abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35189377
Ik heb nog een vraagje

Hoeveel helpt een omnibounce, ik heb een dikke week een 430EX en vind het allemaal prachtig, maar soms hoor je mensen zeggen dat het licht meer gebroken moet worden dat je dan een gelijkmatiger verdeelde flits krijgt (heb ik dit goed begrepen?). Maar hoeveel helpt het nou echt?? heeft iemand foto's van met en zonder omnibounce? en in de 430EX zit al een klein diffusertje...deze doet volgens mij hetzelfde maar helpt een omnibounce dan nog beter??
pi_35189676
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 14:42 schreef lostminds het volgende:
probeer het hier maar ff dan
ik ben bezig met een overzichtje van lenzen maar weet eigenlijk niet zo goed wat waar ophoudt en begint

< 10mm fisheye
10-20 mm groothoek
20-70 mm normaal
> 70 mm telelens

klopt dit een beetje?
Wat ik heb geleerd is < 50 is groothoek, 50mm is een standaard lens, > 50 is een tele. Overigens gebaseerd op een analoge camera, dus zonder de cropfactor.
pi_35189766
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 14:51 schreef Gose het volgende:
Ik heb nog een vraagje

Hoeveel helpt een omnibounce, ik heb een dikke week een 430EX en vind het allemaal prachtig, maar soms hoor je mensen zeggen dat het licht meer gebroken moet worden dat je dan een gelijkmatiger verdeelde flits krijgt (heb ik dit goed begrepen?). Maar hoeveel helpt het nou echt?? heeft iemand foto's van met en zonder omnibounce? en in de 430EX zit al een klein diffusertje...deze doet volgens mij hetzelfde maar helpt een omnibounce dan nog beter??
Kijk eens op de site van lumiquest
pi_35190101
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:05 schreef PoseidonVS het volgende:
Wat is bij analoge zwart/wit fotografie het voordeel van een rood filter?
Ik heb wel eens gelezen dat dat veel gebruikt wordt maar waarvoor is het?

Eigenlijk net zo als een geel filter, waarom zou je het willen gebruiken?
Ik zag trouwens net dat ik wel een geel, blauw en rood fliter voor op mijn flitser heb.
Werkt dat naar het zelfde princiepe?
"So, I cant be a Bi without having sexual feelings towards girls?"
pi_35190364
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 15:03 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

Kijk eens op de site van lumiquest
Ok thnx, wat ik bedoel noemen ze dan de ultrabounce denk ik, je ziet inderdaad wel redelijk wat verschil als het licht meer wordt gebroken, maar nou moet ik nog zien te achterhalen of het verschil tussen de ingebouwde diffuser of een omnibounce groot is
pi_35190422
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 15:00 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

Wat ik heb geleerd is < 50 is groothoek, 50mm is een standaard lens, > 50 is een tele. Overigens gebaseerd op een analoge camera, dus zonder de cropfactor.
dat is een beetje erg kort door de bocht
het is de bedoeling om mensen een beetje het verschil duidelijk te maken tussen al die verschillende lenzen
Just move on up, and keep on wishing. Remember your dreams, they are your only schemes. So keep on pushing. Take nothing less, not even second best... Move on up!
pi_35192173
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 15:12 schreef PoseidonVS het volgende:

[..]

Ik zag trouwens net dat ik wel een geel, blauw en rood fliter voor op mijn flitser heb.
Werkt dat naar het zelfde princiepe?
Nee, dat is voor kleurfotografie. Met die filters match je de kleurtemperatuur van je flitser met het bestaande omgevingslicht.
pi_35192458
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 15:22 schreef lostminds het volgende:

[..]

het is de bedoeling om mensen een beetje het verschil duidelijk te maken tussen al die verschillende lenzen
Als je iemand iets wil uitleggen over het verschil in lenzen bereik je met "groothoek" net zo weinig als met het noemen van de brandpuntsafstand, zo'n overzichtje schiet te kort. Dat terzijde, wat hierboven stond is zoals ik het geleerd heb, maar zoals ik al zei is het rekbaar. Wel is het zo dat een 50mm lens een standaardlens genoemd wordt.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 16:19:43 #191
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_35192790
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 15:22 schreef lostminds het volgende:
http://wiki.fok.nl/index.php/Objectief
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_35193937
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 16:06 schreef Gizz het volgende:

[..]

Nee, dat is voor kleurfotografie. Met die filters match je de kleurtemperatuur van je flitser met het bestaande omgevingslicht.
Ah dus TL Tungsten enzo?
Weer wat geleerd, bedankt.
"So, I cant be a Bi without having sexual feelings towards girls?"
pi_35194092
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 16:12 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

Als je iemand iets wil uitleggen over het verschil in lenzen bereik je met "groothoek" net zo weinig als met het noemen van de brandpuntsafstand, zo'n overzichtje schiet te kort. Dat terzijde, wat hierboven stond is zoals ik het geleerd heb, maar zoals ik al zei is het rekbaar. Wel is het zo dat een 50mm lens een standaardlens genoemd wordt.
daarom komen er ook plaatjes bij die met bijbehorende lens van het zelfde onderwerp zijn genomen
heb alleen geen fisheye dus moet ik nog ff kijken hoe ik dat op ga lossen

@shark
thanks
Just move on up, and keep on wishing. Remember your dreams, they are your only schemes. So keep on pushing. Take nothing less, not even second best... Move on up!
  vrijdag 17 februari 2006 @ 17:49:04 #194
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_35196386
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 16:48 schreef lostminds het volgende:
daarom komen er ook plaatjes bij die met bijbehorende lens van het zelfde onderwerp zijn genomen
heb alleen geen fisheye dus moet ik nog ff kijken hoe ik dat op ga lossen
Is dit wat voor je? (flash req'd)
quote:
@shark
thanks
yw
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_35196924
dat is inderdaad wat ik voor ogen had, maar dan zelf gemaakt in verband met de rechten
met alleen plaatjes van 18 tot 200 mm want ik heb geen lenzen tot m'n beschikking die lager of hoger gaan
en dan plaats ik dat linkje er wel bij ofzo
pi_35202211
En misschien deze in aanvulling op de link van Shark.Bait? Het is allemaal wel pro Canon natuurlijk maar het koppelt objectieven plus wat uitleg aan het type fotografie wat je wil doen.
Even de Canon marketing blabla wegdenken en er staat een hoop info in voor een FAQ.
pi_35202440
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 20:46 schreef djengizz het volgende:
En misschien deze in aanvulling op de link van Shark.Bait? Het is allemaal wel pro Canon natuurlijk maar het koppelt objectieven plus wat uitleg aan het type fotografie wat je wil doen.
Even de Canon marketing blabla wegdenken en er staat een hoop info in voor een FAQ.
dankje, maar ik ben bang dat dat al weer veels te uitgebreid word, het moet een handleiding voor dummies worden
de absolute basics in jip en janneke taal dus
iedere regel te veel schrikt dan al af

wel een leuk linkje voor mezelf, ookal heb ik nikon
voor iedere canon lens is er vast ook wel een nikon equivalent
pi_35202729
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 20:55 schreef lostminds het volgende:
dankje, maar ik ben bang dat dat al weer veels te uitgebreid word, het moet een handleiding voor dummies worden
Sorry, da wis ik nie.
Dan in ieder geval veel plezier met de link
pi_35202939
Die Canon link vind ik trouwens erg vaag. Bij portretobjectieven plaatsen ze bijvoorbeeld onscherpe trage 75-300 zooms, maar een 50 f/1.8 objectiefje wat voor digitale fotografie best een ok portretobjectiefje is staat er dan weer niet bij
  zaterdag 18 februari 2006 @ 10:24:22 #200
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_35214878
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 23:52 schreef blackbully het volgende:
Even een product vraagje,

een kennis van mij zit met een luxe probleem.
hij heeft een 6bij4.5 digitale achterwand. waar hij raw foto's mee schiet van 45mb
hij bezit een epson fotovieuwer.
deze:
[afbeelding]

probleem is dat deze dus geen 45mb RAW aan kan.
iemand een idee hoe je dat kan omzeilen? of kent iemand een Photo-vieuwer die wel met dat bestands formaat over weg kan? of een andere portable hardeschijf
een laptop mee nemen is niet een optie. het moet een handzaam apparaat wezen.

thanx alvast
iemand een idee? behalve een nootpad?
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
pi_35215660
Hoi,

Ik heb nu op mijn flitser (Canon 420 EX) een melkwit kapje (OmniBounce OBO-EX). Ik principe ben ik hier best tevreden mee, echter de mogelijkheden zijn beperkt. Ik heb zitten kijken op de site van Konijnenberg naar de flits-accesoires en daarbij viel mijn oog op de Lumiquest FX. Wat me hierbij vooral aanstaat is dat je blijkbaar verschillende kleurensheets kan gebruiken.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? En dan eventueel in combi met de canon 420 ex?

PS. mijn doel is speciale kleur effecten door gebruik van de flits.
pi_35220322
ik heb eens zo'n soort dingetje gehad voor op m'n sb600
de bevestiging werkte met klittenband wat dus niet echt een succes was
ding zat vaak scheef en je moest van die strookjes klittenband op je flitser plakken
pi_35223275
Mag ik hier ook de volgende vraag stellen (als ik verkeerd zit, hoor ik het graag).

Ik heb eventjes de Canon Powershot Pro1 te leen. Complete camera-leek met zo'n apparaat. Dat is natuurlijk lachen geblazen. Nu is het probleem dat het wel de bedoeling is dat ik met dit toestel een aantal algemene foto's maak (leefomgeving e.d.) maar ik wil ook meteen van de gelegenheid gebruik maken om leuke foto's van mijn vriendin te maken.
Ik kan me voorstellen dat verschillende foto's, verschillende onderwerpen, verschillende instellingen nodig hebben, maar is er ook een 'simpele' manier om mooie foto's te maken en ook nog een beetje voordeel te hebben van de mogelijkheden van dit toestel?
pi_35224234
Begin met dat ding op de P-stand te zetten en gewoon te klikken Zorg bij portretten voor een diafragma van ongeveer 5.6, maar probeer te experimenteren Kortom......ga spelen
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_35224332
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 16:26 schreef PdeHoog het volgende:
Begin met dat ding op de P-stand te zetten en gewoon te klikken Zorg bij portretten voor een diafragma van ongeveer 5.6, maar probeer te experimenteren Kortom......ga spelen
"En zet dit toestel gewoon in de auto-stand!"
Ik hoor het mijn docent nog zo zeggen

Bedankt voor de tip. Ik ga morgen zeker even wat mooie foto's proberen te maken. Meer info/tips zijn uiteraard welkom.
pi_35230384
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 14:16 schreef lostminds het volgende:
ik heb eens zo'n soort dingetje gehad voor op m'n sb600
de bevestiging werkte met klittenband wat dus niet echt een succes was
ding zat vaak scheef en je moest van die strookjes klittenband op je flitser plakken
Moet je dat echt op je flitser PLAKKEN?
pi_35230950
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 19:21 schreef EchnaDarr het volgende:

[..]

Moet je dat echt op je flitser PLAKKEN?
ja, wat dus heel vervelend is als je ook een omnibounce ofzo wil gebruiken
daarom zou ik eerst eens goed informeren hoe de bevestiging werkt voordat je het koopt
pi_35233605
Crap. Dank je.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')