abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34880814
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 21:52 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Omdat de allereersten eigenlijk de vikingen waren vele honderden jaren ervoor, maar omdat die volgens de Katholieke Kerk "barbaren" waren is hun "kennis" nooit overgenomen geweest en met hen verdwenen.
Ok helder
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
pi_34880873
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 12:55 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Ja, ik las het in je profiel. Gefeliciteerd
Dank je
pi_34880982
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 21:53 schreef lordmedelo het volgende:

[..]

Oh, jij bent er ook melig van geworden dus?

Hoe dan ook, ik zou zelf nooit glaasje gaan draaien. Ik heb er wel eens bij gestaan dat ze dat deden op een schoolkamp. Nou, en toen gebeurde er vanalles, heel de tent in paniek.
Ik zat zelf niet aan het glas. Achteraf gezien gelukkig maar.
Een klasgenoot zag weken later nog allerlei verschijningen als 's avonds alleen in bed lag.
Goh, leuk hoor, glaasje draaien
Naar mijn idee ben je oerstom als dit gaat doen (en is het levensgevaarlijk), en in ieder geval niet de manier om in contact te komen met geesten.
Hebben de sceptici onder ons al eens geprobeerd om gewoon iets te vragen aan een geest? Gewoon terwijl je op je gemak in de keuken een boterham staat te smeren ofzo?
Goh, klinkt eng ja....ik zou het ook nooit doen
en ik had het laatste gedeelte van de zin ondertussen ook nog veranderd in: je moet het zelfs (te) weten (komen)
pi_34882581
Ik heb het gisteren met 3 net zo nuchtere vrienden zoals mij gedaan en het lukte niet echt. Glaasje ging heel even schuiven en toen zijn we ermee gestopt. Maar dat schuiven was wel minimaal, had net zo goed door ons kunnen zijn omdat we zo "geconcentreerd" waren.

Ik hoef en wil er niet echt meer vanaf weten, dat laat ik maar aan mensen over die zich er daadwerkelijk voor interesseren.
pi_34891045
Ook al zou ik het nooit doen, ik zou er wel meer over willen weten.
Ligt het niet aan de locatie waarop je glaasje draait? En misschien hangt het van veel factoren af of iets (helemaal) wil lukken of niet?
  donderdag 9 februari 2006 @ 11:57:47 #206
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_34894907
Het huis moet toch eerst bezeten zijn voordat je iets kunt oproepen of niet soms? Bezeten bedoel ik mee dat er geesten ronddwalen.

Is een huis schoon te noemen, dan kun je draaien van glaasjes wat je wilt. Volgens mij gebeurt er dan niets?

Volgens mij hoeft er in een huis niet eens een dode gevallen te zijn voordat een huis "bezeten" is. Mensen die aanwezig zijn geweest in een huis en elders zijn overleden, volgens mij is dat al genoeg om invloeden in het huis te hebben ronddwalen.

Dat de spirit nog aanwezig is als het ware. Dat je dus ook iets achterlaat als je ergens komt, zelfs al leef je nog.

In zo'n paranormale winkel waar ik af en toe kom, hadden ze van die voorwerpen liggen van hout, en bezoek moest dat voorwerp aanraken voordat ze naar binnen kwamen, zodat ze hun slechte spirit niet mee naar binnen mee brachten. Om het huis schoon te houden als het ware.

Krachten in huizen dus ook wel, dat er in een huis krachten zijn, achtergelaten door zowel levenden als doden. En misschien is dat wel in kaart te brengen. Hoewel ik me afvraag hoe ze bij zo'n bord zijn gekomen, en of ze express bepaalde vormen hebben gebruikt en of het wiskundig en geometerisch in elkaar steekt op een bepaalde manier zo'n bord?

Of is het gewoon maar een bord dat willekeurig gemaakt is?
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_34902555
Kom Droompje, gaan we goede info zoeken op internet
pi_34902834
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 08:47 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Ook al zou ik het nooit doen, ik zou er wel meer over willen weten.
Ligt het niet aan de locatie waarop je glaasje draait? En misschien hangt het van veel factoren af of iets (helemaal) wil lukken of niet?
je moet erin geloven, das het enige wat belangrijk is
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  donderdag 9 februari 2006 @ 16:20:24 #209
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_34904040
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:41 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Kom Droompje, gaan we goede info zoeken op internet
Okey

Ik wil weten of zo'n bord, geometrisch en meetkundig gezien aansluiting heeft bij de spirits die ronddwalen

Of dat het gewoon een goedkoop product is

Google moet lukken.

http://www.starmanproductions.nl/ouijabord.html

Eerste hit dus Ik zocht op de zoekterm " Geesten oproepen".
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 9 februari 2006 @ 19:38:29 #210
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_34911123
Er was een onderwerp over bij editieNL ( rtl 4) , op een christelijk school gingen ze als les glaasje draaien bij godsdienst
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_34911464
Ja, was saai en je kunt er verder niet veel mee. Maar ja
  vrijdag 17 februari 2006 @ 07:31:44 #212
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_35177936
Op nu.nl staat wel een aardig artikel: meisje verlaat school om glaasje draaien

http://www.nu.nl/news/676(...)asje_draaien%27.html
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
pi_35179200
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 07:31 schreef displission het volgende:
Op nu.nl staat wel een aardig artikel: meisje verlaat school om glaasje draaien

http://www.nu.nl/news/676(...)asje_draaien%27.html
Ze motiveert haar standpunt over magie: "Ik geloof in God en dat Hij je zo dicht mogelijk bij je wil houden. Ik geloof dat de duivel dat probeert tegen te houden door geesten op te roepen.

In goede geesten geloof ik niet."
pi_35238709
quote:
Op zondag 5 februari 2006 01:06 schreef Sh0g het volgende:
Derren Brown - Seance

358 MB, duurt ongeveer een uur. Aanrader voor iedereen die sterk in ouija borden geloofd of bewezen willen zien dat de kans erg groot is dat mensen die hierin geloven, zichzelf gewoon voor de gek houden: je ziet een sterk staaltje van unconscious fraude en het ideomotor effect.

Als je totaal niet in ouija geloofd of je er niet in interesseert, ga het dan ook niet downloaden. Er zijn maar 25 downloads max, link is geldig t/m maandag. Hopelijk willen mensen die wel denken dat het allemaal echt is, het ook eens van de andere kant belichten. Het heeft mijn kijk op dit paranormale verschijnsel sterk verandert.
Veel kijkplezier!

Download hier.
Heb het gezien. Wel een paar keer geschrokken, niet omdat er iets bijzonders gebeurde maar omdat die mensen opeens begonnen te schreeuwen. En bij de geestenoproepsessie vond ik een beetje twijfelachtig. Je zag op een gegeven moment een schaduw over iemands hoofd *zweven* blijkbaar was die seancebal aan het zweven. Waarom switchten ze niet over op een andere camera die een full shot van de groep gaf?
Het einde snap ik niet zo goed. Die vrouw die Derren Brown ging ophalen bij de auto, dat was Jane toch?
pi_35239480
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 09:28 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Ze motiveert haar standpunt over magie: "Ik geloof in God en dat Hij je zo dicht mogelijk bij je wil houden. Ik geloof dat de duivel dat probeert tegen te houden door geesten op te roepen.

In goede geesten geloof ik niet."
Ze had beter kunnen zeggen dat ze niet in goede mensen gelooft...komt ook redelijk in de richting van het gedachtegoed van de kerk
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_35239603
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 22:47 schreef darkie_blue het volgende:

[..]

Het einde snap ik niet zo goed. Die vrouw die Derren Brown ging ophalen bij de auto, dat was Jane toch?
yep
snap je dat niet? bij mij viel juist alles op z'n plek
pi_35239616
Jane
pi_35244830
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:50 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

je moet erin geloven, das het enige wat belangrijk is
Dan baseer je het niet op de realiteit en feiten, waardoor de verbeelding overneemt. Hierdoor geloven mensen in deze onzin. Paar dagen geleden WEER geprobeerd en WEER niks gelukt. Op 3 lokaties lukte het niet. Maakt mij niet uit wat ze allemaal zeggen wat ik fout zou kunnen doen, maar voor mij zit het spirituele gedoe erop. Mensen hebben soms speciale gaves, maar dit gaat te ver in de realiteit. Mensen die er zelf in willen geloven, geen probleem, zolang ze mij maar niet ermee irriteren.
pi_35246108
quote:
Op zondag 19 februari 2006 02:24 schreef yok het volgende:

[..]

Dan baseer je het niet op de realiteit en feiten, waardoor de verbeelding overneemt. Hierdoor geloven mensen in deze onzin. Paar dagen geleden WEER geprobeerd en WEER niks gelukt. Op 3 lokaties lukte het niet. Maakt mij niet uit wat ze allemaal zeggen wat ik fout zou kunnen doen, maar voor mij zit het spirituele gedoe erop. Mensen hebben soms speciale gaves, maar dit gaat te ver in de realiteit. Mensen die er zelf in willen geloven, geen probleem, zolang ze mij maar niet ermee irriteren.
ja maar daar gaat het ze niet om, denk ik,...ach ja, boeiend...ik heb me nog nooit geirriteerd aan iemand die glaasje draait

ik heb t nooit geprobeerd, en zal t ook nooit proberen...geloof er niks van, dus het werkt sowieso niet
  zondag 19 februari 2006 @ 17:00:33 #220
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_35258423
quote:
Op maandag 30 januari 2006 10:23 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

De site komt zo amateuristisch over. Misschien heeft deze meneer geen geld om spectaculaire dure commerciele websites te bouwen? En taalkundig is hij misschien niet zo bedreven als menig wetenschapper. Nou en? Je moet daar doorheen leren kijken. Het zijn juist die 'kleine' sitejes waar misschien wel de waarheid achter zit.
En waarom uit de duim gezogen? Dus alles wat niet in de krant staat, is dan maar niet waar? Wie weet stond het trouwens wel in de krant.
Ik heb ook het idee dat dit allemaal behoorlijk amateuristisch en verzonnen is. De spelling en het taalgebruik is echt heel slecht, en dus zeer irritant om te lezen. Het lijkt wel alsof het door een 15 jarige is geschreven. Ik geloof er in ieder geval niet zoveel van. Ik denk wel dat glaasje draaien eventuele problemen en enge verschijningen kan veroorzaken, maar verder weet ik het niet.
Be kind, be polite, be nice, be helpful, be normal, be yourself. Then everything will be ok.
pi_35268778
quote:
Op zondag 19 februari 2006 17:00 schreef Erick1985 het volgende:

[..]

Ik heb ook het idee dat dit allemaal behoorlijk amateuristisch en verzonnen is. De spelling en het taalgebruik is echt heel slecht, en dus zeer irritant om te lezen. Het lijkt wel alsof het door een 15 jarige is geschreven. Ik geloof er in ieder geval niet zoveel van. Ik denk wel dat glaasje draaien eventuele problemen en enge verschijningen kan veroorzaken, maar verder weet ik het niet.
Toch geloof ik die man, het is raar, maar waar. Can't help it.
  zondag 19 februari 2006 @ 21:57:11 #222
127275 AMS_FUE_Reggaeton
!Nobody can play this¡
pi_35270536
maar als er echt geesten doorkomen dan moet dat toch wel aantetonen zijn of is het als mediums dat je er in moet geloven want dan bestaat het
pi_35273600
quote:
Op zondag 19 februari 2006 21:57 schreef AMS_FUE_Reggaeton het volgende:
maar als er echt geesten doorkomen dan moet dat toch wel aantetonen zijn of is het als mediums dat je er in moet geloven want dan bestaat het
Ik persoonlijk denk, dat als je er meer open voor staat, er meer zal 'gebeuren'.
pi_35273791
quote:
Op zondag 19 februari 2006 23:25 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Ik persoonlijk denk, dat als je er meer open voor staat, er meer zal 'gebeuren'.
sterker; dat is gewoon een feit
pi_35276287
Hier is nog een verhaal van een meisje wat glaasje draaide op haar 15e en vervolgens 6 jaar lang door een hel ging.

Of het nou echt geesten waren of hersenschimmen, in ieder geval beschrijft het verhaal dat glaasje draaien dramatische gevolgen kan hebben.
pi_35276434

[ Bericht 100% gewijzigd door Netflier op 20-02-2006 01:06:19 ]
pi_35277666
quote:
Op maandag 20 februari 2006 00:59 schreef Netflier het volgende:
Hier is nog een verhaal van een meisje wat glaasje draaide op haar 15e en vervolgens 6 jaar lang door een hel ging.

Of het nou echt geesten waren of hersenschimmen, in ieder geval beschrijft het verhaal dat glaasje draaien dramatische gevolgen kan hebben.
dat betwijfel ik ook niet
pi_35278766
Het waren m.i. geen hersenschimmen.....

Furieus vervolgt ze: “In een andere inrichting had Marion al zes maanden gezeten voor ik eindelijk de desbetreffende psychiater te spreken kreeg. Is het eerste wat die man wil weten, En, mevrouw Landers, ziet uw dochter nog spookjes? Het lef dat ie had! Marion was bij hem onder behandeling; hij had mij moeten vertellen hoe het met haar was. In plaats daarvan had hij haar gewoon links laten liggen. Serieus, als dat psychiatrie moet voorstellen, mogen ze er van mij een bom op laten vallen!”
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
ik denk dat dit soort praktijken veel te vaak voorkomen
pi_35278879
Juist toen, in de zomer van 1992, kwam de redding. Jeanne en Frans kwamen in contact met een alternatief genezeres, Gieny van Landewijk, uit het Middenlimburgse Nunhem, en vanaf dat moment was het in enkele weken voorbij.
Marion: “Gieny was een gewone vrouw, wat klein van stuk, en meteen zei ze dat ze de monniken bij me kon zien; door haar ‘derde oog’, wel te verstaan. Ik ging met mijn moeder voor een eerste sessie met haar mee naar haar werkkamertje op de eerste verdieping, en daar moest ik tegenover haar plaatsnemen. Ze vroeg of ik mijn ogen wilde sluiten en opeens trok een echt ijskoude wind langs mijn benen.”
Jeanne voegt toe: “Ik zat erbij en mij viel niets bijzonders op. Wat Marion gevoeld heeft schijnen de eerste twee monniken te zijn geweest, die van haar weggingen. Gieny noemde hen demonen, kwelgeesten. Hoe de uitdrijving bij Marion verliep...ik weet het niet precies, het blijft vaag en ongrijpbaar. Tijdens die paar sessies die we met haar hadden werd er bijna niets gezegd, toch knapte Marion ontzettend snel op, en zei ze dat ze bevrijd werd van haar dode monniken.”
Haar dochter zegt erover: “Stuk voor stuk verdwenen de monniken. Even onverwacht als ze gekomen waren. Had ik ze met het glaasje draaien opgeroepen, nu kon Gieny ze met haar krachten weer wegbevelen. Alles gebeurde in haar gedachten, zonder dat er een bezwerende priester met kruis en wijwater aan te pas kwam. Als ik aan die ijzige windvlaag terugdenk, dan zou ik zeggen dat ze opgezogen werden in een soort van magische stofzuiger. Hoe dan ook, het blijft onverklaarbaar; zowel bij de komst als het vertrek van de demonen moeten er krachten aan het werk zijn geweest waar wij gewone mensen geen vat op hebben. Het maakt mij niet uit; ik ben ervan af. De monniken zijn weg. Voorgoed.”

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hmmm. Na 6 jaar eind goed al goed. Jezus zeg, wat een verhaal....wel heel boeiend
pi_35278885
quote:
Op maandag 20 februari 2006 01:05 schreef Netflier het volgende:
Heb je het hele verhaal gelezen....?
pi_35279514
quote:
Op maandag 20 februari 2006 08:33 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Heb je het hele verhaal gelezen....?
Jazeker! In begin jaren 90 al. Het verhaal stond toen in de Aktueel, die ik weleens las om het in de leesmap zat. Het is knap griezelig en ik was daarna ook behoorlijk angstig geworden voor demonen. Ik droomde zelfs over die monniken.

Halverwege dit jaar heb ik het verhaal op internet weer teruggevonden.

Wat mij trouwens opvalt aan dat verhaal is dat die Marion totaal geen verzet boodt en alles deed wat haar kwelgeesten van haar verlangden. Zodoende bleef ze last houden. Volgens mij zijn dat soort geesten helemaal niet zo machtig. Ik geloof niet dat ze bezit van iemand kunnen nemen zoals je dat ziet in The Exorcist. Al wat ze kunnen doen is je bang maken. Daarom zal het overgrote deel van de mensen die glaasje draait ook niets merken. Zij zullen zich verzetten; misschien worden ze in het begin bang, maar op den duur laten ze zich niet meer kisten en kunnen die geesten ook niets meer maken. Personen die mentaal zwak zijn en/of makkelijk te beinvloeden zullen daarom eerder last krijgen.
pi_35279559
quote:
Op maandag 20 februari 2006 09:29 schreef Netflier het volgende:

[..]

Jazeker! In begin jaren 90 al. Het verhaal stond toen in de Aktueel, die ik weleens las om het in de leesmap zat. Het is knap griezelig en ik was daarna ook behoorlijk angstig geworden voor demonen. Ik droomde zelfs over die monniken.

Halverwege dit jaar heb ik het verhaal op internet weer teruggevonden.

Wat mij trouwens opvalt aan dat verhaal is dat die Marion totaal geen verzet boodt en alles deed wat haar kwelgeesten van haar verlangden. Zodoende bleef ze last houden. Volgens mij zijn dat soort geesten helemaal niet zo machtig. Ik geloof niet dat ze bezit van iemand kunnen nemen zoals je dat ziet in The Exorcist. Al wat ze kunnen doen is je bang maken. Daarom zal het overgrote deel van de mensen die glaasje draait ook niets merken. Zij zullen zich verzetten; misschien worden ze in het begin bang, maar op den duur laten ze zich niet meer kisten en kunnen die geesten ook niets meer maken. Personen die mentaal zwak zijn en/of makkelijk te beinvloeden zullen daarom eerder last krijgen.
Mee eens
pi_35279847
Ik zat me gisteren trouwens af te vragen...

In het kader van bezetenheid zou Robbert van den Broeke daar mogelijk ook last van kunnen hebben. Dat hij inderdaad geesten ziet, maar dat die minder goede bedoelingen hebben dan Robbert aanneemt. Die geesten kunnen Robbert de opdracht hebben gegeven om zijn medicijnen te verbranden, ze sporen hem aan om zich voor te doen als messias, ze geven hem de opdracht om die zogenaamde geestenfoto's en graancirkels te maken, etc. Zo berokkenen ze Robbert schade - geef toe dat hij niet gelukkig is en er slecht uitziet - dat hij zich inlaat met mensen die niks om hem geven en gewoon over zijn rug beter willen worden én tevens houden ze de aanhangers van Robbert voor het lapje.

Dit is maar een gedachte. Officieel kan ik hier nog niets mee.
pi_35279933
Ik heb hier ook weleens aan gedacht. Weet je, sommige mensen weten zelf niet eens dat ze bezeten zijn las ik ergens een keer....
Ik vermoed namelijk ook in mijn naaste omgeving bij iemand dat negatieve entiteiten misbruik maken van die persoon.
Wat vind jij eigenlijk van Joost van www.theghosthunter.nl? Weet je wel hij was ook pas op SBS bij Ton te zien (heb ik jammer genoeg niet gezien alleen een stukje bij Life and Cooking). Er staat een verslagje van op zijn site http://www.theghosthunter.nl/flevo.htm

Ik geloof die man.
pi_35281707
Zoiets heb ik ook al eens gepost bij RvdB.
Stel nou dat die geesten het helemaal niet zo goed met hem voor hebben.

Ik heb trouwens geen mail teruggehad van ghosthunter
pi_35312967
quote:
Op maandag 20 februari 2006 09:54 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Weet je, sommige mensen weten zelf niet eens dat ze bezeten zijn las ik ergens een keer....
Ik vermoed namelijk ook in mijn naaste omgeving bij iemand dat negatieve entiteiten misbruik maken van die persoon.
Ik had een jaar terug deze website gevonden. Je vindt er ontzettend véél informatie, dus als je geïnteresseerd bent in het paranormale moet je zeker 's kijken. (Ik weet haast zeker dat je 'm gaat bookmarken.) Het verhaal van Marion Landers vind je er ook.

De persoon die de website heeft gemaakt is absoluut oprecht. Maar ik merk tevens dat hij zich heel erg door zijn interesses laat meeslepen. Hij beweerdt ook bezeten te zijn geweest en alles wat fout was gegaan in zijn leven trekt hij naar die context toe. Een wittige vlek op een foto wordt zodoende snel aangenomen als een geest. Als je er zo intensief mee bezig bent als hij word je snel paranoide. Dan lopen de koude rillingen over je lijf en neem je die aan voor 'onheilspellende windvlagen'. Dan wordt je zo angstig en gefocust en raak je zenuwachtig van elk geluidje wat je hoort en niet direct kan thuisbrengen; want dan zou het weleens een klopgeest kunnen zijn. Op die manier raak je hoe dan ook bezeten. Door geesten of door je eigen angsten, het maakt je gek.

De persoon had een medium* benaderd voor hulp. Die bevestigde dat hij inderdaad bezeten was. (Wat zou hij anders gezegd hebben?) Zijn huis moest worden gereinigd en er moesten nog meer exorcistische riten worden uitgevoerd. Maar goed, de persoon is naar zijn inzien niet meer bezeten, dus het heeft wel geholpen.

* Het medium was trouwens ooit een keer te gast bij Kopspijkers.

Ik denk zelf dat er demonen bestaan, maar dat ze zo gevaarlijk zijn als jij zelf toelaat. Ik heb ook ergens gelezen dat ze aan je aura blijven kleven, niet meer wegkunnen en je daarom proberen aan te zetten tot zelfmoord. Maar dat lijkt me pure bangmakerij, bedoeld om je over te halen naar een exorcist te gaan. Al wat demonen kunnen doen is jou bang proberen te maken. (Als ze jouw überhaupt kunnen benaderen, want volgens mij kunnen ze niet zomaar contact met je maken. Wie weet houden goede geesten - die je in eerste instantie wilde oproepen - hun wel tegen.) Je moet een makkelijk slachtoffer zijn. Laat jij je op den duur niet meer intimideren, dan heeft hun aanwezigheid ook geen zin. Dus zou je onbewust bezeten zijn, dan nog hoef je je geen zorgen te maken. Dat denk ik.

De Christelijke religie waarschuwt ook voor glaasje draaien. Maar mocht je toch met de gevolgen in aanraking komen, roep dan "in de naam van Jezus Christus verdwijn" en dan heb je geen last meer van ze. Of je nou gelooft of niet, het lijkt me in ieder geval een geruststellende gedachte.

Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik van die Ghosthunter moet denken. Alleen het feit al dat hij zichzelf zo noemt. Maar goed, het is misschien oneerlijk om daar teveel achter te zoeken.
pi_35314950
pla·ce·bo (de ~, ~'s)
1 stof die uiterlijk en in smaak geheel overeenkomt met een medicijn, maar geen werkzame bestanddelen bevat => fopmiddel, foppil, namaakpil, neppil, schijnmiddel

pla·ce·bo-ef·fect (het ~)
1 het effect dat een placebo dezelfde uitwerking heeft als een echt medicijn
Hajeto!
pi_35315335
Waarom zou glaasje draaien gevaarlijk zijn? als je het op een goeie manier doet en weet wat je doet. ik denk dat de meeste mensen die dit doen alleen maar contact proberen te maken met verdwaalde zielen die niet alles hebben verwerkt en alleen angst proberen te kweken.
ik zit erover na te denken om het over een tijdje te proberen maar dan alleen praten met mn gidsen of mn hogere zelf en kijken wat eruit komt.
ik heb het vroeger een x gedaan met een aantal jonge meisjes waaronder ik er was wel 1 iemand bij die ervaring had en zei dat ze wist wat ze deed. maja vond er eigenlijk weinig aan we riepen eerst allemaal een geest op dat die door ons zou gaan werken ze zei dat we de eerste keer een plaaggeest kregen en de tweede x kregen we wel een hele aparte naam door maar ze zei dat de duivel was gekomen en dat vond ik wel vreemd en een beetje nep. we zijn er daarna mee gestopt omdat het volgens haar gevaarlijk zou zijn als je een paar keer achter elkaar een plaaggeest door zou krijgen.
pi_35315804
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 01:26 schreef -starseed-mayo- het volgende:
Waarom zou glaasje draaien gevaarlijk zijn?
Omdat het niet de manier is om met goede geesten in contact te komen. Als je bijvoorbeeld met je overleden oma in contact wil komen hoef je alleen maar in gedachten iets tegen haar te zeggen. Of brand een kaarsje, haal haar foto tevoorschijn, ga naar haar graf,... waar jij je het prettigst bij voelt. Het zal verhoord worden. Verwacht geen spectaculaire wonderen, want die horen niet bij het leven. Maar als je je overleden dierbare echt nodig hebt zal vroeg of laat op één of andere manier wel merken dat hij/zij er is. Als je ervoor openstaat tenminste.

Met glaasje draaien kan je toegang geven voor geesten die je minder goed gezind zijn. Zij proberen wel kunstjes te vertonen, want dat is het immers waar je op uit bent: sensatie. Maar het kan leiden tot gevolgen waar je helemaal geen trek in hebt, daarom kan je het maar beter niet doen.

Het is allemaal niet bewezen. En wie weet zijn alle verhalen broodjes aap. Maar het zijn behoorlijk veel verhalen, veel meer dan van welk paranormaal onderwerp dan ook.
pi_35317615
quote:
Op maandag 20 februari 2006 11:10 schreef CarDani het volgende:
Zoiets heb ik ook al eens gepost bij RvdB.
Stel nou dat die geesten het helemaal niet zo goed met hem voor hebben.

Ik heb trouwens geen mail teruggehad van ghosthunter
ik heb al twee keer een mail ontvangen....hij geeft aan dat hij het erg druk heeft.
pi_35317669
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 00:11 schreef Netflier het volgende:

[..]

Ik had een jaar terug deze website gevonden. Je vindt er ontzettend véél informatie, dus als je geïnteresseerd bent in het paranormale moet je zeker 's kijken. (Ik weet haast zeker dat je 'm gaat bookmarken.) Het verhaal van Marion Landers vind je er ook.

De persoon die de website heeft gemaakt is absoluut oprecht. Maar ik merk tevens dat hij zich heel erg door zijn interesses laat meeslepen. Hij beweerdt ook bezeten te zijn geweest en alles wat fout was gegaan in zijn leven trekt hij naar die context toe. Een wittige vlek op een foto wordt zodoende snel aangenomen als een geest. Als je er zo intensief mee bezig bent als hij word je snel paranoide. Dan lopen de koude rillingen over je lijf en neem je die aan voor 'onheilspellende windvlagen'. Dan wordt je zo angstig en gefocust en raak je zenuwachtig van elk geluidje wat je hoort en niet direct kan thuisbrengen; want dan zou het weleens een klopgeest kunnen zijn. Op die manier raak je hoe dan ook bezeten. Door geesten of door je eigen angsten, het maakt je gek.

De persoon had een medium* benaderd voor hulp. Die bevestigde dat hij inderdaad bezeten was. (Wat zou hij anders gezegd hebben?) Zijn huis moest worden gereinigd en er moesten nog meer exorcistische riten worden uitgevoerd. Maar goed, de persoon is naar zijn inzien niet meer bezeten, dus het heeft wel geholpen.

* Het medium was trouwens ooit een keer te gast bij Kopspijkers.

Ik denk zelf dat er demonen bestaan, maar dat ze zo gevaarlijk zijn als jij zelf toelaat. Ik heb ook ergens gelezen dat ze aan je aura blijven kleven, niet meer wegkunnen en je daarom proberen aan te zetten tot zelfmoord. Maar dat lijkt me pure bangmakerij, bedoeld om je over te halen naar een exorcist te gaan. Al wat demonen kunnen doen is jou bang proberen te maken. (Als ze jouw überhaupt kunnen benaderen, want volgens mij kunnen ze niet zomaar contact met je maken. Wie weet houden goede geesten - die je in eerste instantie wilde oproepen - hun wel tegen.) Je moet een makkelijk slachtoffer zijn. Laat jij je op den duur niet meer intimideren, dan heeft hun aanwezigheid ook geen zin. Dus zou je onbewust bezeten zijn, dan nog hoef je je geen zorgen te maken. Dat denk ik.

De Christelijke religie waarschuwt ook voor glaasje draaien. Maar mocht je toch met de gevolgen in aanraking komen, roep dan "in de naam van Jezus Christus verdwijn" en dan heb je geen last meer van ze. Of je nou gelooft of niet, het lijkt me in ieder geval een geruststellende gedachte.

Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik van die Ghosthunter moet denken. Alleen het feit al dat hij zichzelf zo noemt. Maar goed, het is misschien oneerlijk om daar teveel achter te zoeken.
bedankt
ikzelf denk dat ik er te sterk voor ben, dus ik zou niet gemakkelijk negatieve entiteiten binnen kunnen krijgen (wat klink dat vreemd ). Ik denk dat iemand er inderdaad open voor moet staan. Ook labiele en depressieve mensen zijn een makkelijk slachtoffer.
De Ghosthunter? Tsja, hij dacht waarschijnlijk 'Ik wil wel een 'pakkende' naam'
pi_35320196
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 08:36 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

bedankt
ikzelf denk dat ik er te sterk voor ben, dus ik zou niet gemakkelijk negatieve entiteiten binnen kunnen krijgen (wat klink dat vreemd ). Ik denk dat iemand er inderdaad open voor moet staan. Ook labiele en depressieve mensen zijn een makkelijk slachtoffer.
De Ghosthunter? Tsja, hij dacht waarschijnlijk 'Ik wil wel een 'pakkende' naam'
Tja, wie zegt niet dat een depressie of iets anders juist komt door invloeden van verkeerde energiën.
pi_35320454
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 11:06 schreef CarDani het volgende:

[..]

Tja, wie zegt niet dat een depressie of iets anders juist komt door invloeden van verkeerde energiën.
Ook dat ja....lastig he
pi_35320692
tsjaa, ik vind het maar een wazig gedoe, dat glaasje draaien. Heb het zelf ook ooit gedaan, en daarna gebeurden er een hoop vreemde dingen. Op zich ware ze niet zo heel vreemd, maar alles bij elkaar opgeteld wel. In het huis waar we het gedaan hadden werd na het glaasje draaien ineens veel opgebeld, zonder dat je iemand aan de lijn kreeg. Ook ging heel vaak de bel zonder dat er iemand aan de deur stond. De deur vloog ook een keer open. Best spooky allemaal. Vervolgens ben ik naar huis gegaan, en toen ik daar mijn kamerdeur open deed, vloog het raam ook open (was nog nooit gebeurt). Dat raam heb ik toen meteen dichtgespijkerd

Op zich zijn alle gebeurtenissen niet zo heel raar. Maar als al die dingen meteen na het glaasje draaien beginnen te gebeuren, dan krijg je daar toch wel een raar gevoel bij. Ik was ook meteen van het glaasje draaien genezen, ik ga het nooit meer doen.

En het gekke is dat ik helemaal niet in geesten of zo geloof, ik ben zo nuchter en sceptisch als wat. Alleen voor deze en een andere gebeurtenis heb ik geen verklaring.
pi_35353184
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 11:06 schreef CarDani het volgende:
Zo ja, wat moet je dan? Op zoek naar een exorcist? Of helpt een psycholoog toch beter? Ik denk persoonlijk dat kwaadwillige geesten minder tot helemaal niet gevaarlijk zijn als je je er niet mee bezig houdt.

Je bent en blijft baas over jezelf. Geen enkele geest kan daar iets aan veranderen. Ze kunnen je hooguit doen geloven dat ze macht over je hebben. Net zoals mensen je kunnen manipuleren. (Van dat soort mensen heb je overigens meer te vrezen.)
pi_35356411
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 00:54 schreef Netflier het volgende:

[..]

Zo ja, wat moet je dan? Op zoek naar een exorcist? Of helpt een psycholoog toch beter? Ik denk persoonlijk dat kwaadwillige geesten minder tot helemaal niet gevaarlijk zijn als je je er niet mee bezig houdt.

Je bent en blijft baas over jezelf. Geen enkele geest kan daar iets aan veranderen. Ze kunnen je hooguit doen geloven dat ze macht over je hebben. Net zoals mensen je kunnen manipuleren. (Van dat soort mensen heb je overigens meer te vrezen.)
Ja, het lijkt mij dat je makkelijker in een circel terechtkomt. Iedereen kent momenten van zwakte als je ziek bent of een momentje niet zo lekker in je vel zit.
pi_35551473
Even wat info m.b.t. geesten:

Wie kent de succesvolle film the Exorcist nou niet? Het was één van de eerste fims die het onderwerp exorcisme aansneed. Menig filmmaker werd geinspireerd door deze klassieker en er verschenen steeds meer films over kwade krachten vanuit het hiernamaals die het leven van de hoofdpersonen zuur maakten. Hiermee was het collectieve beeld van de Gene Zijde gezet. Vandaag de dag is deze media informatiestroom nog niet verdwenen, films en programma's over geesten zijn nog steeds angstaanjagend en laten een omgekeerde werkelijkheid zien. Een andere rol die meespeelt is dat het om paranormale gebeurtenissen gaat, wat inhoud dat het boven ons aardse denken en weten uitstijgt wat het onderwerp in een goed daglicht te zetten ook niet makkelijker maakt. Mensen hebben bijna van nature een angst voor het onbekende al is die angst erin gegoten door o.a. de media. In een lang vervlogen tijd was het contact met de doden een vrij normale gebeurtenis (denk aan de b.v. Indianen) maar door een verandering in ons bewustzijn zijn wij het contact verloren met ons innerlijk Zelf en met de Hogere Essentie.

Mediums, zoals ze vandaag de dag worden genoemd zijn mensen die hun eigen Zelf wéér hebben gevonden. Het zijn mensen die altijd al hebben geweten dat de algemene gedachtegangen niet reeël waren. En al is het onze natuur toch kost het veel moeite om te zijn als hoe je nooit niet bent, of makkelijker gezegd: Naar je Essentie te gaan. Kinderen zijn nog niet gesloten voor wat wij (op latere leeftijd) spirituele/paranormale gebeurtenissen noemen. Tijdens onze opvoeding leren we gelijk oogkleppen op te zetten om zo te weren wat we zien en horen om zo als een "normaal" mens de grote wereld in te stappen en dat lukt bij 98% van de mensen. Al deze onderwerpen zijn taboe geworden door angst of men lacht er om en/of verwijst het naar het land der sprookjes.

Sinds het contact met Gene Zijde is gelegd ontvangen we vriendelijke behulpzame antwoorden en vragen. Uiteraard zijn er zogeheten lage Entiteiten die zo nu en dan schelden maar u hoeft zich daar geen zorgen om te maken. U moet zich realiseren dat in dat opzicht de Gene Zijde waarschijnlijk helemaal niet zoveel verschilt van ons aardse bestaan, hoe meer u zich aantrekt van de lage Entiteiten hoe meer ze uw angst waarnemen en hoevaker ze komen. U kunt ze makkelijk weren door bijvoorbeeld goed te slapen. Dit heb ik zelf ondervonden toen ik al een hele tijd wakker was en eigenlijk zo moe was dat ik wel gelijk in slaap kon vallen als ik mijn bed zou betreden, maar ik besloot om nog snel een opname te maken. Er werd geen antwoord gegeven, ik hoorde alleen een overleg tussen 2 lage Entiteiten die mij mee wouden nemen naar hun wereld. Een zei zelfs tegen de ander:"Wacht maar even, hij gaat zo slapen". Ik was hier op het moment wel van geschrokken (tegen beter weten in), en belde Mivak op. Hij bevestigde wat ik al wist en ik zette me eroverheen. De volgende dag ben ik weer gaan opnemen en ze hebben zich niet meer laten horen.

Zoals ik al aangaf is het merendeel goed van aard en is van angst geen sprake als je het niet toelaat. Liefde wint altijd van haat, dus laat liefde de basis zijn van de opname.
pi_35558038
Heb een keertje glazen draaien met een vriend van me gedaan. Hij was erg skeptisch.... ik niet want heb veel meegemaakt in mijn leven..met geesten dan... maar goed.. wij begonnen dus... geen letters ofzo.. meer met vragen dat ze het glas zouden draaien. Nadat ik had gevraagd of de geesten naar voren konden komen om met ons te communiceren werden we ineens heel erg melig en begonnen heel hard te lachen.

Ineens begint het glas heeeeeeeeel langzaam rond te draaien. Ja toen was het niet zo grappig meer. Het ging echt zo langzaam en zo gecontrolleerd. We dachten natuurlijk dat de ander het deed en gingen ook heel hard naar elkaars vingers kijken. Als iemand het glas zo traag rond zou draaien is dat toch zichtbaar? Dat het vinger dan ook ineens een beetje gaat schuiven ofzo? Maar niks.. We hebben het drie uur lang gedaan en niks gebeurde, alleen dat hele langzame gedraai. Ik voelde me heel raar en had een gevoel alsof er een hartslag door mijn hele lichaam heen ging. Vroeg ook aan die vriend of ik heen en weer zat te wiebelen maar hij zei van nee. Na die drie uren zoiets zeiden we genoeg en gingen op bed. Het voelde voor mij alsof het maar een half uur was geweest maar goed.

Volgende ochtend gingen we naar beneden.. Stond er ineens een kaars midden op tafel. Iets wat de avond daar voor niet had gedaan.. maar goed.. dat was dat
.Haunted houses stand beside still water-courses, their dead eyes turned inside; degraded to places of conference for national dances or improvements of the night
  dinsdag 28 februari 2006 @ 08:38:09 #249
64781 bonke
pipo koeie
pi_35565118
quote:
Op maandag 27 februari 2006 22:19 schreef lunamoon het volgende:
Heb een keertje glazen draaien met een vriend van me gedaan. Hij was erg skeptisch.... ik niet want heb veel meegemaakt in mijn leven..met geesten dan... maar goed.. wij begonnen dus... geen letters ofzo.. meer met vragen dat ze het glas zouden draaien. Nadat ik had gevraagd of de geesten naar voren konden komen om met ons te communiceren werden we ineens heel erg melig en begonnen heel hard te lachen.

Ineens begint het glas heeeeeeeeel langzaam rond te draaien. Ja toen was het niet zo grappig meer. Het ging echt zo langzaam en zo gecontrolleerd. We dachten natuurlijk dat de ander het deed en gingen ook heel hard naar elkaars vingers kijken. Als iemand het glas zo traag rond zou draaien is dat toch zichtbaar? Dat het vinger dan ook ineens een beetje gaat schuiven ofzo? Maar niks.. We hebben het drie uur lang gedaan en niks gebeurde, alleen dat hele langzame gedraai. Ik voelde me heel raar en had een gevoel alsof er een hartslag door mijn hele lichaam heen ging. Vroeg ook aan die vriend of ik heen en weer zat te wiebelen maar hij zei van nee. Na die drie uren zoiets zeiden we genoeg en gingen op bed. Het voelde voor mij alsof het maar een half uur was geweest maar goed.

Volgende ochtend gingen we naar beneden.. Stond er ineens een kaars midden op tafel. Iets wat de avond daar voor niet had gedaan.. maar goed.. dat was dat
het leven is toch mooi he
zo vol fantasie enzo
pies on joe toe
pi_35565693
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 08:38 schreef bonke het volgende:

[..]

het leven is toch mooi he
zo vol fantasie enzo
Leuk stukje trouwens hè, bovenaan van mij?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')