Ze vliegen regelmatig over ja. Meestal van sloot naar sloot.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:47 schreef Nepthys het volgende:
Nog steeds dezelfde eendjes![]()
Gaan ze eigenlijk wel eens uit vliegen?
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 17:20 schreef mcDavid het volgende:
ik eis dat je bewijst dat het jouw eenden zijn door met een watervaste stift het woord "Fok!" en de datum op een van de eenden te schrijven!
Ach...quote:
quote:
Had jij verwacht dat dit een mannetje was?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:53 schreef Staaf het volgende:
Waarom noem je een mannetjes-eend Lizzy?
Haha oke dat valt nou niet bepaald te zienquote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:15 schreef pberends het volgende:
[..]
Had jij verwacht dat dit een mannetje was?
ach, dan heeft ie 2 broertjes en een zus om het voor hem op te nemenquote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:22 schreef Staaf het volgende:
[..]
Haha oke dat valt nou niet bepaald te zienAls tie er maar niet door gepest wordt he later
![]()
Gewoon in de sloot.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:29 schreef ymme het volgende:
Heb je de eenden nou in je achtertuin
Het zijn wel schatjes hoor.
Ze komen elke dag even langsquote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:41 schreef ymme het volgende:
[..]
Ik las het al in topic nummero 1..
Herkennen ze jou nu nog? Of lopen ze achter je aan ofzo?
Wel lief hoor.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:45 schreef pberends het volgende:
[..]
Ze komen elke dag even langs. Ze herkennen me nog goed.
ik kan me deel 1 van dit topic nog goed herinneren. die lieve pluizige beestjesquote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:51 schreef pberends het volgende:
[..]
Ze vliegen regelmatig over ja. Meestal van sloot naar sloot.
Ik dacht dat eenden vaste koppels vormden?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:28 schreef pberends het volgende:
Lizzy gaat vaak vreemd, bijna elke dag zit ie de laatste weken op een ander vrouwtje na het eten!
Eenden hebben een van de meest rare seksuele gedrag van alle dierenquote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:33 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik dacht dat eenden vaste koppels vormden?![]()
Nou ja pubergedrag dan denk ik?
quote:Breeding behaviour
Mallards form pairs only until the female lays eggs, at which time she is left by the male. The clutch is 9–13 eggs, which are incubated for 27–28 days to hatching with 50–60 days to fledging. The ducklings are precocial, and can swim and feed themselves on insects as soon as they hatch, although they stay near the female for protection. Mallards also have rates of male-male sexual activity that are unusually high for birds. In some cases, as many as 19% of pairs in a mallard population are male-male homosexual (Bagemihl, 1999).
When they pair off with mating partners, often one or several drakes will end up "left out". This group will sometimes target an isolated female duck — chasing, pestering and pecking at her until she weakens (a phenomenon referred to by researchers as rape flight), at which point each male will take turns copulating with the female. Male mallards will also chase males in the same way to copulate with other males.
En soms verkrachten ze elkaarquote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:41 schreef Alexxxxx het volgende:
Net mensen... de sneue mannetjes doen aan groepsverkrachting
jaaaahhquote:Op donderdag 9 maart 2006 21:16 schreef Barbaaf het volgende:
Als 't er maar als een eend uitziet en er een gat inzit, niet?
Houdt Kwek zich nog een beetje staande in al dat geweld? Zij is tenslotte degene die komend voorjaar met haar eigen pulletjes bij jou langs moet komen
Das een mannetje.quote:
Oh shit ja, lizzy bleek mannelijkquote:
Hopelijk komt ze OpaBerends haar kroost showen dan!quote:Kwek denk ik wel, die is vaak weg (zeker op z'n nestje).
Yep, al bijna een jaar lang.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:44 schreef mazaru het volgende:
Lievvvv!!![]()
Blijven ze ook steeds met zijn vieren bij elkaar?
Dus eendjes hebben ook een familieband, leuk om te weten.quote:
het zijn wel stoere kwakende kereltjes geworden hoorquote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:59 schreef pberends het volgende:
Nog eentje:
[afbeelding]
Kwik en Lizzy die heel erg trek hebben.
Ze's vaak verwijderd van de andere 3, ze zal wel vaak op het nest zitten.quote:Op woensdag 29 maart 2006 17:41 schreef mazaru het volgende:
Ze zien er goed uit!
Kwek wordt zeker constant besprongen op het moment, ze lijkt wat slanker dan de heren op de foto.
Dus we krijgen straks foto's van de kleinkindertjes!quote:Op woensdag 29 maart 2006 17:45 schreef pberends het volgende:
[..]
Ze's vaak verwijderd van de andere 3, ze zal wel vaak op het nest zitten.
Interessevraag of probeer je me iets in de schoenen te schuiven?quote:Op zondag 2 april 2006 17:17 schreef BigBadPete het volgende:
Organiseren uw mannetjeseenden ook wel eens groepsverkrachtingen, mijnheer Berends?
En grijpt u dan in?
Geen idee, nest zal wel een stuk verderop liggen, maar het zal vast goed gaan.quote:Op dinsdag 4 april 2006 16:42 schreef Bluezz het volgende:
Dat filmpje
Ze zijn helemaaaaaaal niet gegroeid he, hoe gaat het met Moeders op het nest?
goed hequote:
redden die eendjes.quote:Op maandag 1 mei 2006 15:20 schreef pberends het volgende:
Niet te vrolijk worden hoor, er zijn er nog maar 4 over. Das nou net de reden waarom ik die eendjes vorig jaar nam. Normaliter overleefd geen enkele het.
quote:Op dinsdag 2 mei 2006 16:11 schreef pberends het volgende:
En nog maar eentje over:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Kwek blijft redelijk rustig als ik in de buurt kom, maar ze kwakt dan wel een beetjequote:Op woensdag 3 mei 2006 19:29 schreef Barbaaf het volgende:
't Laatste pluisje leeft gelukkig nog
Hoe is Kwek eronder? Blijkbaar laat ze je in de buurt komen maar laat ze je ook haar pulletje aanraken?
Kans is nog steeds groot dat ie het niet overleefd, maar het zou kunnen. 1 pulletje is inderdaad makkelijker op te letten dan meerdere. En als andere nesten uitkomen zal de aandacht van de vijanden meer daar naartoe uitgaan. En na een week snappen ze ook pas wat het gevaar is. Het weer is er nu ook goed voor.quote:Op donderdag 4 mei 2006 15:16 schreef Barbaaf het volgende:
* Barbaaf duimt voor overgebleven pulletje
Nee, das niet zo, ik vermoed dat het een Lizzy-achtige eend wordt, oftewel een mannetje.quote:Die heeft misschien meer kans nu zij (gele pulletjes zijn per conventie vrouwelijk, toch?) de onverdeelde aandacht van Kwek heeft, ook al is ze geel. 't Worden een paar spannende weken.....
Geen ideequote:Op dinsdag 9 mei 2006 18:29 schreef Barbaaf het volgende:
't Was ook bedoeld als grapje en hint richting de eerste vier, waarbij de donkere pulletjes stug Kwik, Kwek en Kwak werden genoemd en de gele Lizzie, ook toen duidelijk werd hoe de geslachten verdeeld waren. Vandaar ook het 'per conventie'
Anyway, hoe gaat het met de kleine?
Nee hoor... die laatste zekerquote:Op woensdag 24 mei 2006 13:27 schreef Zweefvliegje het volgende:
Wat lief!![]()
Die foto van dinsdag 2 mei, 16.11 uur en dan de 3e foto heb ik nu als achtergrond ingesteld.. als je het niet erg vindt...
Ja, de vond ze niet erg. Maar ik ging ze niet aanraken, ze raakten mij aan bij het voeren.quote:Op woensdag 24 mei 2006 13:36 schreef Isegrim het volgende:
Mocht je Kwek haar kleintjes ook aanraken?
Hij leeft nogquote:Op dinsdag 2 mei 2006 16:11 schreef pberends het volgende:
En nog maar eentje over:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:58 schreef pberends het volgende:
[..]
Hij leeft nog. Hij zit bij een ander nest, waarbij de rest een halve week jonger is:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Je kan goed zien dat ie een paar dagen ouder is, door de al doorkomende veren. De 7 anderen hebben dat nog niet. Maar hij wordt goed opgevangen door de moedereend en andere baby's.
3 ervan zitten te gapen.quote:
Mooie moedereend.quote:Op woensdag 31 mei 2006 17:04 schreef pberends het volgende:
Iedereen bij elkaar:
[afbeelding]
Moedereend met 8 jonkies op een 1 plank.
Kwek ging eerst vechten met een reiger, dus ze deed der best wel. Maar ze had het weer totaal niet mee, het was superkoud en dergelijke, en was het enige nest wat nog uit was.quote:Op woensdag 31 mei 2006 17:53 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
[..]
Mooie moedereend.En sommige eendjes hebben een oranje snavel.
Ze doet zo te zien wel beter d'r best dan Kwek om d'r kuikens levend te houden.
lolquote:Op woensdag 31 mei 2006 16:58 schreef pberends het volgende:
[..]
Hij leeft nog. Hij zit bij een ander nest, waarbij de rest een halve week jonger is:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Je kan goed zien dat ie een paar dagen ouder is, door de al doorkomende veren. De 7 anderen hebben dat nog niet. Maar hij wordt goed opgevangen door de moedereend en andere baby's.
Deze foto is tofquote:Op woensdag 31 mei 2006 17:04 schreef pberends het volgende:
Iedereen bij elkaar:
[afbeelding]
Moedereend met 8 jonkies op een 1 plank.
0 tot 3, ligt ook aan het weer en of de baby's het lang overleven.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 13:19 schreef mazaru het volgende:
Hoe veel nestjes maken eenden per zomer???
quote:Op vrijdag 16 juni 2006 13:11 schreef pberends het volgende:
Kwek's nieuwe nest is uit, 9 donkere baby's:
[afbeelding]
met op achtergrond de 3 andere.
Ja.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 15:52 schreef Natalie het volgende:
Wist echt niet dat eenden zo'n goede band met elkaar hielden gedurende zo'n lange tijd.
Kennen ze jou ook nog steeds, pberends? In de zin van: hobbelen ze bij je de tuin in enzo?
quote:Op zaterdag 17 juni 2006 21:37 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Kwek gebruikt er 1 als voetveeg.
Wowquote:Op maandag 19 juni 2006 17:34 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Awwwww, zo klein en donzigquote:Op zaterdag 17 juni 2006 21:37 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Kwek gebruikt er 1 als voetveeg.
Elke eend heeft net iets andere kenmerken en Kwek herken ik natuurlijk uit der tamme gedrag.quote:Op maandag 19 juni 2006 22:49 schreef Harry_Sack het volgende:
Hoe herken je Kwek eigenlijk uit al die andere eenden?
geweldige foto's pberendsquote:Op maandag 19 juni 2006 17:34 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
jahquote:Op dinsdag 20 juni 2006 10:21 schreef Remzz het volgende:
Die onderste foto hoe die eendjes zo onder der moeder gaan zitten![]()
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 11:45 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
jah![]()
Is nu mijn achtergrond op mijn pc![]()
Deze is ook schattig iddquote:Op dinsdag 20 juni 2006 19:52 schreef pberends het volgende:
[..]
Misschien een andere leuke:
[afbeelding]
[[url=http://img157.imagevenue.com/loc259/th_26115_babyeendjes999.jpg]afbeelding][/URL]
Let op de oog van die ene babyeend. En Kwek der snavel in der eigen vacht voor de warmte.
edit: formaat is 1046 ipv 1024, nou ja, maar dat is aan te passen.
Awwwquote:Op woensdag 21 juni 2006 15:59 schreef pberends het volgende:
Ze passen er nog maar net onder:
[afbeelding]
[afbeelding]
Kwek moest gewoon even wennen aan het moederschap, en ze is zelf nog zo jongquote:Op maandag 3 juli 2006 14:38 schreef Barbaaf het volgende:
Nog vijf over, dat gaat stukken beter dan het eerste nestje. En wat zijn ze weer schattig op dat plankje
Had ik ook al aan zitten denken, ook al doordat ze zo vroeg haar eerste nestje kreeg had ze geen enkel voorbeeld. Misschien speelt zelfs mee dat ze niet door een eendemoeder opgevoed is?quote:Op maandag 3 juli 2006 14:50 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Kwek moest gewoon even wennen aan het moederschap, en ze is zelf nog zo jong![]()
Kwek is gewoon een volwassen vrouwtje hoor, eenden worden snel volwassen. Moederschap is voor eenden puur instinctief, ze weten ook gewoon voor het eerst een nest te bouwen.quote:Op maandag 3 juli 2006 14:50 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Kwek moest gewoon even wennen aan het moederschap, en ze is zelf nog zo jong![]()
Neutraal, behalve 1, die heeft een witte halsband, dus is het een mannetje.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 20:17 schreef Barbaaf het volgende:
En wat zijn ze mooi![]()
Zijn het nu allemaal vrouwtjes of hebben evt. mannetjes nu, net als Kwik, Kwak en Lizzy een 'neutraal' verenkleed?
Ja, die is nu volwassen.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 20:41 schreef The_Lizard_Queen het volgende:Hoe is het met het eerste gele kuiken afgelopen? Zit ie nog steeds bij die andere eendjes?
En wat zijn het een knapperds gewordenquote:Op vrijdag 21 juli 2006 20:09 schreef pberends het volgende:
Update, ze zijn nu 40 dagen oud:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het zijn er nog steeds 5 en ze zitten allen met Kwek nog bij elkaar.
Geen last van, maar als het er is kunnen ze er wel last van krijgen. Vooralsnog geen zorgen, er is niet eens veel groenalg.quote:Op zondag 23 juli 2006 14:19 schreef mazaru het volgende:
Hoe zit het met de blauwalg bij jullie?
Kunnen je eenden daar ziek van worden?
Anders moet je een inzamelingsactie houden hier op Fok voor een zwembad voor je beestjes.
Gelukkig, het is te hopen dat het snel een paar daagjes wat koeler is, dan zijn we van de blauwalg af.quote:Op zondag 23 juli 2006 14:25 schreef pberends het volgende:
[..]
Geen last van, maar als het er is kunnen ze er wel last van krijgen. Vooralsnog geen zorgen, er is niet eens veel groenalg.
Ik heb er ook niet veel verstand van, maar nog nooit blauwalg gehad hier. Ze kunnen inderdaad dood gaan aan botulisme.quote:Op zondag 23 juli 2006 16:28 schreef mazaru het volgende:
[..]
Gelukkig, het is te hopen dat het snel een paar daagjes wat koeler is, dan zijn we van de blauwalg af.
Kunnen de beestjes ook wat bijkomen.
Is blauwalg levensbedreigend voor watervogels?
Of zorgt de blauwalg voor botulisme bij ze?
Ik kan er niets over vinden via google, en jij bent de eendenexpert in mijn ogen
Inteelt is een mensenterm.quote:Op vrijdag 29 september 2006 20:30 schreef Isegrim het volgende:
Als die eenden allemaal zo bij elkaar blijven, zou er dan niet veel inteelt voorkomen...?
De natuur zorgt er anders meestal voor dat inteelt wordt voorkomen, want het heeft een verzwakkende werking op de populatie.quote:
Newsflash: eenden doen het het met jan en alleman. Dat ze bij elkaar zitten zegt weinig.quote:Op vrijdag 29 september 2006 20:36 schreef Isegrim het volgende:
[..]
De natuur zorgt er anders meestal voor dat inteelt wordt voorkomen, want het heeft een verzwakkende werking op de populatie.
quote:When they pair off with mating partners, often one or several drakes will end up "left out". This group will sometimes target an isolated female duck — chasing, pestering and pecking at her until she weakens (a phenomenon referred to by researchers as rape flight), at which point each male will take turns copulating with the female. Male Mallards will also occasionally chase other males in the same way
Eenden hebben gewoon een verderfelijk seksueel moraal. Nog bijna zotter dan dat van mensenquote:Op vrijdag 29 september 2006 22:17 schreef Barbaaf het volgende:
Herinner je je nog dat nieuwsitem over die woerd die een andere woerd achternazat? De voorste woerd vloog zich te pletter tegen een gebouw en de achtervolger besteedde het daaropvolgende uur door veelvuldig met het lijk te copuleren. Linkje
En als ze al een partner hebben vallen ze nog steeds andere paartjes lastig, in een vaartje waar ik iedere dag langsloop zitten een paar paartjes, elke woerd heeft een vrouwtje (ze zwemmen echt als paartjes) maar als ze te dicht bij elkaar komen gaan de woerden tegen elkaar snauwen
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |