Het vorig jaar uitgebrachte Illinois was wellicht de meest bejubelde plaat 2005. Deze tweede cd in een ambitieus plan om alle vijftig Amerikaanse staten muzikaal te coveren, is dan ook een magnifieke plaat vol trieste en soms ook bloedstollende akoestische folkpopliedjes.quote:A singer/songwriter and multi-instrumentalist, Sufjan Stevens started his venture in the music world as a member of Marzuki, a folk-rock band based in Holland, MI. Following the release of two full-length albums with the group, Stevens decided to go solo in late 1999, investing fully in a career that was waiting to shine by itself. During subsequent months, Stevens moved to New York City, where he continued dedicating himself full-time to his solo recordings. Sun Came, his debut album, appeared in 2000, confirming his superior musical command, complex instrumentation, and sparkling melodies. The promotion of the disc included playing on the road with the Danielson Famile, with whom he began regularly working. Enjoy Your Rabbit, his second album, hit record stores in 2001, underlining once more his unusual instrumentation and excellent compositions. In addition to his solo work, Stevens also offered his contribution to the album 1942 for Soul-Junk, on which he participated amply as a multi-instrumental musician. While preparing a new collection of songs, Stevens appeared on several benefit compilation discs including Seen/Unseen, which featured Frank Black, Giant Sand, and 16 Horsepower. 2003 saw the release of Greetings From Michigan: The Great Lakes State, a fifteen-track conceptual piece, produced and performed by Stevens -- he played over twenty instruments -- that placed his home state under the writer's microscope. Despite the record's narrowed focus, it was among the best reviewed that year and made many critic's year-end lists. In 2004, Stevens released his follow-up, Seven Swans, which was produced by Danielson Famile mastermind Daniel Smith. He returned to his ambitious "states" project in 2005 with Illinois.
... bloedstollend mooi, inderdaad!quote:Op maandag 30 januari 2006 23:12 schreef Grobbel het volgende:
Iemand die het relaas van een vreselijke seriemoordenaar in één van de meest bloedstollend mooie liedjes ooit heeft kunnen verwerken hoort gewoon een breder publiek te verdienen, zonder twijfel.![]()
Ik gok op Rhode Island. Er was al sprake van dat dat een EP zou worden, dus daar heeft hij al over nagedacht.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 11:53 schreef Z het volgende:
Wellicht kunnen we een poultje maken voor welke staat de volgende is, echter zijn er geruchten dat hij een tijdje wat anders gaat doen:
http://www.stereogum.com/archives/002195.html
Ook het oudere werk?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:23 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik verteer z'n platen vrij makkelijk, eigenlijk.
De essentiële albums dus.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:50 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik ken 'alleen' de laatste 3 albums.
En Texas zou mogelijk een dubbelalbum worden.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 15:49 schreef Plastic_Power het volgende:
Oregon is ook nog genoemd, geloof ik.
Dat kan. Zeker die vrolijke koortjes werken behoorlijk polarizerend bij de meningen over Sufjan, en alhoewel ik ze nog best kon hebben op Illinois, hoop ik wel dat hij er de volgende keer niet zo scheutig mee zal zijn.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 19:06 schreef methodmich het volgende:
Op de één of andere manier raakt Sufjan me niet zo, weet niet wat het is. Het is mooi, maar ik mis er iets in.
LOLquote:Op woensdag 1 februari 2006 13:15 schreef el_hombre het volgende:
If I have to watch/listen to/hear about one more elitist-prick-moron slobber all over Sufjan Stevens' "Illinois," I may just puke in disgust, adding another bodily fluid to the already miles-deep ocean of drool, semen, and probably tears that the actual "music" of the album is buried beneath. The fact is that the average person telling you about this "phenomenal" record is quoting the Pitchfork review verbatim, because the music is soft and folksy and kitschy enough to be completely inoffensive to anyone and is therefore impossible to form an actual opinion of.
Stevens employs the same sultry, patronizing whisper in each and every single track that isn't a musical interlude with an unnecessarily long title, and the accompanying instrumentation, composed mainly of banjos and wood flutes for that supreme "I'm-a-pretentious-twit-who-can-play-more-instruments-than-you-knew-existed/douchebag" feel, never attains a volume higher than that of your average lullaby. Sufjan Stevens is the kind of music that you'd play to a child in the womb if you wanted that child to grow up to be a cardigan-sporting, Volvo-driving, latte-drinking French teacher.
None of this would be so bad if I didn't have to listen to one of my chic acquaintances babble on incessantly about the "unassuming genius" of Stevens or of the "raw ambition" of Stevens' plans to write an album's worth of utterly uninteresting, overproduced twangy crap for each state in our fine union every time I turn around three to four times. Saliva should be reserved for pillowcases and paternity tests, not spent coating the mediocre-at-best efforts of the latest 20-something Indie-alt-country-CRAP artist that got a 9.0 or better on Pitchfork. For these crimes and trespasses I award Sufjan Stevens the Worlds Greatest Dad: Soggiest Album award.
Also, who does "Sufjan" think he's fooling with that fake name? I mean, seriously now. Pick one of making crappy music and lying compulsively about things like your name and frickin' stick to it.
- Nick Falgout
hier ben ik het wel mee eens
Even de review samengevat. Dat flauw op de man spelen (zowel op de artiest als op de fans) in een review is compleet onprofessioneel wat mij betreft, en bovenstaande is ook de enige gepaste reactie erop.quote:Op woensdag 1 februari 2006 13:15 schreef el_hombre het volgende:
"I'm-a-pretentious-twit-who-writes-overly-negative-reviews-just-for-the-sake-of-being-a-childish-snob"
Ik ga na Casimir Pulaski Day ook meestal over op een andere ceedee. Dan heb ik er even genoeg van.quote:Op woensdag 1 februari 2006 17:52 schreef Venugopalan het volgende:
Ik heb Illinois nu genoeg luisterbeurten gegeven om oprecht te zeggen dat het geen plaat voor mij is. Teveel koortjes enzo. Maar doordat nogal wat mensen helemaal weg waren van Sufjan heb ik maar wat andere albums van hem geluisterd en Seven Swans is prachtig.![]()
De productie van If Songs Could Be Held is alleen wel erg gelikt bij vlagen. Benieuwd of de samenwerking met Sufjan haar eigen muziek ook wat meer een eigen karakter meegeeft.quote:Op donderdag 6 april 2006 20:06 schreef methodmich het volgende:
Laatste Rosie was lekker relaxed. Zeker om met vrouwen te draaien.
Soofjen (in het Engels, dus Soefjen in het Nederlands).quote:Op donderdag 6 april 2006 21:50 schreef Modus het volgende:
Wat een debiele naam. En wordt daarom vast niet uitgesproken als suf-jan. Als in Suf-Jan Smit..
Maar hoe dan wel? Suffjun o.i.d.?
Het is Armeens -geloof ik- voor "hij die een zwaard draagt". Ik zou maar oppassen dusquote:Op donderdag 6 april 2006 21:50 schreef Modus het volgende:
Wat een debiele naam. En wordt daarom vast niet uitgesproken als suf-jan. Als in Suf-Jan Smit..
Maar hoe dan wel? Suffjun o.i.d.?
http://www.brooklynvegan.(...)fjan_stevens_19.htmlquote:Sufjan Stevens to release Illinois outtakes
"Asthmatic Kitty is pleased to announce that we will officially release most of the unused material from the ILLINOIS album, featuring 21 songs, instrumentals, interludes and demos, including three alternate versions of Chicago, as well as cameos from Clyde Tombaugh (the man who discovered Pluto), Adlai Stevenson, Henry Darger, and Ann Landers, to name a few. We thought of calling it ILLINOIS PART II, Saul Bellow Strikes Back, or RETURN OF THE KILLER OUTTAKE, but common sense weighed in, and we decided to use the title song--THE AVALANCHE--as the centerpiece for a collection that gathers all the musical debris from an album that keeps on giving. The album features the original Illinoisemaker players, showcasing James McAlister on drums, Craig Montoro on trumpet, singers Shara Worden (My Brightest Diamond) and Katrina Kerns, and several guest appearances by singer Rosie Thomas, who, contrary to popular rumor, is NOT carrying Sufjan's baby. The new baby is due in stores July 25, 2006."
Dit kan nog een aardige soap worden zo.quote:Op vrijdag 7 april 2006 10:17 schreef Z het volgende:
(...) Rosie Thomas, who, contrary to popular rumor, is NOT carrying Sufjan's baby.
Nu ook op pitchfork!quote:Amy Phillips reports:
Folks, we've got good news and bad news.
The good news: There's a new Sufjan Stevens album coming out!
The bad news: Sufjan and Rosie Thomas are not having a baby together.
Ach ja, ik verwarde haar met Jada Hunter. Allebei een keer geplugd door jou, als ik het goed heb.quote:Op donderdag 6 april 2006 18:58 schreef methodmich het volgende:
Nee hoor, heeft volgens mij helemaal niks met Devendra van doen. Is ze ook iets te gewoon voor.
Dat is inderdaad iets wat je als minpuntje zou kunnen zien. Hoewel een lekker wegluisterschijfje op zijn tijd geen kwaad kan.quote:Op donderdag 6 april 2006 20:55 schreef Grobbel het volgende:
[..]
De productie van If Songs Could Be Held is alleen wel erg gelikt bij vlagen. Benieuwd of de samenwerking met Sufjan haar eigen muziek ook wat meer een eigen karakter meegeeft.
Jada Hunter is wel erg geniaal inderdaad. Verdient veel luisteraars!quote:Op vrijdag 7 april 2006 16:13 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Ach ja, ik verwarde haar met Jada Hunter. Allebei een keer geplugd door jou, als ik het goed heb.
John Wayne Gacy, jrquote:Op maandag 10 april 2006 12:37 schreef nemesis4 het volgende:
De nummers van Sufjan die ik mooi vind zijn:
Romulus (deze staat echt op nummer 1)
Casimir Pulaski Day
To Be Alone With You
For the Windows in Paradise, for the Fatherless in Ypsilanti
Kan iemand me nog meer nummers van em aanraden die ik dan waarschijnlijk ook wel goed zal vinden?
Dank je wel, zat het me zelf ook af te vragenquote:Op donderdag 6 april 2006 21:53 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Soofjen (in het Engels, dus Soefjen in het Nederlands).
Illinois.quote:Op dinsdag 25 april 2006 20:24 schreef beautiful_world het volgende:
wat een heerlijke muziek maakt hij!!!! HEERLIJK!! Ik heb Michigan besteld.. erg goede cd. Je kan zijn concert (paradiso ) beluisteren op de website van 3 voor 12... kan niet wachten tot de cd er is!!
welke cds raden jullie mij aan??
Seven Swans kan ik je ook van harte aanraden!quote:Op woensdag 26 april 2006 19:43 schreef beautiful_world het volgende:
oke thanks. kan niet wachten tot de eerste cd binnen is!
Het is niet zozeer de productie alswel het veelvuldig gebruik van koortjes dat de plaat inderdaad een theatraal karakter geeft. Kan me goed voorstellen dat 't als storend kan worden ervaren, al vind ik het prachtig. Ik vind wel dat Sufjan het de komende platen niet meer op deze manier moet aanpakken, de overkill ligt immers snel op de loer.quote:Op vrijdag 28 april 2006 20:19 schreef beautiful_world het volgende:
Illinois heb ik net gekocht en zit hem te luisteren. Moet zeggen staan mooie nrs op maar ik vind de productie een beetje te musical achtig. Moet hem nog vaker luisteren hoor.. tot nu toe. prachtige nrs productie wat minder.
en Grobbel je laaste link werkt niet..?!
Sevens Swans is vrijwel kaal wat betreft koortjes e.d.quote:Op zondag 30 april 2006 11:47 schreef beautiful_world het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het ook erg mooi vind. Probleem is dat ik het wel zat ben na 6 nrs waardoor ik niet echt het album kan afluisteren. Hoe zijn de eerdere albums?
Als Sufjan ook komt (wat tie niet doet natuurlijk), kom ik ook. Slechte timing, maar stel je voor, een festival waar je Sufjan, Massive Attack, Belle and Sebastian, Urban Dance Squad en nog een hoop kan zien (Gomez? Johan?) doe ik graag aan mee.quote:Op maandag 1 mei 2006 19:39 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Michigan is vrijwel identiek, maar als je het mij vraagt toch een stuk minder dan Illinois.
Zou hem ook wel graag willen aanschouwen, op Lowlands ofzo. Weet niet of dat mogelijk is verder.
In the devils territoryquote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:56 schreef Evertje het volgende:
Ik kijk geen reclame, om welk nummer gaat het?
En hier is hij te zien:quote:Op zaterdag 6 mei 2006 22:45 schreef TheRuud het volgende:
[..]
In the devils territoryErg mooie reclame met sufjans muziek eronder.
edit: spuit 11
Het zou echt kut zijn als ie op Lowlands zou komen, dat schaadt zijn imagoquote:Op maandag 1 mei 2006 19:39 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Michigan is vrijwel identiek, maar als je het mij vraagt toch een stuk minder dan Illinois.
Zou hem ook wel graag willen aanschouwen, op Lowlands ofzo. Weet niet of dat mogelijk is verder.
Ben erg benieuwd hoe dit zich in de toekomst gaat manifesteren.quote:Yeah, because I think there is something very "easy listening" about my music. My colleague at Asthmatic Kitty, Michael Kaufman, comes from a noise/improv scene, and he's always making fun of me for being so accessible. He's been challenging me to sort of undermine that, how to responsibly sabotage the listenability of my music in order to challenge it. And I think right now, creatively, I need to go somewhere where I'm taking greater risks.
Het is dus toch Sufjan! Dat dacht ik al!quote:Op maandag 15 mei 2006 22:26 schreef Bonny_DuctTape het volgende:
heb net zijn album gedownd nadat ik ff op de Ster heb gekeken van wie de muziek is bij die SNS reclame. Sufjan![]()
(verkapte tvp
)
Mee eensquote:Op zondag 21 mei 2006 01:21 schreef nozem het volgende:
Vandaag ontdekt. Een erg fijne ontdekking moet ik zeggen.![]()
Nu alquote:Op zondag 21 mei 2006 01:21 schreef nozem het volgende:
Vandaag ontdekt. Een erg fijne ontdekking moet ik zeggen.![]()
Er is zoveel muziek dat je soms wel eens wat over het hoofd ziet. Ik ben er van overtuigd dat er nog een berg goede muziek op me ligt te wachten, klaar om ontdekt te worden. Dat is een aangename gedachte, nietwaar?quote:
Uhm, juist. Maar deze plaat was al redelijk bekend.... midden vorig jaarquote:Op zondag 21 mei 2006 18:22 schreef nozem het volgende:
[..]
Er is zoveel muziek dat je soms wel eens wat over het hoofd ziet. Ik ben er van overtuigd dat er nog een berg goede muziek op me ligt te wachten, klaar om ontdekt te worden. Dat is een aangename gedachte, nietwaar?
Ach joh, het is toch gewoon goed dat Sufjans fanschare alleen maar groter wordt?quote:Op zondag 21 mei 2006 20:06 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Uhm, juist. Maar deze plaat was al redelijk bekend.... midden vorig jaar
Ik heb me een tijd te weinig in nieuwe muziek verdiept eigenlijk. Daarvoor in de plaats ben ik in de schatkamers van de begin jaren '80 wave gedoken. Ook fijn.quote:Op zondag 21 mei 2006 20:06 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Uhm, juist. Maar deze plaat was al redelijk bekend.... midden vorig jaar
Zo'n vermoeden had ik al idd, je was erg vaak de vinden in 't smiths topic, en dan ook nog eens een Morrissey avatarquote:Op zondag 21 mei 2006 20:20 schreef nozem het volgende:
[..]
Ik heb me een tijd te weinig in nieuwe muziek verdiept eigenlijk. Daarvoor in de plaats ben ik in de schatkamers van de begin jaren '80 wave gedoken. Ook fijn.
Inderdaad, nou sprak Sufjan me eigenlijk wel direct aan. Maar bijvoorbeeld Bright Eyes, een band die ik al jaren ken, begin ik nu pas te waarderen en nummers van te ontdekken. Maakt mij niet uit dat ik 3 jaar achter de feiten aan loop, ik geniet nu juist van het ontdekken van die gave nummers! Zoiets is tijdloos.quote:Op zondag 21 mei 2006 18:22 schreef nozem het volgende:
[..]
Er is zoveel muziek dat je soms wel eens wat over het hoofd ziet. Ik ben er van overtuigd dat er nog een berg goede muziek op me ligt te wachten, klaar om ontdekt te worden. Dat is een aangename gedachte, nietwaar?
Neequote:Op zondag 21 mei 2006 20:14 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ach joh, het is toch gewoon goed dat Sufjans fanschare alleen maar groter wordt?
Reaal (die reclame met die vlinders, staat ook al elders in dit topic).quote:Op vrijdag 2 juni 2006 18:39 schreef Burdie het volgende:
In welke reclame wordt het gebruikt dan?
Ik heb geen idee welke reclame je bedoelt, maar ik zal het topic er eens op nalezenquote:Op vrijdag 2 juni 2006 18:40 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
Reaal (die reclame met die vlinders, staat ook al elders in dit topic).
Ik zie nu pas deze opmerking en voor iedereen die er ook overheen gelezen heeft: gaat dat horen, want Fretclick heeft gelijk, Antony and the Johnsons is echt beautibeautibeautiful...quote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:55 schreef fretclick het volgende:
dat was antony and the jonhsons - bird gerhl
Die kennen we allemaal al joh.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 18:48 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
Ik zie nu pas deze opmerking en voor iedereen die er ook overheen gelezen heeft: gaat dat horen, want Fretclick heeft gelijk, Antony and the Johnsons is echt beautibeautibeautiful...
http://www.stereogum.com/archives/002756.htmlquote:Sufjan Stevens Picks Next State?
Indie rock's John Philip Sousa talks to Filter.
FILTER: Have you found people clamoring for you to write about their state?
SUFJAN STEVENS: It happens all the time. What I find most interesting is that my proposition has inspired all kinds of civic pride all over the U.S. People start telling me anecdotes about their small town or their university, their regional flower festival, or their beauty pageant. There is this sense of pride and ownership; feelings of a stronger identity of where they come from. I think that's interesting, because I never intended this to be about civic pride, but it's inspired a little bit of that all over the country.
FILTER: Do you have a plan as to where you want to go next with the state project?
SUFJAN STEVENS: I finally do, yes. But I probably shouldn't say.
What, did you think he'd actually tell us?
If you haven't yet heard the sequel to the best record of 2005, stream a quarter of Avalanche here (MOV). Asthmatic Kitty will be releasing more chunks of Illinois 2: Esoteric Boogaloo in the coming weeks.
Hell yeah! Al had die Avalanche plaat van mij echt niet gehoeven. Beetje jammer.quote:Op donderdag 22 juni 2006 11:11 schreef Z het volgende:
Sufjan is rielekst.
oooh voor mij wel hoor, heerlijke plaat, niet alle nummers zijn toppers, maar ik ben blij dat ik m hebquote:Op donderdag 22 juni 2006 12:12 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Hell yeah! Al had die Avalanche plaat van mij echt niet gehoeven. Beetje jammer.
Ah, mijn tijd! Heel verstandig. 77-83 was een ongekend creatief tijdvak waarin de alternatieve platenwinkels vol lagen met allerlei geweldige nieuwe geluiden. Wat heb je zoal gevonden?quote:Op zondag 21 mei 2006 20:20 schreef nozem het volgende:
Ik heb me een tijd te weinig in nieuwe muziek verdiept eigenlijk. Daarvoor in de plaats ben ik in de schatkamers van de begin jaren '80 wave gedoken. Ook fijn.
Ik vind dat het desondanks toch best een aardige plaat geworden is.quote:Op donderdag 22 juni 2006 12:20 schreef DaisyDuke het volgende:
Soms best leuk hoor, outtakes. Maar 21 outtakes, kom op zeg...
is dat zo?quote:Op donderdag 22 juni 2006 20:05 schreef Eikelpiercing het volgende:
Had eerst op internet gelezen dat het christelijke muziek was.
Sufjan is wel een Christen en zijn albums hebben ook zeker een spirituele inslag, maar gelukkig wordt het nooit prekerig, dweperig of irritant, zoals je dat wel vaak hebt bij typische Christelijke muziek.quote:
Dat wist ik niet en eigenlijk heb ik er nooit zo op geletquote:Op zaterdag 1 juli 2006 19:47 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Sufjan is wel een Christen en zijn albums hebben ook zeker een spirituele inslag, maar gelukkig wordt het nooit prekerig, dweperig of irritant, zoals je dat wel hebt bij stereotype Christelijke muziek.
Op die cd's over Illinois en Michigan zijn die christelijke teksten ook wat minder opvallend aanwezig, maar zijn album Seven Swans bijvoorbeeld heeft heel duidelijke christelijke teksten:quote:Op zaterdag 1 juli 2006 19:47 schreef Christine het volgende:
Dat wist ik niet en eigenlijk heb ik er nooit zo op gelet.
Zal er de volgende keer eens extra op letten (en de CD illinois ga ik deze week halen denk ik).
ja precies. daarom vind ik iets onder "christelijke muziek" scharen altijd behoorlijk twijfelachtig. geeft 't gelijk zo'n lading die nergens voor nodig is.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 19:47 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Sufjan is wel een Christen en zijn albums hebben ook zeker een spirituele inslag, maar gelukkig wordt het nooit prekerig, dweperig of irritant, zoals je dat wel vaak hebt bij typische Christelijke muziek.
Het is inderdaad zo'n label dat het beeld oproept van een Christen die over iets heen pist om zodanig zijn/haar territorium af te bakenen, waardoor het radioactief wordt voor de normale muziekliefhebber.quote:Op zondag 2 juli 2006 13:37 schreef Imaginary_Friend het volgende:
[..]
ja precies. daarom vind ik iets onder "christelijke muziek" scharen altijd behoorlijk twijfelachtig. geeft 't gelijk zo'n lading die nergens voor nodig is.
Woehoee, leuk!quote:Op donderdag 13 juli 2006 01:10 schreef thijsdetweede het volgende:
Iedere Sufjan liefhebber leest pitchfork. Daarom wisten jullie ook al lang dat onze sympathieke jongeman het begin van het carnavalseizoen in Paradiso komt vieren. Dat wordt me een dolle boel.
Meerdere zelfsquote:Op dinsdag 5 september 2006 16:26 schreef Z het volgende:
Hij had toch al een plaat met kerstliedjes?
quote:Op dinsdag 5 september 2006 16:26 schreef Z het volgende:
Hij had toch al een plaat met kerstliedjes?
Iets met dollartekens en ogen... Of ben ik weer te cynisch?quote:The creatively-titled five-disc set compiles newly mixed and mastered versions of four of Stevens' infamous Xmas EPs
Hij had drie platen met kerstliedjes, maar voor zover ik weet waren die nooit officieel uitgebracht en had hij die liedjes eigenlijk vooral opgenomen voor familie en vrienden. Ze konden wel gedownload worden (ik heb ze alle drie op m'n pc staan) en deze liedjes staan nu ook allemaal op deze box, zie ik, plus nog een hoop extra nummers.quote:Op dinsdag 5 september 2006 16:34 schreef DaisyDuke het volgende:
Iets met dollartekens en ogen... Of ben ik weer te cynisch?
Ik kan bijna niet wachen op zijn 3CD-box van North Dakota, plus de 7CD-uitvoering die erop volgt met al het restmateriaal van die sessies.quote:Op dinsdag 5 september 2006 16:49 schreef pfaf het volgende:
Hij mag wel eens opschieten met z'n 50-staten-project.
* TheRuud ook.quote:Op dinsdag 5 september 2006 19:58 schreef Ace1 het volgende:
* Ace1 luistert For the Widows in Paradise, for the Fatherless in Ypsilanti![]()
Ik ga!quote:Op woensdag 26 juli 2006 00:57 schreef TheRuud het volgende:
11 november komt Sufjan dus in Paradiso. Aankomende zaterdag begint de voorverkoop. Wie gaat er allemaal heen?
Dat kerstproject is geen 3cd, maar een 5cd project en het gaat Songs for Christmas hetenquote:Op dinsdag 5 september 2006 16:49 schreef pfaf het volgende:
Hij mag wel eens opschieten met z'n 50-staten-project.
quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:03 schreef Eikelpiercing het volgende:
Als de grootte van een staat in verhouding is met het aantal cd's dat hij erover uitbrengt, gaat ons nog wat te wachten staan overigensIllinois is 56,343 square miles en Michigan 58,513 square miles groot (vraag me niet hoeveel dat is in km²
) Daar heeft hij bij beide 2 cd's gemaakt. Dan heb je Alaska, dat 587,878 square miles groot is. Als je even gaat rekenen (Start -> Programma's -> Bureau-accessoires -> Rekenmachine ), dan kom je tot het besluit dat hij over Alaska 20 cd's moet opnemen. Op dezelfde wijze van denken kan je tot het besluit komen dat hij over Texas 10 cd's moet opnemen. En over Rhode Island moet 0,04 cd (pakweg drie minuten muziek) worden opgenomen.
(Een mens moet toch iets doen als hij zich ernstig verveeld.)
Edit: Had een kleine leugen verteld: "En over Rhode Island moet 0,02 cd (pakweg anderhalve minuut muziek) worden opgenomen".
quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:03 schreef Eikelpiercing het volgende:
Als de grootte van een staat in verhouding is met het aantal cd's dat hij erover uitbrengt, gaat ons nog wat te wachten staan overigensIllinois is 56,343 square miles en Michigan 58,513 square miles groot (vraag me niet hoeveel dat is in km²
) Daar heeft hij bij beide 2 cd's gemaakt. Dan heb je Alaska, dat 587,878 square miles groot is. Als je even gaat rekenen (Start -> Programma's -> Bureau-accessoires -> Rekenmachine ), dan kom je tot het besluit dat hij over Alaska 20 cd's moet opnemen. Op dezelfde wijze van denken kan je tot het besluit komen dat hij over Texas 10 cd's moet opnemen. En over Rhode Island moet 0,04 cd (pakweg drie minuten muziek) worden opgenomen.
Edit: Had een kleine leugen verteld: "En over Rhode Island moet 0,02 cd (pakweg anderhalve minuut muziek) worden opgenomen".
Mooie statistiekjes, maar ik denk dat je beter het aantal inwoners als graadmeter kunt gebruiken..quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:03 schreef Eikelpiercing het volgende:
Je hebt een rekenmachine nodig voor 580/58?quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:03 schreef Eikelpiercing het volgende:
Ah, zou dan het aantal jaar dat een staat bij de VS zit een goede maat zijn? Of misschien het aantal hits op Google, de lengte van het Wikipedia artikel?quote:Op woensdag 20 september 2006 18:10 schreef fretclick het volgende:
ik denk het aantal anekdotes/geschiedenisverhaaltjes, ipv aantal inwoners of hoeveel vierkante kilometers..
nu we dan toch bezig zijn![]()
Niet waar, Sufjan gooide ze in het publiek.quote:Op zondag 12 november 2006 13:44 schreef Capetown het volgende:
Weer typisch Nederlands publiek. Die supermanpoppen werden gewoon zo van het podium afgejat! De poppen die wel het publiek in waren gegooid, werden heel snel naar beneden getrokken. Hebben hebben hebben.
Die laatste drie werden van het podium getrokken.quote:Op zondag 12 november 2006 13:46 schreef Zuen het volgende:
[..]
Niet waar, Sufjan gooide ze in het publiek.
Voor verdere info zie hier: http://www.asthmatickitty.com/music.php?releaseID=63quote:The box set (titled “Songs for Christmas”) will be chock full of surprises, including the following novelty items (if you don’t mind us ruining the surprise):
• Five individually packaged CD EPs!
• Five Christmas stickers!
• Extensive liner notes and short stories by Sufjan Stevens!
• An original Christmas essay by Rick Moody!
• An animated music video and comic strip by Tom Eaton!
• A Christmas Songbook with lyric sheets and chord charts--so you can sing along too!
• An original Christmas Family Portrait painting of Santa Sufjan (with wife and kids!) by Jacques Bredy!
Wow! It’s the stocking stuffer of the century! Which isn’t saying much, considering the century is still so young!
Yep, dat vond ik ook typisch Nederlands. Niet dat ze van podium werd afgejat, maar zodra ze in publiek kwamen heb ik ze niet meer gezien. De kerstmannen vlogen heel even door de lucht, maar toen sommigen het einde van het liedje voelden aankomen werden ze 30 sec in de lucht gehouden om ze toch maar in hun bezit te houden.quote:Op zondag 12 november 2006 13:44 schreef Capetown het volgende:
Weer typisch Nederlands publiek. Die supermanpoppen werden gewoon zo van het podium afgejat! De poppen die wel het publiek in waren gegooid, werden heel snel naar beneden getrokken. Hebben hebben hebben.
Dat viel best wel tegen. Een kort stukje Sufjan die 'for the widows in paradise...' ten gehore brengt. Stukje wat ik ook al eerder had gezien op de site van 3 voor 12.quote:Op vrijdag 24 november 2006 19:25 schreef _Floddertje_ het volgende:
Vannacht om 0.25 uur in 3voor12.tv op Ned. 3:
De Amerikaanse songwriter Sufjan Stevens lijkt de melodieuze en indrukwekkende liedjes zo uit zijn mouw te schudden. Een akoestische sessie op het SXSW-festival in Texas.
Ik heb hem ook net binnen en vind hem alleen om de mooie vormgeving, compleet met stickervel, boekje met teksten én akkoorden en kerstverhalen en een kerststripverhaal, al de moeite waard. En gelukkig is de muziek ook nog mooi.quote:Op zondag 26 november 2006 12:57 schreef Numbie het volgende:
Heb eindelijk de kerstbox binnenWat een pretbox is dat zeg... Hangt ergens tussen kunst en kitsch in
Oh, de Carpenters zo af en toe is helemaal niet erg.quote:Op zondag 26 november 2006 13:21 schreef Numbie het volgende:
Ben benieuwd wat m'n ouders ervan zullen zeggen als ik komende kerstavond deze cd's opzet en m'n moeders Carpenters cd er (eindelijk) uithaal...![]()
quote:New Music: Sufjan Stevens: "Casimir Pulaski Day" (Demo)
The first Monday of every March is Casimir Pulaski Day, the day on which we all remember the Polish Revolutionary War officer. Asthmatic Kitty has celebrated by posting a demo of Sufjan Stevens' "Casimir Pulaski Day", from 2005's Illinois. Besides the demo-ness of it (Stevens' voice is more tentative, the instrumentation more bare), there are a few interesting lyrics changes. For one, Stevens sings, "I touched your blouse"-- no "almost" here, while the song's tragic character only "touches" his neck. Their discovery by the character's father is also a little more sinister: "Oh the glory at the top of the stairs/ If he raised his hand/ I could pull his hair/ And kick him in the face." It's a street-tough side of Suf we haven't seen, kicking and pulling hair. He can't punch? It doesn't exactly do justice to the father of the American cavalry. Dude had command of four Light Calvary Regiments!
MP3: > Sufjan Stevens: "Casimir Pulaski Day" (demo)
Langer dusquote:Op maandag 5 maart 2007 23:10 schreef thettes het volgende:
Erg flauw, ontdek ik deze muziek pas in december, blijkt dat ie net een maand daarvoor in Nederland was. Dat is overigens nog niet eens zo erg, maar het betekent wss weer minstens anderhalf jaar wachten, zo niet langer.
Heb je dat gevoel ook bij een nummer als John Wayne Gacy Jr. ?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:50 schreef ArtSailor. het volgende:
Sufjan Stevens is heerlijke muziek!![]()
Als ik het luister zie ik altijd vredige gezinnetjes voor me, en ruik ik warme appeltaart door de kamer heen geweven!'t heeft altijd wel een heel onschuldige sfeer, en daarom ga ik dit ook maar eens weer vaker luisteren! Word overigens tijd voor een nieuw album bedenk ik me. Die side-projecten ben ik nu wel zat..
Hij heeft inmiddels een Amerikaanse tour aangekondigd voor eind van het jaar.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 10:42 schreef Orbis het volgende:
[..]
Ik las overigens *ergens* (Pitchfork, denk ik) dat er een redelijke kans is dat Sufjan dit jaar met nog iets nieuws gaat komen, anders begin volgend jaar.
quote:All Delighted People is built around two different versions of Sufjan’s long-form epic ballad "All Delighted People," a dramatic homage to the Apocalypse, existential ennui, and Paul Simon’s "Sounds of Silence." Sounds delightful, yes! The song was originally workshopped on Sufjan’s previous tour in the fall of 2009. Other songs on the EP include the 17-minute guitar jam-for-single-mothers "Djohariah," and the gothic piano ballad "The Owl and the Tanager," a live-show mainstay (and Debbie Downer if you ask us; what’s it doing on a "Delighted" EP?).
Right you are...quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:15 schreef thettes het volgende:
enne wie is de bekende? herken ik leo Di C.?
quote:Sufjan Announces New Album
Following (very) closely on the heels of last week's surprise All Delighted People EP comes news of a brand new Sufjan Stevens full-length. The Age of Adz will be released by Asthmatic Kitty on October 12. ("Adz" is pronounced "odds," a press release tells us.) More info here.
The Age of Adz:
01 Futile Devices
02 Too Much
03 Age of Adz
04 I Walked
05 Now That I'm Older
06 Get Real Get Right
07 Bad Communication
08 Vesuvius
09 All for Myself
10 I Want To Be Well
11 Impossible Soul
Hij is stiekem vervangen door Paul McCartney. De echte dan, niet die nepperd die hem verving na dat auto-ongeluk in '66.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:21 schreef Z het volgende:
Djohariah duurt 17:02. Zo kom je er wel.
Ik vind z'n stem wat anders klinken dan voorheen. Tijd voor conspiracy theorieën.
Zeker goed nieuws!quote:
Dat klinkt heel spannend. Banjo's en gitaren die plaats moeten maken voor drummachines en synths klinkt niet per definitie als vooruitgangquote:It’s much too soon to cast descriptive lots, but we can say the new album sounds nothing like the All Delighted EP (although it shares similar themes of love, loss, and the apocalypse). Nor is this new album built around any conceptual underpinning (no odes to states, astrology, or urban expressways).
We can say it shows an extensive use of electronics (banjos and acoustic guitars give way to drum machines and analog synthesizers), and an obsession with cosmic fantasies (space, heaven, aliens, love), to create an explicit pop-song extravaganza, augmented by heavy orchestration, and maybe even a few danceable moments. Enjoy Your Rabbit meets the BQE. But with songs. Verse, chorus, bridge, backbeat. Gated reverb. Space echo. Get your boogey on.
The “Adz” of the title loosely refers to the apocalyptic paintings of outsider artist Royal Robertson (1930-1997), whose work is used for the album cover, interior design, and as general inspiration for the tone of the album.
En ik gok dat dat track 2 op de nieuwe CD isquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 16:22 schreef thettes het volgende:
Ik vind het nog niet top. Terwijl dat nummer dat ie live speelt "Too Much Love" echt fantastisch klonk. Daar wil ik een studioversie van
zo leuk dat je hem twee keer achter elkaar luistertquote:Op woensdag 20 oktober 2010 00:15 schreef Maisnon het volgende:
Wooooow Age of Adz is zoooo'n gaaf nummer![]()
ik vind het juist wel grappig dat ie wat meer experimentele kleine dingetjes en electronische geluiden er in heeft gestopt.
Ja he en dat voor een 8 minuten durend nummerquote:Op woensdag 20 oktober 2010 00:19 schreef thettes het volgende:
[..]
zo leuk dat je hem twee keer achter elkaar luistert(last.fm is my friend)
Ik wist het.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 06:46 schreef Norrage het volgende:
Ok en nu vind ik Age of Adz ook goed zegeen EP en een album uit in een maand tijd, en beide vind ik fantastisch...Hoe doet hij het?
quote:Ja dat was ook een beetje mijn gedachte..Er zitten een paar dingen tussen die ik niet echt kan aanhoren, maar verder is het gewoon dezelfde Sufjan als altijd alleen met andere geluidjes/instrumentenOp woensdag 20 oktober 2010 19:34 schreef Spies het volgende:
Ik vind het met de electronica wel meevallen eigenlijk. Ik verwachtte, mede doordat ik geen electronica fan ben, niet zo veel van dit album, maar na een paar keer luisteren vind ik het echt heel goed.
quote:Ik was wellicht iets bevoordeeld. Ik had alleen de eerste 2 nummers geluisterd. En op de achtergrond een keertje de luisterpaal gehad. Vind de EP nog steeds beter hoor, die langgerekte nummers daar zijn echt pareltjes, maar AoA is zeker fijn! Veel beter en toegankelijker dan zijn Enjoy The Rabbit en dat andere album uit het begin van zijn carriere..Die kan ik echt niet uitstaan...
quote:Music you have in common includes Sufjan Stevens,
Erg vaag en losjes, maar hoopvol!quote:Serial overachiever Sufjan Stevens says he plans to tour his new album in the UK next spring.
The Detroit-born multi-instrumentalist hasn't played in the UK for four years, but he says his US tour is going so well that he wants to extend it.
"It's been so long since I've toured Europe and the UK, so I think I need to set something up," he told BBC 6 Music.
http://www.bbc.co.uk/6music/news/20101111_sufjan_tour.shtml
Laten we het hopen. Als die komt ben ik van de partij.quote:Op vrijdag 12 november 2010 21:50 schreef TJLinden het volgende:
[..]
Erg vaag en losjes, maar hoopvol!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |