Onze vrijheden worden bedreigd door de politici die nu zitten, niet door de terroristen.quote:Op zondag 29 januari 2006 03:23 schreef Doderok het volgende:
Onze westerse samenleving, onze normen, waarden en vrijheden worden bedreigd! Om deze te beschermen zijn verregaande maatregelen noodzakelijk. Daarom zijn alle technieken goed om mensen met een radikaal gedachtengoed op te sporen en te stoppen voordat ze politici worden en zulke bedreigende wetsvoorstellen kunnen indienen.
Inderdaad vreemd dat iets van een dergelijk 'gewicht' amper aan bod komt in de media.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 16:48 schreef DionysuZ het volgende:
Lekker, en hoe breed wordt het uitgemeten in de pers? helemaal niet. Volgens mij weet 99,9% van nederland nog niet eens dat alles wat je in de bieb leent geregistreerd wordt nou.
Dat zegt hij ook, maar waarschijnlijk ging het belletje niet meteen bij je rinkelenquote:Op zondag 29 januari 2006 03:46 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Onze vrijheden worden bedreigd door de politici die nu zitten, niet door de terroristen.
Dit is een aardig sterk punt. De huidige maatschappij drijft voor een groot deel op de term 'vertrouwen'. Burgers vertrouwen de overheid in de zin van dat de overheid zich zal inspannen voor hun belangen, en de overheid vertrouwt burgers in de zin van dat burgers zich aan regelingen van overheidswege zullen houden. Zodra dit vertrouwen omslaat in wantrouwen (de overheid gaat er niet meer van uit dat burgers zich aan overheidsregelingen houden), zal het onvermijdelijk zijn dat die verschuiving ook de andere kant op gaat werken - burgers vertrouwen de overheid niet meer. Burgers die de overheid niet meer vertrouwen, zullen ook niet snel geneigd zijn zich aan overheidsregelingen te houden. Je krijgt dan een samenleving waar collectieve voorzieningen steeds meer een dode letter worden; mensen gaan zelf bepalen wat goed of slecht voor hen is. In plaats van een maatschappelijk verdrag krijg je dan een maatschappelijk conflict, het equilibrium van overheid en burgers is verstoord, en dat zal waarschijnlijk gepaard gaan met grote sociale onrust; mensen kunnen bijvoorbeeld opeen niet meer rekenen op sociale voorzieningen. De overheid zoekt dus met een groeiend wantrouwen de grenzen op van het fragiele maatschappelijke evenwichtquote:Zijn Leidse collega Hans Franken, hoogleraar informatierecht en Eerste-Kamerlid voor het CDA, gaat nog een stap verder. ,,Burgers verliezen rechten waarvoor hard is gevochten. Zo creëren we een samenleving die is gebaseerd op wantrouwen, terwijl mensen juist op de overheid moet kunnen vertrouwen.’’
En terecht, als je dingen doet die verboden zijn, moet je niet gek opkijken als daar een sanctie op volgt.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 18:43 schreef Doderok het volgende:
[..]
Iedereen doet wel eens iets strafbaars, misschien pakken ze je voor belastingontduiking, fout parkeren, afval in de tuin verbranden, wietplanten op de zolder of iets anders, gewoon omdat je interesses aanleiding waren tot een onderzoek.
Dat de pakkans afhankelijk is van je interesses of politieke overtuiging, daar gaat het om!quote:Op zondag 29 januari 2006 12:03 schreef IBAZ het volgende:
[..]
En terecht, als je dingen doet die verboden zijn, moet je niet gek opkijken als daar een sanctie op volgt.
WTF? Is het al ingevoerd?quote:Op zaterdag 28 januari 2006 16:24 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Waar post je dan vandaan? Want dit is sinds afgelopen 1 januari werkelijkheid hoor. Elke opsporingsambtenaar kan nu inzien welke boeken je leent.
je weet dat ze dit in de VS al lang doen?quote:Op zondag 29 januari 2006 02:10 schreef StefanP het volgende:
[afbeelding]
Smerige politici met hun kutwetjes. Wegwezen met je inbreuk van privacy! Het is godverdomme niet te geloven zeg, alles willen ze weten. Die "dreiging van terrorisme" komt ze maar al te goed uit, onder het mom van "het is voor je eigen veiligheid" duwen die lijers er alles door om maar meer controle en macht te krijgen.
Dat tegelijkertijd het grootste deel van het terroristentuig in NL doodleuk vrij op straat rond loopt, vergeten ze gewoon eventjes. Dat het OM niet in staat is, mede door veel te linkse rechters, om ook maar een willekeurige terrorist in de cel tegooien. Maar ondertussen willen ze wel alle manieren uitbreiden om gegevens over jouw surfgedrag, je hobbies, welke boeken je leest en hoe vaak je per dag naar WC gaat, te verkrijgen. Tuig. Die Donner moet gewoon iets naars mee gebeuren, en snel. Je zou er acuut een terrorist van worden, van die wereldvreemde kneus.
Als ze dat zouden doen, gaan ze voorbij aan één heel sterk punt: iemand die niets meer te verliezen heeft is veel gevaarlijker dan iemand die alle mogelijkheden nog heeft. Feitelijk graven ze dus hun eigen graf.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 18:43 schreef Doderok het volgende:
[..]
Wat zijn je kansen op een vaste positie of promotie als je baas en al je collega's een bezoekje van de politie krijgen? Zijn dat niet technieken waarmee dissidenten in bepaalde landen aangepakt werden/worden?
Ik heb erover gelezen ja. Dit natuurlijk omdat islam en terrorisme momenteel onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn voor veel mensen. Vanuit het perspectief van de burger die privacy wil, is het buitengewoon ergerlijk. Vanuit het perspectief van de mensen die verantwoordelijk zijn voor de veiligheid van de maatschappij, is het volstrekt verantwoord. Het is maar net aan welke kant je staat.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 19:53 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Heb je dat verhaal gehoord van die vrouw die tot moslim is bekeerd? Daar vielen ze het huis binnen. Ze werd gevolg, hinderlijk gevolgd. Op rare tijdsdtippen gebeld, bedreigd. de rechter heeft het verboden, maar het schijn toch door te gaan. er moet een nieuw proces zodat de rechter niet alleen zegt dat het niet mag maar er ook consequenties uit voort komen.
Die vrouw is onschuldig en het gebeurt nu al, laat staan als ze meer weten. Je hebt zo een paar ''getuigen'' die wat raars beweren.
quote:Op zondag 29 januari 2006 07:00 schreef StefanP het volgende:
[..]
Dat zegt hij ook, maar waarschijnlijk ging het belletje niet meteen bij je rinkelen
Schelden op een forum misschien?quote:Op zondag 29 januari 2006 15:47 schreef NgInE het volgende:
en wat kunnen wij als burger doen aan het feit dat onze regering onze vrijheid wegneemt? iemand ideeen?
Geen idee nog eigenlijk. Normaal vindt ik dat je bij de verkiezingen je stem moet laten horen. Maar wedden dat een heleboel mensen gewoon weer CDA en VVD stemmen ook al zijn ze hier fel tegen.quote:Op zondag 29 januari 2006 16:13 schreef NgInE het volgende:
ik bedoel iets dat er daadwerkelijk voor zou kunnen zorgen dat dit soort 'regelingen' tot het verleden zullen behoren. hoe wij als burger politieke druk uit kunnen oefenen.
Het grote gevaar vind ik dat ze op een gegeven moment zo ver zijn, dat ze gewoon de juiste persoon gaan zoeken bij 'hun omschrijving'.. dus min of meer at random je dader zoeken. Een paar valse verklaringen en je hebt iemand zo achter de tralies (omdat hij het bv niet eens is met het kabinetsbeleid, wat overigens weer geheel niet vreemd is). En ik denk niet zo zeer dat het uiterste scenario is, maar het meest angstaanjagende en dus imo het meest realistisch. Aangezien het enige wat nog lijkt te tellen voor politici (met klem politici!) is angst zaaien en oogsten..quote:Op zaterdag 28 januari 2006 15:57 schreef Ceased2Be het volgende:
Ik zeg niet dat ze hun werk niet kunnen doen, ik durf echter wel te beweren dat niet alle 'oom-agenten' 100% eerlijk zijn. Corruptie speelt overal.
Daarbij zijn de gegevens die een organisatie zoals Donner ze op wil richten een stuk interessant er dan de info van de KLPD.
Een database met 16.4 Miljoen potentiële leden voor je criminele organisatie? Als je daar toegang tot hebt is het bijna een uitzendbureau voor terroristen. (ja dit is een uiterste in alle scenario's, maar toch).
Je krijgt nu een soort van verschuiving richting globale dictatuur. De kracht van de democratie is - in tegenstelling tot de dictatuur - dat de burgerbevolking het gevoel heeft van vertrouwen in de politiek. Bij een dictatuur wordt de macht op gegeven moment ook meteen de ondergang van de dictatuur. Bij een democratie over het algemeen (de afgelopen 50 jaar iig) niet. Maar nu ze richting een globale fascistische staat gaan (en we zijn al een aardig eind onderweg), zullen de burgers veel sneller geneigd zijn tot een opstand. Daar de kleine groep machtigen der aarde al aardig genesteld zitten bovenaan de top, wordt dit een hele uitdaging. Maar aan de andere kant lijkt het wel alsof angst datgene is, wat we moeten bevechten.quote:Op zondag 29 januari 2006 11:42 schreef Reya het volgende:
[..]
Dit is een aardig sterk punt. De huidige maatschappij drijft voor een groot deel op de term 'vertrouwen'. Burgers vertrouwen de overheid in de zin van dat de overheid zich zal inspannen voor hun belangen, en de overheid vertrouwt burgers in de zin van dat burgers zich aan regelingen van overheidswege zullen houden. Zodra dit vertrouwen omslaat in wantrouwen (de overheid gaat er niet meer van uit dat burgers zich aan overheidsregelingen houden), zal het onvermijdelijk zijn dat die verschuiving ook de andere kant op gaat werken - burgers vertrouwen de overheid niet meer. Burgers die de overheid niet meer vertrouwen, zullen ook niet snel geneigd zijn zich aan overheidsregelingen te houden. Je krijgt dan een samenleving waar collectieve voorzieningen steeds meer een dode letter worden; mensen gaan zelf bepalen wat goed of slecht voor hen is. In plaats van een maatschappelijk verdrag krijg je dan een maatschappelijk conflict, het equilibrium van overheid en burgers is verstoord, en dat zal waarschijnlijk gepaard gaan met grote sociale onrust; mensen kunnen bijvoorbeeld opeen niet meer rekenen op sociale voorzieningen. De overheid zoekt dus met een groeiend wantrouwen de grenzen op van het fragiele maatschappelijke evenwicht![]()
De juiste persoon bij het profiel zoeken gebeurt nu ook al. Zie de zaak met Kees B Daar is het ook zo gegaan.quote:Op zondag 29 januari 2006 22:12 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Het grote gevaar vind ik dat ze op een gegeven moment zo ver zijn, dat ze gewoon de juiste persoon gaan zoeken bij 'hun omschrijving'.. dus min of meer at random je dader zoeken. Een paar valse verklaringen en je hebt iemand zo achter de tralies (omdat hij het bv niet eens is met het kabinetsbeleid, wat overigens weer geheel niet vreemd is). En ik denk niet zo zeer dat het uiterste scenario is, maar het meest angstaanjagende en dus imo het meest realistisch. Aangezien het enige wat nog lijkt te tellen voor politici (met klem politici!) is angst zaaien en oogsten..
[..]
Je krijgt nu een soort van verschuiving richting globale dictatuur. De kracht van de democratie is - in tegenstelling tot de dictatuur - dat de burgerbevolking het gevoel heeft van vertrouwen in de politiek. Bij een dictatuur wordt de macht op gegeven moment ook meteen de ondergang van de dictatuur. Bij een democratie over het algemeen (de afgelopen 50 jaar iig) niet. Maar nu ze richting een globale fascistische staat gaan (en we zijn al een aardig eind onderweg), zullen de burgers veel sneller geneigd zijn tot een opstand. Daar de kleine groep machtigen der aarde al aardig genesteld zitten bovenaan de top, wordt dit een hele uitdaging. Maar aan de andere kant lijkt het wel alsof angst datgene is, wat we moeten bevechten.
Terrorisme, zoals wij dat nu kennen, is grotendeels (al dan niet geheel) opgezet. Mensen die dat niet zo zien, prima, maar zo zie ik het. Het enige wat wij tot nu toe hebben verloren na de aanslagen in New York, Madrid en Londen zijn onze burgerrechten. Het is een noodzakelijk kwaad om een deel van onze burgerrechten in te leveren, zodat de rest van de wereldbevolking er een deel bij krijgt (Afrika, Azië, Zuid-Amerika, Oost-Europa).. maar zo als het nu gebeurt helpt het niemand. En omdat ik vaak de krant lees (net als de meesten), verbaas ik mij steeds vaker over het feit dat er dagelijks één of meerdere berichten staan over terrorisme in welke vorm of maat dan ook. Gaan mensen zich dan niet eens afvragen of dat terrorisme wel zo bestaat als in de krant wordt vermeld? Wij nemen alles aan van de westerse media, de arabische wereld leunt voornamelijk op Al Jazeera. Wat nou als die onder 1 hoedje spelen? Wat nou als er een oorlog tegen Iran wordt uitgelokt? Wat nou als China een 'gevaar' is voor Amerika? Het is allemaal nep, maar je moet er wel doorheen durven kijken vind ik.
Wij mensen moeten gewoon inzien dat angst de enige vijand van de mens is, niet terrorisme, Bush, Blair, Bin Laden of wie dan ook. Angst houdt ons blijkbaar gevangen..
En nog even een opmerking aan alle mensen welke denken te emigreren:
What makes you think this ain't happening everywhere??
Dus google maar eens naar soortgelijke voorstellen in de westerse wereld en je zult er waarschijnlijk verbazend veel tegenkomen, zeker in de jaren na 9/11!
Mar GL en SP dan? Die hebben voor de onzinnigste dingen wel een journalist waar ze het kwijt kunnen. Nu ineens niet?quote:Op zondag 29 januari 2006 22:32 schreef Boswachtertje het volgende:
@one_of_the_few: Ik denk dat dit niet zo zeer een proefballonnetje is, maar meer een voorstel voor op de lange termijn. Als in: de invoering gebeurt binnenkort of is al voltrokken, de resultaten en effecten worden later in de media 'verzacht en verdraaid'
Een mediastilte is natuurlijk het beste middel, aangezien mensen dan niet meer de mogelijkheid hebben om hier uberhaupt iets tegen te doen. Volgens mij een beproefd recept..
Je kunt je afvragen in hoeverre dit nadelig is voor GL en SP. Maar inderdaad zijn dit wel de partijen (voornamelijk de SP) welke dit soort zaken vaker aan het licht hebben gebracht. Ik zal eens een kijkje nemen op de SP-site, aangezien ik daar de vorige keer tot mijn grote verbazing (en verrassing) een artikel zag staan van the Guardian (dacht ik) over de gevaarlijke situatie in Uruzgan..quote:Op zondag 29 januari 2006 23:09 schreef One_of_the_few het volgende:
Mar GL en SP dan? Die hebben voor de onzinnigste dingen wel een journalist waar ze het kwijt kunnen. Nu ineens niet?
ja mediastilte werkt..helaas
Je weet dat de meerderheid van de ingevoerde wetten in de Patriot Act tijdelijk was, en eind 2005 afliepen en niet verlengd zijn?quote:Op zondag 29 januari 2006 13:42 schreef Repeat het volgende:
[..]
je weet dat ze dit in de VS al lang doen?
Echelon of P415...quote:Op maandag 30 januari 2006 02:32 schreef StefanP het volgende:
[..]
Je weet dat de meerderheid van de ingevoerde wetten in de Patriot Act tijdelijk was, en eind 2005 afliepen en niet verlengd zijn?
Die in NL en de EU zijn voor onbepaalde tijd, voor eeuwig dus. Je bent in NL en de EU een stuk minder vrij!
quote:Op zondag 29 januari 2006 03:46 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Onze vrijheden worden bedreigd door de politici die nu zitten, niet door de terroristen.
Wat is daar zo raar aan? Denk je echt dat er ooit 1 terrorist gevangen is/zal worden door die identificatieplicht. Of door zijn leengedrag bij de bieb?quote:
Pas op met de term 'fascistisch', dat is een term die vaak ten onrechte wordt gebruikt. Fascistisch is iets totaal anders dan 'totalitair'; waar bij een totalitaire staat elke staat wordt bedoeld die tracht haar bevolking verstrekkend te controleren, is het fascisme een specifieke stroming binnen het totalitaire idee die slechts een korte tijd in de vorige eeuw heeft bestaan en, zoals algemeen wordt gesteld, in 1945 ter ziele is gegaanquote:Op zondag 29 januari 2006 22:12 schreef Boswachtertje het volgende:
Je krijgt nu een soort van verschuiving richting globale dictatuur. De kracht van de democratie is - in tegenstelling tot de dictatuur - dat de burgerbevolking het gevoel heeft van vertrouwen in de politiek. Bij een dictatuur wordt de macht op gegeven moment ook meteen de ondergang van de dictatuur. Bij een democratie over het algemeen (de afgelopen 50 jaar iig) niet. Maar nu ze richting een globale fascistische staat gaan (en we zijn al een aardig eind onderweg), zullen de burgers veel sneller geneigd zijn tot een opstand. Daar de kleine groep machtigen der aarde al aardig genesteld zitten bovenaan de top, wordt dit een hele uitdaging. Maar aan de andere kant lijkt het wel alsof angst datgene is, wat we moeten bevechten.
informatie over het doen en laten van de burger, met als uitgangspunt om op deze manier de 'vrijheid' (hoe Orwelliaans willen jullie'm hebben mensen?) van diezelfde burger te handhaven klinkt in mijn oren nogal totalitair. een regime dat openlijk fascistisch is zal het nooit lang uithouden, omdat uiteindelijk de bevolking zich tegen haar zal keren. een fascistisch regime dat er alles aan doet om op zo'n stil mogelijke manier weten door de strotten van de burger heen te rammen, om zo diens vrijheid af te nemen, zonder dat er een haan (de media) naar kraait, dat is pas echt verontrustend.quote:Op maandag 30 januari 2006 11:09 schreef Reya het volgende:
[..]
Pas op met de term 'fascistisch', dat is een term die vaak ten onrechte wordt gebruikt. Fascistisch is iets totaal anders dan 'totalitair'; waar bij een totalitaire staat elke staat wordt bedoeld die tracht haar bevolking verstrekkend te controleren, is het fascisme een specifieke stroming binnen het totalitaire idee die slechts een korte tijd in de vorige eeuw heeft bestaan en, zoals algemeen wordt gesteld, in 1945 ter ziele is gegaan![]()
als je iets kan vinden. Plaats hetquote:Op maandag 30 januari 2006 00:08 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Je kunt je afvragen in hoeverre dit nadelig is voor GL en SP. Maar inderdaad zijn dit wel de partijen (voornamelijk de SP) welke dit soort zaken vaker aan het licht hebben gebracht. Ik zal eens een kijkje nemen op de SP-site, aangezien ik daar de vorige keer tot mijn grote verbazing (en verrassing) een artikel zag staan van the Guardian (dacht ik) over de gevaarlijke situatie in Uruzgan..
Ik mag aannemen dat zij dit AD-stuk ook gelezen hebben, dus hopelijk komen hier kamervragen over. En anders weet ik zeker dat de democratie niet meer werkt, zoals ie werken moet.. sad sad sad but true...
het is al jaren zo dat ze leners van Mein Kampf in de gaten houden, daar mopet je zelfs een declaratie formulietr voor invullen.quote:Op maandag 30 januari 2006 10:29 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Wat is daar zo raar aan? Denk je echt dat er ooit 1 terrorist gevangen is/zal worden door die identificatieplicht. Of door zijn leengedrag bij de bieb?![]()
![]()
Vluchten?quote:Op zondag 29 januari 2006 15:47 schreef NgInE het volgende:
en wat kunnen wij als burger doen aan het feit dat onze regering onze vrijheid wegneemt? iemand ideeen?
dus in feitte kun je als burger alleen maar de 'politieke fruitmachine' (stemrecht) gebruiken om dit soort acties tegen te gaan? vind ik een beetje jammerquote:Op maandag 30 januari 2006 13:21 schreef Mephisto-Gent het volgende:
En wanneer je geen zin hebt om te vluchten: SP of GL stemmen. Volgens mij de enige partijen die hier falikant tegen zijn. (Zéker geen LPF of Leefbaar verweggistan, omdat die juist vóór dit soort maatregelen zijn, in het kader van de "leefbaarheid").
Echter, het fascisme heeft juist als steunpilaren de openlijke glorificatie van de natie, en de staat en de leider die de natie belichamen. Het fascisme kan moeilijk stil zijn, omdat een kenmerk van het fascisme juist is dat staat en volk zich bewust van zichzelf en elkaar worden, en dat het volk openlijk onderdanigheid aan het hoogste gezag - typisch gekenmerkt door één soevereine leider - belijdt. Fascisme kan dus onmogelijk 'stil' zijn, en het staat ook betrekkelijk ver af van de staatsbureaucratie die Orwell in 1984 schetst. Fascistische leiders gaven betrekkelijk weinig om bureaucratiequote:Op maandag 30 januari 2006 12:13 schreef NgInE het volgende:
[..]
informatie over het doen en laten van de burger, met als uitgangspunt om op deze manier de 'vrijheid' (hoe Orwelliaans willen jullie'm hebben mensen?) van diezelfde burger te handhaven klinkt in mijn oren nogal totalitair. een regime dat openlijk fascistisch is zal het nooit lang uithouden, omdat uiteindelijk de bevolking zich tegen haar zal keren. een fascistisch regime dat er alles aan doet om op zo'n stil mogelijke manier weten door de strotten van de burger heen te rammen, om zo diens vrijheid af te nemen, zonder dat er een haan (de media) naar kraait, dat is pas echt verontrustend.
Als je verkiest om een robot zonder perspectieven te zijn moet je vooral GL en ergo SP stemmen.quote:Op maandag 30 januari 2006 13:21 schreef Mephisto-Gent het volgende:
[..]
Vluchten?
Na die hele klucht met Pim Fortuyn zag ik de bui al hangen. Ik heb de gemakkelijkste weg gekozen; ik woon nu in België. Niet dat het hier niet zal gebeuren, die stompzinnige achterdocht & machtspolitiek, gevoed door het imperialistische Amerika. En die orwelliaanse drang om elke burger binnenstebuiten te keren, onderwijl zijn/haar portemonnaie nog eens uitkloppend. Maar het zal toch een 10-tal jaar langer op zich laten wachten.
En wanneer je geen zin hebt om te vluchten: SP of GL stemmen. Volgens mij de enige partijen die hier falikant tegen zijn. (Zéker geen LPF of Leefbaar verweggistan, omdat die juist vóór dit soort maatregelen zijn, in het kader van de "leefbaarheid").
Wat is nu precies de moraal van uw verhaal, behalve een betoog voor het fatalistische "they, the pigs, are ruling us"?quote:Op zondag 29 januari 2006 22:12 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Het grote gevaar vind ik dat ze op een gegeven moment zo ver zijn, dat ze gewoon de juiste persoon gaan zoeken bij 'hun omschrijving'..
[knip]
Wat nou als er een oorlog tegen Iran wordt uitgelokt? Wat nou als China een 'gevaar' is voor Amerika? Het is allemaal nep, maar je moet er wel doorheen durven kijken vind ik.
Wij mensen moeten gewoon inzien dat angst de enige vijand van de mens is, niet terrorisme, Bush, Blair, Bin Laden of wie dan ook. Angst houdt ons blijkbaar gevangen..
En nog even een opmerking aan alle mensen welke denken te emigreren:
What makes you think this ain't happening everywhere??
Dus google maar eens naar soortgelijke voorstellen in de westerse wereld en je zult er waarschijnlijk verbazend veel tegenkomen, zeker in de jaren na 9/11!
Denk dat SP en Gl weinig te maken hebben met de communistische politiek van het voormalig oostblok. Denk eerder dat die mensen wat meer nadenken over hetgeen er gaande is, zoals de indamming van privacy en vrijheid.quote:Op maandag 30 januari 2006 13:52 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Als je verkiest om een robot zonder perspectieven te zijn moet je vooral GL en ergo SP stemmen.
Domme klootjesvolk heeft blijkbaar nog niet voldoende geleerd van het voormalig oostblok.
Je kunt ook zèlf in de politiek gaan. Actief meewerken aan een andere invulling van de wijze waarop de belangen van de burger het best kunnen worden behartigd. Toch?quote:Op maandag 30 januari 2006 13:24 schreef NgInE het volgende:
[..]
dus in feitte kun je als burger alleen maar de 'politieke fruitmachine' (stemrecht) gebruiken om dit soort acties tegen te gaan? vind ik een beetje jammer![]()
Wie moeten er dan in het globale tribunaal komen te zitten? Wie moeten er veroordeelt worden? Vertel mij het maar!quote:Op maandag 30 januari 2006 14:18 schreef Mephisto-Gent het volgende:
Wat is nu precies de moraal van uw verhaal, behalve een betoog voor het fatalistische "they, the pigs, are ruling us"?
Angst is een slechte raadgever?
Als leiders te ver gaan in zelf-verrijking en -verheerlijking, krijg je vanzelf een correctie. Dat zagen we in Frankrijk, met de Franse Revolutie. In Rusland, met de Bolsjewieken en in Spanje, met de val van Franco. Genoeg = genoeg, en dat zal deze keer ook wel weer gelden [hoop ik toch].
Simpelweg een moordcommando dat de grootste eikels opruimt en een globaal tribunaal dat de rest van de varkens veroordeelt.
Liever dat dan het doemscenario van 1984 of anderszins beschermde elite hier op aarde, in glazen huisjes, hoog boven de mensheid verheven..
heb ik al een lange tijd geleden overwogen en ik ben er achter gekomen dat dat zo een ongeloofelijke klus is, dat ik daar voor mijn studie op zou moeten geven. misschien is het wel iets voor na mijn studie, maar voorlopig zit dit er nog niet in. en of het echt zou helpen? zonder op z'n minst 20 zetels kom je tegenwoordig nergens meer binnen politiek nederland.quote:Op maandag 30 januari 2006 14:28 schreef Mephisto-Gent het volgende:
[..]
Je kunt ook zèlf in de politiek gaan. Actief meewerken aan een andere invulling van de wijze waarop de belangen van de burger het best kunnen worden behartigd. Toch?
http://www.webwereld.nl/articles/39513quote:CDA-senator onderscheiden voor verzet tegen bewaarplicht
Maandag 30 januari 2006, 07:05 - Hans Franken, Eerste-Kamerlid voor het CDA, heeft de Winston Award ontvangen voor zijn verzet tegen de invoering van de bewaarplicht.
Door Maarten Reijnders
Franken ontving de prijs zaterdag tijdens de uitreiking van de Big Brother Awards in de Amsterdamse Melkweg. Het was voor het eerst dat de organisatie van de Big Brother Awards ook een positieve prijs uitreikte. De Winston Award is genoemd naar Winston Smith, de hoofdpersoon uit het boek '1984' van George Orwell.
Juryvoorzitster Karin Spaink herinnerde er bij de uitreiking aan dat Xs4all-oprichter Rop Gonggrijp Franken eind jaren tachtig nog een 'naïef vertrouwen in de rechtsstaat' verweet. Franken was de architect van de Wet Computercriminaliteit.
Afgelopen jaar viel Franken op door zijn verzet tegen de bewaarplicht. "Daarbij heeft hij minister Donner herhaaldelijk op fouten weten te betrappen. Franken is heel secuur, heel grondig", aldus Spaink.
Franken wees er tijdens zijn dankwoord op dat de strijd over de bewaarplicht nog niet voorbij is. "De bewaarplicht is een slecht voorstel, maar we zijn er nog niet. We moeten ervoor zorgen dat er geen toeters en bellen aan worden gehangen."
Hoewel Franken toegaf dat hij nog altijd een 'naïef vertrouwen in de rechtsstaat' heeft, waarschuwde hij wel voor een 'slippery slope', waarbij burgerrechten onder druk staan. "Fundamentele rechten worden stap voor stap onder het mom van veiligheid en terrorismebestrijding afgebroken." [eind]
Hij heeft hier wel een puntje. De FBI / CIA zijn groot, maar de organisaties vanuit het publiek zijn ook niet klein te noemen. Waar wij een kleine bits of freedom hebben, www.bof.nl , hebben de USA een Electronic Frontier Foundation, www.eff.org en een American Civil Liberties Union.quote:Op maandag 30 januari 2006 02:32 schreef StefanP het volgende:
[..]
Je weet dat de meerderheid van de ingevoerde wetten in de Patriot Act tijdelijk was, en eind 2005 afliepen en niet verlengd zijn?
Die in NL en de EU zijn voor onbepaalde tijd, voor eeuwig dus. Je bent in NL en de EU een stuk minder vrij!
1984-spoilerquote:Op dinsdag 31 januari 2006 00:37 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://www.webwereld.nl/articles/39513
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: kleine toevoeging.
Valt het bijvoorbeeld niet op dat de USA geen gigantische internetverkeersgegevensopslag-wet heeft? En ook niet aan gaat beginnen? En als men illegaal telefoons af gaat luisteren, er rechters afstappen omdat de president de grondwet overtreden heeft? Terwijl wij hier juist een wet doorvoeren welke in staat stelt om alle gegevens omtrent telefoonverkeer op te slaan. Wat dus vele malen verder gaat.
Wel makkelijk hoor, soms, om de USA te bashen omdat ze zo 'slecht' met burgervrijheden omgaan. Dat komt, denk ik, alleen maar omdat amerikanen wél om vrijheid geven, en het dus groot maken. Een hoop mensen trappen dan fijn mee, maar realiseren zich niet hoeveel telefoontaps er in Nederland plaats vinden...
[ Bericht 10% gewijzigd door Yildiz op 31-01-2006 09:02:54 ]Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
Een reden dus om naar ons zelf te kijken en dit voorstel dan ook kritisch bekijken.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 08:46 schreef Yildiz het volgende:
Edit: kleine toevoeging.
Valt het bijvoorbeeld niet op dat de USA geen gigantische internetverkeersgegevensopslag-wet heeft? En ook niet aan gaat beginnen? En als men illegaal telefoons af gaat luisteren, er rechters afstappen omdat de president de grondwet overtreden heeft? Terwijl wij hier juist een wet doorvoeren welke in staat stelt om alle gegevens omtrent telefoonverkeer op te slaan. Wat dus vele malen verder gaat.
Wel makkelijk hoor, soms, om de USA te bashen omdat ze zo 'slecht' met burgervrijheden omgaan. Dat komt, denk ik, alleen maar omdat amerikanen wél om vrijheid geven, en het dus groot maken. Een hoop mensen trappen dan fijn mee, maar realiseren zich niet hoeveel telefoontaps er in Nederland plaats vinden...
quote:Op zaterdag 28 januari 2006 15:23 schreef Aurelianus het volgende:
[afbeelding]
Op naar de politiestaat. Bedankt voor de schijnveiligheid, Minister Donner.
ik ook.quote:
Hebben we geen journalist onder ons..quote:Op donderdag 9 februari 2006 20:10 schreef NgInE het volgende:
ook ik nog steeds niks gehoord. en die wet is zeer zeker geen proefbalon.
tegenwoordig is het helaas zo dat bijna alleen maar berichten van het ANP in de krant/op het nieuws komen. journalisten zijn tegenwoordig daardoor een stuk luier geworden, wat er dus voor zorgt dat het ook niet meer echt uitmaakt welke krant je leest: het nieuws is overal in grote lijnen het zelfde. soms zie je b.v. in twee verschillende kranten, precies hetzelfde bericht staan.quote:Op donderdag 9 februari 2006 23:21 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Hebben we geen journalist onder ons..
Om een artikel te schrijven. Ook al kunnen we zelf ook naar kranten ingezonden stukjes schrijven. Die worden ook geplaatst.
klinkt goed...quote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:37 schreef Boswachtertje het volgende:
Ik denk meer dat de eindredacteuren de inhoud bepalen, maar iig klopt het idd wel dat in Nederland (miss. wel in de gehele westerse wereld) de berichten 'goed' op elkaar zijn afgestemd.
Wanneer wij mensen goed blijven opletten op dit soort berichten, er aandacht aan besteden en er aandacht voor besteden, moet het wel een keer worden opgepikt (zie ook de zaak Taida en wat de klas allemaal heeft gedaan om aandacht te zoeken). Misschien moeten we met dit artikel ook maar een ludieke actie uithalen, om het onder de aandacht te brengen..
Ligt eraan wat natuurlijk. Denk dat je eerst moet weten in hoeverre de plannen worden verzwegen. Als het inde politiek algemeen bekend is en er een debat gepland staat maak je wel een flater als je een actie gaat doen.quote:Op zondag 12 februari 2006 00:02 schreef NgInE het volgende:
[..]
klinkt goed...meer mensen zin om eens een keer niet apathisch te zijn?
Het is in NL vele malen erger dan in de VS, knulquote:Op zaterdag 28 januari 2006 15:28 schreef Repeat het volgende:
Welkom in Amerika, ik mag toch niet hopen dat we echt die kant opgaan, lijkt wel alsof ze godver alles kopieren.
Las vandaag inderdaad een stuk in de Volkskrant van zaterdag de 11e, waarin stond dat Nederland koploper is qua het afluisteren... De minister geeft bij elk verzoek zijn handtekening (er waren geen gevallen van weigering bekend) en er hoeft hier niets te worden verantwoord voor een rechtbank.. En dat het afluisteren met de 'dreiging van het terrorisme'quote:Op zondag 12 februari 2006 14:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Het is in NL vele malen erger dan in de VS, knul
Daarom ben ik zo benieuwd waarom je zo weinig of het artikel in de OP hoort. Als er verder wordt gezocht, trek je dan een beerput open. Ben niet zo samenzweerderig, maar denk dat Nederland niet veel beter is dan de VS, en dat baart zorgen.quote:Op zondag 12 februari 2006 17:07 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Las vandaag inderdaad een stuk in de Volkskrant van zaterdag de 11e, waarin stond dat Nederland koploper is qua het afluisteren... De minister geeft bij elk verzoek zijn handtekening (er waren geen gevallen van weigering bekend) en er hoeft hier niets te worden verantwoord voor een rechtbank.. En dat het afluisteren met de 'dreiging van het terrorisme'alleen maar zal toenemen..
Dus het lijkt inderdaad nog erger dan het al leek..
zal kijken of ik het artikel strax even kan overtikken voor hier...
onder de aandacht van de media brengen is al een begin toch?quote:Op zondag 12 februari 2006 13:13 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ligt eraan wat natuurlijk. Denk dat je eerst moet weten in hoeverre de plannen worden verzwegen. Als het inde politiek algemeen bekend is en er een debat gepland staat maak je wel een flater als je een actie gaat doen.
Het is inderdaad vrij tekenend.quote:Op zondag 12 februari 2006 17:07 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Las vandaag inderdaad een stuk in de Volkskrant van zaterdag de 11e, waarin stond dat Nederland koploper is qua het afluisteren... De minister geeft bij elk verzoek zijn handtekening (er waren geen gevallen van weigering bekend) en er hoeft hier niets te worden verantwoord voor een rechtbank.. En dat het afluisteren met de 'dreiging van het terrorisme'alleen maar zal toenemen..
Dus het lijkt inderdaad nog erger dan het al leek..
zal kijken of ik het artikel strax even kan overtikken voor hier...
En pagina 8 van de pdf-bron:quote:EU-richtlijn bewaarplicht aangenomen
Door Arie Jan Stapel - woensdag 22 februari 2006 - 13:50 - Bron: Europese Unie (pdf) - Views: 14.496
De Europese ministers van Justitie en Binnenlandse Zaken hebben gisteren tijdens een vergadering de bewaarplicht van telecomgegevens definitief goedgekeurd. Het gaat hierbij om informatie over wie met wie belt of mailt, wie welke webpagina's opvraagt en wanneer dat is gebeurd. De Tweede Kamer had met een breed gesteunde motie minister Donner gevraagd tegen te stemmen, maar Donner legde, zoals hij reeds had aangekondigd, de motie naast zich neer en stemde voor. Alleen Ierland en Slowakije stemden tegen. Het lijkt er dus op dat ook met een tegenstem van Donner de bewaarplicht zou zijn goedgekeurd. De ministers besloten dat de lidstaten de bewaarplicht binnen 18 maanden in hun nationale wetgeving moeten hebben opgenomen. De bewaartermijn is minimaal zes maanden en maximaal twee jaar. De gegevens mogen alleen toegankelijk zijn voor bevoegde overheidsinstellingen - dus geen particuliere stichtingen zoals BREIN en BSA - in specifieke gevallen die door de nationale wet worden bepaald. Het zich onbevoegd toegang verschaffen tot de gegevens moet strafbaar worden gesteld. Iedere lidstaat dient een publiekrechtelijke organisatie op te richten die toeziet op de beveiliging van de toegang tot de verkeersgegevens. Minister Donner denkt erover een stichting op te richten die de gegevens moet gaan beheren. Hij wil voorkomen dat het publiek denkt dat de overheid onbeperkt toegang heeft tot de verkeersgegevens, terwijl daar in alle gevallen toestemming van een rechter-commissaris voor nodig is.
quote:DATA RETENTION
The Council adopted a Directive of the European Parliament and the Council on data retention,
amending directive 2002/58/EC (PE-CONS 3677/05 and 5777/06 ADD1+ADD2REV1). The
decision follows an agreement reached by the Council at its meeting on 1 and 2 December 2005.
The Irish and Slovak delegations voted against.
This Directive aims to harmonise Member States' provisions concerning the obligations of the
providers of publicly available electronic communications services or of public communications
networks with respect to the retention of certain data which are generated or processed by them, in
order to ensure that the data are available for the purpose of the investigation, detection and
prosecution of serious crime, as defined by each Member State in its national law.
This Directive shall apply to traffic and location data on both legal entities and natural persons and
to the related data necessary to identify the subscriber or registered user. It shall not apply to the
content of electronic communications, including information consulted using an electronic
communications network.
The data retained are provided only to the competent national authorities in specific cases and in
accordance with national law. They are retained for periods of not less than six months and not
more than two years from the date of communication. Member States have to take necessary
measures to ensure that any intentional access to, or transfer of, data retained is punishable by
penalties, including administrative or criminal penalties, that are effective, proportionate and
dissuasive. Each Member State will designate a public authority to be responsible for monitoring
the application within its territory of the provisions adopted regarding the security of stored data.
Following entry into force of the directive, Member States will have as a general rule 18 months in
which to comply with its provisions.
Nouja, wel waar afgelopen 3 maanden je mobieltje is geweest, dus als je dat even opvraagt, en die locaties even afloopt, wellicht wel.quote:Op donderdag 23 februari 2006 17:42 schreef Montov het volgende:
Weten ze waar mijn sleutels zijn?
zeker zekerquote:Op donderdag 23 februari 2006 17:27 schreef Baleog het volgende:
[..]
onder de aandacht van de media brengen is al een begin toch?
En die minister blijft zitten omdat de regeringspartijen geen zin hebben in verkiezingen. Als Donner weg moet is de kans groot dat het kabinet valt. De partijen zouden zetels verliezen. hoezo landsbelang.quote:Op donderdag 23 februari 2006 17:39 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Het is inderdaad vrij tekenend.
Toen die Patriot Act doorgevoerd werd, spoog half Amerika ervan, en terecht, die geven veel om hun vrijheden. Hun hele Bill of Rights is daar zo ongeveer op gebouwd.
Toen zag je echter ook veel 'anti-Bush' gasten flink protesteren.
En nu? Dit is vele malen erger dan een Patriot Act. Een Patriot Act gaf over het algemeen ruimere toestemming aan geheime diensten. Met deze rotzooi, gaat het veel verder. Met wie iedereen straks belt, waar ze naar toe surfen, wie ze mailen, wat er in de onderwerpregel staat, alles wordt gelogd, van iedereen. Van het kindje van 4 die voor het eerst het internet opgaat tot de opa van 74 in het verzorgingstehuis. Iedereen.
En dan krijg je ook nog zoiets als ditte erbij, dat een minister Donner gewoon een motie van de Tweede Kamer negeert. Ik snap dat niet. De bevolking kiest de 2e kamer, de 2e kamer stemt de ministers in. Volgens mij hoor.
Op die manier is het goed democratisch. Maar nu weigert een minister te luisteren naar de Tweede Kamer. Wat is daar democratisch of integer aan? Wil iemand dat uitleggen, want ik snap er geen bal van.
[..]
En pagina 8 van de pdf-bron:
[..]
Ach, demonstratie dat klinkt zo puberaal.quote:
maar media-aandacht gegarandeertquote:Op donderdag 23 februari 2006 19:08 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ach, demonstratie dat klinkt zo puberaal.![]()
Gegarandeerdquote:Op donderdag 23 februari 2006 19:09 schreef Baleog het volgende:
[..]
maar media-aandacht gegarandeert![]()
aargh ik zat nog te twijfelen tussen d of tquote:Op donderdag 23 februari 2006 19:16 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Gegarandeerd![]()
ik zie dit trouwens niet als ''een beetje schoppen tegen de overheid''.
nou nazi europa moet natuurlijk gerealiseerd worden want de heren in de hoge politiek laten het er natuurlijk niet bij zitten omdat hitler de pijp uit is.quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:58 schreef Davitamon het volgende:
Waar gaat het heen met deze wereld.
Tja wat wil je nou met dit topic??? Het is allemaal niet te stoppen, het is een gevolg van de technologische revolutie wat weer een gevolg is van evolutie.....quote:Op zaterdag 28 januari 2006 14:05 schreef Monus het volgende:
[..]
bron
De politiek wil graag dus van elke burger een dossier aanleggen over wat hij leest, wat hij koopt, waar hij naar toe reist, wie hij belt, welke internet pagina's hij bekijkt, en wat voor hobby's iemand heeft.
Dit natuurlijk allemaal om onze veiligheid te waarborgen.
quote:Openbaring 13:15...18 - En het werd hem toegestaan adem aan het beeld van het wilde beest te geven, zodat het beeld niet alleen zou spreken maar ook zou bewerken dat allen die het beeld van het wilde beest op generlei wijze zouden aanbidden, gedood werden. En het oefent dwang uit op alle personen, de kleinen en de groten, en de rijken en de armen, en de vrijen en de slaven, opdat men dezen een merkteken aan hun rechterhand of op hun voorhoofd zou geven, en opdat niemand zou kunnen kopen of verkopen, behalve wie het merkteken heeft, de naam van het wilde beest of het getal van zijn naam. Hier komt het aan op wijsheid: Wie intelligentie heeft, berekene het getal van het wilde beest, want het is het getal van een mens, en zijn getal is zeshonderd zesenzestig.
Ja, dat bedoel ik maar.quote:Op donderdag 23 februari 2006 21:14 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
nou nazi europa moet natuurlijk gerealiseerd worden want de heren in de hoge politiek laten het er natuurlijk niet bij zitten omdat hitler de pijp uit is.
Oneindig is misschien een groot woord; dan zou je namelijk over 'het leven zelf' praten. Maar dat alles tegenwoordig is opgezet, ja absoluut. Heb er al een paar keer naar gerefereerd in dit topic; overigens zonder al te veel ophef/reacties..quote:Op donderdag 23 februari 2006 21:19 schreef JohnDope het volgende:
Nazi Europa vind ik een verkeerde titel, het is een onderdeel van een veel groter - misschien wel oneindig - geheel.
Wat raad jij 'ons' aan? Misschien heb jij nog ideeën namelijkquote:Op donderdag 23 februari 2006 21:28 schreef Pietverdriet het volgende:
En wat gaan jullie er nu aan doen behalve een beetje boos lopen zijn in een forum?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |