Youp | dinsdag 31 januari 2006 @ 14:13 |
Een goede dag, natuurlijk had niemand dit van mij verwacht maar ik ben opzoek naar Astra F 2.0 GT info.... het zit zo wij zijn net weer begonnen met school na de stageperiode en we hebben met ons groepje een Astra 2.0 GT toegewezen gekregen... dit is nu nog een straatauto maar moet straks een KNAF gekeurde rally bak worden... ik ben momenteel verantwoordelijk voor het motorblok, ik moet het hele motorblok controleren op alles wat los en vast zit en of alles in orde is... vandaar de vraag, wat zijn zwakke punten van het motorblok van deze astra en wat zijn de punten waar ik zeker naar moet kijken... andere info over onderstel en carosserie en de hele meuk is natuurlijk ook welkom aangezien daar weer een paar andere groepsgenoten van mij verantwoordelijk voor zijn. ik.. of njah.. wij moeten gewoon zo veel mogelijk info hebben.. alles is welkom! linkjes naar opel fora zijn ook welkom maar ik kon zo 1-2-3 niet veel info vinden met google op opel fora ![]() alvast bedankt ![]() | |
PeuRac | dinsdag 31 januari 2006 @ 14:16 |
probeer het eens op een Opel forum Youp ![]() | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 31 januari 2006 @ 14:17 |
PNG eat your heart out! ![]() | |
Youp | dinsdag 31 januari 2006 @ 14:22 |
quote:heb niet de behoefte me bij nog meer fora aan te melden ![]() ![]() | |
Fugie | dinsdag 31 januari 2006 @ 14:23 |
gele koni's ![]() | |
Weekender | dinsdag 31 januari 2006 @ 14:24 |
quote:Zeker!! Ik ben zelfs een Opel!! | |
lipje | dinsdag 31 januari 2006 @ 14:25 |
d'r was iets met een waterpomp en snel kapot gaan, maar das Opel eigen geloof ik. Ik heb nog wel een lijstje met foutcodes van het ecu, maar of die ook van toepassing zijn... | |
lipje | dinsdag 31 januari 2006 @ 14:26 |
quote: ![]() | |
Fugie | dinsdag 31 januari 2006 @ 14:32 |
op opel-forum is een apart hoekje voor c20xx motoren (2.0 16v , 2.0 turbo en 2.0 8v) Misschien wel hendig | |
Youp | dinsdag 31 januari 2006 @ 14:33 |
quote:linkie? ![]() | |
Fugie | dinsdag 31 januari 2006 @ 14:33 |
www.opel-forum.nl simpeler kan niet | |
lipje | dinsdag 31 januari 2006 @ 14:37 |
quote:luilakkie ![]() | |
Youp | dinsdag 31 januari 2006 @ 14:38 |
quote:oja daar was ik al geweest ![]() quote: | |
Weekender | dinsdag 31 januari 2006 @ 14:39 |
Aanmelden dus. | |
PeuRac | dinsdag 31 januari 2006 @ 14:46 |
quote:Dan weet je wat je moet doen, zei ik toch eigenwijze limburger ![]() | |
Youp | dinsdag 31 januari 2006 @ 15:04 |
quote:voor deze keer dan ![]() | |
Sloper | dinsdag 31 januari 2006 @ 16:49 |
Watvoor opleiding doe je Youp? Autotechniek? | |
Youp | dinsdag 31 januari 2006 @ 17:06 |
quote:MBO niveau 4 TIND motorvoertuigentechniek en ondernemer klein bedrijf... | |
t0y | dinsdag 31 januari 2006 @ 17:37 |
quote:Das een mond vol. | |
#ANONIEM | dinsdag 31 januari 2006 @ 19:24 |
Tering, wat een donders gave opdracht.... ![]() ik heb nog wel een beugel van een kadett E GSI 2.0 misschien pas te maken voor een Astra. Waar je op moet letten is de krukaspositiesensor(heeft ook veel andere benamingen, maar is al een tijdje geleden dus weet niet meer precies), zit helemaal onderin.... die willen nog wel is kapot gaan, gevolg: slecht lopen, uitvallen en daarna niet meer willen starten... controleer dat ding, desnoods prefentief vervangen... | |
Youp | dinsdag 31 januari 2006 @ 20:23 |
quote:wat voor beugel? trouwens de hele reut als een degelijk onderstel en rolkooi en kuipstoelen enzo wordt nieuw gekocht als het goed is ![]() | |
yup | dinsdag 31 januari 2006 @ 20:34 |
Waterpomp is zwak punt en thermostaat. 2 dingen die zeker gecontroleerd moeten worden. Als ik jou was: gewoon spanrol, distributieriem, v-snaar, waterpomp en thermostaat allemaal vervangen. Weet je vrijwel zeker dat je veilig zit... V-snaar juist spannen ajb (alhoewel ik denk wel dat je zoeits weet ![]() Volgens mij is het een zeer degelijk blok voor de rest. Gaat lang mee. GEen koppakkingsproblemen of olieboten (mits normaal behandelt). En verder kan Herr.Flick of PNG je hier veel meer over vertellen :-) Oh ja: just for the info. De blokje in je Opel Astra 2.0i 8v (20NE)115 pk GT is gewoon identiek aan de ander 2 liter 8v blokjes in ander slopels :-) Kadett, Omega, Frontera (zat ie ook dacht ik in), Vectra, Calibra etc: allemaal zelfde. De Astra 2.0i 8v GT (je hebt ook gewone 2.0i 8v, dus geen GT versie) heeft geen motorische aanpassingen gehad. Heeft alleen sportiever interieur (kuipstoelen etc) en iets spannender uiterlijk ![]() ![]() [ Bericht 26% gewijzigd door yup op 31-01-2006 20:40:44 ] | |
Youp | dinsdag 31 januari 2006 @ 20:54 |
quote:jep daar was ik al achter ![]() overigens onze "GT" is wel in orde... saai ding, stalen velgen wieldoppen, rood (overigens nog niet compleet vaal & rose!) geen poespas geen gezeur en maar 133k gelopen.... de astra van t andere team is er een met het zelfde motorblok.... alleen deze is wit en voorzien van al het nodige GSi spul, een blér uitlaat en een open luchtfilter... het motorblok was mooi afgespoten en blonk van alle kanten... nadeel was dat t ding nagenoeg compleet weggerot was bij de wielasten en erg triest weer was opgebouwd met stukjes hout en plamuur wat er allemaal alweer uit ligt... verder heeft dat ding veeeeel meer gelopen, achterin de 2 ton dacht ik, heeft er gas in gelegen en is er aan het uiterlijk te zien (aardig versjonnied dus) flink mee geragd... maarja hij zag er pimpy-er uit dus daardoor wouden bepaalde klasgenoten van me dat ding zo graag hebben ![]() ![]() ![]() | |
yup | dinsdag 31 januari 2006 @ 20:59 |
Goeie keuze bij de weg, zou ik zelf ook doen. Net als ik bij de E30 heb gedaan en dat ding was ook gewoon perfect op de tikkende klepstoters (een een paar zeer kleine schoonheidsfoutjes wat gewoon vri jnormaal is voor een auto van 15 jaar oud) na :-) | |
Sloper | dinsdag 31 januari 2006 @ 21:57 |
Moesten jullie een Opel kiezen? Of hoe zat dat? Vind dit wel een intresant 'project' ![]() | |
Youp | dinsdag 31 januari 2006 @ 22:29 |
quote:nou de school heeft het afgelopen half jaar toen wij op stage waren 2 opeltjes geregeld... en mjah onze klas is in 2en gedeeld... en toen moesten we een opel kiezen... maar daar waren we zo uit... want de andere groep ging puur voor de "looks" die t ding toch niet heeft ![]() | |
Sloper | dinsdag 31 januari 2006 @ 23:09 |
Vet! ![]() Gaan jullie ook nog wat veranderen aan het motorvermogen? | |
Zonda_F | dinsdag 31 januari 2006 @ 23:25 |
Lekker budget heeft je school! ![]() Worden de 2 auto's na verloop van tijd verkocht om weer een beetje geld terug te krijgen of krijgt de school een rally team? ![]() | |
Youp | dinsdag 31 januari 2006 @ 23:39 |
quote:hangt er vanaf hoeveel sponsorgeld we binnen slepen... we gaan in ieder geval zelf een chip maken voor de motor ![]() | |
Youp | dinsdag 31 januari 2006 @ 23:40 |
quote:we moeten ook sponsoren binnen halen ![]() maar ze willen idd wel een rally team op gaan zetten... ik denk alleen dat ik dat niet meer meemaak ![]() | |
Zonda_F | dinsdag 31 januari 2006 @ 23:44 |
quote:Leuk allemaal hoor ![]() Wel sneu voor die 2e klassers, zien alle gaatjes nog zo zitten ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Herr.Flick | woensdag 1 februari 2006 @ 09:47 |
2 ltr 8v is een in principe een probleemloze motor, gewoon D-riem even goed controleren en de speling op het lager van de waterpomp.Draait dit goed zonder hakkels dan lekker laten zitten.De spanrol is van staal en deze gaat bijna nooit stuk, ook hier dus hetzelfde verhaal. BDP gaat ook maar zelden stuk. Controleer goed de bougiekabels, dit geldt voor alle 8V OHC motoren, deze zijn nog wel eens brak.Waarde moet <10Kohm zijn. Bak en aandrijfassen gaan nooit stuk, of je moet door rijden met een kapotte hoes. Ik weet niet of de orginele stoelen er nog inzitten met de gordelspanners, mocht dit zijn dan altijd achter eerst de rode nok in de gordelspanner schuiven voordat je de stoel demonteert. Deze rode nok moet zich aan de achterkant van de veerhouder bevinden van de gordelspanner.Na montage wel weer de nok verwijderen!! Plaats eens piccies, altijd leuk! ![]() | |
Youp | woensdag 1 februari 2006 @ 10:45 |
quote:thanks, ik zal dr op letten ![]() ik denk dat ik morgen de digicam eens meeneem om piccies te maken ![]() ![]() | |
Youp | donderdag 2 februari 2006 @ 13:05 |
foto's! ![]() en de "krachtbron" ![]() en t interieur whehehehehe | |
sanger | donderdag 2 februari 2006 @ 13:58 |
quote:Zelfs dan niet hoor Herr.Flick..... *rijd al 7 maanden met kapotte ashoes, en is te lui om het te vervangen. | |
Inorbit | donderdag 2 februari 2006 @ 15:58 |
ARGH!! die deurbekleding. gruwelijk | |
Youp | donderdag 2 februari 2006 @ 16:19 |
quote:de hele auto is gruwelijk! ![]() maar daar gaat t niet om ![]() | |
Sloper | donderdag 2 februari 2006 @ 16:40 |
Dat blok ziet er erg zweterig uit, geen lekage? | |
Youp | donderdag 2 februari 2006 @ 17:02 |
quote:jawel... klepdekselpakkingkje... en de carterpan pakking zag dr ook niet al te best uit toen ik er vandaag onder stond ![]() mjah vervangen dus maar... ook is de aanzuigslang tussen de LMM en t gasklephuis gescheurd... maarja dat komt allemaal wel goed ![]() | |
ToMaSZ | donderdag 2 februari 2006 @ 17:40 |
[flauwe vooroordelen modus] Haal een 2.0 16v astra gsi blokkie op de sloop. Liggen er zat met weinig km's aangezien de gemiddelde gsi-coureur z'n wagen in no-time toch kort rijdt ![]() | |
Herr.Flick | donderdag 2 februari 2006 @ 17:58 |
quote:Rij maar eens lekker door dan... ![]() @ Youp, autootje kan wel een nieuw olievuldop ringetje gebruiken en/of een nieuw kleppendekselpakkingetje! ![]() | |
Metz | zondag 5 februari 2006 @ 19:50 |
Wat een scheitproject, nog geen eens een BMW ![]() ![]() Slopel :\') Oh, ik heb nog een tip. Rraak de achterspatborden niet aan, want dan valt er 3 kilo roest vanaf. ![]() ![]() | |
Youp | zondag 5 februari 2006 @ 19:52 |
quote:ah guido, wat ben je weer heerlijk subtiel ![]() | |
TheSwooshdockSaints | zondag 5 februari 2006 @ 19:59 |
me vader heeft ook zon bak, die achterspatborden zijn ook al 1 en al roest! ![]() | |
Youp | vrijdag 10 februari 2006 @ 09:05 |
quote:mooi he ![]() update: de rolkooien, kuipstoelen, gordels, raamfolie, motorkap bevestiging en nood-massa schakelaar zijn binnen ![]() foto's volgen..... | |
Herr.Flick | vrijdag 10 februari 2006 @ 09:16 |
quote:Natuurlijk geen BMW.... Het is een project, en hier zit een beperkt budget aanvast gekoppeld. Na vervanging van de cilinderkop bij de BMW ben je meteen al door je hele budget heen..... ![]() | |
sanger | vrijdag 10 februari 2006 @ 09:40 |
quote:Doe ik ook, ondertussen al zo een 15k. Maar moet toch me remmen doen, dan neem ik meteen het hoesje maar mee. | |
CiQNiZ | vrijdag 10 februari 2006 @ 11:49 |
quote:C20NE (2.0i-8v) kan meer hebben dan een C20XE (2.0i-16v) ![]() | |
Sterke_Yerke | vrijdag 10 februari 2006 @ 17:50 |
wat voor school zit je dan? Duidelijk niet die van ethiek. Wie gaat er nou een opel verkutten, beter laten ze je daar een bmw verkrachten ![]() | |
FunkFlashR | vrijdag 10 februari 2006 @ 18:13 |
quote:Wat is daar mis mee dan? ![]() | |
Impry | vrijdag 10 februari 2006 @ 18:57 |
quote:Aangezien het latere doel rally is, is het echt niet gek om voor een Opel te kiezen. Er rijden namelijk in de huidige Nederlandse rallysport echt veel Astra's rond en dat zijn echt prima wagens. Draaien goed mee en vallen niet supervaak uit. Hier wat fotootjes: ![]() ![]() ![]() @Youp, als je problemen hebt zou je eens kunnen kijken of je contact kunt leggen met Eep Borgers uit Kootwijkerbroek, dé Nederlandse (rally)Astra-specialist! Die heeft er denk ik wel tien in z'n schuur staan. | |
Sterke_Yerke | vrijdag 10 februari 2006 @ 21:32 |
quote:Heb je wel gezien wat Youp met zijn auto's doet? ![]() | |
Impry | vrijdag 10 februari 2006 @ 21:44 |
Iemand die gespecialiseerd is in rally Astra's kijkt echt niet alleen naar stickertjes en bumpers. ![]() Die weet echt wel hoe zo'n motorblok in elkaar zit en wat de belangrijke punten zijn. | |
BloodhoundFromHell | vrijdag 10 februari 2006 @ 22:15 |
slopel ![]() | |
BloodhoundFromHell | vrijdag 10 februari 2006 @ 22:16 |
![]() | |
Youp | zaterdag 11 februari 2006 @ 00:11 |
quote:de school heeft ook bewust voor astra's gekozen omdat deze goedkoop zijn... rolkooi is als het goed is niet zo duur enzo.. alles KNAF gekeurd krijgen is met een normaal budget goed te doen en het is een redelijke basis ![]() quote:moet wel goedkomen ![]() ![]() ![]() | |
Youp | zaterdag 11 februari 2006 @ 00:15 |
quote:anders ga je even ergens anders onzinnige opmerkingen maken die kant noch wal raken ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 11 februari 2006 @ 19:03 |
TT gewijzigd. Sterke_Yerke, de speeltuin is de andere kant op. | |
Sterke_Yerke | zaterdag 11 februari 2006 @ 22:24 |
quote:Maar het is waar! En sinds wanneer ben jij in heb blauw gestoken? ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 11 februari 2006 @ 22:29 |
quote:Waar, doch offtopic. En zoals je in MED hebt kunnen zien sinds 17 januari of zo. | |
Youp | dinsdag 14 februari 2006 @ 09:55 |
Update! de spulletjes: kooi Sparco kuipje Sparco 4punts gordels, raamfolie en nog wat zeut en nog wat foto's van de concurrent... de rotte GSi 8v de spatbordranden zijn dus gerepareerd met stukjes hout en plamuur ![]() maar! ze hebben wel een DTM uitlaat.... einddemper ![]() | |
Klonk | dinsdag 14 februari 2006 @ 10:00 |
onvervalste tvp, weet niet veel zinnigs te melden, ben wel nieuwsgierig naar het vervolg van dit project ![]() | |
Herr.Flick | dinsdag 14 februari 2006 @ 10:12 |
Roestvorming bij een astra ![]() Zal dan wel een schadeauto zijn geweest, want dit komt normaliter nooooit voor! ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Youp | dinsdag 14 februari 2006 @ 11:03 |
quote: ![]() ![]() | |
riceboy | dinsdag 14 februari 2006 @ 11:34 |
Whehehe opel voor de rally da is net zoiets als een eendagsvlieg die zen dag niet hep | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 14 februari 2006 @ 12:07 |
quote:Bosch onderdelen!!! ![]() | |
Youp | woensdag 15 februari 2006 @ 13:02 |
quote:een gegeven paard moet je niet in de bek kijken he ![]() deze gegeven astra kijk ik overigens wel grondig onder de motorkap ![]() | |
Herr.Flick | woensdag 15 februari 2006 @ 14:13 |
quote: ![]() | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 15 februari 2006 @ 14:22 |
quote: ![]() | |
Youp | donderdag 16 februari 2006 @ 09:09 |
iemand trouwens een idee waar we echte rally velgen uit kunnen halen? op marktplaats staat niet bizar veel en met google vind je ook niet... moet eerst eens een zaak vinden die die dingen nieuw verkoopt.... | |
Klonk | donderdag 16 februari 2006 @ 09:11 |
quote:je zit toch in R'mond ? http://www.autoparts-roermond.nl/ | |
Youp | donderdag 16 februari 2006 @ 09:15 |
quote:whehehe dat is al een van onze sponsoren ![]() | |
Klonk | donderdag 16 februari 2006 @ 09:17 |
komt goed uit, volgens mij is dat in midden limburg een van de specialisten op dat gebied | |
Tjabbo | donderdag 16 februari 2006 @ 11:39 |
Hoe snel verwacht je hem kapot te hebben ? | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 16 februari 2006 @ 13:16 |
quote: ![]() Relnicht ![]() Opels zijn zeer degelijke auto's! | |
Tjabbo | donderdag 16 februari 2006 @ 15:24 |
quote:Met een goede rally gaat er wel eens wat stuk. Ook bij goede auto's Tommy. ![]() | |
Sloper | donderdag 16 februari 2006 @ 16:34 |
Maar als ik het goed begrijp hebben jullie een gewone 2.0 8v en de andere groep een GSI 2.0 8v of zijn deze 2 hetzelfde? | |
SuN-CRuSHeR | donderdag 16 februari 2006 @ 16:37 |
De 2.0i GT en de 2.0 GSI 8v zijn volgens mij (en volgens autotrader) hetzelfde.. alleen de bandenmaat verschilt ![]() http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?model24=7268&model25=7269&model26=7270&cache=no&ref=atag&submit.x=40&submit.y=11 De 2.0 GSI 16-klepper verschilt wel zeker met bovengenoemde 2. Verder tof projectje, waar zit je op school? | |
Tommeh | donderdag 16 februari 2006 @ 16:44 |
Leuk project! | |
PNG | donderdag 16 februari 2006 @ 17:00 |
Bandenmaten kloppen niet helemaal. GSi 8V heeft standaard 195/50/15, 16V standaard 205/50/15 | |
Youp | donderdag 16 februari 2006 @ 17:55 |
quote:de motorblokken zijn identiek... C20NE = 2.0 8v 116pk ![]() quote:de GSi 8v heeft ook schijfremmen achter, wij trommels.... (staat echter niet op autotrader... vreeemd....) dat is het enige voordeel dat ze op ons hebben met hun roestketel... maargoed er komt misschien nog wel een andere achteras onder ![]() | |
Youp | donderdag 16 februari 2006 @ 17:56 |
en ik zit in Roermond op de Gilde Opleidingen | |
tupolev141 | donderdag 16 februari 2006 @ 21:17 |
Toch vind ik het gek dat sommige zo roesten. Ik heb 5,5 jaar in zo'n Astra gereden uit '97. Mijn moeder heeft 10 jaar in net zo'n Astra gereden. Bouwjaar '92. En geen van beiden had een spatje roest. Moeders auto in een afgesloten garage. De mijne altijd buiten op straat of achter in de tuin lekker vochtig ![]() | |
yup | donderdag 16 februari 2006 @ 23:09 |
quote:Dat vind ik wel heel vreemd, normaal horen ze schijven te hebben achter. Iig Vectra, Kadett !!!!!!!!!!!!!!!, Omega, allemaal zelfde blokjes en schijven achter, zelfs de Kadeath! Ik weet eigenlijk bijna zeker dat dit ding schijven achter hoort te hebben, zelfs de gewone 2.0i (dus geen GT of GSi) heeft achter schijven als het goed is(ken iemand die zo een heeft gehad)... Maarja, de echte Opel fapper kan je het met zekerheid vertellen ![]() | |
Fugie | donderdag 16 februari 2006 @ 23:37 |
zon achteras met schijven vind je toch wel op de sloop ![]() | |
Herr.Flick | vrijdag 17 februari 2006 @ 00:31 |
quote:Nee hoor, volgens mij (weet ook niet 100% zeker) zit het grote verschil in het met en zonder ABS. Een kennis van me heeft een Astra F station C20NE met achter gewoon trommels(geen ABS). De C20XE en de X20XEV hebben wel standaart schijven achter. ![]() | |
yup | vrijdag 17 februari 2006 @ 00:43 |
Blijkbaar is het bij de Vectra A wel zo dat je altijd schijven hebt bij de 2 liter (of het nou GL of GT is), want dat weet ik bijna zeker... Wel vreemd, ik zag een keer eentje te koop en die had gewoon schijven achter, 2 liter gl... Zonder abs als het goed is... Maar ja zal effe goed moeten opletten buiten enzo, dan weet je het wel zeker denk ik... | |
Herr.Flick | vrijdag 17 februari 2006 @ 00:51 |
quote:Vectra's hebben dan wel allemaal schijfremmen achter (NL- auto's) | |
yup | vrijdag 17 februari 2006 @ 01:00 |
Je weet dat ik het over Vectra A heb ? WAnt no way dat een Vectra A 1.6je schijven achter heeft, die heeft gewoon trommeltjes achter. Of een Vectra 1.7 diesel, heeft ook trommels achter, evenals een 90 pk 1.8i. Verder heeft zelfs de Vectra B trommels achter, dat is bij sommige daisels... De benzinevarianten hebben als het goed is allemaal schijven rondom... | |
beschuit | vrijdag 17 februari 2006 @ 09:33 |
leuk project ! | |
Youp | vrijdag 17 februari 2006 @ 09:46 |
quote:de GSi van onze tegenstanders heeft wel ABS en schijven achter, echter dit is gewoon een C20NE ![]() -edit- maargoed, een achteras met schijven is onderweg ![]() | |
Herr.Flick | vrijdag 17 februari 2006 @ 10:02 |
quote:Pfff.... we hadden het toch over de 2.0 en niet over een 1.6.. En dat we het over de A hadden was me al lang duidelijk, de C20NE is nl. nooit in de B geleverd. ![]() | |
yup | vrijdag 17 februari 2006 @ 11:18 |
quote:Oops verkeerd begrepen dus ![]() | |
Sloper | vrijdag 17 februari 2006 @ 11:54 |
Maakt het dan zoveel uit die schijven achter? Bij zo'n lichte auto heb je aan trommels toch meer dan zat? | |
yup | vrijdag 17 februari 2006 @ 11:56 |
quote:Hangt meer af van de gewichtsverdeling. Als het meer 50-50 verdeling is heb je wel wat aan schijven achter. Als je auto echt nose heavy is heb je er geen reet aan. | |
Youp | vrijdag 17 februari 2006 @ 12:52 |
quote:trommels worden HEEEEET bij circuit gebruik ![]() ![]() | |
Youp | donderdag 23 februari 2006 @ 17:20 |
Update! vandaag aan de slag gegaan met onze nieuwe opdracht... de opdracht van mij en een klasgenoot om de klepmassa te wegen en de klepveersterkte te meten... dus? de kop dr af! hier 2 klasgenoten die voor ons nog even de kleplichthoogte enzo aan het meten waren... heel aardig dat ze het klepdeksel er alvast vanaf hebben gelaten ![]() ![]() en toen waren wij aan de beurt ![]() een fototje toen we al even bezig waren, het uitlaatspruitstuk is er al af an de distributie ligt los, ook is het luchtfilter weg dat zie je hier liggen... noudje aan het werk: nog even later ziet het blok er zo uit: het inlaatspruitstuk ligt los, het koelwater is afgelaten en de kop is er af! zie hier, de kop en het klepdeksel: en de nokkenstok in zn behuizing (bovenste gedeelte van de cilinderkop): vervolgens hebben we de rest van de kop gedemonteerd, dus alle hydraulische klepstotertjes er uit, alle klepsteelrubbertjes er uit, alle kleppen met klepveren er uit en de kop in de ontvettebak gewassen. kleppen demonteren: stotertjes: kleppen gedemonteerd: aangezien we na morgen een week carnavalsvakantie hebben hier in limbabwe hebben we de hele zooi (cilinderkop boven en onderste deel + klepdeksel) in een bak met ontvetter gemikt om het daar een week te laten weken.. wanneer de zooi er (schoon) uit komt gaat het (half gemonteerd) in de straalkast om de laatste beetjes rotzooi te verwijderen en het spul klaar te maken voor een kleurtje verf! en dat was het wel zo'n beetje voor vandaag ![]() | |
jrbuurke | donderdag 23 februari 2006 @ 18:41 |
Leuk topic! *bookmarked ![]() | |
Youp | maandag 6 maart 2006 @ 12:48 |
vandaag eerste dag school gehad na de vakantie... natuurlijk even gekeken hoe het met onze cilinderkop in de bak met ontvetter ging... nou... die is aardig schoon ![]() ![]() | |
Herr.Flick | maandag 6 maart 2006 @ 14:09 |
Zeg maar tegen noudje dat ie niet kan sleutelen... Het is 100 keer gemakkelijker en sneller op de kop met spruitstukken en al van de motor af te halen! ![]() | |
Cosworth | maandag 6 maart 2006 @ 14:19 |
Tof! ![]() | |
Youp | maandag 6 maart 2006 @ 14:29 |
quote:mwah het hele spul moest er toch vanaf ![]() ![]() ![]() en dit was voor ons allebei ook de eerste keer dat we zo'n eupfel motor decapiteren ![]() | |
Herr.Flick | maandag 6 maart 2006 @ 14:38 |
quote:Het is veel gemakkelijker om alle kabels, slangen ed te verwijderen, en beide spruitstukken te laten zitten.Dit heeft nog een voordeel meer, het komt nogal eens voor de de kop aardig vast is gaan zitten op een pasbus, en met de spruitstukken eraan kun je beter de kop loswrikken(krach tx arm). Vergeet niet de klepstoters leeg te persen tussen de bankschroef, anders heb je zwaar kans dat je straks tijdens het starten geen compressie hebt!! ![]() | |
Youp | maandag 6 maart 2006 @ 15:11 |
quote:t nadeel is dan dat wanneer je de spruitstukken er af moet schroeven je de kop moet gaan inklemmen ![]() ![]() de hoeveelheid tijd die we dr in stoppen is geen probleem ![]() | |
Herr.Flick | maandag 6 maart 2006 @ 15:54 |
quote:Natuurlijk niet.. ![]() Kop op de werkbank leggen, met het uitlaatspruitstuk over de rand, uitlaatspruitstuk eraf, kop omdraaien en inlaat eraf. Klaar (wel een kartonnetje eronder tegen beschadigingen/krassen. Leren jullie daar niet effektief werken dan ![]() | |
Youp | maandag 6 maart 2006 @ 16:22 |
quote:maar dat zat allemaal zo enorm vastgerot ![]() ![]() | |
spectrumanalyser | maandag 6 maart 2006 @ 16:35 |
jammer dat de fotos het op moment niet doen, leuk projectje. | |
Youp | maandag 6 maart 2006 @ 17:02 |
quote:staan op mn @home webspace.... en die doet momenteel even moeilijk ja, weet ook niet waarom ![]() ![]() | |
Youp | dinsdag 7 maart 2006 @ 19:21 |
vandaag weer even aan het hok gewerkt ![]() zo hebben we de boel achter gelaten voor de vakantie... (t hele spul ligt in een bak met ontvetter) 't nokkenashuis ligt nu bovenop de bak (zo ziet het er dus uit na de ontvetter) ik en mn sleutelgenoot hoefden niet erg veel te doen vandaag, nog even de klepmassa wegen en de massa van de klepspietjes en de schoteltjes en de tuimelaars etc. om straks de hele handel te kunnen omrekenen in een maximum toerental ![]() daarna hebben we de klepstotertjes leeggeperst zodat dat geen problemen oplevert wanneer we de motor weer gaan monteren straks... ook hebben we voor de fun even een klepstotertje van een andere opel (lag nog ergens op school weg te rotten) uit elkaar getrokken om te kijken hoe het nou precies in elkaar zit daarna zijn we maar begonnen met het klaarmaken van de kop om gezandstraald te worden ![]() stof ipv een pakking aangezien je de pakking stuk kan stralen: even later : overal stof, karton of tape in/op/tussen klaar om te stralen! ![]() ![]() ook onze klasgenoten hebben zich nog een beetje nuttig gemaakt...... ![]() t interieur wordt er uit gesloopt! heeeeele mooie pose Leo.... wat een puin komt er toch uit zo'n auto!! nog 2 andere groepsgenoten hebben zich ontfermd over het wegen van een zuiger en een drijfstang... zuiger & carterpan en nog wat troep zuiger dr uit: en dat was het weer voor vandaag! ![]() | |
tupolev141 | dinsdag 7 maart 2006 @ 20:12 |
Dat wordt een juweeltje van een Opel als die klaar is. ![]() | |
yup | dinsdag 7 maart 2006 @ 20:29 |
Is het niet schadelijk voor die stoters als je ze leegperst? En waarom zouden ze problemen kunnen opleveren als je ze terug de motor in wilt zetten ![]() Super project bij de weg. | |
Youp | dinsdag 7 maart 2006 @ 20:37 |
quote:die dingen zuigen zich vol met olie wanneer je ze gaat demonteren... nadeel hiervan is dat ze groter worden en een beetje vast blijven staan waardoor ze de kleppen open duwen wanneer je wil gaan starten... dan heb je geen compressie en kan het wel 5 tot 10 minuten duren voordat je de auto aan de gang hebt ![]() | |
Oksel | dinsdag 7 maart 2006 @ 20:46 |
Gaaf! Wat is je budget, en wat voor opleiding doe je? | |
Youp | dinsdag 7 maart 2006 @ 21:05 |
quote:het budget is zo hoog als dat we het zelf maken, we hebben natuurlijk een boel spul van school gekregen (auto, rolkooi, kuipstoel, 4punts gordels, veiligheidsfolie en nog wat klein spul) maar voor de rest moeten we het doen van sponsorgeld ![]() een van onze hoofdsponsoren is de Nedam Opel dealer hier in roermond, deze levert ons werkelijk alles voor niks! alles wat we nodig hebben voor t blok (luchtfilter, oliefilter, v-snaren, alle pakkingen, klepsteelrubbertjes etc.) hebben we voor niks ![]() ook hebben we als het goed is al een sponsor die ons het onderstel cadeau doet ![]() ![]() -edit- de opleiding is een MBO niveau 4 opleiding.. TIND Motovoertuigentechniek genaamd ![]() | |
Herr.Flick | woensdag 8 maart 2006 @ 11:03 |
quote:5 tot 10 minuten ![]() Maak er in het ergste geval maar 2 dagen van... ![]() | |
Sloper | woensdag 8 maart 2006 @ 11:16 |
Hoe komt 't dat dat dan zo lang duurt? | |
Herr.Flick | woensdag 8 maart 2006 @ 11:25 |
quote:Omdat de dikke koude olie terug geduwd moet worden door een piep klein gaatje. | |
Inorbit | woensdag 8 maart 2006 @ 12:22 |
quote:dat kan niet, maar een opel met een juweeltje wel | |
Youp | woensdag 8 maart 2006 @ 14:36 |
quote:u heeft ervaring hoor ik? ![]() ![]() | |
Youp | woensdag 8 maart 2006 @ 14:43 |
trouwens we zijn vandaag ook nog aardig bezig geweest, het hele interieur is nu verwijderd inclusief dashboard enzo. ook de kachelradiateur hebben we verwijderd en zelfs de achterklep lifters en het slot ![]() ik ben zelf bezig geweest met het maken van een steuntje voor onze "nood massa onderbrekings schakelaar" deze komt in het interieur te zitten maar moet van buitenaf ook te bedienen zijn (dmv een kabel) het interieur staat ook te koop btw ![]() ![]() | |
RallyAstra | woensdag 8 maart 2006 @ 22:05 |
Als ik ergens mee kan helpen, ik ben een aantal jaar monteur geweest van rally teams www.jbmrallyteam.nl en www.rallyteam-borgers.nl Wil je echt mee willen komen moet je er een c20xe in leggen ( 2.0 16v ) maar omdat het een school project is denk ik dat deze c20ne goed genoeg is, een 16v is ook een heel betrouwbare motor, hij is gebaseerd op de 8v enige verschil is dat het een 16v is en er dus meer stuk kan gaan als bij een 8v. Die 8v is trouwens wel handig als je distibutie riempje knapt, c20ne is een lage conpressie motor en je zuigers raken je kleppen niet als je riem knapt. Heb je al homologatie papieren van een astra ? zo nee eerst die bemachtigen voor je iets gaan doen. Wil je er een echte rally auto van maken moet je ook gewicht besparen, dat kan op de volgende plekken - In je deuren zitten 2 stalen balken die je in een normale auto beschermen tegen een klap, in een rally auto is dat overbodig omdat je al een rolkooi hebt. - Er zitten ongeveer 100 draad einden op je chassis waar je isolatie mee vast zit ( met plastic moeren) ze zitten aan de onderzijde van je auto voor de bevestiging van je remleidingen. - Tegen je dak zitten platte balken tegenaangekit en aan de zijkant zitten ze gepuntlast, die kun je ook verwijderen. En nog wat goede tips. - Staalgevlochten remleidingen gebruiken en DOOR de auto laten lopen, niet meer aan je bodem evenals je brandstofleiding. Is namelijk heel goed mogelijk dat als je een bocht afsnijd er anders een leiding onderweg word gerukt en dat is toch echt wel het laatste wat je wil. - Rolkooi door laten lopen tot je veerpoten en ook een echtra verstevering aan de plaat in je schutbord lassen waar je stuurhuiszit, kan voorkomen dat je stuurhuis stuk trilt. Voor nu zou ik me gewoon aan de groep N homologatie houden, volgend jaar issie H11 dus dan kom je in de zelfde klasse met andere dikke auto's A7/kitcars die dan ook uitgehomologeerd zijn. Volgend jaar zou je dus ook volgend de A7 richtlijnen onderdelen kunnen veranderen wan mag je ook andere nokkenassen plaatsen en grotere remmen enz. Voor dat je de auto gaat spuiten zou ik de complete achterschermen wielranden binnen en de dorpels maar vervangen, blijft toch een opel kwaaltje he ![]() | |
RallyAstra | woensdag 8 maart 2006 @ 22:24 |
Ik heb trouwens nog nieuwe klepstoters liggen voor een 8v motor als je nog belang hebt ![]() [ Bericht 54% gewijzigd door RallyAstra op 08-03-2006 22:32:11 ] | |
Sounddragon | woensdag 8 maart 2006 @ 23:24 |
C20NE roeleert ![]() Wordt bij mij al 2 jaar mishandeld, en hij geeft geen krimp, een XE was bij mij al aan de 3e kop bezig geweest ![]() | |
Youp | woensdag 8 maart 2006 @ 23:44 |
quote:het blijft een beetje een budget project he ![]() wij moeten ons overigens gewoon aan de standaard KNAF regelementen houden voor circuitgebruik ![]() en de hele auto spuiten gaat niet gebeuren ![]() ![]() ![]() die klepstotertjes, wat moeten ze kosten? (maar waarschijnlijk hebben we ze niet nodig) en kan je misschien aan een gebruikt sperdiffje komen voor onze astra? dat hebben we eigenlijk echt nodig willen we onze concurrenten (locatie Venlo met 2x astra C20NE en onze directe concurrent, het andere team uit de klas ook met een C20NE astra) het leven zuur maken ![]() | |
Kolkie | woensdag 8 maart 2006 @ 23:56 |
Je moet nog de vraag mbt homologatiepapieren beantwoorden ![]() ![]() ![]() | |
Youp | donderdag 9 maart 2006 @ 10:54 |
quote:ik neem aan dat de school die heeft ![]() die hebben ons ook de auto's bezorgd anders hadden we geen Astra gehad ![]() ![]() carosserie doorlassen zou ook nog kunnen eventueel, hangt er een beetje vanaf hoeveel tijd we hebben ![]() zojuist is er wel een leraar die totaal niet in de garage thuis hoort (gym leraar) over onze massaschakelaar gereden ![]() ![]() foto's volgen.. ik ga nu weer verder rotzooien ![]() | |
Herr.Flick | donderdag 9 maart 2006 @ 11:17 |
quote:Ik kan ze dromen.... ![]() ![]() | |
Youp | donderdag 9 maart 2006 @ 13:35 |
quote:ik weet dat je ervaring met auto's hebt, maar ik bedoelde dus ervaring met motoren die niet meer willen starten omdat de klepstotertjes niet leeg zijn ![]() | |
Herr.Flick | donderdag 9 maart 2006 @ 14:13 |
quote:Hoe zou ik anders kunnen weten dat het extreem lang kan duren.... ![]() | |
RallyAstra | donderdag 9 maart 2006 @ 19:04 |
Als ik jullie was zou ik gewoon de autozelf spuiten, gewoon ff kaal schuren potje wit halen compressor aan en spuiten maar, deden zijn ook vaak zat. En je kunt ook nog op de kit gewicht besparen alle pit en tectil verwijderen scheelt je een kilo of 15 homologatie gewocht van een Astra c20xe zit op een 1000 kilo denk dat een NE op hetzelfde gewicht zit of er 20 kilo onder. Sper zou wel te regelen zijn alleen vind je ze bijna 2e hands niet nieuwe sper ligt zo ronde de 1100 euro van quaife. | |
Youp | donderdag 9 maart 2006 @ 19:32 |
quote:denk alleen dat ze op school niet zo blij zijn wanneer we de hele werkplaats wit kalken ![]() | |
Youp | donderdag 9 maart 2006 @ 20:28 |
zo en dan de foto's van vandaag... ![]() als eerst de kleine tegenslag... een blinde leraar die zomaar over onze schakelaar heen rijdt... ik zal nog eens wat van thuis meenemen ![]() maargoed nu verder: zooi! tsjah Giel...... dat krijg je er van wanneer je te lang in de teerlucht zit wanneer je de isolatie matjes van de bodem aan het steken bent met behulp van een plamuurmes en een of andere super fohn ![]() de nieuwe motorkapsloten spreekt voor zich Youp zn profi steun met schakelaar ![]() en de schakelaar buiten (rechtsvoor op het spatscherm) bevestiging daarvan en hier komt de kabel het interieur in eigenlijk zou ik samen met nog iemand vandaag de cilinderkop gaan stralen maar het bestelde straalpistool was nog niet binnen.... dus zijn we met deze dingen verder gegaan ![]() that's all folks ![]() | |
RallyAstra | donderdag 9 maart 2006 @ 21:57 |
Kun je zo buiten spuiten als het keer mooi weer is ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Youp | donderdag 9 maart 2006 @ 23:39 |
quote:dan moeten we bijna midden op straat gaan staan... ik denk dat oom agent dat ook erg leuk vind ![]() en de rolkooi die we gebruiken is gewoon van staal, beschikbaar gesteld door school... | |
Kolkie | vrijdag 10 maart 2006 @ 00:12 |
Niet om je aan te vallen maar ik denk (lees: ik vind) dat jij eens met de schoolleiding moet gaan praten; je wilt een winnerscar of je wilt het niet ![]() | |
Youp | vrijdag 10 maart 2006 @ 22:13 |
quote:juist.... lak = gewicht ![]() ![]() vandaag nog een beetje met de rolkooi geprutst dit is trouwens een kooi van OMP... klik rolkooi nummer 5 om precies te zijn ![]() verder niet veel meer uitgevoerd, t was tijd voor weekend!! | |
Youp | dinsdag 14 maart 2006 @ 19:46 |
updeet: check de nieuwe "sloten" van de kofferklep ![]() close-up wat klopt er trouwens nog meer niet aan bovenstaande foto's? ![]() de massa kabel naar de hoofdschakelaar is nu compleet aangelegd, mooie nieuwe accuklem (de oude kabel is compleet verwijderd) mooi ge-tie-wrapped ![]() door 't schutbord en het "interieur" in verder waren we nog aan het passen en meten met de rolkooi: moest nog het een en ander gemodificeerd worden maar dat was niet zo'n punt... een bevestiging waarbij een steun in de auto gelast moet worden, daar zijn we nu aan begonnen: bevestigings punt op de wielkuip achter en die zelfde bevestiging maar dan van buiten (in de wielkuip) gezien ![]() en da was't alweer ![]() Don't you ever underestimate the power of the Patser GT | |
jayke | dinsdag 14 maart 2006 @ 19:51 |
Patser GT ![]() Verder puik projectje, is weer es wat anders dan stage he ![]() | |
Youp | dinsdag 14 maart 2006 @ 20:46 |
quote:achja zoals je wel weet was mn stage ook super tof ![]() maar dit is eens wat anders en zeker ook leuk ![]() ![]() | |
Youp | donderdag 16 maart 2006 @ 17:01 |
nog wat foto's van vandaag! stoelbevestiging maken mooie pose van professor Giel ![]() Youp @ work (lasnaden afwerken) vast is vast! ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 16 maart 2006 @ 17:14 |
![]() ![]() | |
Youp | donderdag 16 maart 2006 @ 17:25 |
quote:nadeel is dat t niet FIA gekeurd is dan ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 16 maart 2006 @ 17:27 |
quote:wel KNAF ![]() | |
Youp | donderdag 16 maart 2006 @ 17:30 |
quote:ook niet ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 16 maart 2006 @ 17:36 |
quote:ik mag er NK's meerijden... | |
Youp | donderdag 16 maart 2006 @ 17:39 |
hmmz, dat is nieuw ![]() vreemd dat de school het dan gesponsored heeft ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 16 maart 2006 @ 17:43 |
quote:misschien dat wel langs mekaar heen praten, met KNAF bedoelde ik Autocross en geen Rally... valt allebei onder de KNAF beetje stom van me geformuleerd ![]() | |
Youp | donderdag 16 maart 2006 @ 17:46 |
quote:ja idd, wij doen dus rally ![]() | |
Herr.Flick | donderdag 16 maart 2006 @ 19:00 |
maak die foto's eens wat kleiner, het kijkt klote als je dit topic opent, het blijft de 1e 10 a 20 seconden maar op en neer vliegen op je scherm... ![]() | |
Youp | donderdag 16 maart 2006 @ 19:15 |
quote: ![]() ik heb ze al kleiner gemaakt... eerder fotografeerde ik op 5,1MP en verkleinde ze 75%... nu fotografeer ik op 3MP en verklein ze 75% ![]() modemkiller ![]() | |
Herr.Flick | donderdag 16 maart 2006 @ 21:19 |
Nou is het tenminste weer leuk om ff vlug in je topic te kijken... ![]() | |
Kolkie | donderdag 16 maart 2006 @ 22:54 |
Wanneer worden de kriksteunpunten erin gezet? | |
RallyAstra | donderdag 16 maart 2006 @ 23:45 |
Toch beetje jammer dat de school een schroefkooi koopt, hij is misschien goed gekeurd maar met een harde klapper heb je toch liever een vaste kooi met een goed kruis achter je rug, en die door gelast in naar de voorpoten. Heb meerdere rally astra's opgebouwd, deze nieuwe achterschermen en dorpels er aan ![]() ![]() Spul er weer aan gepuntlast Deze Astra is ook van mij geweest helaas was die toen nog niet zo rallyklaar ![]() ![]() Beste wat je gewoon kunt doen is een 1.4 Astra aan schaffen, een kadett 16v er bij kopen en daar alles van overzetten op je astra. Deze kadett heb ik toen helemaal compleet gekocht voor 450 euro, en een witte 1.4 astra voor 150 euro. 16V hoeft niet duur te zijn, wel jammer dat er een 2 liter 8 klepper in ligt daarmee kom je nooit mee, aangezien de meeste groep n auto's al met DTA en een gebleuprint blok rijden. ![]() Astra 1.4 op de achtergrond ![]() FF achteras en de tank er onderweg halen ![]() ![]() Nog paar foto's uit de rallyschuur ![]() Astra Groep A 210 pk 2.0 16v 6 bak van X trac kost ongeveerd 8000 euro voor een 2ehands Dit is trouwens een EX fabrieks kadett, reed vroeger voor het Nederlande Opel dealer team ook rond de 210 pk Nog een groep N Astra Als je op de foto kijkt bij de bijrijder kun je de rolkooi wel door zien lopen ringting je schuitbord. Voorbeeld van hoe belangrijk een goede kooi is ![]() Octavia WRC met 200 een klapband gehad, tegen een brugpijler gereden toen tig maal over de kop en tot stilstand gekomen, navigator had een gebroken been bestuurder zware hersenschudding. | |
Youp | vrijdag 17 maart 2006 @ 00:06 |
quote:mooie foto's ![]() maar bij ons gaat het er maar om dat we onze tegenstanders verslaan dus dat zijn de 2 teams van venlo en het andere team van roermond.... op het circuit waar we rijden halen we ook niet heel hoge snelheden dus boeit die 8v ook niet aangezien je het vermogen toch al niet goed op de weg krijgt zonder sper ![]() | |
Youp | maandag 20 maart 2006 @ 13:04 |
de cilinderkop is dan nu eindelijk gezandstraald (vrijdag) en gespoten (vandaag).... ![]() ![]() mooi rood is niet lelijk ![]() | |
Youp | dinsdag 21 maart 2006 @ 17:15 |
vandaag, een dag later, de verf is droog en nu kunnen we beginnen de cilinderkop op te bouwen ![]() het resultaat: ![]() de lijnen en de letters op het klepdeksel worden nog met een penseeltje zwart geverfd door onze "friemelwerk koning" ![]() ![]() hier wordt het voorste bevestigingsstuk voor de rolkooi in gelast ![]() lassen dus ![]() ![]() het frame waar de stoel op gemonteerd kan worden ![]() nokkenas in het huis, pasvlakken schoon gemaakt ![]() kleppen opnieuw inslijpen ![]() klepsteelrubbertjes monteren ![]() kleppen monteren ![]() kleppen en hydraulische klepstoters gemonteerd ![]() klepdeksel tijdelijk losjes op het nokkenashuis gemonteerd ![]() sorry dat sommige foto's van wat mindere kwaliteit zijn maar het zijn (geresizede) telefoonfoto's en ik heb een ontzettende trilhand altijd ![]() dit maakt het surfen wel wat makkelijker voor de modemmers onder ons ![]() | |
Fugie | dinsdag 21 maart 2006 @ 17:22 |
jaap wanneer kom je mijn vectra blok uiit elkaar halen ![]() ![]() | |
Youp | dinsdag 21 maart 2006 @ 17:33 |
quote:wanneer je mij genoeg geld en een plaats om te werken bied ![]() | |
Youp | woensdag 22 maart 2006 @ 13:07 |
mini update![]() ![]() ![]() racy remschijfje + remblokken ![]() uitlaatspruitstukje alvast er op geschroefd ![]() penseel power! ![]() verder nog een beetje gerotzooid, niet echt veel nuttigs gedaan vandaag ![]() | |
Tommeh | woensdag 22 maart 2006 @ 13:10 |
Zier er leuk uit! Al had je dat spruitstukje wel wat mooier mogen maken hoor! | |
Youp | woensdag 22 maart 2006 @ 13:12 |
quote:ontvetterbak + remmenreiniger en ik vond het wel goed.... komt hopelijk toch een nieuw spaghetti exemplaar op ![]() | |
Youp | donderdag 23 maart 2006 @ 19:00 |
update! omdat onze toerenteller stuk was hebben we een nieuwe combi opgesnord, hier zijn we er wat mee aan het rotzooien... (teller terugdraaien enzo) ![]() ![]() zeer belangrijke literatuur ![]() het thermostaathuis en de carterontluchting + pijlstokhouden gezandstraald ![]() ![]() overigens blijft de thermostaat er uit aangezien deze wanneer de motor warm is toch constant volledig open gaat... allen wij gaan straks continu rond de 5000rpm draaien bij vrij lage snelheden (2e, 3e versnelling...) waardoor het motorblok enorm heet wordt... nou is de doorgan van de thermostaat vrij klein... wanneer deze vol open staat blijft het gewoon een enorme blokkade in het circulatiesysteem... het enige voordeel voor ons is dat de motor wat eerder op temperatuur is maargoed dat dat 2 minuten langer duurt nemen we dan maar voor lief ![]() ![]() net gespoten.. ![]() droog ![]() de rolkooi is helemaal af ![]() ![]() ![]() kuipje er in! ![]() ![]() ![]() gordels ![]() ![]() kuipje zit erg lekker ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 23 maart 2006 @ 19:21 |
En dit is een FIA gekeurde Rally kooi? De buizen van midden hoog, naar voor op de bodem, had ik meer naar voren gezet ivm met je benen beschermen. En tussen die 2 had ik voor het stuur langs ook buis geplaats tegen het naar mekaar 'knikken' op de zijkant. Ook tussen de twee wielkassen achter had ik buis geplaats, je carrosserie wordt stijver en bij een klapper is die minder snel krom... ff kijken of ik foto kan vinden van m'n vriendin's crossauto. edit: betere foto kan ik niet vinden, maar je kunt hier iig zien wat ik bedoel met voor het stuur langs lopen. laat niet op de loshangende bumper enzo... hij kwam net uit een marge... ![]() check die opel honingraad achter ![]() [ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2006 19:29:29 ] | |
Youp | donderdag 23 maart 2006 @ 22:12 |
quote:hij is zo gekeurd en wanneer je er aan gaat modden is hij dat niet meer ![]() coole velg ja ![]() | |
Kolkie | vrijdag 24 maart 2006 @ 10:23 |
Opmerkelijke kooi, zal wel de goedkoopste goedgekeurde kooi zijn ofzo want ik vraag me werkelijk af of dit uberhaupt nog íets aan de stijfheid toevoegd (?). Naja, verder vordert het wel leuk natuurlijk 8) | |
Youp | vrijdag 24 maart 2006 @ 13:26 |
quote:het voelt wel degelijk iets aan de stijfheid toe! hij zit vast aan de b-stijlen, aan de kokerbalk onder, aan de wielkasten achter boven het raam en aan een balk onder het dak, maar hij is idd volgensmij niet bedoeld voor frontale crashes enzo ![]() overigens zit de cilinderkop er al op ![]() | |
RallyAstra | maandag 27 maart 2006 @ 20:59 |
Sorry dat ik het zeg, maar wat een bagger kooi, wat denk je wat er gebeurt als je een boom zijwaarts pakt met deze kooi ![]() | |
#ANONIEM | maandag 27 maart 2006 @ 23:50 |
quote:Nou dat dacht ik nou ook! als ik die kooi vergelijk met mijn cross kooi (waar veel lagere snelheden behaaldt worden, ik heb nog niet gezien dat een kooi krom is) is mijn kooi toch een stuk veiliger... (zie foto boven) | |
Youp | maandag 27 maart 2006 @ 23:57 |
hebben jullie eigenlijk wel het topic gelezen? wij rijden alleen op een afgesloten circuit met veel bochten en hele korte rechte stukken (we rijden het meeste in de 2 en 3) waar GEEN bomen, struiken, greppels of wat dan ook zijn... het ergeste wat kan gebeuren is dat je van de baan glijdt, ongelukkig in wat gras terecht komt waardoor de wielen zijwaarts happen en waardoor je omrolt.... dus voor wat wij aan het doen zijn is de kooi veilig zat. ![]() -edit- | |
#ANONIEM | dinsdag 28 maart 2006 @ 00:12 |
quote:Ok, dan is het begrijpelijk, ik dacht dat jullie er een Rally mee moesten rijden. Maar het is dus eigenlijk mee een Circuit dan een Rally auto? Dan mag je trouwens de vering wel aan passen, want de standaard vering van die opel is echt = ![]() (spreek uit ervaring heb een cross kadett GSI gehad ![]() Ik moet zeggen dat ik dit project echt ![]() ![]() | |
Youp | dinsdag 28 maart 2006 @ 09:08 |
quote:klopt, maar hij krijgt toch een rally goedkeuring als ik me niet vergis ![]() ![]() overigens gaan we de eerste keer met opzet testen met de standaard vering zodat we de volgende keer het verschil kunnen zien, maar we krijgen van een vande sponsoren een AST 3-weg instelbaar onderstel (schokdempers veren) en nog veerpootbruggen ![]() | |
Youp | dinsdag 28 maart 2006 @ 20:44 |
mini update: alles zit weer in elkaar ![]() ![]() | |
alsem | dinsdag 28 maart 2006 @ 21:16 |
quote:dat ziet er al heel wat beter uit dan op het begin ![]() | |
Impry | dinsdag 28 maart 2006 @ 21:21 |
quote:En doet hij het ook? ![]() | |
Youp | dinsdag 28 maart 2006 @ 21:23 |
quote:we hebben momenteel geen tank, nog niet geprobeerd dus... maar ga er maar vanuit dat hij het doet ![]() het blijkt dat de tankjes van de OMP catalogus niet FIA gekeurd zijn ![]() ![]() | |
spectrumanalyser | woensdag 29 maart 2006 @ 09:35 |
als je veel bochten hebt is dat wel zo handig. ik lees verhalen van auto's op circuitdag die door de bocht geen vermogen hebben, de benzine loopt naar een kant zodat er vacuum gezogen wordt ![]() | |
Youp | woensdag 29 maart 2006 @ 10:06 |
quote:in geval van een originele tank of van zo'n klein vierkant race tankje?? | |
Metz | woensdag 29 maart 2006 @ 12:19 |
Het blijft een slopel. | |
Cosworth | woensdag 29 maart 2006 @ 12:28 |
quote:Goeie bijdrage! Wat rij je zelf en kun je de olie zelf peilen? | |
Metz | woensdag 29 maart 2006 @ 12:31 |
quote: ![]() ![]() | |
Youp | woensdag 29 maart 2006 @ 13:12 |
guido! ![]() ![]() | |
Cosworth | woensdag 29 maart 2006 @ 13:23 |
Ah, ik gok een klasgenoot of vriend... ![]() | |
Metz | woensdag 29 maart 2006 @ 13:33 |
Joep is mijn aller aller aller áller beste vriendje ![]() ![]() Ik hou me hoofd al ![]() | |
Youp | woensdag 29 maart 2006 @ 13:37 |
quote:geen klasgenoot, supermoto maatje... met een kronkel in zn hoofd ![]() | |
Tommeh | woensdag 29 maart 2006 @ 13:49 |
Standaard tank zou in principe weinig problemen moeten opleveren al verschilt dat per auto. Kan goed zijn dat hij is ingedeeld in schotten wat al een deel kan schelen. Met een complete safety cell heb je dat probleem zowieso niet aangezien je tank dan gevult is met schuim en je een kleinere tank erbij hebt die altijd vol is. Dan heb je al helemaal geen last meer van bochten wat betreft aanzuiging. | |
Youp | woensdag 29 maart 2006 @ 13:54 |
quote:maar waar moeten we die vandaan halen? want op de (zeer uitgebreide) site van Biesheuvel staat ook niks... en de standaard tank er weer onder hangen is een teringwerk... ![]() | |
Youp | woensdag 29 maart 2006 @ 14:06 |
trouwens nog wat moois, die lui van OMP hebben geen tekening of beschrijving bij de rolkooi geleverd... dus toen kwam die kerel langs om de kooi voor het andere team te leveren en toe zei hij doodleuk dat de balken in de deur te hoog zaten (dat idee had ik ook al) maargoed die aan de bestuurderskant is er inmiddels alweer uitgeslepen en opnieuw in gelast.... zelfde verhaal met de gordel bevestigingspunten.... is een Sparco 6-punts gordel dus... bevestigings ogen zitten er bij en die zou je dan zogenaamd in de originele gordel bevestigings punten kunnen draaien... maar dan haal je de hoek van 20 graden niet waaronder de gordel moet staan ten opzichte van je schouders ofzo... dus dan moet je ze ergens anders bevestigen maar moeren of plaatjes die passen er bij leveren? ho maar... (en het is M11 fijne draad met een hoge treksterkte wat je niet zomaar even bij een ijzerwaren handel of autogarage kan kopen....) en dan kost zo'n gordeltje 440 euro ![]() | |
Tommeh | woensdag 29 maart 2006 @ 15:40 |
Goeiendag waarom heb je in godsvredesnaam gordels voor 440 euro gekocht?! Voor veel minder dan de helft heb je al een Fia goedgekeurde 6 punts gordel met bevestigingsplaatjes. Mocht je die nog nodig hebben, bij Biesheuvel verkopen ze die voor 2,5 euro per stuk ongeveer. Die plaatjes erin lassen kost echt geen moeite. Zo'n complete tank kun je op meerdere plaatsen kopen, o.a. Biesheuvel en remola. Let wel dat je voor zo'n tank makkelijk een paar duizend euro kwijt bent. Met alleen de safety cell ben je er nog lang niet. | |
Five_Aces | woensdag 29 maart 2006 @ 15:56 |
Hm ja idd ![]() ![]() | |
Youp | woensdag 29 maart 2006 @ 16:10 |
quote: quote:guys, de auto. de kooien, stoelen, gordels en nog wat spul (alles wat nodig is voor veiligheid) hebben we van school gekregen ![]() als ik alles zelf had gedaan had ik als eerste al geen astra gekocht maar waarschijnlijk ook een E30 of E36 ofzo en dan deed ik alles ook een beetje anders ![]() maargoed het is een schoolproject nota bene! ![]() ![]() -edit- en een rolkooi die door een bedrijf er in gemaakt word... daar leren we zelf niks van ![]() | |
Tommeh | woensdag 29 maart 2006 @ 19:37 |
Ja maar je had het eerder over een budget, vandaar dat ik dat zei. Maar inderdaad, zo'n schoolproject is super ! | |
Youp | vrijdag 31 maart 2006 @ 13:09 |
zo, een van de sponsoren:![]() ![]() ![]() en we krijgen een heel fijn compleet AST Race kitje: ![]() ![]() ![]() | |
Sterke_Yerke | vrijdag 31 maart 2006 @ 13:17 |
RIP voor alle opeltjes die sneuvelen in dit topic ![]() Maar wat voor gave opleiding doet TS wel niet? Wil ik ook doen op school ![]() | |
Youp | vrijdag 31 maart 2006 @ 13:37 |
quote:circuitauto is een hoger doel dan een leven als afgezeikte sjonnie auto (zie de witte van onze concurrenten) of gestripte sloper.... en ik doe een opleiding motorvoertuigen en management ofzo (TIND MVT noemen ze het) op het MBO niveau 4 | |
RallyAstra | zaterdag 1 april 2006 @ 13:25 |
Ik dacht jar jullie rally gingen rijden omdat jullie get steeds een rally auto noemde, maar goed het word dus een circuit auto. Een geven paard mag je niet in de bek kijken dara heb je gelijk in maar het moet wel veilig zijn. Als jullie geen rally rijden hebben jullie ook niks te maken met de groep n homologatie, ik zou jullie dan wat andere remmen aanraden atandaard remmen van een astra zijn helemaal kut na 4 bochten beginnen ze zwaar te faden. Ik heb op mijn straat auto 300x28mm remmen zitten van een Mercedes E500 V8 en de remklauwen van een Omega 3.0 24v is echt een goedkope oplossing voor de remmen, als je kijkt dat een AP racing set zo rond de 1500 tot 2000 euro kost. Die omega klauwen kosten je ongeveer 100 euro 2ehands zijn van het merk girling of lucas die schijven wat ik heb heb ik bij hennie boomkamp gekocht www.calibraonderdelen.nl en kosten 200 euro blokken zijn ongeveer 120 euro van ferodoracing in jullie geval zou ik dan voor de DS 2500 gaan ik geloof dat er ook DS3000 voor te krigjen zijn die zijn meer voor circuit gebruik. Hennie kan ook die grote schijven leveren in 4 gaats, ik hem mijn auto omgebouwd naar 5 gaats. Het remt echt ziekelijk hard vooral als ze warm zijn![]() ![]() Je moet alleen wel minimaal 16"velgen rijden ![]() nog ff een off topic foto van mn auto | |
Five_Aces | zaterdag 1 april 2006 @ 18:11 |
AST is mooi spul, eigenlijk kopie van Intrax ![]() Als je het zelf doet even de fabrikant om testdata vragen over hoogtes etc, kan heel nuttig zijn. | |
Youp | zaterdag 1 april 2006 @ 18:15 |
quote:het is de bedoeling dat we hem zelf af gaan stellen maar de eerste circuit testdag met het AST spul er onder komt er iemand van AST ons uitleg geven over hoe we hem het beste af kunnen stellen ![]() | |
RallyAstra | zaterdag 1 april 2006 @ 23:56 |
Is zelf simpel af te stellen als je de gegevens hebt, gewoon schroenedraaier er in en klikjes tellen, teminste ik neem aan dat het net zo werkt als proflex | |
Youp | zondag 2 april 2006 @ 11:25 |
quote:ja zo ongeveer, maar het is de bedoeling dat we er wat mee experimenteren ![]() | |
Pumatje | zondag 2 april 2006 @ 14:35 |
youp echt een geweldig project man! ik wil dit ook wel , zo ga ik graag naar school hoor ![]() ![]() die hydralische klepstoters zijn wel makkelijk, nooit meer kleppen stellen ![]() hoeveel pk heeft dat blokkie straks eigelijk ( wat is het doel ) en bij welk rpmheeft ie izjn meeste vermogen ![]() | |
Youp | zondag 2 april 2006 @ 14:46 |
quote:Astra's zijn goedkoop ![]() in sportmotoren enzo worden idd geen hydraulische klepstoters gebruikt en dat heeft te maken met de hoge toerentallen ja (14.000-16.000 is geen uitzondering) verder zitten ze wel in zo'n beetje elke denkbare (relatief moderne) automotor en het vermogen wordt niet spectaculair, nu heeft hij 116pk en draait hij iets van 6800toeren maximaal en dat krijgen we al niet op de weg overgebracht in de 1 en de 2, straks komt er misschien een sperdiff in en dan wordt het wel al wat leuker maar buiten een uitlaatje en zelf chippen doen we er niks aan ![]() | |
Coupe | zondag 2 april 2006 @ 23:12 |
Tip voor het sperdiff ![]() ![]() Heb hem zelf ook in m'n A corsa 2.0 16V sprinter (in combi met een F16FCR bak). | |
Repeat | zondag 2 april 2006 @ 23:14 |
een 90% sper? ![]() | |
Coupe | zondag 2 april 2006 @ 23:20 |
quote: ![]() | |
Tommeh | maandag 3 april 2006 @ 13:06 |
quote:Tuurlijk is zo'n onderstel makkelijk in te stellen maar afstellen is een ander verhaal. Er zijn ontzettend veel mogelijkheden dus simpel afstellen zit er niet in. | |
Youp | donderdag 6 april 2006 @ 17:48 |
quote:zijn idd VEEL TE VEEL combinaties mogelijk ![]() | |
Youp | donderdag 6 april 2006 @ 17:55 |
en een kleine update! zomaar een foto ![]() carterventilatie aangesloten op een apart "reservoir" en afgedopt op het gasklephuis, ook hebben we de gasklephuisverwarming verwijderd en doorgelust... ![]() ![]() ![]() de kooi heeft een "kleur" (wit is stiekem toch geen kleur ![]() ![]() ![]() de auto staat op bokken want vandaag zijn de standaard schokbrekers en veren naar AST gegaan, daar word voor ons een set op maat gemaakt ![]() ![]() ![]() en weer een van mijn creaties ![]() ![]() het knopje met FAN er bij is overigens voor de ventilator op de radiateur, hiermee kunnen we ten alle tijden de ventilator 100% aansturen... normaal wordt hij automatisch aangestuurd op 50% of op 100% maar aangezien wij als een stel bezopen boeren met het ding gaan scheuren willen we gewoon dat wanneer de motor 2 minuten gelopen heeft hij 100% aan gaat en aan blijft staan ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 6 april 2006 @ 18:03 |
Dashboard heb ik ook zelf gemaakt, met contact, massa, startknop, fan en benzine pomp.... benzine pomp schakelaar geen optie? bij brand kun weet je dan zeker dat de pomp niet meer loopt... | |
Youp | donderdag 6 april 2006 @ 18:06 |
quote:benzinepomp loopt niet meer wanneer de massa uit is en de motor uitgeschakeld word... nu kan je de massa wel uitschakelen maar dan loopt het blok doodleuk verder op de massa van de dynamo ![]() ![]() ![]() | |
Pumatje | donderdag 6 april 2006 @ 22:22 |
wij hebben op ons werk op het moment de C2 rally wagen van Marco kuipers staan, enorm aardige vent, die nooit verveeld is om wat te vertellen, prachtige bak, maar heeft maar 180 pk.\ In ieder geval, die consoles die ze in hun dash hebben zijn echt ![]() alles digitaal, voltage, amp, olie druk, olie temp, hoeveelheid, kmpu, RPM en de bestuurder met eigen consoles en pedaal, maar wat ik nog niet kende was het brandblus systeem met sproeierkoppen in de auto verspreid, naar motor en onder dashboard, hebben jullie die niet 1 nodig? | |
Youp | donderdag 6 april 2006 @ 22:28 |
quote:wij krijgen gewoon een los blussertje in de auto geloof ik ![]() | |
Youp | vrijdag 7 april 2006 @ 13:04 |
filmpje! het is wel een MP4 push the button we hebben zoals je ziet het lampje dat geschakeld was met de startknop een beetje aangepast... het brandt nu wanneer de motor loopt ![]() ![]() ![]() | |
Pumatje | vrijdag 7 april 2006 @ 17:54 |
is er ook 1 massaschakelaar al aan de buitekant geplaatst? | |
Tommeh | vrijdag 7 april 2006 @ 22:53 |
Topic lezen : http://members.home.nl/yo(...)akelaar%20buiten.JPG ja dus ![]() | |
Repeat | vrijdag 7 april 2006 @ 23:58 |
dan ben je blij als je een goeie rolkooi hebt ![]() http://www.thehiltons.net/downloads/rallymasters.wmv | |
Youp | zaterdag 8 april 2006 @ 13:05 |
quote:die gaan dr aardig tegenaan (letterlijk en figuurlijk) ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 11 april 2006 @ 09:44 |
M'n neus is krom.... ![]() ![]() De neus wijst naar links.... ![]() duidelijk knik in het frame... ![]() steun van Startmoter afgeknapt en heeft daarmee het olie filter meegenomen... (heb 2 rondjes zonder olie gereden ![]() ![]() met motorkap ter verduideleking... Daarnaast ook nog een gat in de accu ![]() Het was een zeer zware cross afgelopen zondag... geen doorkomen aan, in die drek zooi. Hopelijk gaat het met je rallybak beter af.... | |
Youp | dinsdag 11 april 2006 @ 12:25 |
quote:dat gaat wel goedkomen... onze bak heeft wat minder te lijden dan een crossauto aangezien we op glad asfalt rijden ![]() momenteel loopt hij btw op KMS ![]() ![]() | |
Sloper | dinsdag 11 april 2006 @ 12:30 |
KMS? | |
ThaFreak | dinsdag 11 april 2006 @ 14:09 |
quote:http://kms.vankronenburg.nl | |
Repeat | dinsdag 11 april 2006 @ 15:15 |
![]() [ Bericht 40% gewijzigd door Repeat op 11-04-2006 15:22:03 ] | |
Drive-r | dinsdag 11 april 2006 @ 16:07 |
quote:Als je inderdaad een rally keuring nodig hebt (daar zei je eerder iets over), dan zul je ook een blusinstallatie nodig hebben. Dit zijn (pin me er niet op vast) minimaal 3 nozzles onder de motorkap en drie bij de bestuurder en navigator. Alles te bedienen met een schakelaar binnen en eentje buiten. Het zijn vrij standaard setjes, te koop bij Biesheuvel o.i.d. | |
Youp | dinsdag 11 april 2006 @ 17:42 |
quote:juist! ![]() sorry mensen sommige foto's zijn weer mislukt door die ontzettende zuiphand (trilhand) van me ![]() KMS ![]() meer KMS ![]() ook de Bosch alles tester mag niet ontbreken ![]() ![]() wired ![]() zelfgemaakte B-stijl brug ![]() ![]() monteren ![]() ![]() en ons controlepaneeltje is weer geupdate ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Tommeh | dinsdag 11 april 2006 @ 17:50 |
Ziet er goed uit Youp, erg netjes allemaal! | |
Pumatje | dinsdag 11 april 2006 @ 17:56 |
aaargh kms (L) | |
chucky666 | donderdag 13 april 2006 @ 21:42 |
is dit niet een beter motortje voor je assie?? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
chucky666 | donderdag 13 april 2006 @ 21:43 |
en dan wel met het echte werk DTA | |
Youp | donderdag 13 april 2006 @ 22:10 |
quote:je snapt het volgensmij niet helemaal ![]() | |
Drive-r | donderdag 13 april 2006 @ 23:19 |
quote:Het echte werk is Motec, DTA heeft erg weinig 'datapunten'. We zijn ooit ook benaderd met dat spul en het is zeker interessant. Maar goed, als je die stap wilt maken, neem dan direct motec. | |
Pumatje | donderdag 13 april 2006 @ 23:37 |
godsakker die jongen gaat lekker met school hobbyrallyen, zit niet zo enorm te mierenneuken met ik weet een product dat beter is en dat zal ik in je neus wrijven gedoe zeg :\ | |
Drive-r | donderdag 13 april 2006 @ 23:45 |
quote:? Was jij niet degene die begon te zeuren over KMS? | |
Pumatje | donderdag 13 april 2006 @ 23:55 |
quote:misschien begin je the hallucineren ofzo.. maar ik heb in geen enkele post gesproken over onderdelen die youp heeft besloten te gebruiken op een negatieve manier of ondertoon. | |
Drive-r | donderdag 13 april 2006 @ 23:59 |
quote:Sorry, ik wist niet dat het bovenstaande positief bedoeld was? Anyway, maakt me ook geen donder uit. Iemand maakte een opmerking over het feit dat DTA beter zou zijn dan KMS. Leek me niet echt een nuttige opmerking voor iemand die net KMS heeft gekregen en al helemaal niet omdat DTA zelf ook enigzins pruts-spul is. | |
Youp | vrijdag 14 april 2006 @ 00:57 |
quote:ja in de tunerzz en ricerzzz scene zal dat heel gaaf zijn ![]() ![]() | |
Kolkie | vrijdag 14 april 2006 @ 01:58 |
Ik mag aannemen dat nu er een B-stijl brug inzit er ook een fatsoenlijke brug tussen de veerpoten voor en achter komt? Lijkt me toch het minste wat je kunt doen als je zulke fancy dempers krijgt of mis ik iets ![]() Wat kost zo'n rolkooi normaal trouwens, ik vind het nl. wel leip staan ![]() | |
ToonKloon | vrijdag 14 april 2006 @ 03:27 |
Leuk project!! 'k Blijf het volgen dankzij de: Trilhand Van 't Pilsen ![]() | |
ThaFreak | vrijdag 14 april 2006 @ 08:37 |
quote:kms kan minimaal evenveel als een dta systeem! het heeft als grote voordeel dat het een in nederland ontwikkeld systeem is en dat er een erg goede tuner achter zit! motec, aem zijn allemaal systemen wat een paar flinke centen meer kost maar waarmee je vaak hetzelfde resultaat mee bereikt! (tenzij je op topniveau zit) | |
Drive-r | vrijdag 14 april 2006 @ 10:55 |
quote:Een standaard rolkooi kun je vaak al vanaf 400 euro kopen met FIA goedkeuring, dus het hoeft niet duur te zijn. Als je enkel voor het optische effect gaat, kun je ook kijken naar een rolbeugel, die laat vaak meer ruimte bij in- en uitstappen en voor de passagiers achterin. Ik ben niet goed bekend met KMS, maar het lijkt me hetzelfde als DTA (hoewel ik niet weet hoe 'fancy' de software is). Motec is in principe hetzelfde spul, maar gewoon nauwkeuriger. Voor jullie doel is KMS echt top, eigenlijk al meer dan je nodig hebt. Maar het is erg leerzaam om zelf te gaan 'mappen'! Gaan jullie gewoon zelf verder vanaf een basis-map? Of krijgen jullie hier meer ondersteuning bij? Kan KMS ook meerdere maps opslaan? Dat vond ik bij Motec altijd erg fijn, dat ik over kon schakelen tussen verschillende maps. Je zou dit goed kunnen gebruiken bij het vervoeren of opwarmen van de wagen. Dan kun je hem tijdens het racen op het randje afstellen, maar tijdens al het overige werk sparen... | |
chucky666 | vrijdag 14 april 2006 @ 18:46 |
meerdere mappen kan zo'n kmsje niet en ned. product is het zeker niet !!!! het word alleen door van john verkocht met zijn naam en sticker er op maar in een anderland weer met een andere sticker DTA is makkelijker programeren heb ik me door mijn afsteller laten vertellen en je zit eigenlijk alleen aan de van kronenburg vast{af je moet zelf het programma hebben} maar ik snap niet dat je met een 8v zo veel werk maakt als je met een standaard GSI 20/16v al meer vermogen had maar ik spring er net in{op dit forum} en heb dus het vorige niet gelezen dus sorry daar voor | |
Youp | maandag 17 april 2006 @ 20:07 |
quote:B-stijl brug hebben we inderdaad zelf gemaakt, dit vooral omdat de gordels onder een bepaalde hoek de stoel moeten verlaten voor de goedkeuring maar de extra stijfheid van de carosserie zal ook wel ten goede komen ![]() ![]() -edit- veerpootbruggen komen ook nog maar dat pas wanneer de AST vering er ook daadwerkelijk onder gaat ![]() ![]() | |
Youp | maandag 17 april 2006 @ 20:12 |
quote:wij kunnen geloof ik wel meerdere mappen opslaan ![]() en je zou inderdaad het hele topic eens moeten doorkijken als het je intresseerd ![]() ![]() ![]() we hebben btw nu ook een website, hier moet echter nog veel aan gebeuren... maar hey! we volgen nou eenmaal geen opleiding webdesign ![]() www.rallyteama.nl | |
#ANONIEM | woensdag 19 april 2006 @ 13:18 |
Ik heb m'n lagers naar de kloten.... ![]() | |
Sloper | woensdag 19 april 2006 @ 13:29 |
quote:vreemd ![]() ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 19 april 2006 @ 13:48 |
quote:Tja oliefilter krijg tik, olie loopt der uit, en ik zag niks omdat m'n olielampje kapot is... ![]() | |
Tjabbo | woensdag 19 april 2006 @ 15:17 |
quote:Veel beschadigd dan? Anders moet je ook nog overmaats lagers e.d. erin jassen. Word je ook niet echt speciaal blij van ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 19 april 2006 @ 15:26 |
quote:durf nog niet te kijken.... ![]() nee, ik heb nog geen tijd gehad om hem het van dichtbij te bekijken... | |
Tjabbo | woensdag 19 april 2006 @ 15:29 |
quote:Lang zonder olie gereden dan? Maw. tikt het al lekker hard? ![]() Dan kan je je krukas wel afschrijven ![]() Het is toch van je crossauto hoop ik? ![]() | |
Youp | woensdag 19 april 2006 @ 15:50 |
quote:een donor blok is goedkoper denk ik ![]() | |
Tjabbo | woensdag 19 april 2006 @ 15:56 |
Een donor blok is ws minder betrouwbaar. Je weet niet wat er mee gebeurt is. | |
#ANONIEM | woensdag 19 april 2006 @ 16:30 |
quote:Ja het is m'n crossauto ![]() ongeveer 2 rondjes zonder olie/langzaam leeglopen schat ik.... maar hij start iig nog wel... quote:Zit ik ook aan te denken en dan de huidige mooi uit elkaar halen als 'oefenproject'. Heb wel vaker meegeholpen aan een motor van een ander, maar nog nooit zelf een motor uitmekaar gehaald. quote:En dat is dan ook de reden dat ik nog twijfel... [ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2006 16:32:00 ] | |
Tjabbo | woensdag 19 april 2006 @ 16:41 |
Motor reviseren is gewoon een kwestie van doen. Daar ben ik nu onderhand ook wel achter. (zie sig. zaterdag weer rijden WOEI!!!) | |
Pumatje | woensdag 19 april 2006 @ 18:03 |
quote:als het nog start gewoon rijden , ff zonder olie is wel mogelijk hoor. Weet niet wat bij jou 2 rondjes zijn, maar je moet maar eensdie filmpjes opzoeken op fok betreft 1 van een Honda civic zonder Koelvloeistof en Motorolie die nog zeker anderhalf uur alles volhoud en daarna uiteindelijk klapt, en daar werd echt geragd , en 1 met een CRX die het een half uur lang volhoud nadat er een steen op het gaspedaal is gelegd en hij op 7000 rpm zo'n half uur draait.. maargoed dat is honda.. weet niet wat jij hebt. | |
#ANONIEM | woensdag 19 april 2006 @ 19:08 |
quote:een VW 1.8 16V KR | |
Pumatje | woensdag 19 april 2006 @ 19:19 |
tjah vergeet t dan maar ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 19 april 2006 @ 20:10 |
quote: ![]() | |
Tjabbo | woensdag 19 april 2006 @ 23:18 |
![]() Heb je al gekeken Tom? | |
#ANONIEM | woensdag 19 april 2006 @ 23:28 |
quote:Nope, heb een Ceedeetje, met alle gegevens van die motor, en hoe die uit en (belangrijker) weer in mekaar moet. Maar die werkt niet onder XP, dus morgen ff een oude pc van zolder trekken en daar 98 opzetten. Die cd maar is eerst bekijken.... | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 19 april 2006 @ 23:33 |
quote:www.vmware.com bespaart je een pc van zolder trekken ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 19 april 2006 @ 23:36 |
quote:lol, nee, maar toch bedankt. Ik heb al genoeg 'rotzooi' (nfi) op m'n PC staan. En daarbij ik zat er aan te denken om die oude PC in de werkplaats neer te zetten, makkelijk als je snel wat wilt opzoeken over hoe iets zit in de auto... ![]() (edit: en voor MP3tjes natuurlijk) [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2006 23:37:17 ] | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 19 april 2006 @ 23:39 |
quote:ah, forget it, dan ![]() succes trouwens ![]() | |
Tjabbo | donderdag 20 april 2006 @ 00:45 |
quote:olyslager cd? Naja. we kapen het hele topic ![]() nieuw topic met je rebuild broes? ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 20 april 2006 @ 10:57 |
quote:nee, deze: quote: quote:Sorry Youp ![]() edit: misschien belangstelling genoeg voor een Centraal Autocross Topic? edit2: DONE Cross Topic [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2006 11:35:12 ] | |
Kolkie | donderdag 20 april 2006 @ 11:12 |
bring it on. | |
Youp | donderdag 20 april 2006 @ 18:30 |
vandaag circuit dag #1 gehad... jeeezus wat heeft die auto er van langs gekregen! ![]() ![]() foto's en eventueel filmpjes volgen nog wel ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 20 april 2006 @ 18:52 |
quote:echte race al of oefenrijden? | |
Youp | donderdag 20 april 2006 @ 19:10 |
nou hier nog wat foto's van vorige week en gisteren... onze eigen Buster de crash test dummy ![]() ![]() stickers plakken! ![]() ![]() op de brug ![]() en tsjah dan is hij ver klaar... en dan...? wassen! ![]() ![]() ![]() ![]() is t geen plaatje? ![]() ![]() voor de oplettende kijkbuiskindertjes, nog niet alle sponsorstickers zitten er op hoor, er moeten nog een boel geleverd worden door de lokale stickermaker ![]() opgevoerde grille voor meer koelwind ![]() ![]() ![]() en tsjah... dan is hij zo ver klaar om een dagje op het circuit te gaan knallen... en wat doen we dan om het te vieren? juist! bier en vlaai (en het zonnetje) we blijven nou eenmaal Limburgers ![]() ![]() en tijdens het nuttigen van ons natje en ons droogje kregen we nog een mooi telefoontje... we hebben weer kentekenplaten! die moesten natuurlijk meteen even gemonteerd worden... ![]() ![]() en nou de circuitdag zelf.... paar mooie foto's van t circuit ![]() ![]() ![]() ![]() achterwielen vervangen... het profiel was niet kapot te krijgen aangezien we van die ******* michelin energy's en van die andere "fuelsaver" bagger banden hebben... leuk.. het nadeel is alleen dat ze ook geen grip hebben en piepen als de ziekte ![]() ![]() de achterbanden werden dus ook niet vervangen omdat ze op waren maar omdat er een lading asfalt aan kleefde om bang van te worden ![]() ![]() ook werden er broodjes frikandel genuttigd! ![]() de 2 concurrerende teams uit Venlo ![]() onze service bus ![]() ![]() spreekt voor zich... een moment vandaag was dat de dikste en de langste streep die er getrokken werd ![]() ![]() er staat btw, "made by Michel V team A Roermond" onze crashtestdummy en de Patser ongehavend weer vrolijk op zn plek op school ![]() meer foto's volgen nog aangezien er genoeg digicams enzo mee zijn genomen... nadeel : ik moet alle foto's zien te verzamelen ![]() ![]() | |
Youp | donderdag 20 april 2006 @ 19:12 |
quote:we rijden time trials in feite ![]() ![]() ![]() | |
Impry | donderdag 20 april 2006 @ 19:18 |
Leuk circuitje daar, ben er wel eens geweest om video-opnames van een drift-club te maken. Zit leuk in elkaar en zou er zelf ook graag eens wat rondjes rijden met bijv. zo'n Astra ![]() | |
Repeat | donderdag 20 april 2006 @ 19:19 |
Hij staat wel erg hoog op z'n poten ![]() | |
Youp | donderdag 20 april 2006 @ 19:24 |
quote:standaard GSi voor en standaard GT achter (ik weet alleen niet of daar verschil in zit) maar dat was ook de bedoeling, volgende keer gaan we met de eerste upgrade (waarschijnlijk het AST onderstel en/of slicks) om te kijken wat voor vooruitgang we geboekt hebben ![]() | |
Repeat | donderdag 20 april 2006 @ 20:15 |
ah ok, de nieuwe veren en dempers zaten er dus nog niet onder. ![]() | |
BazzoS | donderdag 20 april 2006 @ 20:38 |
quote:Ik zie dat de concurrerende teams ook Astra's rijden, krijgen deze mensen de zelfde dingen gesponsord zoals onderstel enzo? | |
Youp | donderdag 20 april 2006 @ 20:41 |
quote:nope, ieder groepje (dus iedere auto) moet voor zn eigen materiaal zorgen ![]() ![]() quote:preciezz ![]() | |
spectrumanalyser | donderdag 20 april 2006 @ 20:42 |
en hij is nog helemaal spik en spak, superstrak in de lak. (toch?) ![]() | |
BazzoS | donderdag 20 april 2006 @ 20:43 |
quote: ![]() ![]() | |
Youp | donderdag 20 april 2006 @ 20:47 |
quote:whehehe de andere teams hadden allemaal lichtmetaal met redelijk brede en low profile banden... en een van de auto's van de andere teams was zelfs een beetje verlaagd... ook hebben ze er volgens ons stiekem wat mee geknoeid om ons voor te blijven aangezien die auto's vorig jaar ook al gebruikt zijn... maar onze snelste tijd was +- 1:10.xx en hun snelste tijd was 1:09.xx en dat had een jongen gepresteerd die jaren lang op dat circuit gekart heeft... en wij allemaal met nihil circuit ervaring ![]() de gemiddelde tijden lagen zo tussen de 1:11.5-1:14.5 omdat eigenlijk niemand genoeg tijd had om aan de auto en de baan te wennen... in eerste instantie reed iedereen 5 rondjes... daarna een keer 3 rondjes... en daarna nog eens 2 rondjes omdat we nog wat tijd over hadden ![]() | |
BazzoS | donderdag 20 april 2006 @ 20:49 |
quote:niet slecht ![]() ![]() ![]() | |
Youp | donderdag 20 april 2006 @ 20:49 |
quote:mwah... er zijn ooit eens nieuwe spatbordranden en spatschermen in gelast... dit kan je wel zien wanneer je er naar gaat kijken... ook heeft hij voor lichte schade gehad, de motorkap is een beetje beschadigd en daarna erg slecht bijgewerkt en de bumper heeft een beetje een vouw.... verder ziet hij er nog best fris uit ![]() ![]() | |
spectrumanalyser | donderdag 20 april 2006 @ 21:10 |
als dat alles is dan is het echt een nette auto zeg. zeker in vergelijking met mijn fordje ![]() wat je kunt proberen is zware delen vervangen door kunststof delen om gewicht te besparen, heb je daar ook al naar gezocht.... of zou dat echt alleen bij BMW's werken | |
Youp | donderdag 20 april 2006 @ 21:47 |
quote:was zeker een nette auto! had maar 133.000 gelopen en hij was letterlijk van een oud opatje geweest... het interieur was in super staat zoals je ook in het begin van dit topic kan zien (het staat overigens nog steeds te koop ![]() over lichtgewicht delen hebben we natuurljk nagedacht! en misschien komt dat ook nog wel ![]() ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 20 april 2006 @ 22:56 |
quote:Mijn kameraad had z'n remschijven opgeboord voor zijn crossauto om gewicht te besparen ![]() ....nu zijn de remmen van een crossauto ook veel minder belangrijk dan op het circuit, daar kun je beter een paar goede hebben. Super Toll trouwens tot nu toe ![]() | |
Youp | zondag 23 april 2006 @ 23:04 |
zoals gezegd nog wat extra foto's: op de trailer het andere team wat dus niet meeging ![]() last minute sticker plakken de servicebus ![]() in actie! tribune AP22 ![]() | |
Youp | dinsdag 25 april 2006 @ 11:25 |
en nog een mooie luchtfoto van ons "thuis circuit"![]() | |
Cosworth | dinsdag 25 april 2006 @ 11:28 |
Is dat normaal een kart-circuit? | |
Youp | dinsdag 25 april 2006 @ 11:32 |
quote:jep ![]() ![]() | |
Youp | zondag 30 april 2006 @ 11:40 |
zo en we hebben weer goodies! of moet ik zeggen porno... ![]() een Sparco veerpootbrug! ![]() AST!!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() wat een materiaal ![]() ![]() ![]() | |
Kolkie | zondag 30 april 2006 @ 15:17 |
Strak werk 8) ! Zitten die fusees nou bij zo'n pakketje in of komen deze van de auto zelf af? | |
Youp | zondag 30 april 2006 @ 22:38 |
dit zijn de originele fuseestukken inderdaad, die zijn opgeknapt en daar is de rest opgebouwd ![]() -edit- we hebben trouwens ook nog wat nieuwe sponsorstickering aangebracht! ![]() ![]() ![]() ![]() deze foto's zijn alweer van een paar dagen geleden, links naast het Nedam logo staat nu nog een groot Opel logo, onder de logo's van Koenen op de achterschermen zitten nu ook nog stickers van de Nedam (zoals op de motorkap) en op de voorschermen onder het Gilde opleidingen logo (rechts naast het Gamma logo) gaan we nu kleine stickertjes verzamelen, nu zitten er aan beide kanten stickertjes van Sparco (bij de veerpootbrug gekregen) er zijn overigens ook nog sponsorstickers in de maak en we hebben nog een nieuwe stapel stickers gekregen van AST die er zeker ook op komen aangezien dat toch wel de hoofdsponsor is ![]() [ Bericht 79% gewijzigd door Youp op 30-04-2006 23:00:10 ] | |
Repeat | maandag 1 mei 2006 @ 15:01 |
vette shit ![]() maar heb je ook niet een set mooie velgen met dikke banden ofzo? ipv deze (zo op het oog lijkende) daihartsu style? en hoe zijn deze dempers nu instelbaar? ![]() edit: heb het al gevonden quote: [ Bericht 29% gewijzigd door Repeat op 01-05-2006 16:02:09 ] | |
Youp | maandag 1 mei 2006 @ 20:59 |
quote:en dan vergeet je deze jongens nog : ![]() camberplates ![]() overigens zijn we op zoek naar n stuk of 2 sets professionele race velgen (liefst magnesium ofzo en 2e hands natuurlijk) | |
Five_Aces | maandag 1 mei 2006 @ 21:02 |
Haha. Enig idee wat magnesium velgen kosten????? Kan je beter voor alu kijken en de rest in je zak steken ![]() | |
Youp | maandag 1 mei 2006 @ 21:04 |
zeker een boel, maar de school betaald ![]() ![]() | |
Tommeh | maandag 1 mei 2006 @ 21:14 |
Ik denk dat je dat geld aan betere zaken kan besteden dan een paar lichtere velgen ![]() | |
_Drake_ | maandag 1 mei 2006 @ 21:18 |
vet project, alleen daarvoor al zou ik de opleiding willen doen ![]() | |
Repeat | maandag 1 mei 2006 @ 21:23 |
toch vind ik het zonde om al die mooie spullen op een ouwe astra te bouwen ![]() ![]() | |
Youp | maandag 1 mei 2006 @ 21:28 |
quote:zoals ik al zeg, de school betaald de velgen, omdat we toch wielen nodig hebben om de slicks op te leggen... en die zie ik niet echt op onze 14" stalen wielen liggen ![]() maar waar zou jij het nog aan uitgeven dan? we zijn trouwens ook nog op zoek naar een manier om onze stabilisatorstangen te verstevigen ![]() | |
Drive-r | maandag 1 mei 2006 @ 22:14 |
quote:Magnesium heb je echt niet nodig. Zoek gewoon een paar goedkope, lichte velgen. Als je goed zoekt, kun je juist met die kneuzige tuners-velgen soms goed uit zijn. Puur kijken naar gewicht. Wij hadden op onze rally auto's af en toe ook de grootste crap liggen, als het licht is en niet kapot gaa,t is het goed. | |
Youp | maandag 1 mei 2006 @ 22:36 |
nou even zonder gekheid, we zijn gewoon op zoek naar zoiets : lelijk, maar licht ![]() deze zijn ook leuk, maar waarschijnlijk meteen een stuk duurder : ![]() ![]() en dan 16" ofzo ![]() | |
Drive-r | maandag 1 mei 2006 @ 22:38 |
Ik meende het serieus.... Wij kochten af en toe wat van die lelijke velgjes voor weinig. Even kijken hoeveel ze wegen en je heb weer iets om aan gort te rijden.... | |
Youp | maandag 1 mei 2006 @ 22:45 |
quote:ja dat geloof ik graag, maar in Venlo hebben ze ook van die OZjes... en alles wat ze in venlo hebben moeten wij ook hebben en dan nog wat beter ![]() ![]() en als je kan kiezen... een setje lichte billigtek wielen of een setje ozjes... dan ga je toch zeker voor de ozjes? wij rijden ze ook niet kapot daar op het circuit en de school betaald ze! ![]() | |
Drive-r | maandag 1 mei 2006 @ 22:56 |
quote:Ik begrijp dat je ze wilt verslaan, die drang heb ik ook altijd gehad toen we auto's bouwden. Maar juist daarom, moet je in zaken investeren die je echt sneller maken en niet onder de indruk zijn van dure spullen. Die velgen maken je niks sneller, koop dan goede slicks (goede slicks zijn duurder dan je velgen). Daar win je tenminste tijd mee. Maar goed, alles is inderdaad beter dan staal. Met lichtmetaal is de koeling van je remmen ook beter, dat kan een voordeel zijn op een circuit met zoveel bochten. Ik zou er alleen weinig aan uitgeven, het geld gebruiken voor secondes op het circuit.... |