abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34433025
Lees nu pas pag. 2 en 3.
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 18:32 schreef Prst_ het volgende:

Ik weet niet hoe oud je kat is, maar katten kunnen volgens mij ook dement en daardoor een beetje maf worden.
Die van mij is nog niet eens 2 jaartjes!
Koninginnedag geboren (stiertje en is te merken ook, genieten, zalig, vertroeteld worden, nog zaliger, koud buiten, ik vind het binnen ook prima, etc)..

Dus die sceptische argumenten gaan niet echt op btw
Weltrust.
pi_34433146
Mensen moeten dieren meer in hun waarde laten
Klagen ze niet over mensen, hebben dieren wel weer één of andere aandoening.

Zucht
Katten (en ook andere dieren) zijn gewoon maf soms, maar ook gevoelig(er) voor dingen die wij niet (altijd) kunnen waarnemen, zien, ruiken, horen, voelen, etc. That's it. Dus wie weet. We weten het niet.
pi_34433329
Overigens, voordat.., niks mis met argumenten.
Ze gaan alleen niet altijd op kennelijk. Maar daarom is er communicatie.

En nu naar bed, zei Puk van de Petteflat
pi_34434194
2 van mijn 3 katten zien ook entiteiten.
Als ik met ze meekijk zie ik ook wat zij zien, dus ja ik ben er van overtuigd dat ook dieren entiteiten kunnen zien
mama van Myrddin
  woensdag 25 januari 2006 @ 08:50:41 #105
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_34436957
De kat die ik vroeger had had dat ook, Dat er een entiteit in huis aanwezig was wisten we (ik + ex) maar de kat zag dat inderdaad ook. Dan zag je hem gewoon iets volgen net op het moment dat wij ook allebei zoiets hadden van er loopt iets, er beweegt iets.

En ook bv mauwen op momenten dat het gevoel wat sterker werd ed.

Dieren zijn daar sowieso veel gevoeliger voor volgens mij.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_34438867
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 23:46 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Die lijken er voor mijn katten ook bij te horen. Ze zijn redelijk onverstoorbaar qua geluiden, lijkt het. Ze schieten nooit plots overeind en worden meestal heel rustig wakker. Niet alsof ze een plots geluid horen, ook al kan ik dat niet waarnemen. ze vertonen dat gedrag gewoon niet..

@Sweetgirly..... als hard miauwen voor ons onzichtbare aanwezigheden zou betekenen is het hier wel een drukke boel. Alleen zou het dan zo zijn dat alleen Chippy die dan ziet want die miawt als een opera zangeres (had haar eigenlijk gewoon Callas moeten noemen).

Ze hebben zo allemaal hun eigen maffe eigenschappen. Uniek.
George is een extreem gevoelige kat. Gevoelig voor stemmingen. Als ik in een stressperiode zit, is hij ook gestressed en likt zich kaal en wil niet in de kamer zijn. Als ik lekker in mijn vel zit komt ie er lekker bij liggen.
Hij is daarin haast telepathisch. Anders dan de empatische vermogens van Rosa die weet wanneer ze juist troost moet bieden. Niet op een katse manier. Ook zo'n poes waarvan je denkt: wie ben jij?

Dat katten levendig dromen bewijst Spicy die praat in haar slaap en heel wat avonturen beleeft. Soms heeft ze ook een nachtmerrie waaruit ze wakker wordt en dan getroost wil worden. Maar dan nog is het niet alsof ze wakker wordt van een geluid maar echt gewoon van haar droom. maar wie weet wat ze in haar dromen registreert.
Het enige wat dit zegt is dat je heel wat veronderstellingen hebt over de belevingswereld van je poezen. En dat je een aantal aannames doet die je op je poezen projecteerd, zodat het voor jezelf lijkt alsof het zo is.

Ik zie hier geen enkel (van niemand trouwens) persoon die onderzoekt wat ze dan zien horen of ruiken. Er wordt meteen aangenomen dat het dan maar een entiteit moet zijn, want al het andere is al uitgesloten. !!!! ????

Hier lopen ook twee poezen rond en die hebben volkomen verklaarbaar gedrag. 's Nachts zijn ze ook veel actiever... niet gek, omdat het nachtdieren zijn en ze dan willen jagen. eentje loopt soms letterlijk tegen de muur omhoog, omdat ie iets denkt te zien. Wat dat is? ik ben er nog niet achter, maar ik ga in ieder geval wel uitzoeken wat het is in plaats van het meteen op een entiteit te gooien.
now get busy! am i paranoid? YES you're paranoid!
pi_34439054
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:22 schreef MrWilliams het volgende:

[..]

Het enige wat dit zegt is dat je heel wat veronderstellingen hebt over de belevingswereld van je poezen. En dat je een aantal aannames doet die je op je poezen projecteerd, zodat het voor jezelf lijkt alsof het zo is.

Ik zie hier geen enkel (van niemand trouwens) persoon die onderzoekt wat ze dan zien horen of ruiken. Er wordt meteen aangenomen dat het dan maar een entiteit moet zijn, want al het andere is al uitgesloten. !!!! ????

Hier lopen ook twee poezen rond en die hebben volkomen verklaarbaar gedrag. 's Nachts zijn ze ook veel actiever... niet gek, omdat het nachtdieren zijn en ze dan willen jagen. eentje loopt soms letterlijk tegen de muur omhoog, omdat ie iets denkt te zien. Wat dat is? ik ben er nog niet achter, maar ik ga in ieder geval wel uitzoeken wat het is in plaats van het meteen op een entiteit te gooien.
Alleen voor waar het dat andere verhaal van Max aan ging (dat ik in een eerdere post schreef), ging ik uit van de mogelijkheid van aanwezigheid van een entiteit. Er was iig voor onze ogen niets te zien. En 3 mensen zagen hetzelfde gedrag in die situatie.

Voor wat betreft de anderen..... ach..... bepaalde patronen vallen op als je een jaar of 7 met ze samenleeft. Veel non-verbale communicatie ook. Daar raak je best op ingespeelt.

Bij de andere katten zie ik nooit iets van een dergelijk gedrag
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_34440081
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 17:52 schreef Quarks het volgende:

[..]

Het is niet eens zo'n gek idee.
Waarom zijn het meteen (voor jou) onzichtbare entiteiten; een kat kan ook gek worden.

Sowieso vind ik het vreemd als eigenaren van huisdieren beginnen te verklaren wat zo'n best voelt of denkt, een kat heeft een heel andere (beperkte) manier van denken.

Een kat heeft trouwens een gezichtsveld van 200°, dus hij kan min of meer achter zich kijken.
Een kat beweegt wel degelijk zijn kop als hij iets ziet.
Het is trouwens algemeen bekend dat dieren "gevoeliger" zijn dan mensen.

Het is belangrijk dat je even in de gaten houdt hoe de oren staan op dat moment en ook kijken naar zijn staart.
pi_34441011
De kat van mijn vriendin deed laatst ook al zo vreemd.

Ze begon opeens totaal in paniek rond te rennen en verstopte zich op alle mogelijke plekken om daarna als een idioot het berghok in te rennen.
Zo heb ik haar nog niet meegemaakt, was best freaky.
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_34441111
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 17:36 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Nadat we alles hadden bedacht op een rationele manier (schaduwen, licht, beestjes) en dat hadden uitgesloten is hij er nu ook van overtuigd dat het (een) entiteit(en) moet zijn.
hahahaha ik heb echt krom gelegen om dit stuk!!!
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_34441939
tvp
  woensdag 25 januari 2006 @ 12:51:39 #112
8875 Mdk
Smart-ass
pi_34443461
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 01:01 schreef Misticle_lightning het volgende:
2 van mijn 3 katten zien ook entiteiten.
Als ik met ze meekijk zie ik ook wat zij zien, dus ja ik ben er van overtuigd dat ook dieren entiteiten kunnen zien
Hoe in hemelsnaam kijk je 'met ze mee'? Gewoon in de richting kijken waar zij naar kijken ofzo?
Latest releases: http://www.dekooker.nl
pi_34444415
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 11:03 schreef CarDani het volgende:

[..]

Een kat beweegt wel degelijk zijn kop als hij iets ziet.
Het is trouwens algemeen bekend dat dieren "gevoeliger" zijn dan mensen.
Primitieve mensen zijn ook "gevoeliger"?
  woensdag 25 januari 2006 @ 13:27:28 #114
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_34444651
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:29 schreef nokwanda het volgende:

Voor wat betreft de anderen..... ach..... bepaalde patronen vallen op als je een jaar of 7 met ze samenleeft. Veel non-verbale communicatie ook. Daar raak je best op ingespeelt.
Katten zijn nog altijd "wilde dieren" hé. Jagers. Die hebben eigenlijk géén "patronen". Tuurlijk doet zo'n beest soms jarenlang hetzelfde, maar een kat doet nog altijd alles puur op "instinct" , niet zoals bv een hond omdat hij iets "geleerd" is of op "gewoonte".
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_34444870
Misschien draait je kat gewoon zijn oren naar wat geluid..
pi_34444879
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Katten zijn nog altijd "wilde dieren" hé.
Felix domesticatus. Waar denk je dat dat voor staat?
quote:
Jagers. Die hebben eigenlijk géén "patronen". Tuurlijk doet zo'n beest soms jarenlang hetzelfde, maar een kat doet nog altijd alles puur op "instinct" , niet zoals bv een hond omdat hij iets "geleerd" is of op "gewoonte".
Bullshit. Een huiskat richt zich heel sterk op vaste patronen, voornamelijk als het gaat om het verschijnen van eten .
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_34445008
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Katten zijn nog altijd "wilde dieren" hé. Jagers. Die hebben eigenlijk géén "patronen". Tuurlijk doet zo'n beest soms jarenlang hetzelfde, maar een kat doet nog altijd alles puur op "instinct" , niet zoals bv een hond omdat hij iets "geleerd" is of op "gewoonte".
Ik bedoel dat je geluiden die de kat produceert en houdingen die hij/zij aanneemt kan herkennen omdat gedurende die jaren je de taal van het dier hebt leren begrijpen.
Ook dat zijn patronen. Ook wilde dieren hebben in die zin patronen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  woensdag 25 januari 2006 @ 13:41:02 #118
pi_34445139
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:33 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Felix domesticatus. Waar denk je dat dat voor staat?
[..]

Bullshit. Een huiskat richt zich heel sterk op vaste patronen, voornamelijk als het gaat om het verschijnen van eten .
gedomesticeerd is maar wat je eronder verstaat hé. Ze leven bij mensen, maar katten zijn niet zo gedomesticeerd als bv honden. Feitelijk enkel door de "grootte" van bepaalde soorten zijn ze door de jaren heen mensen gaan "verdragen" en er zich aan gaan "aanpassen" , maar als je bv naar de grotere kat(achtigen) kijkt zie je dat tijgers enzo dat niet deden, in tegenstelling tot de meeste honderassen die wel veel verder gedomesticeerd zijn.
Maar wat ik bedoel is trouwens dat ze ondanks het feit dat ze bij mensen leven nog altijd hun "wilde" instincten hebben. Je mag een kat nog elke dag whiskas voeren tot het haar strot uitkomt, als ze een muis ziet zal ze erop gaan jagen ...

Overigens, dat "eten" , dat zijn géén patronen hoor. Dat is ook min of meer puur op "instinct" dat ze weten waar of wanneer ze mogelijk aan eten geraken ... Je kan bij een kat die zogenaamde "patronen" vrij snel gaan doorbreken. Bij bv honden ligt dat wel wat lastiger ...
pi_34445486
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:41 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

als ze een muis ziet zal ze erop gaan jagen ...

Overigens, dat "eten" , dat zijn géén patronen hoor. Dat is ook min of meer puur op "instinct" dat ze weten waar of wanneer ze mogelijk aan eten geraken ... Je kan bij een kat die zogenaamde "patronen" vrij snel gaan doorbreken.
o ja??? Ik geloof dat het ras der katten vindt dat je niet zo moet generaliseren
En wil je dat alsjeblieft tegen mijn 4 luie monsters komen vertellen.
Spice ving vroeger nog wel es een muis maar dat is er echt niet meer bij.

En over het doorbreken van patronen..... Het verschil is dat zij ons patronen aanleren. Doen we dat niet dan mogen we op een nat bed slapen of zoiets
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  woensdag 25 januari 2006 @ 13:57:57 #120
pi_34445662
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:51 schreef nokwanda het volgende:

[..]

o ja??? Ik geloof dat het ras der katten vindt dat je niet zo moet generaliseren
En wil je dat alsjeblieft tegen mijn 4 luie monsters komen vertellen.
Spice ving vroeger nog wel es een muis maar dat is er echt niet meer bij.

En over het doorbreken van patronen..... Het verschil is dat zij ons patronen aanleren. Doen we dat niet dan mogen we op een nat bed slapen of zoiets
Kijk, maar met dat laatste kom je dus weer terecht op dat "gedomesticeerd" zijn hé. Wij denken vaak dat wij de katten "gedomesticeerd" hebben. Maar als puntje bij paaltje komt zie je dat de kat (vanuit zijn standpunt dan wel) in zijn door mensen bewoonde territorium wel nog altijd zelf volledig alle "touwtjes" binnen dat territorium in 'handen' wil hebben. Een kat controleert inderdaad zijn omgeving ...

En op het moment dat je katten zo lui geworden zijn mag je er toch wel eens iets aan doen ,vind ik
pi_34445701
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 18:31 schreef Magistic het volgende:
Oh sorry Mirage, natuurlijk mogen wij niet sceptisch zijn over dingen in TRU, hoe stom van me.
Even overnieuw:

Ohh goh, wat geweldig!
Wat een belachelijke opmerking weer.
Het meest verdrietig is denk ik nog dat jij zelf ongetwijveld ook wel weet wat wèl en niet normaal is.
Onzin reacties, denigrerende reacties zijn hier níet gewenst,.
Als je gewoon zegt dat jij ervan overtuigt bent dat het wat anders is.. het normaal gedrag is..je er niets achter zoekt etc... is het heel wat anders.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  woensdag 25 januari 2006 @ 14:04:49 #122
pi_34445865
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:59 schreef Mirage het volgende:

[..]

Wat een belachelijke opmerking weer.
Het meest verdrietig is denk ik nog dat jij zelf ongetwijveld ook wel weet wat wèl en niet normaal is.
Onzin reacties, denigrerende reacties zijn hier níet gewenst,.
Als je gewoon zegt dat jij ervan overtuigt bent dat het wat anders is.. het normaal gedrag is..je er niets achter zoekt etc... is het heel wat anders.
Onverklaarbare dingen bestaat simpelweg niet. Alleen maar dingen waar we op dit moment nog geen verklaring voor gevonden hebben.
pi_34446008
pas op tv iets over gezien , volgens mij bij char met die hond
beest zat ineens heel lang naar bepaald punt te kijken en daar was niets te zien
dat zou die mensen dr zoon geweest zijn ofzo
spannend en apart wel eigenlijk
pi_34447367
Over tv gesproken. Er was een hele tijd geleden toch ook een programma dat "de dierentolk" heette.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_34447642
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 14:50 schreef nokwanda het volgende:
Over tv gesproken. Er was een hele tijd geleden toch ook een programma dat "de dierentolk" heette.
the horsewisperer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')