abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88972458

Een topic voor de meest opvallende singer-songwriter van de afgelopen jaren.

quote:
A singer/songwriter and multi-instrumentalist, Sufjan Stevens started his venture in the music world as a member of Marzuki, a folk-rock band based in Holland, MI. Following the release of two full-length albums with the group, Stevens decided to go solo in late 1999, investing fully in a career that was waiting to shine by itself. During subsequent months, Stevens moved to New York City, where he continued dedicating himself full-time to his solo recordings. Sun Came, his debut album, appeared in 2000, confirming his superior musical command, complex instrumentation, and sparkling melodies. The promotion of the disc included playing on the road with the Danielson Famile, with whom he began regularly working. Enjoy Your Rabbit, his second album, hit record stores in 2001, underlining once more his unusual instrumentation and excellent compositions. In addition to his solo work, Stevens also offered his contribution to the album 1942 for Soul-Junk, on which he participated amply as a multi-instrumental musician. While preparing a new collection of songs, Stevens appeared on several benefit compilation discs including Seen/Unseen, which featured Frank Black, Giant Sand, and 16 Horsepower. 2003 saw the release of Greetings From Michigan: The Great Lakes State, a fifteen-track conceptual piece, produced and performed by Stevens -- he played over twenty instruments -- that placed his home state under the writer's microscope. Despite the record's narrowed focus, it was among the best reviewed that year and made many critic's year-end lists. In 2004, Stevens released his follow-up, Seven Swans, which was produced by Danielson Famile mastermind Daniel Smith. He returned to his ambitious "states" project in 2005 with Illinois.
Het vorig jaar uitgebrachte Illinois was wellicht de meest bejubelde plaat 2005. Deze tweede cd in een ambitieus plan om alle vijftig Amerikaanse staten muzikaal te coveren, is dan ook een magnifieke plaat vol trieste en soms ook bloedstollende akoestische folkpopliedjes.

Discografie:
2000: A Sun Came
2001: Enjoy Your Rabbit
2003: Greetings From Michigan: The Great Lakes State
2004: Seven Swans
2005: Illinois

En nu is The age of Adz uit.

Optreden bij Fallon:
http://s401.photobucket.c(...)janstevensfallon.mp4

vorig topic: Sufjan Stevens #1
pi_88972589
Paradiso please. ^O^
pi_88972603
Vind hem heel fijn, maar ik weet eigenlijk niet of ik hem live wil zien :@
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_88972662
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 13:38 schreef emokid het volgende:
Paradiso please. ^O^
Yes please! Als ik dat videotje van Jimmy Fallon zie, lijkt het me echt welk kick om ook dat nieuwe album live te zien (als 'ie dan ook maar af en toe nog z'n banjo uit de kast trekt voor wat klassiekers :P).

Bizar trouwens hoe z'n vorige topic bijna 5 jaar beslaat. Denk dat deze wel wat sneller zal gaan! :)
pi_88973362
Ik vond zijn eerdere albums niet echt geweldig, maar het nieuwe album vind ik wel goed klinken.
  zondag 21 november 2010 @ 14:34:02 #6
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_88974447
Heb het nieuwe album nog steeds niet geluisterd :@
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
pi_92869049
Ik durf het bijna nog niet te geloven, maar er is een concert aangekondigd in Eindhoven! :D
Muziekcentrum Frits Philips op 21 mei 2011!

quote:
Laatst maakte Primavera bekend dat Sufjan Stevens op het Spaanse festival komt spelen (en daarmee eindelijk weer eens naar Europa komt) en nu is er ook een Nederlandse datum bekend. Sufjan Stevens komt op 21 mei voor een eenmalig Nederlands concert naar Frits Philips in Eindhoven.

Podiuminfo-link
quote:
Vol verwachting klopten ook heel wat Nederlandse harten toen bekend werd dat Sufjan Stevens na jaren van stilte maar liefst twee optredens geeft op het Spaanse Primavera Sound-festival van eind mei. Met het duizelingwekkende nieuwe album The Age of Adz en de All Delighted People EP op zak zou hij toch ook wel Nederland aandoen voor een concert, na zijn laatste Paradiso-optredens in 2005 en 2006?

Het antwoord luidt nu 'ja': Asthmatic Kitty-distributeur De Konkurrent bevestigt dat Sufjan Stevens en zijn band op zaterdag 21 mei voor een eenmalig concert naar Eindhoven komen, voor een concert in Muziekcentrum Frits Philips. Info over voorverkoop en kaartprijzen volgt ongetwijfeld binnenkort.

Kicking the Habbit-link
*O* *O* *O*
pi_92869774
Leuk!

Weet echter niet of ik op het moment genoeg geld heb voor een ticket.
What's it going to be then, eh?
pi_92870251
Gelukkig staat hij op Primavera voor 2 dagen maar ook daar wordt 't geen eitje om hem te zien. Hij speelt in een zaal met gelimiteerde zitplaatsen, dus Eindhoven valt te overwegen.
pi_93184848
32,50 O+

Ik ga.
pi_93188048
Ik ook zeker! :)
VVK begint zaterdag!
pi_93188152
Voor mij te duur, en ik ben bang dat ik Sufjan niet echt ga waarderen live :@ Ik heb zo mijn negatieve ervaring met andere helden zoals Andrew Bird in live concerten. Ik hou het bij de fantastische studio albums. Bovendien ben ik al niet zo erg van zijn Age of Adz werk en daar zal deze tour wel om draaien toch?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_93188282
Aangezien het de 'Age of Adz-tour' heet, zal het wel een beetje om het laatste album draaien. ;)
Jammer man, maar een begrijpelijk redenatie. Die geldt voor mij gelukkig niet en ik wil het zelf ook echt voor geen goud missen!
En ik kan overigens niet geloven dat Andrew Bird jou live heeft teleurgesteld. :P

Voorlopig blijft het overigens allemaal lekker vaag. Op de website van Frits Philips staat nu dat tickets alleen via het ticketbureau te verkrijgen zijn, wat zou betekenen dat je deze zaterdag naar freakin' Eindhoven moet afreizen om kans te maken op een kaartje. Da's in dit internettijdperk nog maffer dan het ouderwetse slaapzakje voor het postkantoor... :N

Misschien maar even bellen vandaag om uit te vogelen hoe het nu precies zit... :?
pi_93188351
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 09:24 schreef TJLinden het volgende:
Aangezien het de 'Age of Adz-tour' heet, zal het wel een beetje om het laatste album draaien. ;)
Jammer man, maar een begrijpelijk redenatie. Die geldt voor mij gelukkig niet en ik wil het zelf ook echt voor geen goud missen!
En ik kan overigens niet geloven dat Andrew Bird jou live heeft teleurgesteld. :P

Voorlopig blijft het overigens allemaal lekker vaag. Op de website van Frits Philips staat nu dat tickets alleen via het ticketbureau te verkrijgen zijn, wat zou betekenen dat je deze zaterdag naar freakin' Eindhoven moet afreizen om kans te maken op een kaartje. Da's in dit internettijdperk nog maffer dan het ouderwetse slaapzakje voor het postkantoor... :N

Misschien maar even bellen vandaag om uit te vogelen hoe het nu precies zit... :?
Ik hou niet zo van oefenloos gesample in live concerten en veel experimenteel geneuzel. Dat heb ik nu 2x ervaren met dhr. Bird en ik zie Sufjan ook als een artiest die dat graag doet (ik zie hen beide als soortgelijke artiesten). Ervaring met zijn concerten?
pi_93189022
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 09:29 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik hou niet zo van oefenloos gesample in live concerten en veel experimenteel geneuzel. Dat heb ik nu 2x ervaren met dhr. Bird en ik zie Sufjan ook als een artiest die dat graag doet (ik zie hen beide als soortgelijke artiesten). Ervaring met zijn concerten?
Heb dhr. Bird ook tweemaal gezien en was juist ontzettend onder de indruk. De manier waarop hij laagjes op laagjes legt en in z'n eentje een compleet orkest opzet, zou ik niet zo snel afdoen als experimenteel geneuzel. ;)

Maar bij Sufjan zullen er nu wel een stuk meer piepjes, bliepjes en computers aanwezig zijn. Heb liefst zou ik 'm inderdaad als post-Illinois Sufjan Stevens zien, maar dat zit er niet meer in. Toch ben ik er van overtuigd dat dit ook ontzettend veel indruk gaat maken. :)
pi_93191248
Heb Andrew Bird tweemaal gezien, eens in een kerk en de andere keer met band, en vond hem beide keren erg goed eigenlijk. Hij heeft dat pedaaltje waarmee hij idd die lagen creëert met zijn viool. Sufjan Stevens lijkt me live alleen maar mooi.
  woensdag 23 februari 2011 @ 12:03:56 #17
149696 CoJackso
Shichinin no Samurai
pi_93193011
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 09:24 schreef TJLinden het volgende:Voorlopig blijft het overigens allemaal lekker vaag. Op de website van Frits Philips staat nu dat tickets alleen via het ticketbureau te verkrijgen zijn, wat zou betekenen dat je deze zaterdag naar freakin' Eindhoven moet afreizen om kans te maken op een kaartje. Da's in dit internettijdperk nog maffer dan het ouderwetse slaapzakje voor het postkantoor... :N

Wanneer je klaar bent met uitvogelen, hoor ik graag hoe het zit :)

Ik twijfel overigens ook nog. Gezien zijn setlisten van 2011 Setlist 2011, speelt hij heel veel (bijna alles) van Age of Adz. En dat is niet bepaald mijn favoriete album van hem.
Find hungry samurai...
pi_93200612
Niemand hier die in de buurt van Eindhoven woont? :)

Ik ben Amsterdammer, dat is ook niet echt om de hoek ofzo.
pi_93201487
quote:
"Mijnheer, U kunt ze online bestellen. Zaterdag start de verkoop. Met vriendelijke groet, Medewerkers Ticketbureau Muziekgebouw Eindhoven"
Wel nog even de vragen waar precies en hoe laat, maar het moet dus wel goed komen. Wat ontzettend slecht geregeld allemaal. :')
pi_93201698
Ik vond het allemaal redelijk duidelijk hoor. Als je dit al niet snapt. :')
  woensdag 23 februari 2011 @ 16:24:30 #22
149696 CoJackso
Shichinin no Samurai
pi_93205741
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 15:09 schreef friekin_ het volgende:
Ik vond het allemaal redelijk duidelijk hoor. Als je dit al niet snapt. :')
Welk ticketbureau is op dit moment niet bekend. Ook het tijdstip wanneer het zaterdag het begint is niet bekend. Ik weet niet of het snel uitverkoopt, maar voor de mensen die hierdoor geen kaartjes kunnen bemachtigen is het natuurlijk wel zuur.
Find hungry samurai...
pi_93260599
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 16:24 schreef CoJackso het volgende:

[..]

Welk ticketbureau is op dit moment niet bekend. Ook het tijdstip wanneer het zaterdag het begint is niet bekend. Ik weet niet of het snel uitverkoopt, maar voor de mensen die hierdoor geen kaartjes kunnen bemachtigen is het natuurlijk wel zuur.
Meer duidelijkheid: het zal gewoon via Ticketservice verlopen en de vvk start om 10.00 op zaterdag. :)
http://www.ticketmaster.nl/SUFJAN+STEVENS-tickets/event/SU210511

Ben heel benieuwd of dit snel uitverkoopt of niet. Heb echt geen flauw idee hoe populair Sufjan is onder de Hollanders. Wat dat betreft geven de enthousiaste reacties op fora en muzieksites soms een vertekend beeld. We shall see! :)
pi_93340215
Over 5 minuutjes begint de vvk!
pi_93340220
* friekin_ zit klaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')