abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61438094
Ik werd deze week in de stad aangesproken om een handtekening te zetten voor een referendum tegen deze toren.

Over die toren had ik me nog geen mening gevormd, ik ben wel principieel tegen referenda en heb dus geen handtekening gezet.

Amen!
pi_61438959
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:01 schreef paultjuhhh het volgende:
Geen gebouwen hoger dan de dom in Utrecht ja !
In Rotterdam is dat toch ook gebeurd, waarom Utrecht (Leidse Rijn) dan niet?
Dit word de hoogste van Rotterdam:
Life is Music
pi_61439341
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 22:53 schreef SCH het volgende:
Ik werd deze week in de stad aangesproken om een handtekening te zetten voor een referendum tegen deze toren.

Over die toren had ik me nog geen mening gevormd, ik ben wel principieel tegen referenda en heb dus geen handtekening gezet.

Amen!
Referenda zijn verboden door onze privé dictator Balkenende
Ik wil veel meer en veel hogere torens

Dit lijkt me wel wat langs het kanaal langs kanaleneiland Utrecht

[ Bericht 5% gewijzigd door henkway op 07-09-2008 00:04:47 ]
pi_61439657

Ik heb liever zoiets als in Rotterdam, dan 1 hoge toren.
Life is Music
  zondag 7 september 2008 @ 13:10:17 #205
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_61445963
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 23:58 schreef henkway het volgende:

[..]

Referenda zijn verboden door onze privé dictator Balkenende
Ik wil veel meer en veel hogere torens

Dit lijkt me wel wat langs het kanaal langs kanaleneiland Utrecht

[ afbeelding ]
Is idd geval beter dan wat er nu staat
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_61446204
quote:
Op zondag 7 september 2008 13:10 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Is idd geval beter dan wat er nu staat
Ja dit he

niet geisoleerde tochtige prachtwoningen met oostbloklook voor 300 euro per maand met hoersubsidie
Bouwjaar 1962, Bouwkosten 8000 a 10.000 gulden per stuk

[ Bericht 1% gewijzigd door henkway op 08-09-2008 15:54:04 ]
  maandag 8 september 2008 @ 14:02:51 #207
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_61473059
In de tijd dat hier in Nederland gediscussieerd wordt over zo'n toren, sterker nog, in de tijd dat dit topic loopt, wordt er in Singapore eentje afgebroken, opnieuw ontworpen en gebouwd!

Waarmee maar gezegd is dat wij als Westen vliegend ingehaald worden, al hebben we het zelf nog niet in de gaten.

Ik zou dergelijke hoogbouw sterk beperken tot bepaalde gebieden waar zij goed past, zoals Rotterdam. In een land als Nederland kan met zulke gebouwen natuurlijk wél heel veel groen bespaard worden terwijl de immigratie tóch ongebreideld door kan gaan. Maar dan wel beperken tot de Randstand please.
The End Times are wild
pi_61473348
Regio Utrecht is ook plek zat, maar ja hier moeten er weer zes ambtenarenclubs naar kijken, een milieu effect rapportage en een structuurnota over geschreven worden, vervolgens verdwijnt het in een lade en hoort niemand er meer iets van
pi_61474544
quote:
Op maandag 8 september 2008 14:02 schreef LXIV het volgende:
In de tijd dat hier in Nederland gediscussieerd wordt over zo'n toren, sterker nog, in de tijd dat dit topic loopt, wordt er in Singapore eentje afgebroken, opnieuw ontworpen en gebouwd!
In die tijd wordt in China een hele wijk gedeporteerd en afgebroken en zetten ze er een stadion neer
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_61474704
quote:
Op maandag 8 september 2008 15:17 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

In die tijd wordt in China een hele wijk gedeporteerd en afgebroken en zetten ze er een stadion neer
In de tijd die de ambtenaren hier nemen om een kopje koffie te drinken werd in Hiroshima een hele stad platgelegd!
pi_61475139
Zo kan je wel blijven doorgaan.
Life is Music
pi_61476531
quote:
Bouwlobby scoort met hoogbouw

UTRECHT/AMERSFOORT - Tevredenheid overheerst bij de NV Utrecht over de Structuurvisie Randstad 2040 die het kabinet gisteravond presenteerde.

,,Onze ambtelijke lobby is succesvol,’’ zegt woordvoerder Verstraelen van dit samenwerkingsverband qua bouwen, verkeer en economie van Utrecht, Amersfoort en Hilversum, de stadsregio Utrecht, de provincie en twee Gooise gewesten.

De NV Utrecht koos afgelopen mei al voor binnenstedelijk bouwen, wat grotendeels een keuze voor hoogbouw betekent. Op die manier kan die de groene, open gebieden tussen de steden en dorpen in de provincie beschermen. Het kabinet gaat daar nu in mee.

Dat moet ook betekenen dat het rijk met geld over de brug komt: ,,Want binnenstedelijk bouwen is duur. Veelal wordt op oude bedrijventerreinen gebouwd. Zoiets kost veel aan het uitkopen van bedrijven en het reinigen van grond.’’

Hoogbouw prima, maar de hoogte van de Dom blijft in Utrecht de maat, blijft de Utrechtse wethouder Bosch overigens vinden. Uitzondering is de 260 meter hoge Belle van Zuylen in Leidsche Rijn.

Bosch wil vasthouden aan de nota Hoogbouw, door de gemeenteraad destijds vastgesteld, zegt hij in een reactie op de Structuurvisie Randstad 2040 die het kabinet gisteren presenteerde, waarin ook een duidelijke keuze voor binnenstedelijk bouwen en dus hoogbouw wordt gemaakt. Verdichting (meer huizen op een stuk grond) in stad en regio is volgens Bosch mogelijk op diverse plekken, maar moet wel per geval bekeken worden.

De Merwedekanaalzone, strook langs het water tussen Nelson Mandelabrug en Beneluxlaan, is geheel in de lijn van de Randstadvisie en de hoogbouwopties. ,,Wij denken hier aan een mix van stevige hoogbouw, zoals bijvoorbeeld het studentencomplex Max, en grondgebonden woningen.’’

De druk op de woningmarkt in Utrecht blijft groot. De regio moet na 2030 40 procent van de woningbouwopgave binnenstedelijk wegzetten. Bosch verwacht dat dat kan, mits het benodigde geld van het rijk daarvoor vrijkomt. Tot 2015 zijn 88.000 woningen nodig in de provincie, tussen 2015 en 2030 65.000, hoeveel in de tien jaar daarna nodig zijn, staat nog niet vast.

Een andere binnenstedelijke locatie waaraan al gewerkt wordt, is de Cartesiusdriehoek. Maar ook bedrijventerreinen inruilen voor woningbouw is een optie. Ook daarmee is Utrecht al druk, zegt Bosch. Voorbeelden: de rioolwaterzuivering in Overvecht en de beide locaties van het Mesos-ziekenhuis.

Pieter Hooimeijer, hoogleraar sociale geografie en demografie aan de Universiteit Utrecht, noemt de 40 procent-opgave een zware dobber: ,,Die taakstelling is planologisch haast niet haalbaar.’’

Er is een tekort aan locaties, aldus de hoogleraar: ,,De verdichting bij ons is in tegenstelling tot bijvoorbeeld Rotterdam al groot.’’

Ander probleem volgens hem is de verwerving van de benodigde gronden. Bedrijventerreinen ombouwen tot woonplek juicht ook hij toe. Wat dat betreft valt er volgens hem wel wat te halen uit verrommelde bedrijventerreinen als Lage Weide. ,,Ik weet dat de wethouder daar anders over denkt dan ik.’’

Hooimeijer is net als wethouder Bosch voorstander van hoogbouw. Hier is volgens hem in het Utrechtse veel vraag naar, met weinig aanbod.

Woordvoerder Overtoom van Bouwend Nederland regio Utrecht en Noord-Holland waarschuwt juist voor de keuze voor hoogbouw door kabinet en Utrechtse overheden (NV Utrecht): ,,Dat strookt niet met de vraag. De meeste mensen willen een eengezinswoning. Dus de visie moet anders op dit punt.’’

Woordvoerder Verstraelen van de NV Utrecht verdenkt de bouwondernemers hier van een politieke uitspraak: ,,Ze hebben grond, bijvoorbeeld in Schalkwijk, en willen daar bouwen, geld maken. Maar wij en het kabinet willen dat soort buitengebieden, zoals ook het Groene Hart, groen houden.’’

Dat het kabinet daar nu in meegaat, is eveneens winst, vindt Verstraelen. Ook met de keuze voor versterking van het openbaar vervoer in de driehoek Amsterdam, Almere, Utrecht is de NV Utrecht blij.
Wel weer enorm kneuterig dat de Dom in Utrecht (ook buiten 't oude centrum) 't hoogste gebouw zou moeten blijven. Onzinnig.
pi_61476646
quote:
Op maandag 8 september 2008 16:51 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Wel weer enorm kneuterig dat de Dom in Utrecht (ook buiten 't oude centrum) 't hoogste gebouw zou moeten blijven. Onzinnig.
Ze kunne in het buiten gebied best bouwen ook bij Bunnik, ruimte zat voor royale landelijke bouw
  maandag 8 september 2008 @ 17:06:00 #214
8369 speknek
Another day another slay
pi_61476837
quote:
Op maandag 8 september 2008 16:51 schreef DennisMoore het volgende:
Buiten het oude centrum is inderdaad onzinnig. Binnen kan ik me daar wel wat bij voorstellen. Of ze moeten een New Yorkse jaren 1930 wolkenkrabber neerzetten, maar dat zie ik niet gebeuren.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_61478497
quote:
Op maandag 8 september 2008 17:06 schreef speknek het volgende:

[..]

Buiten het oude centrum is inderdaad onzinnig. Binnen kan ik me daar wel wat bij voorstellen. Of ze moeten een New Yorkse jaren 1930 wolkenkrabber neerzetten, maar dat zie ik niet gebeuren.
Met het oude stad, Nieuwe stad idee, slaat het nergens op.

De oude stad moet niet verder dichtgebouwd, maar gerestaureerd, met ruimte voor parken, en
de Nieuwe stad moet veel groter worden met toonaangevende moderne architectuur

soort Montpellier
  maandag 8 september 2008 @ 20:57:05 #216
8369 speknek
Another day another slay
pi_61483236

Zulke hoogbouw zou niet misstaan in Utrecht. Maarja, daar verdient Corio niet zoveel op .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 8 september 2008 @ 21:02:20 #217
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_61483376
quote:
Op maandag 8 september 2008 18:16 schreef henkway het volgende:

[..]

Met het oude stad, Nieuwe stad idee, slaat het nergens op.

De oude stad moet niet verder dichtgebouwd, maar gerestaureerd, met ruimte voor parken, en
de Nieuwe stad moet veel groter worden met toonaangevende moderne architectuur

soort Montpellier
Maar wie wil dan in die Nieuwe stad wonen? Alleen als je mensen geen keus geeft gaan ze in wolkenkrabbers wonen. De Menselijke Maat, daar moet men naar kijken. Al het andere is ijdelheid der architecten.
The End Times are wild
  maandag 8 september 2008 @ 21:09:38 #218
3185 Adelante
To let it go now
pi_61483591
Ik vond die "kleine" kathedralen in NYC juist wel tof tussen al die mega skyscrapers, dus de Dom mag best een torentje worden tussen overige hoogbouw.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  maandag 8 september 2008 @ 21:10:05 #219
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_61483608
quote:
Op maandag 8 september 2008 21:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar wie wil dan in die Nieuwe stad wonen? Alleen als je mensen geen keus geeft gaan ze in wolkenkrabbers wonen. De Menselijke Maat, daar moet men naar kijken. Al het andere is ijdelheid der architecten.
Willen mensen niet in wolkenkrabbers wonen? Waarom staan die dan in nagenoeg elke zichzelf respecterende -compacte- stad? En wat Adelante zegt.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_61483672
quote:
Op maandag 8 september 2008 20:57 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]

Zulke hoogbouw zou niet misstaan in Utrecht. Maarja, daar verdient Corio niet zoveel op .
Dat is oud-hoogbouw.
Life is Music
  maandag 8 september 2008 @ 21:16:45 #221
8369 speknek
Another day another slay
pi_61483847
quote:
Op maandag 8 september 2008 21:11 schreef Fredo55 het volgende:
Dat is oud-hoogbouw.
Ja.
pi_61483902
quote:
Op maandag 8 september 2008 21:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Lul niet, dat is een (tamelijk loze) term die architecten in de jaren 80 graag gebruikten. Kijk eens wat voor een rotzooi er toen is neergezet. Boverndien hebben we in Nederland geen ruimte meer voor die kleinschalige onzin, dan is Nederland over 20 jaar namelijk een groot Zoetermeer.
  maandag 8 september 2008 @ 21:49:58 #223
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_61485145
quote:
Op maandag 8 september 2008 21:18 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Lul niet, dat is een (tamelijk loze) term die architecten in de jaren 80 graag gebruikten. Kijk eens wat voor een rotzooi er toen is neergezet. Boverndien hebben we in Nederland geen ruimte meer voor die kleinschalige onzin, dan is Nederland over 20 jaar namelijk een groot Zoetermeer.
Wanneer men de architecten hun gang laat gaan onstaan wijken als de Bijlmer, waar de onderste laag van de samenleving in terecht komt. De Nederlander (Duitser/Belg/Whatever) wil gewoon een huisje met tuin in een groene, kindvriendelijke wijk. Geen appartement op 104-hoog, in een stad die bestaat uit losse kolossen op een enorm veld van beton.

Wanneer je mensen de vrijheid geeft gaan ze tuinwijken bouwen. Dat is nu eenmaal zo. Of dat wenselijk is, daar wil ik nog wel over discussieren.
The End Times are wild
pi_61485365
De dom die boven Utreg uittorent (het VSB-gebouw komt in de buurt ) vind ik juist wel machtig. Een mooi richtpunt en een prima terras...

Den Haag en Rotterdam hebben echte Amerikaanse steden-skylines, Utreg mag best wat dorps blijven vind ik.

Maar voor Leidsche Rijn vind ik die Belle van Zuylen wel mooi.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 8 september 2008 @ 21:59:19 #225
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_61485484
quote:
Op maandag 8 september 2008 21:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wanneer men de architecten hun gang laat gaan onstaan wijken als de Bijlmer, waar de onderste laag van de samenleving in terecht komt. De Nederlander (Duitser/Belg/Whatever) wil gewoon een huisje met tuin in een groene, kindvriendelijke wijk. Geen appartement op 104-hoog, in een stad die bestaat uit losse kolossen op een enorm veld van beton.

Wanneer je mensen de vrijheid geeft gaan ze tuinwijken bouwen. Dat is nu eenmaal zo. Of dat wenselijk is, daar wil ik nog wel over discussieren.
waarom zijn dan vooral de tuinsteden, met veel groen en woningen voor gezinnen etc. de plekken geworden waar tegenwoordig niemand meer wil wonen? waarom zouden grootschaligere gebouwen niet kunnen voldoen, als er toch vraag naar is, volgens jou?

en kijk bijvoorbeeld naar gemengde opties:

put
your
clothes
on!
  maandag 8 september 2008 @ 22:03:00 #226
8369 speknek
Another day another slay
pi_61485656
Volgens mij willen de meeste mensen gewoon een mooi huis. Ik zou liever een appartement op 104 hoog hebben als het een mooie kolos is dan een huis met tuintje als dat in een jaren 80 vinex wijk staat. Ik zie het in Utrecht ook vaak. Heb je een huis van 80m2 of van 100, maar is de eerste in neo-renaissance of laat barok stijl gebouwd, is ie zo een ton meer waard dan de tweede.

En inderdaad, architecten hebben een heel andere smaak dan de mensen waarvoor ze bouwen, dat is wetenschappelijk onderzocht. Een beroepsdeformatie.
  maandag 8 september 2008 @ 22:08:11 #227
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_61485851
quote:
Op maandag 8 september 2008 22:03 schreef speknek het volgende:
Volgens mij willen de meeste mensen gewoon een mooi huis. Ik zou liever een appartement op 104 hoog hebben als het een mooie kolos is dan een huis met tuintje als dat in een jaren 80 vinex wijk staat. Ik zie het in Utrecht ook vaak. Heb je een huis van 80m2 of van 100, maar is de eerste in neo-renaissance of laat barok stijl gebouwd, is ie zo een ton meer waard dan de tweede.

En inderdaad, architecten hebben een heel andere smaak dan de mensen waarvoor ze bouwen, dat is wetenschappelijk onderzocht. Een beroepsdeformatie.
als architect word je trouwens tussen verschillende groepen heengeslingerd hoor. die hele vinexwijkengebeuren is iets waar architecten vooral vrij weinig invloed op hebben: het is een behoorlijk stedebouwkundig onderonsje met een hele grote vinger in de pap van de overheid. het draait veelal om geld, waardoor oorspronkelijke visies, die een enorme impact kunnen hebben, er onder lijden. En dan is er nog het feit van de omstandigheden... Bijlmer was niet zozeer een archtectonisch en stedebouwkundige ramp, maar een jammerlijke situatie van verschillende geschiedkundige samenlopen, zoals de onafhankelijkheid van suriname, waardoor het gebied anders werd ingevuld dan wat eigenlijk de bedoeling was.
put
your
clothes
on!
  maandag 8 september 2008 @ 22:09:25 #228
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_61485907
quote:
Op maandag 8 september 2008 21:59 schreef Jerruh het volgende:

[..]

waarom zijn dan vooral de tuinsteden, met veel groen en woningen voor gezinnen etc. de plekken geworden waar tegenwoordig niemand meer wil wonen? waarom zouden grootschaligere gebouwen niet kunnen voldoen, als er toch vraag naar is, volgens jou?
Hoezo wil niemand weer wonen in groene, gezinsvriendelijke gebieden? Of je moet de door allochtonen verpauperde satellietsteden van Amsterdam bedoelen. Als daar niemand meer wonen wil komt dat niet door de ruime tuinen of de vele speeltuintjes hoor!
The End Times are wild
  maandag 8 september 2008 @ 22:15:45 #229
8369 speknek
Another day another slay
pi_61486146
quote:
Op maandag 8 september 2008 22:08 schreef Jerruh het volgende:
als architect word je trouwens tussen verschillende groepen heengeslingerd hoor.
Ja dat klopt. Vaak tussen de overheid en een bouwbedrijf, die de architect de opdracht geven hun winst te maximaliseren. Maar dan nog hebben architecten een bijna tegenovergestelde smaak van leken.
  maandag 8 september 2008 @ 22:19:05 #230
8369 speknek
Another day another slay
pi_61486263
quote:
Op maandag 8 september 2008 22:09 schreef LXIV het volgende:
Hoezo wil niemand weer wonen in groene, gezinsvriendelijke gebieden? Of je moet de door allochtonen verpauperde satellietsteden van Amsterdam bedoelen. Als daar niemand meer wonen wil komt dat niet door de ruime tuinen of de vele speeltuintjes hoor!
Leidse Rijn verkoopt geloof ik niet al te best.
  maandag 8 september 2008 @ 22:19:38 #231
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_61486293
quote:
Op maandag 8 september 2008 22:15 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja dat klopt. Vaak tussen de overheid en een bouwbedrijf, die de architect de opdracht geven hun winst te maximaliseren. Maar dan nog hebben architecten een bijna tegenovergestelde smaak van leken.
Een bakker hoeft het niet te proberen om brood te bakken dat alleen hij zelve en zijn directe collegae lekker vinden. Die zorgt wel dat hij de smaak zijner klanten bevredigd.

Maar in ons overgereguleerde, kunstmatig krap gehouden landje kunnen architecten het zich permitteren om heel elitair Kunst te scheppen. Hierbij vergeten ze dat ze hiervoor -ruim- betaald worden door Jan die de rest van z'n leven mag kromliggen om het Schepsel af te lossen. Een Schepsel dat hij eigenlijk helemaal niet mooi vond, maarja, hij had geen keuze.
The End Times are wild
  maandag 8 september 2008 @ 22:29:16 #232
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_61486668
quote:
Op maandag 8 september 2008 22:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

Een bakker hoeft het niet te proberen om brood te bakken dat alleen hij zelve en zijn directe collegae lekker vinden. Die zorgt wel dat hij de smaak zijner klanten bevredigd.

Maar in ons overgereguleerde, kunstmatig krap gehouden landje kunnen architecten het zich permitteren om heel elitair Kunst te scheppen. Hierbij vergeten ze dat ze hiervoor -ruim- betaald worden door Jan die de rest van z'n leven mag kromliggen om het Schepsel af te lossen. Een Schepsel dat hij eigenlijk helemaal niet mooi vond, maarja, hij had geen keuze.
ik snap niet dat dit juist op architecten wordt afgewimpeld. juist die schepsels waar jij het over hebt zijn producten van overheden, bouwbedrijven etc zeer zeker in mindere mate van een architect. en dan heb ik het vooral over bepaalde woningbouw. daarbij zijn er zoveel doelgroepen waarvoor je kan ontwerpen, dat je eigenlijk niet zomaar zou kunnen zeggen dat architecten ver buiten de maatschappij staan. In geval van particulierenbedrijven etc. schijnen ze hun werk juist goed te doen, de doelgroepen waarvoor ze juist specifiek ontwerpen. die vinexwijken zijn vooral punten waar de architect zoveel moet toegeven aan bouwbedrijven, overheden, massaontwerp etc, dat de inspraak qua vormgeving bijna belachelijk is .

en die vinexwijken zijn er simpeweg omdat er veel in korte tijd kan worden geproduceerd, wat geld bespaart. de cohesie in zo'n wijk en het doel der gebruik is daarbij vooral een stedebouwkundig plan, waar andere bureaus dan architectbureau's aan werken. in gevallen dat losse architectenbureaus de kavelplannen mochten invullen, is het namelijk best leuk geworden (MVRDV heeft daarin bijvoorbeeld leuke, speelse ontwerpen, waarbij de bewoners zich positief hebben uitgelaten over hun stukje wijk).
put
your
clothes
on!
pi_61486721
quote:
Op maandag 8 september 2008 22:19 schreef speknek het volgende:

[..]

Leidse Rijn verkoopt geloof ik niet al te best.
Ja , Den Haag verkoopt ook niet geloof ik.
  maandag 8 september 2008 @ 22:33:35 #234
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_61486838
quote:
Op maandag 8 september 2008 22:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

het gaat er ook om dat je met de ene geneugte de andere negativiteit kan lokken. tuinsteden zijn geweldig omdat ze veel groen bevatten en ruim van opzet zijn, maar sociale overzicht en cohesie wordt daardoor weer minder... met als gevolg dat het kan aflopen zoals het bij de bijlmer afliep. daar werden in het begin de ruime opzet, het groen en de relatief ruime woningen (voor die tijd dan...) geprezen, maar na de onafhankelijkheid van suriname werden daar de immigranten naartoe geloodst. door de ruime opzet werden parken geen mooie, groene verblijfzones meer maar junkyards, waar geen overzicht was... juist omdat de sociale samenhang minder sterk was en er minder overzicht was. Dat is het nadeel van ontwerpen, vooral op een groot plangebied: je zal nooit kunnen weten wat de toekomst werkelijk doet en hoe alle groepen die er mee te maken hebben mee omgaan.
put
your
clothes
on!
  maandag 8 september 2008 @ 22:41:24 #235
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_61487112
Waar ik woon is zeer veel groen. Toch is de cohesie er niet minder om hoor! Je ziet juist meer verpaupering als de bevolkingsdichtheid hoger wordt.
The End Times are wild
pi_61487310
Maar het is niet verstandig om oostblok aandoende woontorens te gaan bouwen die dan door iedereen als Vinextorens worden bestempelt.
We hebben voldoende leergeld betaald met de Bijlmer, en die fout moet niet weer gemaakt worden

Leuke royale huizen met de tuin op het zuiden en voldoende parkeerplaatsen, dat is nodig
Gewoon bouwen wat de markt vraagt.

[ Bericht 5% gewijzigd door henkway op 08-09-2008 23:07:04 ]
pi_61488110
Niet in 't bezit zijnde van kutkoters hoef ik echt geen tuin .
pi_61488233
Dit wordt gebouwd in Astana, het land van BORAT, ja Kazachstan heeft grondstoffen Uranium, Diamanten, en hele zeldzame delfstoffen

Daarom hebben ze de vorm van Diamanten

Dit is bijzonder, langs het kanaal, maar de nederlandse provincie ambtenaar is bekrompen en heeft geen lef

[ Bericht 7% gewijzigd door henkway op 09-09-2008 00:12:09 ]
  maandag 8 september 2008 @ 23:41:23 #239
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_61488245
quote:
Op maandag 8 september 2008 23:32 schreef DennisMoore het volgende:
Niet in 't bezit zijnde van kutkoters hoef ik echt geen tuin .
Dat is natuurlijk prima. Laat vooral veel mensen boven elkaar wonen, WANNEER ZE DAT WILLEN!

Ik snap trouwens niet wat veel mensen met 'n grote tuin moeten. De meesten hebben helemaal geen tijd of zin om veel in hun tuin te werken. Ik zie dat hier in Brabant ook veel, zo'n mooi huis met 1500 m tuin erbij. Staat er een BMW of Porsche buiten, dus niet van een "lokaal" iemand. Vaak een DINKY-yuppiestel uit de Randstad.
Meestal zie je de tuin van zo'n woning na een jaartje steeds verder verpauperen. Want het leek allemaal zo prachtig, maar ze vergeten dat het onderhoud van zo'n tuintje gewoon een meer dan volledige werkweek vergt! Dus na een jaar of drie verkassen ze dan meestal terug ri de Randstad.
The End Times are wild
pi_61489018
Hmm, volgens mij kunnen ze in Utrecht bouwen wat ze willen, het wordt toch wel verkocht?
pi_61491417
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 00:28 schreef DennisMoore het volgende:
Hmm, volgens mij kunnen ze in Utrecht bouwen wat ze willen, het wordt toch wel verkocht?
Ja de wachttijd voor een staatshuurwoning is opgelopen naar 8 jaar inmiddels
pi_61724752
Ff terug naar die Belle van Zuylentoren; op de gemeentewebsite staat dat het een belangrijke economisch functie gaat vervullen en dat het ook veel toeristen zal trekken. Hartstikke leuk natuurlijk, maar hoe komen die toeristen daar? Ik vind het hoog tijd voor een tram door de stad (van Leidsche rijn naar de Uithof bijvoorbeeld).

Ik denk dat de toren er komt en ik heet hem van harte welkom. Hij staat prima in Leidsche Rijn, het huidige ontwerp vind ik mooi, het schijnt weinig energie te gebruiken en we krijgen een prachtig uitzicht over de stad.
pi_61725296
quote:
Op donderdag 18 september 2008 09:42 schreef zatoichi het volgende:
Ff terug naar die Belle van Zuylentoren; op de gemeentewebsite staat dat het een belangrijke economisch functie gaat vervullen en dat het ook veel toeristen zal trekken. Hartstikke leuk natuurlijk, maar hoe komen die toeristen daar? Ik vind het hoog tijd voor een tram door de stad (van Leidsche rijn naar de Uithof bijvoorbeeld).

Ik denk dat de toren er komt en ik heet hem van harte welkom. Hij staat prima in Leidsche Rijn, het huidige ontwerp vind ik mooi, het schijnt weinig energie te gebruiken en we krijgen een prachtig uitzicht over de stad.
Er ligt een station naast de Belle...Utrecht - Terwijde, 5 min vanaf utrecht met de trein.
Make my day!
pi_61725664
quote:
Op donderdag 18 september 2008 09:42 schreef zatoichi het volgende:n. Hartstikke leuk natuurlijk, maar hoe komen die toeristen daar? Ik vind het hoog tijd voor een tram door de stad (van Leidsche rijn naar de Uithof bijvoorbeeld).
Nou de snelbus doet er vijf minuten over, en dan hoeft niet de hele stad weer op de schop, al die noodzakelijke infrastructuur, die overal zichtbaar is, voor ongelukken zorgt en onderhouden moet worden.

De snelbus is sneller dan de auto, van IJsselstein of Houten naar de Uithof in tien minuten en kan over de snelweg of over andere wegen.
  donderdag 18 september 2008 @ 10:31:44 #245
8369 speknek
Another day another slay
pi_61725709
Aan de andere kant, een tram van Leidse Rijn totaan De Uithof (beter nog een metro zei de megalomaan) zou een hoop van de woningnood oplossen.
pi_61725796
quote:
Op donderdag 18 september 2008 10:31 schreef speknek het volgende:
Aan de andere kant, een tram van Leidse Rijn totaan De Uithof (beter nog een metro zei de megalomaan) zou een hoop van de woningnood oplossen.
Waar moeten die mensen wonen dan ?? In dozen?? Er is behoefte aan veel meer woningen, een prima snelweg / rondweg ligt er al.
  donderdag 18 september 2008 @ 10:37:13 #247
8369 speknek
Another day another slay
pi_61725857
Leidse Rijn, volgens mij loopt dat nu nog niet zo heel denderend. Heeft er ook mee te maken dat je net zo goed in een andere stad zou kunnen wonen, zo ver weg is het van alles. En zeker studenten zouden er goed terecht kunnen met een snelle verbinding naar de Uithof.
pi_61727479
quote:
Op donderdag 18 september 2008 10:37 schreef speknek het volgende:
Leidse Rijn, volgens mij loopt dat nu nog niet zo heel denderend. Heeft er ook mee te maken dat je net zo goed in een andere stad zou kunnen wonen, zo ver weg is het van alles. En zeker studenten zouden er goed terecht kunnen met een snelle verbinding naar de Uithof.
Leidsche Rijn is al vol, voor studenten is er in de Uithof zelf nog voldoende bouwgrond
pi_61727769
quote:
Op donderdag 18 september 2008 10:37 schreef speknek het volgende:
Hoe kom je daarbij, dat het niet denderend loopt?
Huizen worden vlot verkocht voor goede prijzen, vrije kavels (hogere segment), zelfs daar moet je je voor inschrijven en krijg je een kavel 'toegewezen'.
Denk dat het prijsniveau voor studenten er iets te hoog ligt.
Make my day!
pi_61728102
Ik wil wel wat foto's plaatsen van waar ik woon, Terwijde. En daar een discussie over Leidse Rijn aan te gaan...
Maar wellicht is het handiger om een nieuw topic over Leidse Rijn te openen, en dit topic voor de Belle te houden?

Wat vinden jullie?
Make my day!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')