Kwek moest gewoon even wennen aan het moederschap, en ze is zelf nog zo jongquote:Op maandag 3 juli 2006 14:38 schreef Barbaaf het volgende:
Nog vijf over, dat gaat stukken beter dan het eerste nestje. En wat zijn ze weer schattig op dat plankje
Had ik ook al aan zitten denken, ook al doordat ze zo vroeg haar eerste nestje kreeg had ze geen enkel voorbeeld. Misschien speelt zelfs mee dat ze niet door een eendemoeder opgevoed is?quote:Op maandag 3 juli 2006 14:50 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Kwek moest gewoon even wennen aan het moederschap, en ze is zelf nog zo jong![]()
Kwek is gewoon een volwassen vrouwtje hoor, eenden worden snel volwassen. Moederschap is voor eenden puur instinctief, ze weten ook gewoon voor het eerst een nest te bouwen.quote:Op maandag 3 juli 2006 14:50 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Kwek moest gewoon even wennen aan het moederschap, en ze is zelf nog zo jong![]()
Neutraal, behalve 1, die heeft een witte halsband, dus is het een mannetje.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 20:17 schreef Barbaaf het volgende:
En wat zijn ze mooi![]()
Zijn het nu allemaal vrouwtjes of hebben evt. mannetjes nu, net als Kwik, Kwak en Lizzy een 'neutraal' verenkleed?
Ja, die is nu volwassen.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 20:41 schreef The_Lizard_Queen het volgende:Hoe is het met het eerste gele kuiken afgelopen? Zit ie nog steeds bij die andere eendjes?
En wat zijn het een knapperds gewordenquote:Op vrijdag 21 juli 2006 20:09 schreef pberends het volgende:
Update, ze zijn nu 40 dagen oud:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het zijn er nog steeds 5 en ze zitten allen met Kwek nog bij elkaar.
Geen last van, maar als het er is kunnen ze er wel last van krijgen. Vooralsnog geen zorgen, er is niet eens veel groenalg.quote:Op zondag 23 juli 2006 14:19 schreef mazaru het volgende:
Hoe zit het met de blauwalg bij jullie?
Kunnen je eenden daar ziek van worden?
Anders moet je een inzamelingsactie houden hier op Fok voor een zwembad voor je beestjes.
Gelukkig, het is te hopen dat het snel een paar daagjes wat koeler is, dan zijn we van de blauwalg af.quote:Op zondag 23 juli 2006 14:25 schreef pberends het volgende:
[..]
Geen last van, maar als het er is kunnen ze er wel last van krijgen. Vooralsnog geen zorgen, er is niet eens veel groenalg.
Ik heb er ook niet veel verstand van, maar nog nooit blauwalg gehad hier. Ze kunnen inderdaad dood gaan aan botulisme.quote:Op zondag 23 juli 2006 16:28 schreef mazaru het volgende:
[..]
Gelukkig, het is te hopen dat het snel een paar daagjes wat koeler is, dan zijn we van de blauwalg af.
Kunnen de beestjes ook wat bijkomen.
Is blauwalg levensbedreigend voor watervogels?
Of zorgt de blauwalg voor botulisme bij ze?
Ik kan er niets over vinden via google, en jij bent de eendenexpert in mijn ogen
Inteelt is een mensenterm.quote:Op vrijdag 29 september 2006 20:30 schreef Isegrim het volgende:
Als die eenden allemaal zo bij elkaar blijven, zou er dan niet veel inteelt voorkomen...?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |