Heel goede ontwikkeling! Nederland hobbelde hiermee echt achter alle landen aan.quote:Op maandag 25 februari 2008 17:06 schreef Stiemie het volgende:
Voortaan overal en altijd pijnloos bevallen
Uitgegeven: 25 februari 2008 11:06
Elke bevallende vrouw krijgt voortaan recht op een verdovende ruggenprik, of het nu midden in de nacht is of niet. Nu is in veel ziekenhuizen 's nachts en in het weekend vaak geen prik mogelijk.
Vrouwen moeten altijd een pijnloze bevalling kunnen hebben, zo meldt de conceptrichtlijn 'Pijnbehandeling tijdens de bevalling'. Binnen een uur nadat zij erom vraagt, moet de vrouw een ruggenprik kunnen krijgen.
{knip}
Bron: Nu.nl
Mwah met een vast contract schoppen ze je ook wel buiten als ze een part time functie creëren te lastig vinden , helaas aan de lijve ondervonden.quote:
Ik vind het ook nog verwarrend. Blijkbaar wordt een peuter die veel tv kijkt minder dik dan andere peuters; dat verklaart dat het verschil tussen babies en niet-tv-kijkende-peuters groter is dan tussen babies en wel-tv-kijkende peuters.quote:Op dinsdag 8 april 2008 15:54 schreef Iksje het volgende:
"Het negatieve effect van het slaapgebrek is bijzonder sterk bij peuters die meer dan twee uur per dag televisie kijken: het risico op overgewicht is dan bijna met de factor zes verhoogd."
Dit kan evengoed los staan van hun slaapgebrek als baby. Deze zin lijkt mij te slaan op het slaapgebrek bij de peuter nu, op het moment dat hij dus 2u tv-kijkt (en dus potentieel 2u slaap mist)
Vandaar mijn verwarring.
quote:Dieet werkt bij ADHD
EINDHOVEN, 20080708 -- `ADHD zou wel eens een uiting van een allergie kunnen zijn', aldus drs. Lidy Pelsser van het ADHD Research Centrum in Eindhoven in de e-mail nieuwsbrief Nieuws over kindervoeding. Deze wetenschappelijk onderzoeker boekt goede resultaten met een dieet bij kinderen met ADHD.
Zet kinderen met ADHD 5 weken lang op een speciaal dieet en bij circa 60% verbetert het gedrag. `De gedragsverbetering is zo groot, dat er zowel thuis als op school geen sprake meer is van ADHD', vertelt Pelsser in de nieuwsbrief. `Veel mensen kunnen niet geloven dat zoiets simpels als voeding zoveel impact kan hebben.' Het klinkt inderdaad bijna te mooi om waar te zijn, maar een wetenschappelijke publicatie staat garant voor de kwaliteit van haar onderzoek.
Het zogenoemde eliminatiedieet bestaat onder meer uit rijst, brood, groenten, fruit, kalkoen, water, sap, bepaald snoepgoed en tussendoortjes. De ADHD-ers waarbij dit dieet werkt, zijn niet gedoemd om dit beperkte dieet levenslang te volgen. Pelsser: `Bij die kinderen gaan we vervolgens uitzoeken op welke voedingsmiddelen ze reageren. Als het gedrag goed blijft, mogen ze het betreffende voedingsmiddel blijven eten.' Gemiddeld blijken 5 verschillende voedingsmiddelen de boosdoeners. En bij ieder kind zijn dat andere. Frappant genoeg gaat het niet mis bij suiker en kleurstoffen, zoals misschien veel mensen denken. Pelsser: `Bij de een gaat het bijvoorbeeld om druiven, ei, zuivel, pindakaas en tomaten, bij een ander om vanille, smaakversterkers en vis.'
Pelsser denkt dat ADHD in een deel van de gevallen wordt veroorzaakt door een overgevoeligheidsreactie: `Net zoals astma en eczeem uitgelokt kunnen worden door triggers als pollen, huisdieren en huisstofmijt. Het doelorgaan is bij eczeem de huid en bij astma de luchtwegen. Waarom zouden bij ADHD niet de hersenen het doelorgaan kunnen zijn en bepaalde voedingsmiddelen de trigger?'
Nieuws over kindervoeding is een gratis e-mail nieuwsbrief, die wordt verzonden naar onder meer kinderartsen, verpleegkundigen, verloskundigen en kinderdiëtisten. Op de website staat recent nieuws, boekbesprekingen en een uitgebreide agenda. Een abonnement is gratis. Aanmelden kan via www.nieuwsoverkindervoeding.nl.
Noot voor redacties:
Meer informatie over Nieuws over kindervoeding? Mail naar info@nieuwsoverkindervoeding.nl of bel naar Mary Stottelaar, 0341-428007.
Ik heb dit in april gezien bij EenVandaag.quote:
zo was het hier ookquote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:53 schreef E.T. het volgende:
AD(H)D en aanverwante stoornissen bij kinderen.![]()
Overigens verbaast het me niets, dat voeding invloed kan hebben op het gedrag van kinderen.
Bij Saskia ligt het overduidelijk wel aan kleur- en smaakstoffen. Als die een week te veel snoep heeft gehad, wordt ze steeds drukker en driftiger. Dan is het tijd om de buurvrouwen weer even in te seinen over het snoepbeleid in de straat (anders gaan die meiden elke moeder af om een snoepje te vragen.. )
het is wennen, maar ik hoef er nu bijna niet meer bij na te denken wat wel en wat niet te kopenquote:Op dinsdag 8 juli 2008 16:50 schreef Troel het volgende:
Ik heb ook wel eens zitten denken dat ik zo'n dieet moet "uitproberen" om te kijken of ik dan beter te handelen ben, maar het lijkt me zoveel tijd kosten en ik zou er niet aan moeten denken om de helft van de voedingsstoffen niet meer te mogen en dergelijke
welliswaar geen adhd maar een enorm verschil en wel kunnen concentreren sinds ik dat dieet volgquote:Op dinsdag 8 juli 2008 17:14 schreef Yoni het volgende:
Wel interessant dat soort onderzoeken! Ik krijg alleen wel weer heel erg het 'druk kind = ADHD'-gevoel bij. Ik vraag me namelijk af in hoeverre dit soort kinderen inderdaad niet 'gewoon' last van een allergie hebben en dus helemaal geen ADHD hebben.
ADHD is zóveel meer dan druk zijn en ik betwijfel of bijvoorbeeld concentratieproblemen ook verminderen door een dieet.
quote:'Baby al na vier maanden gewone melk geven'
Uitgegeven: 9 juli 2008 10:04
Laatst gewijzigd: 9 juli 2008 10:08
MAASTRICHT - Het is beter kinderen al na enige maanden gewone koemelk en vast voedsel te geven. Dat zou de kans op huidallergie in de eerste twee jaar verminderen.
Dat stellen onderzoekers van de Universiteit Maastricht in het julinummer van het wetenschappelijke tijdschrift Pediatrics.
Onder leiding van Carel Thijs volgden onderzoekers het eetpatroon van 2800 zuigelingen en controleerden op huidallergie en eczeem.
Strijdig
De resultaten van het onderzoek zijn strijdig met wat doorgaans wordt geadviseerd. Allergie voor koemelk is een vaak onderzocht probleem.
Thijs stelt dat al na vier maanden gewone melk heel goed kan. Als de ouders na zeven of negen maanden daartoe overgaan is de kans op allergische huidreacties en eczeem groter.
(c) ANP
Er staat hier niets over afbouwen.quote:Op woensdag 9 juli 2008 16:15 schreef Swetsenegger het volgende:
wel kort door de bocht... Eerder borstvoeding afbouwen voor een mogelijk betere reactie op koemelk allergie en alle overige voordelen van borstvoeding negeren. Hmz....
Komt van een betrouwbare user dus is niet echt spam, maar die persoon wilde het zelf niet posten om dat het dan op spam zou lijken.quote:In Enschede is vandaag een Centrum voor Jeugd en Gezin geopend. Omdat ik denk dat dingen over opvoeden wel ontopic zijn in OUD, lijkt me een Centrum voor Jeugd en Gezin dat ook. Dat gaat tenslotte over opvoeden en wat er bij komt kijken.
Nou is een loket in Enschede voor de meeste FOK!kers (m/v) niet in de buurt maar de eerste FOK!ker zonder internet moet ik nog tegenkomen dus naar een website kan iedereen. En dan komt www.loes.nl om de hoek kijken. Dat kan wel interessant zijn.
Ik weet een geval van een meisje van nog geen 1 jaar oud dat astmamedicijnen voorgeschreven kreeg. Over de dag heen, merkte ik niets aan haar. Een familielid was ook ooit astmatisch, dus ik denk dat ze ervan uit zijn gegaan dat het kind het ook heeft. Maar het kan dus net zo goed pseudokroep zijn geweest.quote:De ziekte kan wel twee weken aanhouden. De voor de ouders zo beangstigende gierende ademhaling is vaak binnen enkele uren alweer verdwenen. Een aanval van pseudokroep kan één keer voorkomen, of een aantal avonden tot wel twee weken achter elkaar.
quote:Op donderdag 11 december 2008 19:27 schreef marit1978 het volgende:
Het zal in andere topics misschien al onder de aandacht gekomen zijn, maar voor wie het gemist heeft:
de gezondheidsraad heeft een nieuw vitamine-D advies gegeven.
In onderstaande link gaat het nog om een aanbeveling, maar inmiddels is dit het nieuwe advies naar bevolking toe geworden.
http://www.gr.nl/samenvatting.php?ID=1752&highlight=vitamine
kinderen die nu 5 microgram/dag krijgen, zouden beter 10 microgram krijgen
hier geen discussie over wel/niet geven?![]()
Ilse was al blij !
die is dol op de druppels, maar deed net na 2 haar mond al dicht... 't is even wennen die verwennerij!
Het is hier bij veel kdv heel normaal dat je met een code pas naar binnen kunt. Is toch een veel fijner idee dat niet jan en allerman naar binnen kan lopen!!quote:Op maandag 26 januari 2009 10:02 schreef Iksje het volgende:
Kan en wil je overigens zulke beveiliging als je je kindje naar de opvang brengt?
Hier in Rotterdam zijn er nauwelijks (of misschien zelfs wel geen, de twee grootste organisaties hebben het iig niet) kdv met beveiliging als code of pas. En ook uit de landelijke verslagen BOINK heb ik in mijn Oudercommissietijd begrepen dat codes en pasjes nog nauwelijks toegepast wordt.quote:Op maandag 26 januari 2009 10:10 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Het is hier bij veel kdv heel normaal dat je met een code pas naar binnen kunt. Is toch een veel fijner idee dat niet jan en allerman naar binnen kan lopen!!
Dat laatste is in princiepe hetzelfde. Er kan in ieder geval niet "zomaar" iemand naar binnen. En daar gaat het om. Dat niet zomaar iedereen naar binnen kan lopen!!quote:Op maandag 26 januari 2009 10:58 schreef E.T. het volgende:
[..]
Hier in Rotterdam zijn er nauwelijks (of misschien zelfs wel geen, de twee grootste organisaties hebben het iig niet) kdv met beveiliging als code of pas. En ook uit de landelijke verslagen BOINK heb ik in mijn Oudercommissietijd begrepen dat codes en pasjes nog nauwelijks toegepast wordt.
Wel gaat in steeds meer kdv de deur dicht met alleen een klink aan de binnenkant en moet er aangebeld worden buiten de breng- en haaltijden.
Ja dat zie ik bij Mikael op de psz ook heel veel. Ik heb daar in het begin ook heel duidelijk aangegeven dat ze Mikael aan niemand anders mee mogen geven als ik er niet ben en het niet gemeld heb. Zo wilde mijn vader hem eens ophalen en dat was ik vergeten te zeggen. Maar Mikael mocht gelukkig niet mee. Pas toen ze gebeld hadden. De keer daarna was alleen een domper want toen zeiden ze: Ja het is dat Mikael gescheiden ouders heeft anders had ie wel meegemogenquote:Op maandag 26 januari 2009 11:02 schreef owlet het volgende:
Waar ik me meer zorgen om maak is de soms lakse houding van het personeel als het gaat om het ophalen van kinderen. Er zijn op papier wel mooie regels over van te voren aangeven als iemand anders dan de ouders het kind komt halen maar ik heb het helaas toch wel meegemaakt dat kindjes zo maar mee gegeven werden aan de oppas, tante of opa.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |