abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34706557
Wat ik wel heel markant vind is dat ik echt de meeste van bovenstaande recepten ook wekelijks at toen ik in een studentenhuis woonde. Dus wat dat betreft is de jonge generatie niet veel creatiever als student. Maar nu eet ik echt totaal anders en heb veel minder vrije tijd en ook absoluut minder tijd om te koken. Hoe zal dat toch komen dat ik nu geen prutjes meer maak met paprika, prei, kipfilet, ketjap en perzik met rijst, terwijl ik dat eerder bijna wekelijks at? Bijzonder fascinerend.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_34707777
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 09:05 schreef Isabeau het volgende:
Hoe zal dat toch komen dat ik nu geen prutjes meer maak met paprika, prei, kipfilet, ketjap en perzik met rijst, terwijl ik dat eerder bijna wekelijks at? Bijzonder fascinerend.
Prutjes . Ik vond het nog een culinair hoofdgerecht (vooral ivm met sommige bruine bonen met spek-gerechten).

Geen idee hoe het komt.
Van mezelf weet ik dat ik én alleen woon, én niet zo van de aardappels ben.
Dus ik maak dan voor mezelf niet zo snel aardappels met iets ofzo. In den beginne nog wel, maar sloeg koek noch pan, leer juist te varieëren zo.

Eén dag bij de mams, één dag Turkse pizza en één dag koken, etc
pi_34708818
quote:
Wat ik wel heel markant vind is dat ik echt de meeste van bovenstaande recepten ook wekelijks at toen ik in een studentenhuis woonde. Dus wat dat betreft is de jonge generatie niet veel creatiever als student. Maar nu eet ik echt totaal anders en heb veel minder vrije tijd en ook absoluut minder tijd om te koken. Hoe zal dat toch komen dat ik nu geen prutjes meer maak met paprika, prei, kipfilet, ketjap en perzik met rijst, terwijl ik dat eerder bijna wekelijks at? Bijzonder fascinerend.
Wat maak je dan wat wel snel klaar is, maar geen prutje?
Ik wil niet meer, ik wil niet meer! Ik wil geen handjes geven!
Ik wil niet zeggen elke keer:Jawel mevrouw, jawel meneer......
nee, nooit meer in m'n leven!
pi_34708885
Ik kook eigenlijk niet meer op 'snel klaar', elixer. Of ik nou binnen 10 minuten klaar ben of dat het eten een uur op moet staan dat interesseert me niet zo veel meer. Als het ècht snel moet wordt het stamppot andijvie of een diepvries pizza (dr. Oetker )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_34711207
De meeste van de gerechten die ik heb gepost, at ik eigenlijk niet toen ik net op kamers zat, maar zijn meer dingen die ik nu redelijk snel klaar kan maken.

Toen ik net op kamers zat maakte ik alleen Knorrpakketten en spaghetti met saus uit een fles.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_34713776
Pitabroodjes met rundvleesreepjes in pepersaus. Zak veldsla erbij en je bent nog gezond bezig ook. Binnen 10 minuutjes en met 1 pan! Zo ontzettend lekker!

Paella (van Knorr!) is ook wel lekker makkelijk, moet alleen wat langer koken.

Babi Ketjap ofzo is ook al zo simpel. Eigenlijk alles waarvan je zo'n pakket kan kopen en het vervolgens in de wok kan gooien doet het wel goed.

[ Bericht 18% gewijzigd door Innocence op 02-02-2006 15:13:45 ]
Sweet and innocent...
pi_34737806
Een paar van mijn in-een-kwartier-klaar-gerechten:

Wokgerecht: blokjes kipfilet, voorgekookte gekruide krieltjes en een zak Hollandse wokgroente.
Bak de kip aan tot je aan alle kanten geen roze meer ziet. Gooi dan de krieltjes erbij en tien minuten later de wokgroente. Nog een paar minuutjes wokken en klaar!
Eventueel kun je naar smaak nog wat woksaus toevoegen.

Tilapiafilet met rijst en doperwtjes en worteltjes uit blik.
Rijst opzetten. Tilapiafilet kruiden en 10 minuten in de pan. Doperwtjes en worteltjes opwarmen in de magnetron.

Celavita magnetronaardappeltjes (verschillende varianten te koop), rundersteak en willekeurige groente uit blik of pot.

De al eerder genoemde Chicken Tonight.

Saté uit een zakje, atjar uit een potje en stokbrood.

Maaltijdsalade van gemengde sla, tonijn, ui, asperges en waar je verder maar zin in hebt . Serveren met geroosterd brood met boter. Eventueel vooral een cup a soupje.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 19:57:18 #58
42510 Baleog
semi kale wijsneus
pi_34738037
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 01:37 schreef rickus het volgende:
Ik eet meestal:
- een pizza
- kant en klare lasagna van de AH
- wat vlees (slavinken, kipfilet etc) met wat gebakken aardappelschijfjes
- frituur

Niet echt gezond ofzo, maar ik leef nog steeds..

tvp
haha ik heb hetzelfde dieet
groente zijn voor andere mensen, ik eet wel vitaminepillen
MrSASO's ille rhyme: DA SHIZNIT 33 1/3 (y)
  zaterdag 4 februari 2006 @ 20:02:16 #59
82589 S-Two
barba macacu
pi_34738198
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 23:56 schreef kletskop het volgende:
wat ook lekker is! :
halen: Bij de Aldi een pot Babi Pangang saus halen, eieren rijst en maybe groenten naar smaak.
maken: stuk of 4 eieren ff bakken ondertussen de rijst koken en daarna de saus door de eieren heen roeren ff warm maken en heerlijke zelfgemaakte Foe Yong Hai met lijst
Hey, das ook een idee. Laatst wel die saus met rijst en kip gegeten, was ook goed te eten .
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_34738465
Ik weet niet of het ergens al voorbij gekomen is.. Maar ipv kant en klare in stukjes gesneden aardappels uit een zakje die je bakt, kan je ook gewoon een zak "piepers" kopen en deze in kleine stukjes snijden (schil ergewoon om laten) en bakken in scheutje olie.. Lekkerder en stuk goedkoper.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 22:02:20 #61
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_34742408
ok, studentjes hebben het al niet breed...daaarom, van SHE voor jullie wat hendig sjieke receptjes die geen drol kosten EN supersnel klaar zijn of geen ruk moeite kosten

Men neme; een paar mooie nieuwe aardappels ( tip van flip..scoor ze los, dus niet per zak , bij de groentenboer of markt. Scheelt wat centjes! )
Een paar takkies rozemarijn
beetje cayennepeper
beetje grof zeezout

schil de piepers
trek de blaadjes van de rozemarijn
pak een ovenschaal
scheutje olijfolie erin
aardappels doormidden snijden, dan de helft weer doormidden en nog een keer doormidden.
partjes verdelen over de schaal
rozemarijn erbij
Even met je klauwtjes erin en goed mengen.
paar pitten knoflook ertussen ( gewoon in de schil laten )
strooi er wat cayennepeper over; dan wat zeezout en hoppeta in de oven met de krengetjes.
15 minuutjes..en voila, heerlijk geurende aardappeltjes.
Gewoon salade bij maken, en klaar is klara

Dronkemans snack, voor de betamelijke student:

turks brood, 50 cent op de markt..joekel van een ding
beetje olijfolie
knoflook
basilicum uit een potje
evt tomaatje . als die nog ergens rondslingert

Snijd een stuk brood af, snijd deze vervolgens open. Bestrijk de beiden helften rijkelijk met olijfolie
Pel een teen knoflook en wrijf beiden helften met het teentje in
beetje basilicum overheen strooien en in de oven met de klootzakjes
Soort bruschetta, maar dan voor de echte pauper

De tropische verrassing:

1 pot surinaamse marinade ( swiet moffo ) bij elke super te vinden..HAAL DIT IN HUIS!! Kost geen drol en leukt zelfs de meest schraperige maaltijden op!
1 kipfiletje
blik sperzieboontjes
paar champignons

snijd de kipfilet in reepjes. pak wok, gooi ze erin, zonder olie...snel aanbakken. Marinade erbij flikkeren. Schep suiker erbij
Sperzieboontjes erbij als de kip gaar is...even laten doorwarmen op laag vuur.

dan champignons in vieren snijden
in een koekenpan gooien. 2 theelepers marinade erbij, schepje suiker...goed doorwarmen.
Erbij eten: salade van komkommer en azijn. Schil komkommer, snijd in dunne plakjes. Uiringen erbij, en flink wat azijn.

Bij elkaar serveren, evt met sambal of een paar cheap ass surinaamse broodjes...tk bij toko of turk.
Snijd broodje open; paar plakjes van de zure komkommer. Dan schep kipfilet met boontjes erop, beetje sambal..paar champignonnetjes erop...en *rrrrrrrrrroaaaaaaaaaaarrrrrrrr*

Allemaal superlekker, smaakvol en zeer gezond!
Beste tip voor de student op budget...KOOP NOOIT, maar dan ook NOOIT je spullen in de super. Het is kwalitattief ruk en kost je klauwen met geld.
Groenten, vlees en kruiden op de markt kopen , is budgettair ZEER verantwoord..en de kwaliteit is gewoon vele malen beter.
Doe groot inkopen elke zaterdag en zorg voor voldoende voorraad verse groenten.

Brood, koop je bij een turk, of ook op de markt. Turkse broden kosten 50 cent per stuk..ze zijn huge! en verdomde lekker.

Op deze manier inkopen, is vele malen slimmer. Je eet EN vers en beduidend goedkoper. Pakjes, zakjes, kant en klare shizzle en stoom onzin zit boordevol onzinnige toevoegingen en zijn duurder.
Studeren = niet creperen...en als je slim genoeg bent om te studeren, moet je ook slim genoeg zijn om zinvol boodschappen te doen en goed voor de innerlijke mensch te zorgen.

Houd je weer centjes over voor alcohol...en laten we wel wezen..dat is ECHT belangrijk
pi_34745043
quote:
Ik heb precies hetzelfde Al vond/vind ik die zelfgemaakte prutjes nog altijd meer verantwoord dan chicken tonight en pastasausjes uit pot. Vaak goedkoper en lekkerder ook.

Mijn eigen verklaring voor het veranderde kookgedrag is dat ik niet meer in een studentenhuis woon. Eigen, goede spullen, niemand die in de weg loopt of op je vingers kijkt etc. Bovendien heb ik in de loop der jaren natuurlijk steeds beter leren koken...

Wat ik trouwens wel opvallend vind, is dat studenten zo duur eten! Al die (bijna) kant-en-klaar dingen, pakjes en mixjes zijn superduur. Als je dan toch geen zin hebt om te koken, kun je net zo goed eten afhalen bij de chinees ofzo... voor 10 euro kun je dan zeker 4 dagen vooruit.
Ik zoek niet, ik vind.
pi_34801469
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:14 schreef Wakey het volgende:

[..]

Mijn eigen verklaring voor het veranderde kookgedrag is dat ik niet meer in een studentenhuis woon. Eigen, goede spullen, niemand die in de weg loopt of op je vingers kijkt etc. Bovendien heb ik in de loop der jaren natuurlijk steeds beter leren koken...
Is inderdaad het grote verschil, vind het soms best fijn om uitgebreid te koken, maar heb daar echt geen zin in als er om de 10 minuten weer iemand een gaspit of stuk aanrecht nodig heeft...

Die merkpakjes zijn trouwens niet zo gek duur allemaal, kost je hoogstens 1a2 euro meer per maaltijd (waar je gewoon twee dagen mee doet) en bespaart je zoveel tijd en moeite.
Lust ook al die verantwoorde meuk niet
Sweet and innocent...
  woensdag 8 februari 2006 @ 16:50:15 #64
57434 Marloes
Digital Love
pi_34869220
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 15:07 schreef Innocence het volgende:
Pitabroodjes met rundvleesreepjes in pepersaus. Zak veldsla erbij en je bent nog gezond bezig ook. Binnen 10 minuutjes en met 1 pan! Zo ontzettend lekker!

Paella (van Knorr!) is ook wel lekker makkelijk, moet alleen wat langer koken.

Babi Ketjap ofzo is ook al zo simpel. Eigenlijk alles waarvan je zo'n pakket kan kopen en het vervolgens in de wok kan gooien doet het wel goed.
Dat eerste klinkt lekker! Hoe maak je dat?
The more you try to erase me,
The more that I appear.
  woensdag 8 februari 2006 @ 16:52:43 #65
107521 Furia
snoopy weer
pi_34873905
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 16:50 schreef Marloes het volgende:

[..]

Dat eerste klinkt lekker! Hoe maak je dat?
Ik gebruik altijd gewoon pepersaus uit een pakje van Maggi, dan is het helemaal makkelijk. Heb het recept ook ooit van de achterkant van zo'n pakje gehaald, zal het origineel even overtypen.

Pitabroodjes met rundvlees in pepersaus:
400 g rundvleesreepjes
1 doosje Maggi pepersaus
2 el fijngesneden peterselie
8 pitabroodjes
200 g gemengde sla
4 geroosterde paprika's (pot)

Vlees in 3a4 minuten bruin bakken in een wok.
Saus bereiden volgens verpakking en met peterselie door het vlees roeren. Warm het geheel nog even zachtjes door. Pita's klaarmaken en vullen met sla en het vlees in de saus. Paprika's in repen erover verdelen.

Dat is ongeveer genoeg voor 2 tot 4 personen. Ik maak zelf de saus gelijk bij het vlees in de wok, scheelt weer afwassen
Sweet and innocent...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')