abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57661554
quote:
Op maandag 25 februari 2008 17:06 schreef Stiemie het volgende:
Voortaan overal en altijd pijnloos bevallen
Uitgegeven: 25 februari 2008 11:06

Elke bevallende vrouw krijgt voortaan recht op een verdovende ruggenprik, of het nu midden in de nacht is of niet. Nu is in veel ziekenhuizen 's nachts en in het weekend vaak geen prik mogelijk.

Vrouwen moeten altijd een pijnloze bevalling kunnen hebben, zo meldt de conceptrichtlijn 'Pijnbehandeling tijdens de bevalling'. Binnen een uur nadat zij erom vraagt, moet de vrouw een ruggenprik kunnen krijgen.
{knip}

Bron: Nu.nl
Heel goede ontwikkeling! Nederland hobbelde hiermee echt achter alle landen aan.

Tevens ben ik blij dat het vreselijke mens van een Beatrijs Smulders eens op d'r nummer gezet word
Ik moet dat mens niet met d'r uitspraken over pijn bij de bevalling en d'r boekje duik in je ween, als ik commentaar in diverse boekjes (OvN, Kinderen enz) van haar lees trekken mijn tenen al krom als zij een ruggenprik af loopt te kraken.
Want pijn is fijn en nuttig anders word de band tussen kind en moeder niet zo hecht blegh....
Mama van Isa en Ties
pi_57661674
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 14:40 schreef sjak het volgende:

[..]

Bron: planet.nl
Mwah met een vast contract schoppen ze je ook wel buiten als ze een part time functie creëren te lastig vinden , helaas aan de lijve ondervonden.
Mama van Isa en Ties
  dinsdag 8 april 2008 @ 14:35:47 #153
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57910225
Weinig slaap baby zorgt voor dikke peuter
Uitgegeven: 8 april 2008 06:41
Laatst gewijzigd: 8 april 2008 09:01

NEW YORK - Baby's die minder dan twaalf uur per dag slapen, lopen een twee keer zo hoog risico om als peuter van drie te dik te zijn, dan zuigelingen die wel voldoende rusten.

Dit blijkt uit onderzoek van de universiteit van Harvard dat dinsdag is gepubliceerd.

Het negatieve effect van het slaapgebrek is bijzonder sterk bij peuters die meer dan twee uur per dag televisie kijken: het risico op overgewicht is dan bijna met de factor zes verhoogd.

Bron: nu.nl
pi_57911277
de ene keer gaat het over het feit dat baby's die weinig slapen (een factor waar je als ouder niet zo veel over te zeggen hebt) dikker worden als peuter, en dan gaat het weer over het slaapgebrek bij peuters omdat ze zo veel tv mogen kijken van hun ouders
ben benieuwd naar het uitgebreide artikel.
pi_57911749
Nee toch? Er staat volgens mij dat slaapgebrek zorgt voor een verhoogd risico op overgewicht en als dat slaapgebrek gecombineerd wordt met ook nog eens twee uur of meer tv kijken dat het risico dan helemaal hoog is.

Een kinderarts die op mijn opleiding een lezing kwam geven over kinderen en tv vertelde dat mensen zo dik worden van tv kijken omdat ze niet alleen geneigd zijn dan wat lekkers er bij te eten maar omdat je stofwisseling behoorlijk daalt als je voor de tv hangt. Als je daarbij dan al die lekkere dingen eet komen ze veel harde binnen, even simpel gezegd.
  dinsdag 8 april 2008 @ 15:37:09 #156
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57911770
Dit is het hele artikel zoals het op nu.nl staat.

Ah zo komt het dus ook nog eens dubbel zo hard aan als je wat lekkers eet tijdens het zappen

[ Bericht 38% gewijzigd door Stiemie op 08-04-2008 15:42:55 ]
pi_57912196
"Het negatieve effect van het slaapgebrek is bijzonder sterk bij peuters die meer dan twee uur per dag televisie kijken: het risico op overgewicht is dan bijna met de factor zes verhoogd."
Dit kan evengoed los staan van hun slaapgebrek als baby. Deze zin lijkt mij te slaan op het slaapgebrek bij de peuter nu, op het moment dat hij dus 2u tv-kijkt (en dus potentieel 2u slaap mist)

Vandaar mijn verwarring.
pi_57927006
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 15:54 schreef Iksje het volgende:
"Het negatieve effect van het slaapgebrek is bijzonder sterk bij peuters die meer dan twee uur per dag televisie kijken: het risico op overgewicht is dan bijna met de factor zes verhoogd."
Dit kan evengoed los staan van hun slaapgebrek als baby. Deze zin lijkt mij te slaan op het slaapgebrek bij de peuter nu, op het moment dat hij dus 2u tv-kijkt (en dus potentieel 2u slaap mist)

Vandaar mijn verwarring.
Ik vind het ook nog verwarrend. Blijkbaar wordt een peuter die veel tv kijkt minder dik dan andere peuters; dat verklaart dat het verschil tussen babies en niet-tv-kijkende-peuters groter is dan tussen babies en wel-tv-kijkende peuters.
Waarschijnlijk is het hele onderzoek gewoon volstrekt verkeerd gekwoot (lees: vertaald) en moeten we ons er niets van aan trekken.
Tenslotte: hoe zit het met oorzaak-gevolg van de dikte van de babies en hun slaapgewoonten?
  zondag 13 april 2008 @ 12:36:52 #159
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_58018851
Babykamer vol gifdamp

door Barbara Sanders
AMSTERDAM - Nieuwe meubels in huis blijken tikkende tijdbommen die ernstige gezondheidsschade kunnen veroorzaken. Vooral in een net ingerichte babykamer zijn giftige dampen uit kasten, wiegjes, commodes en vloerbedekking zo gevaarlijk dat dit kan leiden tot zeer ernstige en blijvende ademhalingsproblemen bij kinderen.

Wetenschapper Evert Hasselaar van OTB, het onderzoeksinstituut van de TU Delft, luidt de noodklok: "Vrouwen zouden in plaats van in de achtste maand al in de eerste maand van hun zwangerschap de babykamer moeten inrichten. In alle nieuwe meubels, vloerbedekking en gordijnen bevinden zich gassen, weekmakers, formaldehyde, benzenen en biociden." "Al dat spul moet maanden uitdampen voor de komst van de baby. Dat kan door de kamer goed warm te stoken en te ventileren. Maar dat gebeurt in de praktijk niet, levensgevaarlijk. Eigenlijk zouden aanstaande ouders aan de tweedehands spulletjes moeten."

Het gezaghebbende onderzoeksinstituut meldt dat de problematiek rond de huisinrichting ook buiten de babykamer geldt. Veel mensen kopen een zeer goed geïsoleerde nieuwbouwwoning waarna nieuwe meubels, stoffering en apparatuur naar binnen worden gedragen.

Hasselaar: "Vooral over deze situatie maak ik me grote zorgen. De combinatie van giftige dampen en een bijna hermetisch afgesloten huis is rampzalig. In dit scenario - nieuw huis en nieuwe inrichting - moet je eigenlijk minimaal drie weken op vakantie en de ramen openlaten voordat je je intrek neemt in je nieuwe stulpje!"

Bron: www.telegraaf.nl
pi_58151284
http://www.nu.nl/news/153(...)tof_zuigflessen.html

Canada bant deel kunststof zuigflessen

Uitgegeven: 18 april 2008 23:07
Laatst gewijzigd: 18 april 2008 23:45

OTTAWA - Als eerste land ter wereld overweegt Canada bepaalde kunststof zuigflessen te verbieden omdat zij een chemische stof bevatten die schadelijk kan zijn voor baby's. De omstreden flessen van polycarbonaat bevatten bisphenol A.
ANP

Volgens minister Tony Clement van Volksgezondheid kan bisphenol A de ontwikkeling van kinderen belemmeren.

Gedragsproblemen

Een te grote blootstelling op jonge leeftijd zou later kunnen leiden tot gedragsproblemen en neurologische symptomen.

Hoewel uit onderzoek blijkt dat de blootstelling aan bisphenol beneden de kritische grens ligt, zegt Clement het zekere voor het onzekere te willen nemen.
pi_59197684
http://www.nu.nl/news/160(...)y_te_vroeg_komt.html

Test voorspelt of baby te vroeg komt
Uitgegeven: 7 juni 2008 12:42
Laatst gewijzigd: 7 juni 2008 12:50

BRUSSEL - In België wordt binnenkort gewerkt met een test die kan voorspellen of een vrouw te vroeg zal bevallen.

Daardoor hoeven minder vrouwen weeënremmers te krijgen en zal het aantal ziekenhuisopnames kunnen dalen, schrijft de Vlaamse krant Het Belang van Limburg zaterdag.

Het ziekenhuis Oost-Limburg in Genk heeft de primeur in België voor deze test, die in de Verenigde Staten al veel gebruikt wordt.

Bij het onderzoek wordt via een uitstrijkje gezocht naar de stof fibronectine, die duidt op een grote kans op een vroeggeboorte.

Volgens de Belgische onderzoekers betekent de afwezigheid van fibronectine met 99 procent zekerheid dat de vrouw de eerste twee weken na de test niet zal bevallen. De test kost 60 euro, een behandeling met weeënremmers kost 500 euro.
(c) ANP
  dinsdag 8 juli 2008 @ 14:44:30 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59972472
*persbericht*
quote:
Dieet werkt bij ADHD

EINDHOVEN, 20080708 -- `ADHD zou wel eens een uiting van een allergie kunnen zijn', aldus drs. Lidy Pelsser van het ADHD Research Centrum in Eindhoven in de e-mail nieuwsbrief Nieuws over kindervoeding. Deze wetenschappelijk onderzoeker boekt goede resultaten met een dieet bij kinderen met ADHD.

Zet kinderen met ADHD 5 weken lang op een speciaal dieet en bij circa 60% verbetert het gedrag. `De gedragsverbetering is zo groot, dat er zowel thuis als op school geen sprake meer is van ADHD', vertelt Pelsser in de nieuwsbrief. `Veel mensen kunnen niet geloven dat zoiets simpels als voeding zoveel impact kan hebben.' Het klinkt inderdaad bijna te mooi om waar te zijn, maar een wetenschappelijke publicatie staat garant voor de kwaliteit van haar onderzoek.

Het zogenoemde eliminatiedieet bestaat onder meer uit rijst, brood, groenten, fruit, kalkoen, water, sap, bepaald snoepgoed en tussendoortjes. De ADHD-ers waarbij dit dieet werkt, zijn niet gedoemd om dit beperkte dieet levenslang te volgen. Pelsser: `Bij die kinderen gaan we vervolgens uitzoeken op welke voedingsmiddelen ze reageren. Als het gedrag goed blijft, mogen ze het betreffende voedingsmiddel blijven eten.' Gemiddeld blijken 5 verschillende voedingsmiddelen de boosdoeners. En bij ieder kind zijn dat andere. Frappant genoeg gaat het niet mis bij suiker en kleurstoffen, zoals misschien veel mensen denken. Pelsser: `Bij de een gaat het bijvoorbeeld om druiven, ei, zuivel, pindakaas en tomaten, bij een ander om vanille, smaakversterkers en vis.'

Pelsser denkt dat ADHD in een deel van de gevallen wordt veroorzaakt door een overgevoeligheidsreactie: `Net zoals astma en eczeem uitgelokt kunnen worden door triggers als pollen, huisdieren en huisstofmijt. Het doelorgaan is bij eczeem de huid en bij astma de luchtwegen. Waarom zouden bij ADHD niet de hersenen het doelorgaan kunnen zijn en bepaalde voedingsmiddelen de trigger?'

Nieuws over kindervoeding is een gratis e-mail nieuwsbrief, die wordt verzonden naar onder meer kinderartsen, verpleegkundigen, verloskundigen en kinderdiëtisten. Op de website staat recent nieuws, boekbesprekingen en een uitgebreide agenda. Een abonnement is gratis. Aanmelden kan via www.nieuwsoverkindervoeding.nl.

Noot voor redacties:

Meer informatie over Nieuws over kindervoeding? Mail naar info@nieuwsoverkindervoeding.nl of bel naar Mary Stottelaar, 0341-428007.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 14:49:25 #164
640 snoopy
peanuts
pi_59972598
Doet me denken aan die serie van Jamie Oliver over schooleten. Daar ging hij koken in een gezin dat leefde op junkfood en snoep. En er was een jongetje dat behoorlijk druk was maar na ongeveer een week was hij totaal veranderd in een heel lief rustig joch.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 8 juli 2008 @ 15:02:51 #165
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59972988
Oblivion heeft het eten binnen haar gezin ook heel drastisch aangepakt en die heeft hele goeie resultaten geboekt, zal haar eens deze kant op duwen.

Ik dacht dat er ook een ADHD topic was in OUD, maar ik kan hem niet vinden.

From scratch...
From scratch...II
  dinsdag 8 juli 2008 @ 15:06:36 #166
35189 Troel
scherp en bot
pi_59973077
Dat heet anders geloof ik
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_59973217
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 14:44 schreef Brighteyes het volgende:
*persbericht*
Ik heb dit in april gezien bij EenVandaag.

Je kunt voor een onderzoek terecht bij Lidy Pelsser om na te gaan of de gedragsproblemen bij je kind aan voeding te wijten is. Het onderzoek duurt 5 weken en kost 1200 (waarvan 730 eigen bijdrage)

Aan ouders wordt ten strengste afgeraden om zelf te gaan experimenteren met voeding en diëten omdat het veelal niet om suiker en kleurstoffen gaat maar meestal om doodgewone voedingsmiddelen.

Bij kinderen die een gedragverbetering van meer dan 50% merkbaar is wordt een vervolgtraject ingegaan.

Het duurt ongeveer een jaar om uit te vogelen om welke voedingsmiddelen het dan gaat
  dinsdag 8 juli 2008 @ 15:53:35 #168
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_59974491
AD(H)D en aanverwante stoornissen bij kinderen.

Overigens verbaast het me niets, dat voeding invloed kan hebben op het gedrag van kinderen.

Bij Saskia ligt het overduidelijk wel aan kleur- en smaakstoffen. Als die een week te veel snoep heeft gehad, wordt ze steeds drukker en driftiger. Dan is het tijd om de buurvrouwen weer even in te seinen over het snoepbeleid in de straat (anders gaan die meiden elke moeder af om een snoepje te vragen.. )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 16:06:03 #169
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59974854
Thanks E.T. Ik had niet aan de haakjes gedacht.
*crossposten gaat...
  dinsdag 8 juli 2008 @ 16:25:51 #170
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_59975364
Als arwen iets verkeerds binnenkreeg werd ze ook een heel ander kind, voor mij dus niets nieuws.
Wel goed dat ze er meer onderzoek naar doen.
Jammer alleen dat de eigen bijdrage nog vrij hoog is, is denk ik wel een groot dremple voor veel mensen om het neit te proberen, terwijl het heel veel baat kan hebben.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 8 juli 2008 @ 16:30:12 #171
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59975499
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 15:53 schreef E.T. het volgende:
AD(H)D en aanverwante stoornissen bij kinderen.

Overigens verbaast het me niets, dat voeding invloed kan hebben op het gedrag van kinderen.

Bij Saskia ligt het overduidelijk wel aan kleur- en smaakstoffen. Als die een week te veel snoep heeft gehad, wordt ze steeds drukker en driftiger. Dan is het tijd om de buurvrouwen weer even in te seinen over het snoepbeleid in de straat (anders gaan die meiden elke moeder af om een snoepje te vragen.. )
zo was het hier ook
ik kon totaal niet stilzitten en met iets bezig zijn , toen mijn ouders me op een kleurstofvrij dieet hadden gezet op aanraden van een dokter wist de meester niet wat er aan de hand met me was omdat ik stil bleef zitten in de klas
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_59975898
He, fijn dat er meer aandacht komt aan de link gedrag-voeding. Bij allergiën en overgevoeligheden wordt er altijd maar een het lichamelijke gedacht maar de invloed op het gedrag is (net zo) groot.
Mijn boertje met PDD-nos heeft heel veel baat bij een dieet zonder suiker, gluten en lactose. Daarmee is hij echt met sprongen vooruit gegaan en nu hij 12 is en wat minder streng op dieet staat merkt hij het zelf aan zijn eigen gevoelens en gedragingen als hij te veel smokkelt.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 16:50:39 #173
35189 Troel
scherp en bot
pi_59976037
Ik heb ook wel eens zitten denken dat ik zo'n dieet moet "uitproberen" om te kijken of ik dan beter te handelen ben, maar het lijkt me zoveel tijd kosten en ik zou er niet aan moeten denken om de helft van de voedingsstoffen niet meer te mogen en dergelijke
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 8 juli 2008 @ 16:54:10 #174
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59976105
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 16:50 schreef Troel het volgende:
Ik heb ook wel eens zitten denken dat ik zo'n dieet moet "uitproberen" om te kijken of ik dan beter te handelen ben, maar het lijkt me zoveel tijd kosten en ik zou er niet aan moeten denken om de helft van de voedingsstoffen niet meer te mogen en dergelijke
het is wennen, maar ik hoef er nu bijna niet meer bij na te denken wat wel en wat niet te kopen
Today is life -

Dale Carnegie
pi_59976543
Dat lijkt me ook lastig, Troel. Je zou van te voren moeten kunnen voelen of en wat het doet. Dan weet je waarvoor je dingen moet laten
Bij mijn broertje ging het vrij makkelijk omdat hij vier was toen hij er mee begon. Het begin was heel streng, hij moest echt van helemaal niets heel langzaam naar steeds wat meer voedingsmiddelen. Het schijnt een tijdje te duren voor je darmen helemaal "schoon" en heel zijn en da's wel zwaar.
Maar bij hem is het ook wel heel grondig aangepakt, mede omdat dat goed mogelijk was met een kleuter die toch bijna niets wilde eten
Na steeds wat meer introducties is hij nu zo ver dat hij duidelijk verschil merkt met lactose, gluten en suiker. Bij het eerste vooral aan zijn buik, hij krijgt er buikpijn, winderigheid en diarree van. Maar bij de laatste twee heel duidelijk in zijn gedrag. Zoals hij het zelf omschrijft: "ik weet niet wat het is maar is kan mezelf niet meer vinden". Het schijnen ook vrij standaard overgevoeligheden te zijn bij autisme.
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 8 juli 2008 @ 17:14:04 #176
95752 crew  Chell
Kluns
pi_59976592
Wel interessant dat soort onderzoeken! Ik krijg alleen wel weer heel erg het 'druk kind = ADHD'-gevoel bij. Ik vraag me namelijk af in hoeverre dit soort kinderen inderdaad niet 'gewoon' last van een allergie hebben en dus helemaal geen ADHD hebben.

ADHD is zóveel meer dan druk zijn en ik betwijfel of bijvoorbeeld concentratieproblemen ook verminderen door een dieet.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 8 juli 2008 @ 17:15:24 #177
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59976622
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 17:14 schreef Yoni het volgende:
Wel interessant dat soort onderzoeken! Ik krijg alleen wel weer heel erg het 'druk kind = ADHD'-gevoel bij. Ik vraag me namelijk af in hoeverre dit soort kinderen inderdaad niet 'gewoon' last van een allergie hebben en dus helemaal geen ADHD hebben.

ADHD is zóveel meer dan druk zijn en ik betwijfel of bijvoorbeeld concentratieproblemen ook verminderen door een dieet.
welliswaar geen adhd maar een enorm verschil en wel kunnen concentreren sinds ik dat dieet volg
Today is life -

Dale Carnegie
pi_59998266
onderzoekers uit Maastricht komen met een onverwacht resultaat: (bron: nu.nl)
quote:
'Baby al na vier maanden gewone melk geven'
Uitgegeven: 9 juli 2008 10:04
Laatst gewijzigd: 9 juli 2008 10:08

MAASTRICHT - Het is beter kinderen al na enige maanden gewone koemelk en vast voedsel te geven. Dat zou de kans op huidallergie in de eerste twee jaar verminderen.

Dat stellen onderzoekers van de Universiteit Maastricht in het julinummer van het wetenschappelijke tijdschrift Pediatrics.

Onder leiding van Carel Thijs volgden onderzoekers het eetpatroon van 2800 zuigelingen en controleerden op huidallergie en eczeem.

Strijdig

De resultaten van het onderzoek zijn strijdig met wat doorgaans wordt geadviseerd. Allergie voor koemelk is een vaak onderzocht probleem.

Thijs stelt dat al na vier maanden gewone melk heel goed kan. Als de ouders na zeven of negen maanden daartoe overgaan is de kans op allergische huidreacties en eczeem groter.

(c) ANP
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 9 juli 2008 @ 16:15:14 #179
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59998593
wel kort door de bocht... Eerder borstvoeding afbouwen voor een mogelijk betere reactie op koemelk allergie en alle overige voordelen van borstvoeding negeren. Hmz....
pi_59998660
ik zou ook wel wat meer over de details van het onderzoek willen weten.
pi_60004995
Er staat in het BV topic en het babietjes topic een link naar het gehele artikel
pi_60009568
ah! tnx!
pi_60017140
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 16:15 schreef Swetsenegger het volgende:
wel kort door de bocht... Eerder borstvoeding afbouwen voor een mogelijk betere reactie op koemelk allergie en alle overige voordelen van borstvoeding negeren. Hmz....
Er staat hier niets over afbouwen.
Het lijkt mij ook logisch om zo'n baby alvast te laten wennen, gewoon wat proeven etc. maar dat wilt niet zeggen dat de baby dan gelijk maar z'n voedingsstoffen daaruit moet halen. Elise heeft 14 maanden BV gehad, maar vanaf een maand of 3 kreeg ze ook wel wat andere dingetjes.
  donderdag 11 september 2008 @ 08:32:41 #184
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61543185
Ik vond dit berichtje in mijn PM-box:
quote:
In Enschede is vandaag een Centrum voor Jeugd en Gezin geopend. Omdat ik denk dat dingen over opvoeden wel ontopic zijn in OUD, lijkt me een Centrum voor Jeugd en Gezin dat ook. Dat gaat tenslotte over opvoeden en wat er bij komt kijken.

Nou is een loket in Enschede voor de meeste FOK!kers (m/v) niet in de buurt maar de eerste FOK!ker zonder internet moet ik nog tegenkomen dus naar een website kan iedereen. En dan komt www.loes.nl om de hoek kijken. Dat kan wel interessant zijn.
Komt van een betrouwbare user dus is niet echt spam, maar die persoon wilde het zelf niet posten om dat het dan op spam zou lijken.
pi_61554612
'Pijnstiller bij bevalling niet ongevaarlijk'
Uitgegeven: 11 september 2008 16:28

LEIDEN - Steeds meer ziekenhuizen dienen vrouwen tijdens de bevalling de pijnstiller Remifentanil toe, en dat is een zorgelijke ontwikkeling. Dat schrijven artsen van het Leids Universitair Medisch Centrum in het vakblad Medisch Contact dat vrijdag verschijnt.

Volgens de artsen kan het middel gevaarlijk zijn. De pijnstiller is populair in Nederland omdat de vrouw via een pompje zelf kan bepalen hoeveel ze van het middel wil. Tientallen ziekenhuizen gebruiken het middel al, terwijl het nog maar sinds kort in Nederland verkrijgbaar is.

Bij de presentatie, vorig jaar, werd zelfs gesproken van een medische doorbraak.

Hart
Volgens de Leidse artsen kan Remifentanil problemen veroorzaken aan het hart en bij de ademhaling. De pijnstiller mag volgens de bijsluiter alleen worden gebruikt als er in de verloskamer apparatuur aanwezig is die eventuele problemen onmiddellijk signaleert.

Volgens de artsen is daar bij de meeste verloskamers geen sprake van. Ook mag het middel alleen worden toegediend door personeel dat gespecialiseerd is in het gebruik van pijnstillen. Ook dat is volgens hen niet het geval.

(c) ANP

pi_61575383
Ik neem aan dat als je een pijnstillend middel krijgt, dat daarbij dan de evt. bijwerkingen worden vermeld?..
Want ik haal er niet uit dat verpleegkundig personeel niet op de hoogte is/was van de risico's.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_61575609
Ik heb dit middel gekregen, maar er is mij niks over de risico's vertelt. Verder dan "is nieuw en kan geen kwaad hoor" kwamen ze niet
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 10:52:21 #188
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_62304739
Was er laatst in het nieuws niet iets over kinderen die te snel astmamedicijnen voorgeschreven krijgen?
Volgens mij heb ik het op RTL nieuws gezien.
Toen zag ik het berichtje van PM over pseudokroep. Ik ging dat opzoeken en vond dit artikel op wikipedia.
Vooral dit stukje vind ik interessant:
quote:
De ziekte kan wel twee weken aanhouden. De voor de ouders zo beangstigende gierende ademhaling is vaak binnen enkele uren alweer verdwenen. Een aanval van pseudokroep kan één keer voorkomen, of een aantal avonden tot wel twee weken achter elkaar.
Ik weet een geval van een meisje van nog geen 1 jaar oud dat astmamedicijnen voorgeschreven kreeg. Over de dag heen, merkte ik niets aan haar. Een familielid was ook ooit astmatisch, dus ik denk dat ze ervan uit zijn gegaan dat het kind het ook heeft. Maar het kan dus net zo goed pseudokroep zijn geweest.
Ik weet verder niet hoe zwaar die medicijnen zijn...
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 12:13:47 #189
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_62306150
PV, ik neem aan dat ze iets meer testen dan alleen maar het verhaal van de ouders?

Mijn huisarts reageerde heel nuchter na het luisteren naar de longen: het kan maar een ding geweest zijn: pseudokroep.
Jouw situatie klinkt er ook naar moet ik zeggen, omdat er overdag niets aan de hand was. Maar ik heb in zoverre geloof in de medische wereldmijn huisarts dat men toch wel eerst dingen uitsluit alvorens iets voor te schrijven.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 12:47:04 #190
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_62306769
Mja, in het nieuws zeiden ze dus dat het vaak voorkomt dat er uit voorzorg astmamedicijnen worden voorgeschreven. In het geval dat ík ken kan het ook zo zijn dat de ouders het herkenden als een astma-aanval en vervolgens de andere symptomen over het hoofd hebben gezien. Maar ik ben natuurlijk ook geen arts.

Ik moest hierbij ook denken aan een andere gedachtengang van mij, van de week.. Een cabaretier, Jan Jaap van der Wal, vertelde in een show dat uit onderzoek is gebleken dat een mens ca. 20 minuten nodig heeft om een mailtje te ontcijferen. Op een dag krijgen veel mensen tegenwoordig veel van dit soort media voor hun kiezen. Internet, tv, radio. Overal geluid, heel veel prikkels.
Nu merk ik de laatste tijd dat er nogal snel wordt gezegd dat iemand een beetje autistisch is of binnen het spectrum autisme valt. Ik houd er zelf van om te zeggen dat we allemaal een beetje auti zijn
Ik denk gewoon dat wij mensen (te)veel prikkels binnenkrijgen en daardoor soms overprikkeld raken en hierdoor een beetje auti-gedrag kunnen gaan vertonen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 17 oktober 2008 @ 16:00:19 #191
147316 crew  DJMO
#trut
pi_62462817
ik heb er (nog) niet mee te maken, en woon ook niet in die regio.. maar hoort het bericht: Invallen bij malafide gastouderbureaus hier thuis?? misschien interessant voor de mensen die in die richting wonen...
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 11 december 2008 @ 20:26:20 #192
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63942297
quote:
Op donderdag 11 december 2008 19:27 schreef marit1978 het volgende:
Het zal in andere topics misschien al onder de aandacht gekomen zijn, maar voor wie het gemist heeft:
de gezondheidsraad heeft een nieuw vitamine-D advies gegeven.

In onderstaande link gaat het nog om een aanbeveling, maar inmiddels is dit het nieuwe advies naar bevolking toe geworden.

http://www.gr.nl/samenvatting.php?ID=1752&highlight=vitamine

kinderen die nu 5 microgram/dag krijgen, zouden beter 10 microgram krijgen

hier geen discussie over wel/niet geven?

Ilse was al blij !
die is dol op de druppels, maar deed net na 2 haar mond al dicht... 't is even wennen die verwennerij!
pi_65411534
Ik weet niet of er hier al over gepraat is, en of het relevant is of niet, maar ik ben er nog steeds helemaal overhoop van (en hoorde dat het nieuws ook door de Nederlandse pers werd opgepikt)

steekpartij in kindercreche

Vlak na het bekend raken van het drama gingen al stemmen op om kinderdagverblijven beter te beveiligen, met badges of toegangscodes... maar wie verwacht zich nu in hemelsnaam aan zoiets? Aan een aanval op de kleinsten, die zich niet eens uit de voeten kunnen maken?
Kan en wil je overigens zulke beveiliging als je je kindje naar de opvang brengt?
pi_65411738
quote:
Op maandag 26 januari 2009 10:02 schreef Iksje het volgende:
Kan en wil je overigens zulke beveiliging als je je kindje naar de opvang brengt?
Het is hier bij veel kdv heel normaal dat je met een code pas naar binnen kunt. Is toch een veel fijner idee dat niet jan en allerman naar binnen kan lopen!!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  maandag 26 januari 2009 @ 10:58:06 #195
3011 E.T.
pi_65412978
quote:
Op maandag 26 januari 2009 10:10 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Het is hier bij veel kdv heel normaal dat je met een code pas naar binnen kunt. Is toch een veel fijner idee dat niet jan en allerman naar binnen kan lopen!!
Hier in Rotterdam zijn er nauwelijks (of misschien zelfs wel geen, de twee grootste organisaties hebben het iig niet) kdv met beveiliging als code of pas. En ook uit de landelijke verslagen BOINK heb ik in mijn Oudercommissietijd begrepen dat codes en pasjes nog nauwelijks toegepast wordt.

Wel gaat in steeds meer kdv de deur dicht met alleen een klink aan de binnenkant en moet er aangebeld worden buiten de breng- en haaltijden.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_65413053
quote:
Op maandag 26 januari 2009 10:58 schreef E.T. het volgende:

[..]

Hier in Rotterdam zijn er nauwelijks (of misschien zelfs wel geen, de twee grootste organisaties hebben het iig niet) kdv met beveiliging als code of pas. En ook uit de landelijke verslagen BOINK heb ik in mijn Oudercommissietijd begrepen dat codes en pasjes nog nauwelijks toegepast wordt.

Wel gaat in steeds meer kdv de deur dicht met alleen een klink aan de binnenkant en moet er aangebeld worden buiten de breng- en haaltijden.
Dat laatste is in princiepe hetzelfde. Er kan in ieder geval niet "zomaar" iemand naar binnen. En daar gaat het om. Dat niet zomaar iedereen naar binnen kan lopen!!
Liefde
pi_65413075
Ik vind het heel dubbel, eigenlijk.
Aan de ene kant lijkt het me niet meer dan normaal dat een deur op een KDV dicht zit en dat je je moet melden voor je naar binnen mag.
Maar aan de andere kant: kan je je beveiligen tegen idioten als deze meneer? Iemand die gek genoeg is om zoiets te doen is ook gek genoeg om een ruitje in te tikken of zijn een slachtpartij aan te richten in een supermarkt, bibliotheek of warenhuis.

Waar ik me meer zorgen om maak is de soms lakse houding van het personeel als het gaat om het ophalen van kinderen. Er zijn op papier wel mooie regels over van te voren aangeven als iemand anders dan de ouders het kind komt halen maar ik heb het helaas toch wel meegemaakt dat kindjes zo maar mee gegeven werden aan de oppas, tante of opa.
pi_65413253
quote:
Op maandag 26 januari 2009 11:02 schreef owlet het volgende:

Waar ik me meer zorgen om maak is de soms lakse houding van het personeel als het gaat om het ophalen van kinderen. Er zijn op papier wel mooie regels over van te voren aangeven als iemand anders dan de ouders het kind komt halen maar ik heb het helaas toch wel meegemaakt dat kindjes zo maar mee gegeven werden aan de oppas, tante of opa.
Ja dat zie ik bij Mikael op de psz ook heel veel. Ik heb daar in het begin ook heel duidelijk aangegeven dat ze Mikael aan niemand anders mee mogen geven als ik er niet ben en het niet gemeld heb. Zo wilde mijn vader hem eens ophalen en dat was ik vergeten te zeggen. Maar Mikael mocht gelukkig niet mee. Pas toen ze gebeld hadden. De keer daarna was alleen een domper want toen zeiden ze: Ja het is dat Mikael gescheiden ouders heeft anders had ie wel meegemogen Euh pardon. Dus zo gaat dat!!
Liefde
  maandag 26 januari 2009 @ 11:14:26 #199
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_65413391
Het is natuurlijk een beetje een schijnveiligheid. Dezelfde discussie ging ook op toen dat jongetje Jesse op school werd neergestoken. Scholen moesten toen beveiligd worden, etc.
Maar aan dit soort gekken doe je bitter weinig. Inderdaad wat Owlet zegt, richt je op de wel veelvoorkomende zaken en dat is inderdaad het ophalen van de kinderen. Een goed protocol op dat punt lijkt me heel belangrijk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_65413660
bij ons zijn er wel pasjes, maar ik betwijfel of dat de veiligheid vergroot.
Tijdens breng en haal tijden kun je toch zo met iemand mee naar binnen lopen.
En daarbuiten moet je op andere kdv's ook aanbellen.

Bij ons ook het beleid dat kinderen niet meegegeven worden aan anderen tenzij dat van te voren gemeld is, geen idee of ze dat ook strikt toepassen. Ik ben het nog nooit vergeten te melden dat iemand anders Pepijn op kwam halen.

Maar ik denk ook dat je tegen die hele erge idioten toch niet kunt beveiligen.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 februari 2009 @ 19:57:26 #201
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_65924741
quote:
Politie kan explosieve groei van kinderporno niet bijbenen
Politie laat honderden kinderpornozaken liggen
Pedofielen en kinderpornoproducenten hebben weinig te vrezen van politie en justitie.

900 zaken
Tegen honderden verdachten is aangifte gedaan en is er kinderporno in beslag genomen, maar vaak komt het niet tot vervolging. Inmiddels liggen er bij de politie 900 zaken op de plank.

Ernstig
Daarbij gaat het om ernstige zaken als misbruik van tieners voor seksfilms, peuters gebruikt voor sm-foto's en zelfs misbruik van baby's. Dat blijkt uit onderzoek van de politie, waarvan de uitkomsten in het bezit zijn van RTL Nieuws.

Buitenland
Op 1 oktober 2008 lag er bij de politie 500 kinderpornozaken op de plank. Daarnaast heeft de KLPD ook nog eens 400 zaken uit het buitenland liggen die nog onderzocht moeten worden.

Achterstand
De politie kampt al jaren met grote achterstanden in het wegwerken van kinderpornozaken. Eind 2007 liet minister van Justitie Hirsch Ballin al weten dat er ruim 200 kinderpornozaken op de plank lagen. Dat aantal is de afgelopen jaren explosief toegenomen.

Reactie politie
Programmamanager Kinderporno bij de politie Peter Reijnders noemt het grote aantal plankzaken ernstig: "Ik ben zelf ook ouder van drie kinderen en je moet er niet aan denken dat je eigen kinderen voor dat soort viezigheid misbruikt worden, daar moeten we gewoon tegen optreden."

Miljoen foto's
Zedenrechercheur Van Dassel: "Over een tijdspanne van 2 à 3 jaar sprak je bij één verdachte met 100.000 foto's al over veel. Bij lopende onderzoeken komen we al meer dan een miljoen afbeeldingen per verdachte tegen".

Onvoldoende capaciteit
De opsporingscapaciteit blijkt volstrekt onvoldoende voor de grote hoeveelheid kinderpornozaken. In de politieregio's is gemiddeld maar 'anderhalf' rechercheur beschikbaar. Landelijk komt dat neer op 40 kinderpornorechercheurs, inclusief het Team Kinderporno van het KLPD.

Plan
De politie heeft een verbeterplan gemaakt. Zo verwacht de politie winst te halen door in beslag genomen materiaal door een computer te laten onderzoeken. Daarnaast wordt de hulp ingeroepen van de Boven Regionale recherche. Maar dit soort verbeterplannen zijn er de afgelopen jaren al vaker gepresenteerd en daar is weinig van terecht gekomen.

Kamer
De Tweede Kamer heeft onthutst gereageerd op het grote aantal plankzaken. Arda Gerkens van de SP zegt: "Ik vind dat echt verschrikkelijk. Seksueel misbruik van kinderen is een van ergste misdaden die we kennen en dat mag nooit maar dan ook nooit een plankzaak zijn".
Signaal
PvdA-kamerlid Kadija Arib: "Het signaal dat je daarmee afgeeft met name aan criminelen die zich schuldig maken aan seksueel misbruik van kinderen is dat eigenlijk de overheid gewoon niks doet, ze kunnen gewoon hun gang gaan en ze maken daardoor meer slachtoffers en ik vind dat wel heel kwalijk."

bron
  dinsdag 10 februari 2009 @ 20:03:49 #202
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_65925018
't Lijkt me ook niet het leukste baantje bij de politie, kinderporno opsporen. Maar wel erg belangrijk!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 1 april 2009 @ 11:46:36 #203
147316 crew  DJMO
#trut
pi_67606874
Suikerwater als pijnstiller voor baby's
quote:
n het Jeroen Bosch Ziekenhuis in Den Bosch gebruikt men sinds kort suikerwater om gezonde pasgeboren baby's te kalmeren. Vlak voordat een baby bijvoorbeeld een hielprik krijgt, geeft een verpleegkundige een paar druppels suikerwater. De smaak van suiker stimuleert gebieden in de hersenen die pijnprikkels afremmen. Baby's kalmeren en zijn duidelijk minder prikkelbaar door de suiker, hierdoor gaat hun pijngrens omhoog.

Het ziekenhuis gebruikte deze methode al jaren bij zieke en premature baby's. Deze behandeling was zo effectief dat het deze maand ook ingevoerd is voor gezonde pasgeborenen op de kraamafdeling. Suikerwater als pijnstiller werkt alleen bij korte en lichte pijnprikkels zoals een vaccinatie of hielprik. Bij langdurige pijn, zoals bij ontstekingen, wordt paracetamol gebruikt.
toch iets om over na te denken. Zelf zal ik het niet snel doen, voor je het weet wil je kind alleen nog maar suiker ofzo
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_67607682
bv is ook heel zoet, dat helpt net zo goed. Is alleen wat minder praktisch soms.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 1 april 2009 @ 13:07:27 #205
147316 crew  DJMO
#trut
pi_67609539
quote:
Op woensdag 1 april 2009 12:08 schreef poemojn het volgende:
bv is ook heel zoet, dat helpt net zo goed. Is alleen wat minder praktisch soms.
ik geef flesvoeding

woensdag 1 april 2009 @ 13:21:07 #206
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67609984
quote:
Op woensdag 1 april 2009 11:46 schreef DJMO het volgende:
Suikerwater als pijnstiller voor baby's
[..]

toch iets om over na te denken. Zelf zal ik het niet snel doen, voor je het weet wil je kind alleen nog maar suiker ofzo
Jij hoeft je kind dan ook niet regelmatig te prikken toch? Dat lijkt zo'n beetje het enige te zijn waarbij het handig is.
En dan vind ik het nog niet eens zo'n gek idee.
Sasha is zijn eerste dag helemaal lek geprikt om de paar uur voor een bloedsuiker-spiegel en dat was steeds echt heel zielig. Als ze dat op deze manier prettiger kunnen maken mogen ze van mij. Ik weet alleen niet hoe handig dat suiker dan weer is ivm die bloedsuikerspiegel.
  woensdag 1 april 2009 @ 13:37:39 #207
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_67610535
ik kreeg als baby standaard suikerwater... Waarom dat was weet ik niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 1 april 2009 @ 14:08:31 #208
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_67611509
't Is toch ook niet zo dat ze zeggen dat je je kind maar vol moet gieten met suikerwater? Het gaat om enkele druppels voor een prik of inenting.

Vroegah deden ze wel ergere dingen met baby's Zoek maar eens op "suikerdot"
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_67621659
quote:
Op woensdag 1 april 2009 14:08 schreef Rewimo het volgende:
't Is toch ook niet zo dat ze zeggen dat je je kind maar vol moet gieten met suikerwater? Het gaat om enkele druppels voor een prik of inenting.

Vroegah deden ze wel ergere dingen met baby's Zoek maar eens op "suikerdot"
Precies, er word weer gereageerd alsof de baby erdoor direct diabetes krijgt....... Daarnaast werd vroeger suikerwater al gebruikt als pijnbestrijding. Dat liever voor de baby dan paracetamol of andere pijnstillers, lijkt mij...........
  woensdag 1 april 2009 @ 22:02:53 #210
35189 Troel
scherp en bot
pi_67628179
quote:
Op woensdag 1 april 2009 13:21 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Jij hoeft je kind dan ook niet regelmatig te prikken toch? Dat lijkt zo'n beetje het enige te zijn waarbij het handig is.
En dan vind ik het nog niet eens zo'n gek idee.
Sasha is zijn eerste dag helemaal lek geprikt om de paar uur voor een bloedsuiker-spiegel en dat was steeds echt heel zielig. Als ze dat op deze manier prettiger kunnen maken mogen ze van mij. Ik weet alleen niet hoe handig dat suiker dan weer is ivm die bloedsuikerspiegel.
Ruben heeft gelukkig maar een keer of vier zo'n prikje gehad, maar als dit de pijn wat verzacht had, graag. Die bloedsuikerdingen waren veel gemener dan die hielprik, daar heeft hij geen last van gehad (maar dat was ook niet op dezelfde plek en dat werd ook niet vervolgens door de verpleegsters hardhandig vastgepakt bij het borstvoeding geven )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 21 april 2009 @ 21:47:06 #211
593 sjak
Juffie Bloem
pi_68253020
quote:
'Peuters snel zindelijk door muziekluier'
Uitgegeven: 21 april 2009 20:46
Laatst gewijzigd: 21 april 2009 20:46

BRUSSEL - Een Belgische wetenschapper heeft een muziekluier bedacht die kinderen sneller zindelijk zou maken. Ouders moeten een kleefbare strip met urinedetector bevestigen in een wegwerpluier die geluid maakt als het kind plast.

Dat maakte de Universiteit van Antwerpen dinsdag bekend. De onderzoekster, Alexandra Vermandel, stelde vast dat 80 procent van kinderen in thuissituaties binnen vijf dagen zindelijk was met de muziekluier.

De onderzoekster benadrukt echter dat grote betrokkenheid van de ouders noodzakelijk is. Ook moet het kind eraan toe zijn om te beginnen met zindelijkheidstraining.

Peuters zijn twaalf tot vijftien maanden later zindelijk dan zestig jaar geleden. Absorberende wegwerpluiers die kinderen een nat gevoel besparen, zijn mogelijk een oorzaak.

© ANP
Klinkt interessant. Iemand zoiets wel eens gehoord / geprobeerd?
Lekker douchen!
pi_68253056
Is het geen late 1-aprilgrap?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 21 april 2009 @ 21:49:45 #213
593 sjak
Juffie Bloem
pi_68253138
4 x 5 dagen te laat dan
Lekker douchen!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 21 april 2009 @ 22:16:38 #214
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68254229
Beetje hetzelfde idee als een plaswekker, hoewel daarmee een hele kleine (stroom) tinteling door een vinger wordt gestuurd.
  woensdag 22 april 2009 @ 07:33:02 #215
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_68260140
De meeste kinderen worden uiteindelijk toch wel zindelijk via de 'natuurlijke' weg zindelijk. Iedereen wil maar dat het zo snel mogelijk gebeurt. Er zijn natuurlijk nobele redenen. Zoals het milieu of de huid van je kindje.
Maar ik heb het gevoel dat veel ouders het geduld niet meer kunnen opbrengen om het leerproces te ondersteunen en nog te verschonen.
quote:
De onderzoekster benadrukt echter dat grote betrokkenheid van de ouders noodzakelijk is. Ook moet het kind eraan toe zijn om te beginnen met zindelijkheidstraining.
Veel ouders weten ook niet wanneer hun kind eraan toe is. Meestal als de kinderen na het slapen steeds droog zijn, zijn ze er vaak aan toe.

Dat van die wegwerpluiers is ook wel zo, kinderen zijn zich blijkbaar minder bewust van wat er zich tussen de benen afspeelt. Tsja.... het is tegenwoordig kiezen tussen laat zindelijk worden en een geïrriteerde huid van je kind.

Ja. Voor kinderen die echt problemen ondervinden met zindelijk worden, is dit wellicht een oplossing. Begrijp me niet verkeerd, het klinkt goed hoor. Maar ik hoef er niet aan.
pi_68260417
quote:
Veel ouders weten ook niet wanneer hun kind eraan toe is. Meestal als de kinderen na het slapen steeds droog zijn, zijn ze er vaak aan toe.
Mikael heeft elke keer na zijn slapen zijn luier nog helemaal nat. Maar hij is verder helemaal zindelijk. Als ik dus van die natte luiers uit was gegaan dan liep ie nu nog in luiers!!
Liefde
  woensdag 22 april 2009 @ 20:52:39 #217
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_68283063
quote:
Op woensdag 22 april 2009 08:08 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Mikael heeft elke keer na zijn slapen zijn luier nog helemaal nat. Maar hij is verder helemaal zindelijk. Als ik dus van die natte luiers uit was gegaan dan liep ie nu nog in luiers!!
quote:
Dit is wat ik op mijn werk hoor. Zelf ben ik ook al begonnen. Maar niet intensief. Als het soms toevallig lukt, prijzen we hem de hemel in. Maar net zoals op werk: als een kind niet wil of niet durft, ga ik niet aandringen. Dán is een kind er dus meestal nog niet aan toe. Dat vergat ik erbij te zeggen vanmorgen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 28 april 2009 @ 11:04:42 #218
13151 crew  Rewimo
pi_68452504
Moeder voert baby's fastfood

8 maanden oud, met 6 maanden kregen ze hun eerste McD maaltijd

Jamie Oliver heeft nog heel wat werk te verzetten daar in Engeland...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 28 april 2009 @ 11:08:58 #219
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_68452656
ik vind het echt heel zielig.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 28 april 2009 @ 11:20:11 #220
13151 crew  Rewimo
pi_68453043
Mijn eerste reactie was: wie haalt die kinderen daar weg?
  dinsdag 28 april 2009 @ 11:44:23 #221
3011 E.T.
pi_68453884
HIer het volledige engelse artikel

Dit is echt pure kindermishandeling

Geen gezond voedsel, maar een dag in de week worden ze aangekleed en gaan ze naar buiten, cheesepuffs als dagelijkse snack...

echt
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 april 2009 @ 11:48:57 #222
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68454057
Ik begrijp ook nooit dat wanneer je zelf al zo dik ben waarom je je kinderen datzelfde lot zou willen laten ondergaan. Ik hoop bij god dat mijn kinderen niet zo dik worden als dat ik dat ben en probeer dat ook te stimuleren.
  dinsdag 28 april 2009 @ 11:50:42 #223
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_68454129
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:48 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik begrijp ook nooit dat wanneer je zelf al zo dik ben waarom je je kinderen datzelfde lot zou willen laten ondergaan. Ik hoop bij god dat mijn kinderen niet zo dik worden als dat ik dat ben en probeer dat ook te stimuleren.
"Dik is mooi"
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 april 2009 @ 11:51:43 #224
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68454167
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:50 schreef Ticootje het volgende:

[..]

"Dik is mooi"
Ja natuurlijk roep je dat als je zelf te dik ben. Rationeel weet je natuurlijk wel beter. Al was het alleen maar wegens gezondheids risico's.
  dinsdag 28 april 2009 @ 11:59:04 #225
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68454440
Ja precies. Vol blijven houden dat het bij jezelf door je schildklier komt.
Ik vind het zielig en idd heel zielig voor die kinderen.

Ik hoop ook echt heel erg dat mijn kinderen nooit dik zullen worden en daar zal ik zelf ook echt mijn best wel voor doen. Nee, ze gaan niet op een dieet als ze klein zijn, maar gewoon normaal eten en niet te veel snoepen. Wel lekker fruit en sporten.
(Dat laatste sowieso omdat ik dat ook erg belangrijk vind vwb socialisering enzo.)
  dinsdag 28 april 2009 @ 11:59:04 #226
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_68454441
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:51 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja natuurlijk roep je dat als je zelf te dik ben. Rationeel weet je natuurlijk wel beter. Al was het alleen maar wegens gezondheids risico's.
Jep, grote kans dat deze kinderen later te maken krijgen met diabetes, cholesterol en hart- en vaatziekten.

Ik vind het alleen nogal wat dat het een paginagroot nieuwsbericht is. Ik denk namelijk dat ze heus de enige moeder niet is. Aan haar gewicht af te lezen heeft ze zelf ook niet het beste voorbeeld gehad..

Verder is het ook echt wel een probleem van tegenwoordig dat heel veel kinderen te dik zijn.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 28 april 2009 @ 12:02:44 #227
13151 crew  Rewimo
pi_68454591
Ik ben ook heel erg zwaar geweest, en ik pas heel erg op dat mijn zoontje goed en gezond leert eten. Ik weet bijvoorbeeld dat ik zelf ben gaan snoepen juist omdat mijn moeder dat heel erg aan banden legde (die was zelf ook te dik en wilde mij daarvoor behoeden - mislukt dus).

Mijn zoontje mag dus best snoepen, zolang het binnen de perken blijft; klakkeloos verbieden doe ik niet, wel uitleggen waarom hij op sommige momenten niks krijgt ( "we gaan zo eten" of "je hebt al vulmaarin gehad"). En wat ik ook niet doe is troosten met een snoepje.

Natuurlijk eten we weleens ongezond, wie niet? Maar wat in dit artikel staat gaat alle perken te buiten. Da's meer een kwestie van: Natuurlijk eten we weleens gezond Ja, een magnetronmaaltijd Joepie.
  dinsdag 28 april 2009 @ 13:57:59 #228
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_68458779
O, walgelijk gewoon
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_68463180
af en toe een paar stukjes kipnugget oke. Maar elke dag, jeetje dat doe je toch niet?
quote:
Helemaal ongezond eet haar drieling niet. Leanne kookt elke zondag groenten voor haar kinderen. Verder krijgen ze ook melk, roerbak eieren met toast en instant aardappelpuree met spaghetti.
Oooh wat vind ik dit erg
  dinsdag 28 april 2009 @ 15:55:47 #230
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_68463273
Het punt dat ze haar kindjes 1x per week aankleed om naar buiten te gaan vond ik ook niet echt fris...
  dinsdag 28 april 2009 @ 16:22:05 #231
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_68464241
Wat een walgelijk verhaal zeg.. Ze is zelf nog een kind zo te lezen. Laat staan dat ze er voor 3 kan zorgen.
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 28 april 2009 @ 17:40:44 #232
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_68467280
Wat vreselijk zielig voor die kinderen zeg En trouwens ook voor die moeder als ze denkt dat ze het zo goed doet... Lijkt me inderdaad dat je je kinderen niet ook zo dik wilt laten worden als je zelf meemaakt hoe het is.

Hier proberen we ook gewoon zowel gezond als ongezond te eten om het allemaal even leuk te laten zijn. Dus niet snoep en vet verbieden, maar gewoon met mate eten.
pi_68804332
quote:
'Ochtendmisselijkheid is teken van intelligente baby'
Uitgegeven: 8 mei 2009 08:18
Laatst gewijzigd: 8 mei 2009 08:18

AMSTERDAM - Als vrouwen veel last hebben van ochtendmisselijkheid, krijgen ze vaker een kind met een relatief hoog IQ. Dat blijkt uit een Canadese studie.

De onderzoekers van het Hospital for Sick Children in Toronto ondervroegen 120 vrouwen over klachten tijdens een zwangerschap van enkele jaren geleden.

Vervolgens lieten ze de kinderen van de vrouwen (inmiddels tussen de 3 en 7 jaar) een intelligentietest maken.

Duizelig

Uit het onderzoek bleek dat kinderen gemiddeld beter presteerden als hun moeder tijdens de zwangerschap last had gehad van ochtendmisselijkheid en duizeligheid. Hoe heftiger de klachten van de moeder, hoe hoger haar kind scoorden tijdens de intelligentietest.

De resultaten van de studie zijn gepubliceerd in het Britse tijdschrift New Scientist.

Breinbescherming

De onderzoekers vermoeden dat de hormonen die ochtendmisselijkheid veroorzaken ook verantwoordelijk zijn voor de bescherming van het brein van de foetus.

“Onze bevindingen suggereren een link tussen ochtendmisselijkheid en een verbeterde ontwikkeling van de hersenen bij het nageslacht”, aldus hoofdonderzoekster Irena Nulman in de Britse krant The Daily Telegraph.

“Maar ochtendmisselijkheid is een wijd verbreid en fascinerend fenomeen dat nog verder onderzocht moet worden.”
Van Nu.nl
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 12:03:23 #234
35189 Troel
scherp en bot
pi_68804658
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 8 mei 2009 @ 12:11:35 #235
100412 mefke79
komt goed!
pi_68804972
nou dan kan ik voor mijn kind vast noteren dat het niet slim wordt Fijn om te weten vast, gaan we rekening mee houden

(effe serieus, ik snap ergens het verband tussen veel ziek en grote placenta = meer kans op groot kind, maar deze relatie snap ik niet. Ja, tuurlijk zal het verband er wel zijn, maar betekent het verband ook iets? Mijn wetenschappelijke opleiding speelt op denk ik...)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_68805029
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 12:11 schreef mefke79 het volgende:
nou dan kan ik voor mijn kind vast noteren dat het niet slim wordt Fijn om te weten vast, gaan we rekening mee houden

(effe serieus, ik snap ergens het verband tussen veel ziek en grote placenta = meer kans op groot kind, maar deze relatie snap ik niet. Ja, tuurlijk zal het verband er wel zijn, maar betekent het verband ook iets? Mijn wetenschappelijke opleiding speelt op denk ik...)
ik snap het ook niet hoor
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 12:25:18 #237
35189 Troel
scherp en bot
pi_68805451
quote:

veel ziek en grote placenta hoeft ook niet eens zo te zijn. Ruben had maar een heel kleine placenta
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 8 mei 2009 @ 13:38:19 #238
13151 crew  Rewimo
pi_68807827
Ik heb geen idee van de grootte van de placenta. Nooit gezien dat ding, door de KS. Ik heb een slim kind maar was niet misselijk, hoe groot was de placenta dan
pi_68811308
Mijn placenta vond ik zelf heel groot, was niet veel misselijk. en nu??
  vrijdag 8 mei 2009 @ 18:40:38 #240
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_68818239
ik was wel erg misselijk, maar dat mijn kind gewoon heel slim is wist ik natuurlijk al.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 18:51:39 #241
11682 Moonah
Jolie femme
pi_68818575
quote:
Ja, tuurlijk zal het verband er wel zijn, maar betekent het verband ook iets? Mijn wetenschappelijke opleiding speelt op denk ik...)
Ik meen me een voorbeeld te herinneren van de module Methoden en Technieken waarin een verband werd aangetoond tussen het aantal ooievaars en het geboortegetal in een regio. Was een klassieker. Weet alleen niet meer precies hoe het zat.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 19:37:24 #242
100412 mefke79
komt goed!
pi_68820181
Zoiets ja Moonah! Maar goed, dan zal zoiets toch geen wetenschappelijk tijdschrift halen.
En er was er vandaag nog eentje, over het verband tussen probiotica en afvallen na de bevalling. Maar daarbij gaven ze eerlijk toe dat ze het startgewicht van de vrouwen voor de zwangerschap niet in de studie hadden meegenomen....

Dat van die placenta en misselijk. De theorie is dat als je veel ziek bent en dus weinig voedingsstoffen opneemt, je een grotere placenta aanmaakt om toch de juiste hoeveelheid voeding aan je kindje te geven. En als je dan later niet meer ziek bent heb je een grotere placenta en kan je kindje dus beter groeien. Maar of die theorie klopt, geen idee. Heb in mijn omgeving er wel heel mooi voorbeeld van gezien waarbij het echt zo werkte en waarbij de gyn ook dat als verklaring gaf. (maar ja, 1 zwaluw maakt nog geen zomer, zullen we maar zeggen)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_68821398
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 19:37 schreef mefke79 het volgende:

Dat van die placenta en misselijk. De theorie is dat als je veel ziek bent en dus weinig voedingsstoffen opneemt, je een grotere placenta aanmaakt om toch de juiste hoeveelheid voeding aan je kindje te geven. En als je dan later niet meer ziek bent heb je een grotere placenta en kan je kindje dus beter groeien. Maar of die theorie klopt, geen idee. Heb in mijn omgeving er wel heel mooi voorbeeld van gezien waarbij het echt zo werkte en waarbij de gyn ook dat als verklaring gaf. (maar ja, 1 zwaluw maakt nog geen zomer, zullen we maar zeggen)
Hier zou dat iig kloppen.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 20:26:22 #244
35189 Troel
scherp en bot
pi_68821986
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 19:37 schreef mefke79 het volgende:
Dat van die placenta en misselijk. De theorie is dat als je veel ziek bent en dus weinig voedingsstoffen opneemt, je een grotere placenta aanmaakt om toch de juiste hoeveelheid voeding aan je kindje te geven. En als je dan later niet meer ziek bent heb je een grotere placenta en kan je kindje dus beter groeien. Maar of die theorie klopt, geen idee. Heb in mijn omgeving er wel heel mooi voorbeeld van gezien waarbij het echt zo ]werkte en waarbij de gyn ook dat als verklaring gaf. (maar ja, 1 zwaluw maakt nog geen zomer, zullen we maar zeggen)
Hier was dat dus absoluut niet het geval, dus ik ben vast de uitzondering die de regel bevestigd.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_68835566
Ik krijg dus een super intelligent kind, want ik ben tot aan een week of 20 misselijk én duizelig geweest. En duizelig ben ik nu nog steeds af en toe

Tot nu toe is het juist een ukkie, maar misschien blijkt straks dat het extra hard groeit omdat het nu een grotere placenta zou hebben. Dat hoor ik dan wel met de groeiecho met 30 weken, ik ben benieuwd Ik heb wel al een week of 2 het gevoel dat hij veel harder groeit dan voorheen, dus wie weet klopt het bij mij ook
  maandag 11 mei 2009 @ 15:52:59 #246
190853 RockabeIIa
pi_68907590
Let op: bericht over sampledoekje Lodger
In de Blije Doos heeft een sampledoekje van Lodger gezeten (zie foto). Zoals op het aangehechte kaartje staat vermeld, is dit doekje ontwikkeld om u kennis te laten maken met de superzachte kwaliteit stoffen die Lodger gebruikt in haar producten.

Recent is naar voren gekomen, dat wanneer er met enige kracht aan de randen van het doekje wordt getrokken, het doekje kan scheuren en kan gaan rafelen.
Aangezien Lodger voor absolute veiligheid staat, wil Lodger via deze weg benadrukken dat dit sampledoekje NIET dient te worden gebruikt als knuffel- of speendoekje voor uw kind.
  maandag 11 mei 2009 @ 16:01:35 #247
3011 E.T.
pi_68907926
quote:
Op maandag 11 mei 2009 15:52 schreef RockabeIIa het volgende:
Let op: bericht over sampledoekje Lodger
In de Blije Doos heeft een sampledoekje van Lodger gezeten (zie foto). Zoals op het aangehechte kaartje staat vermeld, is dit doekje ontwikkeld om u kennis te laten maken met de superzachte kwaliteit stoffen die Lodger gebruikt in haar producten.

Recent is naar voren gekomen, dat wanneer er met enige kracht aan de randen van het doekje wordt getrokken, het doekje kan scheuren en kan gaan rafelen.
Aangezien Lodger voor absolute veiligheid staat, wil Lodger via deze weg benadrukken dat dit sampledoekje NIET dient te worden gebruikt als knuffel- of speendoekje voor uw kind.
lekker bijdehand om dan een labeltje in het midden te doen wat uitermate geschikt is om een speen aan vast te maken

Bij mij zat ie ook in die doos en ik dacht ook dat het een speendoekje was om je idd kennis te laten maken met de stof.

Naja, blij dat Nienke geen speen wilde
pi_68909084
Dat doekje heb ik dus ook, ik ga het meteen wegdoen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 11 mei 2009 @ 16:56:19 #249
105850 Fuente
mamamuts
pi_68910078
Wij gebruiken het dus als speentutdoek
Weg ermee in ieder geval.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_68911096
Oooh ik sloop hem zo direct van de wagen.. (had hem met het lusje door de beugel van de buzz.)
Hallo nieuwe stofdoek
pi_68914342
Ah, goed dat ik dit lees.. had hem net gisteren voor het eerst aan Lianne gegeven, maar ik zal hem wegdoen!
  maandag 11 mei 2009 @ 19:44:25 #252
593 sjak
Juffie Bloem
pi_68915568
Nou dat vind ik raar zeg. Ik heb dat doekje ruim een jaar geleden ook gekregen en vlak daarna eenzelfde melding. Dat het er dus nog inzit verbaast me zeer!
Lekker douchen!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 11 mei 2009 @ 19:53:03 #253
147316 crew  DJMO
#trut
pi_68915925
ik gebruik het doekje om kwijl mee af te vegen of zijn neus. het is wel zacht, maar ik vond het na één keer wassen niet geschikt voor hem om mee te knuffelen (pluizig) maar voor kwijl of snot doek in mijn jaszak voldoet hij prima.

pi_68918112
Ik heb hem toevallig van de week in de box gelegd, weg ermee dus!
pi_68918185
quote:
Op maandag 11 mei 2009 19:44 schreef sjak het volgende:
Nou dat vind ik raar zeg. Ik heb dat doekje ruim een jaar geleden ook gekregen en vlak daarna eenzelfde melding. Dat het er dus nog inzit verbaast me zeer!
Mij ook! Ik heb hem volgens mij nog steeds ergens in de kast liggen, maar had niet meer verwacht dat hij er nog in zou zitten
  maandag 11 mei 2009 @ 21:19:28 #256
190853 RockabeIIa
pi_68919105
Ze werden op de 9-maandenbeurs ook gewoon weggegeven. Ik heb er 2 Ik ga er zelf wel mee knuffelen. Ze zijn superlekkerzacht Misschien iets voor de creatievelingen onder ons om er iets anders van te naaien?
  maandag 11 mei 2009 @ 23:13:20 #257
143848 huuphuup
Dorksided
pi_68923686
quote:
Op maandag 11 mei 2009 21:19 schreef RockabeIIa het volgende:
Ze werden op de 9-maandenbeurs ook gewoon weggegeven. Ik heb er 2 Ik ga er zelf wel mee knuffelen. Ze zijn superlekkerzacht Misschien iets voor de creatievelingen onder ons om er iets anders van te naaien?
dat ja, ik heb er 1 gekregen bij de lodger shelter die ik gekocht heb op de 9 maanden beurs, daar kreeg ik hem bij. Hij ligt in de kast. Nouja mooie gestippelde stofdoek dus
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 15 mei 2009 @ 11:34:31 #258
95752 crew  Chell
Kluns
pi_69050286
V&D waarschuwt voor onveilige babyslaapzak
Uitgegeven: 15 mei 2009 06:57
Laatst gewijzigd: 15 mei 2009 07:41

AMSTERDAM - Warenhuis V&D waarschuwt vrijdag in een advertentie in De Telegraaf voor onveilige babyslaapzakken.

Verschillende modellen van het merk Frendz in de maten 70, 90 en 110, die door V&D verkocht werden sinds 1 september 2008, voldoen niet aan de veiligheidseisen.

De babyslaapzakken hebben een slecht functionerende stop van de rits, waardoor het ritshuisje los kan laten. De baby zou in dat onderdeel kunnen stikken.

V&D verzoekt klanten die een dergelijke slaapzak hebben gekocht deze terug te brengen naar de klantenservice van een van de vestigingen. V&D betaalt het aankoopbedrag terug.

Bron: Nu.nl en ik kreeg ook al een mail van V&D zelf.
pi_69158305
quote:
Vrouw krijgt tweeling van twee vaders
Uitgegeven: 18 mei 2009 16:45
Laatst gewijzigd: 18 mei 2009 16:44

DALLAS - Een moeder van een tweeling in het Amerikaanse Dallas reageerde geschokt toen ze van artsen vernam dat de kinderen van twee vaders zijn.

Zij had besloten deskundigen te raadplegen toen zij en haar partner constateerden dat de elf maanden oude tweelingbroertjes Justin en Jordan verschillende gezichtskenmerken vertoonden.

Test

Een vaderschapstest verschafte opheldering: twee eicellen waren bevrucht door verschillend sperma. De waarschijnlijkheid dat de twee jongens een verschillende vader hebben, is daarmee 99,99 procent, meldden Amerikaanse media.

Artsen van het DNA-laboratorium in Dallas hadden nog nooit met een dergelijk testresultaat te maken.

Affaire

De Afro-Amerikaanse Mia Washington bekende daarop dat ze een affaire had gehad. Ze was tegelijkertijd van twee mannen zwanger geworden. Mia's huidige partner is een van de vaders.

Hij zei dat hij zijn verloofde had vergeven en dat hij ook het andere kind als zijn eigen zoon wil opvoeden.
heel apart
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_69158939
Haha! Toen we hier de erkenning van de baby gingen regelen stond dat er ook bij, dat hij ze ook zou erkennen als het er 2 waren. Dus toen vroeg ik waarom dat er zo nadrukkelijk bij stond en toen vertelde die vrouw idd ook dat het mogelijk is een 2ling te krijgen met 2 verschillende vaders...

Tzal je maar gebeuren
Lotte!
Noah!
pi_69504529
quote:
'Zwangerschapsoefeningen helpen niet'
Uitgegeven: 28 mei 2009 15:17
Laatst gewijzigd: 28 mei 2009 15:17

ASMTERDAM - Prenatale oefeningen zoals yoga, massage of ademhalingsoefeningen, helpen niet om je beter voor te bereiden op de bevalling. Dat blijkt uit onderzoek van het Zweedse Karolinska Instituut onder 1087 zwangeren.

De vrouwen, die voor het eerst zwanger waren, werden voor het onderzoek verdeeld in twee groepen. De eerste groep deed ontspannings- en ademhalingsoefeningen, terwijl de andere groep alleen informatie kreeg over de geboorte en het ouderschap.

De onderzoekers gingen er vanuit dat de vrouwen die de prenatale oefeningen hadden gedaan een gemakkelijkere bevalling zouden hebben. Dat bleek echter niet te kloppen.

In beide groepen vroeg 52 procent van de vrouwen een ruggenprik. Ook waren er ongeveer evenveel vrouwen in beide groepen die een keizersnede nodig hadden.

Depressies

Overigens was ook het aantal postnatale depressies in beide groepen gelijk. De gevoelens van de vrouwen over hun bevalling bleken ongeveer hetzelfde in beide groepen.

De onderzoekers wijzen er nog op dat de persoonlijkheid van ouders ook meespeelt in de manier waarop ze de bevalling ervaren. De studie werd gepubliceerd in het International Journal of Obstetrics and Gynaecology.
Van Nu.nl
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 28 mei 2009 @ 22:35:25 #262
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_69507874
Ja, ik ben het er wel mee eens. Het is leuk om samen te komen met andere zwangeren en je samen te "verbazen" over de staat van je lichaam door de maanden heen en wat je wel en niet meer kunt bewegen. Maar verder had ik nou niet echt iets van 'joh!'. Het meeste heb ik hier op fok gelezen.

De nagym vond ik wel fijn vanwege de bekkenbodemoefeningen.
pi_69521341
quote:
Vaker bevallingen bij een specialist
Uitgegeven: 29 mei 2009 10:00
Laatst gewijzigd: 29 mei 2009 10:58

DELFT - Verloskundigen wijzen steeds vaker door naar een specialist bij bevallingen. Meer dan de helft van de vrouwen die bevallen, komt voor of tijdens de bevalling bij een gynaecoloog terecht.

Eind jaren tachtig was dat nog ruim een derde. Dat blijkt uit een analyse van bijna twee miljoen zwangerschappen, uitgevoerd door onderzoeksbureau TNO.

Vrouwen die voor het eerst een kind krijgen, vragen vaker om pijnstillers waardoor ze bij een specialist terechtkomen.

Vrouwen die al eerder zijn bevallen door middel van een keizersnee, komen ook vaker bij een gynaecoloog terecht.

Risico

Bijzonder hoogleraar verloskunde van het AMC Simone Buitendijk hoopt niet dat de trend doorzet. ''Voor vrouwen die weinig risico lopen, is verloskundige zorg beter.

Vrouwen ervaren die zorg als prettig. Een gynaecoloog is er voor noodsituaties. Een verloskundige heeft meer aandacht, rust en meer tijd.''

Thuisbevallingen

Ook thuisbevallingen kunnen in gevaar komen doordat er steeds vaker wordt doorverwezen. Buitendijk, tevens onderzoeker bij TNO, ziet ook daarin geen goede ontwikkeling.

''Het is heel belangrijk dat vrouwen kunnen kiezen om thuis te bevallen. Gemiddeld genomen zijn vrouwen die hun kind thuis krijgen, meer tevreden dan vrouwen die in het ziekenhuis bevallen.

Als ze thuis bevallen, hebben ze het gevoel dat ze meer controle hebben over het hele proces. En in de eigen omgeving bevallen vinden ze ook prettig.''

''We moeten voorkomen dat we niet doorslaan en vrouwen te snel naar een specialist sturen die de specialistische zorg eigenlijk niet nodig hebben.''
van Nu.nl
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_69531132
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 16:28 schreef Lois het volgende:
Kinderzaken in het nieuws deel 2

Wij hebben ons eigen mini-news-topic hier
En dus
quote:
Jochie (11) schopt zwangere vrouw in buik
DEN HAAG - Politieagenten hebben in Den Haag donderdag een 11-jongetje aangehouden omdat hij een zwangere vrouw in haar buik geschopt had.

Het jongetje bemoeide zich samen met een 10-jarig vriendje met een woordenwisseling tussen twee vrouwen die plaatsvond op de Hobbemastraat. Dat heeft de politie vrijdag bekendgemaakt.

Het slachtoffer, een 35-jarige vrouw uit Den Haag, zei iets tegen de jongens wat zij kennelijk niet op prijs stelden. Daarop gooiden zij een gevulde fles naar de zwangere vrouw. De Haagse pakte de 11-jarige vast en de jongen schopte haar in de buik.

Beide jongens gingen er vandoor, maar aan de hand van hun signalement konden agenten het tweetal even later aanhouden. Op het politiebureau verklaarde de jongen dat hij wel weet wat ‘in verwachting zijn’ is, maar claimt hij niet gezien te hebben dat de Haagse zwanger was.

Omdat de jongens jonger dan 12 jaar zijn, kunnen zij niet strafrechtelijk vervolgd worden. Wel kregen ze een doorverwijzing naar Bureau Halt en werden hun ouders en hulpverlening op de hoogte gebracht van hun gedrag.
[Politiek Correcte Fok Mode]
Moet zo'n zwanger mens zon klein lief kereltje ook niet fysiek aanvallen
[/Politiek Correcte Fok Mode]

Kun je in de 572 week na de bevalling nog aborteren
Ik wordt hier gewoon zo kwaad van
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 17:20:13 #265
11682 Moonah
Jolie femme
pi_69531315
Ah, getver.
Daar was ik zó bang voor tijdens mijn zwangerschap.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 17:21:15 #266
11682 Moonah
Jolie femme
pi_69531347
Maar sowieso, afgezien van het feit dat de vrouw zwanger is.
Je verzint het toch niet dat zo'n snotaap een volwassen vrouw te lijf gaat???
  vrijdag 29 mei 2009 @ 17:21:36 #267
35189 Troel
scherp en bot
pi_69531365
Ik hoop dat met mama en kindje alles goed is
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_69535887
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 17:20 schreef Moonah het volgende:
Ah, getver.
Daar was ik zó bang voor tijdens mijn zwangerschap.
Ik ook.. daarom heb ik van de week maar niets gezegd toen er 2 meisjes met een dikke stift een bankje aan het bekladden waren.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 31 mei 2009 @ 11:41:35 #269
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_69570704
Dan ook maar wat positiever nieuws hier neerzetten. Dit is niet moeilijk toe te passen en kennelijk heel bevorderend.
quote:
Te vroeg geboren baby's hebben baat bij muziek luisteren. Ze groeien hierdoor beter en voelen minder pijn. Dankzij het luisteren naar muziek worden de baby en hun ouders rustiger.

Onderzoekers van de Canadese University of Alberta onderzochten negen effecten van muziek op prematuren. Uit het onderzoek bleek dat door de muziek de baby's beter gevoed konden worden en hierdoor beter groeiden. Ook leken ze minder pijn te hebben. Pijnlijke onderzoeken zoals de hielprik verliepen rustiger.

Over het algemeen werd er bij de studies gebruik gemaakt van slaapliedjes. Soms werden daar extra geluiden aan toegevoegd, zoals het geluid van een kloppend hart. Ook het repertoire van componisten als Mozart werd gebruikt.
bron: Muziek helpt prematuren groeien
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 31 mei 2009 @ 21:27:36 #270
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_69584978
Klinkt heel aannemelijk. Maar ik vind het zo lame dat Mozart er weer bij wordt gehaald. Straks komen al die mensen weer die beweren dat je het IQ van je kind omhoog helpt met Mozart en Beethoven draaien.

Maargoed, einde cynisme. Wij zongen onze eigen favo liedjes en lief speelde dito liedjes met gitaar. Ons kind was 3 weken eerder en is goed gegroeid tot nu toe. Telt dat ook?
  donderdag 4 juni 2009 @ 11:03:18 #271
190853 RockabeIIa
pi_69694314
Eindelijk geen spam meer van 'trotse' moeders
De baby van het jaar is gekozen:

http://www.telegraaf.nl/v(...)_van_het_Jaar__.html
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 6 juni 2009 @ 09:50:17 #272
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69763212
voor de dames die 'braaf' een bevallingscursus volgen; het was al eerder bekend, maar nu weer in het nieuws:

Puf-les bij bevalling is nutteloos

Moderator zaterdag 6 juni 2009 @ 10:27:02 #273
5428 crew  miss_sly
pi_69763592
Alsi k voor mezelf spreek: ik doe het niet 'braaf' (waarom moet dat er nou weer bij?), maar ik doe het omdat ik het graag wil. En voor mij werkt het wel. Misschien maakt het geen verschil tijdens de bevalling, maar voor mij werkt het nu wel. Ik voel me rustiger, zekerder, prettiger bij het vooruitzicht van de bevalling en dat komt door de cursus.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 6 juni 2009 @ 10:36:22 #274
3011 E.T.
pi_69763705
misschien is zo'n pufles nutteloos bij de bevalling zelf (omdat je op dat moment alles acuut vergeten bent).. Maar er zijn veel meer redenen te bedenken waarom iemand naar pufles gaat.

Ik denk dat niemand een cursus doet om dat het 'hoort' maar tegenwoordig veel meer om bewust met zwangerschap en baby bezig te zijn
  zaterdag 6 juni 2009 @ 10:53:05 #275
190853 RockabeIIa
pi_69763932
Precies, het gaat ook veelal om het contact met je baby in de zwangerschap.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 10:55:39 #276
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_69763973
Misschien bedoelt DJMO meer 'voor degenen die er eigenlijk geen zin in hebben, maar het uit een soort van plichtsgevoel toch doen'...

Ik heb het niet gedaan, toen niet en nu zeker weer niet.

En ik denk ook dat het om andere redenen heel goed en prettig kan zijn.

Maar bij mij past zoiets niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Guuzewuus op 06-06-2009 11:02:57 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 6 juni 2009 @ 11:09:52 #277
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69764230
wat guuzewuus zegt, daarom stond het ook tussen aanhalingstekens ik heb trouwens sowieso altijd sceptisch naar die pufleesen gekeken, vroeger bestond het ook niet, en toen werden er ook kinderen geboren. dat is een oeriets; kinderen baren. dat kun je niet leren, dat doe je gewoon. je kunt er over lezen maar zelfs dat bereid je niet daadwerkelijk voor op de bevalling.

als het gaat zoals rocka zegt om het contact met je baby, laat ze zich dan ook daadwerkelijk richten op dat contact enzo.

enfin, just my 2 cents..

zaterdag 6 juni 2009 @ 11:17:23 #278
190853 RockabeIIa
pi_69764400
Ik heb bij onze eerste wel yoga gedaan maar het was eerder omdat het gezellig was zo met andere bolle dames dan wat anders. Ik heb er daadwerkelijk niets aan gehad tijdens de bevalling. En de oefeningen die leiden tot contact met het kind in de buik die doe ik nu als vanzelfsprekend (volgens mij al voor ik aan die yoga begon ook). Vandaar dit keer geen puf-, kreun- en steunles.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 13:34:35 #279
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_69767640
Persoonlijk denk ik dat de pufles wel leuk kan zij om idd andere 'bolle' dames te ontmoeten. Maar aan de andere kant, ik heb jullie al met alle verhalen en adviezen die je nodig kan hebben voor mijn gevoel. Mocht er geen internet bestaan, dan zou ik wel over pufles hebben nagedacht.
Nu vind ik het niet echt nodig voor mijn gevoel, en daar komt nog bij dat ik er practisch gezien ook niet toe in staat zou zijn dus dat maakt de keus helemaal makkelijk.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  donderdag 25 juni 2009 @ 09:18:38 #280
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_70349057
Even kick hier dan maar.

Kruidvat haalt slaapzakjes terug ivm inslikgevaar van drukknopjes.

http://www.nu.nl/economie(...)or-babyslaapzak.html
pi_70580254
quote:
Kinderbijslag tot 2012 bevroren
Uitgegeven: 2 juli 2009 12:27
Laatst gewijzigd: 2 juli 2009 12:28

DEN HAAG - De kinderbijslag gaat tot 2012 niet omhoog. Dat staat in een wetsvoorstel dat minister André Rouvoet voor Jeugd en Gezin donderdag naar de Tweede Kamer heeft gestuurd. Eerder werd al bekend dat de verhoging per 1 juli van dit jaar niet doorging.

De kinderbijslag wordt tweemaal per jaar aangepast aan de inflatie, maar tot 2012 gaat dit dus niet gebeuren.

Ook het kindgebonden budget, dat in tegenstelling tot de kinderbijslag wel afhankelijk is van het inkomen, wordt bevroren. Rouvoet wil deze regeling ook nog verder versoberen. In 2014 leveren deze maatregelen een besparing van 290 miljoen euro op.

In het kindgebonden budget zouden gezinnen er volgend jaar voor het tweede en derde kind 20 euro bij krijgen, maar deze verhoging gaat niet door. Rouvoet kiest hiervoor omdat het hem wel een besparing oplevert, maar het geen achteruitgang in inkomen voor de gezinnen oplevert.

Kindgebonden

Tot een inkomen van ruim 29.000 euro ontvangen gezinnen het volledige kindgebonden budget, daarboven begint het bedrag terug te lopen. Deze grens gaat 1000 euro omlaag, bovendien loop het budget dat boven deze inkomensgrens wordt uitgekeerd sneller terug.

De tegemoetkoming die ouders konden krijgen voor de schoolkosten en de ouderbijdrage wordt opgenomen in het kindgebonden budget.

Ook dit wordt soberder dan eerst was gepland, maar Rouvoet wijst erop dat het voor veel ouders met kinderen op de middelbare school toch een vooruitgang betekent.

Een derde van de ouders die er recht op hadden, maakte geen gebruik van de oude regeling. Nu krijgen zij wel geld.
Van nu.nl
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 2 juli 2009 @ 14:48:35 #282
190853 RockabeIIa
pi_70580412
lekker sociaal zeg...
pi_70580448
handig
als de prijzen van andere uitgaven die je voor je kindje moet doen dan ook bevroren worden vind ik het niet erg, maar dat zal wel niet gebeuren...
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 2 juli 2009 @ 14:52:10 #284
134630 aeque
Zijne draequeligheid
pi_70580512
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 14:48 schreef RockabeIIa het volgende:
lekker sociaal zeg...
Niet echt. Alles wordt duurder maar goed dat boeit niks zij verdienen genoeg.
Op dinsdag 22 oktober 2024 17:23 schreef maily het volgende:
Aquequelequ :B
pi_70580560
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 14:52 schreef aeque het volgende:

[..]

Niet echt. Alles wordt duurder maar goed dat boeit niks zij verdienen genoeg.
idd...

Vind dat ze best met de inflatie mee kunnen gaan. Alles wordt duurder en duurder.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 2 juli 2009 @ 14:58:53 #286
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_70580730
Het is toch al bizar weinig, ik zie het meer als een extraatje...
  Moderator donderdag 2 juli 2009 @ 16:21:30 #287
5428 crew  miss_sly
pi_70583337
Misschien kan Rouvoet beter een van zijn idiote ideeen wegsaneren en de besparing hier in stoppen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_72683716
Van Nu.nl
quote:
Een op de vijf baby's heeft plat hoofd
Uitgegeven: 12 september 2009 13:53
Laatst gewijzigd: 12 september 2009 14:04

MAASTRICHT - Sinds ouders het advies krijgen om baby's op hun rug te laten slapen, ter voorkoming van wiegendood, neemt het aantal kinderen met een plat achterhoofd toe. Op dit moment een op de vijf zuigelingen.
© GezondheidsnetDit schrijft onderzoeker Michelle Feijen van het Maastricht Universitair Medisch Centrum in het Nederlands Tijdschrift voor de Geneeskunde.

Er zijn geen aanwijzingen dat behandeling medisch gezien noodzakelijk is, maar om cosmetische reden gebeurt dit vaak wel.

Helmtherapie

Er zijn twee vormen van behandeling tegen een plat achterhoofd: fysiotherapie of helmtherapie. In het laatste geval krijgt het kind een helm aangemeten. Fysiotherapie richt zich vooral op het veranderen van de voorkeurshouding, zorgen dat het kind niet meer of minder op zijn achterhoofd ligt.

Behandeling vindt vaak plaats omdat ouders zich zorgen maken over het asymetrische hoofd van hun kind en ze vrezen voor mogelijke gevolgen die het kind hier later van zal ondervinden.

Meer voorlichting

De onderzoekers stellen in het tijdschrift dat het belangrijk is dat huisartsen en consultatiebureaus ouders goed voorlichten over hoe ze kunnen voorkomen dat hun baby alleen maar op het achterhoofd ligt. Ze zouden ook moeten uitleggen dat het platte achterhoofd alleen maar een cosmetisch probleem is.

De onderzoekers komen ook met een voorstel voor behandeling: als het kind een voorkeurshouding heeft, moet het fysiotherapie krijgen. Als het kind vijf maanden oud is en de ouders vinden de afplatting te ernstig dan moet de baby worden doorverwezen voor helmtherapie.

Ligt het kind dan ook altijd op zijn achterhoofd dan moet de helmtherapie met fysiotherapie worden gecombineerd.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 13 september 2009 @ 14:32:07 #289
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72699231
Heb t ook gelezen idd. Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken hoor. Ik weet wel dat ik zo'n helm zoooo sneu vindt.... al schijnt t kind er niet veel last van te hebben. Ik vind het zo'n akelig gezicht..
pi_72734574
Beetje een late reactie, maar ik zie dit topic nu pas.
Ik heb zelf geen pufcursus gedaan omdat ik het niet nodig vond, maar ik heb er stiekem wel spijt van dat ik het niet heb gedaan. Nu zit ik hier namelijk samen met m'n vriend en kind, maar we kennen geen andere ouders met kindjes die een beetje Lianne haar leeftijd hebben.
Terwijl mensen die wel een pufcursus hebben gedaan dat wel hebben, en vaak dus ook nog een terugkomdag oid hebben.
Daarentegen doen we nu aan babyzwemmen zodat er toch iets van contact is, maar toch, ik zie denk ik wel nut in een pufcursus. Misschien een idee voor een eventuele volgende.

En over een voorkeurshouding, daar wordt heel veel over gesproken altijd.
Eerst was het advies telkens op de andere zijde leggen, en nu is het advies op de rug.
Mooi stom dus, want dan kunnen babietjes zelf kiezen welke kant ze hun hoofd op doen, want logischerwijze is dat niet hun achterhoofd.
Zo is Lianne ook aan haar voorkeurshouding gekomen. Wij zijn al vrij snel van het op de rug liggen afgestapt en hebben haar constant op een andere zijde gelegd.
We hebben een BabySleep gebruikt zodat ze niet naar haar buik kon rollen.

Maar zelfs dat was onzin (oke misschien druk ik dit niet helemaal goed uit), want er is namelijk een man uit Nieuw Zeeland die z'n leven heeft gewijd aan het thema wiegendood, en die heeft ontdekt dat wiegendood voortkomt uit schadelijke chemische stoffen in het matras en niet door buikliggen.
  maandag 14 september 2009 @ 19:44:47 #291
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_72738694
heel erg naar bericht hieronder.

http://www.telegraaf.nl/b(...)_dood__.html?cid=rss
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_72740185
OMG, geef je kind dan eten ipv haar te mishandelen, dit is echt erg zeg.
Hoe haal je zoiets als ouder in het hoofd, bah!
Ook slecht dat de hulpdiensten niks hebben gedaan terwijl er toch duidelijk iets niet in de haak zat.
pi_72832408
quote:
Peuters moeilijker dan baby’s
Uitgegeven: 17 september 2009 09:47
Laatst gewijzigd: 17 september 2009 09:54

AMSTERDAM – Hoewel baby’s door moeders een stuk makkelijker gevonden worden, is de peuterleeftijd toch ook populair. 40 procent van de jonge moeders geeft de voorkeur aan deze leeftijd.
Peutertjes scoren vooral punten door zich te uiten. Ook de eigenwijsheid van peutertjes valt bij moeders in de smaak.
Dat blijkt uit een onderzoek van Zwitsal, waarover de Telegraaf donderdag bericht.

Boos

Toch is het niet al goud wat er blinkt. 70 procent van de moeders is vaker boos op haar kindje wanneer het de peuterleeftijd bereikt. Bijna de helft (46 procent) vindt het moeilijk dat een peuter niet meer automatisch doet wat het opgedragen wordt.

Dit komt voor een kwart het meest naar voren tijdens het avondeten, die geregeld ontaardt in een chaotische kliederboel.

Tik

Een kwart van de moeders gilt dan ook wel eens tegen haar kind. Een op de tien heeft wel eens een corrigerende tik uitgedeeld.

Aan het onderzoek deden ruim 2000 moeders, met kindjes vanaf één jaar, mee
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73313945
http://www.nu.nl/lifestyle/2094159/pruik-kale-babys.html

Het moet niet gekker worden

[ Bericht 15% gewijzigd door CrazyPrincess op 03-10-2009 09:28:45 (Het verkeerde bericht gelinkt :() ]
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 08:46:59 #295
35189 Troel
scherp en bot
pi_73327361
Grappig, maar ik mis de link met de kinderen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73327717
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 08:46 schreef Troel het volgende:
Grappig, maar ik mis de link met de kinderen?
Het verkeerde bericht zat nog onder de ctrl-v
  zondag 4 oktober 2009 @ 19:20:49 #297
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_73365255
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 18:43 schreef CrazyPrincess het volgende:
http://www.nu.nl/lifestyle/2094159/pruik-kale-babys.html

Het moet niet gekker worden
*zucht* triest....
pi_73904207
quote:
'Minder afwachten bij zwangerschappen'
Uitgegeven: 21 oktober 2009 07:28
Laatst gewijzigd: 21 oktober 2009 07:28

AMSTERDAM - Verloskundigen en gynaecologen in Nederland stellen zich te afwachtend op bij zwangerschappen waardoor onnodig baby's sterven.
© GezondheidsnetDat zegt hoogleraar verloskunde Gerard Visser van het UMC Utrecht woensdag in de Volkskrant.

''Het verloskundige systeem in Nederland is achterhaald. We vertrouwen er hier te veel op dat de natuur het wel oplost.''

Eind dit jaar moet een stuurgroep onder leiding van het ministerie van Volksgezondheid met aanbevelingen komen om sterfte onder baby's te verminderen.

Ingrijpen

Nederland heeft de hoogste babysterfte van Europa. Volgens Visser moet bij zwangere vrouwen na 38 weken een inschatting worden gemaakt van de risico's. ''Is alles goed dan afwachten, zijn er risicofactoren dan ingrijpen'', vindt hij.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73911392
quote:
'Speen kan leiden tot spraakachterstand'
Uitgegeven: 21 oktober 2009 11:08
Laatst gewijzigd: 21 oktober 2009 11:08

LONDEN - Jonge kinderen die duimen of langer dan drie jaar een speen gebruiken, lopen volgens wetenschappers een drie keer zo grote kans op een achterstand in de spraakontwikkeling als leeftijdsgenootjes die dat niet doen.
Dat meldden de onderzoekers woensdag in het wetenschappelijke tijdschrift BMC Peadiatrics.

De schrijvers stellen wel dat het verband tussen een minder goede ontwikkeling van de spraak en het overmatig zuigen nog niet definitief is vastgesteld.

Er moet volgens hen nog vervolgonderzoek op grotere schaal worden gedaan, voordat harde conclusies kunnen worden getrokken.

Onderzoek

De wetenschappers onderzochten 128 Chileense kinderen tussen de drie en vijf jaar oud. Ze vroegen de ouders naar de zuiggewoontes en deden een spraaktest.

Daaruit bleek onder meer dat kinderen die al vroeg de fles krijgen in plaats van borstvoeding, net als kinderen die duimen of een speen gebruiken, meer kans hebben op een vertraagde spraakontwikkeling.

Volgens de onderzoekers is het verstandig om pas na negen maanden borstvoeding over te stappen op de fles.

© ANP
nou daar heeft Amber echt geen last van... di eheeft alles behalve een spraakachterstand..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73922683
Da's wel een erg summiere testgroep... maar ik denk dat er al meerdere keren onderzoek naar gedaan is?
En ideaal voor de tanden is het ook niet.
Sowieso vind ik het geen zicht, een dreumes/peuter/kleuter overdag met een speen... en zeker niet als hij hem niet uit z'n mond haalt om iets te zeggen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')