abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32268654
Laatst keek ik in de spiegel, ik dacht jee, ik ben zwanger!! Maar toen bedacht ik me in eens dat dat helemaal niet kan. Helemaal teleurgesteld ging ik verder met de dagelijkse beslommeringen

Zonder gekheid. Ik wil dus gezonder gaan eten. Probleem is dat ik harstikke druk ben en na het werk heb ik geen zin om een halfuur in de keuken te gaan staan. Wie heeft er tips voor een gezonde maaltijd, die in hooguit 10 minuten op tafel staat? En ik heb een hekel aan aardappelschillen, dus dat doe ik niet
Are you nuts??
pi_32268893
wat dacht je van salades? komkommertje tomaatje beetje dressing en een geroosterde boterham:)?
of van die wokgroenten even snel wokken kan je ook doen met die kant en klare nasi doe je daar lekker verse groente bij best snel klaar en ook lekker!
pi_32269619
ik zag vandaag bij de albertheijn van die zakjes met groente en vis, kan zo in de magnetron en dan ben je voor een eurotje of 4 klaar.. wat je ook kunt doen is gewoon voor 2 dagen koken en t dan invriezen ofzo
* * * * *
pi_32269694
geschilde aardappels, gesneden groente en een stukje vlees in die nieuwe bakjes voor in de magnetron, allemaal bij de AH.

Maar het is natuurlijk onzin dat je het heel druk hebt en geen tijd om te koken. Je vind het gewoon niet leuk, je had anders wel ipv op fok in de keuken gestaan...

ik heb ook een drukke baan, maar ik ga gelijk na het werk naar de supermarkt (als ik dat in het weekeinde al niet voor de hele week heb gedaan) en kook wel en ook minimaal 30 minuten. Van al dat magnetron voedsel word je ook niet vrolijker...

Alleenstaande vrienden koken trouwens altijd in het weekeinde voor de hele week en vriezen het in. Op vrijdag, zaterdag en zondag een dubbele portie koken en opwarmen op maandag, dinsdag en woensdag en donderdag pizza ofzo.
  maandag 14 november 2005 @ 21:21:05 #5
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_32269886
Wokken komt al een eind in de richting.
Vampire Romance O+
pi_32270159
De pizza koerier bellen???
Huh?
pi_32270447
Grappig, ik zit met hetzelfde probleem

Wat ik nog wel eens wil doen is stokbrood met wat franse kaas, sla, tomaat, paprika, enz.. met wat rode wijn. Erg lekker en best gezond mits je niet overdrijft met de franse kaas natuurlijk.
  maandag 14 november 2005 @ 21:43:53 #8
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_32270699
quote:
Op maandag 14 november 2005 21:36 schreef btb het volgende:

Wat ik nog wel eens wil doen is stokbrood met wat franse kaas, sla, tomaat, paprika, enz.. met wat rode wijn. Erg lekker en best gezond mits je niet overdrijft met de franse kaas natuurlijk.
En met de wijn natuurlijk
Vampire Romance O+
  dinsdag 15 november 2005 @ 11:14:29 #9
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_32280882
quote:
Op maandag 14 november 2005 21:36 schreef btb het volgende:

Ook lekker: afbakstokbroodje met mozzerella, vleestomaat, basilicum en wat olijfolie. Even de in oven, glaasje wijn en eten maar!
  dinsdag 15 november 2005 @ 11:18:48 #10
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_32280978
Andere gezonde, snelle ideetjes:
- rijst koken, kipfile in blokjes en (wok)groenten in een pan, even bakken. Sojasaus erbij. Snel en gezond.
- Groentesoep, kan wat langer duren (hoe langer hoe beter) maar in principe kan je het op een zondag maken, een deel invriezen en een deel in de koelkast bewaren. Hoef je alleen maar op te warmen. Lekker met een stokbroodje.
pi_32284261
Heeel simpel.. Sla in stukken scheuren, wat gemengde noten en zaden er doorheen (aardig prijzig, per zakje), witvis uit de wok erbij en wat kaasschaafsel. Simpel, lekker en voedzaam.
pi_32294405
Bedankt, voor de tips

Vandaag gebakken aardappels (uit de diepvries) en sla gegeten. Stond binnen 10 minuten op tafel. wat ik verder veel eet is pasta/bami/nasi en dat soort spul. De saus daarvan is volgens mij best vet. En omdat ik het lekker vindt schep ik 2 keer op. Maar ik zal sommige van jullie tips eens uitproberen
Are you nuts??
pi_32295993
Ligt er helemaal aan wat voor saus je gebruikt.. At vandaag pasta met tonijnsaus (incl kruidenkaas).. behoorlijk vet idd.. Maar als je een lichte pestosaus gebruikt is et al een stuk gezonder..
pi_32297990
Ik gebruik altijd die zakjes van honig of knor
Are you nuts??
  woensdag 16 november 2005 @ 00:05:04 #15
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_32302608
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 21:46 schreef whosvegas het volgende:
Ik gebruik altijd die zakjes van honig of knor
Zakjes zijn vaak ongezonder dan zelf maken
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_32308628
Bruin broodje afbakken in de oven, dan daarom gerookte makreel, tomaat en wat sla. Lekker met een licht soepje, zoals groentesoep of kippesoep.
pi_32308641
dat moet natuurlijk zijn daarop
pi_32316370
In dat kookboek van de C1000 staan heel lekkere en gezonde (maar ook ongezonde) recepten.
Snel klaar (niet in 10 minuten, maar wel in 20) en ook lekker
pi_32488437
Wat ik tegenwoordig doe is heel efficient een gezonde maaltidj in elkaar zetten en wel zo:

- zilvervliestrijst koken voor een aantal dagen en in porties verdelen in zakjes [die kun je volgens mij tot 2 weken in de koelkast goed houden]
- altijd tofu in de koelkast hebben, ook opgedeeld in porties
- dan hoef ik alleen te bedenken wat ik met de groente doe en dat kan alles zijn [kort koken, bakken of een salade]

rijst en tofu kan in de magnetron, groente bereid je wel ter plekke [of kook voor een paar dagen en zet dat in borden klaar voor in de magnetron]

Ik ben 23 kilo afgevallen door bewuster met eten om te gaan [en meer te gaan bewegen] en tot nu toe lukt het nog goed

Succes!
pi_32488506
[die tofu wel lekker kruiden of met iets anders opbakken want op zich zit er geen smaak aan .... wel vreselijk gezond en calorie-arm]
  dinsdag 22 november 2005 @ 22:09:44 #21
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_32492075
Zilvervliesrijst? tofu? Ahhh ik zie het al, in de topic titel staat niets van lekker...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')