abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 januari 2006 @ 23:05:31 #1
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_34632445

Een topic voor de meest opvallende singer-songwriter van de afgelopen jaren.
quote:
A singer/songwriter and multi-instrumentalist, Sufjan Stevens started his venture in the music world as a member of Marzuki, a folk-rock band based in Holland, MI. Following the release of two full-length albums with the group, Stevens decided to go solo in late 1999, investing fully in a career that was waiting to shine by itself. During subsequent months, Stevens moved to New York City, where he continued dedicating himself full-time to his solo recordings. Sun Came, his debut album, appeared in 2000, confirming his superior musical command, complex instrumentation, and sparkling melodies. The promotion of the disc included playing on the road with the Danielson Famile, with whom he began regularly working. Enjoy Your Rabbit, his second album, hit record stores in 2001, underlining once more his unusual instrumentation and excellent compositions. In addition to his solo work, Stevens also offered his contribution to the album 1942 for Soul-Junk, on which he participated amply as a multi-instrumental musician. While preparing a new collection of songs, Stevens appeared on several benefit compilation discs including Seen/Unseen, which featured Frank Black, Giant Sand, and 16 Horsepower. 2003 saw the release of Greetings From Michigan: The Great Lakes State, a fifteen-track conceptual piece, produced and performed by Stevens -- he played over twenty instruments -- that placed his home state under the writer's microscope. Despite the record's narrowed focus, it was among the best reviewed that year and made many critic's year-end lists. In 2004, Stevens released his follow-up, Seven Swans, which was produced by Danielson Famile mastermind Daniel Smith. He returned to his ambitious "states" project in 2005 with Illinois.
Het vorig jaar uitgebrachte Illinois was wellicht de meest bejubelde plaat 2005. Deze tweede cd in een ambitieus plan om alle vijftig Amerikaanse staten muzikaal te coveren, is dan ook een magnifieke plaat vol trieste en soms ook bloedstollende akoestische folkpopliedjes.

Discografie:
2000: A Sun Came
2001: Enjoy Your Rabbit
2003: Greetings From Michigan: The Great Lakes State
2004: Seven Swans
2005: Illinois
1,000,000 demons can't be wrong...
  maandag 30 januari 2006 @ 23:09:06 #2
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_34632611
Ik zat net weer naar Illinois te luisteren. Wat een geweldige plaat zeg Ik ga de rest van z'n oeuvre ook maar eens beluisteren.

Hier nog een leuke pic met U. of Illinois cheerleaderpakjes

Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
  maandag 30 januari 2006 @ 23:12:34 #3
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_34632757
Ik besefte me net ook al dat er van deze fantastische singer/songwriter nog geen topic bestond. Onterecht, natuurlijk.

Bij de eerste platen mis ik nog wel dat kleine beetje extra briljantheid wat de drie meest recente albums nu zo geweldig maken, maar Michigan, Seven Swans en Illinois zijn bij vlagen van magistrale schoonheid. Iemand die het relaas van een vreselijke seriemoordenaar in één van de meest bloedstollend mooie liedjes ooit heeft kunnen verwerken hoort gewoon een breder publiek te verdienen, zonder twijfel.
Een veelgehoorde kritiek die ik ook wel ten dele begrijp is dat Sufjan zijn platen veel te lang en druk maakt, waardoor zeker de "staten"-albums wat vermoeiend beginnen te raken tegen het einde van de plaat - maar echt storend heb ik het nooit gevonden, eigenlijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Grobbel op 30-01-2006 23:39:40 ]
  maandag 30 januari 2006 @ 23:14:44 #4
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_34632842

pi_34633939
HEEEEELE GROTE TVP
pi_34635859
Illinoise was het eerste wat ik van hem hoorde. Het deed me denken aan de even briljante als gestoorde Danielson Famile (Daniel Smith), met wie hij inderdaad bleek samen te werken (hij zit ook bij Daniel's label Secretely Canadian). Liefhebbers van Sufjan's drukkere nummers zoals Come On Feel the Illinoise zullen het eclectische, opgewekte toontje van Danielson Famile ook wel waarderen.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 01:08:12 #7
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_34636702
Ik heb op dit moment alleen "Michigan" en "Illinois" in de kast staan. "Seven Swans" en de andere albums ga ik wel binnenkort aanschaffen, want volgens mijn audioscrobbler charts ben ik best wel gecharmeerd van Sufjan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Summoner op 31-01-2006 01:30:46 ]
pi_34636967
Sufjan. .

Zijn concert in Paradiso eind vorig jaar was natuurlijk van begin tot het eind fantastisch. Nog nooit zo'n stil concert meegemaakt.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 09:38:50 #9
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_34640150
natuurlijk behoort dit topic tot een van de betere op fok!
Bernie en ik zijn tof.
pi_34640260
Sufjan is cool!
pi_34641734
Hij moet weer es naar nederland komen!
pi_34643060
Enjoy your rabbit kan ik nog wel aanraden maar A Sun Came doet mij niets, alles daarna is briljant.

Wellicht kunnen we een poultje maken voor welke staat de volgende is, echter zijn er geruchten dat hij een tijdje wat anders gaat doen:
http://www.stereogum.com/archives/002195.html
Aldus.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 12:21:54 #13
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_34643785
Het is leuk, zeker. Briljant bij vlagen. Toch wil het kwartje nog niet echt vallen...

Overigens als hij idd zoals Z zegt wat anders gaat doen, wanneer maakt ie dan al die andere Statenplaten??
  dinsdag 31 januari 2006 @ 12:43:53 #14
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_34644318
Ik vind hem veel te goeie muziek maken om zich bezig te houden met zo'n dwaze "ik ken alle vijftig staten" en "kijk mij eens lange titels maken" gimmicks
  dinsdag 31 januari 2006 @ 13:04:28 #15
135509 schaap001
Ik bedoel maar te zeggen:
pi_34644659
quote:
Op maandag 30 januari 2006 23:12 schreef Grobbel het volgende:
Iemand die het relaas van een vreselijke seriemoordenaar in één van de meest bloedstollend mooie liedjes ooit heeft kunnen verwerken hoort gewoon een breder publiek te verdienen, zonder twijfel.
... bloedstollend mooi, inderdaad!
  dinsdag 31 januari 2006 @ 15:32:03 #16
18413 Summoner
pi_34649070
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 11:53 schreef Z het volgende:
Wellicht kunnen we een poultje maken voor welke staat de volgende is, echter zijn er geruchten dat hij een tijdje wat anders gaat doen:
http://www.stereogum.com/archives/002195.html
Ik gok op Rhode Island. Er was al sprake van dat dat een EP zou worden, dus daar heeft hij al over nagedacht.

Of toch Delaware, zoals dat artikel suggereert?
  dinsdag 31 januari 2006 @ 15:49:55 #17
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_34649635
Oregon is ook nog genoemd, geloof ik.
pi_34650503
Ik had Illinois gekocht, en ik vond het niet veel aan eigenlijk.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 16:23:40 #19
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_34650627
Ik verteer z'n platen vrij makkelijk, eigenlijk.
...dass wir fliegen.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 16:47:20 #20
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_34651393
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:23 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik verteer z'n platen vrij makkelijk, eigenlijk.
Ook het oudere werk?
  dinsdag 31 januari 2006 @ 16:50:21 #21
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_34651482
Ik ken 'alleen' de laatste 3 albums.
...dass wir fliegen.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 17:46:26 #22
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_34653165
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:50 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik ken 'alleen' de laatste 3 albums.
De essentiële albums dus.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 18:58:56 #23
18413 Summoner
pi_34655458
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 15:49 schreef Plastic_Power het volgende:
Oregon is ook nog genoemd, geloof ik.
En Texas zou mogelijk een dubbelalbum worden.
pi_34655767
Op de één of andere manier raakt Sufjan me niet zo, weet niet wat het is. Het is mooi, maar ik mis er iets in.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 31 januari 2006 @ 19:12:08 #25
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_34655983
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 19:06 schreef methodmich het volgende:
Op de één of andere manier raakt Sufjan me niet zo, weet niet wat het is. Het is mooi, maar ik mis er iets in.
Dat kan. Zeker die vrolijke koortjes werken behoorlijk polarizerend bij de meningen over Sufjan, en alhoewel ik ze nog best kon hebben op Illinois, hoop ik wel dat hij er de volgende keer niet zo scheutig mee zal zijn.
pi_34656683
Ik vind het uiteindelijk een beetje tegenvallen, teveel koortjes en dezelfde harmonieen in nummers.

Ik luisterde het een week veel en toen was ik ontroerd, nu doet het me niets meer.
pi_34677501
Het is gewoon saaie muziek, waar ook nog eens een idiote hype omheen hangt.
pi_34677549
If I have to watch/listen to/hear about one more elitist-prick-moron slobber all over Sufjan Stevens' "Illinois," I may just puke in disgust, adding another bodily fluid to the already miles-deep ocean of drool, semen, and probably tears that the actual "music" of the album is buried beneath. The fact is that the average person telling you about this "phenomenal" record is quoting the Pitchfork review verbatim, because the music is soft and folksy and kitschy enough to be completely inoffensive to anyone and is therefore impossible to form an actual opinion of.

Stevens employs the same sultry, patronizing whisper in each and every single track that isn't a musical interlude with an unnecessarily long title, and the accompanying instrumentation, composed mainly of banjos and wood flutes for that supreme "I'm-a-pretentious-twit-who-can-play-more-instruments-than-you-knew-existed/douchebag" feel, never attains a volume higher than that of your average lullaby. Sufjan Stevens is the kind of music that you'd play to a child in the womb if you wanted that child to grow up to be a cardigan-sporting, Volvo-driving, latte-drinking French teacher.

None of this would be so bad if I didn't have to listen to one of my chic acquaintances babble on incessantly about the "unassuming genius" of Stevens or of the "raw ambition" of Stevens' plans to write an album's worth of utterly uninteresting, overproduced twangy crap for each state in our fine union every time I turn around three to four times. Saliva should be reserved for pillowcases and paternity tests, not spent coating the mediocre-at-best efforts of the latest 20-something Indie-alt-country-CRAP artist that got a 9.0 or better on Pitchfork. For these crimes and trespasses I award Sufjan Stevens the Worlds Greatest Dad: Soggiest Album award.

Also, who does "Sufjan" think he's fooling with that fake name? I mean, seriously now. Pick one of making crappy music and lying compulsively about things like your name and frickin' stick to it.

- Nick Falgout

hier ben ik het wel mee eens
pi_34677580
Ik niet.
Aldus.
pi_34677741
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 13:15 schreef el_hombre het volgende:
If I have to watch/listen to/hear about one more elitist-prick-moron slobber all over Sufjan Stevens' "Illinois," I may just puke in disgust, adding another bodily fluid to the already miles-deep ocean of drool, semen, and probably tears that the actual "music" of the album is buried beneath. The fact is that the average person telling you about this "phenomenal" record is quoting the Pitchfork review verbatim, because the music is soft and folksy and kitschy enough to be completely inoffensive to anyone and is therefore impossible to form an actual opinion of.

Stevens employs the same sultry, patronizing whisper in each and every single track that isn't a musical interlude with an unnecessarily long title, and the accompanying instrumentation, composed mainly of banjos and wood flutes for that supreme "I'm-a-pretentious-twit-who-can-play-more-instruments-than-you-knew-existed/douchebag" feel, never attains a volume higher than that of your average lullaby. Sufjan Stevens is the kind of music that you'd play to a child in the womb if you wanted that child to grow up to be a cardigan-sporting, Volvo-driving, latte-drinking French teacher.

None of this would be so bad if I didn't have to listen to one of my chic acquaintances babble on incessantly about the "unassuming genius" of Stevens or of the "raw ambition" of Stevens' plans to write an album's worth of utterly uninteresting, overproduced twangy crap for each state in our fine union every time I turn around three to four times. Saliva should be reserved for pillowcases and paternity tests, not spent coating the mediocre-at-best efforts of the latest 20-something Indie-alt-country-CRAP artist that got a 9.0 or better on Pitchfork. For these crimes and trespasses I award Sufjan Stevens the Worlds Greatest Dad: Soggiest Album award.

Also, who does "Sufjan" think he's fooling with that fake name? I mean, seriously now. Pick one of making crappy music and lying compulsively about things like your name and frickin' stick to it.

- Nick Falgout

hier ben ik het wel mee eens
LOL
  woensdag 1 februari 2006 @ 13:25:27 #31
18413 Summoner
pi_34677843
Ik ben het met Z eens.
  woensdag 1 februari 2006 @ 14:48:54 #32
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_34680581
Ik ben het met Summoner eens.
...dass wir fliegen.
  woensdag 1 februari 2006 @ 14:54:15 #33
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_34680769
Anders posten jullie nu even een positieve Sufjan review....

[ Bericht 0% gewijzigd door DaisyDuke op 01-02-2006 15:00:20 ]
  woensdag 1 februari 2006 @ 15:44:31 #34
135509 schaap001
Ik bedoel maar te zeggen:
pi_34682381
It's a sparkling blue spring morning in Chicago. I'm riding the Brown Line of the city's famous El transit system. Well, I shouldn't say riding. We're stuck between two stops behind a malfunctioning car up ahead. It's rush hour, but Midwesterners are so stoic that even their yuppies don't audibly sigh and complain, choosing instead to share their cell phones to call in late for work before returning to their paperbacks and Game Boys. I'm people watching, listening to an advance copy of Sufjan Steven's second release in his 50 States project, Illinois. My eyes threaten to well up during two successive songs, but I restrain myself from letting loose and betraying my non-Midwestern roots.

The songs in question are opposite in scope and mood, but they can both cause a public display of emotion without warning, a testament to Stevens' growing power as a writer and performer. Greetings from Michigan: The Great Lakes State was a paean to civics and geography with exquisitely detailed character studies, epic song titles, and kitchen sink folk orchestral arrangements. Illinois follows suit and even extends its ambitions further in each of those respects. The first song that put a lump in my throat this morning was "Come on! Feel the Illinoise! -- Part I: The World's Columbian Exposition -- Part II: Carl Sandburg Visits Me in a Dream". And that's one of the shorter titles. Such indulgences might strike some as a wee bit precious or pretentious, but I suspect Stevens is both winking good-naturedly at his audience, and trying to make his titles as ambitious as the songs they represent.

But back to the crying: "Come on!" overwhelms me with pride for all of its Chicago references, and not just because it's my surrogate home. There is a deep Walt Whitman vein in this project, an exultant cataloguing of humanity that inspires no matter where you're from. Shout-outs on "Come on!" include the Ferris wheel (which debuted at the 1893 World's Fair in the Windy City), Frank Lloyd Wright, and the poet Sandburg.

Musically, "Part I" rocks out in the tricky 5/4 time signature Stevens is so fond of, and then segues into "Part II" with a Cure reference that slips the song into 4/4. The instrumental selection is as all-encompassing as the popular nouns -- bells and whistles, a string quartet, a backing choir -- but the song requires nothing less than that grandeur. Stevens himself sings "I cried myself to sleep last night / And the ghost of Carl, he approached my window / ... I was asked to improvise / On the attitude, the regret of a thousand centuries of death". No other writer I can think of is working with this amount of simultaneous scale and vulnerability.

On the flipside of this US Mint issued 50 States coin is "John Wayne Gacy, Jr.", which focuses on one particular Illinois native, in this case the notorious serial killer. The challenge of writing and pulling off this song is monumental for wholly different reasons than the rest of Illinois. How does one create an affecting piece of art centered on a cultural figure so extreme and reviled without being obvious/trite, or (even worse) sounding sympathetic to his actions by the plain fact of writing a song about him? The answer is "John Wayne Gacy, Jr.": horrifying, tragic, and deeply sad without proselytizing. Who needs a song to tell them that murdering twenty-seven people is wrong? Instead, Stevens makes you feel it, describes the events in ways that strip away sensation and make you care, rather than numb, "Twenty-seven people, even more / They were boys / With their cars, summer jobs / Oh my God". His voice is broken up on the phrase, going up into falsetto, as the weight of the situation overcomes both singer and song. The clincher is the final verse which begins, "And in my best behavior / I am really just like him", echoing Mother Theresa when she was asked how and why she could devote her entire life's work to the poor -- because she was aware of her own potential for evil.

With the exceptions of the playfully brief interstitials that pop up here and there to reprise songs, "One last 'Whoo-hoo!' for the Pullman" for example, nearly every song holds power in its own right. The album opens with piano and flute on "Concerning the UFO Sighting Near Highland, Illinois". Background singers Katrina Kerns and Shara Worden enter the song at just the right moments, wrapping their voices around Stevens' croon. "The Man of Metropolis Steals Our Hearts" is strident and propulsive, with electric guitar solos and thudding drum work alternating with hushed verses. "They Are Night Zombies !! They Are Neighbors!! They Have Come Back From the Dead!! Run For Your Lives!! Ahhhhhh!" rides a funk/disco bassline, while "Decatur" utilizes Sufjan's inventive banjo playing and reversed melody/harmony vocal lines. And then there's "Casimir Pulaski Day" which bring us back around to the subject of tears. "Goldenrod and the 4-H stone / The things I brought you / When I found out you had cancer of the bone / Your father cried on the telephone..." Stevens sings, with a melody and cadence that belie the somberness of the memory. Later, he recalls, "... the living room, when you kissed my neck / And I almost touched your blouse", and finally, "In the morning when you finally go / And the nurse runs in with her head hung low / And the cardinal hits the window".

The bittersweet twists and turns of a lifetime eloquently described in a folk-pop song -- it really doesn't get much better than this; these songs that must be heard to be believed. Rumors abound about the future of Stevens's ambitions to record an album for the remaining 48 states -- but regardless of what happens, he's just made a big leap from the already high elevation of Michigan, and I can't wait for what's next.

http://www.popmatters.com(...)ufjan-illinois.shtml
  woensdag 1 februari 2006 @ 15:46:24 #35
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_34682445
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 13:15 schreef el_hombre het volgende:
"I'm-a-pretentious-twit-who-writes-overly-negative-reviews-just-for-the-sake-of-being-a-childish-snob"
Even de review samengevat. Dat flauw op de man spelen (zowel op de artiest als op de fans) in een review is compleet onprofessioneel wat mij betreft, en bovenstaande is ook de enige gepaste reactie erop.

[ Bericht 0% gewijzigd door Grobbel op 01-02-2006 15:57:13 ]
pi_34684079
Zoiets mag alleen bij Coldplay inderdaad.
www.thuisuiteten.nl
pi_34685168
John Wayne Gacy Jr. is misschien wel een van de allermooiste liedjes ooit gemaakt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_34686700
Ik heb Illinois nu genoeg luisterbeurten gegeven om oprecht te zeggen dat het geen plaat voor mij is. Teveel koortjes enzo. Maar doordat nogal wat mensen helemaal weg waren van Sufjan heb ik maar wat andere albums van hem geluisterd en Seven Swans is prachtig.
pi_34686800
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 17:52 schreef Venugopalan het volgende:
Ik heb Illinois nu genoeg luisterbeurten gegeven om oprecht te zeggen dat het geen plaat voor mij is. Teveel koortjes enzo. Maar doordat nogal wat mensen helemaal weg waren van Sufjan heb ik maar wat andere albums van hem geluisterd en Seven Swans is prachtig.
Ik ga na Casimir Pulaski Day ook meestal over op een andere ceedee. Dan heb ik er even genoeg van.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 5 april 2006 @ 15:18:19 #40
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_36675564
Opvallend nieuws, en wellicht ligt er een nieuwe release in het verschiet. De samenwerking met Rosie Thomas zal hoe dan ook vruchten afwerpen, op meer dan 1 manier.

Sufjan Stevens + Rosie Thomas = New Album, Baby

Matthew Solarski reports:
Ah, springtime. It turns the world of indie into a freakin' love-fest, drawing artists to one another like bees to flowers. To make music, naturally. And sometimes...other things.

The latest salsa-hot collabo comes courtesy of lovable former Sub Pop songstress Rosie Thomas, who has recruited two fellow lovable, wholesome folkies to spruce up her latest batch of recordings. The boys in question: Sufjan Stevens and Philly singer-songwriter Denison Witmer.

The trio shacked up at Suf-jeezy's pad in New York City for three days, ate junk food, had pillow fights, and wound up recording some Thomas-penned songs on Witmer's laptop. According to Witmer's blog, Rosie played classical guitar, Sufjan plucked banjo, and Denison rocked the electric. All three sang.

In an email to Pitchfork, Thomas said, "[Sufjan and I] both decided that it would be refreshing and fun to just record some songs together on a whim and we did. The songs came out so good that we decided to finish the project this winter, and what I hoped would be an EP surprisingly turned into a full length." For the winter wrap-up, Rosie enlisted Witmer to add instrumentation and engineer.

"It was all a very organic process," mused Witmer via email. "The three of us have toured together a lot in the past, and I'm sure that had something to do with planting the idea in [Rosie's] mind. She (well, all of us) just wanted to have a fun, stress free, relaxing time recording with friends. As far as I know, that's our only real agenda at this point."

Rosie echoed his sentiments: "Somehow along the way the very thing I loved became more about touring and record labels and record deadlines and ordering tee shirts on time and press releases," she observed. "It was almost as if the business side of things took over the passion side, you know? And I desperately needed to work on something that brought me back to my core.

"Working with Sufjan reminded us both of how we used to love to write for our own sense of well being, not by any other expectation."

Since Thomas is no longer signed to Sub Pop, there's no word yet who will put out the joint recording or when the adoring masses can hear it. "Perhaps," suggested Rosie-- who also has plans to record with Iron and Wine's Sam Beam sometime soon-- "it will end up being a record we give to our families for Christmas."

And that's not all Rosie and Sufjan have been collaborating on, as the two lovesongbirds are having a baby together. Serious! For once, Pitchfork is not joking.

"Sufjan and I are also expecting and that is something we both are beaming about," wrote Rosie. "Life is good."

Awwwwwwwww-- I mean, congratulations! And somebody please phone the Guinness Book, as the world is about the embrace the Cutest Kid Ever.

http://www.pitchforkmedia.com/news/06-04/05.shtml
pi_36683299
Rosie Thomas, die laatste plaat is best leuk. En nu dus met Sufjan een nestje gebouwd, dat verklaart veel teksten.
www.thuisuiteten.nl
pi_36683557
Illinois blijft gewoon geweldig. Had wel gedacht dat ie weer met een andere staat op de proppen kwam.

Volgende concert in Nederland hoop ik toch echt te zien.
  donderdag 6 april 2006 @ 17:39:39 #43
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_36714065
Rosie Thomas, kwam die niet uit de Devendra commune dan?
pi_36716314
Nee hoor, heeft volgens mij helemaal niks met Devendra van doen. Is ze ook iets te gewoon voor.
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 6 april 2006 @ 19:15:13 #45
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_36716837
Ik heb hem sufjan jezus gedoopt
Michigan was goed, seven swans was heel mooi, illinoise is een waanzinnige plaat. Het werk ervoor van Sufjan doe ik af als een soort van jeugdzonde
En samen met Rosie Thomas, we zullen het zien, vond haar laatste wel een aardige cd.
  donderdag 6 april 2006 @ 19:25:16 #46
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_36717184
Ben ook benieuwd. Luister Illinois nog redelijk vaak, en vandaag Michigan maar weer is opgezet.
pi_36717238
Ik vind Sufjan ook puik!
pi_36718533
Laatste Rosie was lekker relaxed. Zeker om met vrouwen te draaien.
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 6 april 2006 @ 20:55:39 #49
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_36720258
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:06 schreef methodmich het volgende:
Laatste Rosie was lekker relaxed. Zeker om met vrouwen te draaien.
De productie van If Songs Could Be Held is alleen wel erg gelikt bij vlagen. Benieuwd of de samenwerking met Sufjan haar eigen muziek ook wat meer een eigen karakter meegeeft.
pi_36721483
Eigenlijk leren kennen op de VPRO luisterpaal met Seven Swans. Heel vaak gedraait daar. Heerlijk rustgevend.
Illinois vind ik zelf nét ietsjes minder
pi_36722079
Heil Sufjan, normaal niet mijn muziek maar dit is echt mooi.

Seven Swans dan, de rest heb ik nog niet gehoord moet ik eerlijk zeggen
zakelijk
  donderdag 6 april 2006 @ 21:46:35 #52
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_36722095
Als je het mooi vindt, is het jouw muziek. Basta.
...dass wir fliegen.
pi_36722236
Wat een debiele naam. En wordt daarom vast niet uitgesproken als suf-jan. Als in Suf-Jan Smit. .
Maar hoe dan wel? Suffjun o.i.d.?
  donderdag 6 april 2006 @ 21:51:10 #54
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_36722249
Ik ken hem alleen als Jezus
  donderdag 6 april 2006 @ 21:51:57 #55
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_36722271
What's in a name...
...dass wir fliegen.
  donderdag 6 april 2006 @ 21:53:28 #56
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_36722320
quote:
Op donderdag 6 april 2006 21:50 schreef Modus het volgende:
Wat een debiele naam. En wordt daarom vast niet uitgesproken als suf-jan. Als in Suf-Jan Smit. .
Soofjen (in het Engels, dus Soefjen in het Nederlands).

[ Bericht 1% gewijzigd door Grobbel op 06-04-2006 21:58:51 ]
  donderdag 6 april 2006 @ 21:56:55 #57
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_36722437
quote:
Op donderdag 6 april 2006 21:50 schreef Modus het volgende:
Het is Armeens -geloof ik- voor "hij die een zwaard draagt". Ik zou maar oppassen dus
pi_36731573
quote:
Sufjan Stevens to release Illinois outtakes
"Asthmatic Kitty is pleased to announce that we will officially release most of the unused material from the ILLINOIS album, featuring 21 songs, instrumentals, interludes and demos, including three alternate versions of Chicago, as well as cameos from Clyde Tombaugh (the man who discovered Pluto), Adlai Stevenson, Henry Darger, and Ann Landers, to name a few. We thought of calling it ILLINOIS PART II, Saul Bellow Strikes Back, or RETURN OF THE KILLER OUTTAKE, but common sense weighed in, and we decided to use the title song--THE AVALANCHE--as the centerpiece for a collection that gathers all the musical debris from an album that keeps on giving. The album features the original Illinoisemaker players, showcasing James McAlister on drums, Craig Montoro on trumpet, singers Shara Worden (My Brightest Diamond) and Katrina Kerns, and several guest appearances by singer Rosie Thomas, who, contrary to popular rumor, is NOT carrying Sufjan's baby. The new baby is due in stores July 25, 2006."
http://www.brooklynvegan.(...)fjan_stevens_19.html
Aldus.
  vrijdag 7 april 2006 @ 10:23:00 #59
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_36731725
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 10:17 schreef Z het volgende:

(...) Rosie Thomas, who, contrary to popular rumor, is NOT carrying Sufjan's baby.
Dit kan nog een aardige soap worden zo. Waarschijnlijk slecht voor Sufjans Christelijke imago, zo'n baby buiten het huwelijk om.
  vrijdag 7 april 2006 @ 10:23:28 #60
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_36731738
Er is altijd een risico met dit soort rest materiaal, toch ben ik wel erg benieuwd, naar al zijn nieuwe werk eigenlijk Ik hoop dat hij binnenkort nog eens Nederland aandoet!
  vrijdag 7 april 2006 @ 14:48:17 #61
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_36739064
quote:
Amy Phillips reports:
Folks, we've got good news and bad news.

The good news: There's a new Sufjan Stevens album coming out!

The bad news: Sufjan and Rosie Thomas are not having a baby together.
Nu ook op pitchfork!
  vrijdag 7 april 2006 @ 14:59:08 #62
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_36739443
Mooi verhaal.

Hier het volledige artikel, met daarin ook een tracklist voor The Avalanche.

Sufjan to Deliver New Album, Not New Baby
Amy Phillips reports:
Folks, we've got good news and bad news.

The good news: There's a new Sufjan Stevens album coming out!

The bad news: Sufjan and Rosie Thomas are not having a baby together.

Actually, on second thought, it's all good news. While the progeny of Sufjan and Rosie might have theoretically been the Cutest Kid Ever, raising a child takes a lot of time and energy-- time and energy that could be spent writing songs! Since Sufjan's got 48 more states to go, and Rosie has all sorts of projects in the works, we're glad they will be focusing on birthing musical offspring, rather than the crying-and-bedwetting kind.

So what's the explanation for this whole crazy mess? Well, it seems that Rosie and her and Sufjan's friend and musical collaborator, Denison Witmer, decided to pull a prank on Pitchfork and poor Sufjan. We fell for it-- hell, our information came directly from the source (Rosie), was corroborated by a close friend (Denison), and even Sufjan's publicist was being slippery about it. On second thought, maybe a publicist being slippery isn't that out of the ordinary. We feel a bit silly, but think the whole thing is pretty hilarious-- and we're still confused about why this particular story would be harder on us than it must have been on Rosie and Sufjan.

Yesterday, two weeks after the rumor was floated, all three came clean.

"I kid around so often, I forgot that some one might take me seriously," Rosie wrote in an email to Pitchfork's Matthew Solarski, who originally reported the story. "Suf and I are good buddies and I just meant it in good fun."

"The response from friends and fans has been so great, it made me actually wish I really was pregnant and I swear I got so convinced myself even that I thought I was starting to experience symptoms of morning sickness. I'll be sure to thank everyone who has been so very sweet and make sure no one feels duped. I really am very sorry, please forgive me, it was all meant in good fun I swear. Please tell people if they still want to bring diapers just to make sure that they are adult size."

Sufjan issued the following:

"First of all, I would like to thank everyone who called or sent notes of congratulations about the news of my baby. I am so proud.

"Secondly, the baby is a hoax. I had nothing to do with the baby hoax. I was as shocked as everyone else about the baby. Matthew's story was so convincing I almost believed it myself.

"Thirdly, something you need to know about Rosie is that she's really weird and she's really funny. So it's no surprise that she could pull this off, this imaginary baby. But the fact is, Rosie is not carrying my baby. As far as I know, we spent quality time in the studio, not in bed. If Rosie's pregnant, it's not my baby. Maybe it's Denison's baby. Maybe it's an alien baby. I don't know. All I know is that the baby is probably going to grow up to be a clown, or a mime, or a bassoon player or something funny like that. Most babies come out crying, but Rosie's baby is going to be born laughing its butt off."

Denison added, "Rosie, Sufjan, and I are constantly joking with each other. The recording was a circus to say the least. There was more laughing than recording. It's been this way with us since the day we met.

"Pitchfork is always humorous in your writing... so we figured if you can dish it, then you can take it in good fun. I mean, out of any website to joke with, I personally think Pitchfork is the one who can successfully laugh at yourselves about it and still be taken seriously when you write other important news. That's a good thing."

Aww shucks, thanks, dude!

ANYWAY, let's get back to the truly exciting matter at hand, namely, the new Sufjan album.

Last night, Asthmatic Kitty announced that on July 25, it will release The Avalanche: Outtakes and Extras from the Illinois Album. The disc collects material originally written for Pitchfork's favorite album of last year, revisited by Sufjan in late 2005 and early 2006. It includes three versions of standout track "Chicago", songs concerning Saul Bellow, Ann Landers, Adlai Stevenson, and Henry Darger, and musical contributions from drummer James McAlister, trumpeter Craig Montoro, singers Shara Worden and Katrina Kerns, and, of course, Rosie Thomas.

In typical Sufjan fashion, the tracklist is an adventure unto itself:

01 The Avalanche
02 Dear Mr Supercomputer
03 Adlai Stevenson
04 The Vivian Girls Are Visited in the Night by Saint Dargarius and His Squadron of Benevolent Butterflies
05 Chicago (Acoustic Version)
06 The Henney Buggy Band
07 Saul Bellow
08 Carlyle Lake
09 Springfield, or Bobby Got a Shadfly Caught in His Hair
10 The Mistress Witch From McClure (Or, The Mind That Knows Itself)
11 Kaskaskia River
12 Chicago (Adult Contemporary Easy Listening Version)
13 Inaugural Pop Music for Jane Margaret Byrne
14 No Man's Land
15 The Palm Sunday Tornado Hits Crystal Lake
16 The Pick-up
17 The Perpetual Self, or "What Would Saul Alinsky Do?"
18 For Clyde Tombaugh
19 Chicago (Multiple Personality Disorder version)
20 Pittsfield
21 The Undivided Self (For Eppie and Popo)

In related news, Asthmatic Kitty (which Sufjan co-runs), recently signed the Canadian band Shapes and Sizes. Their self-titled debut album arrives in stores July 25, the same day as The Avalanche. Shapes and Sizes also have a split 7" with the Weird Weeds due out August 8 on Asthmatic Kitty.
http://www.pitchforkmedia.com/news/06-04/07.shtml
  vrijdag 7 april 2006 @ 15:09:26 #63
18413 Summoner
pi_36739893
'The Avalanche' is volgens mij het nummer wat niet op de CD maar wel op de elpee staat.
Aldus.
  vrijdag 7 april 2006 @ 16:13:12 #65
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_36741922
quote:
Op donderdag 6 april 2006 18:58 schreef methodmich het volgende:
Nee hoor, heeft volgens mij helemaal niks met Devendra van doen. Is ze ook iets te gewoon voor.
Ach ja, ik verwarde haar met Jada Hunter. Allebei een keer geplugd door jou, als ik het goed heb.
pi_36747005
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:55 schreef Grobbel het volgende:

[..]

De productie van If Songs Could Be Held is alleen wel erg gelikt bij vlagen. Benieuwd of de samenwerking met Sufjan haar eigen muziek ook wat meer een eigen karakter meegeeft.
Dat is inderdaad iets wat je als minpuntje zou kunnen zien. Hoewel een lekker wegluisterschijfje op zijn tijd geen kwaad kan.
www.thuisuiteten.nl
pi_36747039
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 16:13 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

Ach ja, ik verwarde haar met Jada Hunter. Allebei een keer geplugd door jou, als ik het goed heb.
Jada Hunter is wel erg geniaal inderdaad. Verdient veel luisteraars!
www.thuisuiteten.nl
pi_36814013
Stereogum heeft een MP3 van het nummer Avalanche.
http://www.stereogum.com/archives/002476.html
Aldus.
pi_36818668
De nummers van Sufjan die ik mooi vind zijn:

Romulus (deze staat echt op nummer 1)
Casimir Pulaski Day
To Be Alone With You
For the Windows in Paradise, for the Fatherless in Ypsilanti

Kan iemand me nog meer nummers van em aanraden die ik dan waarschijnlijk ook wel goed zal vinden?
  maandag 10 april 2006 @ 12:39:59 #70
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_36818742
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:37 schreef nemesis4 het volgende:
De nummers van Sufjan die ik mooi vind zijn:

Romulus (deze staat echt op nummer 1)
Casimir Pulaski Day
To Be Alone With You
For the Windows in Paradise, for the Fatherless in Ypsilanti

Kan iemand me nog meer nummers van em aanraden die ik dan waarschijnlijk ook wel goed zal vinden?
John Wayne Gacy, jr
Jacksonville
The Dress Looks Nice on You
Sister

Zomaar wat suggesties, maar eigenlijk vooral de eerste die ik noemde.

En bedankt voor de link, Z! Het nummer heeft me nog niet echt weten te pakken, maar dat komt vanzelf wel.
  maandag 10 april 2006 @ 12:47:06 #71
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_36818950
Ik vind het wel een mooi nummer, stuwende opbouw, mooie melodieen.
pi_36819660
The Transfiguration mag er ook zijn!
  maandag 10 april 2006 @ 14:16:21 #73
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_36821723
En anders wel Detroit en Chicago.

Sufjan is ook erg goed in het maken van mooie liedjes over niet zo vrolijke onderwerpen, zoals seriemoordenaars, volkerenmoord, ongeneeslijke ziektes, urban decay en echtscheidingen.
  maandag 10 april 2006 @ 16:42:18 #74
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_36826733
Outtakes....

Het bevestigt weer eens de stelling dat vrouwen een negatieve invloed op creatieve output hebben....
  dinsdag 11 april 2006 @ 00:34:10 #75
99295 perezoso
blankjoekel
pi_36843894
Hey wat grappig dat ik dit hier tegen kom, ik vind maar een paar nummers speciaal waaronder Chicago(beetje druk maar in de juiste stemming), Come on! Feel the Illinoise, Concerning the UFO Sighting Near Highland en de rest van de rustige nummers zijn ook wel relax, heb maar 2 albums trouwens.

Ik kom dit soort muziek en andere mooie muziek tegen via het internet radio station www.radioparadise.com .

[ Bericht 15% gewijzigd door perezoso op 11-04-2006 00:42:29 ]
pi_36853632
quote:
Op donderdag 6 april 2006 21:53 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Soofjen (in het Engels, dus Soefjen in het Nederlands).
Dank je wel, zat het me zelf ook af te vragen

Ik vind hem echt geweldig btw, wist niet hoe hij er uit zag, maar die foto in de OP is precies zoals ik me hem had voorgesteld
pi_36854178
Daar staat hij nogal stoer op, je moet hem je een tikkie meer autistisch voorstellen.
Aldus.
pi_36861519
Hij krijgt een namecheck in het nummer Hands Open van de nieuwe cd van Snow Patrol...

"Put Sufjan Stevens on / And we'll play your favorite song / Chicago bursts to life / And your sweet smile remembers you / My hands open..."
De schotten spreken het uit als Sufyen...
pi_37222452
Ik heb dus tot nu toe alleen Seven Swans gehoord (album).. Maar nu hoorde ik van mijn pa dat Illinoise een stuk minder was, ook omdat er minder banjo gespeeld wordt. Wat is een cd van hem die wel wat meer banjo gebruikt?
zakelijk
pi_37223126
Grote vraag is wanneer we hem weer eens live kunnen aanschouwen in Nederland. Heb het concert vorig jaar helaas moeten missen.
pi_37291022
wat een heerlijke muziek maakt hij!!!! HEERLIJK!! Ik heb Michigan besteld.. erg goede cd. Je kan zijn concert (paradiso ) beluisteren op de website van 3 voor 12... kan niet wachten tot de cd er is!!

welke cds raden jullie mij aan??
~if they only knew love, true love, to love, like this before~
pi_37303581
Nog een Sufjan nummer ("The Henney Buggy Band"):
http://www.stereogum.com/archives/002531.html
Aldus.
  woensdag 26 april 2006 @ 09:48:24 #83
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_37304006
Any truth to the rumor the Sufjan shot his load all over Illinois and not rosie thomas?? Seriously, can he save a good song or two for the next state?
pi_37304056
Stereogum is een leuke site.
Aldus.
  woensdag 26 april 2006 @ 10:00:18 #85
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_37304287
Ja, ik kom er zo nu en dan, hilarisch bij vlagen
  woensdag 26 april 2006 @ 19:40:05 #86
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_37320729
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 20:24 schreef beautiful_world het volgende:
wat een heerlijke muziek maakt hij!!!! HEERLIJK!! Ik heb Michigan besteld.. erg goede cd. Je kan zijn concert (paradiso ) beluisteren op de website van 3 voor 12... kan niet wachten tot de cd er is!!

welke cds raden jullie mij aan??
Illinois.
pi_37320847
oke thanks. kan niet wachten tot de eerste cd binnen is!
  woensdag 26 april 2006 @ 19:47:45 #88
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_37321022
quote:
Op woensdag 26 april 2006 19:43 schreef beautiful_world het volgende:
oke thanks. kan niet wachten tot de eerste cd binnen is!
Seven Swans kan ik je ook van harte aanraden!
  donderdag 27 april 2006 @ 00:29:24 #89
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_37332061
Die drie cd's vind ik persoonlijk ook het best
  vrijdag 28 april 2006 @ 15:38:56 #90
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_37378753
En nog een nieuw Sufjan Stevens-nummer, Dear Mr. Super Computer:

http://toolshedmedia02.co(...)mr-supercomputer.mp3
pi_37387236
Illinois heb ik net gekocht en zit hem te luisteren. Moet zeggen staan mooie nrs op maar ik vind de productie een beetje te musical achtig. Moet hem nog vaker luisteren hoor.. tot nu toe. prachtige nrs productie wat minder.

en Grobbel je laaste link werkt niet..?!
pi_37387410
ohh nu doet hij het wel. Ik dacht dat het een download link was.
  zaterdag 29 april 2006 @ 11:54:20 #93
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_37398753
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 20:19 schreef beautiful_world het volgende:
Illinois heb ik net gekocht en zit hem te luisteren. Moet zeggen staan mooie nrs op maar ik vind de productie een beetje te musical achtig. Moet hem nog vaker luisteren hoor.. tot nu toe. prachtige nrs productie wat minder.

en Grobbel je laaste link werkt niet..?!
Het is niet zozeer de productie alswel het veelvuldig gebruik van koortjes dat de plaat inderdaad een theatraal karakter geeft. Kan me goed voorstellen dat 't als storend kan worden ervaren, al vind ik het prachtig. Ik vind wel dat Sufjan het de komende platen niet meer op deze manier moet aanpakken, de overkill ligt immers snel op de loer.
pi_37422266
Ik moet zeggen dat ik het ook erg mooi vind. Probleem is dat ik het wel zat ben na 6 nrs waardoor ik niet echt het album kan afluisteren. Hoe zijn de eerdere albums?
pi_37423167
quote:
Op zondag 30 april 2006 11:47 schreef beautiful_world het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het ook erg mooi vind. Probleem is dat ik het wel zat ben na 6 nrs waardoor ik niet echt het album kan afluisteren. Hoe zijn de eerdere albums?
Sevens Swans is vrijwel kaal wat betreft koortjes e.d.
pi_37462987
wanneer komt hij naar Nederland?
  maandag 1 mei 2006 @ 19:39:46 #97
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_37463450
Michigan is vrijwel identiek, maar als je het mij vraagt toch een stuk minder dan Illinois.

Zou hem ook wel graag willen aanschouwen, op Lowlands ofzo. Weet niet of dat mogelijk is verder.
I don't really come from outer space || Last.fm
pi_37613619
Net een nummer van sufjan gehoord in de SNS REAAL reclame
  zaterdag 6 mei 2006 @ 21:44:18 #99
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_37613681
Ja ik hoorde het ook. Ik stap over naar SNS!
pi_37614145
Ik kijk geen reclame, om welk nummer gaat het?
pi_37614325
In the Devils Territory
pi_37614397
quote:
Op maandag 1 mei 2006 19:39 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Michigan is vrijwel identiek, maar als je het mij vraagt toch een stuk minder dan Illinois.

Zou hem ook wel graag willen aanschouwen, op Lowlands ofzo. Weet niet of dat mogelijk is verder.
Als Sufjan ook komt (wat tie niet doet natuurlijk), kom ik ook. Slechte timing, maar stel je voor, een festival waar je Sufjan, Massive Attack, Belle and Sebastian, Urban Dance Squad en nog een hoop kan zien (Gomez? Johan?) doe ik graag aan mee.
pi_37615749
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 21:56 schreef Evertje het volgende:
Ik kijk geen reclame, om welk nummer gaat het?
In the devils territory Erg mooie reclame met sufjans muziek eronder.

edit: spuit 11
pi_37673762
Ik hoorde het nummer net ook.. viel me gelijk op Die muziek is zo typisch... maar welk nummer is het?

edit foute pagina
pi_37682281
Weer een Sufjan nummer ("Saul Bellow"):
http://www.stereogum.com/archives/002581.html
Aldus.
  woensdag 10 mei 2006 @ 23:41:01 #106
104962 SilverRocket
longtime sunshine upon me
pi_37724028
Sufjan heeft veel talent, maar propt zijn album net iets te vol.

Het valt me trouwens op dat nog niemand heeft gezegd dat Come on! Feel the Illinoise! Part 1 & 2 gewoon het beste nummer van de afgelopen jaren is. Dat nummer alleen al maakt de aankoop van Illinois waard imo.
And it's so sad to see the world agree
That they'd rather see their faces fill with flies
All when I'd want to keep white roses in their eyes
pi_37724640
Nietus. John Wayne Gacy Jr. is veel mooier. En dat is dan "slechts" het 2na mooiste nummer van vorig jaar.

Nog steeds lang niet gek, met de oogst van toen en toen en toen en toen.
pi_37745212
Wat is dan hetmooiste nummer van vorig jaar
pi_37755256
dat was antony and the jonhsons - bird gerhl
pi_37763345
Neeee, dat was Birmingham 1982 van Maria Taylor of South 2nd van CocoRosie.
www.thuisuiteten.nl
pi_37764048
Come on! Feel the Illinoise! Part 1 & 2 vond ik niet zo veel aan eigenlijk.
pi_37764191
afgezien van de hint van mn vorige post, lijkt me Eels' Things the Grandchildren should know de andere kandidaat.
pi_37808682
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 22:45 schreef TheRuud het volgende:

[..]

In the devils territory Erg mooie reclame met sufjans muziek eronder.

edit: spuit 11
En hier is hij te zien:
http://www.snsreaalbeurs.nl/campagne.html#tv
  zondag 14 mei 2006 @ 10:57:51 #114
145695 Zuen
E-Thug
pi_37809256
quote:
Op maandag 1 mei 2006 19:39 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:

Het zou echt kut zijn als ie op Lowlands zou komen, dat schaadt zijn imago (Niks tegen Lowlands hoor, maar hij past er niet)
zakelijk
  maandag 15 mei 2006 @ 16:13:14 #115
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_37847786
Erg interessant interview met Sufjan Stevens, waarin ook onder andere gesproken wordt over wat hij nu zelf vindt van al die koortjes, trompetten en banjo's (en dat ook hij het een beetje moe begint te worden), het downloaden van zijn muziek, zijn voorliefde voor the Ex en waarom Rosie Thomas' vorige album nou zo gelikt was geproduceerd.

http://www.pitchforkmedia.com/interviews/s/stevens_sufjan-06/
  maandag 15 mei 2006 @ 21:08:27 #116
18413 Summoner
pi_37856742
Uitstekend interview inderdaad. De meest interessante uitspraak vind ik deze.
quote:
Yeah, because I think there is something very "easy listening" about my music. My colleague at Asthmatic Kitty, Michael Kaufman, comes from a noise/improv scene, and he's always making fun of me for being so accessible. He's been challenging me to sort of undermine that, how to responsibly sabotage the listenability of my music in order to challenge it. And I think right now, creatively, I need to go somewhere where I'm taking greater risks.
Ben erg benieuwd hoe dit zich in de toekomst gaat manifesteren.
  maandag 15 mei 2006 @ 22:04:33 #117
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_37859531
Waarom, waarom toch, wordt toegankelijke muziek als iets negatiefs gezien?
  maandag 15 mei 2006 @ 22:23:32 #118
18413 Summoner
pi_37860480
Niet negatief per sé, maar ik begrijp wel dat Sufjan nu eens aan iets anders toe is, wat meer ´edge´ wil toevoegen aan z´n muziek. Experimenteren. Je kunt maar zoveel dingen doen zonder het begrip ´toegankelijkheid´ te ontstijgen.
  maandag 15 mei 2006 @ 22:26:09 #119
128707 Bonny_DuctTape
Zo Solo Als Han
pi_37860587
heb net zijn album gedownd nadat ik ff op de Ster heb gekeken van wie de muziek is bij die SNS reclame. Sufjan (verkapte tvp )
| Beware of the magon named Charles |De Eukaryoto Animalia Chordata Vertebrata Mammalia Primates Hominidae Homo Sapien|
pi_37869883
quote:
Op maandag 15 mei 2006 22:26 schreef Bonny_DuctTape het volgende:
heb net zijn album gedownd nadat ik ff op de Ster heb gekeken van wie de muziek is bij die SNS reclame. Sufjan (verkapte tvp )
Het is dus toch Sufjan! Dat dacht ik al!
pi_38036660
Vandaag ontdekt. Een erg fijne ontdekking moet ik zeggen.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  zondag 21 mei 2006 @ 14:30:59 #122
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_38045360
quote:
Op zondag 21 mei 2006 01:21 schreef nozem het volgende:
Mee eens .
KuikenGuppy
pi_38046954
quote:
Op zondag 21 mei 2006 01:21 schreef nozem het volgende:
Nu al
pi_38052507
quote:
Op zondag 21 mei 2006 15:26 schreef -Dries- het volgende:

[..]

Nu al
Er is zoveel muziek dat je soms wel eens wat over het hoofd ziet. Ik ben er van overtuigd dat er nog een berg goede muziek op me ligt te wachten, klaar om ontdekt te worden. Dat is een aangename gedachte, nietwaar?
pi_38056521
quote:
Op zondag 21 mei 2006 18:22 schreef nozem het volgende:

[..]

Er is zoveel muziek dat je soms wel eens wat over het hoofd ziet. Ik ben er van overtuigd dat er nog een berg goede muziek op me ligt te wachten, klaar om ontdekt te worden. Dat is een aangename gedachte, nietwaar?
Uhm, juist. Maar deze plaat was al redelijk bekend.... midden vorig jaar
  zondag 21 mei 2006 @ 20:14:21 #126
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_38056841
quote:
Op zondag 21 mei 2006 20:06 schreef -Dries- het volgende:

[..]

Ach joh, het is toch gewoon goed dat Sufjans fanschare alleen maar groter wordt?
pi_38057145
quote:
Op zondag 21 mei 2006 20:06 schreef -Dries- het volgende:

[..]

Ik heb me een tijd te weinig in nieuwe muziek verdiept eigenlijk. Daarvoor in de plaats ben ik in de schatkamers van de begin jaren '80 wave gedoken. Ook fijn.
pi_38081564
quote:
Op zondag 21 mei 2006 20:20 schreef nozem het volgende:

[..]

Ik heb me een tijd te weinig in nieuwe muziek verdiept eigenlijk. Daarvoor in de plaats ben ik in de schatkamers van de begin jaren '80 wave gedoken. Ook fijn.
Zo'n vermoeden had ik al idd, je was erg vaak de vinden in 't smiths topic, en dan ook nog eens een Morrissey avatar
pi_38081960
quote:
Op zondag 21 mei 2006 18:22 schreef nozem het volgende:

[..]

Inderdaad, nou sprak Sufjan me eigenlijk wel direct aan. Maar bijvoorbeeld Bright Eyes, een band die ik al jaren ken, begin ik nu pas te waarderen en nummers van te ontdekken. Maakt mij niet uit dat ik 3 jaar achter de feiten aan loop, ik geniet nu juist van het ontdekken van die gave nummers! Zoiets is tijdloos.
(:
pi_38482600
In de Volkskrant van vandaag is een heel artikel aan Sufjan gewijd (in een rubriekje waarin muziek besproken wordt die in reclames gebruikt wordt).
  vrijdag 2 juni 2006 @ 18:39:10 #131
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_38482696
In welke reclame wordt het gebruikt dan?
KuikenGuppy
  vrijdag 2 juni 2006 @ 18:39:23 #132
145695 Zuen
E-Thug
pi_38482701
quote:
Op zondag 21 mei 2006 20:14 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Ach joh, het is toch gewoon goed dat Sufjans fanschare alleen maar groter wordt?
Nee
zakelijk
pi_38482744
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 18:39 schreef Burdie het volgende:
In welke reclame wordt het gebruikt dan?
Reaal (die reclame met die vlinders, staat ook al elders in dit topic).
  vrijdag 2 juni 2006 @ 18:42:06 #134
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_38482782
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 18:40 schreef _Floddertje_ het volgende:

[..]

Reaal (die reclame met die vlinders, staat ook al elders in dit topic).
Ik heb geen idee welke reclame je bedoelt, maar ik zal het topic er eens op nalezen .
KuikenGuppy
pi_38482798
Ik heb er een linkje van gemaakt...
  vrijdag 2 juni 2006 @ 18:43:18 #136
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_38482817
Thanx .
KuikenGuppy
pi_38482949
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 10:55 schreef fretclick het volgende:

dat was antony and the jonhsons - bird gerhl
Ik zie nu pas deze opmerking en voor iedereen die er ook overheen gelezen heeft: gaat dat horen, want Fretclick heeft gelijk, Antony and the Johnsons is echt beautibeautibeautiful...
pi_38489882
Vind dat nummer bird girl niks aan...
pi_38499107
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 18:48 schreef _Floddertje_ het volgende:

[..]

Ik zie nu pas deze opmerking en voor iedereen die er ook overheen gelezen heeft: gaat dat horen, want Fretclick heeft gelijk, Antony and the Johnsons is echt beautibeautibeautiful...
Die kennen we allemaal al joh.
www.thuisuiteten.nl
pi_39102212
Van Stereogum:
quote:
Sufjan Stevens Picks Next State?

Indie rock's John Philip Sousa talks to Filter.

FILTER: Have you found people clamoring for you to write about their state?
SUFJAN STEVENS: It happens all the time. What I find most interesting is that my proposition has inspired all kinds of civic pride all over the U.S. People start telling me anecdotes about their small town or their university, their regional flower festival, or their beauty pageant. There is this sense of pride and ownership; feelings of a stronger identity of where they come from. I think that's interesting, because I never intended this to be about civic pride, but it's inspired a little bit of that all over the country.
FILTER: Do you have a plan as to where you want to go next with the state project?
SUFJAN STEVENS: I finally do, yes. But I probably shouldn't say.

What, did you think he'd actually tell us?

If you haven't yet heard the sequel to the best record of 2005, stream a quarter of Avalanche here (MOV). Asthmatic Kitty will be releasing more chunks of Illinois 2: Esoteric Boogaloo in the coming weeks.
http://www.stereogum.com/archives/002756.html
Aldus.
  donderdag 22 juni 2006 @ 11:09:30 #141
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_39105068
Sufjan is rielekst.
Aldus.
  donderdag 22 juni 2006 @ 12:12:55 #143
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_39107348
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 11:11 schreef Z het volgende:
Sufjan is rielekst.
Hell yeah! Al had die Avalanche plaat van mij echt niet gehoeven. Beetje jammer.
pi_39107375
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 12:12 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

Hell yeah! Al had die Avalanche plaat van mij echt niet gehoeven. Beetje jammer.
oooh voor mij wel hoor, heerlijke plaat, niet alle nummers zijn toppers, maar ik ben blij dat ik m heb
(:
  donderdag 22 juni 2006 @ 12:20:50 #145
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_39107637
Soms best leuk hoor, outtakes. Maar 21 outtakes, kom op zeg...
pi_39109093
quote:
Op zondag 21 mei 2006 20:20 schreef nozem het volgende:

Ah, mijn tijd! Heel verstandig. 77-83 was een ongekend creatief tijdvak waarin de alternatieve platenwinkels vol lagen met allerlei geweldige nieuwe geluiden. Wat heb je zoal gevonden?
  donderdag 22 juni 2006 @ 13:12:23 #147
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_39109271
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 12:20 schreef DaisyDuke het volgende:
Soms best leuk hoor, outtakes. Maar 21 outtakes, kom op zeg...
Ik vind dat het desondanks toch best een aardige plaat geworden is.
  donderdag 22 juni 2006 @ 13:22:42 #148
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_39109653
Het is altijd leuk om bepaalde songs in een naakte versie te horen, maar mijns inziens staat er daarnaast teveel rommel op dat je na het briljante Illinois misschien niet eens wílt horen. Als je persee je prullenbakmateriaal met de rest van de wereld wilt delen, pleur het dan op je website neer. Nu hangt er een vies luchtje aan.
pi_39122954
Morgen de cd kopen! Illinois dan he, niet Avalanche! Heb hem nu pas ontdekt, Sufjan... Zalige muziek. Had eerst op internet gelezen dat het christelijke muziek was. En daar had ik nogal wat slechte ervaringen mee, maar nu ben ik tot het inzicht gekomen dat er daar ook goeie muziek tussen is... Abraham is zo een zalig nummertje...
  vrijdag 30 juni 2006 @ 14:06:10 #150
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_39391213
[edit] soms helpt het het héle topic te lezen (ik zag met de Foksearch maar tien reacties in dit topic? Ik niet snap)

Maar, ik vind het wel een leuk album Avalanches. Puur als aanvuller dan.

[ Bericht 47% gewijzigd door Tan op 30-06-2006 14:11:11 ]
pi_39401991
is zijn album nu al uit gekomen?
  zaterdag 1 juli 2006 @ 19:39:13 #152
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_39429468
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 20:05 schreef Eikelpiercing het volgende:
Had eerst op internet gelezen dat het christelijke muziek was.
is dat zo?
  zaterdag 1 juli 2006 @ 19:47:00 #153
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_39429896
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 19:39 schreef Christine het volgende:

[..]

is dat zo?
Sufjan is wel een Christen en zijn albums hebben ook zeker een spirituele inslag, maar gelukkig wordt het nooit prekerig, dweperig of irritant, zoals je dat wel vaak hebt bij typische Christelijke muziek.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 19:47:55 #154
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_39429933
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 19:47 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Sufjan is wel een Christen en zijn albums hebben ook zeker een spirituele inslag, maar gelukkig wordt het nooit prekerig, dweperig of irritant, zoals je dat wel hebt bij stereotype Christelijke muziek.
Dat wist ik niet en eigenlijk heb ik er nooit zo op gelet .
Zal er de volgende keer eens extra op letten (en de CD illinois ga ik deze week halen denk ik ).
pi_39434069
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 19:47 schreef Christine het volgende:

Dat wist ik niet en eigenlijk heb ik er nooit zo op gelet .
Zal er de volgende keer eens extra op letten (en de CD illinois ga ik deze week halen denk ik ).
Op die cd's over Illinois en Michigan zijn die christelijke teksten ook wat minder opvallend aanwezig, maar zijn album Seven Swans bijvoorbeeld heeft heel duidelijke christelijke teksten:

The Transfiguration

When he took the three disciples
to the mountainside to pray,
his countenance was modified, his clothing was aflame.
Two men appeared: Moses and Elijah came;
they were at his side.
The prophecy, the legislation spoke of whenever he would die.

Then there came a word
of what he should accomplish on the day.
Then Peter spoke, to make of them a tabernacle place.
A cloud appeared in glory as an accolade.
They fell on the ground.
A voice arrived, the voice of God,
the face of God, covered in a cloud.

What he said to them,
the voice of God: the most beloved son.
Consider what he says to you, consider what's to come.
The prophecy was put to death,
was put to death, and so will the Son.
And keep your word, disguise the vision till the time has come.

Lost in the cloud, a voice: Have no fear! We draw near!
Lost in the cloud, a sign: Son of man! Turn your ear!
Lost in the cloud, a voice: Lamb of God! We draw near!
Lost in the cloud, a sign: Son of man! Son of God!

En hij heeft ook een hele zwik kerstliedjes opgenomen onder de titel Hark! Songs for Christmas, Vol. 1, 2 en 3, maar die zijn niet op cd te koop, je kunt ze alleen downloaden. Ik meen dat hij ze eigenlijk gewoon voor familie en vrienden had opgenomen. Erg mooi, beetje in de sfeer van Seven Swans ook: rustige uitvoeringen met veel banjo.
pi_39447640
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 19:47 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Sufjan is wel een Christen en zijn albums hebben ook zeker een spirituele inslag, maar gelukkig wordt het nooit prekerig, dweperig of irritant, zoals je dat wel vaak hebt bij typische Christelijke muziek.
ja precies. daarom vind ik iets onder "christelijke muziek" scharen altijd behoorlijk twijfelachtig. geeft 't gelijk zo'n lading die nergens voor nodig is.
"how I don't know what I should do with my hands when I talk to you
how you don't know where you should look, so you look at my hands"
  zondag 2 juli 2006 @ 13:47:59 #157
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_39447854
quote:
Op zondag 2 juli 2006 13:37 schreef Imaginary_Friend het volgende:

[..]

ja precies. daarom vind ik iets onder "christelijke muziek" scharen altijd behoorlijk twijfelachtig. geeft 't gelijk zo'n lading die nergens voor nodig is.
Het is inderdaad zo'n label dat het beeld oproept van een Christen die over iets heen pist om zodanig zijn/haar territorium af te bakenen, waardoor het radioactief wordt voor de normale muziekliefhebber.
pi_39775428
Iedere Sufjan liefhebber leest pitchfork. Daarom wisten jullie ook al lang dat onze sympathieke jongeman het begin van het carnavalseizoen in Paradiso komt vieren. Dat wordt me een dolle boel.
pi_39785551
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 01:10 schreef thijsdetweede het volgende:
Iedere Sufjan liefhebber leest pitchfork. Daarom wisten jullie ook al lang dat onze sympathieke jongeman het begin van het carnavalseizoen in Paradiso komt vieren. Dat wordt me een dolle boel.
Woehoee, leuk!
pi_39785584
Daar ga ik zijn
zakelijk
pi_39786244
serieus? *gaat panisch voorverkoop tickets in de gaten houden*
(:
pi_40187237
11 november komt Sufjan dus in Paradiso. Aankomende zaterdag begint de voorverkoop. Wie gaat er allemaal heen?
pi_40188087
Ik ben present, met mijn vader en wat vrienden van me .
zakelijk
pi_40334295
De kaarten zijn besteld, heb er zin in!
  woensdag 2 augustus 2006 @ 10:53:36 #165
42397 Mr.Shankly
I do not mean to be so rude
pi_40411833
Ik ga ook wederom (net als vorig jaar) met een aantal vrienden/vriendinnen de beste man aanschouwen in Paradiso. Vorige keer was wel heel erg mooi, kijken wat er dit keer anders is.

Hee, ik krijg opeens zin in de 3voor12 opnames van vorige keer. Tijd om die weer eens op te zetten.
pi_40748629
We hebben net kaartjes gekocht .
zakelijk
  zondag 13 augustus 2006 @ 00:59:55 #167
99433 Tup
Tupperwaar
pi_40754366
Die zucht aan het einde van Gacy....huiveringwekkend.
Wasserwunderland
pi_40757842
Is dit werkelijk een artiest? Ik zag zijn naam en moest meteen huilen van het lachen . Ik dacht dat het een soort grapje was.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_40759985
Je moet dan ook naar de muziek luisteren. En niet alleen de naam bekijken .
zakelijk
pi_40760672
zo lachwekkend vind ik de naam ook niet..
  dinsdag 5 september 2006 @ 16:20:25 #171
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_41518871
  dinsdag 5 september 2006 @ 16:24:13 #172
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_41518995
De beste man heeft wat met kerst
pi_41519064
Hij had toch al een plaat met kerstliedjes?
Aldus.
  dinsdag 5 september 2006 @ 16:32:31 #174
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_41519242
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 16:26 schreef Z het volgende:
Meerdere zelfs
  dinsdag 5 september 2006 @ 16:34:05 #175
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_41519296
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 16:26 schreef Z het volgende:
quote:
The creatively-titled five-disc set compiles newly mixed and mastered versions of four of Stevens' infamous Xmas EPs
Iets met dollartekens en ogen... Of ben ik weer te cynisch?
  dinsdag 5 september 2006 @ 16:36:22 #176
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_41519371
Nou ja, een five-disc set... Als ie het gewoon prijst als een normale CD hoor je mij verder niet klagen.
pi_41519711
Ah, ik had het stuk ook niet gelezen. Wellicht is het meer de platenmaatschappij die de $$$ ziet. Ik het die EP's (op mp3) en die zijn behoorlijk middelmatig.
Aldus.
  dinsdag 5 september 2006 @ 16:48:20 #178
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_41519742
Alle albums van Sufjan lijken wel kerstplaten.
  dinsdag 5 september 2006 @ 16:49:14 #179
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_41523138
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 16:34 schreef DaisyDuke het volgende:

Iets met dollartekens en ogen... Of ben ik weer te cynisch?
Hij had drie platen met kerstliedjes, maar voor zover ik weet waren die nooit officieel uitgebracht en had hij die liedjes eigenlijk vooral opgenomen voor familie en vrienden. Ze konden wel gedownload worden (ik heb ze alle drie op m'n pc staan) en deze liedjes staan nu ook allemaal op deze box, zie ik, plus nog een hoop extra nummers.
pi_41525251
* Ace1 luistert For the Widows in Paradise, for the Fatherless in Ypsilanti
  dinsdag 5 september 2006 @ 20:36:40 #182
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_41526587
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 16:49 schreef pfaf het volgende:
Hij mag wel eens opschieten met z'n 50-staten-project.
Ik kan bijna niet wachen op zijn 3CD-box van North Dakota, plus de 7CD-uitvoering die erop volgt met al het restmateriaal van die sessies.
pi_41527662
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 21:28 schreef Zuen het volgende:
We hebben net kaartjes gekocht .
Zal ook aanwezig zijn...
pi_41530828
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 19:58 schreef Ace1 het volgende:
* Ace1 luistert For the Widows in Paradise, for the Fatherless in Ypsilanti
* TheRuud ook.

Kippenvel nummer!
  woensdag 6 september 2006 @ 23:45:16 #185
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_41569459
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 00:57 schreef TheRuud het volgende:
11 november komt Sufjan dus in Paradiso. Aankomende zaterdag begint de voorverkoop. Wie gaat er allemaal heen?
Ik ga!
Op 09-02-2008 13:35 schreef Triggershot:
Kanet Shay'an M3 Al-Fa O+
pi_41573827
uitverkocht en ik heb geen kaartjes
  dinsdag 19 september 2006 @ 19:38:12 #187
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_41959865
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 16:49 schreef pfaf het volgende:
Hij mag wel eens opschieten met z'n 50-staten-project.
Dat kerstproject is geen 3cd, maar een 5cd project en het gaat Songs for Christmas heten
het komt uit op of rond 21 november.. nog 2 maandjes dus

meer tekst en info klikkerdeklik
pi_41968336
Als de grootte van een staat in verhouding is met het aantal cd's dat hij erover uitbrengt, gaat ons nog wat te wachten staan overigens Illinois is 56,343 square miles en Michigan 58,513 square miles groot (vraag me niet hoeveel dat is in km² ) Daar heeft hij bij beide 2 cd's gemaakt. Dan heb je Alaska, dat 587,878 square miles groot is. Als je even gaat rekenen (Start -> Programma's -> Bureau-accessoires -> Rekenmachine ), dan kom je tot het besluit dat hij over Alaska 20 cd's moet opnemen. Op dezelfde wijze van denken kan je tot het besluit komen dat hij over Texas 10 cd's moet opnemen. En over Rhode Island moet 0,04 cd (pakweg drie minuten muziek) worden opgenomen.

(Een mens moet toch iets doen als hij zich ernstig verveeld.)

Edit: Had een kleine leugen verteld: "En over Rhode Island moet 0,02 cd (pakweg anderhalve minuut muziek) worden opgenomen".
pi_41971088
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 23:03 schreef Eikelpiercing het volgende:
Als de grootte van een staat in verhouding is met het aantal cd's dat hij erover uitbrengt, gaat ons nog wat te wachten staan overigens Illinois is 56,343 square miles en Michigan 58,513 square miles groot (vraag me niet hoeveel dat is in km² ) Daar heeft hij bij beide 2 cd's gemaakt. Dan heb je Alaska, dat 587,878 square miles groot is. Als je even gaat rekenen (Start -> Programma's -> Bureau-accessoires -> Rekenmachine ), dan kom je tot het besluit dat hij over Alaska 20 cd's moet opnemen. Op dezelfde wijze van denken kan je tot het besluit komen dat hij over Texas 10 cd's moet opnemen. En over Rhode Island moet 0,04 cd (pakweg drie minuten muziek) worden opgenomen.

Edit: Had een kleine leugen verteld: "En over Rhode Island moet 0,02 cd (pakweg anderhalve minuut muziek) worden opgenomen".
Altijd leuk die statistiekjes
pi_41983900
quote:

woensdag 20 september 2006 @ 15:51:10 #191
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_41985457
quote:

Mooie statistiekjes, maar ik denk dat je beter het aantal inwoners als graadmeter kunt gebruiken..
pi_41989231
ik denk het aantal anekdotes/geschiedenisverhaaltjes, ipv aantal inwoners of hoeveel vierkante kilometers..

nu we dan toch bezig zijn
  woensdag 20 september 2006 @ 18:14:04 #193
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_41989308
quote:

Je hebt een rekenmachine nodig voor 580/58?
  woensdag 20 september 2006 @ 18:44:31 #194
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_41990070
quote:
Op woensdag 20 september 2006 00:30 schreef Numbie het volgende:

[..]

Altijd leuk die statistiekjes
Ik moest aan die autisme-test denken. .
Zoiets bedenk je toch niet?!
pi_41991975
quote:
Op woensdag 20 september 2006 18:10 schreef fretclick het volgende:
ik denk het aantal anekdotes/geschiedenisverhaaltjes, ipv aantal inwoners of hoeveel vierkante kilometers..

nu we dan toch bezig zijn
Ah, zou dan het aantal jaar dat een staat bij de VS zit een goede maat zijn? Of misschien het aantal hits op Google, de lengte van het Wikipedia artikel?
pi_41999153
Hehe allemaal goeie suggesties en als ik dit nu weer herlees een dag later vind ik het eigenlijk ook best wel autistisch. Nu ja ik ben gewoon een grote USA fan Ik heb ooit eens gewoon uit verveling, eerst alle staten vanbuiten geleerd, ze te weten plaatsen op een kaart, vervolgens alle hoofdsteden en die vergeleken met de meeste inwoners en dan kwam ik soms tot het besluit dat er staten waren waar de hoofdstad heel veel minder inwoners had als de belangrijkste stad. De bekendste zal toch wel Illinois zijn, met als hoofdstad Springfield - een van de zovelen Springfields in Amerika, voor meer info: http://en.wikipedia.org/wiki/Springfield -, maar de grootste stad in Chicago. Eigenlijk zijn dit volgens mij echt tekenen van autisme maar we zijn aan het afdwalen, dus laten we er maar over zwijgen voor dat iemand mij een test laat deon
pi_42000639
Heeft iemand eigenlijk enig idee of Sufjan tijdens deze nieuwe tournee weer een band meeneemt? Ik heb hem een paar jaar geleden voor het eerst gezien, toen was hij helemaal in z'n uppie, en vorig jaar opnieuw, toen had hij een hele grote band meegenomen (en wat voor band!). Dat tweede concert vond ik tien keer zo goed als het eerste, dus ik hoop erg dat hij niet alleen komt, maar weet iemand of dat ook zo is?
pi_43325357
a.s. zaterdag!!! yaayy
(:
pi_43325396
Ik ben er niet bij maar gelukkig was ik er de vorige keer wel bij. Veel plezier iig!
Aldus.
pi_43326222
Ik ben er ook bij
Wordt mijn eerste live optreden van Sufjan!
pi_43328523
Voor mij ook
zakelijk
  zondag 12 november 2006 @ 01:11:16 #202
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_43467677
Dat was toch wel een redelijk briljant concert.
pi_43468913
Behoorlijk briljant concert ja! Dat nieuwe nummer Majesty Snowbird wow...

[ Bericht 21% gewijzigd door mouzzer op 12-11-2006 04:07:54 ]
pi_43470721
Prachtig concert! Wat een kwaliteit, nog nooit zo'n mooi concert gezien. Leuk hoe hij op het begin met zijn band opkwam, allemaal verkleed als vogels hahah. En later, toen al die superman en kerstman poppen het publiek in werden gegooid . Al met al dus echt een topconcert, merkte wel dat ik met mijn vrienden daar een van de jongsten was .

[ Bericht 75% gewijzigd door Zuen op 12-11-2006 10:54:23 ]
zakelijk
pi_43471371
Zelden zo'n indrukwekkende show meegemaakt. Het was bij tijd en wijlen zo stil dat je een speld kon horen vallen. Het 'geshhhhhh' van mensen vond ik ronduit grappig, maar wel terecht natuurlijk. Als je naar Sufjan gaat moet je luisteren, niet lullen. De kostuums, ik dacht eerst in een soort van freakshow beland te zijn; in tegendeel natuurlijk... Super(man) Sufjan!
pi_43471856
Het was heerlijk.
AS
pi_43473588
Heb net meteen maar de kerstbox besteld bij boudisque
pi_43474573
Heeft ie Romulus nog gespeeld? Dat vind ik echt een van zn mooiste nummers.
pi_43474751
Weer typisch Nederlands publiek. Die supermanpoppen werden gewoon zo van het podium afgejat! De poppen die wel het publiek in waren gegooid, werden heel snel naar beneden getrokken. Hebben hebben hebben.
"I love deadlines. I love the wooshing sound they make as they go by."
"Fuck it Dude, let's go bowling."
pi_43474801
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:44 schreef Capetown het volgende:
Weer typisch Nederlands publiek. Die supermanpoppen werden gewoon zo van het podium afgejat! De poppen die wel het publiek in waren gegooid, werden heel snel naar beneden getrokken. Hebben hebben hebben.
Niet waar, Sufjan gooide ze in het publiek.
zakelijk
pi_43475445
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:46 schreef Zuen het volgende:

[..]

Niet waar, Sufjan gooide ze in het publiek.
Die laatste drie werden van het podium getrokken.
"I love deadlines. I love the wooshing sound they make as they go by."
"Fuck it Dude, let's go bowling."
pi_43478622
ik heb een kerstman! En dat terwijl ik niet eens zo heel erg vooraan stond...en de mensen graaiden helemaal niet zo erg, de kerstmannen hipten leuk over t publiek heen!

Maar WAT een geniaal concert..jesus. Was zeker een kwartier sprakeloos na het concert, wat een geweldige stem heeft ie en wat een prachtmuzikanten allemaal!! Saint Vincent (of hoe ze heet) was ook echt supergoed, ze zat zo in de muziek, ook tijdens sufjan zelf. Wow..

En Majesty Snowbird....tranen sprongen me in mn ogen, hoe mooi.
(:
pi_43493574
Mooi concert!
Paan!
pi_43498122
Helaas kon ik door omstandigheden niet naar het concert, maar zo te lezen heb ik wel weer heel wat gemist... De vorige keer dat hij in Nederland was, ben ik wel naar het concert in Paradiso geweest en toen heb ik me erover verbaasd hoe snel hij en zijn band kunnen switchen tussen enerzijds ontzettend maf doen en anderzijds de sterren van de hemel spelen.

Ik wil die box met vijf kerstcd's wel gaan kopen trouwens, dat is echt iets om te hebben, er zitten ook allemaal maffe dingetjes bij die cd zoals stickers enzo.
  maandag 13 november 2006 @ 08:39:20 #215
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_43498768
Zeer fijn concert, van complete bombast tot prachtige ingetogenheid. Was ook erg blij met het feit dat het stil en niet rokerig was, meestal is het tegenovergesteld
pi_43500659
Vooral het niet rokerige stond mij ook enorm aan

Vond dit alleraardigst linkje nog: http://www.pbs.org/klru/austin/artists/StevensCalexico.html
pi_43502207
En ik verveel me, dus maar ff een overzichtje van alles wat er in de box zit:
quote:
The box set (titled “Songs for Christmas”) will be chock full of surprises, including the following novelty items (if you don’t mind us ruining the surprise):

• Five individually packaged CD EPs!
• Five Christmas stickers!
• Extensive liner notes and short stories by Sufjan Stevens!
• An original Christmas essay by Rick Moody!
• An animated music video and comic strip by Tom Eaton!
• A Christmas Songbook with lyric sheets and chord charts--so you can sing along too!
• An original Christmas Family Portrait painting of Santa Sufjan (with wife and kids!) by Jacques Bredy!

Wow! It’s the stocking stuffer of the century! Which isn’t saying much, considering the century is still so young!
Voor verdere info zie hier: http://www.asthmatickitty.com/music.php?releaseID=63
pi_43504498
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:44 schreef Capetown het volgende:
Yep, dat vond ik ook typisch Nederlands. Niet dat ze van podium werd afgejat, maar zodra ze in publiek kwamen heb ik ze niet meer gezien. De kerstmannen vlogen heel even door de lucht, maar toen sommigen het einde van het liedje voelden aankomen werden ze 30 sec in de lucht gehouden om ze toch maar in hun bezit te houden.

Maar het is zonde om je er echt druk over te maken want het was een briljant concert. Alleen jammer dat ik wat ver achterin stond, nogal wat parkeerproblemen gehad.
pi_43506520
Ik had verdorie kaartjes maar kon er niet bij zijn wegens omstandigheden. Shit, daar baal ik nu wel van! Hopelijk komt het nog op Fabchannel te staan.
It's not going to stop 'till you wise up
pi_43511020
Wat een geweldig concert weer. . Ik durf niet zo goed te zeggen welke ik beter vond, deze of vorig jaar. Ik was in elk geval weer erg content. .
Heb een kerstman te pakken weten te krijgen, had liever een superman gehad, maar helaas.
Ik was erg blij dat het publiek weer lekker stil was, ik was een beetje bang dat dat eenmalig zou zijn. Maar gelukkig niet. En veel geweldige en bij mij favoriete nummers (met Seven Swans en John Wayne Gacy, Jr. voor mij als hoogtepunt) gespeeld, wat natuurlijk altijd maar afwachten is met zo'n repetoire. En ook fijn dat de CD's maar 10 euro kostten, kon ik eindelijk Illinoise halen.
St. Vincent vond ik ook erg geslaagd. Leuke nummers (alleen die op de piano vond ik wat minder), leuk gezongen.

Volgend jaar weer! .
pi_43511657
Geniaal. Punt.

Shirt en St. Vincent EP gekocht. Ik vond haar ook behoorlijk geniaal zo in d'r eentje. En ze heeft ook nog m'n EP gesigneerd.

Ik hoop dat ie snel weer komt
pi_43511986
oh.. en 'concerning the ufo sighting near highland, il' was helemaal geweldig.
pi_43515940
Eigenlijk maar één minpuntje:

Hij speelde All The Trees of The Field Will Clap Their Hands niet, zo'n prachtig nummer vooral live.
zakelijk
pi_43859877
Vannacht om 0.25 uur in 3voor12.tv op Ned. 3:

De Amerikaanse songwriter Sufjan Stevens lijkt de melodieuze en indrukwekkende liedjes zo uit zijn mouw te schudden. Een akoestische sessie op het SXSW-festival in Texas.
pi_43879205
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 19:25 schreef _Floddertje_ het volgende:
Vannacht om 0.25 uur in 3voor12.tv op Ned. 3:

De Amerikaanse songwriter Sufjan Stevens lijkt de melodieuze en indrukwekkende liedjes zo uit zijn mouw te schudden. Een akoestische sessie op het SXSW-festival in Texas.
Dat viel best wel tegen. Een kort stukje Sufjan die 'for the widows in paradise...' ten gehore brengt. Stukje wat ik ook al eerder had gezien op de site van 3 voor 12.
pi_43901287
Heb eindelijk de kerstbox binnen Wat een pretbox is dat zeg... Hangt ergens tussen kunst en kitsch in
pi_43901984
quote:
Op zondag 26 november 2006 12:57 schreef Numbie het volgende:
Heb eindelijk de kerstbox binnen Wat een pretbox is dat zeg... Hangt ergens tussen kunst en kitsch in
Ik heb hem ook net binnen en vind hem alleen om de mooie vormgeving, compleet met stickervel, boekje met teksten én akkoorden en kerstverhalen en een kerststripverhaal, al de moeite waard. En gelukkig is de muziek ook nog mooi.
pi_43902046
Ben benieuwd wat m'n ouders ervan zullen zeggen als ik komende kerstavond deze cd's opzet en m'n moeders Carpenters cd er (eindelijk) uithaal...
pi_43902665
quote:
Op zondag 26 november 2006 13:21 schreef Numbie het volgende:
Ben benieuwd wat m'n ouders ervan zullen zeggen als ik komende kerstavond deze cd's opzet en m'n moeders Carpenters cd er (eindelijk) uithaal...
Oh, de Carpenters zo af en toe is helemaal niet erg. Gewoon opzetten, er zitten genoeg bekende kerstliederen tussen die je moeder vast ook kent. Trouwens, Aimee Mann heeft ook een kerstcd gemaakt. Het wordt nog weleens wat met de kerstmuziek.
pi_44241685
Zag op nu.nl ook nog een hele goede recensie staan. Zal het eens aankaarten bij de review crew...
pi_46960796
Erg flauw, ontdek ik deze muziek pas in december, blijkt dat ie net een maand daarvoor in Nederland was. Dat is overigens nog niet eens zo erg, maar het betekent wss weer minstens anderhalf jaar wachten, zo niet langer.
pi_46965744
quote:
New Music: Sufjan Stevens: "Casimir Pulaski Day" (Demo)

The first Monday of every March is Casimir Pulaski Day, the day on which we all remember the Polish Revolutionary War officer. Asthmatic Kitty has celebrated by posting a demo of Sufjan Stevens' "Casimir Pulaski Day", from 2005's Illinois. Besides the demo-ness of it (Stevens' voice is more tentative, the instrumentation more bare), there are a few interesting lyrics changes. For one, Stevens sings, "I touched your blouse"-- no "almost" here, while the song's tragic character only "touches" his neck. Their discovery by the character's father is also a little more sinister: "Oh the glory at the top of the stairs/ If he raised his hand/ I could pull his hair/ And kick him in the face." It's a street-tough side of Suf we haven't seen, kicking and pulling hair. He can't punch? It doesn't exactly do justice to the father of the American cavalry. Dude had command of four Light Calvary Regiments!

MP3: > Sufjan Stevens: "Casimir Pulaski Day" (demo)
  dinsdag 6 maart 2007 @ 08:58:16 #234
127981 Misstique
11-07-2014
pi_46965778
Sufjan. .
Casimir Pulaski Day. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_46974394
Sufjan heerscht *valt in herhaling*

http://last.fm/user/miek/

nieuwe nr 1
pi_48712776
Sufjan Ik moet hem nog steeds een keer live zien, ik was net uit Nederland weg toen hij Paradiso deed vorig jaar. Ik hoop dat 'ie snel een keer naar Londen komt.

De kerst cd's waren briljant! Ik moet nog steeds de staten-cd's aanschaffen, ik hoop dat ze binnenkort op emusic te vinden zijn, zoals zijn oudere werk.

Van de week speelde iemand hier op kantoor een heleboel Sufjan op het geluidssysteem! Happy Femke!
pi_62378680
quote:
Op maandag 5 maart 2007 23:10 schreef thettes het volgende:
Erg flauw, ontdek ik deze muziek pas in december, blijkt dat ie net een maand daarvoor in Nederland was. Dat is overigens nog niet eens zo erg, maar het betekent wss weer minstens anderhalf jaar wachten, zo niet langer.
Langer dus
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 15:40:24 #238
141482 Q.
JurassiQ
pi_62379063
Wanneer komt ie weer? Hij staat echt bovenaan mijn lijstje met artiesten die ik nog moet zien.
For great justice!
pi_62380133
Inderdaad..snif.....zo gaaf, zo weinig in Europa.
(:
  woensdag 15 oktober 2008 @ 08:56:36 #240
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_62397187
Ik neem aan dat tie op 4 november een CD neerlegt voor alle staten die Obama wint.
pi_63323143
Tegenvaller :p

wel een aanrader; 09-17-06 acl sufjan stevens. Is op genoeg sites te vinden, een mooi optreden van sufjan op tv uit 2006
pi_84877665
Wow waar is iedereen in dit topic??

Ik ga een nieuwe Sufjan Stevens luister periode inlassen de komende week heb ik besloten!
[edit] Mijn laatste plays van hem waren in mei 2009 :o :o zo lang niet geluisterd? Alleen wat Illinoise nummers (mijn favorieten Chicago en they are night zombies) maar verder niet :o
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  donderdag 5 augustus 2010 @ 00:19:45 #244
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_84878739
Wat een kick :D

Wel terecht, ik vind Illinoise heerlijk om af en toe te luisteren ^O^
Met ander werk van hem ben ik eigenlijk niet echt bekend.
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 00:50:45 #245
313103 ArtSailor.
góðan daginn
pi_84879845
Sufjan Stevens is heerlijke muziek! :)

Als ik het luister zie ik altijd vredige gezinnetjes voor me, en ruik ik warme appeltaart door de kamer heen geweven! :9 't heeft altijd wel een heel onschuldige sfeer, en daarom ga ik dit ook maar eens weer vaker luisteren! Word overigens tijd voor een nieuw album bedenk ik me. Die side-projecten ben ik nu wel zat..
Op maandag 26 juli 2010 23:43 schreef drunk_on_shadows het volgende:
Ik moet zeggen dat ik ArtSailor. wel echt heel netjes vind. Daar kunnen sommige mannen nog wat van leren.
pi_84903274
Indeed, een nieuw album zou leuk zijn. Tourtje erbij, NL erbij, en Nein is blij :D
(:
pi_84968506
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 00:50 schreef ArtSailor. het volgende:
Sufjan Stevens is heerlijke muziek! :)

Als ik het luister zie ik altijd vredige gezinnetjes voor me, en ruik ik warme appeltaart door de kamer heen geweven! :9 't heeft altijd wel een heel onschuldige sfeer, en daarom ga ik dit ook maar eens weer vaker luisteren! Word overigens tijd voor een nieuw album bedenk ik me. Die side-projecten ben ik nu wel zat..
Heb je dat gevoel ook bij een nummer als John Wayne Gacy Jr. ? :P

Ik las overigens *ergens* (Pitchfork, denk ik) dat er een redelijke kans is dat Sufjan dit jaar met nog iets nieuws gaat komen, anders begin volgend jaar.
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_85098491
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 10:42 schreef Orbis het volgende:

[..]

Ik las overigens *ergens* (Pitchfork, denk ik) dat er een redelijke kans is dat Sufjan dit jaar met nog iets nieuws gaat komen, anders begin volgend jaar.
Hij heeft inmiddels een Amerikaanse tour aangekondigd voor eind van het jaar.
pi_85116575
Inderdaad een dikke Noord-Amerikaanse tour. Als 'ie nou ook even naar Europa komt... :)

En ik lust ook best weer een nieuw volwaardig (folk) album, ik vind The BQE en Run Rabbit Run namelijk niet tellen! :6
pi_85176525
Hij moet nog een paar 'staten-albums' maken, toch? ;)
pi_85539648
Gisteren is er ('vanuit het niets') een nieuwe EP online gegaan! :D Een plaat met 8 nummers en 60 minuten speeltijd zou voor een normale artiest gewoon een album heten, maar voor de held die zo 20 nummers op een album gooit, geldt het wel als een EP. :P

Het heet de 'All Delighted People EP" en is voor $5,- te downloaden op z'n bandcamp-pagina.
quote:
All Delighted People is built around two different versions of Sufjan’s long-form epic ballad "All Delighted People," a dramatic homage to the Apocalypse, existential ennui, and Paul Simon’s "Sounds of Silence." Sounds delightful, yes! The song was originally workshopped on Sufjan’s previous tour in the fall of 2009. Other songs on the EP include the 17-minute guitar jam-for-single-mothers "Djohariah," and the gothic piano ballad "The Owl and the Tanager," a live-show mainstay (and Debbie Downer if you ask us; what’s it doing on a "Delighted" EP?).

Op de cover is één bekend gezicht te zien (succes met zoeken)... ik ben erg benieuwd naar de gedachte hier achter. :P

Ik kan er verder nog weinig over zeggen, want ik ben pas halverwege het eerste nummer (maar dat klinkt al weer erg goed). :)
pi_85545578
Ik vind het nog niet top. Terwijl dat nummer dat ie live speelt "Too Much Love" echt fantastisch klonk. Daar wil ik een studioversie van :)
pi_85551102
enne wie is de bekende? herken ik leo Di C.?
pi_85551863
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 20:15 schreef thettes het volgende:
enne wie is de bekende? herken ik leo Di C.?
Right you are... :D
pi_85551900
Heb de EP zelf nu anderhalve keer doorgeluisterd en ben niet teleurgesteld. :P
Klinkt als volwaardig Sufjan Stevens werk! :7

Dit soort muziek moet voor mij sowieso altijd groeien. :)
  zondag 22 augustus 2010 @ 16:21:20 #256
213601 CatsInTheWell
Elevate me later
pi_85573454
Ik vind 'm écht geweldig. De twee versies van het titelnummer (ik blijf ze maar luisteren), de geniale afsluiter van 17 minuten en het prachtige, Nick Drake-sque Heirloom.

De beste man heeft mij bijzonder positief verrast, ik had eigenlijk niet op heel veel gerekend na het legendarische Illinoise en zo'n lange 'stilte' (zijprojectjes enzulks niet meegerekend).

Sufjan, held. _O_
pi_85579496
Heirloom vind ik een prachtig nummer
pi_85605313
Wauw, wat een mooie afsluiter. Briljant gewoon.
Tour aub, zo snel mogelijk
pi_85725874
Prima plaat weer. Dat smaakt naar meer.
What's it going to be then, eh?
  donderdag 26 augustus 2010 @ 13:14:03 #260
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_85727072
Een ep van een uur, Sufjan is niet bepaald van de bescheiden statements.
pi_85727432
Djohariah duurt 17:02. Zo kom je er wel.

Ik vind z'n stem wat anders klinken dan voorheen. Tijd voor conspiracy theorieën.
Aldus.
pi_85732742
Goed nieuws!

quote:
Sufjan Announces New Album

Following (very) closely on the heels of last week's surprise All Delighted People EP comes news of a brand new Sufjan Stevens full-length. The Age of Adz will be released by Asthmatic Kitty on October 12. ("Adz" is pronounced "odds," a press release tells us.) More info here.

The Age of Adz:

01 Futile Devices
02 Too Much
03 Age of Adz
04 I Walked
05 Now That I'm Older
06 Get Real Get Right
07 Bad Communication
08 Vesuvius
09 All for Myself
10 I Want To Be Well
11 Impossible Soul
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 16:02:54 #263
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_85734354
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 13:21 schreef Z het volgende:
Djohariah duurt 17:02. Zo kom je er wel.

Ik vind z'n stem wat anders klinken dan voorheen. Tijd voor conspiracy theorieën.
Hij is stiekem vervangen door Paul McCartney. De echte dan, niet die nepperd die hem verving na dat auto-ongeluk in '66.
pi_85737596
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 15:22 schreef Arn0 het volgende:
Goed nieuws!
[..]

Zeker goed nieuws! :D Had eigenlijk verwacht dat het na deze ep minimaal weer een dik jaar stil zou zijn, maar een nieuw album over twee maanden klinkt fantastisch! ^O^
pi_85737926
Op de website van Asthmatic Kitty Records staat een langere beschrijving met o.a.:
quote:
It’s much too soon to cast descriptive lots, but we can say the new album sounds nothing like the All Delighted EP (although it shares similar themes of love, loss, and the apocalypse). Nor is this new album built around any conceptual underpinning (no odes to states, astrology, or urban expressways).

We can say it shows an extensive use of electronics (banjos and acoustic guitars give way to drum machines and analog synthesizers), and an obsession with cosmic fantasies (space, heaven, aliens, love), to create an explicit pop-song extravaganza, augmented by heavy orchestration, and maybe even a few danceable moments. Enjoy Your Rabbit meets the BQE. But with songs. Verse, chorus, bridge, backbeat. Gated reverb. Space echo. Get your boogey on.

The “Adz” of the title loosely refers to the apocalyptic paintings of outsider artist Royal Robertson (1930-1997), whose work is used for the album cover, interior design, and as general inspiration for the tone of the album.
Dat klinkt heel spannend. Banjo's en gitaren die plaats moeten maken voor drummachines en synths klinkt niet per definitie als vooruitgang :P en een uitspraak als "Enjoy Your Rabbit meets the BQE. But with songs." maakt me ook huiverig...

... Maar het zal vast geniaal zijn :D
pi_85788807
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 16:22 schreef thettes het volgende:
Ik vind het nog niet top. Terwijl dat nummer dat ie live speelt "Too Much Love" echt fantastisch klonk. Daar wil ik een studioversie van :)
En ik gok dat dat track 2 op de nieuwe CD is :D
pi_85814081
Er is vast een nummer van het nieuwe album is vrijgegeven. Het heet 'I Walked' en is gratis te downloaden op z'n bandcamp-page.
Tof nummertje. :Y

pi_85832463
Wow wel totaal anders, maar vind het nu al leuker dan wat ik op de EP hoorde :)
pi_86243353
http://onethirtybpm.com/2010/09/08/mp3-sufjan-stevens-too-much/

Nog een nieuw nummer. Ik vind het echt vet, krijg er een beetje een Kid A gevoel bij. Kan me wel goed voorstellen dat 90% van de echte folk-fans het niets aan vindt.
pi_86895954
Aldus.
pi_86949231
Holy moly wat VET!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik kan niet wachten om dít live te zien!@!@#
(:
pi_86964701
Nieuwe album is al een aantal dagen te vinden hoor :)

De nummers zijn op zich vrijwel allemaal erg goed. De overmaat aan electronica maakt het voor mij wat minder.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_87011144
Ik moet zeggen dat ik de door de vele electronica de plaat niet echt spannend vind... Soms hoor ik Illinois-achtige stukjes, maar die vervliegen steeds veel te snel voor een nieuw effectje. Van mij had 't niet gehoeven.
  donderdag 30 september 2010 @ 09:41:09 #274
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_87011353
Op sommige momenten vond ik het schitterend (vooral het tweede nulmmer _O_ ) op andere dan weer erg geforceerd.
pi_87274295
Intrigerend album, hier ga ik even goed de tijd voor nemen. Too Much is soms wel too much, vesuvius is hypnotiserend. Hoezeer ik Illinois ook waardeer, in zekere zin vind ik de bliepjes hier niet minder afleidend dan de ellenlange songtitles, of sommige van de koortjes. De Kid A vergelijking kwam ook ergens bij mij op.
De eerste keer dat ik zag dat Impossible Soul 25 minuten duurt, dacht ik: Stilte voor de bonustrack. Blijkt bepaald niet zo :)
pi_87274368
Ik vind het album ge-wel-dig.

I walked krijgt me aan het janken, Too Much zing ik hard mee in de auto. Futile Devices is wonderschoon. The Age Of Adz is ook al zo'n parel. Sufjan heeft een nieuwe richting ingeslagen, maar het is zeker in mijn straatje. Heerlijk.

De elektronica overheerst nergens vind ik. Ik ben ook fan van zijn oudere werk, maar ik vind dit ook erg fijn. O+
pi_87274677

O+
pi_87349326
Wow luister die All Delighted People EP nu pas en ik ben onder de indruk...In 1 keer al :o ik heb nog nooit in 1x een Sufjan Stevens album leuk gevonden :o

En zijn nieuwe album, tsja...nog niet volledig geluisterd...heb wat moeite nog met de bliepjes dus deze moet wel even gaan groeien...maar denk dat dat ergens wel gaat lukken eigenlijk.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_87445429
Wow, All Delighted People (beide versies) en Djohariah, wat geniaal! Het beste Sufjan werk dat ik eerlijk gezegd tot nu toe heb gehoord! episch gewoon. Alhoewel ik de nummers opzich wel een beetje onsamenhangend vind..een beetje een bevestiging dat het wel een EP is.

[ Bericht 36% gewijzigd door Norrage op 12-10-2010 01:32:58 ]
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:11:18 #281
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_87450608
Oeh nieuw album, die moet ik maar eens gaan luisteren :s)
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
pi_87617507
Ik heb toch wel erg veel moeite met dit album eigenlijk.
pi_87737201
Wooooow Age of Adz is zoooo'n gaaf nummer O+ O+ ik vind het juist wel grappig dat ie wat meer experimentele kleine dingetjes en electronische geluiden er in heeft gestopt.
pi_87737352
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 00:15 schreef Maisnon het volgende:
Wooooow Age of Adz is zoooo'n gaaf nummer O+ O+ ik vind het juist wel grappig dat ie wat meer experimentele kleine dingetjes en electronische geluiden er in heeft gestopt.
zo leuk dat je hem twee keer achter elkaar luistert *O* (last.fm is my friend)
pi_87737415
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 00:19 schreef thettes het volgende:

[..]

zo leuk dat je hem twee keer achter elkaar luistert *O* (last.fm is my friend)
Ja he en dat voor een 8 minuten durend nummer :D
pi_87740980
Ok en nu vind ik Age of Adz ook goed zeg *O* een EP en een album uit in een maand tijd, en beide vind ik fantastisch...Hoe doet hij het? :D
  woensdag 20 oktober 2010 @ 08:49:09 #287
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_87741791
All delighted people wordt hier wel gewaardeerd, doet me vaag denken aan the Polyphonic Spree :)

Age of Adz nu aan het beluisteren, klinkt weer super. O+
  woensdag 20 oktober 2010 @ 09:37:54 #288
67089 Gillingham
The horror...
pi_87742801
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 06:46 schreef Norrage het volgende:
Ok en nu vind ik Age of Adz ook goed zeg *O* een EP en een album uit in een maand tijd, en beide vind ik fantastisch...Hoe doet hij het? :D
Ik wist het. ;)
What's it going to be then, eh?
  woensdag 20 oktober 2010 @ 19:28:27 #289
321891 Kaasknabbeltje
TOETERTJESTOETERTJES!
pi_87764709
Age of Adz vind ik persoonlijk veels te rommelig
Op zaterdag 5 maart 2011 23:17 schreef Geo3kant het volgende:
Nee vriendelijke mensen zoals jou.. alles wat andere zeggen afkraken en mongool noemen en noem het maar op.. jij bent een prachtuser ^O^ :')
pi_87764822
Hoe graag ik ook wil, ik kan maar niet aan het geluid wennen. Futile Devices is zó mooi, en dan komt opeens al die elektronica op de plaat. Waarom?! Elektronica moet je overlaten aan types als Trent Reznor (zoek overigens vooral zijn <samen met Atticus Ross> briljante versie op van The Hall of the Mountain King!), laat Sufjan het alsjeblieft bij echte liedjes houden.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 19:34:46 #291
317370 Spies
They're gonna find us
pi_87765054
Ik vind het met de electronica wel meevallen eigenlijk. Ik verwachtte, mede doordat ik geen electronica fan ben, niet zo veel van dit album, maar na een paar keer luisteren vind ik het echt heel goed. _O_
pi_87765441
Ik vind Age of Adz ook ietwat rommelig, maar toch is het een prachtig album geworden _O_. Echt typisch zo'n cd die je een paar keer moet horen voor het kwartje valt.
pi_87765587
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 19:34 schreef Spies het volgende:
Ik vind het met de electronica wel meevallen eigenlijk. Ik verwachtte, mede doordat ik geen electronica fan ben, niet zo veel van dit album, maar na een paar keer luisteren vind ik het echt heel goed. _O_
Ja dat was ook een beetje mijn gedachte..Er zitten een paar dingen tussen die ik niet echt kan aanhoren, maar verder is het gewoon dezelfde Sufjan als altijd alleen met andere geluidjes/instrumenten :)

quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 09:37 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Ik wist het. ;)
Ik was wellicht iets bevoordeeld. Ik had alleen de eerste 2 nummers geluisterd. En op de achtergrond een keertje de luisterpaal gehad. Vind de EP nog steeds beter hoor, die langgerekte nummers daar zijn echt pareltjes, maar AoA is zeker fijn! Veel beter en toegankelijker dan zijn Enjoy The Rabbit en dat andere album uit het begin van zijn carriere..Die kan ik echt niet uitstaan...
pi_87767500
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 19:46 schreef Norrage het volgende:

[..]

Music you have in common includes Sufjan Stevens,
yay :P

ben benieuwd of ie op spotify komt binnenkort.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 10:04:10 #295
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_87784172
Net het hele album voor de zoveelste maal beluisterd, het is vooral de stem die me raakt, maar bij nader inzien ben ik er toch minder van gecharmeerd dan ik had verwacht. Bij mij valt het kwartje zeg maar de andere kant op :)
pi_87793690
Het lijkt er wel op dat het album per ongeluk in een bak "piepjes en bliepjes" gevallen is. Het ligt er meestal overheen als een aparte laag i.p.v. een geheel te vormen met de melodielijnen. Erg geforceerd.

Waarom kunnen artiesten niet gewoon doen waar ze goed in zijn, ipv steeds vernieuwend te willen zijn? Vernieuwend willen zijn is echt niet vernieuwend ofzo...
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 22 oktober 2010 @ 23:22:53 #297
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_87852848
Heb het nu aan staan op de luisterpaal, wow _O_
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_88510031
Er staan nu ook een handjevol Australische concerten op het programma. Als 'ie dan toch al eindelijk de V.S. uit is, zou hij toch ook wel zo vriendelijk kunnen zijn om door te zetten en wat Europese shows te doen? :)

Hij staat op dit moment zonder twijfel bovenaan het lijstje van artiesten die ik live wil zien! :Y
pi_88651149
quote:
Serial overachiever Sufjan Stevens says he plans to tour his new album in the UK next spring.

The Detroit-born multi-instrumentalist hasn't played in the UK for four years, but he says his US tour is going so well that he wants to extend it.

"It's been so long since I've toured Europe and the UK, so I think I need to set something up," he told BBC 6 Music.

http://www.bbc.co.uk/6music/news/20101111_sufjan_tour.shtml
Erg vaag en losjes, maar hoopvol! :)
  vrijdag 12 november 2010 @ 22:24:15 #300
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_88653001
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2010 21:50 schreef TJLinden het volgende:

[..]

Erg vaag en losjes, maar hoopvol! :)
Laten we het hopen. Als die komt ben ik van de partij.
pi_88972426
Gezellig: Sufjan bij Jimmy Fallon.

http://s401.photobucket.c(...)janstevensfallon.mp4

hier verder: Sufjan Stevens #2
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')