abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 februari 2006 @ 21:21:20 #181
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_34879351
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 21:16 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Je komt een heel eind met je kennis, maar er blijven zaken onverklaarbaar, punt.
Jongetje van 6 jaar tegen zijn ouders: 'Er hangt een meneer in mijn kamer'
Ouders gaan geschiedenis van huis na en komen tot de conclusie dat in het kamertje van hun zoontje een man zichzelf heeft opgehangen. Toevallig hè?
Nee wacht, deze verhalen zijn natuurlijk verzonnen en aangedikt!
Bah, eindeloze discussies altijd. Terwijl het zo voor de hand ligt?
Dergelijke verhalen zijn quasi altijd "van horen zeggen" , en worden pas bekend gemaakt nadat de ouders (in dit geval bv) de zaak zogezegd "onderzocht" hebben.
Is het je al bij je opgekomen dat zij misschien niet de waarheid vertellen ? En éérst zonder dat er iets aan de hand was de geschiedenis van hun huis nagaan en dan hun zoontje gebruiken om bv in de pers te komen ?
Want vergeet niet , een kind kun je doen geloven dat het dingen ziet die er niet zijn hé. Denk maar aan hoe je je kind bang kunt maken voor de "boeman" onder zijn bed ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_34879594
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 20:59 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Bullshit. De discussie gaat over mensen die feitelijke dingen willen zijn gebeuren. Daar zijn genoeg meldingen van dus óf het zijn allemaal leugens, of geesten kunnen dingen bewegen. Dát willen we graag een keer zien.
Waarom zou een geest iets willen laten bewegen???

Nog maar even ontopic dan (glaasje draaien).
Als je gaat glaasje draaien, dan open je als het ware een poortje voor entiteiten. Die nodig je uit. Over het algemeen wordt hiervan gebruik gemaakt door entiteiten die je helemaal niet in je buurt wilt hebben. Die die het leuk vinden om iets te laten bewegen bijvoorbeeld...

Goede geesten, die hebben zo'n poortje helemaal niet nodig hoor (die slechte trouwens ook niet), dus wáárom zouden ze dat nou doen? Die goede geesten, die zijn de hele dag om ons heen. Die hebben trouwens helemaal geen tijd om bij jou de lampen aan en uit te komen knippen. Maar goed, dit is allemaal niet wetenschappelijk bewezen, dus het zal wel kant nog wal raken. Wat een gemis voor jou zeg.

Gadver, dit kortzichtige gedoe, ik kan er niet tegen. Ik vind wetenschap heel erg boeiend, maar iets afserveren als dat het niet kan omdat het niet bewezen is, dat vind ik helemaal niet zo wetenschappelijk verantwoord eigenlijk.
Een toevallige passant, wordt soms ineens irritant.
pi_34879750
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 21:21 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Dergelijke verhalen zijn quasi altijd "van horen zeggen" , en worden pas bekend gemaakt nadat de ouders (in dit geval bv) de zaak zogezegd "onderzocht" hebben.
Is het je al bij je opgekomen dat zij misschien niet de waarheid vertellen ? En éérst zonder dat er iets aan de hand was de geschiedenis van hun huis nagaan en dan hun zoontje gebruiken om bv in de pers te komen ?
Want vergeet niet , een kind kun je doen geloven dat het dingen ziet die er niet zijn hé. Denk maar aan hoe je je kind bang kunt maken voor de "boeman" onder zijn bed ...
Klopt, maar ik denk niet dat deze mensen uit waren op publiciteit.....en het is van horen zeggen? Tsja, je kunt het ook zo bekijken: er zijn natuurlijk ook veel mensen waarbij dergelijke dingen niet gebeuren. Of nog niet. Dat zou wat zijn zeg, dat er bij iedereen elke dag zoiets gebeurt?
Misschien gebeurt er straks wel iets dat zorgt voor een grote ommekeer in je leven...je weet het nooit

Verder wilde ik nog even zeggen dat ik Belgen gezellige gastvrije mensen vind
met een sexy accent
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
pi_34879833
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 21:26 schreef lordmedelo het volgende:

[..]

Waarom zou een geest iets willen laten bewegen???

Nog maar even ontopic dan (glaasje draaien).
Als je gaat glaasje draaien, dan open je als het ware een poortje voor entiteiten. Die nodig je uit. Over het algemeen wordt hiervan gebruik gemaakt door entiteiten die je helemaal niet in je buurt wilt hebben. Die die het leuk vinden om iets te laten bewegen bijvoorbeeld...

Goede geesten, die hebben zo'n poortje helemaal niet nodig hoor (die slechte trouwens ook niet), dus wáárom zouden ze dat nou doen? Die goede geesten, die zijn de hele dag om ons heen. Die hebben trouwens helemaal geen tijd om bij jou de lampen aan en uit te komen knippen. Maar goed, dit is allemaal niet wetenschappelijk bewezen, dus het zal wel kant nog wal raken. Wat een gemis voor jou zeg.

Gadver, dit kortzichtige gedoe, ik kan er niet tegen. Ik vind wetenschap heel erg boeiend, maar iets afserveren als dat het niet kan omdat het niet bewezen is, dat vind ik helemaal niet zo wetenschappelijk verantwoord eigenlijk.
Hulde
Trouwens, kan het ook gebeuren dat het gewoonweg mislukt? En hoe gaat het glaasje draaien in zijn werking dan? Wat is de magische formule? Ik heb het filmpje van Derren Brown trouwens nog steeds niet kunnen zien...
  woensdag 8 februari 2006 @ 21:33:37 #185
pi_34879870
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 21:26 schreef lordmedelo het volgende:

Dat zegt ook niemand, het punt is ... dat als je "iets" waarneemt je altijd éérst alles wat de wetenschap al ontdekt heeft moet nagaan , en éérst daar je verklaring in moet zoeken. Als je die daar nergens kunt vinden is het inderdaad onverklaarbaar.
Als jij dan bij zoiets wil geloven dat het geesten zijn , mij best, maar een paar honderd jaar terug geloofde men ook nog dat de aarde door God in 7 dagen geschapen was en Adam en Eva in het aards paradijs de eerste bewoners waren hé. Dan zit je in de wereld van de "veronderstellingen" hé ...
pi_34879919
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 21:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Dat zegt ook niemand, het punt is ... dat als je "iets" waarneemt je altijd éérst alles wat de wetenschap al ontdekt heeft moet nagaan , en éérst daar je verklaring in moet zoeken. Als je die daar nergens kunt vinden is het inderdaad onverklaarbaar.
Als jij dan bij zoiets wil geloven dat het geesten zijn , mij best, maar een paar honderd jaar terug geloofde men ook nog dat de aarde door God in 7 dagen geschapen was en Adam en Eva in het aards paradijs de eerste bewoners waren hé. Dan zit je in de wereld van de "veronderstellingen" hé ...
Dat zegt niemand? Nou velen hier wel. En dat wat Adam en Eva enz betreft: dat is ongeveer dezelfde vergelijking als: vroeger geloofde men dat de aarde plat was en je er vanaf kon vallen
  woensdag 8 februari 2006 @ 21:37:22 #187
pi_34880007
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 21:34 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Dat zegt niemand? Nou velen hier wel. En dat wat Adam en Eva enz betreft: dat is ongeveer dezelfde vergelijking als: vroeger geloofde men dat de aarde plat was en je er vanaf kon vallen
Tuurlijk, en op een gegeven moment bewees de wetenschap dat het niet waar was en dat deze rond was. Dat zal volgens mij ooit ook met al die dingen die jullie hier zoal beweren gaan gebeuren ...
pi_34880035
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 21:34 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Dat is ongeveer dezelfde vergelijking als: vroeger geloofde men dat de aarde plat was en je er vanaf kon vallen
Ja, en op een dag is ontzettend wetenschappelijk bewezen dat de aarde rond was, doordat er een schip gewoon door kon varen...
"Eej, kijk nou, we vallen er niet eens af"....
Tsssk.
(jaaaa, met de stand van de sterren, blahblah, ik voel 'm aankomen hoor.....)
  woensdag 8 februari 2006 @ 21:38:44 #189
pi_34880060
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 21:30 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Verder wilde ik nog even zeggen dat ik Belgen gezellige gastvrije mensen vind
met een sexy accent
Tis eens wat anders dan het "domme Belgen" dat je meestal vanuit de Nederlandse hoek hoort
pi_34880194
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 21:37 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Tuurlijk, en op een gegeven moment bewees de wetenschap dat het niet waar was en dat deze rond was. Dat zal volgens mij ooit ook met al die dingen die jullie hier zoal beweren gaan gebeuren ...
En daar sla je nou precies de spijker op z'n kop.
Nog geen mens snapt mijn verhaal over die kleurenblinde geloof ik.

Wat ik bedoel dus... Misschien mist de wetenschap wel een essentiëel feit (wetenschappelijk bewezen) waardoor ineens de hele puzzel in elkaar valt.
Misschien moet het wel helemaal andersom benaderd worden.
-ik dacht ik verpak het makkelijk in een verhaaltje, maar dan moet ik weer van die misplaatste discussies voeren over het verschijnsel kleurenblindheid... -
pi_34880202
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 21:38 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Tis eens wat anders dan het "domme Belgen" dat je meestal vanuit de Nederlandse hoek hoort
Als je goed opgelet had wist je in elk geval dat ik niet bepaald een kortzichtig typje ben
  woensdag 8 februari 2006 @ 21:42:10 #192
pi_34880213
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 21:38 schreef lordmedelo het volgende:

[..]

Ja, en op een dag is ontzettend wetenschappelijk bewezen dat de aarde rond was, doordat er een schip gewoon door kon varen...
Tsssk.
Dat klopt dus ook niet, de eerste die écht geloofde dat de aarde niet plat was , was zowat Colombus. En hoe kwam die op dat idee? Hij ging alle berekeningen en aanwijzingen na die Marco Polo had opgemeten bij zijn trip naar China , en kwam tot de conclusie dat die gebieden (China dus) via een vrijwel gelijkaardig aflopend percentage "naar beneden" gingen , net zoals je dat bij een bolvorm had. Bij zijn pogingen om een boot vast te krijgen van het spaanse en portugese hof probeerde hij dat zelfs te bewijzen door middel van een groot rond stuk fruit waar hij stukken uitsneed. (om zo de aarde en de zeeën voor te stellen)
pi_34880261
quote:

[..]

Tsssk.
Prachtig, jouw houding. Ik herken het, maar het heeft vaak geen zin
pi_34880300
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 21:37 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Wat zeg je daar

Oh nee laat maar, ik interpreteerde je zin geloof ik andersom
pi_34880318
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 21:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Dat klopt dus ook niet,
Ja, en daarom:
quote:

pi_34880404
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 21:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

was zowat Colombus.
Vanwaar die 'zowat' Joostje?
pi_34880546
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 21:44 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Wat zeg je daar

Oh nee laat maar, ik interpreteerde je zin geloof ik andersom
Ik ook, dus waarschijnlijk wilde ik dat graag lezen
(wat ik hiervoor zeg over die spijker op de kop gaat dus over, Joost slaat namelijk náást de spijker )(naar mijn idee)
pi_34880599
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 21:48 schreef lordmedelo het volgende:

[..]

Ik ook, dus waarschijnlijk wilde ik dat graag lezen
(wat ik hiervoor zeg over die spijker op de kop gaat dus over, Joost slaat namelijk náást de spijker )(naar mijn idee)
Joost je mag het weten, je moet het misschien zelfs (te) weten (komen), maar je weet het niet
  woensdag 8 februari 2006 @ 21:52:09 #199
pi_34880728
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 21:45 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Vanwaar die 'zowat' Joostje?
Omdat de allereersten eigenlijk de vikingen waren vele honderden jaren ervoor, maar omdat die volgens de Katholieke Kerk "barbaren" waren is hun "kennis" nooit overgenomen geweest en met hen verdwenen.
(Marco Polo wist het trouwens allicht ook, maar die heeft het nooit meer kunnen bewijzen)
pi_34880812
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 21:49 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Joost je mag het weten, je moet het misschien zelfs weten, maar je weet het niet
Oh, jij bent er ook melig van geworden dus?

Hoe dan ook, ik zou zelf nooit glaasje gaan draaien. Ik heb er wel eens bij gestaan dat ze dat deden op een schoolkamp. Nou, en toen gebeurde er vanalles, heel de tent in paniek.
Ik zat zelf niet aan het glas. Achteraf gezien gelukkig maar.
Een klasgenoot zag weken later nog allerlei verschijningen als 's avonds alleen in bed lag.
Goh, leuk hoor, glaasje draaien
Naar mijn idee ben je oerstom als dit gaat doen (en is het levensgevaarlijk), en in ieder geval niet de manier om in contact te komen met geesten.
Hebben de sceptici onder ons al eens geprobeerd om gewoon iets te vragen aan een geest? Gewoon terwijl je op je gemak in de keuken een boterham staat te smeren ofzo?
pi_34880814
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 21:52 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Omdat de allereersten eigenlijk de vikingen waren vele honderden jaren ervoor, maar omdat die volgens de Katholieke Kerk "barbaren" waren is hun "kennis" nooit overgenomen geweest en met hen verdwenen.
Ok helder
pi_34880873
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 12:55 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Ja, ik las het in je profiel. Gefeliciteerd
Dank je
pi_34880982
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 21:53 schreef lordmedelo het volgende:

[..]

Oh, jij bent er ook melig van geworden dus?

Hoe dan ook, ik zou zelf nooit glaasje gaan draaien. Ik heb er wel eens bij gestaan dat ze dat deden op een schoolkamp. Nou, en toen gebeurde er vanalles, heel de tent in paniek.
Ik zat zelf niet aan het glas. Achteraf gezien gelukkig maar.
Een klasgenoot zag weken later nog allerlei verschijningen als 's avonds alleen in bed lag.
Goh, leuk hoor, glaasje draaien
Naar mijn idee ben je oerstom als dit gaat doen (en is het levensgevaarlijk), en in ieder geval niet de manier om in contact te komen met geesten.
Hebben de sceptici onder ons al eens geprobeerd om gewoon iets te vragen aan een geest? Gewoon terwijl je op je gemak in de keuken een boterham staat te smeren ofzo?
Goh, klinkt eng ja....ik zou het ook nooit doen
en ik had het laatste gedeelte van de zin ondertussen ook nog veranderd in: je moet het zelfs (te) weten (komen)
pi_34882581
Ik heb het gisteren met 3 net zo nuchtere vrienden zoals mij gedaan en het lukte niet echt. Glaasje ging heel even schuiven en toen zijn we ermee gestopt. Maar dat schuiven was wel minimaal, had net zo goed door ons kunnen zijn omdat we zo "geconcentreerd" waren.

Ik hoef en wil er niet echt meer vanaf weten, dat laat ik maar aan mensen over die zich er daadwerkelijk voor interesseren.
pi_34891045
Ook al zou ik het nooit doen, ik zou er wel meer over willen weten.
Ligt het niet aan de locatie waarop je glaasje draait? En misschien hangt het van veel factoren af of iets (helemaal) wil lukken of niet?
  donderdag 9 februari 2006 @ 11:57:47 #206
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_34894907
Het huis moet toch eerst bezeten zijn voordat je iets kunt oproepen of niet soms? Bezeten bedoel ik mee dat er geesten ronddwalen.

Is een huis schoon te noemen, dan kun je draaien van glaasjes wat je wilt. Volgens mij gebeurt er dan niets?

Volgens mij hoeft er in een huis niet eens een dode gevallen te zijn voordat een huis "bezeten" is. Mensen die aanwezig zijn geweest in een huis en elders zijn overleden, volgens mij is dat al genoeg om invloeden in het huis te hebben ronddwalen.

Dat de spirit nog aanwezig is als het ware. Dat je dus ook iets achterlaat als je ergens komt, zelfs al leef je nog.

In zo'n paranormale winkel waar ik af en toe kom, hadden ze van die voorwerpen liggen van hout, en bezoek moest dat voorwerp aanraken voordat ze naar binnen kwamen, zodat ze hun slechte spirit niet mee naar binnen mee brachten. Om het huis schoon te houden als het ware.

Krachten in huizen dus ook wel, dat er in een huis krachten zijn, achtergelaten door zowel levenden als doden. En misschien is dat wel in kaart te brengen. Hoewel ik me afvraag hoe ze bij zo'n bord zijn gekomen, en of ze express bepaalde vormen hebben gebruikt en of het wiskundig en geometerisch in elkaar steekt op een bepaalde manier zo'n bord?

Of is het gewoon maar een bord dat willekeurig gemaakt is?
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_34902555
Kom Droompje, gaan we goede info zoeken op internet
pi_34902834
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 08:47 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Ook al zou ik het nooit doen, ik zou er wel meer over willen weten.
Ligt het niet aan de locatie waarop je glaasje draait? En misschien hangt het van veel factoren af of iets (helemaal) wil lukken of niet?
je moet erin geloven, das het enige wat belangrijk is
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  donderdag 9 februari 2006 @ 16:20:24 #209
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_34904040
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:41 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Kom Droompje, gaan we goede info zoeken op internet
Okey

Ik wil weten of zo'n bord, geometrisch en meetkundig gezien aansluiting heeft bij de spirits die ronddwalen

Of dat het gewoon een goedkoop product is

Google moet lukken.

http://www.starmanproductions.nl/ouijabord.html

Eerste hit dus Ik zocht op de zoekterm " Geesten oproepen".
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 9 februari 2006 @ 19:38:29 #210
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_34911123
Er was een onderwerp over bij editieNL ( rtl 4) , op een christelijk school gingen ze als les glaasje draaien bij godsdienst
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')