quote:
Op donderdag 12 mei 2005 16:04 schreef Alicey het volgende:[..]
Geroosterd brood met uitsmijter op basis van eieren, ham, kaas, uien, knoflook is idd ook niets mis mee.
![]()
precies, overigens heb ik laatst mijn verjaardagfeestje voor een man of 30 gegeven en ik was voor al mijn verse dingen excl. vlees 46 euro kwijt, daarvan was dus al 26 euro aan champagne...alemaal bij de aldi.
2kg uien voor 90cent? 5 kg piepers voor 2 euri? een krop sla voor 89 cent, een komkommer voor 76 cent. Kijk dit soort bedragen mag ik wel. Zelfs de verse kruiden waren maar iets van 79 cent ofzo. trostomaten voor 1,50 (8 stuks, duur, maar superlekker). En dan klagen mensen dat boodschappen duur zijn?
Dan nog brood, eieren, melk, kaas, vruchtensap, meel, etc. Ik ben gem. per week bij de aldi minder dan 50 euro kwijt aan boodschappen en dan heb ik genoeg "luxe" troep gekocht zoals chocolade, koekjes, chips etc...allemaal junkfood, maar toch...me vriendin wil lekker snoepen...Ik maak dan liever bellini's (aardbeiensap (vers en zelfgemaakt natuurlijk) met champagne) als traktatie. Maar ik kan net zo goed zelf de meest lekkere dingen maken. aarbeien in warme chocolade gedipt me champagne?
pannekoeken met vanilleijs? Een verse vruchtensalade, sja, ik heb dan geen chips en troep nodig hoor.
Voor vlees hoef ik dan alleen maar naar de halal slager voor bijv. een kilo biefstuk voor 7 euro en dan ben ik klaar voor de week. Oh ja nog een tip als je een makropas hebt. Een kilo zalm aan 1 stuk kost 8,50. Weet je hoe lang je wel niet daarmee doet? Oh ja makro is bij de aanbiedingen ook echt goedkoop. ik heb nu bijv. een kilo of 7 aan diverse vleessoorten in de vriezer liggen.
hamburgers, lamskoteletten, sate, gadogado, soto ayam, patat, appeltaart, zalmsteaks etc...kan ik allemaal maken met ongeveer max. 60 euro aan booschappen per week voor 2 personen. Je moet alleen wel bereid zijn om zelf elke dag te gaan koken.
Als ik in het studentenhuis ga koken, dan heb ik ineens altijd gasten die mee willen dokken en dan dus meeeten. Mijn huisgenoten zijn gewoon lui en kunnen niet winkelen, maar goed, veelal verdien ik 80% van mijn weekboodschappen terug met dit soort dingen en iedereen is blij, want ik maak toch altijd meer dan ik op kan. 5 euro per persoon en dan hebben ze alles vers en lekker gemaakt. Als ik pasta maak dan is het vaak wel goedkoper, 3-4 euro
Dus goedkoop eten kan altijd, maar je moet wel effe goed winkelen.....