006 11:40 schreef RichardQuest het volgende:
Spreekt hier de studente of de huismoeder?
Vooral als je zo'n hekel aan aardappels schillen hebt zoals ikquote:Op woensdag 1 februari 2006 11:42 schreef Sjoem het volgende:
Dat vind ik dan wel weer handig aan het koken van rijst en macaroni en dergelijke.
Idee!quote:Op woensdag 1 februari 2006 11:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vooral als je zo'n hekel aan aardappels schillen hebt zoals ik
Mja, maar ik eet gewoon liever vissticks ipv vis, liever worst ipv kotelet. Mooi meegenomen dat het snel klaar is en weinig rotzooi geeft.quote:Op woensdag 1 februari 2006 11:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De student, moeder ben ik nog lang niet(vanaf vandaag dan nog minstens 9 maanden)
Maar ik eet graag lekker en ben dol op koken. En toch sta ik nooit echt lang in de keuken; mijn maaltijden zijn inmiddels stukken lekkerder en gevarieerder dan toen ik begon met studeren (ik herken de meeste prut die hierboven staat wel, dat at ik ook dagelijks).
quote:Op woensdag 1 februari 2006 11:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
(ik herken de meeste prut die hierboven staat wel, dat at ik ook dagelijks).
15 minuten de rijst nog laten staan??quote:Op woensdag 1 februari 2006 11:40 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind rijst trouwens helemaal niet snel. Vaak een minuut of 8 koken en dan nog 15 minuten laten staan.
Pasta vind ik sneller en aardappelpuree in combinatie met een waterkoker steelt de show.
Als je de hoeveelheid water precies afmeet, hoeft die 15 minuten dampen niet en heb je na acht minuten een pan droge rijst. (Heb ik zelf nog nooit geprobeerd maar de moeder van Berkery kan dat wel)quote:Op woensdag 1 februari 2006 11:40 schreef Isabeau het volgende:
Je laat dat ook echt 15 minuten staan?quote:Op woensdag 1 februari 2006 11:40 schreef Isabeau het volgende:
Gebakken eitje erbij maakt het al een stuk aangenamer!quote:Op woensdag 1 februari 2006 22:00 schreef amarena het volgende:
...
Ik eet ook wel eens alleen rijst met sambal als ik echt weinig zin heb om te koken....
Prutjesquote:Op donderdag 2 februari 2006 09:05 schreef Isabeau het volgende:
Hoe zal dat toch komen dat ik nu geen prutjes meer maak met paprika, prei, kipfilet, ketjap en perzik met rijst, terwijl ik dat eerder bijna wekelijks at? Bijzonder fascinerend.
Wat maak je dan wat wel snel klaar is, maar geen prutje?quote:Op donderdag 2 februari 2006 09:05 schreef Isabeau het volgende:
Wat ik wel heel markant vind is dat ik echt de meeste van bovenstaande recepten ook wekelijks at toen ik in een studentenhuis woonde. Dus wat dat betreft is de jonge generatie niet veel creatiever als student. Maar nu eet ik echt totaal anders en heb veel minder vrije tijd en ook absoluut minder tijd om te koken. Hoe zal dat toch komen dat ik nu geen prutjes meer maak met paprika, prei, kipfilet, ketjap en perzik met rijst, terwijl ik dat eerder bijna wekelijks at? Bijzonder fascinerend.
haha ik heb hetzelfde dieetquote:Op woensdag 1 februari 2006 01:37 schreef rickus het volgende:
Ik eet meestal:
- een pizza
- kant en klare lasagna van de AH
- wat vlees (slavinken, kipfilet etc) met wat gebakken aardappelschijfjes
- frituur
Niet echt gezond ofzo, maar ik leef nog steeds..
tvp
Hey, das ook een idee. Laatst wel die saus met rijst en kip gegeten, was ook goed te etenquote:Op woensdag 1 februari 2006 23:56 schreef kletskop het volgende:
wat ook lekker is! :
halen: Bij de Aldi een pot Babi Pangang saus halen, eieren rijst en maybe groenten naar smaak.
maken: stuk of 4 eieren ff bakken ondertussen de rijst koken en daarna de saus door de eieren heen roeren ff warm maken en heerlijke zelfgemaakte Foe Yong Hai met lijst![]()
Ik heb precies hetzelfdequote:Op donderdag 2 februari 2006 09:05 schreef Isabeau het volgende:
Wat ik wel heel markant vind is dat ik echt de meeste van bovenstaande recepten ook wekelijks at toen ik in een studentenhuis woonde. Dus wat dat betreft is de jonge generatie niet veel creatiever als student. Maar nu eet ik echt totaal anders en heb veel minder vrije tijd en ook absoluut minder tijd om te koken. Hoe zal dat toch komen dat ik nu geen prutjes meer maak met paprika, prei, kipfilet, ketjap en perzik met rijst, terwijl ik dat eerder bijna wekelijks at? Bijzonder fascinerend.
Is inderdaad het grote verschil, vind het soms best fijn om uitgebreid te koken, maar heb daar echt geen zin in als er om de 10 minuten weer iemand een gaspit of stuk aanrecht nodig heeft...quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:14 schreef Wakey het volgende:
[..]
Mijn eigen verklaring voor het veranderde kookgedrag is dat ik niet meer in een studentenhuis woon. Eigen, goede spullen, niemand die in de weg loopt of op je vingers kijkt etc. Bovendien heb ik in de loop der jaren natuurlijk steeds beter leren koken...
Dat eerste klinkt lekker! Hoe maak je dat?quote:Op donderdag 2 februari 2006 15:07 schreef Innocence het volgende:
Pitabroodjes met rundvleesreepjes in pepersaus. Zak veldsla erbij en je bent nog gezond bezig ook. Binnen 10 minuutjes en met 1 pan! Zo ontzettend lekker!
Paella (van Knorr!) is ook wel lekker makkelijk, moet alleen wat langer koken.
Babi Ketjap ofzo is ook al zo simpel. Eigenlijk alles waarvan je zo'n pakket kan kopen en het vervolgens in de wok kan gooien doet het wel goed.
Ik gebruik altijd gewoon pepersaus uit een pakje van Maggi, dan is het helemaal makkelijk. Heb het recept ook ooit van de achterkant van zo'n pakje gehaald, zal het origineel even overtypen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:50 schreef Marloes het volgende:
[..]
Dat eerste klinkt lekker! Hoe maak je dat?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |