Jep, grote kans dat deze kinderen later te maken krijgen met diabetes, cholesterol en hart- en vaatziekten.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja natuurlijk roep je dat als je zelf te dik ben. Rationeel weet je natuurlijk wel beter. Al was het alleen maar wegens gezondheids risico's.
Oooh wat vind ik dit ergquote:Helemaal ongezond eet haar drieling niet. Leanne kookt elke zondag groenten voor haar kinderen. Verder krijgen ze ook melk, roerbak eieren met toast en instant aardappelpuree met spaghetti.
Van Nu.nlquote:'Ochtendmisselijkheid is teken van intelligente baby'
Uitgegeven: 8 mei 2009 08:18
Laatst gewijzigd: 8 mei 2009 08:18
AMSTERDAM - Als vrouwen veel last hebben van ochtendmisselijkheid, krijgen ze vaker een kind met een relatief hoog IQ. Dat blijkt uit een Canadese studie.
De onderzoekers van het Hospital for Sick Children in Toronto ondervroegen 120 vrouwen over klachten tijdens een zwangerschap van enkele jaren geleden.
Vervolgens lieten ze de kinderen van de vrouwen (inmiddels tussen de 3 en 7 jaar) een intelligentietest maken.
Duizelig
Uit het onderzoek bleek dat kinderen gemiddeld beter presteerden als hun moeder tijdens de zwangerschap last had gehad van ochtendmisselijkheid en duizeligheid. Hoe heftiger de klachten van de moeder, hoe hoger haar kind scoorden tijdens de intelligentietest.
De resultaten van de studie zijn gepubliceerd in het Britse tijdschrift New Scientist.
Breinbescherming
De onderzoekers vermoeden dat de hormonen die ochtendmisselijkheid veroorzaken ook verantwoordelijk zijn voor de bescherming van het brein van de foetus.
“Onze bevindingen suggereren een link tussen ochtendmisselijkheid en een verbeterde ontwikkeling van de hersenen bij het nageslacht”, aldus hoofdonderzoekster Irena Nulman in de Britse krant The Daily Telegraph.
“Maar ochtendmisselijkheid is een wijd verbreid en fascinerend fenomeen dat nog verder onderzocht moet worden.”
ik snap het ook niet hoorquote:Op vrijdag 8 mei 2009 12:11 schreef mefke79 het volgende:nou dan kan ik voor mijn kind vast noteren dat het niet slim wordt
Fijn om te weten vast, gaan we rekening mee houden
![]()
(effe serieus, ik snap ergens het verband tussen veel ziek en grote placenta = meer kans op groot kind, maar deze relatie snap ik niet. Ja, tuurlijk zal het verband er wel zijn, maar betekent het verband ook iets? Mijn wetenschappelijke opleiding speelt op denk ik...)
veel ziek en grote placenta hoeft ook niet eens zo te zijn. Ruben had maar een heel kleine placentaquote:Op vrijdag 8 mei 2009 12:11 schreef mefke79 het volgende:nou dan kan ik voor mijn kind vast noteren dat het niet slim wordt
Fijn om te weten vast, gaan we rekening mee houden
![]()
(effe serieus, ik snap ergens het verband tussen veel ziek en grote placenta = meer kans op groot kind, maar deze relatie snap ik niet. Ja, tuurlijk zal het verband er wel zijn, maar betekent het verband ook iets? Mijn wetenschappelijke opleiding speelt op denk ik...)
Ik meen me een voorbeeld te herinneren van de module Methoden en Technieken waarin een verband werd aangetoond tussen het aantal ooievaars en het geboortegetal in een regio. Was een klassieker. Weet alleen niet meer precies hoe het zat.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 12:11 schreef mefke79 het volgende:
Ja, tuurlijk zal het verband er wel zijn, maar betekent het verband ook iets? Mijn wetenschappelijke opleiding speelt op denk ik...)
Hier zou dat iig kloppen.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 19:37 schreef mefke79 het volgende:
Dat van die placenta en misselijk. De theorie is dat als je veel ziek bent en dus weinig voedingsstoffen opneemt, je een grotere placenta aanmaakt om toch de juiste hoeveelheid voeding aan je kindje te geven. En als je dan later niet meer ziek bent heb je een grotere placenta en kan je kindje dus beter groeien. Maar of die theorie klopt, geen idee. Heb in mijn omgeving er wel heel mooi voorbeeld van gezien waarbij het echt zo werkte en waarbij de gyn ook dat als verklaring gaf. (maar ja, 1 zwaluw maakt nog geen zomer, zullen we maar zeggen)
Hier was dat dus absoluut niet het geval, dus ik ben vast de uitzondering die de regel bevestigd.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 19:37 schreef mefke79 het volgende:
Dat van die placenta en misselijk. De theorie is dat als je veel ziek bent en dus weinig voedingsstoffen opneemt, je een grotere placenta aanmaakt om toch de juiste hoeveelheid voeding aan je kindje te geven. En als je dan later niet meer ziek bent heb je een grotere placenta en kan je kindje dus beter groeien. Maar of die theorie klopt, geen idee. Heb in mijn omgeving er wel heel mooi voorbeeld van gezien waarbij het echt zo ]werkte en waarbij de gyn ook dat als verklaring gaf. (maar ja, 1 zwaluw maakt nog geen zomer, zullen we maar zeggen)
lekker bijdehand om dan een labeltje in het midden te doen wat uitermate geschikt is om een speen aan vast te makenquote:Op maandag 11 mei 2009 15:52 schreef RockabeIIa het volgende:
Let op: bericht over sampledoekje Lodger
In de Blije Doos heeft een sampledoekje van Lodger gezeten (zie foto). Zoals op het aangehechte kaartje staat vermeld, is dit doekje ontwikkeld om u kennis te laten maken met de superzachte kwaliteit stoffen die Lodger gebruikt in haar producten.
Recent is naar voren gekomen, dat wanneer er met enige kracht aan de randen van het doekje wordt getrokken, het doekje kan scheuren en kan gaan rafelen.
Aangezien Lodger voor absolute veiligheid staat, wil Lodger via deze weg benadrukken dat dit sampledoekje NIET dient te worden gebruikt als knuffel- of speendoekje voor uw kind.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |