Had je hetzelfde geroepen in de tijd van Hitler?quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:40 schreef Posdnous het volgende:
Is een democratisch gekozen meerderheid nu ook al niet goed?
meerderheid van de Duitse stemgerechtigden die op hem stemt is niet democratisch?quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:48 schreef Geesoes het volgende:
Hitler was natuurlijk niet geheel democratisch gekozen.
Hamas is nu democratischquote:Op donderdag 26 januari 2006 13:47 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Had je hetzelfde geroepen in de tijd van Hitler?![]()
Sorry ik was niet helemaal duidelijk. Ik bedoel dat joden het beleid van de regering kunnen beinvloeden, dankzij hun macht in het bedrijfsleven.quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:44 schreef Geesoes het volgende:
[..]
Jij head het over invloed met verkiezingen en die gaan vaak gepaard met stemmen. Maar hoe beïnvloeden joden de verkiezingen dan.
Afpersing. Intimidatie. Tegenstanders die verdwijnen...quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:48 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
meerderheid van de Duitse stemgerechtigden die op hem stemt is niet democratisch?
Wat is dat nu voor bullshit. Als die democratisch gekozen meerderheid ander landen gaat aanvallen of massale slachtingen gaat houden is dat wat anders.quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:47 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Bush is ook democratisch verkozen, waarom ga je die niet met Hitler vergelijkenquote:Op donderdag 26 januari 2006 13:48 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
meerderheid van de Duitse stemgerechtigden die op hem stemt is niet democratisch?
Okeequote:Op donderdag 26 januari 2006 13:49 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Sorry ik was niet helemaal duidelijk. Ik bedoel dat joden het beleid van de regering kunnen beinvloeden, dankzij hun macht in het bedrijfsleven.
Hoe Hitler aan de macht kwam? Voor een low-brow analogie kun je misschien nog een keertje Star Wars ep2 kijken. Palpatine flikt hetzelfde.quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:48 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
hoeveel bussen, nachtclubs en restaurants moeten er nog de lucht in gaan voor we kunnen spreken van massale slachtingen?quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:50 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Wat is dat nu voor bullshit. Als die democratisch gekozen meerderheid ander landen gaat aanvallen of massale slachtingen gaat houden is dat wat anders.
Het gaat nu puur om verkiezingen en volgens de westerse wereld opgedrongen democratische regels is dit er uitgerold.
Wat is het probleem? Als ze zich vervolgens niet aan de internationale wetten houden is dat een andere zaak.
Wel apart trouwens om nu juist de onderdrukte partij met Hitler te gaan vergelijken![]()
.
quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:51 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
hoeveel bussen, nachtclubs en restaurants moeten er nog de lucht in gaan voor we kunnen spreken van massale slachtingen?
omdat het nu over Hamas gaat die aan de macht is gekomen. Niet over Bush.quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:50 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Bush is ook democratisch verkozen, waarom ga je die niet met Hitler vergelijken.
star warsquote:Op donderdag 26 januari 2006 13:50 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Hoe Hitler aan de macht kwam? Voor een low-brow analogie kun je misschien nog een keertje Star Wars ep2 kijken. Palpatine flikt hetzelfde.
Een partij met in zijn handvat de totale vernietiging van Israel... hoe diep zit jouw nek in de grond.quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:50 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Wat is dat nu voor bullshit. Als die democratisch gekozen meerderheid ander landen gaat aanvallen of massale slachtingen gaat houden is dat wat anders.
Het gaat nu puur om verkiezingen en volgens de westerse wereld opgedrongen democratische regels is dit er uitgerold.
Wat is het probleem? Als ze zich vervolgens niet aan de internationale wetten houden is dat een andere zaak.
Wel apart trouwens om nu juist de onderdrukte partij met Hitler te gaan vergelijken![]()
.
quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:50 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Bush is ook democratisch verkozen, waarom ga je die niet met Hitler vergelijken.
Is dat uit naam van de partij hamasquote:Op donderdag 26 januari 2006 13:51 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
hoeveel bussen, nachtclubs en restaurants moeten er nog de lucht in gaan voor we kunnen spreken van massale slachtingen?
Ja, ik begon met Hitler-vergelijkingen, nou goed. Ik geef juist aan dat zo simpel vergelijken met Hitler nergens over gaat, pleur toch op man.quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:53 schreef Pracissor het volgende:
[..]
![]()
Zeg het dan gewoon wanneer je geen argumenten meer hebt.
Ja?quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:53 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Is dat uit naam van de partij hamas.
Ohhhh... dan is het goed. Die Sudeten duitsers hadden idd ook zelf aardig wat te verduren.quote:En bovendien: het is niet alsof ze zelf niks te verduren hebben.
Ze zijn alleen gekozen, niks zegt dat ze hun 'politiek' gaan veranderen.quote:Maar goed, die aanslagen, daar is iedereen het er over eens: dat is hopeloos triest. En nu proberen ze het op een democratische manier en dan is het weer niet goed? Je gaat dus nu weer liever voor de aanslagen of zo.
Ja, die kun je beter buitensluiten en wachten op meer terroristische aanvallen, dat is pas slimquote:Op donderdag 26 januari 2006 13:52 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Een partij met in zijn handvat de totale vernietiging van Israel... hoe diep zit jouw nek in de grond.![]()
Achossie, komen we weer in die circel terecht he?quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:53 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Is dat uit naam van de partij hamas.
En bovendien: het is niet alsof ze zelf niks te verduren hebben.
Maar goed, die aanslagen, daar is iedereen het er over eens: dat is hopeloos triest. En nu proberen ze het op een democratische manier en dan is het weer niet goed? Je gaat dus nu weer liever voor de aanslagen of zo.
even een vraagje tussendoor. weet jij hoeveel joden er wereldwijd zijn?quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:49 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Sorry ik was niet helemaal duidelijk. Ik bedoel dat joden het beleid van de regering kunnen beinvloeden, dankzij hun macht in het bedrijfsleven.
tegen de muur zetten vind ik ook een optie hoor.quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:55 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ja, die kun je beter buitensluiten en wachten op meer terroristische aanvallen, dat is pas slim.
Ja, dan is alles opgelost.quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:56 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Achossie, komen we weer in die circel terecht he?
Ze kunnen ook een voorbeeld nemen aan de tibetanen, die al eeuwen onderdrukt worden door China, het zwaarder hebben dan de gemiddelde Palestijnse burger, en in al die hoeveel aanslagen gepleegd hebben?
Precies, nul, nada, nakkes, niets, zilch.
30 MLN intotaalquote:Op donderdag 26 januari 2006 13:56 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
even een vraagje tussendoor. weet jij hoeveel joden er wereldwijd zijn?
ongeveer 14 miljoen.quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:56 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
Precies, meer terroristen kweken.quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:57 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
tegen de muur zetten vind ik ook een optie hoor.
juist niet je bek houden, maar je bommen en granaten bij je houden.quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:58 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ja, dan is alles opgelost.
Al die onderdrukten moeten gewoon hun bek houden. Volgens mij mis jij een beetje waar het probleem ligt.
Nee? Ze hebben het nooit over het martelaarschap etc.? Sterven in opdracht van je leiders, vergoedingen die worden betaald aan nabestaanden?quote:
Ik moet toch die quote waarin je mij en anderen verwijt "overal Hitler bij te slepen" toch nog eens opzoeken.quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:47 schreef Pracissor het volgende:
[..]
das dan een uitstervende soortquote:Op donderdag 26 januari 2006 13:58 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Precies, meer terroristen kweken..
De militante tak wel idd. Nuance is niet je sterkste punt, ik weet het.quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:59 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Nee? Ze hebben het nooit over het martelaarschap etc.? Sterven in opdracht van je leiders, vergoedingen die worden betaald aan nabestaanden?![]()
Het verschil is, ten eerste dat ik een Hitler vergelijking bijna nooit maak en dat figuren zoals jij dat wel altijd doen laat ik me niet weerhouden om een keer wel een Hitler vergelijking te maken.quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:00 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik moet toch die quote waarin je mij en anderen verwijt "overal Hitler bij te slepen" toch nog eens opzoeken.
Aardig gevalletje van projectie.
quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:01 schreef Posdnous het volgende:
[..]
De militante tak wel idd. Nuance is niet je sterkste punt, ik weet het.
exact. nog minder dan het aantal inwoners in nederland. doet de meest joods-complot-denker toch wel ff bleek rond de neus worden.quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:58 schreef Pracissor het volgende:
[..]
ongeveer 14 miljoen.
6 in de VS
5 in Israel
2 in Rusland
1 in de rest.
Nog een vergelijking dan maar? Sinn Fein is óók democratisch verkozen. Doet ook geen zak aan de ontwapening van de IRA.quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:01 schreef Posdnous het volgende:
[..]
De militante tak wel idd. Nuance is niet je sterkste punt, ik weet het.
quote:
quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:58 schreef Pracissor het volgende:
[..]
ongeveer 14 miljoen.
6 in de VS
5 in Israel
2 in Rusland
1 in de rest.
Het is wel zo dat zij een hoge vertegenwoordiging hebben in politieke partijen. Maar dat geldt ook voor de academische wereld, medische en wetenschappelijke, filosofische, economische en andere gebieden waarin zij uitblinken.quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:05 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
exact. nog minder dan het aantal inwoners in nederland. doet de meest joods-complot-denker toch wel ff bleek rond de neus worden.
misschien voelt de anti-joodse regio (ja kan ze nog nauwelijks anti-israelisch noemen helaas) zich gesterkt door de woorden van de schurftig uitziende president van een land als iran.quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:04 schreef SocialDisorder het volgende:
Ik krijg door deze uitspraak niet echt het idee dat ze er alles aan gaan doen om het geweld te doen stoppen.
Ergens lijk jij wel op zo'n spraak-bot.quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:02 schreef Meki het volgende:
Hamas is nu democratisch en komt nu op voor de belangen van de Palestijnen
Hamas is heel erg goed
quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:09 schreef NorthernStar het volgende:
De mensen hebben gestemd op de groep die volgens hen hun belangen het beste verdedigd.
Voor Israel of de VS menen te moeten gaan pruttelen hadden zouden ze zich af moeten vragen wat hun eigen aandeel er in is. Wat hebben zij de Palestijnen aan perspectief geboden? Helemaal niks, alleen onderdrukking.
believe the prpaganda. Hoeveel wapenstilstanden zijn er door de Hamas geschonden?quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:09 schreef NorthernStar het volgende:
De mensen hebben gestemd op de groep die volgens hen hun belangen het beste verdedigd.
Voor Israel of de VS menen te moeten gaan pruttelen zouden ze zich af moeten vragen wat hun eigen aandeel er in is. Wat hebben zij de Palestijnen aan perspectief geboden? Helemaal niks, alleen onderdrukking.
Geen flauw ideequote:Op donderdag 26 januari 2006 13:56 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
Hoeveel door Israel? Alsof beide partijen ooit aan afpraken hebben gehouden...quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:13 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
believe the prpaganda. Hoeveel wapenstilstanden zijn er door de Hamas geschonden?
quote:
Iemand hier die toevallig psychologie studeert?quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:02 schreef Meki het volgende:
Hamas is nu democratisch en komt nu op voor de belangen van de Palestijnen
Hamas is heel erg goed
nee dat staat hierboven slome.quote:
we hadden het niet over hoeveel israel verbroken had, we hadden het over de toekomstperpectieven van de Hamas die aande Palestijnen geboden worden. Dat is ongeveer net zo veel als Partij Boer Koekoek kan bieden.quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:14 schreef Geesoes het volgende:
[..]
Hoeveel door Israel? Alsof beide partijen ooit aan afpraken hebben gehouden...
quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:14 schreef Geesoes het volgende:
[..]
Hoeveel door Israel? Alsof beide partijen ooit aan afpraken hebben gehouden...
Neem me niet kwalijk dat ik een leven buiten fok heb. Ik zag het staan, maar wilde toch even antwoorden omdat het aan mij gevraagd werdquote:Op donderdag 26 januari 2006 14:17 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee dat staat hierboven slome.
mis ik nog 15 miljoen joden in jouw rekensommetjequote:Op donderdag 26 januari 2006 14:16 schreef Meki het volgende:
[..]
![]()
hebben ze de Joden in Marokko bijberekent ?
zo´n 1 MLN joden woont in Marokko
Zie mijn vorige posts in deel 1 van deze reeks. Hamas staat op sociaal gebied gewoon erg dicht bij de bevolking en ze zijn er erg goed in. Scholen, ZIekenhuizen, wegen e.d. worden door hen aangelegd en ge-opent.quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:17 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
we hadden het niet over hoeveel israel verbroken had, we hadden het over de toekomstperpectieven van de Hamas die aande Palestijnen geboden worden. Dat is ongeveer net zo veel als Partij Boer Koekoek kan bieden.
De internationale gemeenschap moet helpen met de onderhandelingen en Israël tot onderhandelen dwingen, zolang Hamas een staakt het vuren in acht neemt. Ook binnen Hamas wordt gesproken over onderhandelingen!quote:Among those who joined the voters were Abbas and Mahmoud Zahar, the leader of Hamas. Militant Palestinian groups had agreed to a cease-fire during the voting, and there were no reports of major violence.
"We are embarking on a new era, and we call on the international community to help us return to the negotiating table with the Israelis, to conclude a peace agreement and implement it," Abbas said at the end of the election....
http://www.cnn.com/2006/WORLD/meast/01/26/palestinian.election/
in dat geval gaf je het verkeerde antwoord en was mijn post overbodig geweest.quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:18 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Neem me niet kwalijk dat ik een leven buiten fok heb. Ik zag het staan, maar wilde toch even antwoorden omdat het aan mij gevraagd werd
nee er zijn misschien 700.000 Marokkaanse Joden. Ik denk dat 50.000 Marokkaanse Joden nog daadwerkelijk in Marokko wonen.quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:16 schreef Meki het volgende:
[..]
![]()
Population:quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:16 schreef Meki het volgende:
[..]
![]()
En wat wordt er op die scholen onderwezen...?quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zie mijn vorige posts in deel 1 van deze reeks. Hamas staat op sociaal gebied gewoon erg dicht bij de bevolking en ze zijn er erg goed in. Scholen, ZIekenhuizen, wegen e.d. worden door hen aangelegd en ge-opent.
Juist.quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
nee er zijn misschien 700.000 Marokkaanse Joden. Ik denk dat 50.000 Marokkaanse Joden nog daadwerkelijk in Marokko wonen.
Dat zou sympathiek zijn van de wereld, maar het zal in de dagelijkse praktijk in het Midden Oosten niet veel uitmaken. Die zullen het echt zelf moeten doen en willen. En daar wringt denk ik de schoen, dat ''willen''.quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn. Het zou ook mooi zijn als de rest van de wereld er aandacht voor heeft, en vraagt, en eist.
Nou, democratie in het Midden Oosten. Ik ben een groot voorstander van democratie en ik zou graag gekozen burgemeesters en refrenda zien in Nederland. Maar een democratie vereistr wel dat mensen in staat zijn hun eigen belangen te behartigen, en wel hier op aarde, en niet in een gefantaseerde hemel.quote:Democratie is ook niet alles, dat ben ik helemaal met je eens.
Het Midden Oosten is en blijft autoritair, ze hebben werkelijk alles geprobeerd, willen alles proberen zolang het maar niet liberaal is.quote:Het vinden van minderverwant, of wezensvreemd zijn gewoon een eufemismen hoor. Ik vind het niet zo nodig om die eufemismen te bezigen.
Nou, er zijn inderdaad elementen waarmee ik mij zeker niet verwant voel. Religieuze of anti-democratische extremisten lopen hier ook rond. En die vertonen niet zelden opmerkelijke overeenkomsten met hun geestverwanten in het Midden Oosten. Je hebt bv nogal wat van die bekeerlingen. Maar al met al is Europa toch in staat tot reflectie en hervormingen wat op een praktische en doelmatige instelling duidt. En het lijkt dat die vaardigheden volledig ontbreken in het Midden Oosten, afgezien van enkele individuen die dan ook hun vrijheid/leven niet zeker zijn. Zoals onlangs die schrijver in Turkijke, Orhan Parmuk.quote:Tsja, wel, als je je dan niet verwant wil voelen met de inwoners van het MO, ben je het wel met de inwoners van EU? Die zich voordurend drukmaken over het MO?
Loop maar eens een Apple-winkel in als je de gelegenheid hebt. Spectaculair ding, van 2.500 euro'squote:30 inch? Hoe groot is dat wel niet? Dzeeh. Dat heb je helemaal niet nodig om te kunnen fokken
.
Alwaar ie dan met enige regelmaat een zekere Sigme tegen het welgevormde lijf looptquote:Een eersteklas praatjesmaker. Voornamelijk te vinden in topics over Iran, Israel, moslims, joden
.
goh laat de onschuldige doden van hamas daar na jaren nou toch een ander beeld van zien. wat een triest betoog zeg.quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:19 schreef IPdaily het volgende:
Voor de goede orde wordt met het vernietigen van de staat Israël gewoon de vernietiging van de staat Israël bedoelt. Niet de vernietiging van de joodse inwoners, maar het feit dat Israël een staat puur voor joden wil zijn en andere gelovigen per definitie als inferieur ziet. Uiteraard gebruikt Israël deze uitspraken maar al te graag om de Palestijnen te demoniseren
Wat een zwaktebod, elk slachtoffer is er een te veel.quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:22 schreef zoalshetis het volgende:
goh laat de onschuldige doden van hamas daar na jaren nou toch een ander beeld van zien. wat een triest betoog zeg.
quote:Van Dale definieert terrorisme als: (het plegen van) gewelddaden (individuele of collectieve aanslagen, gijzelingen, verwoestingen) ter demoralisering van de bevolking om een politiek doel te bereiken
Ja die arme Israeli's, de eeuwige slachtoffers.quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:19 schreef IPdaily het volgende:
[..]
Voor de goede orde wordt met het vernietigen van de staat Israël gewoon de vernietiging van de staat Israël bedoelt. Niet de vernietiging van de joodse inwoners, maar het feit dat Israël een staat puur voor joden wil zijn en andere gelovigen per definitie als inferieur ziet. Uiteraard gebruikt Israël deze uitspraken maar al te graag om de Palestijnen te demoniseren
Nou, dat gaat wel erg ver,quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:34 schreef NorthernStar het volgende:
Anyhoe, ik feliciteer Hamas met deze overwinning en het volk van Palestina met hun keuze.
Waarom?quote:
Als je een officiele partij bent wel ja. Maar ik ben er zelf niet al te blij mee eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom?
Bij democratische verkiezingen moet je altijd de winnaar feliciteren.
Dat zeg ik niet. Volgens de regeltjes klopt het, maar blij zijn om de uitslag gaat wel erg ver.quote:Hoe je het ook wendt of keert: het is gigantisch democratisch verlopen - dat is toch wat we zo graag willen? We duwen de democratie in Arabische landen bijna door de strot maar als het dan democratisch verloopt, zouden we dat niet accepteren?
Nog steeds officieus maar zeg maar ja.quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:44 schreef zoalshetis het volgende:
hebben ze al gewonnen dan?
ik wacht nog een klein 'joodscomplotje' af als ze toch niet hebben gewonnen.quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Nog steeds officieus maar zeg maar ja.
Blij zijn is inderdaad heel wat anders maar de Palestijnen feliciteren met ordelijk verlopen verkiezingen en hun keuze, vind ik wel normaal.quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:45 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Als je een officiele partij bent wel ja. Maar ik ben er zelf niet al te blij mee eerlijk gezegd.
Vind het ook raar als mensen dit echt daadwerkelijk een goede ontwikkeling vinden
[..]
Dat zeg ik niet. Volgens de regeltjes klopt het, maar blij zijn om de uitslag gaat wel erg ver.
Een kat in het nauw maakt rare sprongen, enzo.quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:47 schreef Disorder het volgende:
Zoals Conny Mus het al zei vanochtend in het nieuws, we gaan weer 20 jaar terug in de tijd. Dank je wel Palestijnen.
Zo'n 20% van de Israëlische staatsburgers is officieel niet-jood. Ik geloof niet dat er stemmen opgaan in Israël om deze medeburgers in zee te drijven of te vaporiseren of 'onpuur' te beschouwen.quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:19 schreef IPdaily het volgende:
[..]
De internationale gemeenschap moet helpen met de onderhandelingen en Israël tot onderhandelen dwingen, zolang Hamas een staakt het vuren in acht neemt. Ook binnen Hamas wordt gesproken over onderhandelingen!
ik vind het nogal voorbarig om een heel volk te feliciteren met een keuze tussen boeven en boeven. ik wacht liever af hoezeer hamas zich gaat opstellen in de toekomst.quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Blij zijn is inderdaad heel wat anders maar de Palestijnen feliciteren met ordelijk verlopen verkiezingen en hun keuze, vind ik wel normaal.
Daar moeten we ook op wachten. Maar feit is wel dat de verkiezingen bijna perfect zijn verlopen en dat vind ik wel opvallend.quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:51 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik vind het nogal voorbarig om een heel volk te feliciteren met een keuze tussen boeven en boeven. ik wacht liever af hoezeer hamas zich gaat opstellen in de toekomst.
democratisch gezien wilde het volk graag ordelijke verkiezingen. daar heeft hamas met hun greep wel voor gezorgd...quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Daar moeten we ook op wachten. Maar feit is wel dat de verkiezingen bijna perfect zijn verlopen en dat vind ik wel opvallend.
Zo is het bedoeld idd.quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom?
Bij democratische verkiezingen moet je altijd de winnaar feliciteren.
Hoe je het ook wendt of keert: het is gigantisch democratisch verlopen - dat is toch wat we zo graag willen? We duwen de democratie in Arabische landen bijna door de strot maar als het dan democratisch verloopt, zouden we dat niet accepteren?
Dat klopt (niet heel veel stemmen in ieder geval) en net zo min dat dergelijke stemmen in de bezette gebieden opgaan (niet heel veel stemmen in ieder geval). Neemt niet weg dat "Israelische arabieren" en "Palestijnen" respectievelijk beperkte rechten en geen rechten hebben...quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:49 schreef sigme het volgende:
Zo'n 20% van de Israëlische staatsburgers is officieel niet-jood. Ik geloof niet dat er stemmen opgaan in Israël om deze medeburgers in zee te drijven of te vaporiseren of 'onpuur' te beschouwen.
Ik begrijp nooit zo goed waarom een of andere toearegvrouw ergens in de Sahara méér verantwoordelijk is voor de rottigheid die een of andere Ahmehoela uitbraakt dan een of andere Godslasteraar in Den Haag. Jij hebt nota bene meer invloed dan zij, meer informatie, als er al redenen zijn om het ene individu meer verantwoordelijkheid toe te kennen dan de ander.quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:22 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Dat zou sympathiek zijn van de wereld, maar het zal in de dagelijkse praktijk in het Midden Oosten niet veel uitmaken. Die zullen het echt zelf moeten doen en willen. En daar wringt denk ik de schoen, dat ''willen''.
En om beschaving te laten zegevieren zal er iemand met macht de minderheden, de vredelievende, de verlichte elementen moeten steunen. Mij lijkt het een verantwoordelijkheid die het westen niet moet ontlopen.quote:[..]
Nou, democratie in het Midden Oosten. Ik ben een groot voorstander van democratie en ik zou graag gekozen burgemeesters en refrenda zien in Nederland. Maar een democratie vereistr wel dat mensen in staat zijn hun eigen belangen te behartigen, en wel hier op aarde, en niet in een gefantaseerde hemel.
Ik voel me ervoor verantwoordelijk overal rede en verlichting te promoten. Hier en daar.quote:[..]
Het Midden Oosten is en blijft autoritair, ze hebben werkelijk alles geprobeerd, willen alles proberen zolang het maar niet liberaal is.
En we kunnen ons er wel mee blijven bemoeien maar dat werkt alleen maar averechts. Ik zie meer in een volstrekt utalitaire relatie, en verder is het aan de mensen zelf wat ze er van maken.
Die overigens niet verder vervolgd zal worden. Verder zijn Europeanen ook in staat tot dom gereutel, ideologische verblinding, religieus fanatisme en meer van dat al te menselijk fraais.quote:[..]
Nou, er zijn inderdaad elementen waarmee ik mij zeker niet verwant voel. Religieuze of anti-democratische extremisten lopen hier ook rond. En die vertonen niet zelden opmerkelijke overeenkomsten met hun geestverwanten in het Midden Oosten. Je hebt bv nogal wat van die bekeerlingen. Maar al met al is Europa toch in staat tot reflectie en hervormingen wat op een praktische en doelmatige instelling duidt. En het lijkt dat die vaardigheden volledig ontbreken in het Midden Oosten, afgezien van enkele individuen die dan ook hun vrijheid/leven niet zeker zijn. Zoals onlangs die schrijver in Turkijke, Orhan Parmuk.
Ik heb een heel klein, oud laptopje, sinds een jaar. Daarvoor deelde ik een laptop. Ik begrijp niet dat ik al die jaren zonder heb kunnen leven.quote:[..]
Loop maar eens een Apple-winkel in als je de gelegenheid hebt. Spectaculair ding, van 2.500 euro's![]()
Hoe dan ook, ik moest zaterdag omiddellijk een ander scherm hebben, kwam bijzonder ongelegen, en dat ging dus zo van '' eeeeuh.... doe me die maar''. Maar wel een breedbeeld, en dat is wel super. Ik begrijp niet dat ik al die jaren zonder heb kunnen leven:
Mij hoor je dan ook geen niet-bemoeienis met de MO-problematiek betogenquote:[..]
Alwaar ie dan met enige regelmaat een zekere Sigme tegen het welgevormde lijf loopt![]()
kom op zeg! alsof de nederlandse en belgische media niet pro palestijn is. als ze zoveel goeds doen zou dat vast wel in het nieuws komen. sterker nog ik heb zovaak gezien dat ze scholen oprichten en ziekenhuizen bouwen. ik vraag me alleen af hoe ze de kinderen onderrichten en met welk geld ze ziekenhuizen uit de grond stampen.quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:58 schreef NorthernStar het volgende:
Ze proberen op alle gebieden in de samenleving de situatie voor de bevolking te verbeteren. Zorg, onderwijs, armoedebestrijding, werk etc. Een kant die onze media nooit laat zien.
Al Capone zorgde ook voor z'n mensen. Hij was er niet minder crimineel door.quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:58 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Zo is het bedoeld idd.
Plus dat ik het ook logisch vind dat men voor Hamas kiest. Buiten dat Fatah in de onderhandelingen slecht voor de Palestijnen opkwam is Hamas veel meer dan een politieke partij of groep vrijheidstrijders (of terroristen zoals hun tegenstanders hen noemen). Ze proberen op alle gebieden in de samenleving de situatie voor de bevolking te verbeteren. Zorg, onderwijs, armoedebestrijding, werk etc. Een kant die onze media nooit laat zien.
Ook als je niks met de islam hebt kun je bewondering voor het doorzettingsvermogen van deze mensen hebben.
Geef is een goede bron waaruit staat Israelische arabieren zoveel minder rechten hebben. En dat Palestijnen geen rechten in Israel hebben is wel begrijpeljik. Ze zijn immers met elkaar in oorlog.quote:Op donderdag 26 januari 2006 15:01 schreef IPdaily het volgende:
[..]
Dat klopt (niet heel veel stemmen in ieder geval) en net zo min dat dergelijke stemmen in de bezette gebieden opgaan (niet heel veel stemmen in ieder geval). Neemt niet weg dat "Israelische arabieren" en "Palestijnen" respectievelijk beperkte rechten en geen rechten hebben...
Dan ben je echt niet goed op de hoogte.quote:Op donderdag 26 januari 2006 15:02 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
kom op zeg! alsof de nederlandse en belgische media niet pro palestijn is. als ze zoveel goeds doen zou dat vast wel in het nieuws komen. sterker nog ik heb zovaak gezien dat ze scholen oprichten en ziekenhuizen bouwen. ik vraag me alleen af hoe ze de kinderen onderrichten en met welk geld ze ziekenhuizen uit de grond stampen.
hamas is goed. zo lief. zo puur. zo godvergeten terroristisch.
Die Palestijnen zijn geen Israëli's toch? Lijkt me logisch dat die geen stemrecht hebben. Volgens mij hebben ze daarnaast wel rechten, het zijn geen uit-te-buiten rechteloze slaven, volgens Israëlisch recht.quote:Op donderdag 26 januari 2006 15:01 schreef IPdaily het volgende:
[..]
Dat klopt (niet heel veel stemmen in ieder geval) en net zo min dat dergelijke stemmen in de bezette gebieden opgaan (niet heel veel stemmen in ieder geval). Neemt niet weg dat "Israelische arabieren" en "Palestijnen" respectievelijk beperkte rechten en geen rechten hebben...
Da's mooi, kunnen we met al dat EU en VN geld wat nuttigers elders gaan doen.quote:Op donderdag 26 januari 2006 15:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Dan ben je echt niet goed op de hoogte.
De Hamas doet echt enorm veel op humanitair gebied.
Oorlog is geen begrijpelijke reden voor het hebben van 'geen rechten'.quote:Op donderdag 26 januari 2006 15:08 schreef Geesoes het volgende:
[..]
En dat Palestijnen geen rechten in Israel hebben is wel begrijpeljik. Ze zijn immers met elkaar in oorlog.
De armoede daar is een van de nijpendste problemen dus dat lijkt me niet zo slim.quote:Op donderdag 26 januari 2006 15:15 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Da's mooi, kunnen we met al dat EU en VN geld wat nuttigers elders gaan doen.
Klopt. Mijn laatste reactie was er dan ook een van het impulsieve soort.quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:31 schreef RM-rf het volgende:
Nu moeten de Palestijnen ook realiseren dat als er iemand 'weggeschoten' wordt, het de palestijnen zullen zijn .. millitair-strategisch kunnen die zeker niet tegen de Israeli's op, en Israel pakt alle mogelijkheden op, om een terreurdreiging aan te grijpen om palestijnse infrastructuur te vernielen, en zo de palestijnen machteloos te houden ...
Nu is Hamas zelf ook verantwoordelijk voor de reparaties aan wegen, haven, riolering en waterleiding .... ze moeten dus zelf inzien dat de zelfmoordaanslagen wél 'speldeprikjes' zijn, maar Israel die dubbel zo hard hen laat terugbetalen.
Onzin, een Palestijnse vluchteling krijgt vele malen meer hulp per hoofd dan welke andere in de wereld. Van landen waar ze aanslagen in toejuichen.quote:Op donderdag 26 januari 2006 15:17 schreef SCH het volgende:
[..]
De armoede daar is een van de nijpendste problemen dus dat lijkt me niet zo slim.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |